*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol. 8 ***

SL kyselit tuosta aukkarista. Mulle gyne sanoi, että jos putket on tukossa niille ei oikein mitään voi tehdä. Olen joskus luullut, että niitä voidaan jotenkin "rassata" auki, mutta munanjohtimien limis on kuulemma sellaista sorttia, että tukkeutuu hyvin pian sitten uudelleen, joten "avaamisesta", mikäli sellaista ikinä tehdäänkään, ei liene oikein hyötyä. Mutta sittenhän on lukuisasti näitä tapauksia itseni mukaan lukien, että aukiolotutkimuksen mukaan neste ei kulje läpi ja tukossa on, mutta sitten tuleekin raskaaksi eli eipä ollutkaan tukossa. Eli ne ei ole kyllä ihan 100% luotettavia nuo tutkimukset. Olen myös kuullut, että vaikka se neste näyttäisi ,ettei mene läpi, niin se kun jää sinne "vaikuttamaan" se voikin avata paikkoja itsestään. Tokihan se tutkimus hyvin suuntaa antaa ja jos on auki niin varmasti näkyy myös tutkimuksessa, mutta tuohon "tukossa"-diagnoosiin suhtautuisin siis hiukan varauksella kuitenkin. Ja tosiaan jos on jotain pienempää tukosta niin voi varmasti avautua helpomminkin kun nestettä laitetaan.
 
Wandalle iso voimahali :hug:!

Syksyn kohdalla pidän tiukasti peukkuja, että olisi vaan harmitonta vuotoa ja ihan kunnon raskaus!

Lämmin tervetulotoivotus uusille ja oviksen bonganneilla iloa ja tärppiä pupuiluun!

Omaa napaa sen verran, että nyt rupesi oikeasti jännittämään. Eilinen tissien turvotus ja jomotus on vaan jatkunut tai pahentunut, jopa nännit näyttää vähän erilaisilta (mutta se voi olla kuviteltuakin). Tänään on ihan menkkamainen jomotus alavatsassa ja -selässä. Lenkillä piti ihan hidastella. Yleensä mun menkkakivut alkaa vasta vuotojen myötä. Alavatsa on lisäksi ihan pallona. Mulla ei yleensä ole turvotusta ja normitila on enemmänkin kuopalla. Mutta pessimistihan ei pety. Voiko tää olla vaan keltarauhashormonia edelleen? Mun on ehkä pakko aamulla testata. Jospa olenkin arvioinut oviksen väärin ja dpo:t onkin pidemmällä. No, täti se kuitenkin kaartaa kohta...:(
 
Huomenta naiset!

Ekaks kysymys? Mitä tuo dpo tarkoittaa? Liittynee jotenkin varmaan kuukautiskiertoon?

Tsemppiä niille joilla fiilikset ei oo kovin korkeella, eipä täälläkään ole hurraamista... Jotenkin on sellainen olo että ovulaatio päätti jättää tulematta tässä kierrossa. Eihän tässä nyt voikaan ihmeitä odottaa, mutta tuntuu vaan ettei jaksasi millään odottaa. Ekan alkuun saatto ei vienyt kovinkaan kauaa ja jotenkin haluis luottaa siihen että toisenkin onnistuis vielä saamaan. Argh, pitäis vain yrittää ottaa rennosti, ja huomasinkin että täällä on monilla hyvinkin useita yrityskiertoja takana, joten ehkäpä olenkin vain hiljaa ja odottelen rauhassa...
 
Jocelyn ei sun tarvitse olla hiljaa sun omista harmituksista ja murheista, ei täällä ole sääntöä että kuka on pisimpään yrittänyt saa valittaa eniten ;) jokainen kokee asiat omalla tavallaan ja on oikeutettu myös sen jakamaa täällä, sitä vartenhan tämä palsta on :)
DPO = days past ovulation. Eli kun tikuttaa ovista niin päivä jolloin saat plussan ovistestiin on Dpo-1, seuraava päivä jolloin ovis mitä luultavammin tapahtuu on Dpo 0 ja siitä eteenpäin sitten dpo 1, dpo 2, dpo3 jne :) Dpo14 olisi se keskiarvo milloin menkkojen pitäisi periaatteessa alkaa, mutta se vaihtelee yksilöittäin. Tätä vaihetta oviksen ja menkkojen välillä kutsutaan Luteaalivaiheeksi. Mulla esim alkaa yleensä dpo10 tai dpo11. Jos alkaisi esim dpo8 niin voisi käydä lääkärillä sen takia koska silloin voi olla jotain häikkää hormoneissa.

