**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.6**

Torstai 17.2.2011



Vadelma30.....30v. ......kp3/32...............yk5
Tatja.............34v. ......kp13/26-29.........yk8....... terolut
Sintti-79........31v. ......kp14/23-30.........yk20...dpo 0
Kippi.............30v. ......kp15/27-28.........yk5
Jonesy...........30v. ......kp17/25-35........yk3
Nima.............30v. ......kp20/31-37........yk4
Ronjaliina.......29v. ......kp21/28-29........yk3
anskilia..........31v. ......kp22/30............yk2
Ginger...........35v. ......kp23/??.............yk12...... 1kkm
Amanda77......33v. ......kp24/?..............yk11... 1 km, 1*clom
Yameliah........31v. ......kp26/28-30........yk20
Scrat.............31v. ......kp26/32-38........yk12.... 4*terolut
Annastiina79...31v. ......kp27/30-58........yk14
sgt................32v. ......kp29/29-31........yk4
Wanda_81......29v. ......kp29/30-42........yk5 (+ 8kk tjot)
Demuli..........31v. ......kp34/32-36.........yk4
Miimau..........31v. ......kp37/27.............yk7
Sakara..........33v. ......kp45/32-36.........yk2
Tunafish-78....32v. ......kp105/28-32.......yk0



Taustalla
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Sgt plussaonnea! ++++:whistle:
Pitäisi varmaan kirjata ylös noita oletetun oviksen tuntemuksia että milloin niitä on ja sitten katsoa täsmääkö menkkojen alkaminen neljäntoista päivän päähän. Mulla oli tässä kierrossa aikamoisia kipuja ovisten suunnalta melko aikaisessa vaiheessa kiertoa, ja nyt tämä tissikipu, että veikkaan n.30-33 päivän kiertoa. Tikutusta en tässä kierrossa tehnyt.
Mulla ei ole myöskään mitään oireita suuntaan tai toiseen. Kovasti sitä kyllä toivoo vähäisestä mahdollisuudesta huolimatta että olisi tärpännyt kuitenkin... :rolleyes:

Vadelma mulla on ollut aiemmin ovulaatio jossain kp 19-20 tienoilla kun kierto on ollut 33-34. Nyt on vaan alkanut vähän kierrot heittelehtiä, viimeksi sain neljä päivää ovisplussan ja sitten viikon päästä uudelleen. Menkat kuitenkin alkoi siten että tuosta viimeisestä ovisplussasta ei ollut vielä 14 päivää. Tiedä sitten missä välissä oli ovis vai oliko ollenkaan.

Amanda tsemppiä hoitoihin! Mahtaa olla harmistuttava tilanne ja seuraavan kierron odottaminen tuntua pitkältä ajalta. Jaksamista! :hug:
Minä ainakin mielelläni luen kuulumisiasi ja pidän kovasti peukkuja puolestasi! :)

Plussatuulia kaikille! ++++++:whistle:
 
Kippi
Hei!

Täällä ilmoittautuisi uusi kuumeilija mukaan. Olen lueskellut jonkin aikaa viestejänne ja saanut niistä lohtua, nyt jotenkin tuli "mitta täyteen" kun tuntuu että tämä vauvahaaveilu vie kaiken energian ja päätin liittyä mukaan. =) Ikää on 30, kp15/27-28 ja yk 5. Kovasti miehen kanssa lasta toivomme mutta ollaan menty sillä ajatuksella että säännöllinen seksielämä toivottavasti tuottaa toivotun tuloksen, olen netin ovulaatiolaskurin avulla yrittänyt miettiä ajoituksia. Viime kierrossa "erehdyin" kokeilemaan ovulaatiotestejä, joita tein kp 11 alkaen 7 päivää putkeen (digitaalisia), ja kun plussaa ei tullut, turhauduin ja ahdistuin tuleeko sitä koko ovulaatiota. Uskoisin kuitenkin että se tulee, koska pillereiden lopettamisen jälkeen kierto ollut säännöllinen ja yleensä bongailen limamaista väritöntä vuotoa jossain vaiheessa kiertoa, jonka olen tulkinnut ovikseksi. Viime kierrossa sitä vuotoa tuli parina päivänä testailun lopettamisen jälkeen, en sitten tiedä tuliko myöhäinen ovulaatio. Olin myös kovassa kuumeessa joten en tiedä voisiko se siirtää ovista / jättää sen tulematta kokonaan.

