3. Plussanneet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kesäyrittäjät
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pahoittelut Katrille, oikein tulee tippa linssiin.

tänne ei kai ihmeempää... väsymystä on jonkin verran mut en kyllä osaa sanoa onko pelkästään raskaudesta johtuvaa. Huono olo vähentynyt vähän mutta helposti alkaa ""yökkäyttämään"" jos tulee joku inha haju nenään tai pitää jotain ruokaa suussa liian kauan. Viime viikolla ravintolassa söin vuohenjuustoa, josta yleensä tykkään mutta se oli sulanutta osittain ja aika vahvaa niin yhtäkkiä se mun mielestä maistu saippualle ja oli pakko sylkäistä koko satsi suusta servettiin... kivaa :-)

Nälkä on usein mutta ainakaan kotivaa'an mukana paino ei ole noussut edellisestä neuvolasta juurikaan. Torstaina olis neuvolalääkäri ja toivon että sydänäänet kuuluis. Silloin on 12+0.

eilen vihdoin sain tehtyä sen mistä olen varmaan kuukauden puhunut eli ostettua uusia rintsikoita, olin ihan hämmästynyt kun uusi koko olikin C80 kun ennen B80, ei ihme että on vähän ahdistanut :-) en tosin raaskinut ostaa kuin kahdet joten ahkerasti saa olla pesemässä. Ostin myös vauvalle 2 bodya, 56 cm kokoiset. Katselin myös ylisöpöjä 50 cm bodyja mutta ostin kuitenkin isommat kun ajattelin ettei kukaan voi ollaniin pieni että mahtuu 50 cm:iin :-)
ihailin KappAhlissa ihanaa beigeä dinosaurus potkupukua mutten jostain syystä raaskinut ostaa ja nyt kaduttaa... no, ehkä seuraavan kerran. Ei niissä vauvanvaatteissa kyllä ole kauheasti valikoimaa (ehkä kukkaron onneksi) ennen kuin tietää sukupuolen. Joulun jälkeen vois toki aleista katsoa vielä jotain kun silloin saa monesti ihan parilla eurolla vauvanvaatteita. En varmaan itse kuitenkaan niin paljon viitsi ostaa kun luulen että kun sukulaiset yms. pääsee kunnolla vauhtiin niin vaatteita tulee ovista ja ikkunoista.

pitäisköhän sitä jotain töitäkin tehdä :-)

Pahoittelut Katrille...että elämä osaakin satuttaa välillä.:(

Eilen siis oli eka neuvolalääkäri, tai no eka oli th, joka oli ihmeen kiireinen: nyt ei oikein jääny hyvää kuvaa siitä. Tulin läähättäen paikalle ja se lykkäs heti vereenpainemittarin käteen ja sanoin että no nyt on kyllä koholla ku just tulin ja se vaan että no ei se mitään, saadaan kunnon paineet! No ei onneks ollu paha 140/84 mutta ärsytti kuitenki ku pulssiki oli vielä 88. Ku kuitenki kotona on aina alhaiset paineet ja joka paikassa sanotaan että paineet pitää mitata rauhallisessa tilanteessa ja laadidaadidaa niin ottaa vaan pattiin tommonen.:/ Lääkäriki sano että noita verenpaneita pitää nyt tarkkailla ku on tolleen, mutta sanoin sille että vähän huonossa tilanteessa kyllä aina mitattu niin se kyl ymmärsi. Pitää kyllä ens kerralla murahtaa sille th:lle jos se vielä tolleen tekee. No anyway, eipä siellä sit muuta ihmeellistä juuri ollu: syke kuulu 140-150 komea jumpsutus ja muutenki kaikki ok vaikka jouduinki aika kauan oottamaan ite lääkäriä. Mua ennen oli joku nainen jolla ei tunnuttu saavan sydänääniä kuuluviin ja se tuli kovin itkettyneen näkösenä sieltä ulos...

