*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

joku_raja Pidetään peukkuja, jos tarraisikin kiinni tällä kerralla!:) Suo anteeksi tyhmä kysymys, mutta testihän voi olla nega ja muuttua sitten plussaksi kun dpot kasvaa?:ashamed:
Eihän tuo ole tyhmä kysymys, sitä kysytään palstalla lähes päivittäin optimismin kourissa. :) Eli toki voi. Joillakin testissä näkyy plussa vasta, kun kuukautiset ovat viikon myöhässä. Toisilla - tosin harvoilla - ei näy ollenkaan, vaikka raskaus on verikokeessa todettu. YLEENSÄ testi näyttää plussaa viimeistään dpo14. Mä en ole vielä tässä kierrossa testannutkaan, koska dpo-päiviä on niin vähän. Tässä kierrossa muutenkin ajattelin jättää testaamisen ja odotella tädin saapumista. Aiemmissa kierroissa - muistaakseni kahdessa - on tosiaan tullut ns. kiinnittysmivuodoksi sopivaa vuotoa, mutta testeissä ei ole näkynyt haamuakaan. Olen aloittanut muutaman kerran testaamisen jo dpo8. Ja sitten täti on vieraillut ihan ajallaan.

Tervetuloa Rau-Rau!
 
Tervetuloa kuumeilemaan Brita ja RauRau! :)

Toivottavasti joku_raja tää kierron tuntemukset olisivat juuri sitä itseään!! :heart:

Maanantaina kävin tosiaan gynellä, joka katsoi paikat ultralla ja totes, että kaikki on niinkuin pitääkin. Tänään otettiin kilpirauhas- ja prolaktiini-arvot, ja loppukierrosta varmistetaan ovulaatio vielä progesteroni-kokeella. Suunnitelmana nyt, että reagoidaan jos näissä arvoissa jotain häikkää, mut jos kaikki kunnossa niin sitten odotellaan vielä jonkin aikaa ennen hoitoihin hakeutumista. Jotenkin tosi mukava päästä hieman alkuun näissä selvittelyissä ja luo taas toivoa tulevaan. Jotenka, tuloksia odotellessa jatketaan pupuilua...;)
 
Keskiviikko 12.10.2011



Wanda_81.......30v.......kp 1/28-42.........yk13
Mandala..........32v.......kp 5/25-35..........yk10
pipsa79............31v......kp 11/28-40........yk7
Sintu74............37v......kp 11/29.............(3*ivf) (1 tm)
Syksy2010........30v......kp 13/28-38........yk12
Avonlea...........34v.......kp 13/27-29.........yk3
Neitipippuri.......30v......kp 14/31-49.........yk4
Ronjaliina.........30v.......kp 15/24-31.........yk12
Hansman.........34v.......kp 16/28-30..........yk1
Brita................31v.......kp 16/27-31..........yk1
Almeja.............31v......kp 18/29...............yk~24
Tunafish-78......33v......kp 21/??...............yk6.......(femar)
Ginger.............35v......kp 21/??...............yk22.... (1kkm)
Joku_raja........29v.......kp 25/27-29.........yk9.... (6*clom) .....dpo 8
Kaneli74......... 37v.......kp 27/28-32.........yk 9
Tatja..............35v.......kp 27/25-29..........yk14....(terolut)
Punanuttu........32vkp....kp 28/24-26........ yk 1
Jo...................30v......kp 31/33...............yk8...... (1km)
tada................28v......kp 33/26...............yv2-3......dpo 21
Demuli............31v.......kp 37/14-53.........yk12
Anskilia............32v......kp 63/25-32.........yk4
Mansikkalime....31v......kp 69/30.............yk2
Neah................34v......kp 74/28.............yk6
Sanja...............32v......kp 78/27 ............yk2
Sissi_81...........30?v.....kp 90/28-30.........yk3
Kiiriminna78......33v......kp ?/26-28...........yk3



Taustalla:
RauRau
birdcherry
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Sara_78............32v..........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v .........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v..........yk2........plussa 3.10.
Sakara..............34v..........yk5........plussa 1.10.
Annastiina79......31v.........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v..........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. .................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. .....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Brita ja RauRau! :wave:

Täällä kp1 ja yk13 (lugen voi ottaa pois kun sitä en enää käytä). Pettymys oli jo aiemmin viime viikolla testien näyttäessä negaa. Tädin tulo ei ollut yllätys eikä fiiliskään onneksi niin paha kuin joissain kierroissa. Tässä kierrossa meinaan testata macaa, onkos kukaan muu sitä käyttänyt? (SUPERFOODIT)

Mitäs muuta vippaskonsteja sitä voisi ottaa käyttöön? Greipit voisin taas pitkästä aikaa hakea kaupasta syötäväksi... Mites tuo baby aspiriini, uskaltaisikohan sitä?

