*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol. 8 ***

Jokuraja, ihan samaa ihmettelen meidänkin kohdalla, kun lääkäri väitti, että mitään ongelmaa ei pitäisi olla! Aion tästä vielä huomisella käynnillä kysellä tarkemmin.

Nimittäin, kun tuolla sanahirviöllä teratozoospermia googlettelin erinäisiä keskusteluja (okei, yhteensä varmaan 6 tunnin ajan), niin kaikille oli sanottu samaa (määrä riittää, sperma ok), mutta suuri osa oli silti raskautunut vasta IVF:llä tai ICSI:llä (jokunen inssillä). Ja monissa tapauksissa siis naisissa ei edes ollut mitään vikaa. Itse olen tulkinnut asian niin, että lääkärit vähättelevät tuon muotoseikan vaikutusta hedelmöittämiseen ja liioittelevat määrän merkitystä. Mutta toki toivon sydämestäni, että olisin väärässä, sillä meille olisi kyllä ihan tarpeeksi kestämistä jo näissä minunkin ongelmissani. =)

Miestä en ole viitsinyt pohdinnoillani huolestuttaa, kun muru on siinä uskossa, että hänen simppansa ovat ok. Ja saa olla jatkossakin, sillä en halua hänelle mitään ylimääräistä stressiä tästä. :heart:

Eikä minun missään nimessä ole tarkoitus myöskään masentaa ketään täällä! Kaikki yllä olevat ovat siis ihan omia pohdintoja meidän tilanteestamme, ja toki lääkäreillä ihan oikeasti on se vuosikymmenien kokemus ja ammattinäkemys.

Ai niin, laparoskopian arvista. Mulla se tehtiin vuonna 2006, ja kaikki ovat nyt ihan ihonvärisiä. olisikohan noin vuosi tai reilu mennyt vaalenemiseen. :)

Pipsa, toivottavasti Femarit ovat saaneet aikaan hyvän tulokseen. Kannattaa kuitenkin tikutella ovista ajoissa. Mulla tuli plussa viimeksi kp 11.

Syrän, näin olen ymmärtänyt, että simppatestin voi teettää ilman "asiakkuuttakin" :D

Tunafish, toivotaan, että nipistelyt enteilevät sitä parasta lopputulosta!
 
Viimeksi muokattu:
Mä en ole stressannut tuosta epäilyttävästä tuloksesta, koska tiedossa oli jo silloin, että ivf/icsi-hoitoon mennään. Pesu kuitenkin parantaa niiden laatua ja hedelmöittäminen voi hyvinkin onnistua sitten maljalla tai tarvittaessa yritetään icsiä. Sittenpähän selviää, että onko taustalla muitakin ongelmia kuin vain mun endometrioosi.

Mullakin tuo vyötärönauhan kohdalla oleva laparoskopian arpi parantui hitaammin ja selkästi ärtyi hieman (ei tulehtunut kuitenkaan), mutta hyvin silti parani. Leikkaava gynekologini laittaa vain yhden ompeleen ja sulkee ihon reunat ihoteipillä, joten kiristyksiä ei jälkeenpäin tunnu. Olen huomannut, että osa taasen sulkee kahdessa kerroksessa ja käyttää useampaa ommelta per haava.
 
Viimeksi muokattu:
Okei eli toivoa siis on että arvet vaalenee :)!

Ja Tunafish kiitos keltarauhasinfosta, olin siis oikeilla jäljillä :)