Mutta kuitenkin, oma lapsi olisi niin kovin toivottu! Plussatuulia kaikille! =)
 
Ooo, uusi hieno pino! :D Ja meidän porukkakin on taas mukavasti kasvanut... Tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Kiitos wanda kun olet jaksanut päivittää listaa. Mulle voisi muuttaa tietoihin kp 14, yk 20 ja dpo 0.

Pakko taas kirjoitella tänne pitkästä aikaa, kun jännittää niin hirmuisesti... Eilen siis sain plussan ovistestiin, joten tänään on edessä uusi keikka Väestöliittoon ja ensimmäinen inssiyritys. Siis olettaen, että miehen tänä aamuna antama simppanäyte osoittautuu käyttökelpoiseksi ja että mulla on munanjohtimet auki (aukiolotutkimusta ei ole mulle vielä tehty, ettei mene "hukkaan" jos joudutaan sittenkin koeputkihoitoihin). Oon ihan hermona... entä jos inssi ei onnistukaan, sitten joudutaan aloittamaan ihan "oikeat" hoidot piikityksineen kaikkineen. :O Aukiolotutkimuskin pelottaa, kun joillakin se kuulemma sattuu ihan järkyttävästi, mutta en tiedä uskallanko ottaa särkylääkettä jos se jotenkin haittaa hedelmöitymistä...

No, nyt ei auta muu kuin yrittää lohduttautua sillä, että tämän päivän jälkeen ainakin tiedetään taas paremmin missä mennään. Toivotaan vaan, että tulisi hyviä uutisia. :|

Tsemppiä teille kaikille muillekin odotteluun. Erityisesti Amandalle :hug: Varmaan todella turhauttavaa, kun mitään ei meinaa tapahtua... pidän kaksi käsin peukkuja, että lääkitys alkaisi pian "purra".

Ja Vadelmalle, ovis on mulla tullut aika säännöllisesti kp 12-13 tietämillä silloin kun olen sen onnistunut bongaamaan. Tällöin kierron pituuskin on ollut sen 26-28 päivää. Pari kertaa on ollut alimittainen kierto, ja veikkaan ettei silloin ole tapahtunut ovulaatiota ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Kippi! :wave:

Kiitos kiitoksista Sintti ja Ronjaliina! Paljon onnea inssiin Sintti!!! Pidän peukkuja pystyssä ja sormet ristissä että hoito tuottaisi tuloksen!

Mä jännään kanssa tänään verikokeen tuloksia, kahdelta pitäisi tulla soittoa. Sitten selviää esim. kilpirauhasen toiminta ja muita raskautumiseen vaikuttavia tuloksia.
 
No niin, verikokeiden perusteella olen terve. :)

Ei ole kilpirauhasissa mitään, verenkuva hyvä eikä mitään tautejakaan ole (hiv, klamydia, c-ja b-hepatiitit tutkittu). Seuraavaksi sitten yksityiselle testaamaan tapahtuuko ovulaatiota. Mulla on yksityiselle lähete sellaiseen kuin s-prog, mikä lie sitten onkaan. Siinä on vielä perässä koodi lh+7. Olisikohan sitten ollut että seitsemän päivän päästä ovisplussasta piti mennä testiin. Sain tuon lähetteen syksyllä jo mutta nyt en enää muista missä vaiheessa kiertoa kokeessa piti käydä. Tarttee laittaa sähköpostikyselyä lääkärille jossain vaiheessa...
 
wanda hyvä, että verikokeen tulokset oli ok :)

Mä olen kohta menossa gynelle, mutta en oikein tiedä mitä toivoa. Siis olisiko parempi, että mitään ei löydy vai että vauvattomuudelle löytyy jokin selkeä syy : /

Sori en ehdi nyt enempää kommentoida muiden kuulumisia, palaan huomenna asiaan...
 