Alkaa olla epätoivoinen olo kun ei tule ikuna plussaa testiin ja jatkotutkimuksiinkin mennään vasta vuodenvaihteen jälkeen. Semmosen aikataulun sain irti miehestäni. Kolme kiertoa pitäisi nyt kärvistellä luomuna. Kohta tulee vuosi täyteen tällä vauvapalstalla ja kaksi vuotta yritystä ilman yhtäkään plussaa. Vaikea pitää yllä positiivista asennetta. Jos tosiaan yrittäisi parantaa ruokavaliota yms. tehdä kaikkeni asian eteen, jospa se usko siitä palautuisi.
 
RauRau laitoin sinut tuonne Taustalla-listalle ensin mutta jos haluat oikein kunnolla kuumeilemaan niin tarvitsisin tietää sun kiertopäivät ja missä vaiheessa kiertoa menet. Yrityskiertomääränkin voit ilmaista jos haluat :)

Mitens loppukiertolaiset? :whistle:

Edit: Voi Wanda :hug: miksei sullekaan sitä plussaa nyt vain tule, on kyllä epäreilua! Ja voin kuvitella kyllä toiveikkuuden puutoksen, mutta ehkä saisit sitä kuitenkin jostain kaivettua vähäsen edes? Hyvä juttu, että miehesi sentään on sanonut edes tuon ensi vuoden, että on jokin aikataulu millä mennä!
Saako kysyä oliko sulla jokin erityinen syy mikset lugeja jatka?

Mä olen muutamassa kierrossa käyttänyt sitä baby aspiriinia päivittäin (50mg tosin vaikka netissä suositellaan sitä 81mg/pvä) ja olen huomannut sen että ovislimat on paljon näkyvämmät mulla. Eikä tuosta nyt tuntunut olevan mitään haittaa muuten, joten eiköhän sitä luulisi olevan turvallista syödä jos vielä lukee ohjeet paketista.

Itse painiskelen saman asian kanssa täällä että mitäs panoksia saisin korotettua tässä kierrossa kun greipit ja aspiriinit on kokeiltu, tuloksetta. Ehkä sitä vehnänalkioöljy vai mitä se oli, en kyllä tiedä mitä sen pitäisi sitten tehdä?
Macaa olen miettinyt jo aiemmin ihan muuten vaan mutta en ole saanut tilattua sitä vielä. Ehkäpä tilaankin heti sitä tuolta Vitanetti:stä kun sitä on saatavilla siellä :)
 
Viimeksi muokattu:
Työt kasaantuu mutta pikkuisen toki aina ehtii palstailla ;)

Wanda mulla on noiden mehujen, macan ja mini-asperinin lisäksi vielä kylmäpuristettu vehnänalkioöljy joka on vinkki kätilöltä! Kokeileppa vielä sitäkin! On niin pahaa että sen on pakko olla tehokasta :D Mä tosin kaadan nuo macat ja öljyt aamupirtelön joukkoon niin ei tarvitse niitä maistella.
Vuodenvaihde tulee onneksi tosi äkkiä mutta tietysti parasta olisi että plussa tulisi jo vaikka ennen tutkimuksia! Onko sua kuitenkin tutkittu kun olet luget saanut?

Pitäiskö meidän tehdä syyssiivous tuolle meidän listalle? Siellä roikkuu mitä kummallisempia nimimerkkejä pitkillä kiertopäivillä. Sit on kans muutama sellanen tyyppi jotka käy muissa ketjuissa paljon aktiivisempaa keskustelua ja kiertopäivätkin näyttää siellä olevan ajantasalla...