ON, täällä on kyllä nyt kummallinen tilanne...tänään ollut sellasta lievää menkkamaista alamahakipua ja kohdun nipistelyä ja äsken sitten tuntui housut märiltä, oletin toki sen olevan valkkaria kun sitähän tässä on ollut, mutta se olikin sellasta rusehtavaa...ei sitä ollu määrällisesti paljoa, mut sellanen pikkuläikkä. NOH toki jos olisin optimisti ajattelisin, että se olis jotain kiinnittymisvuotoa, koska nyt on oviksesta 7 päivää ja tällasta vuotoa ei ole koskaan aiemmin ollut, mutta mä oikeesti vaan luulen, että tämä liittyy jotenki tähän endoon...tai siis pelkään, itseasiassa olen tosi huolissani että mitä tuolla on meneillään. Pitää toki nyt seurata tilannetta ja jos sitä rupee monena päivänä tulemaan niin sitten soitan kyllä polille. Todella outoa...melkein tärisen. Tässä nyt kuitenkin on ollu näitä munasarjatuntemuksiakin, joten enempi tosiaan veikkaan et liittyy johonkin muuhun kuin kiinnittymiseen. Nyt alan vaan pelätä et alkaako sitä tulla enemmän ja joudun taas tutkimuksiin ja mitä sitten taas löytyy ja ja ja..:|

Niin ja muoks vielä, et toki sellanen mahis on, että tulee jostain syystä ennätyslyhyt kierto ja nää on näitä menkkojen alkumeininkejä. Ei sekään tietysti oo kauheen hyvä, jos keltarauhanen on alkanu nyt temppuilee eikä jaksakaan sitä 14 päivää kuten yleensä...HOHHOI.
 
Viimeksi muokattu:
Mä peukutan Syrän kuiteskin sen kiinnittymisen puolesta :D

(.) Menkkakivut kadonneet ja lämmöt edelleen yli 37. Väsyttää ihan hulluna ja nenä on todella tukossa. Oispa tää sitä itseään! Harmi kun en voi vielä aikoihin sen Pregnylin takia testata. Kokoajan pelko persiissä koska teen harmillisen punaisen löydön alkkareista. Kovasti toivon että täti vois jättää mut tällä kertaa väliin :stick:
 
Keskiviikko 4.1.2012




Mandala..........32v..... .kp 6/23-35.........yk13
Neitipippuri.......31v... ..kp 7/31-49.........yk7.....(Femar)
SL..................29v... ..kp 7/30-48...........yk8.....(Clomifen*1)
Mirtsu81..........30v.... .kp 9/?.................yk 1
pipsa79............32v. .. kp 9/28-47.............yk9
Ronjaliina........30v......kp 11/24-32.........yk15....(2*clomi)
Jo..................30v......kp 14/37..............yk11..... (1km)
Sakara...........34v.......kp 14/?.................yk 7
Avonlea..........35v.......kp 17/27-29..........yk6
Syrän.............30v.......kp 21/29.............yk~8
Demuli...........31v........kp 22/14-53........yk14
Sintu74...........37v.......kp 23/29.............(4*ivf) (1 tm)
Papsu.............29v.......kp 23/24-33.........yk8
Syksy2010.......30v.......kp 23/28-41........yk14
Joku_raja........29v....... kp 24/27-29.........yk12......tulossa 1. IVF (välikierto)
Wanda_81.......30v.......kp 24/28-42.........yk15.....(1* clomi)....Dpo8
Tatja..............35v.......kp 26/36-48.........yk16....(terolut tauko)
Tunafish-78......33v......kp 29/19-34.........yk9.....(menopur).....Dpo12
Ginger.............35v......kp 30/??..............yk25.... (1kkm)
Punanuttu........32v..... kp 34/24-28......... yk 4
Edyla...............32v......kp 58/28...............yk1




Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet
-2011-

Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Tunafish ja syrän, tosi hyvältä kuulostaa kummallakin. Nyt se onkin sitten todellinen piina-aika, tsemppiä! :heart:

(.) Ultrassa on taas piipahdettu. Munikset oli kasvaneet vähän hitaammin kuin viime kerralla vastaavana kp:nä (on kuulemma normaalia, että vaihtelee). Vasemmalla oli yksi n. 12-13mm folli. Oikealla kaikki oli tuota pienempiä. Lääkäri kuitenkin uskoi, että vasuri jatkaisi kasvuaan, joten täytyy toivoa parasta. Maanantaina sitten taas ultraamaan... Sunnuntaina voi kuulemma aloittaa oviksen bongailun.

