*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol. 8 ***

Kuten lupasin; uusi vuosi - uusi pino :heart:

Maanantai 2.1.2012




Mandala..........32v.......kp 4/23-35.........yk13
Neitipippuri.......31v.....kp 5/31-49.........yk7.....(Femar)
SL..................29v......kp 5/30-48...........yk8.....(Clomifen*1)
Mirtsu81..........30v......kp 7/?.................yk 1
pipsa79............32v.... kp 7/28-47.............yk9
Ronjaliina........30v......kp 9/24-32.........yk15....(2*clomi)
Jo..................30v......kp 12/37..............yk11..... (1km)
Sakara...........34v.......kp 12/?.................yk 7
Avonlea..........35v.......kp 15/27-29..........yk6
Syrän.............30v.......kp 19/29.............yk~8
Demuli...........31v........kp 20/14-53........yk14
Sintu74...........37v.......kp 21/29.............(4*ivf) (1 tm)
Papsu.............29v.......kp 21/24-33.........yk8
Syksy2010.......30v.......kp 21/28-41........yk14
Joku_raja........29v.......kp 22/27-29.........yk12......tulossa 1. IVF (välikierto)
Wanda_81.......30v.......kp 22/28-42.........yk15.....(1* clomi)....Dpo6
Tatja..............35v.......kp 24/36-48.........yk16....(terolut tauko)
Tunafish-78......33v......kp 27/19-34.........yk9.....(menopur).....Dpo10
Ginger.............35v......kp 28/??..............yk25.... (1kkm)
Punanuttu........32v.......kp 32/24-28......... yk 4
Edyla...............32v......kp 56/28...............yk1




Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet
-2011-

Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Mandala uudesta hienosta pinosta! =)

Tervetuloa Mirtsu! :wave:

Täällä ei mitään ihmeellisiä oireita ole ollut, ei ole ollut edes rinnat arat joten ihmetyttää että tapahtuikohan se ovulaatio kuitenkaan. Noh, eiköhän tuo lopputulos nähdä reilun viikon päästä jos menkat alkaa...
 
Jee! Hienoa Mandala! Uusi pino ja uudet kujeet! No vanhat kujeet kyllä on...

Mitäs lupauksia teitte tytsyt? Mulla ne normaalit yritän liikkua enemmän ja syödä terveellisemmin :D Käytiin eilen ihanalla pitkällä sauvakävelylenkillä miehen kanssa. Meni Uuden Vuoden vastaanotto niin kiltisti että hyvin kykeni lenkille. Taisin yhden lasillisen juoda kuoharia koko illan aikana. Eilen meillä ainakin oli ihana aurinkoinen pakkaspäivä ja luntakin muutama milli niin että maa melkein näytti valkoiselle.

Tervetuloa Mirtsu!

(.) Mulla on taas luulosairausoireita :D Ihan hirvittävä kuvotus alkaa aina aamulla ja kestää tuonne iltapäivään saakka. Oiskohan tää nyt kolmas päivä tätä yökötystä. Tänään oikeasti piti melkein lähteä moottoritien varteen yökkimään aamulla. Pahan olon helpotuttua iski järjetön nälkä ja luulin että en selviä tajuissani edes työpaikalle. Sit se olo vaan ihan itestään koheni. Mutta onhan mulla ennenkin ollu näitä yökötyksiä loppukierrossa ja vielä kun pistää itseensä tota raskaushormonia (Pregnyl) niin kaipa sekin jotain oiretta aiheuttaa.
Mä oon pistänyt tässä kierrossa Pregnyliä irrotuspiikin 5000iu lisäksi pienemmällä annoksella 2500iu kiinnittymistä avustamaan ja luteaalivaihetta tukemaan. Tukipistoksia oon tehny DPO3, DPO6 ja vielä eilen DPO9. Tää tarkottaa sitä että pikasella laskelmalla uskallan testata vasta DPO22, etten saa väärää plussaa. Joku taitavampikin matemaatikko voi kyllä tarkistaa mun laskelman. Pregnylin puoliintumisaika on 33h ja sinne alle 10 olis päästävä. Eiköhän ne menkat ala ennen tota DPO22 :kieh:
 
Kiitos Mandala pinosta! Mirtsulle tervetuloa joukkoon. :wave:

Tunafish, lupaavalta kuulostaa! :heart: Oliko teillä muuten miehen simppojen suhteen kaikki kunnossa?

