*** 3-kymppiset ensikertalaiset, vol. 8 ***

Syrän kiitos tiedosta! kyl mäkin mietin että liittyiskö just siihen ettei ovuloinu kun mul ei nännit reagoinu mitenkään oletetun oviksen jälkeen niinku normaalisti. Mutt lämmöt kun nousi normaalisti niin jotenkin osasin vähän toivoa, että oisko sittenkin tapahtunut. Mutta on toi tuhru kuitenkin sen verran kummallista kun näin aikaseen alkoi tässä kierrossa, että tekee kyllä itekin mieli selvittää.
 
Hei

Sorry hiljaisuus. On ollut pari välikiertoa hoidoissa (aikataulut meni pieleen kun kierto heitteli), ja nyt harkinnassa pitäisikö eilen alkanut kierto jättää kanssa väliin. Harmittaisisi lykätä vielä hoitoa, mutta toisaalta jos tulosta tulisi, osuisi alkuraskauden pahimmat väsymykset päällekäin erityisen työprosessin kanssa. Silloin saisi pelätä pahinta molemmilla tahoilla, että mokaa väsymykseltään koko proggigsen ja että stressi ja rankat olosuhteet vaikuttaisivat raskauteen -niin että ajateltiin malttaa vieläyhden kierrin verran, koska seuraavassa kuussa helpottaa. Minkään muun keikan takia en kyllä ala hoitoja siirtelemään, ikinä!

Mutta jos nuo mun isot kp-numerot häiritsevät, niin mut voi laittaa vaikka taustalla-listalle, sillä en ehdi taas välttämättä ilmoittelemaan uuden kierron alkamisesta. Se kun ei näillä yk:lla enää ole oikein mainitsemisen arvoinen tapahtuma.

Ihan valtavasti onnea plussamyrskystä teille onnekkaille, ja tsemppiä jatkoon muille!
Ginger
 
Kiitokset tervetulotoivotuksista! :)

Täällä mennään nyt kp 16/30. Aika säännöllistä kiertoa mulla on ollut aiemmin, toivottavasti ei ole hirveästi muuttunut.

Alkuun mietin että uskaltaako heti alkaa yrittämään mutta kyllä se vauvan kaipuu on niin valtava, varsinkin kun sain hyvin esimakua raskaana olosta ja ehti jo valmistautua tulevaan. Toivotaan parasta, kaikille muille myös! :)
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Täälähän on ollut kova plussaropina. Lämpimät onnitelut Syrän, Punanuttu, Kiiru, Jo, Kiiriminna, Joku_Raja, Ronjaliina :flower:

:hug: ja tsemppiä alkukiertolaisille skä kaikille hoitoihin.

Ja uusille tervetuloa minunkin puolestani!

Alkuvuosi on ollut töiden vuoksi älyttömän kiireinen enkä ole juuri ehtinyt käydä palstalla lueskelemassa. Nyt onneksi alkaa helpotta ja ensiviikolla saa varmaan jo nauttia 2 vapaapäivästä.

Hiljaa toivotut dokkarista minullakin on aika samanlaiset tuntemukset kuin teilläkin. Tunteita tietysti herätti negat testit ja ennen kaikkea keskemeno kun tuntuivat niin omakohtaisita. Toisaalta dokkari antoi hoidoista minulle vielä pelottavamman kuvan kun tähän asti on ollut. Mies katsoi ohjelman myös ja molemmat mietittiin, että uskaltaako hoitoja aloittaa jos se kuitenkin on vuosien projekti (mekö pessimistejä :LOL:).

ON: Kiertojen puolesta vuosi on alkanut hyvin. Nyt mulle sais päivittää:
Sakara...........35v......kp 20/32................yk 8...DPO 1... (1km) Eli edellinen kierto e ollut kuin 40 pvä ja ovistestiin tuli NYT JO plussa joten kierron pituudeksi tulisi VAIN 32 päivää!!! Mulla on ollut noin lyhyt kierto viimeksi varmaan kymmenen vuotta sitten. Vähähiilaristakaan en ole nyt kummemmin noudattanut. Joko 6 kg pudonnut paino tai km on piristänyt hormoonitoimintaa.
Jouluna mulla oli erittäin vahvasti sellainen olo, että olen ensi jouluna raskana. Joten täytynee odottaa plussaa vielä muutama kuukausi :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ronjaliina
Heippa!