Kysyin simppa-asiastakin, ja sen verran selvisi, että niistä epänormaaleista ei kuulemma tosiaan ole mitään "iloa". Eli hedelmöittämishomma on lääkärin mukaan täysin terveiden simppojen harteilla. Mutta tuo kaksi prosenttia terveitä ylittää kuulemma määrällisesti kuitenkin sen minimin (noin kolminkertaisesti muistaakseni), mikä määrä simppoja on riittävä hedelmöittämään. Eli eipä auta kuin odotella sitten, mitä tapahtuu. Kunhan edes se ovis taas tulisi! :|
 
Tunafish tsempityksiä ihan hirmusti sinne, että nyt olisi natsannut :heart:

Ja Syrän sullakin kuulostaa lupaavalta! :)

Hitsit vieköön likat kuulkaa mä oon jotenkin ihan kyllästynyt tähän yrityshommaan. Tai ehkä huono sanavalinta, mutta en jaksa oikein enää pyöritellä päässäni näitä asioita. Käyn kyllä täällä joka päivä lukemassa ja päivittämässäkin, enkä todellakaan ole yritystä lopettamassa, ehei! Ja todellakin kannustan täällä mielessäni kaikkia teitä mahtavia naisia :heart:
Harkitsen ovistikkujen jättämistä kaappiin ainakin tässä kierrossa. Mutta toisaalta jos missaisin oviksen ilman niitä niin siitäpä vasta hyvä mieli tulisi, Not! Itse kun en pysty mistään varmuudella sanomaan, että ovis on tänään tai huomenna, niin tuntuu toisaalta pelottavalta ajatella etten testaisi.
Jotenkin vaan on joku vaihe nyt menossa, en oikein osaa edes sanoa varsinaisesti mikä. Periaatteessa en haluaisi ajatella koko asiaa ollenkaan, mutta en halua myöskään väkisin olla ajattelematta, siitä saatu hyöty on aivan +/- 0. Eli periaatteessa jos en testaa ovista ja kuitenkin ajattelen missaavani sen tämän johdosta niin onko siitäkään hyötyä. Prkl on tää taas vaikeeta :D
Ja on alkanut jotenkin tosi paljon ärsyttämään ainaiset jutut siitä, että pitää lakata stressaamasta. Noh mä en henkilökohtaisesti koe että stressaan tästä vaikka asia onkin koko ajan mielessä tavalla tai toisella. Sellainen aito stressiksi tunnistettava tunne ei ole ollut kai ollenkaan läsnä näissä asioissa, tunnistan sitä kyllä sitten taas töissä ajoittain helpostikin.
Varsinkin näiden samojen ihmisten tarinat siitä että on miljoona tuttua ketkä yrittänyt vaik kuin pitkään lasta ja heti kun luovuttanut niin pamahtanut raskaaksi.
Noh milläs helvetillä tässä vaiheessa pystyy 'totaalisesti luovuttamaan' kun kaikkeamme emme ole vielä tehneet kun lääkärissäkään ei ole käyty?? enkä mä ainakaan pysty taikomaan itelleni mitään ton sorttisia fiiliksiä tyhjästäkään.

Ehkä vaan keskityn johonkin muuhun. Se uusi online multiplayer peli kyllä vie tehokkaasti ajatuksia aivan muualle, eilenkin pelailtiin miehen kanssa vaik kuin pitkään yhdessä :D ollaan tällaisia ikiteinejä ja diggaillaan kaikista peleistä ja vehkeistä vapaa-ajalla :D

Kaikille mukavaa päivän jatkoa tasapuolisesti ja positiivisia ja stressittömiä ajatuksia ;)
 
Mandala sulla on sitte ihan samat fiilikset ku mulla viime menkoista lähtien. Todellakin on alkanut jotenkin kyllästyttämään, lähinnä se, että vaikka päällänsä seisois ja kaikki temput tekis, tulos on tähän asti tosiaan ollut aina se sama nega. Kyllä se käy turhauttamaan ja tulee sellanen olo, että miks se muka sitten NYT natsais kun ei oo natsannu tähänkään mennessä...
Mutta sit just toi, ettei ajattelis koko asiaa ei oo oikein mahdollista sekään, koska jos just missaa ne ovispäivät niin se vatuttaa jälkikäteen kuitenkin, koska pitää sit kuukausi odottaa seuraavaa JOS se seuraava edes tapahtuu...ja toisaalta itse olen sen verran utelias tarkkailemaan tuota ovista, että haluan tietää minä päivänä se testi näyttää plussaa ja siksi sorrun aina testaamaan, vaikka päätän, etten muka testaisi. Ja tosiaan, ei voi oikeen luovuttaa kun ei ole vielä mitään "lääkkeellistä" edes yritetty täälläkään, eli ei voi sanoa, että olis kaikki voitava tehty. Tokihan sitä haluis, että luomusti lähtis, mutta kyllä tässä tulee otettua varmasti kaikki mahdollinen apu vastaan mitä on tarjolla. Mutta siis, ymmärrän fiiliksesi.

Mulla on tässä kierrossa aika hyvin onnistunut toi muiden asioiden ajattelu vauvan sijaan, koska viimeks olin niin pettyny etten nyt aio päästää itteeni siihen samaan tilaan mitä viimeks, eli siis että hypistelen niitä pieniä vaatteita kaupoissa ja selailen netissä ja suunnittelen, miten uutisen kenellekin kertoisin. Tietysti nyt kun tuli tuo pieni tuhruvuoto sitä tietysti herkemmin alkais ajatukset laukata kun se nyt ei jatkunutkaan, eli tuskin on mitään kovin vakavaa. Mutta toisaalta jos ne menkat taas saapuu ajallaan niin vähänkö sitten alan stressata, että mikä hemmetin vuoto tuo oli..!!! Sitä tässä pelkäänkin, vaikka onneksi se lääkäri onkin jo tässä kuussa.

Hassua, kun joskus tosiaan ajattelin, että jos mä tyyliin oksentaisin tai tulis sellanen kiinnittymisvuodoksi sopiva, voisin alkaa jo kuvitella, että oliskin kyse raskaudesta. Mutta nyt kun tuli toi vuoto niin lähinnä vaan säikähdin sitä ja ainakaan vielä ei oo toiveet noussu. Sitä paitsi olen kyllä kuullu monesti, että on tullu tollasta kiinnittymisvuodoksi sopivaa mutta paskat se sitten sitä ollu kuitenkaan :D Että noh, aika näyttää juu. Nyt pitäis ottaa vaikka pienet unet ja relata.

neitipippuri eiköhän se vielä kasva ja lähde liikenteeseen! :)

Tunafishillä jännä meininki siis :) Inhottavaa vaan tosiaan, ettei voi vielä testailla...tsemiä odotteluun!
 
Mua kans Mandala ja Syrän vaivaa kyllästyminen koko kuumeiluun. Oikein v*tuttaa ajatuskin että pitäis taas uusi kierto aloittaa ja herätä harvase aamu ennen klo.5 että ehtii Helsinkiin ultraan ennen työpäivää. Sit ne typerät (ja helkutan kalliit) piikitykset. Ja pupuilu lääkärin ohjeistamina päivinä. Ei se kukkokaan käskien laula! Mä vaan ootan että joskus vois lopettaa tän kuumeilun ja voin alkaa taas harrastaa miehen kanssa sellasta ihan oikeaa seksiä eikä vaan penetraatiota lisääntymistarkoituksessa. Mä en ainakaan ole saanut seksistä mitään irti viimeiseen puoleen vuoteen. Ja joka hemmetin kierto kuitenkin päättynyt tädin kurvaamiseen paikalle ja taas meni 700-800€ ja tuntitolkulla kallisarvoista aikaa ihan turhaan (en nyt puhu siitä pupuilusta vaan gynekäynneistä Helsinkissä :D).
Täytyy varmaan pitää jossain välissä hoitotaukoa ja vähä kerätä rahaa ja lepuuttaa hermoja.

Tsempit Neitipippurin vasemmalle munikselle! Hyvältähän se kuulostaa!

(.) Alkaa epäilyttää että oon vaan oikeasti kipeä ja siksi lämpö 37,3 ja nenä tukossa :snotty:

Sorry kun oon niin negatiivinen :( Tänään on vaan vähän sellainen päivä...

Kaikkea ihanaa teille naiset ja varsinkin positiivisuutta sen kaikissa muodoissa ja päänsisäistä auringonpaistetta meille kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippis, täällä uusi palstalainen, toivottavasti mahtuu mukaan :). Tässäpä tietoni: Tirpu..........33v..... kp 1/27-31.........yk3
Olin taas kovasti toiveikkaalla kannalla vielä eilen, kun oli ollut kaikenlaisia oireita vatsan nippailuista kuumeeseen. Mutta täti tuli aamulla kylään, joten uutta yritystä aloitetaan. No saapahan nauttia viikonloppuna hieman punaviiniä! ;)
 
SL
Tohon kuummeilun kyllästymiseen voin yhtyä... Sitä tosiaan miettii, että tuskin tässäkään kierrossa tärppää ja sitten mua pelottaa, että jos en kuitenkaan tee asian eteen mitään vaan antaisinkin kaiken mennä omalla painollaan, niin sitten missaan kaikkein tärkeimmän hetken, oviksen. Noh, mullahan luomusti se ovis taitaa tapahtua ihan turhan myöhään tai ei ollenkaan...

Nyt jännittää miten tän Clomifenin kanssa lähtee sujumaan ja kätilö sanoi mulle siellä klinikalla, että nyt kun pääsin vasta kp5 aloittamaan Clomit, niin voi olla, ettei niillä saada niin hyvää tulosta... just! Ja jotenkin tuntuu, että miten mun kävis, jos en noita Clomeja söis.. että raskautuisinko sitten koskaan.. huoh!

Noh, tosiaan täytyis nyt vaan saada muuta tehokasta touhuttavaa.. vaikka silti nuo ajatukset taustalla pyörii tein tai olin missä tahansa. Tuntuu ajoittain, ettei mun päässä tapahdu muuta kuin tätä vauva-projektin pähkäilyä.

Uuden vuoden lupauksia en tehnyt, varsinaisesti, mutta mielessäni sovin, että yritän ajatella postiivisemmin ja ottaa rennommin näiden vauva-asioiden kanssa :) ..yritys hyvä kymmenen, heh :LOL: Laitoin salijäsenyytenikin täksi tammikuuksi tauolle ja katsotaan jospa helmikuussa ehtisi paremmin treenailee.
 
Tervetuloa Tirpu! :wave: Toivottavasti vierailusi kuumeilupuolella jää lyhyeksi! :p

Mä niin olen samaa mieltä teidän muiden kanssa tuosta kuumeiluun kyllästymisestä. Tänään taas testasin (liian aikaisin?) dpo 9 negan. Pelottaa ihan perkeleesti että ei tuo tuosta plussaksi muutukaan ja uusi kierto alkaa vajaan viikon päästä. Miten sitä jaksaa taas odottaa ovulaatiota, sitten hypätä sängyssä miehen kanssa ja sitten odottaa taas tuloksia. Pitääkin olla hidasta tän homman kanssa. Eikä tätä pysty kuitenkaan "unohtamaan & olemaan stressaamatta niin johan pamahtaisin paksuksi". Aika pahasti täytyisi masentua ja hukata elämänilo että en ajattelisi vauvakuumetta.
 
Täällä myös yksi, jolla yrittäminen tökkii :wave:

Tai siis lähinnä just se, että täytyy laskeskella noita pupuiluja. : / Lääkäri vähän ehdotti, että voisi kokeilla 2-5 vrk:n pidättäytymistä ennen ovisplussaa, niin simppoja olisi määrällisesti eniten liikenteessä. Muuten ihan kiva, mutta ei ole mitään hajua, milloin se ovisplussa tulee... Yritä nyt tässä sitten laskeskella, että JOS ovisplussa tulisi esim. ma-aamuna, niin pe-iltana voisi sitten pupuilla. Mutta jos ovisplussa olisikin jo sunnuntaina, onko perjantai-illasta liian vähän aikaa. :confused:

Ja tosiaan viimeksi alkoi kyllä se kolmen päivän peräkkäinen ahertaminen tökkimään. Ja tykkään siis muutoin seksistä tosi paljon, ja on kivaa, kun sitä on säännöllisesti. Mutta oli siinä kolmen päivän maratonissa romantiikka kyllä aika kaukana. Ja sama siis luvassa taas, jos ovis tulee. No, täytynee yrittää ottaa huumorilla.

En kanssa ymmärrä, miten tässä voisi yritystä unohtaa, kun alkukierrosta syö pillereitä viisi päivää ja sen jälkeen ravaa seuraavat pari viikkoa ultrassa tarkkailemassa munasolujen kasvua.

Tirpulle tervetuloa joukkoon! :flower: Eikä kannata pelästyä: kyllä täällä pinossa monesti ihan iloistakin on! :D Nyt vaan sattuu näemmä useammallakin olemaan hieman tällaista matalasuhdannekautta...
 
Viimeksi muokattu:
Torstai 5.1.2012




Tirpu..............33v..... kp 1/27-31..........yk3
Mandala..........32v.... .kp 7/23-35.........yk13
Neitipippuri.......31v... .kp 8/31-49.........yk7.....(Femar)
SL..................29v... ..kp 8/30-48...........yk8.....(Clomifen*1)
Mirtsu81..........30v.... .kp 10/?.................yk 1
pipsa79............32v. .. kp 10/28-47..........yk9
Ronjaliina........30v......kp 12/24-32.........yk15....(2*clomi)
Kiinu...............33v......kp 15/25-30.........yk2
Jo..................30v......kp 15/37...............yk11..... (1km)
Sakara...........34v.......kp 15/?.................yk 7
Avonlea..........35v.......kp 18/27-29..........yk6
Syrän.............30v.......kp 22/29..............yk~8
Demuli...........31v........kp 23/14-53........yk14
Sintu74...........37v.......kp 24/29.............(4*ivf) (1 tm)
Papsu.............29v.......kp 24/24-33.........yk8
Syksy2010.......30v.......kp 24/28-41........yk14
Joku_raja........29v....... kp 25/27-29.........yk12......tulossa 1. IVF (välikierto)
Wanda_81.......30v.......kp 25/28-42.........yk15.....(1* clomi)....Dpo9
Tatja..............35v.......kp 27/36-48.........yk16....(terolut tauko)
Tunafish-78......33v......kp 30/19-34.........yk9.....(menopur).....Dpo13
Ginger.............35v......kp 31/??..............yk25.... (1kkm)
Punanuttu........32v..... kp 35/24-28......... yk 4
Edyla...............32v.....kp 59/28...............yk1




Taustalla:
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Kiiriminna78
Neah
Sanja
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet
-2011-

Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Juu tervetuloa Tirpulle minunkin puolesta :wave: ja kuten Neitipippurikin sanoi niin ei täällä erityisemmin matalapainetta fiiliksissä usein ole, mutta toisaalta ihanaa että jos on niin täällä saa niistä kertoa ja saada vertaistukea :)
 
Tervetuloa Tirpu mukaan kuumeilemaan! Toivotaan tosiaan että sinun ei tarvitse kuumeilla niin kauaa että alkaa tämä homma maistua puulle. Ekat 6kk muistaakseni oli ihan kivaa jännäillä että joko tärppäsi :) Missäs päin Suomea sinä kuumeilet?

