*** 3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.7 *** <3

Mandala mun päivitys taisi kadota jonnekin viestiviidakkoon, kun on ollut niin vilkasta keskustelua, eli nyt menossa kp 5, yk 7.

Saralle hurjasti peukkuja, että plussa olis se oikea ja säilyis!!! :heart:

Varasin tänään maanantaiksi lääkärille ajan, jos vaikka ultrais paikat, kun nää kierrot tosiaan heittelee ja nyt viimeiset kahdet menkat on ollut jotenkin ihmeellisen niukat. Jos tämä lääkäri olis vähän enemmän kiinnostuneempi ja asioista perillä kuin edellinen.
 
Kiitokset Wanda ja muutkin onnitteluista! :) Tuo tökerö lääkäri tosiaan vei yöunet ja ruokahalut ja toi tilalle mahtavat masennuksen ja ahdistuksen ja paniikin. Harkitsin odottavani tuon lääkärin suosittelemat 2 viikkoa ennen uutta ultraa, mutta onneksi en sitä jäänyt odottelemaan, vaan suuntasin jo 2 päivän jälkeen toiselle lääkärille. Tämä vinkkinä kaikille muillekin - kannattaa mennä varhaisultraan erikoislääkärille, jolla on hyvät laitteet käytössään, jottei tule turhia murheita. Minulla tosiaan viikkojakin oli 1 vähemmän kuin kuukautisista laskettiin (tän tosin tiesin itse, sillä tikutin ovulaation, mutta näin se haluttiin laskea enkä ensikertalaisena osannut sitä kyseenalaistaa ennen tuota törppölääkäriä). Katoan taustalle ja toiseen ketjuun tässä vaiheessa ja toivottelen vielä plussatuulia kaikille niitä odottaville! :)
 
Perjantai 7.10.2011



pipsa79............31v......kp 6/28-40.........yk7
Sintu74............37v......kp 6/29............(3*ivf) (1 tm)
Syksy2010........30v......kp 8/28-38.........yk12
Avonlea...........34v.......kp 8/27-29..........yk3
Neitipippuri.......30v......kp 9/31-49...........yk4
Ronjaliina.........30v.......kp 10/24-31................yk12
Hansman.........34v.......kp 11/28-30..........yk1
Almeja.............31v......kp 13/29...............yk~24
Tunafish-78......33v......kp 15/??..............yk6.......(femar)
Ginger.............35v......kp 16/??...............yk22.... (1kkm)
Joku_raja........29v.......kp 20/27-29........yk9.... (6*clom) .....dpo 3
Kaneli74......... 37v.......kp 22/28-32.........yk 9
Tatja..............35v.......kp 22/25-29.........yk14....(terolut)
Punanuttu........32vkp....kp 23/24-26........ yk 1
Mandala..........32v.......kp 24/25-35.........yk9.......dpo 6
Jo...................30v......kp 26/33...............yk8...... (1km)
tada................28v......kp 28/26..............yv2-3......dpo 16
Wanda_81.......30v.......kp 30/28-42.........yk12......(luge)
Demuli............31v.......kp 32/14-53.........yk12
Sara_78..........32v.......kp 33/33-39.........yk8
Anskilia............32v......kp 58/25-32........yk4
Mansikkalime....31v......kp 64/30.............yk2
Neah................34v......kp 69/28............yk6
Sanja...............32v......kp 73/27 ............yk2
Sissi_81...........30?v.....kp 85/28-30.........yk3
Kiiriminna78......33v......kp ?/26-28...........yk3



Taustalla:
birdcherry
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Taraolivia..........31v .........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v..........yk2........plussa 3.10.
Sakara..............34v..........yk5........plussa 1.10.
Annastiina79......31v.........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v..........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. .................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. .....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Amanda, kiitos ihanasta tsemppauksestasi.
Testasin kuitenkin tänään aamulla kahdella eri testillä tyylipuhtaat negat. Oli kyllä itku herkässä ja on vieläkin. Sain lisäksi aamulla kuulla että tämä yksi lähisukulaiseni jonka kuulin kesällä odottavan vauvaa (oli iso kolaus ja itkin vuorokauden putkeen), niin he olivat eilen ultrassa ja odottavat tyttöä. Se sama tuska jonka koin kesällä tuli takaisin. Ei tietenkään yhtään helpota nämä negatestit oloa...
 