Nyt kun tuo oma ovulointi on ainakin kerran onnistunut, mieleen on tullut viikonloppuna kova huoli siitä miehen simppojen kunnosta. :'( Vaikka määrä ja liikkuvuus olivatkin hyvät, niin surettaa, että niitä normaalimuotoisia on vain 2 %. Ne ovat nimittäin kai ainoita, jotka hyvin kykenevät hedelmöittämään. Pelkään ihan hirveästi, että tämän yhdistelmän (mun ovulaatio-ongelmat ja miehen simpat) vuoksi meillä on vielä pitkä tie näissä hoidoissa edessä...

Lääkäri tosin väitti syksyllä, että "muotoseikkojen" ei kauheasti pitäisi vaikuttaa, mutta olen kyllä netistä lukenut eri kokemuksia. Tosi inhottavaa, että kun yhden "vian" saa (ehkä) korjattua, niin sekään ei kuitenkaan riitä eikä tärppiä kuulu. :kieh:

Eli hieman matalalentoa taas tällä suunnalla. Keskiviikkona on jälleen ultra, jossa nähdään ovatko Femarit tehonneet vielä tässäkin kierrossa. Harmi, että se joudutaan pyhien takia ottamaan jo kp 7. Kp 10 (olisi ollut alkuperäinen ultrasuunnitelma) olisi hieman paremmin nähnyt jo sitä kehitystä.
 
Neitipippuri :hug: Tosi kurjaa jos teillä miehessäkin jotain vikaa. Mä en ole tutkinut noita asioita mutta oon kans kuullut ettei niillä muotoseikoilla olisi väliä. Totuus voi tosin olla jotain muuta. Meillä miehen simpat sai hyvät tulokset kesällä. Muistaakseni 9% olis ollut niitä oikeanmuotoisia ja suoraan uivia. Määräkin oli hyvä. Sillon tosin mies oli ollut monta viikkoa ennen simppatestejä juomatta ja polttamatta. Nyt tuota tupakkaa taas näyttää kuluvan ja illat istutaan läppäri sylissä. Ja mä joudun nalkuttamaan tästäkin :ashamed: Pari kertaa oon vetäny oikein kunnon itkupotkuraivarit asiasta kun mä sentään joudun riskeeraamaan terveyteni noilla hormoneilla ja ravaamaan Helsingissä ultrissa melkein joka viikko. Jotain panostusta täytyy tulla toiseltakin suunnalta.
Oisko teillä mitään mitä sun mies voisi itse tehdä asian eteen? Ja toisaalta se tulos voi vaihdella tosi paljon vaikka ei mitään tekiskään. Jos parin kuukauden päästä testaisitte uudestaan niin se tulos voi olla jotain ihan muuta. Vähä sama kun ottaisi nyt verikokeen ja parin kuukauden päästä uudelleen. Tulokset voi muuttua paljonkin.
Ja sit kun aattelee taas kuinka paljon huonosti ravitut ja stressaantuneet ihmiset lisääntyy jossain kehitysmaissa niin kaipa se hedelmöitys onnistuu vaikkei kaikki ihan priimaa olisikaan.
Kyllä mekin vielä vaikeuksien kautta sinne voittoon mennään!
 
Tunafish, olen kyllä samaa mieltä tuosta panostuksesta. Naiset joutuvat kuitenkin niin paljon käymään läpi!

Meillä mies elää suht terveellisesti, mutta jonkin verran alkoholia tulee viikoittain nautittua (ns. saunakaljaa ja joskus "iltahömpsyä" töiden jälkeen, toki yhdessä nautitaan välillä myös viiniä ruoan kanssa, lähinnä viikonloppuisin). Ei kuitenkaan mikään suurkuluttaja ole, eikä käytännössä koskaan tule edes känniin tai hiprakkaan asti. Nyt yritin tässä tarjota, että oltaisiin ihan tipattomalla molemmat. katsotaan, meneekö tarjous läpi. :p

Lisäksi ajattelin ostaa miehelle monivitamiinit ja lisätä senkin d-vitamiiniannosta ja ehkä syöttää vielä ylimääräisen sinkin. Muuten mies on kyllä ihan terve, ei ylipainoa ja urheileekin eikä polta (tosin tuo läppäriasia häiritsee minuakin, muurrrr!) Tietenkin siinä vaiheessa, kun Naistenklinikalle siirrytään, voisi kysyä mahdollisuudesta uuteen simppatestiin.