Olen jo pidempään seurannut tätä ketjua taustalla, mutta nyt ajattelin uskaltautua mukaan. Taustasta sen verran, että olen 31-vuotias. Lasta on yritetty puolitoista vuotta ja takana on 3 keskenmenoa sekä syyskuussa todettu pcos. Pco:n takia kierto heittelee 17 ja 61 päivän välillä, mikä tekee ovulaation ajankohdan arvioimisesta mielenkiintoista... Tarkoitus olisi mennä tutkimuksiin lähiaikoina. Julkiselle puolelle ei vielä päästä, koska toinen keskenmeno tapahtui niin alussa, luultavasti viikolla 4+.
Nyt on menossa eka kierto keskenmenon jälkeen ja ovulaatio oli luultavasti alkuviikosta. En ole tikuttanut, koska ovulaatiotestit eivät osoittautuneet kohdallani luotettaviksi. Sen sijaan olen mittaillut lämpöjä, jolloin tiedän milloin ovulaatio on suurin piirtein ollut. Nyt kierrosta on tulossa hieman normaalimpi, noin 36 päivää. Keskenmenon jälkeen oli 61 päivää, ennen kuin menkat alkoivat!
 
Tervetuloa Jocelyn ja Anncherie :wave: Kurja kuulla että olette molemmat joutuneet kokemaan keskenmenon :hug:

Onnittelut Ronjaliinalle plussasta :heart: Sua en ehtinyt vielä onnitella meidän perjantaiplussaajista! Nyt vaan jäitä hattuun ja oottelemaan ekaa ultraa! Täällä kyllä peukutetaan että kaikki on siellä masussa mainiosti!

(.) Kirjottelen taas paremmalla ajalla kun kohta pitäis kerätä kamppeet ja painua jumpalle. Voi olla melkoinen pinnistys eilisen skumpan lipittelyn jälkeen :D Tyttöporukalla oltiin eilen Gloriassa Burleski -festareilla ja tuli kyllä juotua vähän enemmän kuin normaalisti...
 
  • Tykkää
Reactions: Ronjaliina
Joku_raja ja Ronjaliina, valtavasti onnea!!! :) Pidän peukut ja varpaat katossa, että teillä siellä pienet maha-asukit on kiinnittyneet tiukasti kyytiin ja kaikki menee hyvin! Tulkaa sitten tonne toiselle foorumille, kun uskallatte! Erityisen mahtavaa kuulla, että teitä pitkään yrittäneitä onnistaa! Samaa toivon tietty kaikille täällä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ronjaliina
SL
Uusille, Jocelyn ja Anncherie, tervetuloa joukkoon mukaan :wave:

Mandala voihan harmitus kun nyt tuollaisen tuhruttelun sulle lykkäs :( Mutta varmaan jotain vastaavaa ajattelisin minäkin kuin muutkin täällä, ettei munsasolun irtoamista olekaan tapahtunut aivan täydellisesti, mullahan oli se kummallinen tuhruttaminen 6päivää ja lääkäri sanoi, että todennäköisesti ovulaatio ei ole täydellisesti tapahtunut ja tämän takia tullu huono keltarauhanen, jonka vuoksi tuhruttaa. Toki mulla jäikin tuohon 6päivän tuhrutteluun ne "vuodot".

).( Että aika voi mennä hiiiiiitaaaastiiiiiii... Olispa jo tää kierto mennyt ja alkaispa jo uusi.. plääh! Mietin, että tyhmä kun en tajunnut nyt tässä kierrossa mennä tuohon aukiolotutkimukseen.. jos mulla onkin tukossa tuolla röörit :/ niin eipä tässä silloin mitkään Clomit ym. auta.
Onkos kellään tietoa mitä sitten voidaan tehdä jos nuo munanjohtimet onkin tukossa?
 
Tervetuloa joukkoon Anncherie!

