*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol.10 ***

Lennis: Oijoijoi!! :eek::eek:(y) Jännät paikat on.. :love: Minä ainakin voin sanoa, et kyllä sen haamun erottaa sitten kun sen saa. Siihen ei tartte taskulamppuja tai UV-valoja ;) Eikä siihen lääkärin ultrauskommenttiin tartte ihan luottaa (vaikka yleensä kannattaiskin), oon lukenut just vastaavia juttuja kuin sulla joissa sitte raskaus on alkanut vastoin kaikkia odotuksia :) Voi jospa teillä nyt tärppäis näin joulun kunniaksi.. :love: Haeppa tänään apteekista tarpeeksi erimerkkisiä testejä joulunpyhiä varten, niin on jotain tekemistä! :ROFLMAO:

Ja aina optimistinen asenne sulla. "Viivanpaikka ja sitäpaitsi kemiallinen!" :ROFLMAO: Muthei, tiedän tosissaan tuon tunteen!

Ja ei. En oo katsonut laskettua aikaa. Vannon! :LOL: En uskalla. Jospa sen varhaisultran jälkeen.. Oon täysin oireeton, joten nyt huolenaihelistalla on tuulimuna :ninja:

Kiitos Hupikonna :love: Pitkällä oot sinäkin jo.. o_O

Kiitos Keinuilijallekin! :) Ja pahoittelut uudesta kierrosta.. Hyvä kuitenkin, että miehen tuotos oli kunnossa (y)

Yritän illalla kirjoitella enemmän, jos ehdin. Hurja kiire on ollut joulun kanssa.. :eek:
 
Noniin, eipä mulle nyt itseasiassa enää paljon kommentoitavaa päivältä jäänytkään :) Danniellallekin rauhaisaa joulunaikaa! :love:

Niin, omaa napaa ajattelin hiukan kirjoitella.. Oon siis ollu täysin oireeton. Ei tissikipua tai mitään, mitä oon aina odottanut piinapäivinä. Kohdun suunnallakin nippailee niiiiiiin harvakseltaan, ettei niitä edes muista. Ja kaikki tuntemukset mitä on olleet, on ihan tuttuja aiempien kiertojen piinailuista.. Eli ei mitään uutta. Vaikka tiedän, että monet on oireettomia, on mulla silti nyt pelko tuulimunasta.. Vaikkei sitä mitenkään voi vielä tietää o_O Ja nyt sitten päivällä kun tänne oireettomuudestani kirjoitin, tajusin, et menkkakivut on kyllä tuntunu koko päivän.. Ja nyt koko ajan voimakkaampana. Ja mikäs se muukaan vois olla kuin keskenmeno! :eek: Vaikka laitoinkin googlen laulamaan ja menkkakivut on yleinen alkuraskauden oire (niinkun oon itsekin joskus muille stressaajille sanonut). Muthei, kun sitä vaan niin pelkää ja jotenkin uskoo, että tää viedään meiltä pois :( Ei olla vielä uskallettu miehen kanssa YHTÄÄN iloita tästä plussasta, uskokaa tai älkää! Koko ajan pelko persiissä.. :unsure:

Aika näyttää miten käy. Digi näytti tänään "raskaana 3+", et se ainakin etenee toivotusti. Mut eihän se mitään takaa :( Oon niin syvällä siinä lapsettomuuden/plussattomuuden tunteessa, etten vaan osaa päästää siitä irti. En odota, että teillä on tähän mitään sen kummempaa sanottavaa. Ja tiedän, että plussaa odottavana olisin ollut ikionnellinen tästä mun tilanteesta! Mut en vaan uskalla antaa itseni nauttia, ennenkuin tiedän, että kaikki on hyvin. (Ja mitä sitä senkin tiedon jälkeen voi stressata - voi kuulkaa vaikka ja mitä! :LOL:) Voi kun pääsis aikakoneella eteenpäin..

Ihanaa ja rentouttavaa joulun aikaa teille kaikille! :love: Kyllä se vauva meille kaikille vielä saadaan! Lennikselle testailuintoa ;)
 
Siis kolmen tunnin pidätyksellä viivaksi sanottava merkki tikkuun. Ei siis mitenkään epäselvää, sillä näkyy ilman vääntelyä ja lampulla tuijottamista (sitäkin kun on tullut tehtyä). Juku! :barefoot:
Mut en kyllä ole vielä plussannut,eli ei uskalla siirtyä plussanneisiin.
Mietin et onko nyt kp 26/28 kun on "luomukierto" vai laskeako primolutien mukaan missä kierto olisi 26/25? :confused:

Ja miten se lääkäri ei ole nähnyt ultrassa MITÄÄN!? :eek: Typerä lääkäri.