(.) Mua kauhistuttaa edelleen se mahdollinen kystan punktio. Ei se nyt niin voi mennä että se yhtäkkiä vaan ens kerralla punktoidaan jos on tarpeen. Siis tollaseen toimenpiteeseenhän annetaan kaikenmaailman rauhottavat ja kipulääkitys tipalla eikä sen jälkeen saa ajaa autoa (sorruin joo tutkimaan nettiä :ashamed:). Ellei mulle taas nyt yritetä vetää koko hommaa ihan ex tempore ilman kipulääkitystä kuten aukiolotutkimuskin tehtiin :kieh:
 
Tosiaan voisi ketjua siivota. Olen aina välillä sadan kp:n paikkeilla pyörineet siivonnut Taustalle, mutta kyllä niitäkin tulee vain lisää ja lisää. Sitten mietin, että pitäisikö tuo Plussanneet siirtää aina pinon ensimmäiselle sivulle nähtäväksi? Tämän voisi tehdä sitten kun tehdään uusi ketju, vol. 8. Ei tulisi tuosta päivittäisestä päivittämisestä niin pitkä rimpsu. No sitä voi katsoa sitten uuden pinopainoksen myötä.
 
Tervetuloa uudet kuumeilijat!

Tunafish Kannatan listan syyssiivousta. Pääsee päivittäjäkin sitten vähemmällä vaivalla. Saako tuota vehnänalkioöljyä ihan marketeista? Sen voisin meinaan sitten myös lisätä omaan arsenaaliini. Macaa olen myös harkinnut ja pitänee tilata sitäkin.

Wanda Positiivisuuta saa kyllä tosiaan välillä oikein urakalla kaivella. Aaalloittain tulee sellaisia uskonpuuskia, että kyllä se voi joskus luomunakin natsata.

Täällä odotellaan tätiä saapuvaksi. Tissien puristelua ja housuihin kurkkimista on tullut hulluna harrastettua. Mitään oireita mihinkään suuntaan ei ole, vain valkovuoto on normaalia runsaampaa. Jos ovista ei ensi kierrossakaan tikuilla löydy, niin vetää kyllä mielen matalaksi. 8 viikkoa vhh takana ja niin kovasti haluan uskoa sen auttavan pco:hon.
 
Tatja ja Wanda sitä kylmäpuristettua vehnänalkioöljyä saa ainakin isommista marketeista (Prisma, Citymarket) sekä tietty luontaistuotekaupoista. Onko Tatja lääkäri ikinä tarjonnut sulle Metformiinia tuohon pco:n hoitoon? On kuulemma auttanut monia. Luulisi että vhh:sta olisi myös apua.
 
Mandala kyselit miksei tuhruja lasketa vielä menkoiksi... Itsekin olen aina laskenut kiertopäiväni väärin ja luullut, että ovulaationi tulee vasta kp 20. Viimeksi hoitokierron alkaessa tiputtelu alkoi jo dpo 9 ja silloin ryntäsin paniikissa nollaultraan ivf:n aloitusta varten. Ultrassa todettiin, että keltarauhanen ei ollut vielä romahtanut ja limakalvo ei ollut irti. Eli silloin on vielä edellinen kierto menossa. Ravasin sitten parin päivän välein ultrassa, kun mielestäni vuoto lisääntyi koko ajan. Silti vasta dpo 14 päivänä todettiin keltarauhasen kadonneen ja uuden kierron alkaneen. Eli edeltävät 5 päivää tuhruilua johtuivat vain keltarauhashormonin vajeesta. Ymmärsikö tästä sepustuksesta pointtini..? :D

Wanda anteeksi kun sanon tämän nyt näin suoraan, mutta mielestäni sinä itse olet taatusti tehnyt kaiken voitavasi tärppäämisen edistämiseksi ja kyllä nyt pallo on ehdottomasti miehelläsi. Tämä on kuitenkin yhteinen projekti ja miehenkin pitäisi tavallaan kantaa vastuunsa. Toivottavasti pääsette asiassa eteen päin viimeistään tammikuussa. Ehkä näen tämän asian vain liian jyrkästi oman kokemukseni perusteella, koska meillähän oli miehessä vikaa ja selvisi, että luomuraskaus ei olisi ollut mitenkään mahdollinen, vaikka olisin "seisonut päälläni" tms. En siis halua maalailla piruja seinille, mutta miehen tutkimus on kuitenkin niin simppeli homma, että on melkeinpä julmaa sinua kohtaan pantata sitä tietoa...