wanda, pahoittelut negasta :hug:

Omaa napaa hivenen kera murheiden ja huolien:
Eli testasin tänään Clearbluen digillä ja kyllä se totesi, että " Raskaana 1-2". Viimeiset kaksi päivää on ollut pää kipeä jatkuvasti, alavatsaa on nippaillut/turvottanut, rintoja kuumottanut, on viluttanut/hikoiluttanut. Raskauden oireita kaiketi siis. Muttamutta... eilen iltapäivällä alkoi hartiakipu, jota kesti koko illan ja alkuyön. Mies hieroi illalla ja kipu vain paheni. Omasta mielestäni muistutti hartiapistosta, mutta kukapa noista tietää; mikä on sitä oikeaa ja mikä väärää. Nyt aamulla kipua ei enää ole kuin vähän, hartia on vähän kireä ja kuumottava, hivenen kuitenkin sellainen olo, että kipu saattaisi palata. Alavatsaa/kohtua turvottaa vieläkin, ei ole vuotoja eikä mitään suurempia kipuja, hiukan tuntuu siltä kuin menkat alkaisivat.

Tiedän, ettei saa murehtia ja hysterisoida turhia, mutta pelko on silti, että kohdunulkoinenko tämä on? No, ei kai tässä voi muuta kuin odottaa ja katsoa, jos kipuja tulee tai alkaa vuoto. Eihän nyt rv 4+1 ultrassakaan voi mitään selvää näkyä, joten eipä lääkärikään mitään voi todeta pelkän hartiakivun perusteella. Ja tietysti toivon hartaasti, että tuo parin päivän päänsärky olisi johtunut hartiassa olevasta lihasjännityksestä, joka nyt sitten purkaantui, sillä pää ei ole enää kipeä.

No, anteeksi tämä vuodatus. Nyt vasta todella ymmärrän niitä, jotka murehtivat pienestäkin asiasta alkuraskaudessa. Yritän tsempata itseäni ja ajatella, että hyvin tässä käy. Maanantaina saan d-hoitajan kiinni ja lähetteen isomman sairaalaan äitiyspolille, joka hoitaa diabeetikoiden raskauksia. Hyvällä onnella pääsen jo ensi viikolla ammattilaisten käsiin, siihen asti on sinniteltävä.
 
Voi Wanda :hug: Oon pahoillani sun puolesta. Tällä hetkellä tiedän niin hyvin tuon tunteen noista lähipiirin vauvauutisista kuinka ne oikein vääntää veistä haavassa. Kyllä se meidänkin vuoro tulee! Sit otetaan ilo irti raskaudesta ja äitiydestä kun osataan sitä näiden vaikeuksien jälkeen arvostaa jokaista hetkeä :heart: Jatketaan me tytöt tuota plussa-aaltoa seuraavassa kierrossa jos nyt ei tärppää...

Onnittelut Saralle :heart: Ihan sydämestäni toivon että kaikki olisi parhain päin sun masussa! Ja jos jotain positiivista tosta D:sta pitää hakea niin olet ainakin tarkemmassa seurannassa. Eikö sitä tosiaan millään ultralla näkisi että on oikeassa paikassa jos sua sellanen mietityttää? Osaisikohan tää meidän lääkäriguru katsoa tai oliskohan sillä jotenkin paremmat laitteet? Onnea vielä :heart:

(.) Ovistestit vaan negailee mulle, mutta ei jaksa enää murehtia sitä! Lähden tänään viikonlopuksi keskelle korpea sellaseen meditaatioretriittiin ja palaan sunnuntaina valaistuneena :saint:
 