Tervetuloa uusille!
Toivotaan iloisia käänteitä Amandalle ja Sintille hoidoissa!
Ja Wandalle ja Nimalle tutkimusten etenemistä.

Hiljaista on ollut, joo. Itse olen pyrkinyt suuntaamaan ajatuksia vauva-toiveiden ja -toivottomuuden kanssa sutimisesta muuhun elämään. Samalla yritys täysiä päällä, mutta kun vauvan aikataulut näyttää nyt olevan toiset kuin mun suunnitelmat, yritän hyväksyä tämän. Km:n lamaannuttava ja pakkomielteitä aiheuttava vaikutuskin on hellittänyt joten pystyy paremmin ottamaan asian sellaisena kuin se nyt on.

Sallin itselleni kovemman kuumeilun vain oviksen aikaan ja sitten taas loppukierrosta, muuten yritän ajatella asiaa vain hiukkasen. Muutenkin on niin paljon stressiä elämässä juuri nyt, että jos olisin raskaana, stressaisin vain että miten stressi nyt vahingoittaa vauvaa.

Tää on tuntuu kuitenkin tärkeältä palstalta, vaikken kovasti kirjoitakaan, ja toivoisin että uudet löytäisivät mukaan ja muut "vanhat" pysyisivät, kunnes siirtyvät odottajiin. Ihanaa, kun joku jaksaa olla aktiivinen, mutta mua ei haittaa jos palstalla käy harvakseltaan, vaikka vaan purkamassa mieltään silloin kun muille ei voi puhua. En sitten tiedä mitä muut on mieltä..

ON: huomasin tuosta listasta että mullahan on jo kp 23. Voisi olla joko DPO 12 tai vasta DPO 7. Ovis jäi mysteeriksi kun oireita oli oudosti 2kertaa peräkkäin, testit loppu enkä ehtinyt mittailla lämpöjäkään. Ovuloidako vai eikö ovuloida, siinä pulma. Oireista ei tietoakaan.

Ginger
 
Amandalle voimia jaksaa tämä vaihe :hug: Silloin kun aloin seuraamaan tätä ketjua teitä oli useampia samassa tilanteessa ja tukea toisillenne. Lähes kaikki hoidossa olleet pussasivat yhtäkkiä ja porukka ketjussa vaihtui samoin puheenaiheet. Uskon, että seuraavassa suuressa plussa-aallossa on mukana ainakin Amandan lisäksi Sintti, Tatja, Yameliah, Scat ja moni muu.

Wandalle kiitokset minultakin päivittämisestä ja onnitelut terveen papereista.

Ja Sintille onnea matkaan. Toivotaan, että kaikki menee hienosti.

Tervetuloa mukaan Kippi!

ON: Täällä edelleen odotellaan tätiä kylään. Parit negat testit olen tehnyt. Tällä hetkellä on niin paljon muuta touhua ja ajateltavaa, että vauvakuumeilu on aika lievää. Parempi niin kun kierrot tuntuu olevan pitkiä. Viimeksi muistaakseni 72 pvää. Paremin pää kestääkun on muuta ajateltavaa.
Naimisiinmenostakin on päästy lopulta yhteisymmärrykseen. Hääpäivä on sovittu huhtikuulle ja paikaksi maistraatti, mihin olen erittäin tyytyväinen.
Ja ai niin synttäritkin tuli vietettyä, joten iäksi voi päivittää 34.
 
Kippi
Kiitos kivasta vastaanotostanne! En usko että minustakaan kovin aktiivista kirjoittelijaa tulee, mutta tämän palstan olemassa olo oli itselleni merkityksellistä jo ennen kuin itse liityin mukaan, joten kiva kun tämä (=te) on olemassa!