No niin, menipä synkäksi, ei ollut tarkoitus... Joka tapauksessa tervetuloa uusille, toivottavasti teidän tie ei ole yhtä kivinen kuin niin monen muun täällä :)
 
Tunafish hassua, että satuit juuri mainitsemaan metformin-lääkkeen. Itse käytän sitä nyt toista viikkoa. Varsinaista PCO:ta minulla ei ole diagnosoitu, koska ovulaatio tapahtuu normaalisti ja veriarvotkin ovat periaatteessa kunnossa. Mutta ultrassa munasarjat näyttävät edelleen monirakkulaisilta ja paino tuppaa koko ajan nousemaan, joten ivf:n helpottamiseksi kokeillaan nyt metforminia. Annostusta nostetaan asteittain, joten menee vielä useita viikkoja ennen kuin voin tulla raportoimaan mahdollisista tuloksista...
 
Kiitos Mandala ja muut tsemppauksesta! Tunafish ja Mandala tuosta lugesteronista, mua on siis tutkittu sen verran että ultrattiin kerran kp16 ja silloin oli munis kasvamassa kiltisti, s-prog koe otettiin oviksen jälkeen ja tulos oli 33 eli ovis oli tapahtunut. Alkukierron verikokeet otettiin kans ja ne oli semi ok. Eli siellä löyty jotain häikkää LH:n ja FSH:n (follikkelia stimuloivan hormonin) välisessä suhteessa. Noiden pitäisi olla samansuuruiset mutta mulla oli tuo LH koholla. Viittaa PCO:hon mutta sitä taas ei ultrassa näkynyt. Vaatii siis lisätutkimuksia.

Lääkäri määräsi luget tiputteluvuotoon jota mulla on normaalisti ennen menkkoja noin viikkoa ennen. Tämä oli ihan kokeiluluontoisesti kaksi kiertoa mutta ei ole ainakaan raskautta saanut aikaiseksi, tiputteluvuotoja ei kyllä myöskään ole näkynyt.

Lääkäri määräsi näiden lugejen jälkeen suoraan jatkotutkimuksiin, miehelle simppanäyte ja mulle aukiolotutkimus. Mutta nyt siis jatketaan vasta tammikuussa kun mieheni ei vain oikein tajua! Nima, ihan hyvin sanottu että olen voitavani tehnyt, ainahan se mulla takaraivossa on että mitä jos vika oikeasti onkin miehessäni. Mutta koeta se nyt sitten nätisti selittää tuolle uunolle jonka mielestä ei vielä ole mitään hätää ja meillä ei vain ole vielä "tärpännyt".

Tatja, :hug:, Tsemppiä!
 
Viimeksi muokattu:
Tunafish Mulla on tehty labrakokeet, joissa kaikki arvot ok myös sokeri. Gyne sanoi, ettei metformiinia mulle määrää. Voi olla, ettei gyne ole ihan tietoinen metujen vaikutuksista pco:hon. Siksipä popsin omatoimisesti berberiiniä, jolla väitetään olevan metujen kaltaiset vaikutukset.

Laitan tuohon alle osoitteen, jos joku muukin pco/sokeriongelmainen haluaa lukea berberiinista. Artikkelissa mainitaan mm. näin: Tutkimusten mukaan berberiini alentaa kohonnutta verensokeria yhtä tehokkaasti kuin aikuisdiabeteksen peruslääke metformiini ja sen vaikutustapakin on osittain sama eli insuliiniherkkyyden lisääminen AMPK:ta aktivoimalla.

Berberiini ja diabetes - Itsehoidon artikkelit - Tohtori Tolonen

Wanda Mulla ihan sama tilanne eli mies panttaa omaa osuuttaan asian selvitelyssä. Mulla ovulaatio-ongelma ja clomien saati riippuu miehestä. Itse en oikein tajua mikä spermanäytteen antamisessa on niin vaikeaa. Mieshän mulle viime vuoden lopulla jo vähän niinkuin lupasi näytteen antaa. Sitten, kun its bongasin oviksen pari kertaa, niin homma jäi. Nyt on taas nihkeä asian suhteen, kun tietää minun vhh avulla mahdollisesti jossakin kohtaa ovuloivan. Kysyin tovi sitten, että milloin antaa näytteen, jos kroppani ei kaikista kotikonsteista huolimatta ala toimia. Ei osannut sanoa mitää varmaa. En vaan jaksa ymmärtää.
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka sattuikaan Nima! Toivottavasti vältyt pahemmilta vatsanpuruilta tuota lääkettä aloittaessa. Mihin annostukseen tähtäät? Mulla vain 3 * 500mg päivässä eli puolet maksimista. En kyllä ole yhtään huomannut helpotusta painonpudotukseen näilläkään :ashamed:

Tatjalla tosiaan gyne varmaan vähän tietämätön tuosta metformiinin toisesta vaikutuksesta. Ja metformiinistahan ei mitään haittaa ole vaikka sokereissa ei mitään vikaa olisikaan. Vika saattaa olla sellainenkin että se ei pelkästään kertaalleen otetuista aamusokereista tai rasituksessakaan näy. Hyvä jos tunnet saavasi apua Berberiinistä! En kyllä ihan diabetestä lähtisi tuolla rohdosvalmisteella hoitamaan, mutta tuohon tarkoitukseen se lienee ihan sopiva. Oon varmaan maininnutkin että mulla sairautena ja lääkityksen syynä diabetes tyyppi II. PCO:ta ei mulla onneksi ole mutta metformiinin pakkauselosteessa tosiaan on mainittu käytöstä PCO:n hoitoon. Metformiini on kyllä ainakin puolet halvempaa kuin tuo Berberin eli kustannussyistä voit yrittää kysellä vielä tuosta metformiinista vaikka toistakin mielipidettä.

Mä luulen Wanda ja Tatja että teidän miehet pelkää kuollakseen että vika löytyy heistä itsestään. Se on miehelle tosi kova pala ja varmaan suurin pelko. Meillä mies lähti ihan kiltisti luovuttamaan kun se on testattu tuossa vajaat 10v. sitten muista syistä ja silloin tulokset hyvät. Miten te osaisitte niille miehillenne tehdä selväksi että kuinka tärkeä asia tämä teille on? Miten mä en osaa kuvitellakaan että meistä kukaan edes epäröisi tehdä vastaavaa palvelusta jos mies sitä kauniisti pyytäisi ja tuntisi sen tärkeäksi. Nainen kuitenkin joutuu tekemään sinne synnytykseen asti kaiken muun työn: pahimmassa tapauksessa pumppaamaan itseensä hormoneja hoidoissa ja kokemaan odotusajan vaivoineen ja vartalon muutoksineen ja vielä synnytyksen siihen lopuksi. Toi simppojen testaus on niin pieni ja helppo asia! Jos ensin yritätte hyvällä... mutta jos siitä ei vieläkään ole apua niin sitten vaan kaulin esiin laatikosta ja kaivatte itsestänne sen sisäisen pirttihirmun ja kiristätte/lahjotte/uhkailette äijästä sen simppatestilupauksen!
 
Hejsan naiset!

Tehän olette vallan aktiivisia täällä tänään.:)

Wanda ja Tatja Peesaan Tunafishin mietteitä miesten peloista. Vaikka kukaan meistä ei halua sen syyn olevan meissä, niin ottaakohan noi miehenpuolet sen vielä enemmän itseensä? Oon mieheni kanssa jutellut vauvasta ja siitä ettei se välttämättä heti onnistukaan mm. mun perussairauksien vuoksi, niin mies on kovasti sitä mieltä että tottakai onnistuu. Miehet!:stick:

).( Eilisilta miehen kaatosuunnitelmissa meni sitten mönkään. Ei vaan oma olotila sallinut ja nyt tietty hieman harmittaa. Yritän pitää ajatukset kasassa ja kun tosiaan meillä on vasta yk1, niin en haluais että tästä tulis heti mitään kauheeta yrittämistä. Että hiljaa hyvä tulee, tärppi tulee kohdalle kun tulee ja niin edelleen. Mutta kun ei malttais! Tiedätte ihan varmasti tunteen. Vaikka kuinka itselleen on takonut faktoja pöytään onnistumisen pienestä mahdollisuudesta, niin kuitenkin sitä laskee päiviä ja selaa kalenteria ja haaveilee ja suunnittelee ja ja... Argh! Itseasiassa tämä vauvakuume on kyllä yksi pahimpia viruksia mihin voi sairastua...ja ihanimpia.;)

Hansman Huomasin, että meidän kiertopäivät ja yk:t ovat ihan samat. Mitkäs fiilikset?

Brita
 
En ole koskaan aiemmin viitsinyt sen kummemmin seurailla kiertoani eikä nyt tietysti pillereiden aikana ole tarvinnutkaan, mutta jos olen oikein asian ymmärtänyt, että kuukautisten alusta alkaa uusi kierto niin silloin menossa on kp2/? ja yk1. Eikä mitään tuhrua vaan kunnon tulva (yäh). No jospa tavara loppuu aiemmin ja pääsee vihdoin yrittämään.

