*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Sara ja Ginger ootte tosi oikeessa, ettei huolehtiminen auta ja onhan se tosi typerää valittaa täällä peloistaan, kun on kuitenkin saavuttanut sen, mitä täällä kaikki toivoo. Anteeks jos oon teitä omilla huolillani ekoina viikkoina vaivannut! Se ei oo ollu tarkoitus!
 
Viimeksi muokattu:
Amanda on aivan ymmärrettävää olla huolissaan ja minä ainakin koin sen ihan mukavaksi, että halusit jakaa ne meidän kanssa koska itse ainakin tullut elettyä sun tilannetta täällä mukana ja mielellään lukenut mitä plussan jälkeenkin voi tapahtua :) ja toivon ainakin minä, että tulisit vielä päivittelemään kuulumisia. Ainakin haluan kuulla miten seuraava ultra meni!

Joku_raja olisipa ollut kiinnittymisvuotoa mutta kyllä ne helvatan menkat nyt sitten alkoi äsken sen eilisen tuhrun aloittamana. Ja mielenkiintoisen epänormaalisti löysin jonkin verihyytymän pöksyistäni ei kyllä yleensä hyytymillä ala mun menkat hmmm että semmosia juttuja tällä kertaa. Jos normaalilla tavallani lasken niin eilen alkoi uusi kierto, tällä kertaa tippui sitten kierto taas, kp25 olikin sitten kp1. Ei tarvitse tänään enää päivitellä listaa kuitenkaan.

Ollut onneksi mukava päivä mökillä ennen kotiin lähtöä niin ei tullut murehdittua ja nytkin on vain ihan turta olo, tuli vähän kummasteltua miehen kanssa äsken tätä tilannetta mutta eihän se auta muuta kuin uuteen kiertoon. onneksi tilasin jo viikolla lisää niitä parempia ovistikkuja ja myös digejä varmistelemaan, joten katsotaan mitä tapahtuu. Ja varmistelen itseäni tämän kierron jälkeiseen lääkärireissuun.

Mukavata sunnuntaita!

Edit: ainiin paljon tervetulon toivotuksia Brita :wave:
 
Viimeksi muokattu:
Ginger, nyt vasta ymmärrän, miten kamala se sun kokemus on ollut reilu vuosi sitten. Pahoittelut siitä vielä uudelleen, vaikka silloin tuoreeltaan siitä olikin jo silloin puhetta. Onneksi aikaa myöden kokemukset, jos ei unohdu, niin etääntyy kuitenkin. Mahtavaa, että jaksat pitää hyvää tsemppiä päällä! Nyt kun kilppariarvot on kunnossa, pääset yrittämään ihan uudella voimalla!

Mandala, isot pahoittelut tädistä… :hug: Miksei hitossa voi jo plussa tulla? Pidäthän kuitenkin kiinni sun ihanasta asenteesta ja positiivisuudesta! Älä anna ajan kulun ja epäonnistuneiden kiertojen talloa sitä alleen! On aivan upeaa, että jaksat tsempata muitakin niin täysillä! :)

Ja Mandala, kiitos että välität! :heart: Kun kohta tulee itselle kaksi vuotta täyteen yrittämisen aloittamisesta, toiveet onnistuneesta raskaudesta kasvaa entisestään. Mitään en osaa ottaa (enää) itsestään selvänä, vaan nöyrin ja toiveikkain mielin menen eteenpäin. "The" ultra ja veriseula ovat reilun viikon päästä. Tulen totta kai kertomaan uutiset! Tämä palsta ja kaikkien teidän tsemppaus on oikeesti ollut aivan korvaamatonta matkan varrella ja nosti ylös monista tummista hetkistä. Vaikka muutama ystäväkin on ollut tukena, ei kenellekään voi kuitenkaan tuskailla jokaisen kierron jokaista käännettä kuten täällä on voinu!

Plussapuhuria täsmäiskuna teille jokaiselle!
 