Eipä kai auta kuin toivoa parasta (ihmettä) siihen saakka tässä kierrossa. :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Neitipippuri, eikös teilläkin kuitenkin noita siittiöitä ollut määrällisesti paljon vaikka normaalimuotoisia vain 2%? Meillä on sama tulos että vain 2% normaaleja mutta määrässä sitten kompensoituukin tuo vähäisten normaalien määrä. Ja meille kans gyne sanoi että vaikka normaaleja olisi 0% niin normaaliraskaus olisi silti mahdollinen kun siittiöitä on paljon.

Meillä se olen minä jolla on läppäri sylissä, eihän sillä pitäisi olla vaikutusta...? :p

Tunafish, lupaavia oireita! Pidän peukkuja! +++:whistle:

Uudenvuodenlupauksena oli lisätä liikuntaa kun on välillä tullut lusmuiltua ihan liikaa. Käytiin viime viikolla loman aikana melkein joka päivä lenkillä, eilenkin viiden kilsan reipas sauvakävelylenkki vaikeassa mäkisessa maastossa kun ei tullut onneksi juotua uutenavuotena niin oli reipas olo. :)
 
Wanda, meillä on tosiaan sama tilanne! Tässä vähän meidän tietoja (sori, jos on jollekin liikaa informaatiota) :D

Meillä sperma-analyysin tuloksessa todettiin:

Tilavuus: 3,5 ml
Siittiöitä: 61 x 10 (potenssiin 6)/ml
Kokonaismäärä: 213,50

Eteenpäin liikkuvat: 64 %
Paikallaan liikkuvat: 6 %
Liikkuvat yhteensä: 70 %

Ja normaalimuotoisia oli tosiaan vain se 2 %. (viallinen pää: 97, viallinen keskiosa: 30 ja viallinen häntä: 1).

Loppulausunnossa oli "tuomiona" teratozoospermia ja hedelmöittämiskyky on ainakin jonkin verran alentunut...

Ja tosiaan lääkärit tuppaavat väittämään, että muoto ei haittaisi, mutta itse olen vähän skeptinen sen suhteen. On monella ainakin tätä "urakkaa" pidentänyt paljon... : /
 
Viimeksi muokattu:
Neitipippuri teillä on määrällisesti vielä enemmän kuin meillä, muistaakseni meidän kokonaismäärä oli 147. Muita lukuja en muista, täytyy tarkistaa kotona lapusta että miten menikään. Mutta tsemppaan itteäni sillä että luomuraskauskin olisi ihan mahdollinen meidän luvuilla.

Yksi toinen uudenvuodenlupaus itselleni oli ajatella jatkossa kaikesta positiivisesti... :D
 
Heh, joo mäkään en sentään muista ulkoa. :LOL: Sattui olemaan paperit tänään mukana töissä, kun otin kaikista kopiot ja vien sitten tuossa duunin jälkeen postiin, niin lähtevät matkalle kohti Naistenklinikkaa jo hyvissä ajoin.

Juu, kai se täytyisi jotenkin vaan osata positiivisesti suhtautua ja osata toivoa. =)
 
SL
Syrän voin ehkä jollain tapaa samaistua sinuun tuossa, että vauva toiveet on ihan yhtä isot kuin ennenkin, mutta jotenkin sitä on alkanut turtumaan tähän touhuun, kun tuntuu ettei tästä tuu koskaan mitään...

Tänään kävin verikokeissa ja nappasin ensimmäisen Clomifenin suuhuni.
Osaatteko sanoa kuinka kauan miehen siemennestenäytteen tuloksissa menee? Mies ei ole vielä päässyt käymään antamassa sitä ja nyt sotkee nuo pyhäpäivätkin, mutta että osattaisiin vähän varautua tulosten odotteluun.
 
