<3 TOUKOKUUN TOIVOTUT 10/09 <3




Tässäpäs pino heille joilla on LA toukokuussa 2010 =)


Nimimerkki............. LA.................... Synnäri........... Monesko


Inkeri-....................28.4.2010.........KOKS...............5.
buam.....................28.4.2010..........OYS.................2.
Varanikki................ 1.5.2010..........PKKS................3.
HoPe22.................. 1.5.2010..........KOS.................1.
Emmaria................. 1.5.2010..........KOKS...............1.
Loviisa.....................1.5.2010..........SatKs..............2.
Hellevi-Irmeli...........1.5.2010..................................2.
Heidi0609...............1.5.2010..........K-SKS...............3.
KyyneltenHymy.......1.5.2010..........PKKS................1.
äiti0509...................2.5.2010..........KOS.................3.
sanzkuli...................2.5.2010..........SatKs..............3.
Johjo.......................2.5.2010..........OYS.................5.
Elwi.........................2.5.2010..........KOS.................2.
Kaneli-07.................3.5.2010.................................2.
A-L-M.......................3.5.2010..........K-SKS .............1.
hepakka..................3.5.2010..........SeKS...............5.
napsuneiti...............4.5.2010..........LS...................1.
Marjutti86................5.5.2010.................................
haaveena äitiys.......5.5.2010..........OYS................1.
Tsirppi......................5.5.2010..........TYKS...............1.
Naomi......................5.5.2010..........Kät..................1.
Heikunkeikun86.......5.5.2010..........PHKS..............3.
Safina......................6.5.2010..........LS...................2.
Adelade...................6.5.2010..........PKKS...............3.
MetsäMörrinVaimo...6.5.2010.................................5.
Muusa76..................6.5.2010.........NKL.................3.
Pilkkuliini..................6.5.2010.........SAS.................2.&3.
Lamella....................7.5.2010.................................2.
Ce-bra.....................7.5.2010..........KOKS...............3.
Janskuliini84............8.5.2010..........K-HKS..............2.
Haave......................8.5.2010..........K-PKS.............1.
Tallamuspurkuna.....8.5.2010.................................3.
BornToLose.............9.5.2010...........KOS................3.
enkelipoikien äiti.....9.5.2010...........PHKS..............3.
Henna-Mari87..................................EKKS...............
Järvenneito.............10.5.2010.........KOS.................
Misuli79...................10.5.2010.........OYS................3.
vilhelmiina72...........11.5.2010.........NKL................1.&2.
Yömyssy..................11.5.2010.........SatKs..............2.
Aukku......................12.5.2010................................4.
TahtooToisen..........13.5.2010..........Jorvi...............2.
löllykkä....................13.5.2010................................4.
Tiitu-79....................14.5.2010..........Jorvi...............2.
Sanni86...................14.5.2010..........OYS...............1.
Guess80..................15.5.2010..........NKL................1.
Pamina81................15.5.2010..........TYKS...............1.
EMV.........................15.5.2010..........NKL................1.
Porkkana11.............16.5.2010................................2.
babyyy....................17.5.2010..........PKKS..............2.
Tiktu........................17.5.2010..........TAYS..............2.
Sanse......................17.5.2010..........TYKS..............4.
Aina valmis..............17.5.2010................................4.
Miikulainen89..........18.5.2010..........NKL................1.
Hannah84...............18.5.2010..........Kät.................1.
vennamo86.............18.5.2010................................1.
Amati.......................19.5.2010..........PKKS..............7.
Päivi1980................19.5.2010................................3.
sibirica.....................20.5.2010..........KOS...............2.
lypy..........................21.5.2010................................3.
Iituska83.................21.5.2010..........KHKS..............2.
Mallanne..................22.5.2010................................4.
Nöpö82....................23.5.2010................................2.
baby dream.............23.5.2010..........MKS................4.
lynxi.........................24.5.2010..........PHKS..............2.
haavemamma73......25.5.2010..........PHKS..............2.
äiti ja 3poikaa..........26.5.2010..........TAYS..............4.
Alisa84.....................26.5.2010................................1.
mirkku-87.................26.5.2010.................................
miranth....................26.5.2010..........NKL................2.
Nappula...................26.5.2010................................2.
Cristiina...................27.5.2010..........K-HKS.............2.
Zara81.....................27.5.2010..........VAS.................
Esc...........................28.5.2010................................2.
pumilus....................29.5.2010..........KOS................1.
oinas95....................29.5.2010................................3.
Tyttö82....................30.5.2010..........LKS.................1.
tatomira...................30.5.2010..........KHKS..............3.
Belvis.......................30.5.2010..........NKL................3.
Auringonkukka.........31.5.2010..........TYKS...............3.
Selis.........................31.5.2010..........TYKS...............2.
nallepööh.................................................................5.
alffie75.....................................................................1.
Kiki85.......................................................................
Villapeikko................................................................1.
Maira........................................................................1.
Iitu09.......................................................................2.







Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus





Huonoja uutisia kohdanneet ystävämme

P123 :hug:
Hilmuska :hug:
amati :hug:
Chicco :hug:
Unnukka75 :hug:
ViolaRose :hug:
Räystäspääsky :hug:
rikupi :hug:
Imoen :hug:




Aiemmat keskustelut:

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1498357
 
kiva varanikki ku jaksoit uutta pinoo avata =)

meillä tänään oli oikeen mukava päivä, käytiin siel ultrassa =) pikkunen oli kovasti kasvanu ja oli tosi vilkas :D kovasti vispas käsillä ja jaloilla =) vastas viikkoja 9+4 tänään.

nyt sit ootellaan 3 viikon päästä olevaa niskapoimu-ultraa, ihan hyvillä mielin voi nyt olla ku vauva oli niin hyväkuntonen et eiköhän se siel jaksa edelleenkin kasvaa =)
 
Voi MÖÖÖÖÖÖ sanon mä!! Kirjoitin todella pitkän viestin ja kommentoin teidän juttujanne. Ja pam -se katos bittiavaruuteen!! :kieh: Nyt siis lyhyesti.

Kiitos Varanikille uudesta pinosta :). Uusille tervetuloa ja onnea hyvistä ultrakuulumisista!

(.) Tänään se oli, varhaisultra :heart:. Kaikki hyvin, syke näkyi ja tyyppi vastasi 6+1 (+/- 2 pv). Itse oli arvioinut, että raskaus olisi tänään n. 6+4 joten aikas lähelle meni. Kylläpäs helpotti fiiliksiä, nyt ehkä uskaltaa alkaa nauttiakin raskaudesta. Tuhruttelu ei siis ollut vakavaa :).

Mukavata viikonloppua mammat, minä taidan siirtyä soffalle pitsan ja ukkelin kera :D .
 
nopeesti kanssa korkkailen tän pinon =)

varanikkikiitos nyt ihan yleisesti että jaksat pinoa pitää yllä ja tehdä uusia =) itsellä vois jäädä puolitiehen :D

marjut ja nöpöonnittelut ultrista :heart: tuohon varhaisultraan on niin kiva juur siks mennä että sit sitä vähän relaa sen jälkeen ja odotusesta tulee inan verran todellisempaa :heart: itse saan viel ens perjantaihin ootella,sit saan tietää että ollaanko sitä sillon 6+6 vai 7+2...luulisin että tuon myöhsemmän mukaan mennään =)

Ihan muuta hain tänään typyn 1v. kuvien vedokset ja on siinä homma yrittää vakata 3 kivointa...hoh hoh... :D

ei mut palaillaan :wave:
cristiina ja masu-asukki :heart:
 
Huomenta

Kiitos uudesta pinosta :)
Mun tietoihin voi muuten lisätä tonne la 26.5. ja synnäri luultavasti NKL.