Kyllähän se varmasti on niin kuin Mandala kirjoitteli, että keltarauhasen vaikutuksia tunnen nyt kropassa. Toisaalta sekin on positiivinen asia, koska se kai tarkoittaa, että ovulaatio on tapahtunut. Nyt iltaa kohden on alkanut tissejäkin jomottamaan ja turvottamaan. Tätä ei ollut viime kierrossa, mutta on toki ollut pillerikieroissa ennen kuukautisia. Mähän olen syönyt pillereitä 16 vuotiaasta asti (paria taukoa lukuunottamatta) eli 14 vuotta! Toivottavasti ei tarvitse kauheasti odotella hormonitoiminnan tasaantumista. Olen kärsimätön ihminen :kieh:. Jostakin olen kans lukenut, että 3 ensimmäistä kiertoa pillereiden jälkeen on jopa normaalia hedelmällisempiä. Tämä on varmasti vain tilastollinen totuus eikä päde jokaiseen yksilöön.
 
SUURKIITOS onnitteluista ja tarrasukista ja kaikesta teille ihanat naiset!
Kyllä tää kuulkaa aika hämmentävää on. Muistakaa, että samanlaisia ylläriplussia voi kelle teille vaan olla nurkan takana oottamassa!! Pitää vaan pitää ajatukset positiivisina ja uskoa siihen plussaan ja onnistumiseen! Turhat murheet joutaa hiiteen!

Perjantaina tein sen plussatestin. Menkkajomotukset on jatkunu ja samoin muutkin oireet mitä tässä on ollu. Tänään sitten vuodin aamulla vähän verta. Ehti jo kaikki kauhukuvat keskenmenosta käydä mielessä, mutta tein sitten uuden testin joka oli saman merkkinen kuin perjantain testikin. Se testi näytti tosi tosi vahvaa plussaa. Eli kyllä siellä varmaan jotain on tapahtumassa ainaki. Onneksi vuoto loppui hyvin pian. Aamupäivä menikin sitten vihoviimeisessä puuhassa, eli nettiä googletellen. Täytyy sanoa, että aika jalat maassa tässä mennään eteenpäin ja niitä tarrasukkia toivotaan. Ajatuksissa on myös se, että... Mihkä mun nyt pitäis soittaa? Sinne TAYSiin jossa kävin tutkimuksissa vai neuvolaan vai mihkä? Ehkä molempiin?

Voi miten toivoisinkaan teille tälle plussa-aallolle jatkoa!! :heart:
Voimia jokaiselle!
 
  • Tykkää
Reactions: Mandala
Anncherie lämmin tervetulotoivotus tänne mukavaa porukkaan, kiva että päätit kirjautua ja liittyä joukkoon :) ensinnäkin pahoitteluni kokemiesi menetysten johdosta, eihän tuota kellekään toivoisi! Täälläkin on ollut ihmisillä tuota pco:ta, joten vertaistukea varmasti löytyy. Toivotaan, että saisit lääkäristä apua, kun sinne päätätte mennä. Eikö jonnekin lääkärille pääsisi jo pco:n takia, ettei tarvitsisi odottaa sitä kolmatta menetystä?
Jos haluat tuonne kuumeilijoiden listalle niin kerrotko sun kiertopäivät missä tällä hetkellä menet niin lisään sut listalle? :)

Omasta tilanteesta sen verran, että tänään on iltapäivälämmöt tippuneet jo normaaliin, että joko tästä se vuoto alkaa tai sitten tosiaan käy niin kuin SL:lle että "vuoto" jää tähän ja uusi kierto alkaa. Kyllä tosissaan olen miettinyt sitä lääkäriä, mutta harmittaa vain se, että siellä kuitenkin tarjotaan jotain hormonia ja, että 'katsotaan siitä sitten eteenpäin'. Jotenkin ehkä vielä jäänyt siitä dokkarista sellanen surkea olotila, että meneekö se nyt sitten niin; syödään lääkettä ja katsotaan mitä tapahtuu. Juuri kun ei itsellä ole kovin suuria ongelmia kierro kanssa ollut niin en haluaisi mihinkään hormonien hakuammuntaan osallistua. Tottakai jos selvästi olisi ongelmaa kierrossa niin totta hitossa olisin heti mennyt lääkäriin asian hoitamaan eikä siinä mitään sen ihmeempää.