Miten muuten nuo miehen siemennesteanalyysit, mitenhän helposti miehelle sais lähetteen julkisella puolella sellaseen? Kun on alkanu iteki miettiä et jos omalla miehelläki ois viel jotai niissä vialla ja sit vaan turhaan yritettäis vaikkei ois mitään tsänssejä...Vai kuinkakohan yleistä se on, että sperma on oikeasti tosi huonolaatusta..?
Meillä mies ei polta, mutta saunakaljat tykkää ottaa pari tai kolme joka viikko, nyt sitten tässä joulun ja uuden vuoden aikana tietty törpötelly enempi parina iltana kun on ollu jotain pirskeitä. Mut vaikuttaahan siihen tietysti muutki asiat.
No ehkäpä kysyn sitäkin sitten kuun lopulla kun meen. Hassua tosiaan, et sitä niinku ihan ajattelee jo näin, et sitten kysyn sitä ja tätä ja saan varmaan jotain apuja, enkä ollenkaan niin, että JOSPA vaikka ei enää tarvittaiskaan mitään apuja...eli usko raskauteen on todella nollassa. En tiedä sitten onko se hyvä asia sekään...
Noista uudenvuoden lupauksista, itse päätin, että parin kuukauden lusmuilun jälkeen alan käymään taas 3 kertaa viikossa spinnissä ja pumpissa ja lupasinpa myös vähentää vauvakeskustelujen lukemista ja inhottavien asioiden googlettelua. Molemmat itseasiassa onnistuneet. Täällä ketjussa tekee vielä mieli hengailla, koska tämä on kaikesta huolimatta sellanen positiivis-sävytteinen ketju. Joskus toisella keskustelupalstalla olin jossain ketjussa ja tuntui, että se oli tosi negatiivinen ja omakin mieliala laski kun koko ajan sai vaan lukea toisten ongelmista ja kaikki ongelmaiset sitten vihjailivat muille "ongelmattomille" siihen tyyliin, että varmaan jotain probleemaa vähän niinku kaikilla.
No omat "ongelmani" toki jo tiedänkin, mutta silti ei ollut mikään kiva ketju! En tiedä johtuuko tämän ketjuun "kivuus" :D siitä, että täällä on tämä about kolmenkympin ikäraja, että jotenkin sitten kypsempää porukkaa henkisesti..?

No mutta juu, kiitos tosiaan mandalalle että teit tämän uuden. En olis muuten muistanutkaan josset olis muistuttanut ;)

Tänne ei tosiaan ihmeitä, listan mukaan näyttäis oleen kp19 ja ei tässä mitään uutta ole. Kohta alkaa tissit kipeytyä kuten aina noin viikkoa ennen menkkoja ja valkkari lisääntyy. Perusmeininki siis! Mutta kuten sanottu, mitäpä tässä enää oikein muutakaan osaa odottaa. Pessimisti ei pety ja on silti pettynyt jo paljon enemmän kuin uskoikaan...!
Mutta kuitenkin hauskaa alkanutta vuotta kaikille ja jospa tämä vuosi toisi meille kaikille sen plussan keinolla tai toisella!
 
SL meille sanottiin, että simppatestin tuloksen saaminen kestäisi kaksi viikkoa, mutta olikin jo valmis n. viikon päästä, kun oli eka käynti. Käytiin siis yksityisellä, Graviditaksella Helsigissä.

Syrän, en valitettavasti tiedä julkisen tilanteesta, mutta yksityiselle voi mennä ilman lähetettäkin milloin vaan (purkit ja ohjeet voi hakea valitsemaltaan klinikalta ennakkoon). Se maksaa KELA-korvausten jälkeen n. vähän päälle 50 euroa.

Ei kai simppojen huonolaatuisuus sinänsä tosi yleistä ole. Ja tosiaan meillekin on sanottu, että ihan ok ovat (tuloksesta huolimatta). Meikäläinen vaan alkoi heti stressata tuosta simppapuolesta, kun yksi asia (ovulaatio) todennäköisesti saatiin kuntoon. Ei näemmä osaa ihminen olla huolehtimatta. :D

Itse otin tuon nopeasti (yk4) perustsekkauksissa käynnin niin, että löytyi mitä tahansa, se on hyvä. Eli jos mitään vikaa/hätää ei ole, voi rauhassa yrittää ja jos jotain löytyy, saa apuja. =) Olen aina niin kova murehtimaan kaikista asioista, että mulle on kuitenkin helpottavinta, että itse on tehnyt kaikkensa ja asia on hoidossa. Lopputulos on sitten jossakin korkeammissa käsissä. Täytyisi kyllä itsekin selkeästi vähentää tuota googlettamista... :stick:
 
Syrän Jostain luin että lapsettomuuden syyt voidaan jakaa prosentuaalisesti neljään ryhmään eli lapsettomista pareista lapsettomuuden syy johtuu keskimäärin 25% miehestä, 25% naisesta, 25% molemmista ja 25% selittämättömistä syistä. Tuo miehen siemennesteen tutkiminen on kyllä niin helppo ja jopa yksityisellä lääkäriasemalla melkoisen edullinen toimenpide että suosittelen ehdottomasti. Yleensähän kaikki lapsettomuustutkimuksetkin aloitetaan miehen tutkimisella koska se on helpointa tehdä ja pitkälti sitten määrittää sen mihin hoitoihin lähdetään. Täällä vaan tosi monen mies on kovasti kyllä vastustellut testiä ja kaipa se on sitten miehisyydelle kova pala jos saakin kuulla että simpoissa on vikaa (ei sillä että se helppoa meille naisillekaan olisi kuulla olevansa jotenkin viallinen).
Ja oot oikeassa että täällä on yleensä kyllä ihan positiivinen meininki ja muita pyritään lannistamisen ja pelottelun sijasta kannustamaan!

(.) Itsellä ei nyt kovin positiiviset jutut ole. Täällä nimittäin menkkamainen vihlonta alkoi pari tuntia sitten kohdun tienoilla ja taitaa täti pärähtää päiväntarkasti DPO11 taas huomenna paikalle. Mä en odottanut tältä kierrolta mitään, enkä edes pahasti sortunut noita oireitakaan tunnustelemaan, mutta jotenkin oon kyllä tosi pettynyt jos se tätyli huomenna kaartaa kylään :'( Mä niin kovasti haluan nähdä sen plussan siinä raskaustestissä, että meen kohta pissimään Pregnylin vaikutuksessa siihen tikkuun :headwall:
Tätä ei nyt yhtään helpota itseäni 10v. nuoremman veljeni avovaimon FB -päivitys äitiyspakkauksen saapumisesta :(
 
Kiitos Mandala uudesta pinosta! Hyvä aloittaa uusi vuosi "puhtaalta pöydältä"!

Tänään otettu tän kierron viimeinen femar, vatsaoireet olleet sellaiset, että ihme on jos mitään ei ole muniksissa tapahtunut. Mulla kontrolliultra vasta ens maanantaina kp 14, gynen mukaan femareiden kanssa ultra pitäis olla kp 11-13, mut sopivasti osuu loppiainen ja viikonloppu siihen haarukkaan. Oman kiertoni pituuden tietäen varasin sen ultran sitten kp 14, jotta tietäis toimiiko femarit.

Vaikka en vielä olekaan saanut tätä ovulaatiohäiriötä täysin hoidettua, niin silti jo murehtii tosiaan niitä miehen simppatestin tuloksia. Näyte annettiin joulua edeltävällä viikolla ja tuloksia lupailtiin 2-4 viikon päästä, joten odotusta on. En ole miehellekään viitsinyt kertoa, kuinka paljon sitä tulosta jännitän, jottei hän ottaisi asiasta paineita.

Täytyy kyllä sanoa, että mies on tosi mukavasti sitoutunut tähän lapsi-projektiin. Välillä joutuu työskentelemään eri paikkakunnalla useita päiviä, mutta lupasi ovulaation aikaan ainakin käydä kotona tai jos hedelmöityshoitoihin joutuu, niin sitten mun kropan aikatauluun on valmis sitoutumaan.

Jotenkin nyt on niin kaksjakoinen fiilis tän raskautumisen suhteen, kun mun pitäis päästä polven tähystykseen muutaman kuukauden sisään ja mun polvi on ollut sökönä jo muutaman vuoden. Sitä odottaa tähystystä ja toisaalta taas haluaisi mahd. pian raskautakin, joka taas siirtäisi tähystyksen hamaan tulevaisuuteen... hmm, no katotaan kuinka käy, hoitoja ainakin jatketaan ihan normaalisti.
 
Tiistai 3.1.2012




Mandala..........32v.......kp 5/23-35.........yk13
Neitipippuri.......31v.....kp 6/31-49.........yk7.....(Femar)
SL..................29v......kp 6/30-48...........yk8.....(Clomifen*1)
Mirtsu81..........30v......kp 8/?.................yk 1
pipsa79............32v.... kp 8/28-47.............yk9
Ronjaliina........30v......kp 10/24-32.........yk15....(2*clomi)
Jo..................30v......kp 13/37..............yk11..... (1km)
Sakara...........34v.......kp 13/?.................yk 7
Avonlea..........35v.......kp 16/27-29..........yk6
Syrän.............30v.......kp 20/29.............yk~8
Demuli...........31v........kp 21/14-53........yk14
Sintu74...........37v.......kp 22/29.............(4*ivf) (1 tm)
Papsu.............29v.......kp 22/24-33.........yk8
Syksy2010.......30v.......kp 22/28-41........yk14
Joku_raja........29v.......kp 23/27-29.........yk12......tulossa 1. IVF (välikierto)
Wanda_81.......30v.......kp 23/28-42.........yk15.....(1* clomi)....Dpo7
Tatja..............35v.......kp 25/36-48.........yk16....(terolut tauko)
Tunafish-78......33v......kp 28/19-34.........yk9.....(menopur).....Dpo11
Ginger.............35v......kp 29/??..............yk25.... (1kkm)
Punanuttu........32v.......kp 33/24-28......... yk 4
Edyla...............32v......kp 57/28...............yk1




Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet
-2011-

Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Okei kiitos simppa-infosta! Eli siis jos ymmärsin oikein, yksityisellä voi siis teettää pelkän tuon simppa-analyysin vaikkei olis siellä muuten hoidossa?
Pitää ehkä seuraavan gynekäynnin jälkeen sanoa miehelle asiasta...oishan se hyvä tsekata.
Tunafish harmi jos se EUKKO kaartaa jo pihaan :( Miltäs siellä näyttää nyt tilanne?
neitipippuri Noin olen kyllä itsekin vähän ruvennu ajattelee, että pitää nyt vaan ottaa apu vastaan niin pitkään kuin on jotain mitä tarjota ja tosiaan tuntuu, että se itse pääpotti on jonkun korkeemman käsissä todellakin.

Mua vaan inhottaa ku jännitän niitä gynekäyntejä aina ihan sikana, siis just sitä, että miltä siellä tällä kertaa näyttää et mitä uutta löytyy. Nytkin jo stressaan valmiiks sitä, et miltä ne paikat leikkauksen jälkeen näyttää. Kaikenlaista pientä nipistelyä ja vihlontaa kun on ollu edelleen, niin heti miettii et mahtaako siellä jo uudet endometrioomat köllöttää vai mikähän on tilanne.
Mut hei sit muutama kysymys jos joku sattuisi tietämään:

eli kun sanotaan, että keltarauhanen ylläpitää raskautta ennenkuin istukka (??) ottaa ohjat, niin eikös se keltarauhanen jokatapauksessa ylläpidä sitä luteaalivaihettakin vaikkei olis raskaana, eli voiko sen keltarauhasen tuntea joka tapauksessa? (kun puhutaan, että moni tuntee sillä puolella josta munis irtos ni oviksen jälkeen vielä tuntemuksia keltarauhasen takia).

Ja toinen asia, jos halutaan selvittää tapahtuuko ovulaatio ihan oikeasti kunnolla, niin miten se selvitetään, eli lähinnä omaa tilannettani mietin kun ehkä sitäkin halutaan vielä tarkastaa, eli miten? Verikokeilla..??

Jostain syystä itselläni on koko ajan ollu sellanen fiilis, että ongelma olis nimenomaan kiinnittymisessä, koska luulen, että ovulaatio (ainakin nyt siis leikkauksen jälkeen) kyllä tapahtuu. Mutta kuinkahan yleistä sekin sitten on, että ovisplussasta ja tosi reippaista limoista sun muista oireista ovis ei vaan tapahdukaan...??
Juu, tällasia tiistai-aamun mietteitä. Pitäs töihin alkaa lähteä...:D
 
Neitipippuri heh, en olettanut että olisit ulkoa muistanutkaan, aattelin että sulla on tosiaan lappu lähellä. Aika tarkkaan saisi opiskella että nuo ulkoa muistaisi... :D

Tässä nämä meidän tulokset:

Tilavuus: 3,0 ml
Siittiöiden tiheys 49 milj./ml.
Kokonaismäärä: 147

Eteenpäin liikkuvat: 70 %
Kaikki liikkuvat: 77%
liikkumattomat: 23 %
Liikkuvat yhteensä: 37.7 milj/ml

Normaaleja 2 %, epänormaaleja 98% (epämuotoinen pää: 97, viallinen keskiosa: 19 ja viallinen häntä: 10).

Meillä myöskin loppulausunnossa tuomiona teratozoospermia ja loppulauseena seuraava: Siittiöiden määrä ja liikkuvuus ovat normaalit. Normaalimuotoisten siittiöiden osuus on pienentynyt, mikä saattaa heikentää huomattavasti hedelmöityskykyä.

Nyt kun luki nämä tulokset tarkemmin tuli vain mieleen että ei mikään ihme että kestää raskautumisessa kun on molemmissa jotain häikkää... :(
 
Heippa naiset ja terveisiä odotuspuolelta! Hyvin vielä mahtuu mukaan! ;)

Käyn heittämässä teille kannustukseksi mun mieheni simppatestin tulokset, jotka eivät todellakaan olleet mairittelevia...

Eli tulokset olivat nämä:
Siittiöitä oli paljon, 296,1 miljoonaa
A-liikkuvia vain 1%, B 37%, liikkumattomia 54%
Siittiövasta-aineet ovat koholla. lgG oli 10% (pitäisi olla <10%) ja lgA 12%

Diagnoosi oli asthenozoospermia (siittiövasta-aineet koholla).
Lääkäri on kirjoittanut seuraavasti:
Tässä spermanäytteessä on todettu normaali (oikeastaan hyvä) siittiömäärä ja -tiheys; normaali osuus normaalimuotoisia siittiöitä. Eteenpäin pyrkivien siittiöiden osuus A+B 1+37=38% on lievästi normaalia alempi. Näytteessä on todettu kohonnut siittiövasta-ainetaso, mikä saattaa merkittävästikin heikentää raskausmahdollisuutta luonnollisella tavalla heikentämällä siittiöiden liikkuvuutta. Mikäli taustalla on lapsettomuutta, suositellaan jatkotutkimuksia ja -hoitoja.

Ja niinpä tuo luomuplussa ilmoitteli tuossa toissapäivänä ensimmäistä kertaa olemassaolostaan myllerryksellä, jonka jo tunsin! :heart: Toki siihen kesti kaksi vuotta, mutta syytä oli paljon myös mun kropassani. Ja nyt odotus ei haittaa enää yhtään!

Eli tsemppiä naiset, älkää vaipuko masennukseen!

Almeja 14+4
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja SL
Kiitos tsempeistä Almeja! Ja hyvää vointia sinulle ja masuasukille!

Ja Syrän siellä päättelee ihan oikein keltarauhasesta että se pitää myös yllä luteaalivaihetta ja mikäli raskaus ei ala se keltarauhanen rapistuu ja rapistumisen seurauksena sitten kuukautiset alkavat. Jotkus tosiaan tuntevat keltarauhasen kipuiluna.
Ovulaatio voidaan todeta verikokeella jossa mitataan nimenomaan tätä keltarauhashormonia (Progesteronia) verestä. Arvo kohoaa mikäli ovulaatio on tapahtunut ja puhjenneen munarakkulan tilalle on kehittynyt keltarauhanen.

(.) Kiitoksia tsemppailuista! Hirveät puristukset ja kivut on kohdun / alavatsan alueella mutta mitään punaista ei ole vielä näkynyt! Toivotaan että näin jatkuukin! Pysy täti loitolla :stick:
 
Hui, uusi vuosi ja uusi pino, täällä sitä vaan vetkutellaan… Uskomatonta ajatella, että vuosi sitten täällä oltiin myös ja kohta saa taas iänkin muuttaa, aaaargh!! :O Muuten ei täällä mitään ihmeellistä, ei jaksa hirveästi hehkuttaa mahdollisuuksia skopian jälkeen, vaikka monilla se taitaa auttaa tärpiin heti sen jälkeen. Välillä oli toiveet tosi korkealla, sitten taas masis iski, kun ajatteli taas sitä negan testaamista tai tätin saapumista. No ainakin on yritetty hyödyntää kaikki mahdollisuudet jostain kp7 lähtien, eli siitä ei pitäisi olla kiinni. Ja jatkuu edelleen, kuten silloin joulukuussa kirjoitin, nyt ei ainakaan pupuilun puutteesta jää kiinni!! :D

Kirjoititko Syrän skopia-arvista? Mulla ne ainakin vielä näkyy ihan selvästi tummanpunaisena, osassa tuntuu edelleen tikkien päitäkin. Kävin niitä terkalla näyttämässä ja leikkasi pois, mitä sai (nipisti inhottavasti). Eli sulavat tikit tosiaan… Navan reikä on ihan navan alapuolella, eli ei navassa ja se on ihan selkeästi näkyvissä. Mutta eipä noita näe kuin mies.
Tuosta ovulaation tapahtumisesta. Mulla luki gynen loppuarviossa, että jos ennen kontrolliaikaa ei todistettavasti tapahdu ovulaatiota, niin sitten aloitetaan bromokriptiinilääkitys (prolaktiini-arvo ollut välillä himppusen yli viitearvon). Mietin juuri tuota, että mites sen todistat??? Testit ei kerro onko ovulaatio tapahtunut, kropan viesteistä ei voi sanoa mitään, vaikkei tulis raskaaksikaan, niin ovulaatio on voinut olla. Että kai se ainoa keino olisi ne verikokeet, mut en ole niihin perehtynyt. Joillain täällä oli kokemusta ennen ja jälkeen oviksen otetuista kokeista. Eikä mullekaan ole tähän välille määrätty mitään kokeita. Välillä aina ärsyttää, että aina pitää vaan odottaa ja odottaa sitä seuraavaa kontrollia ja jos ei siihen mennessä tapahdu, niin sitten tehdään sitä tai tätä. Kuukaudet ne vain kuluu, huoh…

Mutta mutta en ole kerennyt onnitella plussanneita, taisi olla Sissi ja Minuli, onnea!!:flower:
Ja joku oli uusi (Mirtsu?), tervetuloa! Tunalle tsempit ja huutia tätille :stick:!!