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista niitä saaneille.

Mulla alkoi pahoinvointi ihan kunnolla nyt keskiviikkona, oksensin kolme kertaa, kerran jopa yöllä! Eilen sitten en taas yhtään kertaa, ja heti alkoi epäilyttää.. no, tämä aamu taas alkoi tutulla tavalla. Kai se voi vaihdella päivittäin tuo huono olokin. Väsyttää varmaan vielä kahta kauheammin kun tuntuu ettei oikein mitään saa syötyä, vähän hedelmiä, viiliä ja joskus leipää.

Mäkin käyn joka päivä lueskelemassa mitä muut ovat kirjoitelleet, mutta tuntuu ettei ikinä ole voimia eikä aikaa itse kirjoitella mitään. Mutta ehkä se tästä kunhan pahoinvointi ja väsymys helpottaa.

Mun niin tekisi mieli pizzaa, mutta luulen etten pysty sitä kuitenkaan syömään :/

Mukavaa viikonloppua!
 
Nöpö ihania ultrakuulumisia =) . JA mukavaa että ne tuhruttelut oli siis vaarattomia.

marjutti, mukavia ultraterveisiä teilläkin.

Kävin nopsaan lukasemassa tuota vanhaa pinoa ja painosta oli juttua. Mulla ei oo tullu kun puolisenkiloa kun aamusti kävin puntarilla. Yritän syödä terveellisesti ettei kauheesti lisää painoa tulisi vielä alkuvaiheessa ja muutenkin oon jo ennen raskautta opetella terveellisesti syömistä.

Pahoinvointi on ollut aika ajoittaista, tänään on ollut jo mainio olo. Nukuin 12 tunnin yöunet ja nyt siis loistava olo! Mä oon huomannu että väsymys on mulla se pahin "oire". Iltaisin oon ihan tööt vaikka yleensä oon iltaihminen.

Äitiysvaatteista, mä oon kyllä kattellu netistä kaikkia ihania vaatteita, mutta mitään en oo ostanu vielä. EI oo vissiin liikaa vielä farkut kiristäny ja töissä oon verskoilla. Kotona sit kanssa rennoissa collareissa niin ei tosiaan oo vielä ollu muille housuille tarvetta. Katsotaan muutama viikko etiäpäin jos sitten tarvetta ilmenee...

Selis 7+0
 
huomenta..

Ja kiitosta varanikki uudesta pinosta :wave:

ma pitäs mennä ekat peruslabrat ottaan, hitsi ku sai paperilliset lähetteet niin en muista millon piti mikäkin käydä, jokaises oli eri päivät ja ei kirjotellu niit ylös.. No eikun ma soittelen sinne :) Nii ja ravitsemusterapeutille en oo saanu vielkään aikaseks soiteltua, tiedän terapeutin niin ei oikeen nappaa sen luona kyläily :ashamed: ja muutenkin, ei sielt tule mitään uutta tietoa.

No mutta taijan mennä perunoita kuorimaan että ehtii ruuan tehä ennenkun töihin taas on lähtö. Tää väsymys on varmaan laskenu työinnon nollaan :ashamed: ei jaksais, mietinkin et pitäskö ottaa lomapäiviä jo pois ku tammikuus loppuu sopimus ja tiedän ettei jatka nii alkaa pikkuhiljaa käyttään, 12päivää pitäs olla varastossa lomia. saapi nähä..