Mun on ollut pakko tässä ottaa muutaman päivän aikalisä. Näin nopeasti tullut plussa oli sen verran suuri yllätys, että olen (ja mies myös!) ollut siitä melkolailla shokissa. Eilen ja tänään vielä testasin Clearbluen digitaalitestillä, ja molemmilla sain tuloksen "raskaana 3+ viikkoa". Siis häh? Kun kuitenkin viime viikon tiistaina 27.9. (ja sitä edellisenä lauantaina) sain vielä normaaliin testiin negatiivisen tuloksen. Olen yrittänyt miettiä mahdollista hedelmöityspäivää, mutta en kyllä näiden testien ristiriitaisuuden vuoksi pääse siitä selvyyteen. Ovulaation ajankohdastahan ei ole varmaa tietoa, kun tämä oli vasta toinen normaali kierto, enkä sitä testaillut. Voisiko olla, että mulla olisi vaan normaalia korkeampi hCG-määrä, ja siksi testi valehtelee? No, tärkeintä on, että pienenpieni ihmisen alku on olemassa :heart: Hurja keskenmenopelkokin jo ihan vähän alkaa helpottaa, kun tutkin netistä km-riskiprosentteja ja jos nuo CB-testit näyttävät lainkaan oikein, olisi nyt jo 80 % selviytymismahdollisuus.

Ginger, olen tosi pahoillani sun kokemasta keskenmenosta :hug: Toivottavasti asia voi jäädä unholaan uuden raskauden myötä. Mandalalle pahoittelut menkkojen alkamisesta : / Ensi kierrossa sitten! Haluan lämpimästi kiittää teitä kaikkia palstalaisia avusta ja tuesta jota olen täällä saanut :heart: Siirryn tästä varmaankin jossain vaiheessa tuonne odottajien puolelle - kunhan nyt ensin opin mieltämään itseni sellaiseksi ;) Toivon kaikille paljon plussaonnea ja onnea elämään muutenkin!
 
Maanantai 10.10.2011



Mandala..........32v.......kp 3/25-35.........yk10
pipsa79............31v......kp 9/28-40.........yk7
Sintu74............37v......kp 9/29............(3*ivf) (1 tm)
Syksy2010........30v......kp 11/28-38.........yk12
Avonlea...........34v.......kp 11/27-29..........yk3
Neitipippuri.......30v......kp 12/31-49...........yk4
Ronjaliina.........30v.......kp 13/24-31................yk12
Hansman.........34v.......kp 14/28-30..........yk1
Brita................31v.......kp 14/28...............yk1
Almeja.............31v......kp 16/29...............yk~24
Tunafish-78......33v......kp 18/??..............yk6.......(femar)
Ginger.............35v......kp 19/??...............yk22.... (1kkm)
Joku_raja........29v.......kp 23/27-29........yk9.... (6*clom) .....dpo 6
Kaneli74......... 37v.......kp 25/28-32.........yk 9
Tatja..............35v.......kp 25/25-29.........yk14....(terolut)
Punanuttu........32vkp....kp 26/24-26........ yk 1
Jo...................30v......kp 29/33...............yk8...... (1km)
tada................28v......kp 31/26..............yv2-3......dpo 19
Wanda_81.......30v.......kp 33/28-42.........yk12......(luge)
Demuli............31v.......kp 35/14-53.........yk12
Anskilia............32v......kp 61/25-32........yk4
Mansikkalime....31v......kp 67/30.............yk2
Neah................34v......kp 72/28............yk6
Sanja...............32v......kp 76/27 ............yk2
Sissi_81...........30?v.....kp 88/28-30.........yk3
Kiiriminna78......33v......kp ?/26-28...........yk3



Taustalla:
birdcherry
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Sara_78............32v..........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v .........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v..........yk2........plussa 3.10.
Sakara..............34v..........yk5........plussa 1.10.
Annastiina79......31v.........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v..........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. .................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. .....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Taraolivia, upeeta, että testit vahvistuu! :) En usko, että noi viikkolukemat on aivan sataprosenttisia, kun hcg:n nousu lienee yksilöllistä. Googlaamalla siitä löytyy tosiaan tietoa ja niissä lukemissa on aika isoja vaihteluita. Ystävälläni tosiaan näytti raskaustestit pitkään negaa ja raskaus selvisi, kun meni lääkäriin "epäsäännöllisten kuukautisten" takia. Tule tonne odottavien puolelle höpisemään!
 