Sara ihanaa plussa testissä! :heart: ei se hartiakipuilu aina onneksi tarkoita ku:ta. Mun ystävätär kuka pahasta endosta huolimatta tuli raskaaksi pelästyi moisesta myös ja kävi päivystävällä viikonloppuna tutkituttamassa asiaa ja kaikki oli hyvin :) hän tosin taisi olla jo kuudennella vkolla silloin.
Eikö tosiaan pystytä mitään lääkärissä tutkimaan noin pienillä viikoilla?
Toivon sydämestäni, että tämä on SE plussa sulle :heart: ja olet kuitenkin raskaana niin kauan kuin toisiksi todistetaan että koeta nauttia :)

Tunafish ja Wanda mullekin tulee kyllä nykyään, kun kierrot vaan rullaa eteenpäin, aina sellainen kysymys mieleen kun kuulee tuttujen raskautuneen ett "nekin ennen meitä?!!?" mutta pakko sitten aina ajatella, että mistäs sitä tietää miten vaikeata heillä on ollut kun ei ole kysynyt. Jos tietää että kyseessä on ollut ekasta kierrosta raskautuminen niin se kyllä harmittaa. Heti tulee mieleen, että miksi ei meillä voinut käydä helposti? Ja edelleen vaivaa taikauskoinen fiilis, että oonkohan saanut kirottua koko yrittämisen sillä että olen aina ollut lapsiasiaa vastaan. Ja tietty ikuinen 'oisko pitänyt aloittaa aiemmin' pöh.
No mutta onneksi on myös syytä olla iloinen tänään kun nähdään pitkästä aikaa yhtä kaveria ja huomenna mökille :heart:

Aurinkoista perjantaita leidit!
 
Sara, jos tuntui viileältä päässä, niin se olin minä joka lähetin sulle jäitä hattuun. :) Tiedän niin hyvin sun tilanteen ja tunteet. Sen verran tuosta hartiapistoksesta, että JOS se olis ku-raskaus, raskaus olis niin alussa / alkio pienen pieni, ettei sen pitäis vielä aiheuttaa mitään oireita tai kipuja. Ja vaikka mä olen täällä ku-raskaudesta pelotellut, se on tosi tosi harvinainen! Mulla ei ollut ekoina viikkoina mitään oireita normaaleja raskausoireita lukuun ottamatta. Jostain luinkin - lääkäri sanoi samaa - että ku-raskaus oireilee usein vasta muutaman viikon jälkeen TAI yleensä tulee pois itsestään ja sitä voi luulla normi keskenmenoksi. En siis mitenkään usko, et toi pistos liittyy ku-raskauteen! Ja mä sitä paitsi olin jo tän porukan ”tilastotapaus” sen vaivan osalta ja te muut säästytte siltä, eikö! :) On hyvin todennäköistä et kaikki on hyvin ja raskaus on siellä missä pitääkin! Ulraan kannattaa mennä vasta rv 6, jotta varmasti näkyy jotain. Sitä ennen ei alkiota varmuudella näy ja sit huolehtii vain enemmän. Mä kävin ekassa ultrassa 6+0 (lapsettomuusklinikalla) ja sillon näkyi jo syke. Se oli ilmeisesti eka päivä, kun sykkeen pystyi näkemään. Lähetän hurjan voimakkaita tarrasukkia sinne pienelle ihmisen alulle!! :heart:

Voimia kaikille isolla kauhalla! :hug:
 
Hienoa, että tänne on saatu niin monta plussaa!! :heart: Onnea kaikille hirveästi ja tarrasukkia ja liimaa ja mitä täällä nyt tavataan toivotella! Yrittäkää olla murehtimatta, olette kuitenkin jo askeleen edellä meitä muita!

Tervetuloa kaikille uusille, teitäkin on jo melkoinen joukko! Toivottavasti käyntinne jää lyhyeksi ja jatkatte suoraan tuonne odottajiin!