Ginger, sullahan saattaa olla vaikka näinä hetkinä se pieni ihme siellä masussa tapahtumassa! Itse olen yrittänyt suhtautua hieman samoin kuin kuvasit, että oviksen aikaan uskoa, toivoa ja yritystä ;) ja loppukierrossa toivo aina herää, mutta muuten yritän keskittyä muuhun. Tosin viimeinen kuukausi on itselleni ollut jotenkin tosi vaikea, pelko lapsettomaksi jäämisestä on tullut yllättävinä hetkinä, esim pikkulapsia nähdessä jotka yleensä saa mut vaan hyvälle mielelle. Yhtenä päivänä töissäkin joutui oikein pidättelemään itkuaan. Mutta yritän ajatella niinkin että kaikki tunteet on sallittuja, kunhan ei jää negatiivisiin aatoksiin jumittamaan. Tällaista filosofointia :p

Ovistesteistä olisin teiltä viisaammilta kysynyt, kun tein testin maanantaina joka oli kp 12, en saanut minkäänlaista viivaa eikä ollut ovistuntemuksiakaan. Viime kierron tyhjistä ovistesteistä turhautuneena päätin etten testaa enää tässä kierrossa ja koitan olla stressaamaatta. Eilen ja tänään on ollut kipuja vatsassa ja tänään aamulla limaista väritöntä vuotoa. Tein sitten hetki sitten testin ja siihen tuli haalea viiva. Kiertoni pituuden mukaan ovis pitäisi tulla näinä hetkinä ja mietinkin että oliko se eilen ja oliko tämä haalea viiva testissä "jälkimaininkeja"? Näin toivoisinkin koska viimeisin yritys oli tiistaina ja ennen viikonloppua ei ole mahdollista peittoja pöllyytellä =)

Kaikille kovasti toivon toivoa ja vielä enemmän plussia!
 
Wanda Tuo s-prog on progesteroni (=keltarauhashormoni) arvo Lh varmastikin on sitten lutenisoiva hormoni. Jos oiken muistan, niin se nimenomaan otettiin loppukierrossa. Kannattaa tosiaan varmistella lääkäriltä. Minulta, kun otettiin hormonikokeet, niin joku hormoni vaati näkyäkseen sen, että näyte otettiin vasta aamupäivällä eikä ihan aikaisin aamulla.

Sakara Kumpa olisit oikeassa tuossa plussa-aallossa :) Onnittelut hääuutisista ja synttäreistä!

Ginger Samaa mieltä eli hyvä, kun ihmiset voivat täällä purkaa asioita. Jokainen voi oman halunsa ja tahtinsa mukaan kirjoitella.

Sintti Onnistuiko inseminaatio?

Kippi Mahdotonta sanoa olisiko ovis jo ollut. Testejä kannattaa tehdä päivittäin tai sitten ei ollenkaan. Voihan olla, että plussa pärähtäisi vaikka huomenna. Oireet on kyllä lupaavat eli pidetään peukkuja.

Täällä tuli tänään pientä kinaa, kun kuuluttelin peitonheiluttelun perään. Miehellä ei ollut fiilistä :(
Ovistesti vielä nega, mutta toivon, että plussa pärähtää viikonloppuna ja se saataisiin hyödynnettyä. Tietääkö joku onko nuo miehen siimahännät huonolaatuisia, jos ovat olleet ns. kauan purkautumatta vai onko sillä isoa merkitystä?
 
Perjantai 18.2.2011



Vadelma30.....30v. ......kp4/32...............yk5
Tatja.............34v. ......kp14/26-29.........yk8....... terolut
Sintti-79........31v. ......kp15/23-30.........yk20...dpo 1
Kippi.............30v. ......kp16/27-28.........yk5
Jonesy...........30v. ......kp18/25-35........yk3
Nima.............30v. ......kp21/31-37........yk4
Ronjaliina.......29v. ......kp22/28-29........yk3
anskilia..........31v. ......kp23/30............yk2
Ginger...........35v. ......kp24/??.............yk12...... 1kkm
Amanda77......33v. ......kp25/?..............yk11... 1 km, 1*clom
Yameliah........31v. ......kp27/28-30........yk20
Scrat.............31v. ......kp27/32-38........yk12.... 4*terolut
Annastiina79...31v. ......kp28/30-58........yk14
sgt................32v. ......kp30/29-31........yk4
Wanda_81......29v. ......kp30/30-42........yk5 (+ 8kk tjot)
Demuli..........31v. ......kp35/32-36.........yk4
Miimau..........31v. ......kp38/27.............yk7
Sakara..........34v. ......kp46/32-36.........yk2
Tunafish-78....32v. ......kp106/28-32.......yk0



Taustalla
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Anteeksi, nyt tulee vain omaa napaa...