Huomenta! :)

Kiitos tervetulotoivotuksista.:flower:

Täällä tosiaan eletään kierron puoliväliä. Niin mukavaa kuin tämä aika onkin makuuhuoneen puolella, toivoisin olevan jo loppukuu. Malttamattomana odottelen aikaa, jolloin pääsisi testaamaan.:ashamed: Kuitenkin ymmärrän, että ei ole mitenkään itsestäänselvää saada sitä toista viivaa siihen testiin. Eli jo etukäteen pahoittelut pidempään yrittäneille mun intoilusta testipäivää ootellessa...

Realisti kuitenkin tämän asian suhteen pitäisi olla, kun perussairauksia löytyy ja kun ei enää ihan teini-ikäinenkään ole. Lähisuku näyttäisi olevan suhteellisen helposti sikiävää porukkaa, siskoilla tärppi on käynyt esikoiseen suurinpiirtein yk 1-yk 3. Tämä tietohan ei tosin auta mua yhtään, kun siskot ovat ensinnäkin olleet mua nuorempia kun ovat esikoista alkaneet odottamaan ja ovat mua paljon terveempiä. Mutta ehkä voisi pienesti toivoa, että geenit ja hyvä tuuri olisivat mun puolella tssä asiassa?:)

Mulla on käytössä Elivon monivitamiinit (muut monivitamiinivalmisteet aiheuttavat iho-oireita), LinOlive (omega 3 -valmiste), kalkki ja maitohappobakteerit. Tää raskauden suunnittelu on saanut mussa aikaan sellaisen itsestähuolehtimiskampanjan, mikä on toki pelkästään vain myönteistä. Onkos teillä muilla käytössä vitamiinit ja hivenaineet?

Oikein mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!:flower:
 
Brita tervetuloa:wave: Vitamiineista: mulla on käytössä monivitamiini (alkuun käytin ladyvitan mamaa, mutta nyt olen siirtynyt halvempiin tavallisiin), lisänä vielä sinkki, d, vehnänalkioöljy ja omega. Mutta eipä tuokaan arsenaali ole meikäläistä auttanut...

Mandala:hug: Voi kurjuus, meille pitkään tahkonneille jo niin kovasti soisi sen plussan!!!!

Ginger voi kun surullista luettavaa, menee ihan sanattomaksi. Voimia ja jaksamista sinulle ja toivottavasti sinulle tulee pian uusia hyviä uutisia:hug:

Omaa napaa, tämä on ollut ihan ihme kierto. Ovislimaa tuli pienen verimäärän kera ensin kp 12-13 ja sitten pelkkää ovislimaa uudestaan kp 19. Testannut en ovista, mutta outoa, koska ikinä ennen ei ole kahta kertaa tullut noin eri aikaan, eikä myöskään veren kanssa. Onko muilla kokemuksia, tietoa?? Nyt juilii koko ajan alakerrassa ärsyttävästi ja pelkään koko ajan tädin pärähtävän paikalle etuajassa.
 
Britalle tervetuloa joukkoon! :wave:

Ja sitten kaikille yökytysvaroitus, kun taas limoista kyselen... :x Tänä aamuna bongasin jälleen jotain sellaista, mitä en ole aiemmissa kierroissa tavannut: sellainen punertava, ISO ja sitkeä limaklöntti (mielestäni ovislimaa sitkeämpi). Tässä nyt hämmästelen, että voisiko kyseessä olla se ns. limatulppa ennen ovista? :confused:

Onko teillä kenelläkään muulla esiintynyt vastaavaa? Ei siis mielestäni vielä perus ovislimalta näyttänyt, ja ovistesteissäkään ei ole vielä mitään näkynyt (aamulla testasin viimeksi). Jos teillä on kokemuksia vastaavasta, niin kuinka monta päivää ennen ovista tuo tulppa tulee? Kannattaisiko tänään jo pupuilla, kun viimeisin kerta oli la-ilta? No, tänään aloitan nyt sitten ovistestailun 2 kertaa päivässä.

Täytyy nyt toivoa, että Terolutit todella olisivat auttaneet elimistön normaaliitoimintaa, koska mitään vastaavaa ei ole pillereiden jälkeen minulla ollut. Tosin greippimehun lisäsin taas tässä kierrossa arsenaaliin, eli ehkä silläkin voi olla vaikutusta.