Omaa napaa pitää purkaa taas tänne palstalle. Eli toissapäivänä meinasi iskeä känkkäränkkä :mad:, tänä aamuna meinasi itkettää :'(. Nämä siis minulla olleet nykyisin selkeitä pms oireita ja kas kummaa, tätihän se sieltä tulla pölähti. Ainakin aamusella vessapaperiin tuli reilusti punaista. Jos nyt taas jotain positiivista yrittää repiä joka asiasta, niin tämä on toinen kierto putkeen, joka sattuu vähän päälle 30 päivän. Eli nähtävästi kierrot olis nyt tasaantumassa, niin kuin aikaisemmin epäilin. Nyt oli jo vähän menkkatuntemuksiakin alavatsalla. Mulla olis pitänyt olla ensi viikolla se kontrolliultra, mutta keskiviikkona siirsin ajan, koska sen pitäisi sattua noin viikko menkkojen jälkeen. No, aika siirrettiin kolmen viikon päähän eli nyt se on liian kaukana. Taas pitäisi soittaa ja sopia uutta aikaa. Toivottavasti saisivat johonkin väliin ujutettua. Aionkin joka tapauksessa pyytää kaikki mahdolliset tutkimukset heti, ettei enää muuten veny tämä yritys. Reuma alkaa olla todella ärtsy, aamulla ei meinaa liikkeelle päästä. Kokeilussa onkin lääke, jota voi käyttää raskauden aikana, mutta josta aikaisemmin olen saanut päänsärkyä. Nyt sitten jännitetään, pystynkö sitä käyttämään. Kohta kelpaa vaikka rupikonnan koivet, jos vaan helpottaisivat oloa.

Joka tapauksessa kaikille aurinkoista syksyistä viikonloppua!! Ja positiivisia ajatuksia kaikista vastoinkäymisistä ja tätivierailuista ja vauvauutisista huolimatta;)
 
Onnea Sara!

Amanda on oikeassa, että ennen 6+0 ei kannata mennä ultraan, koska sitä ennen ei näy syke eikä välttis alkiokaan. Mutta itse kun hätähousuna ja pitkällä kierrolla kävin ultrassa liian aikaisin (silloin oli 4+1) niin kyllä se lääkäri näki, että jotain on ja se jotain on kohdussa. Mutta tosiaan, ei se hartiapistos automaattisesti tarkoita ku:ta. Että koeta olla huolestumatta vaikka se on vaikeaa. Onnea matkaan!

Pahoittelut Wanda.
 
Perjantaita kaikille, ja onnea plussanneille ja tsemppiä meille muille! Näiden foorumien lukeminen aiheuttaa ilmiselvästi raskausoireita, tuttua varmaan teillekin! Mua oikein naurattaa. Suussa maistuu oudolta, päätä jomottelee ja tällä hetkellä paleltaa ihan täysillä. En silti hetkeäkään usko että ekasta kierrosta ois voinut tärpätä tai ylipäänsä että oireita ilmaantuis näin nopeasti (nyt menossa ehkä kp 22/26). Eli jäitä hattuun sais lähetellä tännekin :D Mies lähtee tänään reilun viikon ulkomaanreissulle, saan ehkä ajatuksia pois kuumeilusta ja ehdin viettämään aikaa kavereiden kanssa, joilla ei oo koko yrityksestä hajuakaan.

Oisko kellään muuten hyvää ideaa, mitä viedä tai tehdä lahjaksi sairaalassa vuodepotilaana olevalle? Kyse on läheisestä työkaverista, joka on maannut siellä jo pari viikkoa ja joutuu luultavasti ensi viikolla leikkaukseen. Mulla on huono omatunto, kun en osaa olla tarpeeksi empaattinen, kun toisella on kurja tilanne ja itsellä pyörii päässä vaan vauva-asiat. Oon käynyt katsomassa pari kertaa ja vienyt nallen ja lehtiä ja suklaata, mutta jotenkin haluais keksiä jotain kivempaa. Huomenna oon menossa seuraavan kerran siellä käymään.
 
Ronjaiina: tilasto on meille kyllä aika monta plussaa velkaa, jotta kaikki vaan plussaamaan minkä ennättää.. ollaan oltu jo aivan epätilastollisen pitkään täällä!
Wanda: Voimia!!