Tänään tuli miettiessä myös aivan ensimmäistä kertaa mieleen, että tekisi melkein mieli kertoa äitille. Mun mutsi on aivan upea tyyppi ja aina korostanut, että KAIKESTA voi puhua tyyliin että vaikka mitä tapahtuisi niin "aina voisi mennä kotiin" (ehkä nuoruudesta jäänyt). Mutta olen ollut ns. tekevää sorttia jo nuoresta ja jättänyt mutsin usein vaan pimentoon, koska hänellä on tapana hössöttää asioista kuin asioista jos ja en vaan oikeasti jaksa :p koska oon kuitenkin aina ollut ihan perus kunnollinen ihminen kaikista perus ikäsuosituksista riippuen :D on ollut helpompaa olla vain kertomatta poikaystävistä ja kaikesta mitä tullut touhuttua kuin jaksaa sitten keskustella siitä ja kelata miten paljon hän sitä mahtaa mietttiä ja pähkäillä :D mutta tuli tunne tänään, että jos sanoisin äitille, että en halua tätä asiaa mitenkään ruokapöytäkeskusteluihin tätä aihetta, vaan että avautuisin luottamuksellisesti niin varmasti ei kertoisi kellekään.
Ehkä saisin tietää äitin taipaleesta raskauteen (x 2), mahd ongelmista mistä vaan ei olla ikinä juteltu koska olen antanut vanhempien aina olettaa, että mun puolelta ei kannata olettaa lapsenlapsia. Mun äiti on saanut mut, esikoisen 29-30 vuotiaana eli ei hirveän paljo ennen kuin oma yritys on alkanut. Ja pikkusisko on mua 6 vuotta nuorempi, joten nykyisten "ikärajojen" jälkeen hänetkin, enkä oikeasti usko heidän käyneen hoidossa silloin 80-luvulla.
Tuli vaan hetkeksi vähän lämmin olo miettiä, että sanon äitille tästä kaikesta, mutta toisaalta kaipaan kyllä enemmän kaiken unohtamista kuin se, että joku kyselisi sitten tilanteen etenemisestä tms. Vaikea selittää jos jollakin ei ole samanlaista suhdetta omaan äitiin.
Ja apua sori tää avautuminen, mutta tulee taas kaikkea mieleen :) tajunnanvirtaa näin sunnuntaina.

Jospa kohta vaikka sänkyyn näkemään mukavia unia :)
 
Kiitoksia tervetulotoivotuksista!

Mirtsu81 Mulla tuo eka plussa tuli heti ekasta kierrosta pillereiden jälkeen ja tiedän muutaman muunkin jolle näin on käynyt. Eli varmasti totta, mutta tottakai muutkin asiat vaikuttavat.

Mandala Saa laittaa listalle, kiertopäivä on maanantaina 27/17-61.
Ei ainakaan täällä pääkaupunkiseudulla vaikuta pco hoitoonpääsyyn. Mies mainitsi asiasta lääkärille viimeisimmän keskenmenon ultrassa (itse olin hieman pois tolaltani...), mutta lääkärin mukaan se vaikeuttaa raskaaksi tulemista, ei aiheuta keskenmenoja. Ja mulla on kuitenkin ollut vuoden sisällä 3 alkanutta raskautta, joten ilmeisesti ovuloin kuitenkin suht normaalisti pitkistä kierroista huolimatta. Harmittaa vaan kun muilla on normikierrolla se 2 yrityskertaa, niin mulla on 1 : /
 
Maanantai 20.2.2012



Tatja..............35v.......kp 6/36-48...........yk17....(terolut tauko)
Syksy2010.......30v......kp 6/28-41...........yk16
Demuli............32v.....kp 12/29-32...........yk16
Avonlea..........35v......kp 12/27-29...........yk8
Neitipippuri.......31v....kp 15/31-49...........yk8.....(Gonal-F)
Tunafish-78.....33v......kp 15/19-34...........yk11....(2. inssi)
Papsu.............30v......kp 16/24-33...........yk11
Jocelyn...........30v.......kp 17/30.................yk1.....(km)
Tirpu..............33v......kp 17/27-31...........yk4
Sakara...........35v......kp 21/32................yk 8....(1km)....Dpo2
Mirtsu81..........30v.....kp 23/34...............yk2.....Dpo7
SL..................30v.....kp 23/30-48..........yk8.....(1*clomi)
pipsa79............32v....kp 24/28-47..........yk10.....Dpo5
Vissyliini..........30v.....kp 25/36...............yk2
Mandala..........32v......kp 27/23-35..........yk14.....Dpo11
Anncherie.......31v......kp 28/17-61...........yv1,5v....(3*km)
Lila79.............32v......kp 59/28-30..........yk2
NettA79..........32v......kp 74/30-36..........yk?
Ginger.............35v.....kp 77/??...............yk25.... (1kkm)