Muoks: Kaneli, olisikohan meillä samasta asiasta kyse? Jopas sattuikin hyvään aikaan kysymys! =)
 
Viimeksi muokattu:
Brita tässä palstassa on se hyvä puoli, että jokainen meistä tiedostaa ihmisten olevan eri vaiheissa ja kaikille ne omat vaiheet on erityisiä ja jänniä, joten intoile niin paljon kuin sielu sietää! itselleni on kiva tietää että täällä voi intoilla, kuten myös surkutella, ja aina on joku kuka varmasti on kokenut samoja fiiliksiä :)

Itsellä ei tullut ihan heti tuota itsestähuolehtimiskamppanjaa kun normaalipainoinenkin olen, mutta kuukausien kerryttyä on sitä tullut mietittyä kyllä enenevissä määrin. Vitamiinit joita syön (talvisin C, muuten koko ajan D ja B) ei suoraan yrittämiseen liity, mutta pidän ne kuvioissa kyllä. Kahvia en ole koskaan tosi paljon juonut, mutta olen vähentänyt minimiin ja oviksen jälkeen katsellut viinin juontiakin vähän tarkemmin.

Eri juttu on sitten nämä poppakonstit joista aina joskus tulee puhetta ja itsekin joitakin kokeillut. Eli olen kokeillut sitä perinteistä greippi(mehu)kuuria mutta mulla esim minimiannos baby aspiriinia on saanut aikaiseksi paljon huomattavammat ovislimat joten jätin greipin pois kun en mausta niin edes tykkää. Eihän noita tollasia lääkkeitä kai kannattaisi itsekseen päättää syödä, mutta olen lukenut siitä jonkin verran ja syön periaatteessa pienempää määrää kuin mitä suositellaan (suositus 80mg/pvä). Toisaalta ajattelin kokeilla olla ilman seuraavan kierron ihan vaihtelun vuoksi.
Ja sitten on tietty nää perus jalat ylös vähäksi aikaa seksin jälkeen, mies naureskelee aina välillä, hyväntahtoisesti tosin mutta silti :D

Ai niin piti sanoa vielä kiitos myötätunnosta kaikille :)
 
Viimeksi muokattu:
:wave: Hei kaikki yrittelijäät ensikertalaiset!

Täällähän on hieno plussa-aalto saatu taas syksyn kunniaksi aikaiseksi. Tulin tuolta mahapuolelta muistuttamaan, että tulkaapa kolmekymppisten ensikertalaisten pinoon sinnekin!

Yrittäjille, erityisesti pitkänmatkalaisille, paljon jaksamista ja itsestä tykkäämistä :heart:. Mulla oli välillä todella vaikeaa olla sinut oman kehon kanssa, kun se tuntui jotenkin pettäneen kaikkine vitkutteluineen. Nyt sitten ihmetelläänkin, miten tämä toisenlainen odottaminen onnistuu... "Nimim. rakenneultraa 21.10. odottaessa ja pelätessä."

+++++++++++++++++:whistle:,
Lallaa ja Pikkuinen 18+5
 
  • Tykkää
Reactions: Sintu74 ja Brita
Niinhän se sitten piti sairaslomalla aloittaa tämä viikko, torstaina töihin. :( Onneksi työnantaja on aina suhtautunut sairaslomiin ja lääkärissäkäynteihin ihan ok. Kun niille ei voi kerran mitään, niin miksi niistä alkaa räkyttämään. Mistä olen kyllä ihan samaa mieltä.

Mites teidän työ/koulukuviot? Itsellä on vakipaikka, mutta työ saisi puolestani olla vaativampaa. Työstäni ja työpaikastani tykkään, mutta välillä tuntuu että saappaat saisivat olla isommatkin. Tässä oon miettinyt työpaikan vaihtamista tai uudelleen kouluun lähtöä, mutta nää vauvahaaveet vähän sekoittaa pakkaa. Jos sitä ja jos tätä...tiedätte varmaan tunteen?

Nyt hermostuttaa sekin, että juuri näiden tärppipäivien aikana pitää olla kipeenä. Ollaan toki viikonloppuna talletukset tehty, mutta kun en osaa sitten siitä oviksesta sanoa juuta enkä jaata. Että oliko ja menikö jo vaiko vasta tuloillaan. Muutenkin kun sairaana on kroppa ihan vieraita tuntemuksia täynnä, niin oviksen bongaaminen on vieläkin vaikeampaa. :|

Kaikille oikein paljon tsemppiä tähän kiertoon! Plussauutiset on vaan niiiiiin ihania.:)

Brita
 
Tiistai 11.10.2011



Mandala..........32v.......kp 4/25-35..........yk10
pipsa79............31v......kp 10/28-40........yk7
Sintu74............37v......kp 10/29.............(3*ivf) (1 tm)
Syksy2010........30v......kp 12/28-38........yk12
Avonlea...........34v.......kp 12/27-29.........yk3
Neitipippuri.......30v......kp 13/31-49.........yk4
Ronjaliina.........30v.......kp 14/24-31.........yk12
Hansman.........34v.......kp 15/28-30..........yk1
Brita................31v.......kp 15/27-31..........yk1
Almeja.............31v......kp 17/29...............yk~24
Tunafish-78......33v......kp 19/??...............yk6.......(femar)
Ginger.............35v......kp 20/??...............yk22.... (1kkm)
Joku_raja........29v.......kp 24/27-29.........yk9.... (6*clom) .....dpo 7
Kaneli74......... 37v.......kp 26/28-32.........yk 9
Tatja..............35v.......kp 26/25-29..........yk14....(terolut)
Punanuttu........32vkp....kp 27/24-26........ yk 1
Jo...................30v......kp 30/33...............yk8...... (1km)
tada................28v......kp 32/26...............yv2-3......dpo 20
Wanda_81.......30v.......kp 34/28-42.........yk12......(luge)
Demuli............31v.......kp 36/14-53.........yk12
Anskilia............32v......kp 62/25-32.........yk4
Mansikkalime....31v......kp 68/30.............yk2
Neah................34v......kp 73/28.............yk6
Sanja...............32v......kp 77/27 ............yk2
Sissi_81...........30?v.....kp 89/28-30.........yk3
Kiiriminna78......33v......kp ?/26-28...........yk3



Taustalla:
RauRau
birdcherry
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Sara_78............32v..........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v .........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v..........yk2........plussa 3.10.
Sakara..............34v..........yk5........plussa 1.10.
Annastiina79......31v.........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v..........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. .................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. .....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Huh! Muutaman päivän jouduin olemaan poissa ja kamalasti tänne ilmaantunut kirjoituksia!

Onnea Taraolivialle plussasta jos en vielä onnitellut ja ihanaa odotusaikaa sinulle :heart:

Tervetuloa Brita :wave: Koitahan parannella siellä itseäsi ja toivottavasti edes jotenkin pääsette tätä sopivaa aikaa siellä hyödyntelemään :D Kyselit noista vitamiineista ja muista. Itse nautiskelen säännöllisen epäsäännöllisesti multivitan monivitamiinia (raskaus & imetys) sekä vielä extrafoolihappoa. Limakalvoja olen yrittänyt parantaa helokkiöljykapseleilla ja vehnänalkioöljyllä aamupirtelön joukossa. Silloin tällöin muistan lipittää greippimehua. Yleensä illalla lipittelen, niin ei ainakaan estä noiden aamuvitamiinien imeytymistä (eikös sillä greipillä sellainen vaikutus ole?). Ja koska olen kerran jo ollut hoidossa laskimoveritulpan vuoksi käytän myös miniaspirinia päivittäin. Säännöllisenä lääkityksenä käytän lisäksi Diforminia (metformin) diabetekseen (II-tyypin) joka myös saattaa parantaa raskautumismahdollisuuksia (ainakin PCO:sta kärsivillä).
Mulla aika samanlainen työtilanne. Viime keväänä tuli 10 vuotta täyteen vakituisessa työpaikassani. Olen paria eri tehtävää täällä hoitanut ja viimeisintä tehnyt nyt reilut 5v. ja jotain haastavampaa tosiaan jo kaipailin. Pääsinkin tässä mukaan tosi mielenkiintoiseen ja haastavaan projektiin, joka jatkuu ainakin ensi keväälle ellei pidempäänkin. Ihan tyytyväinen olen siis tällä hetkellä. Lisäksi mulla on ihan naurettavan hyvä palkka tehtäviini nähden, joten lähtemiskynnys on tehty todella korkeaksi! Ehkä mä täällä odottelen raskautumista ja mietin tilannetta sit uudelleen mahdollisella mammalomalla.

Meillä on ollut plussausten kannalta ihan mahtava lokakuun alku! Siis 4 plussaa viikon sisällä :O Mahtavaa :D

Myötätuntohalit kaikille sitä tarvitseville :hug:

(.) Mä oon siis NIIN fiiliksissä meditaatioviikonlopusta. Meillä oli aivan käsittämättömän upea paikka meren rannalla ja vielä mikä ihana sää viikonloppuna! Lisäksi siellä oli todella ihania ihmisiä ja lämmin tunnelma. Olen saanut niin paljon tuosta viikonlopusta ja toivottavasti tästä riittää energiaa pitkälle syksyyn.
Eilen piipahdin taas lapsettomuusklinikalla ultrauksessa. Siellä se 23mm rakkula edelleen köllötteli ja ovistestit näyttäneet negaa koko viime viikon. Muita innokkaita kasvussa olevia rakkuloita ei näkynyt. Kyseessä onkin varmaan kystaksi muuttunut rakkula joka sitten estää muiden follien kasvun. Voehan kökkö! :kieh: Sain lähetteen progesteroni määritykseen ja jos sieltä tulokset on liian matalat suunnistetaan uuteen kiertoon terojen avulla. Jos tulokset on normaalit, niin oottelen sitten menkkoja luomusti. Seuraavassa kierrossa kp2 uudelleen ultraan ja katsotaan onko tuo pallero siihen mennessä kadonnut. Jos se ei ole itsestään kadonnut, niin olisi kuulemma mahdollista että lääkäri voisi punktoida kystan (jaiks!!!). Mä en tiedä haluanko sitä? Pelottaa tuommoiset piikittelyt ja ronkkimiset sen aukiolotutkimuksen jälkeen (en sinnekään saanut mitään kivunlievitystä niin tuskin tähänkään!). Miehelle just eilen valitin että tuntuu että kuin olisi joku Mengelen tuskallisten ihmiskokeiden uhri (paitsi että omasta tahdostahan tässä tilanteessa ollaan).Pitäisikö mun vaan odotella että pallero katoaa itsestään? On ne ennenkin hävinneet parissa kuukaudessa. Joka tapauksessa siihen kiertoon jossa palleroa ei ole enää aloitetaan kp2 pistoshoitona Menopur. Mulla ei ollut lääkärin mielestä tarpeeksi hyvää vastetta Femarissa (tai sitten pallero esti hyvän vaikutuksen). Siis taloudelliseltakaan kannalta mua ei haittaa vaikka Menopurin aloitus menisi tammikuulle. Jos hoitokiertoja tulee ensi vuonna useita niin saan pian lääkekaton täyteen ja lääkkeet puoli-ilmaiseksi. Tänä vuonna lääkekatto ei ehdi täyttyä ja vuoden alusta se nollautuu. Mitähän hitsiä sitä pitäis tehdä? :headwall:
 
Tunafish, onpa typerä kysta! Lääkäri epäili mullakin silloin edelliskierrossa, että kesken kehityksen jäänyt follikkeli saattoikin olla jo aikaisemman kierron jäännös/kystan alku. Niillä on kuitenkin ilmeisesti aika useinkin tapana puhjeta itsekseen, niin kuin mulla siis kävi. Pidän todella peukkuja, että sulla käy samalla tavalla, ettei tarvitse lääkärin puhkoa. Luulisin kuitenkin, että jos lääkäri operoi, saat kyllä kipulääkettä tai ota itse jo ennen kuin menet. Itse otin aukiolotutkimukseen pari buranaa tuntia aikaisemmin ja kivut kesti ihan hyvin. Tsemppiä ja voimia :hug:

Täällä asiat etenee vihdoin edes hivenen. D-lääkäri laittoi nyt lähetteen terveyskeskuksen labraan raskaustestiin. Jotenkin ihan typerää, että ottavat virtsasta ja käsittääkseni käyttävät samoja testejä kuin apteekissa myydään. Sanoin kyllä, että apteekin testit on plussaa näyttäneet, ja siksi haluaisin varmistuksen vielä veritestillä, mutta lääkäri päätti toisin. No, mennään pissimään tikkuun huomenna terveyskeskukseen, jotta saan lähetteen äitiyspolille, joka hoitaa diabeetikoiden raskauksia. Mietin vain, että jos olisi sokerit pahasti sekaisin niin tällä vetkuttelulla olis voinut tulla vaikka ja mitä vaurioita jo tyypille (jos sellainen nyt on kohdussa). Kummaa hidastelua, mutta onneksi sokerit on aivan hienossa mallissa, joten sitä ei tarvi murehtia.