Mandala: ei välttämättä lämpöjen dippaus Dpo 5 (jos ymmärsin yhtään oikein) tarkoita huonoa. Sellainenkin käsite on olemassa kun kiinnittymis-dippaus (suoraan käännettynä..) ja muutenkin lämmöt voi rteagoida vaikka mihin.

Ainoa mistä todennäköisesti voi päätellä menkkojen olevan jo tulossa, on jos lämmöt tippuu juuri viimeisenä päivänä ennen menkkoja: silloin voi odottaa samalle illalle tai seuraavalle päivälle tätiä. Muttei sekään pomminvarma ennustus ole, niinkuin ei mikään muukaan ennen ku menkat todella saapuu, suuntaan tai toiseen.

Tunafish: meditaatio kuulostaa todella hyvältä. Olen itsekin harkinnut sitä kun huolet pyörivät mielessä välillä yötä päivää, mutta enpä ole saanut aikataulutettua, ja oma keskittymiskyky ei nyt omatoimimeditaatioon riitä.
Jooga nyt on joiltain osin aika meditatiivista, mut siinäkin tuntuu että niissä kohdin vaan taistelen ajatusvyöryä vastaan sen sijaan että valaistuisin.

ON: TSH oli 1,59!!! Kyllä nyt kelpaa aloittaa hoidot, kun vihdoin kilppariarvot on saatu kuntoon. Tässä kuussa olen vetänyt macaa (YÄK) ja ovismeininki on ollut voimallinen tässä juuri. Munajohtimissa tuntemuksia vieläkin sen aukiolotutkimuksen jäljiltä: tiedänpä nyt ainakin missä ne sijaitsee.
 
Ginger, mahtavaa et kilppariarvot on kunnossa! Nyt vaan sen ja macan voimalla eteenpäin! :) Nyt kun itsellä on alkuraskaus meneillään, tuli mieleen se sun keskenmeno. Se oli varmasti kamalaa! Etkö ollut jo aika pitkällä? Ehditkö käydä sillon jo np-ultrassakin? Pidän peukkuja, että uusi plussa tulee pian!
 
Lauantai 8.10.2011



pipsa79............31v......kp 7/28-40.........yk7
Sintu74............37v......kp 7/29............(3*ivf) (1 tm)
Syksy2010........30v......kp 9/28-38.........yk12
Avonlea...........34v.......kp 9/27-29..........yk3
Neitipippuri.......30v......kp 10/31-49...........yk4
Ronjaliina.........30v.......kp 11/24-31................yk12
Hansman.........34v.......kp 12/28-30..........yk1
Almeja.............31v......kp 14/29...............yk~24
Tunafish-78......33v......kp 16/??..............yk6.......(femar)
Ginger.............35v......kp 17/??...............yk22.... (1kkm)
Joku_raja........29v.......kp 21/27-29........yk9.... (6*clom) .....dpo 4
Kaneli74......... 37v.......kp 23/28-32.........yk 9
Tatja..............35v.......kp 23/25-29.........yk14....(terolut)
Punanuttu........32vkp....kp 24/24-26........ yk 1
Mandala..........32v.......kp 25/25-35.........yk9.......dpo 7
Jo...................30v......kp 27/33...............yk8...... (1km)
tada................28v......kp 29/26..............yv2-3......dpo 17
Wanda_81.......30v.......kp 31/28-42.........yk12......(luge)
Demuli............31v.......kp 33/14-53.........yk12
Anskilia............32v......kp 59/25-32........yk4
Mansikkalime....31v......kp 65/30.............yk2
Neah................34v......kp 70/28............yk6
Sanja...............32v......kp 74/27 ............yk2
Sissi_81...........30?v.....kp 86/28-30.........yk3
Kiiriminna78......33v......kp ?/26-28...........yk3