Gynellä käyty ultrauksessa ja periaatteessa kaikki on ihan hyvin. Eilen tosiaan jo kp20, mutta oikeassa munasarjassa oli näkyvissä vasta 14mm follikkeli. Tuo munarakkula kuulemma kasvaa noin 2mm vuorokaudessa ja puhkeaa keskimäärin 22mm kokoisena eli ovulaatio odotettavissa arviolta maanantaina. Ostin nyt lisää ovulaatiotestejä, mutta en edes tänään testannut, kun on vielä aikaista. Pitkäksi on siis tämä kierto venymässä. Ekan yk:n pituus oli tuo 37 ja sen jälkeen 2 yk:ta 31 päivää, mutta nyt taas kierto pitenee (huokaus)

Kohdun limakalvon paksuutta olen tässä epäillyt, kun ovulaatiosta menkkoihin on kulunut vain 11 päivää ja menkatkin olleet hyvin niukat. Gynen mukaan niukat menkat eivät kuitenkaan ole merkki yhtään mistään (runsaat ja kivuliaat taasen saattavat olla). Ultrassa näkyi 9mm paksuinen, kolmikerroksinen ja hyvin siisti limakalvo, joka vastaa kierron vaihetta (eli suhteessa follikkelin kokoon erittäin hyvä). Mitään kystiä tai endometrioosia ei ollut havaittavissa, MUTTA: vasemmassa munasarjassa oli lievää monirakkulaisuutta. Gyne ei tämän ultran perusteella halunnut tehdä diagnoosia mihinkään suuntaan, hänen mukaansa mahdollinen monirakkulatauti (PCO?) on vaikeasti diagnosoitavissa ja mulla kuitenkin oikealta puolelta löytyi selvä johtofollikkeli. En nyt siis oikein tiedä, mitä ajatella... Pitäisi varmaan vähän laihduttaa, mulla on painoindeksi luokkaa 28-29 (yli 30 on vasta ylipainoinen), mutta alle 25 olisi normaali. Laihdutus ilmeisesti auttaisi rakkuloihin..?

Sitten loppukevennys: Mä kyselin ilmeisesti niin asiantuntevia kysymyksiä ja oikeilla termeillä, että gyne kysyi olenko töissä tällä alalla (!) Jouduin sitten myöntämään, että olen vain liikaa lukenut asioita netistä :ashamed: :LOL:
 
Nyt ehdin lueskella muidenkin kuulumiset, niin pystyn kommentoimaan.

Ensinnäkin haluan toivottaa Amandalle paljon tsemppiä. Mielelläni luen kuulumisiasi vielä tällä palstalla jatkossakin :hug: Onnea myös Sintille inssiin, toivottavasti hoito onnistuu :heart:

Tervetuloa Kippi :wave: Voi harmi, kun sullakin on ovis kateissa, se tuntuu olevan yleisin ongelma tällä(kin) palstalla. Kannattaa tosiaan testata ovista monta päivää putkeen. Mä testasin viime kierrossa ovista 9 päivää (digitestillä), kunnes sitten yhtäkkiä pärähti plussa :) Tsemppiä oviksen bongaukseen myös wandalle ja Vadelmalle. Teidän tulokset kuulostaa kyllä oudoilta, mitä testimerkkiä käytätte?