Asuntokaupat tässä onneksi on pian että huomio vähän kiinnittyy siihen kun sumplii aikoja pankkiin jne. Miestä vähän stressaa tämä vauvajuttu mutta ymmärtää toki että ei kannata kovin myöhälle jättää jos meinaa haluta enemmän kuin yhden. Kuvittelee hän myös että olen raskaana heti ensimmäisen pupuilun jälkeen :D. Eikä tietysti rivarineliötä oltais ostamassakaan jos ei hän muksuja haluaisi.. Varmaan nyt vasta häellä tullut ajatus että että se "joskus" onkin nyt eikä kymmenen vuoden päästä.

Muoks* Ja kiitos kaikille tervetulleeks toivottaneille ^^
 
Viimeksi muokattu:
Kannatan tuota listan siivousta, mutta mun mielestä on todella kiva, että plussanneet näkyy tuossa listan lopussa. Kyllähän se tilaa vie, mutta joissakin pinoissa ne on etusivulla ja työlästä on käydä siellä katsomassa (no työläys on tietenkin suhteellista). Monesti tulee katsottua, että milloin tuo on plussannut tai millä avuilla/yk:lla ja tuosta näkee nopeasti.

Mä alan olla jo niin peruspessimisti raskautumisen suhteen, etten oikein nytkään jaksa mitään uskoa. Eikä ole kyllä mitään oireitakaan, joiden takia pitäisi uskoa. Eniten vaivaa se, että kaikilla raskautuneilla tuntuu olevan loppukierrossa kovasti valkovuotoa, mutta mulla on samanlainen kuiva kausi menossa kuin aina ennen menkkoja. Mutta kyllähän sitä edelleen unelmoi ja suunnittelee, mutta toteaa sitten, että ehkä joskus. En taida malttaa maanantaihin asti testausta odotella, joten ehkä perjantaina sitten. Silloin olisi dpo10.
 
Viimeksi muokattu:
Kannatan myöskin listan siivousta.

Ehdotuksia
Taustailijat pienempään tilaan? Nimet peräkkäin pilkulla erotettuina? Ehkä näyttää sekavammalta, mutta menisi pienempään tilaan?
Plussanneet etusivulle? Tai vaikka viime vuonna plussanneet etusivulle ja tämänvuotiset vielä listan perään?

:flower: Iso kiitos listan päivittäjälle, Mandalahan sitä on nyt pitänyt ajantasalla! Mun puolesta päivittäjä saa käyttää omaa luovuuttaan listan rakentelussa. Kuinka se vaan on kivointa/helpointa tehdä.:)

Taisin kuitenkin hätäilyistäni huolimatta bongata oviksen vasta nyt? YÖK-varoitus... Siis sellasta kirkasta paksumpaa limaa? Nyt kun olokin parempi, niin miehenkaatoon... ;)

Brita
 
Brita kyllä taitaa sulla ovis olla käsillä koska ovislima on juuri sellaista munavalkuaista eli kirkasta ja "venyvää"! ja joo täällä tulee kyllä jaettua kaiken maailman limajutuista ties mihin kaikkeen, että kyllä ollaan kaikki saatu ja jaettu oma osamme :D
Tsemppiä sänkyhommiin, laita jalat ylös seksin jälkeen; semmoinen "vanhojen naisten" kikka ;)

Katsellaan tuota siivoushommaa tässä vielä, jos keksisin vaikka jotain luovaa tai siten vain muuten vaan siistitään :)

Mukavaa illan jatkoa kaikille tasapuolisesti :heart: itse tulin kotiin juuri, kävin parin duunikaverin kanssa 'parilla' töiden jälkeen ja nyt ajattelin nautiskella hyvää chardonnayta lasin tai pari kun mieskin on illan töissä. Pakko nautiskella näistä rauhallisista illoista vielä kun pystyy; ottaa kisu (tai kaksi!) kainaloon ja kuunnella tyytyväistä kehräystä viiniä siemaillen :heart:
 
Ompas täällä ollut aktiivista väkeä, tekstiä on tullut sivu kaupalla. Ja uusiakin on tullut, tervetuloa! Ja p l u s s i a ! Onnea tuhannesti plussanneille!