Just kun hain eilen 30tbl teroluteja ja suunnittelin uuden vuoden pippaloita. Eikö nyt sit saa ottaakaan joulun saunaolutta... o_O

Tilulilu, tiedän tuon tunteen-kun ei usko plussan olevan totta. En usko varmaan oikeasti vasta kun näen sen sikiön ja sydämen. Hyvin hämmentynyt olo.
Ja toki,on sitä varmaan onnellinen,kun ensin mieltäisi tämän todeksi. Koko ajan uskottelen miehelle ei ei siinä taia olla kahta viivaa tai se on viallinen testi ja se täällä hyppi jo tasajalkaa. :whistle:
 
Lennis, jopa on jännät päivät edessä. Toivotaan parasta (y). Laittelepa niitä testikuvia tännekin, niin päästään analysoimaan kunnolla! Ja niin kuin Tilulilu totesi, niin hanki paljon testejä pyhiä varten, ettei lopu kesken.

Nytkö tänne iskee plussa-aalto? Voisi kestää pidempäänkin (y).
 
No aika selvä juttu on Lennis! (y):love: Ei tartte enää viivanpaikaksi tai edes haamuksi kutsua! Onnea vaan! :)

..kyselit jossain vaiheessa muuten, että osasivatko vanhemmat aavistaa tän meidän projektin. Käsittääkseni eivät. Äiti sanoi vaan, että oli hirveästi odottanut että josko niitä lapsenlapsia tulisi, mut on jo ajatellut, että kyllä me mieheni kanssa voidaan viettää täyttä elämää ilman lapsiakin. Eli iloinen yllätys oli, itku tuli äidiltä, isältä ja multa :love:
Ottivat lapsettomuushoitoasian ihan hyvin, eivät mitenkään järkyttyneet siitä. Äidillä ollut nuorempia tuttuja jotka käyneet kaikenlaisissa hoidoissa aikoinaan, joten tiesi vähän mistä puhutaan.
 
Viimeisten joulusiivoomisten keskeltä on pakko tulla nopsaa huutelemaan, että voi vitsit mitä uutisia Lenniksellä! :) Varmaan aikamoiset fiilikset sulla ja miehellä. Tämäkin todistaa kyllä vaan sen, että aikamoista rakettitiedettä tuntuu tuo raskautuminen olevan, aikamoisen ylläriplussan teille lykkäsi! :love:

Ja siitä uuden listan aloituksesta, voisi kyllä tuota listaa vähän muokata ja lyhentää. :)

Mua kyllä kovasti mietityttää ja jännittää jo valmiiksi, että mitähän siellä tutkimuksissa sit ensimmäisellä kerralla tehdään ja mitähän hoitoja ja tai lääkkeitä siellä määrätään. :geek: Tilulilu, minkälainen teidän ensimmäinen käynti oli silloin? Kauheeta olis, jos käskisivät vaan takas ovista testailemaan kotiin. Ei kai sillain voi käydä? o_O:eek: Jännittää jo ihan pelkästään jonkun lääkkeenkin aloitus.
 
Leppoisaa joulupäivää kaikille! :) Täällä on nyt syöty kinkkua vasta kaksi päivää ja alkaa jo riittämään. Huomenna vois jo mennä vaikka salille :eek: (Jotta voi sitte syödä noi lahjaksi saadut suklaat..) On tää joulu hurjaa, aattona mätetään puolessa tunnissa hirveet määrät ruokaa ja saadaan ähky. Sitte tulee se 'tyhjyyden' tunne, että tätäkö tässä vuoden odotin? :LOL: Vuoden päästä uudelleen! Mut mukavaa oli :love:

Mustikk4 älä turhaan jännitä. Ei siellä ekalla kerralla paljon muuta taideta tehdä kuin jutella. Mulla kokemukset siis yksityispuolelta. Juteltiin molempien sairaus-/terveys-/lääkitys-/raskaus-/lapsihistoria läpi ja juteltiin siitä, miten halutaan edetä. Olisivat siis varmasti tehneet heti vaikka IVF:n jos oltais haluttu! Samalla käytiin läpi siemennestetutkimuksen tulokset ja sain lähetteen muutamiin verikokeisiin. Lugesteron-reseptin taisin saada heti, kun luteaalivaihe oli niin lyhyt. Sitte määrättiin seuraavan kierron alkupuolelle follikkeliultra (jotta nähdään tapahtuuko mitään) ja samalle kerralle aukiolotutkimus. Nää kun tehtiin ja kaikki oli ok, sain Clomifen-reseptin ja sitähän söinkin sitten 5kk (ekassa kierrossa kontrolliultra). Olin ihan vakuuttunut, että viimeistään kolmannesta Clomi-kierrosta tärppää! Monelle on käynyt niin. Mut kun ei sitte tärpännyt niin tuli aika luovuttanut fiilis.. Sittehän multa mitattiin vasta kesäkuussa se progesteroniarvo joka kertoo, tapahtuuko ovis vai ei. Sen mukaan ei tapahtunut, mut otettiinkin ilmeisesti liian lähellä kuukautisten alkua. Joka tapauksessa tässä vaiheessa vaihdettiin Letrozoliin ja siitä parin kuukauden kuluttua tähän Menopuriin jota piikittelin nyt tärpätessä toista kiertoa! Lugesteronia oon käyttäny siitä tammikuusta asti :eek: Siihenkin alkaa tottumaan.. Vaikka näissä viime kierroissa ei oo ollu ku 3 päviää ilman mitään lääkkeitä, kun Menopuria meni ~10 päivää, sitte Pregnyl ja melkein heti sen jälkeen Lugesteron ~14 päivää. Et jos ja kun joskus näistä lääkkeistä eroon pääsee, voi fiilis olla aika vapauttava! :ROFLMAO:

Tulipas pitkä juttu. Ja kerroin nyt vähän muustakin kuin ensikäynnistä. Mut siis ei niitä lääkkeitä kannata pelätä! Itse ainakin otin niitä innolla vastaan, tosi moni kun saa avun jo pelkistä Clomifeneistä! Tietty jos tulee tosi pahoja sivuvaikutuksia, niin voi olla ikävää. Mulle tuli Clomeista yöhikoilua, mut sekin tuntui lähinnä huvittavalta kun oli sellainen mummotautiolo :LOL: Ja kun tiesi mistä se johtuu, ei haitannut yhtään. Kyllä sinä selviät, olo voi olla oikeasti tosi helpottunut sen käynnin jälkeen, kun asia menee eteenpäin :love: Milloin teillä muuten on se? Sori kun en muista :( Niin monella oli noita aikoja varattuna.

Nauttikahaan kaikki joulunpyhistä parhaan kykynne mukaan! Kohta ne on jo ohi ;)
 
Kyllä tää joulu tosiaan kauhean nopeesti vaan joka kerta menee. :)

Tilulilu, kiva kun kertoilit. Miten sulla todettiin silloin se, että luteaalivaihe on liian lyhyt? Kyselikö ne vaan, et milloin oot saanut ovistestiin plussia ja sit sen perusteella päättelivät? Mähän oon joskus sitä miettinyt, et onko mulla ovis aika myöhään, sillon kun sitä tikuttelin. Mut en muista enää millä kiertopäivillä niitä plussia silloin sain. Nyt en oo aikoihin tikuttanut, vaikka olis noita tikkuja tuolla kaapissa. Oon nyt täs miettinytkin sitä, et olisko tarvinnut tikuttaa ennen sinne ekalle käynnille menoa, mutta taas toisaalta gyne sanoi mulle sillon elokuussa, ettei mun tarvis eikä lääkärikään mitään käskeny terveyskeskuksessa. Nyt taitaa olla jo kp11 menossa eli on jo liian myöhästä tikutella. Enkä oikeen edes jaksais suoraan sanottuna. :LOL: Kaippa ne siellä sit selvittelee ja käskevät tikutella jos sit tarvii. Mua vähän turhauttaa se ovistestailu, kun ne tikut on välillä niin epäselviä, että onko sitten pelkkä haamu vai jo plussa. :D Jos ne käskevät sit tikuttelemaan niin ostan sitten vaikka samaan konkurssiin lääkkeiden lisäks niitä hymynaamatikkuja, kun ne on kuulemma parempia. :ROFLMAO:

Kyllä mäkin innolla odotan niitä lääkkeitä, ihan sen vuoks, jos ne oikeasti pelkästään tepsis, niin kuin sanoit, et voi käydä. :)Toivottavasti mekin saatais heti joku resepti. Oon niin kyllästyny tähän luomuyrittämiseen, kun ei mitään tapahdu. Monesti mietin nykyään, et mitähän tuolla mun kropassa oikeen tapahtuu joka kuukausi. Ihan kiinnostais tietää, kun ne siittiöt ja munasolu ei vaan voi kohdata.
Kiitos Tilulilu, sitä helpotuksen tunnetta mäkin toivon. Se käynti on meillä heti helmikuun ensimmäisellä viikolla. Vielä ehtii tulla yhdet menkat ennen sitä ja oon laskeskellut, että sit on piinapäivät, kun mennään sinne.

Mulla on tosiaan nyt kai ovis tulossa, eikä edes kiinnosta koko tallettelu. :LOL: Yleensä tässä vaiheessa muhun iskee se, että pitää nyt ja äkkiä päästä talletteleen, kun jos vaikka nyt tällä kertaa ja haluaa varmuuden vuoks varmistella. Tuntuu vaan siltä, et menispä nyt äkkiä tämäkin kierto vaan alta pois.

Yhdellä ystävällä taitaa kohta alkaa laskettu-aika lähestymään. Me alettiin samaan aikaan yrittämään ja heillä taisi kolmannesta tai neljännestä kierrosta tärpätä. Vähän ollaan oltu tekemisissä enkä ole pystyny kuulumisia kyselemään aikoihin, varmaan hän ymmärtääkin miksi en ole kysellyt ja arvaa ettei meillä oo tärpännyt. Pelottaa myös se, että kukahan työkaveri ilmoittaa seuraavaksi olevansa raskaana. :( Toivottavasti minä en oo sillon paikalla.
 
Onneks ollaan kaikki niin erilaisia taustalta,on voinut jakaa kokemuksia hoidoista ja onnistumisesta ja etenkin siitä epäonnistumisen tunteesta, vertaistuki on tosi tärkeää :giggle:

Täällä on nyt pyhien aikaan testattu monella tikulla. Ja menkatkin on virallisesti myöhässä. Kyllä ne viivat on vaan vahvistumaan :ROFLMAO: Millonhan tässä itsekin alkais uskoa! :rolleyes:

Viimeeksi oli menkat ja plussa tuli, nyt ei mitään oireita ja negaa ehdin testata + se lääkärin tuomio ultrassa ettei mitään tapahdu, niin kyllä se plussa voi naiset teidätkin yllättää! :p

Mustikk4, meilläkin meni tämä kierto just noin. Ei paljon kiinnostanut. Ootin vaan sitä lapsettomuuspolia ja seksiä oli tasan 2 kertaa aikaisilla päivillä, joten kaikki on mahdollista! Aikasemmissa kierroissa talleteltu minkä ehditty. Nyt oletin hukkaan menneen senkin puoleen.

Mites loppupuolen kuumeilijat? :ROFLMAO:

Viivat on tältä aamulta sen verran vahvat, että listalle voi merkitä plussa 23.12. En silti häviä täältä. Niin pitkään tässä ketjussa, että haluan seurata mitä muille kuuluu. Kaikkea voi tapahtua ja se on nähty, että olen ennenkin palannut tänne. Joten päivä kerrallaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: millimolli85
26.12

Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Miu84................31v......kp 6/28.............ya 11/2013......luomu
Keinuilija............31v......kp 11/30-34.........yk 13..........luomu
Lallastiina..........34v......kp 10/27...............yk 3............luomu
Mustikk4............28v......kp 12/26-29..........yk 13.........luomu
Millimolli85.........30v......kp 11/25-28..........yk 8...........terolut
BlackCat............30v......kp 13/24-28..........yk 18.........luomu
Kicumisu............31v......kp 22/25.............,.yk 5...........luomu
PikkuPöllö..........32v......kp 31/27-34...........yk 6...........luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol

Taustalla:
Iitukka81, Haave_ilija, Mariah33, Yritys10, Kaisaek, Piki79, Vadelmanlehti, MelodyPop, Kiia80, Milli Mimosa, NeitiPelargonia, Rockwell, Merope, Cheri85, Dorin, nenni26, Tiuhtinen, Vilijonkka, Danniella, Jännää, Vanessaaa, Fiidu, Lillans, Jenifer, Mirassa, Karoliiniska

Plussanneet 2014:

Ankkurinappi.........31v.........?.......2/2014
murmelii..............32v.......yk3......2/2014
Jonniss................29v.......yk3......14.3.
Marjee.................30v.......yk8......26.3.
Nonnna................31v.......yk3......2.4
Matahari..............31v.......yk1......13.4
Jofa....................30v.......yk1.......4/2014
Kerttuli82........................yk 10....30.4.
Pienestä kii..........31v.......yk 9......8.5.
Miri81.................33v.......yk 2......14.5.
Handis85.............29v.......yk 1......16.5.
Chiligail...............35v......ya 2012..9.6.
Ricardina.............30v...................24.7. km
tamariini.............32v.......yk1.......8.8. km
Viiu.....................33v..................26.8.
haavetta pienestä..28v..................21.10.
Ricardina.............30v...................26.10. 1.IVF/2.PAS
Kaisa888..............38v..................27.10.
samour_..............30v...................8.11.
Säihkiss...............35v......yk26......7.11. 2. mp+pr
Ruusutar..............30v..................23.12.