Mun piti jo aiemmin kommentoida tota Mandalan ja sun miehen yhteistä harrastusta! Kuulostaa kivalle! Tosi mukavaa kun teillä on joku yhteinen harrastus johon voi nyt vaikka uppoutua ja saada ajatuksia muualle :) Meillä ei mitään tuollaista yhdistävää juttua ole (satunnaisen lenkkeilyn lisäksi), mutta ollaan miehen kanssa kuitenkin tosi läheisiä ja voin kyllä sanoa että mies on samalla mun paras ystävä. Kyllä mä tietty miestä säästän niiltä pahimmilta akkain kotkotuksilta, mutta siis viihdytään tosi hyvin yhdessä ja ihan kahdestaankin.

Mä oon ymmärtänyt SL että noita clomeja määrätä yleensä 2-5 tai 5-9 kiertopäiville. Mä en kyllä tiedä mistä se sitten riippuu kummallako kaavalla mennään. Mutta siis jos sun kroppa reagoi niihin hyvin niin ihan hienosti voit saada niillä tässä kierrossa oviksen. Itelläkin saattaa kyllä kierrosta riippuen vaihdella se ovisajankohta. Joskus kroppa vaan on ollut herkempi lääkkeelle ja ovis ollut jo kp12 ja tässä kierrossa munis saatiin kasvatettua oikeaan kokoon vasta kp18. Toivotaan sulle hienoa tulosta jo tähän kiertoon!

Tsemppiä ja pitkää pinnaa myös Wandalle oviksen metsästykseen!

Teillä on kyllä melkoinen haaste Neitipippuri jos vielä tuo pidättäytyminen pitäisi ajoittaa oikein :O Meille ei onneksi tuota pidättäytymistä olla vielä suositeltu. Ollaan kyllä aloitettu pupuilut päivää aikaisemmin kuin lääkäri ohjeistanut ja viimeksi ei sitten jaksettu enää 4. päivää putkeen (vanhuus ei tule yksinään :p).
Mä luin tutkimuksen jossa todettiin että hedelmöittävät yhdynnät tapahtuvat 1-2 päivää ennen ovulaatiota. Simppojen pitää siis olla valmiina odottamassa kun ovulaatio tapahtuu. Noilla lääkärin ohjeilla ainoastaan 1/3 yhdynnöistä tapahtuisi näin ja ne 2 olisi jo liian myöhäistä. Meillä siis ollut ohjeena pistää Pregnyl ja aloittaa yhdynnät vasta seuraavana päivänä ja jatkaa 3 päivää.

(.) Voisko joku antaa mulle viikoksi nuijanukutuksen? Sit voisin herätä ja katsoa onko täti tullut vai saako testata :D Hirveesti nippailee ja vääntää, mutta eipä tästä tiedä tekeekö se täti sieltä tuloaan vai mitä siellä on käynnissä.
Tänään kuiteskin ajatukset ihan jonnekin muualle, sillä mennään illalla ystäväpariskunnan kanssa teatteriin ja syömään. Näitä pieniä lapsettomuuden iloja kun on vapaa lähtemään :D
 
Tunafish, kiitos tsempistä! Mutta toivottavasti ei siis tarttiis enää jatkossa oviksia etsiskellä vaan se karkuteillä oleva hcg-plussa pärähtäisi tikkuun ja vähän äkkiä! :D

Tsemppiä sinullekin Tunafish jänniin hetkiin! Toivottavasti täti pysyy loitolla!

Neitipippuri, olen itsekin miettinyt tuota ajoitusta kun ohje on ollut joka toinen päivä. Mitäs sitten jos ovisplussa pärähtääkin just siten että edellisenä päivänä on tullut pupuiltua? Saati sitten että pitäisi ajoittaa 2-5 päivää ennen, mikä voisi olla meillekin hyvä ohje kun on samanlaiset simppatulokset...
 