Mut nyt ruokaa.. :p
 
heippa! joskos mäki nyt uskaltautuisin liittyä tänne....eli La olisi vissiinki 26.5 eli nyt on menosa viikot 6+2.
takana 3keskenmenoa joista kaksi lääkkeillä ja yksi tuli itsekseen heti alkuun pois. olin myös marraskuisten pinossa edellisen kerran=)

nyt kaikki oli hyvin ja yksi alkio löytyi ja sydän sykki. sain lääkityksen jos auttaisi. eli piikillä joka päivä :kieh: ja mä kun inhoan piikkejä. ukolla oli tosi kivaa eilen kun kauhistelin sitä neulaa :LOL: sain neuvolan jo ens viikolle kun pikkunen pelko jääny edellisistä keskenmenoista kun menneet 7 ja jotain kesken.

mutta nytten jos menis laittaa ruokaa että ehtii töihin!

mirkku 6+2
 
Nöpö Ihana kuulla sinultakin hienoja ultrakuulumisia! :heart: Antaa itsellekin vähän toivoa :)

Tervetuloa Mirkku :wave: Ent iedä muistatko, mutta määkin olin viimeksi tuolla marraskuisissa, mutta tipuin myös sieltä pois :ashamed: Toivottavasti nyt saatais pitää hiput kyydissä loppuun asti :hug: Meillä muuten nyt sama LA :D

Täällä väsymys oli eilen ihan järkkyä ja näyttää jatkuvan tänään.. Huonoa oloakin ehkä havaittavissa, mutta en tiedä johtuuko nämä oireet lugeista vai raskaudesta..
 
emv
Lauantaita naiset! Tää poksuu 8+0!

Mulla kans jo useampi päivä takana ilman wc-pöntön halailua. Vatsansuojalääkkeet ja lepo on oikeasti jeesannu. Huono olo kuitenkin yhä toisinaan kaverina ja väsy.

Harmittaa (anteeks taas avautuminen) kun eilen jouduin lähtemään lääkäriin kesken kihlajaisten valmistelun ja vahva virtsatietulehdushan sieltä löytyi :( Mulla on kerran aiemmin ollut ja silloinkin muistaakseni lähes oireettomana. Nyt kans luulin et alavatsakivut ja alaselkäkivut liittyi raskauteen mut sit aloin päivällä epäilee muuta kun selkäkivut ei ollu lihaskipuja. Juu ja olin mä yöllä nähny semmosta unta et mulla ois virtsatietulehdus. Eli nyt sit foolihapon lisäks käytössä ne vatsansuojalääkkeet, antibiootit ja maitohapot. Onneks noitten ei pitäis olla vauvalle vaaraks. Harmittaa silti mojovasti. No olin ainaki valmiiks saikulla ni ei tartte töissä kärvistellä kipujen kans. Mulla tosiaan vahvin oire tuo kamala selkäsärky, yölläkin muutamaan otteeseen valvoin pidempään sen vuoksi. Sori tosiaan taas tää avautuminen, on vaa vähä raskasta...

Uusille oikein kovasti tervetuloa!!! :hug:

nöpö ja marjutti: onnea upeista ultrakuulumisista! :flower:

äitiysvaatteista: mitään ei oo hankittuna mut kaveri, joka sai oman prinssinsä elokuussa lupaili lainailla kun ollaan aika samankokoisiakin. Äidiltä sain kans vähä isompia siistimpiä housuja töissä esim. neuvotteluissa pidettäviksi. Pehmoisia collegehousuja ym. mulla on jo....talveks ei kyllä mitään lämpimiä housuja.

-emv ja james jessenpoika 8+0

 
Kiitokset Varanikille uudenuutukaisesta pinosta! :)

Tervetuloa uusille toukokuisille, ja onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille! :heart:

Äitiysvaatteista ollu puhetta... itellä ei oo varastossa mitään tyttöjen odotusajoilta, joten muutamia housuja ainakin tarvii hankkia sit kun maha alkaa kasvamaan. Pitää toivoa ettei vielä talvella olis kovin iso masu, muistan kun tuota esikoista odotin (syntyi joulukuussa) niin meinas tulla ongelmia kun en meinannu löytää tarpeeks isoa talvitakkia. :whistle:

On: mulla on tää väsymys jotain ihan järkyttävää. :/ Voisin nukkua kellon ympäri ja vielä parin tunnin päiväunet, harmi vaan kun käytännössä melko mahdoton järjestää...
Aattelen vaan että hyvä merkki kait se on tämäkin, kun ei mulla sitä pahoinvointiakaan liiemmin ole ollu.
Ens tiistaina ultraan, näkee sit minkälainen asukki sieltä löytyy (vai löytyykö mitään...)

Nyt syömään, hyviä viikonlopun jatkoja kaikille! :wave:

Adelade 9+2
 
Tänään on ollu huono päivä, todella huono. Me tapellaan miehen kanssa tosi harvoin. Tänään sit piti seksistä tapella. Minä ihan huusin kurkkusuorana ja huudan harvoin. Poden huonoa omaatuntoa kun ole pystynyt seksin saralla moneen viikkoon mihinkään. On ollu tämä pahoinvointi ja väsymys. Lisäks ku lapsia on 4 joista nuorin nukkuu meidän makkarissa (herää herkästi) niin siihen ei kerta kaikkiaan ole edes usein mahdollisuutta. Illalla ainut mahis ku lapset nukkuu. Nyt sit mies jotain vitsaili et ku en haluu sitä. Minähän tietty räjähdin ku poden jo huonoa omaatunoa asiasta ja toinen vielä asiasta mainitsee. Prkele. Vissiin nämä hormoonitki teki kärpäsestä härkäsen. Sori tämä omanapaisuus. Pakko johonki purkaa :kieh: .

Johjo 9+6
 
Johjo :hug: . Täällä vähän sama juttu. On niin huonoa oloa iltaisin ettei oo kyllä seksi juurikaan mielessä. Mun mies onneks ymmärtää kun esikoisen kohdalla oli sama ongelma. Pahoinvointi kun vaan helppais niin sit :p .

mirkku, tervetuloa jengiin :wave: . Kivaa että meitä loppukuunkin odottajiakin on jo enempi :D .

emv, sulla tosiaan on käyny kurjat tuurit että vielä kaiken muun päälle virtsatietulehdus. Onneks sulla kuitenkin nyt lääkkeet jos kaikki menis kertaalleen ohi. Mukavaa ettei oo enää tarvinnu vessanpyttyä halailla!

KyyneltenHymy, ompa ikävää. Paranemisia sinne. Ei varmaan kivaa olla raskaana ollessa mahataudissa.

Vähän omia kuulumisia näin lopuks. Tänään oltiin synttäreillä ja ihanaa!! Kukaan ei epäillyt mitään tulevasta perheenlisäyksestä. Sain juur ja juur yhen kupillisen kahvia juoduks ja toisesn kaadoin huomaamattomasti lavuaariin kun kävin vettä juomassa :D . Ja yks tuttava kyseli että paljonko oikeen oon laihtunut :LOL: . Vähän olin hyvällä mielellä. Onneks mahakaan ei ihan kauheesti pömpöttänyt ja ei sitä varmaan ulkopuoliset niin osaa kattookaan kun eivät tiedä.

Selis 7+0
 
emv
Koitetaanhan kanssasisaret jaksella! Vähän rankkoja juttuja joka puolella, paranemisia Kyyneltenhymy ja muille huonosti voiville kannustusta, itsellä alkanut helpottaa...ehkäpä teilläkin jossain välissä.

Johjo: Välillä pitääkin tuulettaa! Ja kyllä sitä seksiä ehtii...eikö? Teilläkin useampi lapsi, niin oottehan tekin ehtiny :D huumoria, huumoria, voimia :hug: Me kans tällä viikolla otettiin rajummin yhteen ja huomaa et oma ärsyyntymiskynnys on selkeästi matalampi. Tää päivä sit mennyt itkua tihrustaessa kipuilun kanssa. Tunteet heittää. Ja eiks tää ooihan hyvä paikka tulla fiiliksiä purkamaan?

-emv ja james jessenpoika 8+0
 

Yhteistyössä