Tatja toivottavasti sullekin se ovisplussa ilmestyy. Mä olen ymmärtänyt, että miehen varastot olisi hyvä tyhjennellä 2-3 päivän välein, että tuotanto pysyy käynnissä ja laatu hyvänä. Mulla ei aina ole innostusta peiton heilutteluun, varsinkin kun ovista saa odottaa kauan. Mutta voihan sen tuotannon pitää silti käynnissä muilla keinoin purkautumalla (ja en siis tarkoita vieraissa käymistä) :D

Sakaralle paljon onnea naimisiin menon ja synttäreiden johdosta! :flower:

Plussatuulia kaikille ja erityisesti sgt:lle ja gingerille, näyttäkäähän mallia meille muille! +++:whistle:
 
Nima olen käyttänyt halpa-testi.fin ovistestejä. Täytynee varmaan kokeilla jonkin muun merkkisiä seuraavaksi. Ensi kierrossa pitää testata jos meinaan sinne hormooni-kokeeseen mennä jossa katsotaan tapahtuuko ovulaatiota.
Missä muuten kävit ultrassa? Itseäni kiinnostaisi myös mennä samaiseen ultraukseen.
 
wanda mä oon käyttänyt vain digitaalista ovistestiä, vaikka se kallis onkin, mutta ei joudu tulkitsemaan viivan vahvuuksia.

Kävin siis yksityisellä ultrassa, tällä kertaa Diacorissa (taitaa olla vain pääkaupunkiseudulla), mutta kyllä muutkin yksityiset lääkäriasemat noita tekee, esim. Mehiläinen, Terveystalo jne. Siitä lystistä saikin sitten maksaa yli 100 euroa, joten kovin usein ei raaski/kehtaa siellä käydä...
 
Kippi
Nima ja Tatja, juu mä oon alkanut kallistumaan ovistesteissä siihen suuntaan että testejä ei ollenkaan... kun uskon vakaasti oviksen tapahtumiseen kierron säännöllisyyden ja oireiden perusteella. Mutta tosiaan, jos sille testailun tielle jatkossa kuitenkin lähden, täytyy jaksaa testailla useampi päivä putkeen. Nyt vaan pidän peukkuja ja varpaita ristissä että olisi edes pieni mahdollisuus tässä kierrossa plussaan.

Nima, en oikein osaa tuohon sun gynekologikäyntiin kommentoida kun en ihan kaikkea hiffannut :) mutta eikö tuo kuitenkin kuulostanut siltä, että gyne ei nähnyt tarvetta lisätutkimuksiin ja estettä raskautumiselle? Tsemppiä! Tatja, minäkin oon lukenut että parin-kolmen päivän välein hyvä miehen purkautua ;) mutta jostain luin myös että vasta viikko taukoa voisi vaikuttaa negatiivisesti ja toisaalta päivittäinen sekstailukaan ei olisi pahasta. Meillä oli tossa toisenlainen pulma kun peitot heilui niin monta päivää putkeen, että mä jo aattelin että nyt saa riittää tärppää tahi ei ;)

Nyt loppukiertolaisilta plussauutisia antamaan tsemppiä meille muillekin!
 
Lauantai 19.2.2011



Vadelma30.....30v. ......kp5/32...............yk5
Tatja.............34v. ......kp15/26-29.........yk8....... terolut
Sintti-79........31v. ......kp16/23-30.........yk20...dpo 2
Kippi.............30v. ......kp17/27-28.........yk5
Jonesy...........30v. ......kp19/25-35........yk3
Nima.............30v. ......kp22/31-37........yk4
Ronjaliina.......29v. ......kp23/28-29........yk3
anskilia..........31v. ......kp24/30............yk2
Ginger...........35v. ......kp25/??.............yk12...... 1kkm
Amanda77......33v. ......kp26/?..............yk11... 1 km, 1*clom
Yameliah........31v. ......kp28/28-30........yk20
Scrat.............31v. ......kp28/32-38........yk12.... 4*terolut
Annastiina79...31v. ......kp29/30-58........yk14
sgt................32v. ......kp31/29-31........yk4
Wanda_81......29v. ......kp31/30-42........yk5 (+ 8kk tjot)
Demuli..........31v. ......kp36/32-36.........yk4
Miimau..........31v. ......kp39/27.............yk7
Sakara..........34v. ......kp47/32-36.........yk2
Tunafish-78....32v. ......kp107/28-32.......yk0