Taustalla:
birdcherry
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Sara_78............32v..........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v .........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v..........yk2........plussa 3.10.
Sakara..............34v..........yk5........plussa 1.10.
Annastiina79......31v.........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v..........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. .................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. .....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Ginger en ollut koskaan kuullutkaan tuosta implantation dip:stä - kiitos siitä :) - mutta lueskelin siitä netistä siitäkin huolimatta, että sen dpo5 jälkeen nousi lämmöt vähän seuraavana päivänä ja taas eilen sitten ihan normaalit eli uskon sen tarkoittavan mitään mun kohdalla. Ennen en kyllä ole tuohon törmännyt omalla kohdallani. Tosiaan en myöskään ole täysin varma siitä että nuo ihan-mihin-aikaan-tahansa mitatut iltalämmöt on niin tarkkoja kuin samaan aikaan mitatut aamulämmöt.
Ja onnea muuten sulle hyvästä arvoista! :)

Nyt mökkeilyn maailmaan unohtaen kaikki nämä oireettomuudet ja menkkojen tulemiset kokonaan! Ihanaa viikonloppua kaikille :heart:
 
Kiitos kaikille onnitteluista ja tsemppauksesta! Ja anteeksi nuo hermoilut...

Hartiakipu on nyt hellittänyt. Tosin sitä tuntuu edelleen hivenen, mutta nyt molemmissa hartioissa eikä pistoina. Isosisko kertoi, että oli molempien raskauksiensa aikana tuntenut hartiakipua alussa ja kaksi tervettä lasta kuitenkin lopputuloksena, joten ehkäpä yritän rauhoittua. Seuraavaksi alan varmasti pelätä kemiallista raskautta, sillä raskausoireet laimenivat eilen melkoisesti. Enää palelee varpaita ja poskia hivenen kuumottaa, eipä juuri muuta. Vaan luinpa kyllä jostain, että nuo alavatsan turvotukset ja muut on tyypillisiä juuri niinä päivinä kun pitäisi menkat alkaa. No joo... ihan turhaa stressata. Yhtä hyvin voin panikoida, että jään auton alle juuri tänään tai vähintään taivas putoaa niskaan. Mitäpä mä voin asioille yhtään mitään murehtimalla. Kolmen viikon päästä pääsee varhaisultraan ja sielläpä näkee sitten totuuden, ellei aikaisemmin jotain radikaalia tapahdu.

Vaan tiedättekös... Mä olen ollut just niitä tyyppejä, jotka on ajatellut vauvakuumeisena, että kun plussa pärähtää testiin, olen maailman onnellisin enkä osaa murehtia mistään. Jollain tapaa on kai vähän ärsyttänytkin *anteeksi* kun plussannut on valittanut jossain, että miten kamalaa ja hirveää nyt on eikä voi rauhoittua, kun pelottaa keskenmeno, kohdun ulkoinen jne. Silloin on miettinyt, että olisi vain onnellinen edes siitä, että plussa on tullut testiin, sekin on paljon enemmän kuin monella muulla! Mutta nyt tosiaan pyydän anteeksi ajatuksiani ja myönnän, että ymmärrän tuon huolen todella. Tuntuu niin lottovoitolta, että ensimmäinen inseminaatio todella onnistui meidän kohdalla ja pitkä kuumeilu tuotti tuloksen. Melkeinpä paljon suurempi lottovoitto kuin se 10 miljoonaa, mitä yläkerrasta pyytelin, että saatais jatkossakin maksettua lapsettomuushoidot. Lopputulos ei ole vielä selvä, mutta olen päättänyt yrittää todellakin nauttia raskaana olosta kesti se sitten päiviä, viikkoja, tai sen yhdeksän kuukautta. Itketään sitten lopussa ilosta tai surusta.

Mutta joo, varmasti täällä pyörin vielä tovin teidän vaivoina, ehkäpä siihen asti, että ultrassa nähdään vauva-alkio tarrasukat jaloissa :heart: Olette todella olleet tämän 8-9 kuukautta ihania tukijoita ja toivon paljon, paljon plussatuulia ja voimia jokaiselle :hug:

(Mulle voi laittaa plussan vaikkapa eiliselle 7.10.2011)
 
Amanda: Mulla kkm havaittiin juuri np-ultrassa, 12. viikolla, jonne siis menin kesken työpäivän lähinnä jännittäen jotain niskaturvotuksia. No. Uutiset olivat huonot, vauva kuollut jo monta viikkoa sitten. Siellä sitten juostiin itkien eri henkilöiden ja kerrosten väliä ja saatiin kotiinviemisiksi pilleri seuraavana aamuna otettavaksi, jossa kohtaa pyörryin lattialle. Viikolla 6 oli kuitenkin sydämen syke nähty varhaisultrassa, ja juuri edellisenä iltana oli kerrottu mun vanhemmille. Huh huh! Se oli kyllä aivan järkyttävää henkisesti ja fyysisesti.