Minäkin sitten tänään bongasin ensimmäisen todellisen ovisplussan. Aamulla tein liuskalla ja cb:llä testit, mutta negaa näytti. Tuossa sitten illansuussa ajattelin ihan vain huvikseni tehdä uudelleen ja liuskaan tuli niin selkeä ovisviiva, että oli pakko kaivaa myös digitesti esiin. Ja hymynaamahan siihen tuli. Voi tätä bongauksen iloa! :) Viime kierrossa, jossa ekan kerran tikuttelin ovista niin en sitä kunnolla bongannut, mutta silloin tein testin vain aamuisin. Eli jos tämän keirron jälkeen vielä pitää ovista etsiä niin ehdottomasti teen testin aamuin illoin!
Nyt vain sitten peitto heilumaan.... ;)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea ovisplussasta Avonlea se on aina yhtä kivaa ja jännää vaikka ei olekaan r-plussasta (vielä!!) kyse :heart:
nyt sitten vain petipuuhat käyntiin ja jännäilemään! ;) päivittelethän tänne miten '2 week wait' siellä sujuu!
 
Terve taas kaikille:)

Suomen reissulta kotiuduttu eilen... Kivaa oli, joskin muutama pv Suomeen tulon jalkeen tulin tosi kipeaksi... Oikein kunnon flunssa/keuhkoputken tulehdus. Eipa sita malttanut paikallaan makoilla, vaan tapailin kavereita ja olin liikenteessa. Unet jai vahiin, olen huono nukkuja ja vaikka olin kipeana ja vasytti, en silti saanut nukuttua:(. Tuon keuhkoputkentulehduksen myota iski astma paalle (muuten se ei ikina vaivaa, talossa on koiria ja treenailen salilla jne).

Nyt sitten tanaan kavin taalla kotona USAssa ensiavussa, ottivat keuhkorontgenin, EKG:n ja kaikkia verikokeita... bronkiittiin maarasivat sitten kortisonia ja Ventolinia. Olo on kuin junan alle jaanyt, vasyttaa mielettomasti ja rintaan koskee ihan kamalasti! Blaah...

Epailen etta ovis oli lennon aikana Suomesta USAan... Tikutin ovista Helsingissa sunnuntaina ja viiva oli haalea. Pariisin kentalla tikuttelin taas ja viiva oli vahvempi, joskaan ei yhta vahva kuin kontrolliviiva. Peitot heilui eilen illalla kun tulin kotiin:D. Luulen etta liian myohaan tosin... iltapaivalla eilen viiva oli naas taas haaleampi, kuten myos tanaan. Luulen etta ovis siis tapahtui pitkan lennon aikana. Ken tietaa...tikuttelen viela muutaman paivan ja ostan digitaalisia ovistesteja ensi kiertoon. Niin optimistinen en ole etta uskoisin raskautuvani tassa yk 1:ssa...

Tervetuloa uudet kuumeilijat joukkoon!! Nyt kun olen saanut reissun pulkkaan ja varsinainen "eka yrityskerta" on alkanut, roikun taalla useammin kuin ennen:D.

Hyvaa viikon jatkoa kaikille!:heart:
 
RauRau, tervetuloa mukaan! :wave:

Ja Brita, limajuttuja saa pohdiskella täällä niin paljon kuin sielu sietää. :D Itse olen jo monta kuukautta tutkiskellut limojani ahkerasti. Tosin vielä en ole tullut hullua hurskaammaksi, kun kierrot on niin outoja...

Sen maanantain yksittäisen ison "ovislimaklöntin" (sori) jälkeen ei ole näkynyt limoja eikä ovisplussaakaan. Mutta en jaksa uskoa, että ovis olisi ollut niin pienillä kp:llä kuin ma (12). Silloin ei ollut mitään kipujakaan. Tänä aamuna tikkuun tuli ihan hentoinen viivanpaikka. Eli tikuttelu jatkukoon!

Avonlea, itsekin aion testata koko viikon sekä aamulla että iltapäivällä. Ei ainakaan pitäisi oviksen päästä ohi, vaikka kai se silti mahdollista on.

Pupuiltu on kuitenkin lauantaista lähtien joka toinen päivä, sillä tämä viikko saattaisi olla se hedelmällinen, jos ovista ylipäänsä tapahtuu. No ensi maanantaina gynellä se (toivottavasti) selviää. Hitsi, että jännittää. Ei millään malttaisi odottaa tuota käyntiä... :stick:
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä