*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol. 8 ***

Tänään näyttäis olevan plussaperjantai! Hienoa! Eipä olekaan tällaista plussa-aaltoa hetkeen näkynyt! Tunafish jo onkin huhuillut mun perään. Mutta siis todellakin joo, mä olen se tän päivän kolmas plussaaja! Uskomatonta, että näin monta plussaa samana päivänä. Siispä ONNEA Joku_raja ja Kiiriminna78! Samassa veneessä ollaan! :)
Mulla on jo useamman päivän ajan ollut sellainen olo, että olen raskaana. En ole halunnut oireista ja aavistuksista hiiskua mitään, koska pelkäsin kuitenkin testin näyttävän negaa, kuten aina ennenkin tähän saakka! Ainakin viikon ajan tissit on ollu kipeet, vatsassa on ollu (ja on edelleen) menkkamaisia tuntemuksia (ei tosin kovin kipeitä) ja lisäksi mua hengästyttää ihan koko ajan. Sadan metrin kävelymatkalla saatan jo läähättää. Keskiviikkona ja torstaina maltoin vielä mieleni, että en testaa, mutta tänään tosiaan unenpöppörössä Pregcheck-testin aamulla tein ja piti kyllä hieroa pari kertaa silmiä, kun aloin nähdä sitä toista viivaa siihen muodostuvan. Mutta kyllä siinä toinen viiva on, ihan punertava jne, ei tosin vielä kontrolliviivan vahvuinen, mutta niin vahva, ettei tarvitse arvailla ja tihrustaa, että onko siinä viiva vai ei. Pari testiä löytyis vielä, joten kyllä mä ne varmaan jossain vaiheessa vielä teen varmuudeksi. Aika uskomaton olo. Meillähän tää kierto oli "välikierto" ennen inssiä ja kaiken jälkeen nyt sitten kuitenkin luomuplussa. Hassua! Aukiolotutkimus tehtiin, mutta muita apuja ei ollut käytössä. Pupuilu jutuista sen verran, jos et halua kuulla, niin ohita seuraava. Nimittäin aukiolotutkimuksen tehnyt lääkäri tutkiessaan totesi kohdun olevan eteenpäin kallistunut. Tällaista en ollut ennen kohdustani kuullut, vaikka esim siellä yksityisellä tuli jokunen kerta käytyä. Siispä otimme tekniikaksi sen, että jalat kattoa kohti sijaan, pupuilemme takaapäin ja jään vatsalleni makoilemaan. Mene ja tiedä, että mikä tämän plussan meille toi... oliko se aukiolotutkimus, tämä pupuilu vai se, että oli välikierto, enkä ressannut yhtään oikeestaan, välillä unohdinkin, että yritetään, täälläkin olen käynyt nyt vähemmän. Mies on ihan sitä mieltä, että asennolla oli väliä! :D Aamulla kun sitten kerroin uutista miehelle, niin onnellisen hymyilyn ja pusujen jälkeen jossakin kohtaa hän yhtäkkiä sanoi: "Mun ei varmaan tarvikaan nyt sitten mennä sinne verikokeisiin!"

Kyllä tässä koko ajan jännittää jokaisella vessakäynnillä, että noinkohan kuitenkin täti kurvaa paikalle. Mutta pitää nyt vaan kai koittaa ottaa siltä kannalta, mitä joku täällä aiemmin on jo sanonut, että olen raskaana, kunnes toisin todistetaan.

Mä haluisin kyllä hetken täällä vielä hengata ja varmasti käyn lukemassa kuulumisianne vielä pitkään ja hartaasti toivon, että jokainen teistä pian jo kokisi tämän ihmeen!
Iloista viikonloppua jokaiselle! Pitäkää mieli korkealla ja ajatukset positiivisina ja iloisina! Vaikka tiedänkin, että se ei todellakaan ole helppoa! Tsemppiä! Annetaan tämän plussavyöryn nyt kulkea koko pinon halki, tuoden lisää plussia monen monta vielä tähän samaan syssyyn! :)

Ps. En jaksanut tarkistaa, että montako kirjotusvihrettä oli joukkoon eksynyt, toivottavasti saitte selvää!

Voi ei Ronjaliin mul tuli oikein tippa linssiin :heart: samalla tavalla jännäsin kun näin sun kirjottaneen viimeiseksi kun jännäsin Joku_rajan kohdallakin ja molemmat kävi paremmin kun hyvin :heart: älä sä kirjoitusvirheistä huoli, SÄ OOT RASKAANA :D ihan mahtihieno päivä täällä pinossa :heart: Antaa kyllä todellakin toivoa itsellekin!