Niin että eiköhän olla koettu jo riittävästi kamaluuksia. Useimmiten kuitenkin vauvat vilkuttaa siellä np-ultrassa iloisesti. Koska pääset katselemaan vilkutusta?

Sara: jahka tässä joskus plussaan niin aion olla aivan huoleton alusta loppuun (niin-pä!) :saint: Voidaan sitten vaihtaa vinkkejä kuinka huoleton sitä voikaan olla, jos et ole siihen mennessä synnyttänyt.. Se kannattaa muistaa, että pahimpaan varautuminen ei lohduta sitten pätkääkään siinä tapauksessa että pahin sattuiskin kohdalle.
ginger
 
Kun tässä on ollut keskustelua noista aamulämmöistä, niin itse olen tässä kierrossa niitä mittaillut. Vähän häiritsee se, että vapaa-aamuina nukun pitempään ja silloin lämmöt ovat aina vähän korkeammat, mutta samassa suhteessa ovat koko ajan. Täysin oppikirjan mukaan on mennyt tähän asti, mutta nyt dpo4 tuli tosiaan mullakin dippi. Tätiä en kuitenkaan vielä odota, joten siitä tuskin johtuu. Mielenkiinnolla odotan huomisaamuista lämpöä.

Yleensäkin todella outoa on se, että mun kroppa toimii kaikin puolin kuin biologian kirjassa, mutta en vain tule raskaaksi. Viime kierrossa oli jotain häikkää, kun se ovulaatioplussa näkyi niin kauan. Tässä kierrossa heti seuraavana päivänä viiva oli hailakka. Kuitenkin sama clomifen-annostus on ollut.
 
Sara aivan ihanaa, että olet selvästi jo paremmalla fiiliksellä :heart: kelaa miten siistiä että ekasta inssistä nappasi! :)

Ginger aivan kauheaa tuo kokemasi, en voi edes kuvitella! :( mutta onneksi olet kuitenkin 'yhdessä kasassa' ja kohti uusia mahdollisuuksia kun kilppariarvotkin kohdillaan, hurjasti toivottelen onnea matkaan tulevaan! :)

Joku_raja muakin kummastuttaa ja ärsyttää ihan hullunaan, että periaatteessa koulukirjaesimerkin mukaan (ilman lääkitystä) ihan normaali kierto mullakin on (sitä yhtä kummallista pitkää kiertoa lukuunottamatta), plussakin tulee ovistestiin suht ajallaan (joo ei välttis ovista edes tarkoita) mutta raskaaksi en vaan siltikään tule!
Kuten maininnutkin että mulla nyt tuo lämmön dippaus (ei vaan se yksi päivä vaan kokonaan kai) kummastuttanut niin siihen päälle vielä kaikkein inhottavin juttu tässä kuitenkin se että tänään tuossa mökkisaunan jälkeen pyyhkeellä pyyhkiessä tuli jotain oranssin rusehtavaa tuhrua anopin pyyhkeeseen : / valkkarikin oli epätavallisen tummaa päivällä ja tästä kun menkat alkaa oikeasti (dpo7 !!!!!!?) niin alkaa olemaan kyllä sellainen tilanne, että en tiedä (anteeksi) vittuuntuako vaiko itkeä ihan sen takia että kroppa voi sittenkin olla toimimaton :(

Jos tämä kierto päättyy näin niin ei voi sanoa korkeelta tippuvansa, mutta ehkä sitä enemmänkin tulee harmittamaan :(

Anteeksi valitus ja se etten löydä positiivisia asioita juuri nyt keskellä kaunista syysviikonloppuiltaa, oman itseni tsemppaus tuntuu tällä hetkellä vaan olevan jokseenkin normaalista poikkeavan vaikeaa, mutta kaikesta huolimatta toivotan (parempaa) onnea loppu kiertolaisille, jännäilijöille ja parhaita uutisia tuleviin ultriin Saralle ja Amandalle.
 