Taustalla:
Wanda81
Sintu74
Edyla
Nima
tada
Anskilia
Mansikkalime
Neah
Sanja
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Scrat
PauhaavaSydän




plussanneet

-2012-

Ronjaliina.........30v......yk16.......plussa 17.2. (2*clomi)
Joku_raja........29v........yv2........plussa 17.2. (1. ivf)
Kiiriminna78....33v........yk8.........plussa 17.2.
Jo..................30v........yk11.......plussa 26.1.
Kiinu...............33v........yk2........plussa 22.1.
Punanuttu........32v........yk 5.......plussa 19.1.
Syrän.............30v.........yk~8......plussa 9.1.

-2011-
Minuli.............30v.........yk3.........plussa 23.12
Sissi_81.....................................plussa 21.12.
RauRau...........28v.........yk1........plussa 23.11.
Hansman.........34v.........yk2........plussa 20.11.
Brita...............31v.........yk1........plussa 26.10.
Kaneli74......... 37v.........yk 9.......plussa 25.10.
Almeja.............31v........yk~24.....plussa 22.10.
Kippi................31v........yk13.......plussa 20.10.
bircherry...........30v........yk1........plussa 17.10.
Sara_78............32v........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v........yk2.........plussa 3.10.
Annastiina79......31v........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v.........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. .....yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v....................plussa 24.6.
KattiMattis....................................plussa
Miimau...............31v....................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. ......yk6........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ......yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ....yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ....yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ....yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ....yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ....yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ....yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ....yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ....yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta kaikille!

Olen täällä taustalla melkein päivittäin käynyt lukemassa teidän taivalta ja nyt oli pakko tulla onnittelemaan plussanneita ja toivottamaan mahdottomasti tsemppiä kaikille erilaisten kiertojen ja hoitojen kanssa painiville!

Erilaiset hoidot lievemmistä lääkkeellisistä kierroista rankempiin koeputkihoitoihin voivat tosiaan viedä vuosia niinkun Hiljaa toivotut-dokumentissa tapahtui. Riippuu tietysti oman rahapussin paksuudesta ja kuinka nopeasti haluaa edetä. Näin 4 vuotta taaksepäin ajateltuna omalla kohdalla pari vuotta kestäneet ovulaation induktiot ja inssit olivat siis turhia, koska vika oli solutasolla. Mutta mistäpä näitä ikinä tietää....Itselle hoidoista yksityisellä ja julkisella on kuitenkin jäänyt hyvä maku ja molemmissa asiat on hoidettu ammattitaidolla. Eli kannattaa kääntyä lääkäreiden puoleen rohkeasti, jos oma kierto askarruttaa!

Täällä mennään rv 39+1 ja kovasti odotellaan nyyttiä maailmaan <3 Tuntemuksista päätellen antaa vielä odotuttaa itseään tovin, jos toisenkin!

Halaukset kaikille ja ihanaa kevään odotusta!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Mandala ja SL
Minut saa siirtää taustalle. On nyt vähän rankkaa aikaa tämän yrityksen kanssa ja täytyy ottaa vähän etäisyyttä koko hommaan. Inssit odottaa huhtikuussa ja sovittiin jo että ekan inssin jälkeen ilmoittaudutaan julkiselle hoitojonoon. Mulla oli todella pahat kolme päivää menkkojen alettua ja se suo tuntui niin pahalta ettei aiemmin sellaista ole ollutkaan. Nyt siis koetan päästä masennuksesta yli ja saada luottavainen fiilis takaisin.

Tulen takaisin kun olo on parempi ja usko palautunut.
 
SL eikös ne röörit sitte vaa aukea siinä aukkarissa jos ovat tukossa? kun sitä varjoainetta tms sinne ruiskutetaan niin kuullut, että samalla olisi mahdollinen tukos poistunut?

Suurhalaus Wandalle :hug: toivottelen oikein paljon lämpimiä ajatuksia sinne ja erityisesti sitä, että jaksat löytää positiivisen vaihteen pian ja tulet vielä takaisin palstalle,tietysti toivotaan että sinne odottajien puolelle, mutta tännekin olet tervetullut takaisin :) :hug: kaikesta huolimatta ihanaa kevään odotusta sulle!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: wanda_81
Tervetuloa uusille ja suuronnittelut Ronjaliinalle!

Wandalle kovasti tsemppiä, mulla on ollut vähän samoja fiiliksiä tässä kierrossa.

Mulla jatkuu vuoto nyt kuudetta päivää... eilen näytti jo loppuneen ja yleensä mulla vuoto kestää 4-5 päivää. Lisäksi iski nyt aamulla sellaset menkkamaiset kivut alavatsassa, että joudun kohta ottamaan kipulääkettä. Todella outoa. Googletin ja nyt tietenkin pelkään kohdunulkoista raskautta. Onko kellään vastaavia kokemuksia?


EDIT: Jahas... tein raskaustestin ja siihen tuli haalea viiva. Mitä tämä tarkoittaa. Uh. Odottelen YTHS:ltä soittoa, toivottavasti saan puhelinajan lääkärille samantien.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Anncherie ja KattiMattis! :wave:

Wandalle voimahali. :hug:

).( Ovisplussa tuli eilen ja limat on ollu sitä luokkaa ettei koskaan. Ihan järkkyä kananmunan valkuaista! Tiedän, aika ällöä, mutta mä olin innoissani, että mä edes nyt yhden kerran sain bongata kunnon ovislimat! :D

Ihanaa alkavaa viikkoa naiset, nautitaan auringosta!
 
Avonlealle onnea mahtilimoista! :D musta oli ennen aivan hassu ajatus että nyt limoista ja valkkareista voisi olla innoissaan millään muotoa mutta kunnon limat kun ekaa kertaa bongaa niin onhan se ihan voittajafiilis :D Kyllä pitäisi simppojen sukellella siellä nyt hyvin perille että nautinnollisia talletuksia vaan :)

Syksy Wau haamu :O Onko sulla kuinka runsasta se vuoto ollut, että voisiko siellä olla elossa kyytiläinen? Toivotaan!! Toivottavasti pääset pian verikokeisiin ja ultraan katsomaan mikä tilanne on!

Mulla näyttää se tuhruvuoto laimentuneen nyt sitten takaisin värjääntyneeksi valkkariksi. Huoh oikeasti. Mietin vielä ett silloin kun se tuhru alkoi niin mulla oli aivan karseassa kunnossa naama, kauheita isoja finnipaukamia, mitä voi tulla menkkojen alun jälkeen, mutta nyt tässä tuhruttelun myötä mennyt vaan parempaan suuntaan ja naama onkin paremmassa kunnossa kun muutamaan viikkoon. Ehkä nää nyt sitte vaa oli ne "menkat" mitkä tuli näin ovuloimattomuudesta johtuen. Ihmetyttää kyllä sitten ne lämpöjen kohoamiset?

Jos tästä varailen lääkärille aikaa niin kai se kannattaa ennen uutta mahdollista ovista? Yritän hahmottaa mielessäni, että mitä kaikkea siellä tehdään/voisi tehdä ja paljon se koko lysti näin ekalla kerralla voisi tulla maksamaan? Paljon tuolla Gravitidaksella maksaa verikokeet? Tuossa hinnastossa sitä ei ainakaan ole enkä löytänyt Lääkärikeskuksen muistakaan hinnastoista sitä. Näkeekö ovulointia näin jälkikäteen muuten kuin verikokeista? ultrasta kai sen keltarauhasen näkee mutta jos sitä ei muodostunut niin ite kelaisin, että vaan verikokeesta?
 
Verikokeissa käyty. Vastaukset huomenna.
Sillä välin ehti soittaa oma gyne, joka sanoi että perjantain verikokeiden tulokset viittaavat alkuraskauteen.
Vuoto viittaa todennäköisesti keskenmenoon tai kohdunulkopuoliseen. Lääkäriin pääsen huomenna tai viimeistään keskiviikkona. Ja kuulemma jos sitä ennen tulee kovia kipuja pitää ottaa yhteyttä suoraan Naistenklinikalle.
Vuoto on tullut kuukautisten (?) lopun jälkeen aamusta lähtien tänään ja se on ollut kirkkaan punaista ja aika runsasta. Ihan kun kuukautiset olisi taas alkanut alusta.

Huoh. Itketti kunnolla ehkä ensimmäistä kertaa. Mutta se kesti vain 10 minsaa :p Mies otti sen positiivisesti ja sanoi, ettei me aikaisemmin onnistuttukaan "näin hyvin" :D
 
Voimia Syksy :hug: Toivottavasti pian selviää mistä vuoto johtuu!
Muoks. Ja tulehan pian sitten kertomaan kun selviää mistä kyse! Etenkin toi KU on aika vakava juttu, mutta sydämestäni toivon täällä parasta ettei olisi siitä kyse!

Mandala Kyllä mä luulen että se on se progesteronikoe josta näkee varmimmin sen onko ovulaatiota tapahtunut. Graviditaksella ei ole omaa verilabraa vaan lähetteellä saa sitten käydä missä yksityisellä vaan haluaa. Lääkärikeskushan on siinä melkein tien toisella puolella. Itse olen käynyt Mehiläisessä labroissa vaikka Mehiläinen onkin tosi kallis (varmaan kolmanneksen kalliimpi kuin Lääkärikeskus).
Sinuna varaisin sen ekan ajan sillee että näkyy onko ovulaatiota tapahtumassa (n.2-3 päivää ennen oletettua ovista). Tai sitten voit kysyä siitä ajanvarauksesta mitä suosittelevat (ne on ihan ammattitaitoisia hoitajia). Muutenkin jos joku asia vaan askarruttaa niin tuolta Graviditaksen sivuilta saa laittaa kysymyksiä lääkärille. Mä laitoin tuota kautta vähän kyselyä ennen kuin varasin aikaa ja tosi nopsaa sieltä ihan hoitava lääkäri vastasi asiallisesti.
Graviditas klinikan kotisivut
Kävin muuten ensikäynnin tuolla ihan yksinään. Mies oli sitten vasta myöhemmin kerran mun mukana. Ekalla kerralla siellä jutellaan paljon ja sitten ultrataan. Sain myös lähetteet verikokeisiin. Mä en enää kuollaksenikaan muista mitä toi ensikäynnin hinta oli. Normaali 20min vastaanoton + ultran omavastuu on jotain 100€ luokkaa joten oliskohan toi eka kerta ollut jotain 120-130€ luokkaa kun käynti kesti kyllä ainakin 40min. ellei pidempään.
Harmi noi sun tuhruttelut!

Onnittelut ovisbongailuista ja limoista Avonlea :D Nautinnollisia hyödyntelyjä!

Kovasti voimia Wandalle :hug:

SL Riippuu vissiin vähän tuubien tukoksesta, mutta sitä niitä voidaan kyllä koittaa avatakin. Yhdellä avonaisellakin pärjää ihan hyvin! Mahdollisuudet tietysti harvenevat jos ovulaatio tapahtuu vuorotellen eri puolilta. Jos ovat molemmat ja pahasti tukossa, niin se on sitten IVF edessä. Mutta toivotaan että sulla olisi hienosti molemmat puolet auki! Aukiolotutkimus ainakin huuhtelee noita tuubia ja lisää raskautumisen mahdollisuutta kun simpat pääsevät hienosti uimaan.

(.) Täällä tän kierron toka folliulta takana. Melkoinen saalis tällä kertaa tulossa vaikka harmillisen hidasta kasvua tällä kertaa :O Mähän kovasti toivoin että tässä kierrossa tulisi edes kaksi follia, mutta sieltä ei ole tulossa kahta. Eikä kolmea. Vaan neljä follia! :D Ovat kaikki oikealla ja suunnilleen tasakokoisia, n.12mm eli kukaan ei ole vieläkään valikoitunut. Pistokset jatkuu torstaille jolloin ultrataan uudelleen. Toivottavasti ei nyt mene näin ison saaliin kanssa inssi sivusuun ja saada vielä pupuilukieltoa kaupan päälle!
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei pitkästä aikaa. Piti tulla kurkkaamaan, mitä tänne omaan vanhaan pinoon nykyään kuuluu... Ihana nähdä, että pidempiaikaisillekin tutuille on pärähtänyt plussia (onnea Ronjaliina, Joku_raja ja Kiiriminna)! Vaikka mielelläni olisin toki nähnyt niitä vähän enemmänkin. ;)

En kerennyt lukea ketjua kovin paljon taaksepäin, mutta tsemppiä kaikille piinailijoille sekä hoidoissa olijoille tai niitä harkitseville. Wandalle erityisesti voimia ja jaksamista, toivottavasti mieli kohenee ja viimeistään kevään inssi tuottaa toivottua tulosta!

Meillä on nykyään menossa yk34 ja ensimmäinen IVF, johon aloitettiin hormonihoito viime viikolla. Punktio on näillä näkymin joskus viikonvaihteessa, vähän riippuen siitä, miten nopsakasti nuo follit kasvavat. Meillä ei siis insseistä tullut mitään tulosta ja päätettiin yhdessä lääkärin kanssa edetä tehokkaampiin hoitomuotoihin.

Tulen varmaan nyt enemmän pyörimään tuolla lapsettomuuspuolella, mutta palaan toki kertomaan, jos meille jossain vaiheessa plussa saadaan. Hyvää jatkoa kaikille, ja toivottavasti nähdään vielä tuolla plussapuolella! :)
 
Ohhoh, onpa täällä tapahtunut ja pulistu! :)

Tervetuloa uusille tulokkaille ja suuret onnittelut plussanneille. Ihan mahtavaa ja myös meille muille toivoa antavaa, että pitkään yrittäneet ovat vihdoin saaneet toivotun plussan testiin. Tsemppiä myös Syksylle verikokeiden tuloksia odotellessa Wandalle kurjaan oloon :hug:

Kiitokset neitipippurille ja Tunafishille hoitokokemusten jakamisesta! Ihan hurjia kustannuksia noihin kyllä näyttää liittyvän! Tai siis eihän se toki varsinaisena yllätyksenä tullut, mutta kuitenkin...No, eipä muuta kuin säästämään :) Positiivista tässä kierrossa on nyt ainakin se, että Terot näyttivät toimivan tuohon tiputteluun, ainakin toistaiseksi.
 
SL
Mandala jos sua yhtään mietityttää oma hedelmällisyys, niin käy ainakin ne verikokeet ja aukiolotutkimus teettämässä, niillä varmasti jo saa mielelleen rauhaa, kun sulla tosiaan kuitenkin näyttäis tuo oma hormonitoiminta pelittävän normaalilla tavalla. Mullahan tosiaan oli yksi jos toinenkin arvo pielessä vähän ja mietittiin mikä on syy ja mikä seuraus. Epäilen suuresti etten edes ovuloi, koska ei mulla ole yleensä oikein mitään tuntemuksia. Ainoastaan silloin vuoden 2011 alussa mulla oli tissikipua ym oviksen aikaan ja toukokuussa mä elämäni ensimmäisen kerran huomasin ovislimoja, mutta noihin ne on jääneet. Nykyään ei oiekin mitään. Ainoastaan jotain epämääräisiä vihlontoja ym, jotka yleensä sitten enteilevät kierron loppua.

Wandalle tsemppi :hug: Mulla meinas myös mennä mieli niin maahan silloin joulukuussa, että ajattelin, että millä ihmeellä sitä sais itsensä piristymään ja ajattelemaan muutakin kuin sitä, kuinka aina vaan epäonnistuu ja kuinka tutkimuksissakin vaan löytyi jotain häikkää jne. Mulla ainakin auttaa hyvin paljon se, että saan puhua hyvien ystävieni ja siskoni kanssa näistä asioista. Kukaan ei kysele turhia ja jaksavat kuunnella murheitani :) Ja sitten tää palsta on kyllä sellainen tuki myös, missä saa jakaa ajatuksiaan, oppii uutta ja huomaa kuinka ei olekaan yksin näiden asioiden kanssa :) KIITOS KAIKILLE !! :)

Sintille tehokasta ja hyvää tulosta hoidossa!!! :)

Tunafish wuhuu, teillä näyttää olevan oikein jännät paikat nyt menossa! :D Toivotaan hurjasti, että yksi folli sieltä päättäis ottaa ohjat käsiinsä ja lähteä erikoistumaan!!! :)

Syksylle voimia selvittelyissä! Voi, että nuo vuodot voi olla sitten ikäviä pelottelijoita, mutta toivotaan, ettei kyseessä olisi mitään vakavaa!

Ronjaliina varmaan kannattaa ensin ilmoitella sinne TAYSille ja varmasti sieltä osaavat myös sanoa mitä seuraavaksi. Hui, että kun suakin nuo "vuodot" pelottelevat. Voin vain kuvitella kuinka olet pelästynyt. Mutta nyt vaan jäitä hattuun ja luottavaisin mielin eteenpäin. ja TARRASUKKIAAAAAAA!!!!
 

Yhteistyössä