Ja todellakin voitte jäädä tänne hengaa niin pitkäksi aikaa kun huolitte. Tulee muutenkin orpoa kun niin moni pitkään, samaan aikaan, kirjottaneita häviä onnellisiin masunkasvattajiin :D

• Tykkää
Reactions: Ronjaliina
Ei oo totta...KOLMAS plussa! ONNEA Ronjaliina! Minun pitaisi olla jo yovuoron jaljilta nukkumassa (ja illalla vastaanottaa aitia Suomesta kylaan:)) mutta juttelin tuossa Skypessa ystavalle Suomeen ja ajattelin viela kerran vilkaista Kaksplussan pinot lapi... Mika yhteensattuma etta 3 plussaa samalle paivalle! Tassa pinossahan kay oikea +aalto:D.

Kerran viela kaikille perjantaiplussaajille tarrasukkia ja onnea matkaan! :heart:

• Tykkää
Reactions: Ronjaliina
Wau mitä täällä tapahtuu, onnea naiset! <3

Joku_raja älä huoli noista kivuista! Mulla oli aivan järkyt menkkakivut noin kaksi viikkoa plussasta eteenpäin. Olin ihan varma, ettei raskaus jatku. Mutta niin tuo vaan tuntuu tuolla mahassa potkivan! ;) Kai se kohtu vaan ihmettelee, että mitäs täällä tapahtuu, eikös nyt olisi menkkojen aika...

Tsemppiä naiset, ainakin itselläni ekat viikot olivat yhtä paniikkia. Jatkuvasti sai rampata vessassa tarkastamassa pikkuhousujen värikoodia... :D

Almeja 21+0

Lauantai 18.2.2012

Jocelyn...........30v.......kp ?/??.................yk1.....(km)
Tatja..............35v.......kp 4/36-48...........yk17....(terolut tauko)
Syksy2010.......30v......kp 4/28-41...........yk16
Wanda_81......30v.......kp 4/28-42...........yk17.....(3* clomi)
Demuli............32v.....kp 10/29-32...........yk16
Avonlea..........35v......kp 10/27-29...........yk8
Neitipippuri.......31v....kp 13/31-49...........yk8.....(Gonal-F)
Tunafish-78.....33v......kp 13/19-34...........yk11....(2. inssi)
Papsu.............30v......kp 14/24-33...........yk11
Tirpu..............33v......kp 15/27-31...........yk4
Mirtsu81..........30v.....kp 21/34...............yk2.....Dpo5
SL..................30v.....kp 21/30-48..........yk8.....(1*clomi)
pipsa79............32v....kp 22/28-47..........yk10.....Dpo3
Vissyliini..........30v.....kp 23/36...............yk2
Mandala..........32v......kp 25/23-35..........yk14.....Dpo9
Lila79.............32v......kp 57/28-30..........yk2
Sakara...........34v......kp 60/?................yk 7
NettA79..........32v......kp 72/30-36..........yk?
Ginger.............35v.....kp 75/??...............yk25.... (1kkm)

Taustalla:
Sintu74
Edyla
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Neah
Sanja
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän

plussanneet

-2012-

Ronjaliina.........30v......yk16.......plussa 17.2. (2*clomi)
Joku_raja........29v........yv2........plussa 17.2. (1. ivf)
Kiiriminna78....33v........yk8.........plussa 17.2.
Jo..................30v........yk11.......plussa 26.1.
Kiinu...............33v........yk2........plussa 22.1.
Punanuttu........32v........yk 5.......plussa 19.1.
Syrän.............30v.........yk~8......plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.

Viimeksi muokattu:
Leppoisaa lauantaita vaan kaikille... nyt se sitten alkaa pahin piinaviikko... Kaikki tähän astiset merkit puoltavat edelleen että ovis oli tosiaan kp13, ja nyt se ois sitten dpo10... Jotenka olettettavasti tätin pitäisi viimeistään ensiviikonlopulla tulla kyläilemään jos on tullakseen. Saas nähdä montako päivää tässä malttaa mielensä olla testailematta :LOL:

Nytpä vasta katsoin sen Hiljaa Toivotut dokkarin itsekseni. En tiiä mutt mua vaan jotenkin ärsytti. Ne välimusapätkät oli ihan turhia mun mielestä ja se tumma tukkainen nainen.. En tiiä mutta kelasin ett ihan hulluhan se on: vaatteet ja kaikki ostettu vaikkei mitään tietoa lapsesta?? Ei ole siis tarkoitus loukata ketään tosiaan, mutta jotenkin en pystyisi itse kuvittelemaan ikinä että hommaisin mitään vielä yritysvaiheessa. Jotenkin muutenkin yritän itse tollasta hysteriaa välttää kaikin puolin mitä oli kun testailivat.
Jotenkin ainoo tosi kiva kohta oli kun se vaaleatukkainen nainen miehineen olivat lopussa ultrassa.

En tiiä, mun ei kyllä kannata noita kattoa, jotenkin tää kaikki zenmäisyys rapistuu vielä :p

Mutta lämmittää kyllä vieläkin miten ihana perjantai meillä oli täällä :heart: Aivan ihanaa lauantaita kaikille tasapuolisesti!

Moi kaikille ja saisinko liittyä mukaan? Oon 30 vuotias ja haaveillaan edelleen ensimmäisestä lapsesta, edellinen odotus päättyi keskenmenoon. Eka raskaus lähti alkuun tosi helposti ja nyt olis menossa ensimmäinen yrityskierto.
Hirveesti jännittää miten käy, lääkärin mukaan ei pitäis olla estettä uuteen raskauteen..

Onnea minunkin puolesta kaikille plussanneille, lukaisin ketjua sen verran että ihan hiljattain on muutamia raskautuneita, ihanaa! Se antaa aina toivoa!

Tervetuloa Jocelyn! :wave:

Onko kellään tietoa siitä, että miten aukiolotutkimus vaikuttaa ovulaatioon? Tai lähinnä ovistestien tulokseen? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ennen tutkimusta testit näytti jo haaleaa viivaa. Sitten tutkimuksen jälkeen viiva oli aivan olemattoman haalea, lähes näkymätön torstai illasta lauantai aamuun. Äsken taas tikutin ja nyt viiva olikin sitten jo lähes positiivisen veroinen. Aamulla varmaan näyttää ovisplussaa selkeästi. Tiedä sitten oliko aukkarilla mitään vaikutusta, ehkä se muuten vain vaihteli se tulos.

Kyllä sitä kaikkea pitää pohtia. Ehkä nyt on paras mennä nukkumaan...

Viimeksi muokattu:
Avonlea en osaa kertoa tuohon ao-tutkimukseen liittyen kun en ole käynyt mutta osaan sanoa omasta o-tikuttamisesta, että mullakin on joskus näyttänyt haaleaa viivaa kierrrossa, jonka jälkeen tullut täysin blanco ja tämän jälkeen pärähtänyt kirkuvan punainen plussa testiin oviksen aikoihin. En tiedä mitä se kertoo (toiv ei ainakaan pco:sta), mutta näin on ollut.
Veikkaisin, sun kp-päiviä katsoen, että kyllä se ovis on sieltä vasta tuloillaan. En sitten tiedä miksi se testi näyttäisi haamua ennen (niinku mulla joskus), mutta näin ainakin voi olla.

Tervetuloa Jocelyn :wave:! Toivottavasti raskaudut pian uudelleen!

Mandala mustakin se tummatukkainen nainen oli vähintäänkin erikoinen. Dokkari oli siis kaikenkaikkiaan ankea ja suppea. En jaksa (tai halua) uskoa, että kuvaa hyvin lapsettomuushoidoissa käyviä. Siis ihan hullua ostaa vauvanvaatteet valmiiksi ja rituaalinomaisesti tehdä raskaustestaamisesta sellaista suurta draamaa. Mutta huono olen sanomaan näin yk2 kokemuksella. Joko tuhruttelu on muuten loppunut?

Mulla on ollut nyt oviksesta asti sellaista vähäistä alaselkäkipua ja "repäisykivun" kaltaisia tuntemuksia kohdun ja munisten seudulla päivittäin. En tiedä, mitä se tarkoittaa. Ei kai ainakaan raskautumisen pitäisiä tuntua heti oviksesta lähtien. Enkä ole edes mitään oireita varta vasten kyttäillytkään. Tissit ja nännin ei ainakaan tunnu sitten yhtään miltään. Viime kierrossa oviksen jälkeen oli muistaakseni melkoisen kuivaa kautta. Nyt tuntuu, että valkovuotoa tulee normaalia enemmän. Tai siis nyt sitä ylipäätänsä on. Yleensä mulla ei ole minkäälaista valkovuotoa. Ehkä tää on just sitä normaalia hormonitoimintaa, mitä mulla ei ole vuosikausiin ollut.