Mirtsu kyllä mua alkoi nyt jänskättämään sun puolesta, kuulostaa kyllä lupaavalta!

Syksy hassu sun mies :D mun mies olisi varmaan voinut tokaista jotain saman tyylistä ikään kuin saadakseen mulle paremman mielen :heart: toivotaan, että homma sulla selviää pian!

Tunalle kauheesti tsemppiä follien kasvatteluun, toivotaan ett se yks-kaks sieltä ponkaisisi mahtikasvuun vielä!
 
Kuulostaa lupaavalle Mirtsu :) Testaa ihmeessä!

Jocelyn Tuo dpo on lyhenne englanninkielisestä termistä days past ovulation eli päiviä ovulaation jälkeen. Ovulaatiopäivä on dpo0 ja siitä lähtevät päivät sitten rullaamaan eteenpäin. Herkimmät testit saattavat näyttää alkaneen raskauden jo dpo10. Yleensä dpo14 on se suositeltu testipäivä. Oon tosi pahoillani että teillä meni se ensimmäinen raskaus kesken :hug: Toi on se mulle suurin pelonaihe! Jos jotain positiivista pitää asiasta hakea niin todennäköisesti teillä ei kuitenkaan mitään fyysistä/hormonaalista estettä ole raskauden alkamiselle ja toivotaan että pian olet uudelleen raskaana ja että tämä raskaus kestää sinne loppuun saakka. Äläkä yhtään ajattele että montako yrityskiertoa täällä on kenelläkin takana. Itse väitän olleeni vuosi sitten enemmän hajalla tästä asiasta kuin nyt. Tuut vaan aktiivisesti vaan mukaan höpöttelemään ja kertomaan tuntemuksistasi :)

(.) Mulla on joku ällötauti kimpussa :x Oon istunu viime yön huussissa ja olo on tosi kurja vieläkin. Pakko oli raahautua töihin kun on tämä suosituin talvilomaviikko ja kollegoita poissa niin monta. Eiköhän tää olo tästä tasaannu. Salille en kyllä taida tänään lähteä... Paitsi jos pääsen varasijalta kahvakuulaan :D
 
Tiistai 21.2.2012



Tatja..............35v.......kp 7/36-48...........yk17....(terolut tauko)
Syksy2010.......30v......kp 7/28-41...........yk16
Demuli............32v.....kp 13/29-32...........yk16
Avonlea..........35v......kp 13/27-29...........yk8
Neitipippuri.......31v....kp 16/31-49...........yk8.....(Gonal-F)
Tunafish-78.....33v......kp 16/19-34...........yk11....(2. inssi)
Papsu.............30v......kp 17/24-33...........yk11
Jocelyn...........30v.......kp 18/30.................yk1.....(km)
Tirpu..............33v......kp 18/27-31...........yk4
Sakara...........35v......kp 22/32................yk 8....(1km)....Dpo3
Mirtsu81..........30v.....kp 24/34...............yk2.....Dpo8
SL..................30v.....kp 24/30-48..........yk8.....(1*clomi)
pipsa79............32v....kp 25/28-47..........yk10.....Dpo6
Vissyliini..........30v.....kp 26/36...............yk2
Mandala..........32v......kp 28/23-35..........yk14.....Dpo12
Anncherie.......31v......kp 29/17-61...........yv1,5v....(3*km)
Lila79.............32v......kp 60/28-30..........yk2
NettA79..........32v......kp 75/30-36..........yk?
Ginger.............35v.....kp 78/??...............yk25.... (1kkm)




Taustalla:
Wanda81
Sintu74
Edyla
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Neah
Sanja
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet

-2012-

Ronjaliina.........30v......yk16.......plussa 17.2. (2*clomi)
Joku_raja........29v........yv2........plussa 17.2. (1. ivf)
Kiiriminna78....33v........yk8.........plussa 17.2.
Jo..................30v........yk11.......plussa 26.1.
Kiinu...............33v........yk2........plussa 22.1.
Punanuttu........32v........yk 5.......plussa 19.1.
Syrän.............30v.........yk~8......plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Kirjoteltiin sitten Mandalan kanssa samaan aikaan :D
hehe joo, taas vaihteeks :D

Lisätäänpä tähän nyt sellainen kysely, että SL miten sulla se tilanne lähtikään avautumaan silloin kun sulla oli ne tuhrumenkat? Aloitko laskea uutta kiertoa tuhrumenkkojen runsaimmasta tuhrupäivästä vai miten?
Ihan tilanne levällään nyt kun ei tiedä että pitäiskö mun nyt alkaa vaa laskee uutta kiertoa siten ett se dpo7=kp1 (dpo6 oli vaan tippa värjäytynyttä valkkaria)??
Kysäisen eka sieltä Graviditakselta vaikka meilillä, että miten tätä tilannetta voisi lähteä purkamaan. Ei se tosiaan haittaisi käydä kevyet alkututkimukset tekemässä, ei kai sitä heti tarvi mennä naimisiin kyseisen lääkärikeskuksen kanssa vaikka vähän tutkittaisiinkin :)
Mielenkiinnosta olisi kyllä kiva tietää miehen simppatilanne. Ja pienenä empiirisen tutkimuksen ystävänä olisi kiva tietää alkutilanne ja mitä muutosta mahdollisesti tekisi esim foolihappo ja sinkki mitä hän nyt alkoi syömään. Mutta ehkä se riittää vaan, jos ne kerran testaa sitten jossain vaiheessa.
Oletteko muut kokeilleet poppakonsteja miehillä? :D Simppoja ei meillä ole siis testattu, mutta lukenut foolihapon mahdollisesti vaikuttavan hyvin niihin. Toisaalta sinkki lisää testosteronia miehillä, joka voisi myös olla varmasti ihan hyvä juttu testata. Ite on tässä vetänyt kaiken maailman miniaspiriinit ja greippimehut, joten jospa miehen vuoro olla koekaniinina :D
 
Viimeksi muokattu:
Eilen ja tänään tullut enää tippoja siellä täällä. Ja vaikkakin lämmöt tippui sunnuntaina, ja pysyneet normaalina, niin silti tänään uhrasin yhden ovistestin (en vaan jotenkin pysty r-testiä kun tietää ettei sieltä tule tulosta) joka vaan haamuili, eli eipä sen perusteella kannata r-testiä kokeilla. Oli vaan pakko, koska jos lekuriin menee niin kyllähän se siellä sen haluaa tietää kuitenkin ja parempi ite himassa testailla ku sitte siellä maksaa testailusta :)
 
Aamulla soitti terveysaseman hoitaja ja kertoi, että "raskaushormoonit on sen verran korkealla että kyllä olet raskaana". Se tuntui pahalta, koska enhän mä voi olla enää raskaana kun vuodan nyt seitsemättä päivää. Eli olin varmaan jossain vaiheessa raskaana kyllä mutta en todennäköisesti enää.

Toisaalta netissä lukee kaikenmoisia tarinoita, joissa on valemenkat tullut ja vuotoa vielä niin silti on raskaus edennyt normaalisti. Huoh. Ajatukset menee sellaista vuoristorataa, että hyvää päivää.

Mulla oli alaselkä- ja alavatsakipuja, myös aaltoilevia, niin kuin menkkoja ennustavia. Vuoto on ollut myös kirkkaanpunaista joten eiköhän se mennyttä ole. Toivon nyt vain, ettei tarttis kaavintaa ja ettei olisi kohdunulkoinen.

Kohtapuolin lääkärin vastaanotolle arvauskeskukseen...
 
Sori yksityiskohtaiset kyselyt mutta onko sulla Syksy tullut hyytymiä tms vuodon seassa? jos on tullut pelkkää kirkasta verta niin mistäs sitä ikinä tietää miten asiat onkaan. Mutta joka tapauksessa ihan hirmuisesti tsemppiä lääkäriin ja toivottavasti tilanne raukeaa parhaiten päin :hug:
 
Puhh puhh puhaltelen täällä Syksyn toivonkipinään vielä loistetta!!