Sunnuntai 9.10.2011



Mandala..........32v.......kp 1/25-35.........yk10
pipsa79............31v......kp 8/28-40.........yk7
Sintu74............37v......kp 8/29............(3*ivf) (1 tm)
Syksy2010........30v......kp 10/28-38.........yk12
Avonlea...........34v.......kp 10/27-29..........yk3
Neitipippuri.......30v......kp 11/31-49...........yk4
Ronjaliina.........30v.......kp 12/24-31................yk12
Hansman.........34v.......kp 13/28-30..........yk1
Brita................31v.......kp 13/28...............yk1
Almeja.............31v......kp 15/29...............yk~24
Tunafish-78......33v......kp 17/??..............yk6.......(femar)
Ginger.............35v......kp 18/??...............yk22.... (1kkm)
Joku_raja........29v.......kp 22/27-29........yk9.... (6*clom) .....dpo 5
Kaneli74......... 37v.......kp 24/28-32.........yk 9
Tatja..............35v.......kp 24/25-29.........yk14....(terolut)
Punanuttu........32vkp....kp 25/24-26........ yk 1
Jo...................30v......kp 28/33...............yk8...... (1km)
tada................28v......kp 30/26..............yv2-3......dpo 18
Wanda_81.......30v.......kp 32/28-42.........yk12......(luge)
Demuli............31v.......kp 34/14-53.........yk12
Anskilia............32v......kp 60/25-32........yk4
Mansikkalime....31v......kp 66/30.............yk2
Neah................34v......kp 71/28............yk6
Sanja...............32v......kp 75/27 ............yk2
Sissi_81...........30?v.....kp 87/28-30.........yk3
Kiiriminna78......33v......kp ?/26-28...........yk3



Taustalla:
birdcherry
Rumor
Jonesy
Cassis
Sintti -79
Nima
Scrat
PauhaavaSydän
Kippi
Vadelma30
Yameliah
Popcorn78
Lusa
Innuli
Sunny80
krizze
Durasel



plussanneet
-2011-

Sara_78............32v..........yk8........plussa 7.10.
Taraolivia..........31v .........yk1........plussa 4.10.
riesa79.............32v..........yk2........plussa 3.10.
Sakara..............34v..........yk5........plussa 1.10.
Annastiina79......31v.........yk20...... plussa 25.09.
Tuittis..........................................plussa syyskuu
Marjutan...........28v..........yk4........plussa 3.9.
Amanda77.........34v........yk17.......plussa 25.8.
Killiäinen............30v. ......yk27.......plussa 7.8.
Samirja..............32v. .....yk3........plussa 25.7.
lallaa77..............34v.......yv2........plussa 29.6. (6x inssi, 1xIVF)
sunni..................33v. .................plussa 24.6.
KattiMattis..................................plussa
Miimau...............31v. .................plussa 21.4.
Viena.................33v. .....yk3.........plussa 8.4.
Tuiskuli..............29v. .....yk6.........plussa 7.3.
sgt....................32v. ......yk4.........plussa 20.2.
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
-2010-
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8.........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18.......plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ....yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ....yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-........................................ .plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ....yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ....yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Moi naiset!

Saisikos hypätä mukaan keskusteluun? Oon teidän juttuja käynyt täällä jo hieman etukäteen seuraamassa, mutta en ole uskaltautunut mukaan. Vauvasta oon haaveillu enemmän ja vähemmän muutaman viime vuoden aikana (liekö sitten se kuuluisa biologinen kello?).

Vauvaa kuumeillaan, mun esikoinen ja miehelle toinen olisi haaveissa. Ikää olisi mulla nyt 31v. Nyt olisi menossa yk1 kp 13/28.

Brita
 

Yhteistyössä