Sunnuntai 19.2.2012

Tatja..............35v.......kp 5/36-48...........yk17....(terolut tauko)
Syksy2010.......30v......kp 5/28-41...........yk16
Wanda_81......30v.......kp 5/28-42...........yk17.....(3* clomi)
Demuli............32v.....kp 11/29-32...........yk16
Avonlea..........35v......kp 11/27-29...........yk8
Neitipippuri.......31v....kp 14/31-49...........yk8.....(Gonal-F)
Tunafish-78.....33v......kp 14/19-34...........yk11....(2. inssi)
Papsu.............30v......kp 15/24-33...........yk11
Jocelyn...........30v.......kp 16/30.................yk1.....(km)
Tirpu..............33v......kp 16/27-31...........yk4
Sakara...........35v......kp 20/32................yk 8....(1km)....Dpo1
Mirtsu81..........30v.....kp 22/34...............yk2.....Dpo6
SL..................30v.....kp 22/30-48..........yk8.....(1*clomi)
pipsa79............32v....kp 23/28-47..........yk10.....Dpo4
Vissyliini..........30v.....kp 24/36...............yk2
Mandala..........32v......kp 26/23-35..........yk14.....Dpo10
Anncherie.......31v......kp 27/17-61...........yv1,5v....(3*km)
Lila79.............32v......kp 58/28-30..........yk2
NettA79..........32v......kp 73/30-36..........yk?
Ginger.............35v.....kp 76/??...............yk25.... (1kkm)

Taustalla:
Sintu74
Edyla
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Neah
Sanja
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän

plussanneet

-2012-

Ronjaliina.........30v......yk16.......plussa 17.2. (2*clomi)
Joku_raja........29v........yv2........plussa 17.2. (1. ivf)
Kiiriminna78....33v........yk8.........plussa 17.2.
Jo..................30v........yk11.......plussa 26.1.
Kiinu...............33v........yk2........plussa 22.1.
Punanuttu........32v........yk 5.......plussa 19.1.
Syrän.............30v.........yk~8......plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.

Viimeksi muokattu:
Mirtsu sitä on aina vähän vaikea tietää mikä liittyy mihinkin, mutta pääsääntöisesti se viikko oviksen jälkeen niin yleensä tuntemukset johtuu keltarauhasesta. Sitten kun kiinnittyminen tapahtuu ja hgc-hormonia alkaa erittymään niin siitä alkaa yleensä sitten ne raskausoireet. Tosin kaikilla ei heti kyllä tule mitään oireita :)
Sulla on vielä pillerien lopetuksesta (?) vähän aikaa niin hormonitoiminnan tasaantuminen/haku voi aiheuttaa myös jotain uusia 'oireita' ja tuntemuksia mitä ei ole pillereiden aikaan ollut. En siis halua pelotella tai mitään mutta ainakin jos on syönyt pillereitä monia vuosia niinku mä (17-vuotiaasta asti) niin voi kestää 1-3 vuottakin, että hormonitoiminta alkaa toimia kuten henkilöllä normaalisti toimisi. Ite oon huomannut ainakin, että vaikka 2010 keväällä lopetin pilsut niin vaikka kierrot tasoittui aika ok heti niin esim nyt on viime aikoina alkanut naama kukkimaan joskus ihan hurjastikin mitä mulla ei ole ollut edes teininä :|
Kuitenkin vastakohtana pillereiden lopetuksen jälkeen sanotaan jostain syystä olevan myös erittäin hedelmällistä aikaa eli sulla on hyvät mahdollisuudet kyllä :)

Mulla on kyllä tuhruttanut enemmän tai vähemmän joka päivä tässä siitä Dpo6 asti. En hitto kyl tajuu :| lämmöt on ollut koholla, että kyllä siellä keltarauhanen saattaa vielä toimia, mutta odotan kyllä menkkojen alkavan joko tänään tai huomenna niinku normikierrossa. Katselin jo alustavasti hintoja ja paikkoja mm. Graviditakselta, koska tällaisen kierron jälkeen kyllä oikeasti tekee mieli tehdä jotain. En vain ole vielä päättänyt onko se se vyöhyketerapia vai sitten lääkäri. Ehkä aloitan kuitenkin vyöhyketerapiasta :)

Ihanaa, lumista, sunnuntaita leidit!

Mandala mun yksi kaveri kävi just vähän aikaa sitten gynellä kun tuli tollanen kierto, että tiputteli alkoi tyyliin viikkoa ennen menkkojen oletettua alkua. Totesivat ultrassa, ettei ovista ole tapahtunut ja tuhruttelu johtuu kuulemma usein sillon siitä, ettei ovuloi. Tietenkin yksilökohtaista, mutta jospa sulla testeistä huolimatta ei sitten tässä kierrossa ovista tapahtunut? Kaverikin sai ovistestiin plussan ja limat oli kunnolliset, mutta munis ei ollut kuitenkaan irronnut...Että jos kyse on tuollaisesta asiasta, jonka vois helposti hoitaa, lähtisin itse ainakin selvittämään tilannetta. Mutta toki jokainen tekee omat ratkaisunsa :)

Yhteistyössä