Miehen kans meni eilen hermo ja nyt vaan ottaa kaameasti pattiin...ikivanha tappelun aihe meillä eli kotityöt: meni lopullisesti hermo eilen kun sain jälleen taas kuulla miten hänen työkaverinsa vaimokin tekee kaiken ja vieläpä eväät töihin! Voi jessus että mulla palo käämit...mitä hiton väliä sillä on mitä muiden vaimot tekee tai on tekemättä, minä odotan yhteisen kodin yhteistä hoitoa ja piste! Ärinää murinaa....

Tinnu rv 12+6

voi tinnu, ikuisuusaiheita nuo kotityöt... meillä riideltiin vaihteeksi baarimenoista, kun mies oli sitten molempina viikonlopun iltoina baarissa ja meikä makasi pahoinvoivana kotona. pari kirosanaa tuli kieltämättä mieleen... vaikea tottua tähän, kun yleensä käydään yhdessä ulkona jos käydään, mutta kun ei enää HUVITA! tupakansavu..YÖK! muutenkin pyörii kauheasti kaikki parisuhdejutut mielessä ja tunteet on pinnassa,kuuluu varmaan taudinkuvaan..:)

joo, muistan itsekin oulussa 4 vuotta opiskelleena, että fillarilla mentiin joka paikkaan, myös talvipakkasilla. eikun vaan toppahousut narikkaan nelivitosessa..:) jännä ettei tule täällä etelässä enää harrastettua talvipyöräilyä, vaikka säätkin olisi monesti inhimillisemmät.

huomenna tulee 6 viikkoa täyteen, vielä olis kaksi viikkoa neuvolaan. ollaan menossa miehen sukulaisiin ensi viikolla ja pakko se varmaan on kertoa, kun omat läheiset jo tietää... täytyy vaan yrittä selittää että töppösiä ei kannata alkaa vielä neulomaan ennen ultraa. kauheita hössöttäjiä ne miehen sukulaiset.

en oo vielä oikein osannut kirjoitella kuukausiketjuun.. täällä on niin kiva kun on tutut ihmiset:) nyt töihin!

Tervehdys ja kiitokset kaikille tuesta! En jaksa kirjoittaa samoja asioita moneen kertaan, joten kopsaan tämän saman viestin jonka kirjoitin kesäkuu -keljuun.

Mulla siis alkoi kirkas vuoto sunnuntaina, kun raskausviikkoja piti olla 8+0. Vuotoa kesti vaan pari tuntia ja loppui kuin seinään, kipuja ei ollut. Ajattelin toiveikkaana, että jospa se johtuisi vaan kuukautisten ajankohdasta.

Maanantaiaamuna kuitenkin soitin terkkariin ja pääsin lääkärille, joka kirjoitti mulle lähetteen naistenklinikalle ultraan ""keskenmeno?"". Naistenklinikalla hoitaja sitten puolestaan ohjasi meidät kätilöopistolle... Nkl:kin olisivat ultranneet, mutta mahdollisessa keskenmenossa kaikki tapaukset hoidetaan kuulema kätilöopistolla. Lisäksi olisin voinut mennä kättärille suoraan, ilman lähetettä, jos olisin tiennyt. Tuollaisissa tapauksissa ei kuulema tarvita lähetettä, eikä ajanvarausta! (Tiedoksi kaikille helsinkiläisille!!!)

Kättärillä pääsin heti ultraan, jossa lääkäri ei meinannut löytää koko kohtua ensin. Oli niin vaikeassa asennossa. Sitten piiiiitkä hiljaisuus (ei oo muuten kiva odotella siinä, kun lääkäri on vaan hiljaa ja tutkii...). Lopulta kysyi ihmeissään, että paljonko niiden viikkojen piti olla?? Hetken ehdin jo toivoa, että raskaus olisikin pidemmällä kuin luulin, mutta lääkärin mukaan vastasi korkeintaan viikkoja 6. Toinenkin lääkäri siihen sitten haettiin ihmettelemään, joka löysi oikean paikan heti ja näytti ja selitti monitorista tosi tarkkaan meille kaiken. Mies oli ihana, istui vieressä ja silitti mun päätä ja oli ihan kauhuissaan mitä mulle tehtiin... (kertoi jälkeenpäin, että miten häntä hirvittää tuo, mitä naiset joutuvat kestämään ja että miksi sen opiskelijankin piti olla mukana..)