Tulipahan tekstiä näin pitkästä aikaa ja paljon jäi kommentoimatta, mutta kaikille plussausvuotta 2012!!
 
Demuli hauska kuulla sustakin pitkästä aikaa! :) Juu minähän se niistä skopia-arvista kyselin. Mulla kans tosiaan ihan tummanpunasena ne vielä helottaa ja kun niitä painaa niin tuntuu, et niiden alla ois vähän jotain, ei tikkejä, mutta oisko sit jotain arpikudosta kun tuntuvat hitusen olevan koholla vaikkeivät siis silmin nähden olekaan. Navassa on tosi siisti toi ja se ei ole tummanpunanen ja muutenki tosi hyvä, mut toi alin on kyllä aika ällön näkönen. Se on ilmeisesti ollut isoin ja sitten siitä kaiken lisäksi hankautui rupi ennen aikojaan pois, kun housut aina hankasi siitä kohdin, joten ei ainakaan edesauttanut nättiä paranemista..:S Nooh, väliäkö tuolla, ei mua kyllä nuo muuten tosiaan haittaa yhtään eikä miestäkään, mut ei vaan haluis et joku ulkopuolinen saa miettiä, et miks tolla on tollaset...:D

Niin tosiaan, milläpä sitä ovista sitten todistaisi...Itse kyllä vaan vakaasti uskon, että se on kyllä tapahtunut ainakin nää 2 kertaa leikkauksen jälkeen, koska limatkin oli ihan erilaiset ja runsaammat myös ovisplussapäivänä. Ennenhän mulla testien mukaan ovispäivänä oli jo aika kuivakka päivä...:O Mutt hyvä näin. Joskus tuntuu, että ihanku omalla kohdalla se yritys olis tosiaan alkanut vasta nyt, että olis periaattessa yk2 menossa, koska aiemmin mun mahikset on olleet kyllä olemattomat. Mutta tosiaan just toi inhottaa mitä demuli sanoit, että aika kuluu kun pitää aina sit odottaa uutta kiertoa ja sit taas ties mitä, että ei ainakaan hommat siinä mielessä vauhdilla etene. NOH, olen jotenki ajatellu, että tämän vuoden aikana se raskaus ALKAA p*rkele keinolla millä hyvänsä.
 
Syrän, mulla noita arpia on siis neljä, navassa ja alhaalla (karvoituksen reunassa) isommat (n. 2cm) ja molemmilla sivuilla pienemmät. Ja tosiaan, niiden isompien alla tuntuu semmoiset kovemmat ”pahkurat”. Kysyin noista lääkäriltä, kun kävin muun asian takia ja sanoi niiden olevan normaaleja. Eli sulaa varmaan sitten ajan kanssa pois. Aluks mulla tuntui pissatessa, että alimman reiän kohdalta niin kuin vetää sisäänpäin, kun rakko tyhjeni. Varmaan oli jotain tikkejä välissä, nyt on jo melkein kokonaan hävinnyt. Ajattelin, että on virtsarakko kursittu kiinni nahkaan, heh. Varmaanhan sitä ulkopuoliset miettii, mutta onpahan heille jotain pään täytettä.

Ja komppaan täysillä tuota viimeistä lausetta!! Eli ei oteta turhaa stressiä!! :LOL:
 
Mä en ymmärrä, miten mun miehen näytteestä sanottiin, että normaali hedelmöityskyky ja silti meillä oli suurin osa muotopuolia eikä yhtään eteenpäin liikkuvia. Paikallaan liikkuvia oli suurin osa, liikkumattomia ei kyllä juuri yhtään. Siittiöitä oli kyllä todella paljon eli kompensoiko se määrä tosiaan niin voimakkaasti huonoa laatua.
 
Demuli juu mulla kans neljä arpea samoissa kohdissa :) ja JUST sama homma oli alussa pissatessa, tuntui kuin olis joku pieni ilmapallo laskettu tyhjiin siellä sisällä. oli tosiaan aika erikoinen tunne, mutta sittemmin onneksi hävisi. Mietin itsekin, että mikä hitto se on, kun ei rakkoon ole koskettukaan...:D Mutta hyvä että selvisi nyt, että kuulunee asiaan :)
 

Yhteistyössä