Viimeksi muokattu:
ON:
Lauantaina olis punktio ja maanantaina siirto.
Lääkärin mukaan 6 sopivan kokoista munarakkulaa on kasvanut. Munarakkuloiden arvioitu koko on lauantaina 18-23mm.
Rakkuloista löytyy varmasti lauantaina kypsiä munasoluja, koska pienemmistäkin rakkuloista saadut munasolut ovat hedelmöittyneet aiemmissa hoidoissa... joten hyvältä näyttää. =)
 
Meillä ei siis lääkäri varsinaisesti ehdottanut tuota pidättäytymistä. Kysäisin vain lähinnä itse, mitä voisi mahdollisesti tehdä simppojen laadun ja määrän maksimoimiseksi.
:D
Itse olen kuullut saman kuin Tunafish, eli että olisi hyvä pupuilla jo yksi päivä ennen ovisplussaa. Mutta ongelmanahan on tietty se, että kun ei voi tarkalleen tietää, milloin se ovisplussa tulee. Eli olen itsekin vähän kahdenvaiheilla, mitä tässä tekisi. Paras olisi varmaan olla pari päivää taukoa niin, että osuisi pupuilut just siihen päivää ennen ovisplussaa, mutta se on sitten jo ihan tuurista kiinni...

Sintu, hienoja uutisia!
 
Viimeksi muokattu:
Wanda tuosta ajoittamisesta eli periaatteessa jos olette pupuilleet eilen ja tänään pärähtää ovisplussa niin huomennahan se ovis vasta kai on niin ei hätää jos pupuilette huomenna?

Mä muistan, että Amandan lääkäri oli sanonut heille että pitää olla pupuilematta kolme vai neljä päivää ennen ovista kierrossa jossa heillä tärppäsi. Mehän yritettiin panttailla siinä kierrossa kun mulla oviksen tulo typerästi venyi. Oli mennyt jo pari päivää taukoa kun luulin että ovis tulee, joten loppupeleissä meillä oli taukoa muistaakseni 5 päivää kunnes ovisplussa sitten tuli.

Sehän siinä just myös on, että liikaakaan ei saa olla taukoa kun ne simpat ei kuulemma siitäkään tykkää. Muistaakseni ainakin viikko tais olla se rajapyykki milloin laatu alkaa jo selvästi heikkenemään.
Mietin että jos tikutan ovista niin voisi kokeilla pitää pari päivää taukoa ennen ovisplussaa mutta toisaalta vois vaan pupuilla menemään hedelmällisten päivien aikana ilman testailua.
 
Moi!
Täässä uusi kuumeilija 33v, KP 15/25-30 YK2.
Olen eka kerta tikuttanut ovista ja saanu heti pos.tuloksen no siihne aikaan onnistuneesti sekstailtu vain kerran, miehelle tuli suorituspaineita ja se jäi siihne yhteen kertaan, en todellakaan usko et oltais saatu elämä alkuun. Mut asia pyörii koko ajan päässä ja en pysty kenenkään kanssa puhumaan tästä, en viitsi miestäkään stressata ku sillä on muutenki noita paineita tämän asian suhteen. Ajattelen vaan sitä etten saa lasta koskaan, joudunko tutkimuksiin ja hoitoihin, pelottaa jotenki ajatus että en saa luonnolisesti lasta ......
 
Kiitos Mandalalle lisäyksestä! Hitsi, kun tietäisi, miten nuo munikset tuolla nyt kasvaa *raapii päätään*

Pitäisiköhän sittenkin pupuilla jo tänään ja jäädä sitten venaamaan ovisplussaa, hmm...

Muoks: Tai sitten tehdä kompromissiratkaisu ja pupuilla huomenna aamulla :D
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille ja pahoittelut listan alkupäässä oleville.

Mä kävin tänään verikokeissa, joista pitäisi ilmetä, ovuloinko tässä kierrossa vai en. Jos en ovuloinut veikkaan, että aloitan jotain clomifeneja tai vastaavia kun muitakaan ongelmia ei havaittu. Laspettomuuteen erikoistuneen lääkärin vastaanotto on helmikuun alussa.
Kai sitten lääkkeiden syöminen pitää aloittaa... vaikka se tuntuu edelleen pelottavalta ajatukselta. Inseminaatiokaan ei tunnu enää niin mahdottomalta ratkaisulta.

Mandala, mitä pelaatte miehes kanssa? Skyrim? :)
 

Yhteistyössä