Itsellä alkaa olla nyt semmoinen fiilis että tuskimpa tässä on tärpännyt. Lämmöt huiteli mukavasti korkeuksissa aina eilis iltaan asti. Eilen migreeni (joka ihan tyypillistä minulle ennen kuukautisia)johtunee keltarauhashormonitason romahtamisesta... ja yöllä sitten hikoilutti niin vietävästi ja nyt lämpö enää 36,5. Niin PMS-oireilta tuntuu kuin vaan mahdollista.:mad: Ihan varmasti enteilee tätiä kylään viikonloppuun mennessä. No pari R-testiä odottelee kaapissa, jos sattuu että vuotoa ei alakkaan kuulua... :D
 
Vissyliini joo toi lämpöjen romahtaminen valitettavasti ei oikein hyvää lupaa : / tosin en oikein ole ikinä löytänyt varmaa tietoa siitä, että onko se 150% pakollista että lämmöt myös pysyy kohonneina jos raskaus alkaa. Ja tietty ihan hyvähän sekin tieto on, että ainakin vaikuttaisit ovuloivan. Pidetään kuitenkin vielä peukkuja :)
 
  • Tykkää
Reactions: Vissyliini
Syksylle plussatuulia yritän pitää yllä +++++++++:whistle: !!!!

Mandala meilläkin mies on monivitamiini, sinkki ja foolihappokuurilla. Sinkin lisäsin vasta hiljattain. Ja nyt simppatulosten tultua mies on kiltisti napsinut vitamiininsa päivittäin, ennen tätä vähän milloin muistaa.

Mirtsulla onkin lupaavat oireet, toivottavasti johtuvat plussatuloksesta.

Meille tuli eilen kissanpentu eläinperheen jatkoksi, tämä saa onneksi itsellä ajatukset positiivisemmiksi ja muutenkin keskittymisen muuhunkin kuin tähän raskautumisjuttuun. Suloinen tyttö muuten onkin. :)

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Pakko taustalta huudella syksylle !! miulla kaverilla oli tuollaiset valemenkat, ihan normiaikaan alkoivat mitä oliskin pitäny, mutta kestivät 7 päivää (normisti 3-4), eli elä heitä toivoa vielää!
 
Syksy vastikään kuulin kahdestakin eri ihmisestä, joilla oli runsasta vuotoa alkuraskaudessa, siis ihan tosiaan kunnon verta eikä mitään tuhruiluja, ja edelleen ovat onnellisesti raskaana. Toisella johtui kohdussa olevasta hematoomasta joka vuoteli ja toisella ei syytä kai saatu selville. Noita hematoomiahan ainakin voi tosiaan olla, eli ehkä vielä toivoa on!
 
Huimaa, Ronjaliinallekin paljon plussaonnea! =) Ja uudet tervetuloa!

Olen ollut nyt vähän nettipimennossa, kun meillä on muutto edessä viikonloppuna. Viime viikonloppu siis sujui pakatessa...

Tunafish, meillä on nyt suht samoin etenevä follitilanne (siis koollisesti). Mulla oli oikealla eilen yksi 11 millinen. Tuntuu kyllä jotenkin tosi pieneltä näihin kp:hin nähden. : / Oliko sun lääkäri kuitenkin sitä mieltä, että koko on ok? Mä en taaskaan saanut omastani oikein mitään irti. Eikä mun annosta edes nostettu, vaikka folli on vasta noin pieni, pöh. Mutta positiivista on se, että ei mennyt ovis päällekkäin miehen työmatkan kanssa, joten inssiin voisi olla saumaa kuitenkin tässä kierrossa. :D Ja tulipahan koettua maanantaina kello 05.15 pupuilu...

Mutta lähinnä nyt huolestuttaa se, mitä puhuttiin Tunafishin kanssa munisten vanhenemisesta: kp 18, kun koittaa ihan just. :'(

Meikäläinen alkaa muuten kohta muistuttaa narkkaria. :LOL: Tuolla julkisella, kun otetaan verikoe JOKA käynnillä! Tällä viikolla siis torstaina taas toinen luvassa...
 
Viimeksi muokattu:
Neitipippuri Hyvä ettei teillä päässyt ovis ohi, mutta itseäkin huolettaa toi sama asia! Kuinka rupuisia ne follit mahtaa olla sitten kun saavuttavat oikean koon? Ja onkohan sitten enää aikaa kiinnittyä kun kai se kohdun limakalvokin alkaa rapistua? Mulla nostettiin Menopur -annosta niin että pistän nyt torstaihin asti 225iu sen normaalin 150iu sijasta. Sit toivottavasti torstai-iltana saan jo pistää Pregnylin ja perjantaina olis inssi. Meillä on siis ihan samat ultrapäivätkin :D
 
Kiitos kaikille tsempeistä!
Terveysaseman lääkärin diagnoosi oli, että joko on alkava keskenmeno tai sitten se voi olla myös viaton vuoto. Viikon (VIIKON??! A P U A) päästä uudestaan verikokeisiin ja katotaan mihin tilanne on kehittynyt.
KIITTI!
Lääkäri meni kysymään toiselta lääkäriltä mielipidettä ja tämä käski soittamaan Kätilöopiston päivystävälle lääkärille. Sieltä ne sanoi, että jos potilas on oireeton ja ei ole kipuja niin tilannetta seurataan. Mullahan oli eilen kipuja...
Ja kuulemma raskaushormooni oli matala, viiskytjotain, kun merkkittävä määrä on yli 200.
Lopuksi lääkäri sanoi, että "nenä pystyyn ja ota rauhallisesti".
WHAT?

Nyt pää räjähtää kun mietin, pitäiskö mennä yksityiselle vai olenko vain hysteerinen?
 
Syksy no olipa mukava lääkäri...sehän onki ihan jokapäiväistä tällanen raskaudenaikainen vuotelu, että rauhallisestihan siinä voi ottaa!!?

Harmi kyllä, että tuo hormooni on noin pieni, muuten en ois ollukaan vielä kovin huolissaan:| Mutta toki pitää silti toivoa parasta. Uskon kuitenkin, että aika oudolta tuntuis vaan odotella viikko. Julkisen kanta taitaa usein olla just tuo, mutta toisaalta nehän aina sanoo, että jos se menee kesken tuossa vaiheessa se menee, eikä sille voi mitään tehdä. Eli lähinnä kai kovat kivut on asia erikseen, jonka vuoksi "pääsee" hoitoon, että saa jotain lääkitystä.
 
Syksy Kyllä luulisi että jos vaikka perjantaina menisit yksityiselle verikokeisiin niin näkisi muutoksen että onko se ylöspäin vai alaspäin. Toinen vaihtoehto on sitten ostaa nippu r-testiliuskoja ja tikuttaa itse aina aamulla odotellessa tuota ensi viikon verikoeaikaa. Kyllähän se pissatestistäkin näkee että vahvistuuko vai heikkeneekö, varsinkin jos aamupisusta testailee ja käyttää samoja liuskoja.
Kovasti voimia ja mielenrauhaa sinne lähetän :hug:
 
Nyt sain yhteyttä vihdoin omaan gyneen. Kuulemma sitä ei kannata tehdä, että alkaisi kahdessa eri paikassa otettuja hormoonipitoisuuksia vertailla keskenään (pyysin, että olisinko mä päässyt verikokeisiin sinne aikaisemmin kuin viikon päästä). Jos on alkava keskenmeno sille ei voi tosiaan mitään tehdä. Ainoa huolestuttava asia oli gynen mielestä kohdunulkoisen raskauden mahdollisuus.
Ultraäänitutkimuksessa ei todnäk vielä näy mitään ennen rv6 kuulemma mutta pääsen silti vastaanotolle perjantaina onneksi!
Eikö mulla tulisi just huomenna täyteen se RV6 jos viimeiset kuukautiset alkoivat 11. tammikuuta? Ja jos ei lasketa näitä valemenkkoja tai mitä ne nyt olikaan.

Pipsa, meilläkin on kissanpentu, ollut meillä viikon. Aivan syötävän suloinen meidänkin tyttö! Taivaanlahja tähän tilanteeseen, se jaksa naurattaa ja pitää ajatukset muualla hurmaavalla olemuksellaan!
 

Yhteistyössä