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut Lennis :love: Oot nyt plussanneiden listalla! Melkoinen joululahja teille! :love: Paljastuitteko sukulaisille? ;)
Minä en usko vieläkään olevani raskaana. Ehkä joku itsesuojelumekanismi. Tänään piti taas uittaa testiä, että näin ne viivat :unsure:

Mustikk4: Itse kerroin siitä luteaalivaiheen lyhyydestä, kun olin tunnollisesti ovista tikutellut pari kuukautta ja saanut sen aina hyvin kiinni. Siitä sitte osasin sanoa, et luteaalivaihe oli 9-11 päivää, laskutavasta riippuen.
Niin ja kun tuosta oviksen ajankohdasta puhuit, niin siitä olivat kans sitä mieltä, että oli mulla liian myöhään (kp 19-20). Eli että munasolu kehittyy liian hitaasti eikä oo välttämättä siksi kovin laadukas. Tai jotain tällaista. Joka tapauksessa halusivat siihenkin sitten puuttua.

Kyllä ne sitten käskee tikuttelemaan jos sitä haluavat, tai sitten juokset niissä seurantaultrissa joissa ne ultralla näkee follikkelitilanteen :) Se tikuttelu voi olla tosi hankalaa. Ainakin näillä testeillä mitä viimisen puoli vuotta oon käyttänyt! (Merkkiä en tiedä) Että se digi ois selkein, maksaa vaan pirusti (n)

Aika näinä päivinä sulla se ovis kai olisi, jos sun luteaalivaihe ois sen 14 päivää :) Kuten Lenniksen kokemuskin kertoo, yks tai kaksi ihan vaan halujen mukaan hoidettua panelointia voi riittää. Voi olla hyväkin pitää yks rennompi kuukausi tässä välissä. Ei paineita mistään :)
 
Kiitos Tilulilu! :)
Kummankin äidille kerrottiin jouluaattona meidän joululahjasta :love: Ne tiesi kyllä jo tästä koko prosessista,niin on helpompaa kun ei tarvitse salailla. Muut ei tiedä kyllä mitään, eikä kyllä arvannutkaan :ROFLMAO:
Jos tässä tammikuussa kertoisi kaasoille, kun on ne polttarit tulossa ennen maaliskuuta, että jättäydyn alkoholista. Ja polttareiden myötä paljastuu sit kyllä muille kavereille. Toivottavasti polttarit on mahdollisimman myöhään :D
 
Heippa kaikille!

Olin täällä viime kesänä ja näyttää, että olen vielä taustailijoissa.

Luin pari viimeistä sivua nähdäkseni, ketäs täällä nykyisin on ja surukseni huomasin muutamia tuttuja nimiä. Mutta mutta, hekin pääsevät vihdoinkin jatkamaan matkaa... Mielettömästi onnea Lennis ja Tilulilu! Ja Mustikk4 perään pian!

Olin siis viime kesänä kuumeilemassa täällä keväisen keskenmenon jälkeen. Raskauduin nopeasti jälleen, mutta valitettavasti kaikki ei mennyt niin kuin olisi pitänyt. Siispä olen siis täällä taas.

Ajattelin aluksi etten enää edes lukisi mitään raskautta koskevia juttuja tai miettisi yrittämistä, mutta niin vaan olen täällä. Kun uusi yrittäminen alkaa lähentyä, tuntuu että olisi kivaa jakaa asiaa muiden samassa tilanteessa olevien kanssa. Ja täällähän on aina ollut huippu tyyppejä!

Seuraava kierto pitäisi siis käynnistyä 2.1 ja siitä alkaa uusi yritys. Voisin siis jatkaa taustailua siihen saakka ja yrittää päästä juttuihin mukaan.

Vielä onnittelut Lennikselle ja Tilulilulle. Kaikki menee hyvin, yrittäkää ottaa rennosti. (Tiedän kokemuksesta se saattaa olla vaikeaa:X3:)
 

Yhteistyössä