Tsemppiä kaikille sitä tarvitseville ja annetaan plussatuulten puhaltaa syysmyrskyjen malliin tällä palstalla!
 
Ikäviä tuommoiset kystat tosiaan! Joskus näitä juttuja lukiessa miettiny, että mitähän kaikkea tuolta iteltäänkin voi löytyä kun ei ole vielä tärpännyt vaikka tosiaan erityisoireita ei ole. Mikä se sitten onkaan etten ole lääkäriin rynnännyt, en tiiä.

Sara voinko laittaa sut plussanneisiin jo ja millä päivämäärällä? :)

Tosiaan hurja lokakuu ollut, toivotaan myös tulevan viime vuoden kaltainen hurja marraskuu niin täällähän ei ole kohta sitten enää ketään :heart:
 
Terveisiä täältä sohvan pohjalta!:wave:

Tunafish Mullakin on ollu muutamaan otteeseen noita kystia. On seurailtu ultralla kuinka kasvaa, mutta ovat sitten onneksi poksahtaneet ihan itsekseen. Kurja juttu!:hug:

Mandala Olin niin hätäinen tänne kirjautuessani, että kiertopäiviä on mulla normaalisti 27-31. Että en ihan kellontarkka 28 päivän kierrolla ole minäkään...

Brita
 
Voi että, heti kun olen yli viikon lukematta palstaa, niin ropisee hurja määrä plussia. Paljon onnea teille kaikille! Aivan mahtavaa :heart:

Hääpäiviäkin täällä on vietetty, onnittelut myös teille :flower: Itselläkin ensimmäinen hääpäivä on tulossa vielä lokakuussa, mutta siitä ei oikein osaa iloita, kun samalla se muistuttaa ensimmäisen yritysvuoden täyttymisestä...

Mandala, saanko udella, alkavatko menkkasi aina kertarysäyksellä ja kunnon tulvalla? Itsekin olin huolissani luteaalivaiheesta, mutta nyt viimeksi ivf:än johdosta ravasin monta kertaa ns. nollaultrassa, jossa selvisi, että menkkani alkavat oikeasti dpo 14 päivänä, koska silloin vasta tulee kunnolla punaista ja limakalvoa. Sitä edeltävät päivät (jopa 5 päivää) ovat vain (melko runsasta) tiputtelua ja johtuvat keltarauhashormonin puutteesta. Syön tähän nyt primolut-lääkettä, jonka pitäisi täsmätä menkkojen alku marraskuun 2. ivf:ää varten. Kannattaisiko ehkä käydä gynellä ihan vaan tämän "kiertohäiriön" takia, jos varsinaisiin lapsettomuustutkimuksiin kynnys on vielä liian korkea..? Ja anteeksi, jos olen liian tungetteleva...
 
Kiitos kysymästä Nima et ole yhtään tungetteleva :) eli kai tosiaan mullakin voi sanoa olevan jonkin sortin kiertohäiriö, koska ei ole mitään yhtä ainoata tapaa millä mun menkat alkaa (näköjään).
Normaalisti on ennen ollut pari tuhrupäivää alussa, mutta esim parina aiempana ovistestailtuna kuukautena on alkanut kerta rysäyksellä kunnon vuodolla, jolloin DPOt on tosiaan oikeasti jääneet 9 tai 10. Nyt kuitenkin tuli taas vaihteeksi pari kolme tuhrupäivää, mutta tänään kun tuli kunnon vuoto vasta nii on kuitenkin dpo10. Eli tällä kertaa tuhrukin alkoi ennätysaikaiseen. En tiedä onko 10päivän luteaalivaihe oikeasti mikään tuomio vielä, mutta eipähän ainakaan tärppiä ole tullut.
Mulla tuhru on sellaista rusehtavaa pientä tiputtelua mutta olen jotenkin sen kuitenkin laskenut menkoiksi, koska se on kuitenkin verta tms. Jossain vaiheessa meinasin laskutapaa vaihtaa 'normaaliksi' mutta nyt tuntuu että oon liian pitkällä etten enää viitti :D

Mikäs siinä muuten on, että minkä syyn takia niitä tuhruja EI lasketa menkoiksi vielä?
 