Niin, siis tuulimunaksihan se paljastui. Pelkkä sikiöpussi, muttei alkiota.. :( Ja verta kohdussa. Huomenna joudun sitten takaisin lääkkeellisen tyhjennykseen. Onneksi mies tulee mukaan. Olin tosi surullinen ja itkin, mutta paha olo helpotti tosi nopeasti. Ehkä mua lohduttaa se, että meidän vauva ei kuollut mun sisään, sillä mitään alkiota ei koskaan ollutkaan. Luonto vaan huijasi meitä ja olin tavallaan ""valeraskaana"". Onko tää kauhean kylmästi ajateltu teistä?? Kun mies ja ne pari ystävää jotka tiestivät raskaudesta ovat olleet ihmeissään ""kuinka hyvin mä tän otan"".

Ehkä se pahin olo iskee tajuntaan vasta huomenna sen hoidon yhteydessä. Pitää vaan toivoa, että se tepsii enkä joutuisi kaavintaan.

Nyt olen onnellinen, etten ehtinyt kertoa vanhemmilleni vaikka olisin niin halunnut aikaisemmin. Siskoni sai vasta keväällä keskenmenon, juuri kun oli ehtinyt kertoa kaikille rv 12, joten en vaan halua aiheuttaa turhaan pahaa mieltä. Tiedän, että ne murehtisivat ja huolehtisivat itsensä kipeiksi.

Nyt paljon tarrasukkia kaikille teille, että pikkuiset pysyvät kyydissä!

Kyllä täältä perässä tullaan, se on ihan varma!

Moi Katri, mun mielestä on tosi hienoa, että osaat suhtautua tuulimunaan myös ""järjellä"" eikä vain tunteella, eikä tuo, mitä sanot todellakaan ole kylmästi ajateltu. Ja kuten sanoit, varmasti pian sinunkin massussa kasvaa sitten se teidän vauva, jonka on tarkoitus syntyä! Voimia vielä!

Omista kuulumisista sen verran, että np-ultraan tuli tänään kutsu ja se on neuvolan mukaisilla viikoilla 12+3 ja omilla 12+1!! Voi kun kaikki olisi hyvin! Mahaa kyllä jomottelee siihen tahtiin, että kyllä siellä luulisi jonkun kasvavan..

Miten muuten töiden suhteen toimitaan? Saako sieltä palkatonta vapaata ja mihin olette esimiehelle sanoneet olevanne menossa? En haluaisi tuota ultraa syyksi sanoa.

Katri: Oon samoilla linjoilla Avan kans, eli hyvin suhtaudut! Ja se varmaan lohduttaa että harvoin tulee ainakaan kahta tuulimunaa peräkkäin. Häntä pystyyn!

Mä oon tällasessa pienessä yksitysfirmassa töissä (konttorilla 9 henkilöö + kuskeja/aliurakoitsijoita satakunta) ja täällä saa tulla ja mennä aika vapaasti kunhan työnsä tekee, joten mulle ei ole ollu ongelma lähtä neuvolaan. Eka sanoin vaan että on lekurikäyntejä vaan sit ku ""jäin kiinni"" niin oon kertonu tulevista neuvoloista ja ultrista ihan vapaasti. Voithan sä sanoa vaan että lääkäri ja piste, tuskin sitä kukaan rupee sen tarkemmin tivaamaan.

Nyt sit saa odottaa rakenneultraa mikä varattiin joulukuun 13. Oli siis eilen varattuna viimeinen vapaa aika noille mun viikoille!!! Aivan yllätyin miten voikin olla noin ruuhkaista. Sit varattiin kaks seuraavaa neuvola-aikaa, sano että joulun aika sekottaa niin paljon niin parempi varata aika nyt jo tammikuulle...vähän outoa mun mielestä, mutta samapa tuo. Eipä tarvii soitella perään sit.

Pää kipee ja kiirettä pukkaa....ja työt nappaa miinus viis!;)

Täältäkin lämmin halaus Katrille! Olet ihan oikeassa, kun ajattelet, ettei vauvaa ollutkaan. Tottahan se on, mutta ei se varmaan pahaa oloa poista. Voimia uuteen yritykseen!

Nyt näyttäis siltä, että mun synnytys saatetaan käynnistää jo rv 38. Riippuu paljon siitä, että miten reilusti tuo mukula meinaa vielä kasvaa. Nyt siis menossa 32+1. Vähiin se käy ennen kuin se loppuu... Voi siis olla, että Kertalaakin syntymään on enää kuusi viikkoa... Pitäis varmaan aloittaa panikoiminen, mutta mä olen kuin viilipytty. Hämärää. Mä olen koko ajan ajatellut, että onhan tässä vielä aikaa vaikka kuinka paljon, mutta äkkiä se taitaa reilu kuukausi kulua. *yrittää tajuta asian*

Dora + Hikkahirmu

neuvolassa eilen kaikki ok, sydänäänet kuului jne. Mutta se virtsanäytteen ottaminen on NIIN raivostuttavaa!!! En oo varmaan koskaan tehnyt oikeaoppisesti sitä, siinähän pitäis olla vähintään 5 kättä. Ja sit vielä vaikka kuinka pissattais niin ei meinaa tulla sitten millään... on ne kuitenkin aina saanut siitä tarvittavat tiedot irti...

pitsaa tekee koko ajan mieli, tuntuu ettei muut ruuat mene alas ollenkaan mutta pakko yrittää syödä jotain muuta kuin pitsaa.

Kävin eilen myös kampaajalla ja se ihmetteli kun multa lähtee hiuksia niin paljon että olenko stressaantunut. Itsekin huomannut että harjatessa lähtee vähän enemmän kuin ennen. Yleensähän kai raskauden aikana pitäis hiusten paksuuntua ja sit imettäessä ohentua. Pitää käyttää kai ahkerammin hoitoainetta niin katsotaan... olen kuitenkin syönyt ihan terveellisesti ja hyvin ja vitamiinit päälle. Kynnet ja muu karvoitus on kyllä kasvanut vauhdilla

onko joku muu katsellut Hobby Hallin joulukuvastoa...

siinä oli sellaiset ihanat nalle petivaatteet ja pinnasuojus vauvalle... tahtoo...

jos yrittäis taas töitä tehdä...

Dora, toivotaan ettei sitä käynnistystä tarvita, kuulemma synnytys on sillon rajumpi.:/ Mutta hyvähän tuo on, että osaat ottaa asian rauhallisesti. Ite en oikeestaan pelkää synnytyksen suhteen muuta ku et jos joudutaan tekemään sektio, jostakin kumman syystä en millään sitä haluais.

Kiva kuulla että f:lläkin kaikki ok, jotenki vieläkin vaikee aatella sua kevätkukkasena!:) Meillähän on tosi lähekkäin nuo lasketut ajat. Onko teillä muuten np-ultraa?

Mulla tahto alkuraskaudesta lähtä kauheesti hiuksia, mut liekö sit ulkomaanreissun rasituksia (aurinko ja kloorivesi jne) ja muutenki pitkään leikkaamatta olleet hiukset ku tuntuu että kampaamossa käynnin jälkeen (ja hiusten lyhennyttyä huomattavasti) hiuksia ei lähde enää nimeksikään. Ennen mulla oli hiukset puoleen väliin selkään van nyt ne on enää tohon olkapäille ja tolleen kerrostettuna, ihana ku lähtee hiukset taas luonnostaan taipumaan, niille ei siis tarvi tehä yhtään mitään!:)

Mieski oli eilen aivan ihana, taisin kertoaki siitä meiän superriidasta kotitöihin liittyen. Pari päivää oon tuossa ollu täysin välinpitämätön sitä kohtaan ja mököttäny, mutta eilen mies oli tehny ruuan ku tulin kotiin ja ostanu mulle uuden kukan niin johan siinä piti heltyä!:) Lupas se nyt auttaa mua enemmän, toivon mukaan pitää sanansa...

Tinnu ja pähkinä 13+1

joo, Tinnu, oli meillä np ultra viikko sitten, siellä kaikki ok ja oli ihanaa nähdä pikkuinen.

kampaaja meinasi että kun olen niin alussa niin voi olla että ne ei vielä ole alkaneet paksuuntumaan... toivotaan parasta...

Moikka vaan kaikille.

Tänään oli sitten ensimmäinen neuvolakäynti. Tosi kiva terveydeyhoitaja oli ja muutenkin ihan mukava käynti. Tuntuuhan se ehkä jotenkin konkreettisemmalta se raskaus tuon käynnin jälkeen. Siellä oli käytävällä niitä pieniä vaakoja joilla vauvoja lastenneuvolassa punnitaan, oli ihana ajatella että sinne neuvolaan mennään sitten myöhemmin vaavinkin kanssa!

Kahden ja puolen viikon päästä on sitten neuvolalääkäri, ja silloin (10+2) kuulemma kuunnellaan jo sydänääniäkin! Odotan innolla, toivottavasti sieltä kuuluu jotain :)

*Dora*lla onkin kohta jo jännät paikat. Hyvä että olet kuitenkin rauhallinen, etkä stressaa synnytyksestä.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Valo 8+4

moikka kaikille! seitsemäs viikko menossa ja tänään pahoinvointi ollut potenssiin viisi! yritän sinnitellä töissä, mutta palaverissa on aika ilkeä yökkäillä. huhhuh, onneksi viikonloppu tulossa!

eilen kävin hoitamassa taas kaverin komeviikkoista vauvelia ja ihan mukavalta tuo vauvaelämä vaikutti, vaikka hän yksinäinen äiti onkin. toivottavasti itselläkin menee kaikki hyvin tuohon tilanteeseen asti!

viikonloppuja, ellinoora 6+1

Tulin tänne nyt teitä kurkkaamaan, kun tänä aamuna tuli plussa.=)=)
Tuntuu tosi ihanalta eipä kai tässä muuta voi sanoa. Kyllä ne oireet viittasi siihen ja olo oli kyllä se, mutta jännitti tosissaan tehdä testiä, viiva oli vähän haaleampi kuin testiviiva, mutta selkeä kuitenkin. Nauroinkin tänään miehelle, että tää on elämäni kolmas viiva ja kaikki erilaisia, esikoinen oli haalein, keskimmäinen oli tosi vahva ja tämä kolmas siltä väliltä. Toivotaan että nyt pysyisi mukana. Täytyy myöntää että mua pelottaa keskenmeno enemmän kuin aikaisemmissa raskauksissa. Olisi kiva jos voisi nyt olla pelkäämättä, kun ei sille sitten mitään voi.
Eipä tässä nyt enempiä, kiva tulla seuraanne ja toivottavasti pysyn täällä. Mukavaa lauantaita kaikille!

Äityli, tervetuloa tälle puolelle, ja onnea vielä kerran!

On niin kiirettä pitänyt, etten ole ennättänyt kirjoittamaan tänne vähään aikaan. Mistähän täällä olikaan keskustelua... niin, Tinnu ainakin kertoi siitä, että säärikarvat ovat lähtenee huimaan kasvuun ;) Minä olen huomannut itselläni aivan saman ilmiön, mutta miksi ihmeessä mulla ei voi hiukset kasvaa samalla vauhdilla?! Ihan yhtä ohuilta tuntuvat, kuin aina ennenkin. Kynnet minulla kuitenkin tuntuvat paljon vahvemmilta kuin ennen raskautta, johtuneeko sitten vitamiineista, joita olen nyt raskauden ajan käyttänyt.

Viikolla kävin taas neuvolassa näytillä, ja kaikki arvot olivat oikein hyvissä lukemissa. Jännä, kun vauvan sydänääniä kuunneltiin, niin välillä kuului mahdoton TUMPS, kun terkkarin mukaan vauva potkaisi :) Itse en vielä liikkeitä kuitenkaan tunne. Rakenneultraankin ajan jo sain, se on reilun parin viikon päästä. Miehen kanssa odotetaan sitä todella innolla ja mielenkiinnolla. Arveltiin sukupuoltakin udella, jos sen pystyy näkemään ja lääkäri suostuu sanomaan.

Rentouttavaa sunnuntain jatkoa kaikille. Täällä ainakin ripottelee vettä, niin saa enimmäkseen pysytellä sisätiloissa. Ja toivottavasti nämä ***n sivut nyt toimii ja tämä ketju nousee!!

Kevätkukkanen: ai niin, olishan se pitäny muistaa että päivitit tuota laskettua aikaakin sen ultran jälkeen...pannaan raskausdementian piikkiin?:)

Äitylille: onneksi olkoon plussasta ja tervetuloa tälle puolelle juttelemaan, teillä ei sit kauaa menny tohon plussaan, vai muistanko oikein että jätitte pillerit nyt vasta...oliko se elokuussa? Päivitähän itses tuohon listaan.:)

Athene: juu, säärikarvat rehottaa täällä edelleen! Tukka ei mielestäni kasva samaan tahtiin, mutta sen olen huomannu että ei rasvotu kuten ennen (voi hyvinki olla 3 päivää pesemättä!) ja muutenki on tosi vahvan ja hyvännäkönen. Kynnet on kans vahvistunu.

Dora kyseli sillon aikanaan ikävimpiä raskausoireita ja mun täytyy sanoo että se on tää julmetun rintojen kutina!!! Siis tää tekee mut välillä sekopäiseksi vaikka kuinka rasvaan ja käytän puuvillatoppeja niin silti iskee välillä ihan julmettu kutituskohtaus! Rinnat on kyl kasvanu ja nännin levenneet samoiten, että kuulemma ihan siitä johtuu lääkärin mukaan. Seki käski vaan rasvailla ahkerasti...mut ei oo kivaa ei!

Täälläkin satelee, tulee taas varmaan lusmuttua koko päivä sisällä. Eilen sentään illalla taukos tuo vesisade että käytiin ukon kanssa tunti käveleen. Josko sitä taas illemmalla pääsis vähän antaan happea tolle meiän pähkinälle!:)

No, se sentään tässä on hyvä puoli että oon saanu tapettua aikaa surffailemalla netistä vaunuja ja kestovaippoja. Vaunuista ajateltiin että ei ruveta niistä maksaan mitään tähtitieteellisiä summia, joten netistä on löytyny mm: Haberkorn Comfort; Filuu Evolution M100; Jovi Naturet ja Firkon F7 jotka kaikki maksaa noin tai alle 400 e. Kuitenki vaikuttavat suht laadukkailta enkä netistäkään löytäny niistä juurikaan negatiivista sanottavaa. Ja vaikka olin muka ajatellu et taskuvaipat vois olla meiän juttu niin nyt tulin toisiin aatoksiin, sehän tulee hirmu kalliiksi ku en ollu aatellu et nehän pitää panna koko paketti aina pyykkiin kuten all-in-vaipat. Eli ehkä sittenki kuoret ja sisävaipat...harsoja tuskin jaksan ruveta taitteleen, vaikka ne kai tulis kaikist edullisimmaks...

Että tällasia mietteitä täällä..sunnuntai-päivän jatkoja!:)

Joo kiitos vaan onnitteluista. täällä vielä aika epätodellinen olotila=).
Toisesta kierrosta tärppäsi, syyskuussa aloitettiin virallinen yritys=), elokuussa käytettiin kondomia, pari kertaa oltiin ilman, mutta ei ollut ovulaation aikaan kuitenkaan, mutta sitten heitettiin kumit pois ja syyskuussa tämä jännitys toden teolla alkoikin sitten.=)

Löysin kaapin perältä raskaustestin jonka olinkin ostanut aikaa sitten ja en enää muistanut...tein lauantaina apteekin omalla sen testin. Nyt oli halpa pregent testi kaapissa, siinä on kaksi testiä, joten oli kyllä kiva löytö ja tein vielä uuden testin nyt sitten ja vahva plussahan se on =), kyllä se nyt uskotaan. Esikoisesta muistan että tuli tosi haamu, enkä sitten enää uutta testiä tehnyt.

alamahan nippailut jatkuu, ja ruokahalu on mahaton ja toivon että pysyy eikä vaihtuisi pahoinvoinniksi.
Mukavaa sunnuntain jatkoa!