Mulla oli eilen hieman tiputteluvuotoa sekä lieviä kuukautiskipuja ja pelkäsin jo, että täti tulee munkin luo kylään yllätysvarhaiseen. Se kuitenkin loppui, joten ehkä kyseessä oli jotain kiinnittysmivuotoa/-yritystä. Toiveet ei ole sen kummemmin korkeammalla tuon takia, koska aiemmissakin kierroissa on tullut dpo8 tiputteluvuotoa eikä plussaa kumminkaan testiin, ei edes haamuja.
 
Hellou kaikille

Olen uusi tulokas vaikkakin olen tätä ketjua jo seuraillut jonkin aikaa. Ikää 28 enkä tosiaan halua tuonne parikymppisten sekaan =).

Perjantaina 7. pvä söin viimeisen pillerini joita jo kymmenisen vuotta on tullutkin popsittua (Yasmin-merkkisiä) ja nyt siis menkat alkaneet tänään. Jännäilen jo miten kroppa aikoo toimia ilman päivittäistä hormoniannostaan =P.

Vauvakuumeilua on nyt takana pari vuotta ja sai alkunsa kun unohdin ottaa pillerin ja siitä tuli valtavia oireita. Oireet olivat ihan hurja väsymys, nippailua jne. ja yhtenä kertana tuli vähän verta kun kävin pissalla. Olin ihan varma että olen raskaana mutta se taisikin olla ovis! Nuorempana ennen pillereitä kiertoni oli valtavan lyhyt, kaksi viikkoa ja sitten menkat. Ei siinä varmaan mitään ovista tullut, en ainakaan muista että olisi ollut niin mitään oireita. Mutta kai se elimistö sitten toimii kun oviksen sai aikaan yhdestä pillerin unohtamisesta.

Suuria odotuksia ei ole ekalle yrityskerralle mutta kaikki on mahdollista =).
 
Amanda: Heii, en mä ollut ihan tosissani tuosta stressaamattomuudesta! Totta kai sitä itse kukin pelkää enmmän tai vähemmän että onko kaikki hyvin ja jännittää joka ultraa ja muuta ja varsinkin jos on jotain erikoista oiretta joka aiheuttaa huolta. Ja varsinkin meillä jotka on jo koettu kamalia: varamaan sitä pelkää entistä enemmän uuden raskauden kohdalla. Mä tarkoitin vain että JOS mä vielä tuun raskaaksi niin yritän päästä siihen fiilikseen mikä ekallakin kerralla oli, että kaikki on varmaan hyvin kunnes toisin todistetaan. Ettei turhaan synkistäisi peloillaan asiaa, sillä kaikkihan saattaa mitä todennäköisimmin mennä hyvin tokakerralla vaikka sitä voi olla vaikea muistaa, jos muistaa liian hyvin edelliset tapahtumat.
Tarkoitus oli vaan olla tukena ja huumorilla sanoa että elkää stressatko vaikka se vaikeaa oliskin olla stressaamatta..

Mut tottakai kaikki haluaa täällä jakaa huolet, olipa niihin syytä tai ei, ja kertoa jos on jotain kummallista tuntemusta. Ja saada kentien sitten muilta tukea, että se ja se oire oli ainakin heillä ihan vaaratonta. Niin että kerro vaan meillekin asioista täällä niinkuin ennenkin, ehkä myös huolet sillä vähän hellittää. Ja kiinnostaa kuulla miten teillä onnistuneilla raskaus etenee kohti päämäärää. Se luo toivoa, nääs.

Kaikki hyvin täällä, ensi kierron hoitoja ootellessa.

Ginger
 
joku_raja Pidetään peukkuja, jos tarraisikin kiinni tällä kerralla!:) Suo anteeksi tyhmä kysymys, mutta testihän voi olla nega ja muuttua sitten plussaksi kun dpot kasvaa?:ashamed:

Tervetuloa RauRau!:wave:

Tänään ehkä kuitenkin voisi olla saumaa kellistää tuo rakas mieheni, kunhan remppa-apu lähtee eikä jääkään yöksi.:whistle:

Brita
 

Yhteistyössä