Taustalla
Popcorn78
Lusa
Innuli
KattiMattis
Sunny80
Lallaa77
krizze
Durasel



plussanneet
RR.....................31v. ....yk4........plussa 27.1.
Tömpsis..............31v. ...yk3.........plussa 27.12.
Arminen..............31v. ...yk3.........plussa 25.12.
Ainomieli.............29v. ...yk4.........plussa 14.12.
Marienna.............30v. ...yk7.........plussa 8.12.
Zipuli..................32v. ....yk8........plussa 26.11. ...(1. ivf:n 1. pas)
Mma Ramotswe....34v. ...yk18........plussa 18.11. ...(4*clom)
Anna-79..............31v. ...yk7..........plussa 11.11.
Sannuli79............31v. ...yk12........plussa 4.11. .....(terolut)
aamuyö...............32v. ...yk5.........plussa 2.11.
Olivia-79.............31v. ...yk10........plussa 2.11.
Viu.....................30v. ...yk12........plussa 29.10. ...(1. ICSI)
Feufollet..............34v. ...yk10........plussa 24.10. ...(4*terol, 1.clom)
Tinka-.........................................plussa 30.8.
Talitintti80...........29v. ...yk6..........plussa 25.7.
Linda32...............32v. ...yk1..........plussa 20.7.
Siukuki...............29v. ...yk3..........plussa 12.6.
Rae34.................34v. ...yk10........plussa 31.5.
Smi....................33v. ...yk7 ........plussa 8.5.
Keltakaneli..........32v. ...yk~20......plussa 1.4.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos teille ihanat tsemppailusta! :) Se tuli tarpeeseen!

Wanda, hienoa, että verikokeet oli hyvät! Se on jo tärkeä askel, ettei suurempaa häikkää ole.

Sintti, miten inssi meni?? Toivon hurjasti, että onnistui ja siimahännät löysi tiensä perille!! Voin todella hyvin kuvitella sun fiilikset siitä, että toivoisi ns. kevyempien hoitojen toimivan.

Ginger, hyvä että oot osannut siirtää ajatuksia muualle kuumeilusta, jottei se valtaisi mieltä liikaa. Vaikka km on kamala kokemus, se antaa toivoa tulevaan! Teillä on todistetusti mahdollisuus tulla raskaaks luomuna. Miksi se sitten antaa odottaa itseään, sitä ei tiedä. Mutta kyllä se vielä tapahtuu! :) Pidän peukkuja, että jo tässä kierrossa!

Nima, lääkäriuutiset vaikutti ihan hyviltä! Pieni monirakkulaisuus tuskin on este ovuloimiselle, jos selkeä johtofollikkeli löytyi. :) Toivotaan, että se jaksaa kasvaa isoksi asti!

Sakaralle synttärionnea! Ja hienoa, että naimisiinmenokin häämöttää! :)

Kippi, tervetuloa!

Ronjaliina, kyselit miten oon suhtautunut raskaaksi tulleisiin ystäviini. Totta kai se on myös rankkaa ja pieni pistos sydämeen. Mutta toisaalta iloitsen valtavasti heidän puolestaan ja eläydyn entistä vahvemmin heidän onneensa. Yksi ystäväni sai juuri kolmannen lapsensa ja täytyy sanoa, että kyllä se vähän kirpaisi. Hän on tullut aina raskaaksi nappia painamalla. Toisaalta mulla on myös kavereita, jotka ovat samassa tilanteessa tai sellaisia, jotka ovat saaneet lapsen vuosien yrittämisen jälkeen. Lopulta muiden raskaudet tai lapset eivät ole se suurin murhe hoitojen keskellä. Uskon, että lapsen saamisen vaikeus on jokaiselle tosi henkilökohtainen ja sisäinen asia. Sitä miettii, miksi joutuu kokemaan vaikeuksia eikä saa sitä, mitä eniten toivoisi. Lopulta muut ovat siinä murheessa ulkopuolella eikä muiden lapset mielestäni ole multa pois. Jos tulet raskaaksi ennen ystäviäsi, suosittelen, että olet siitä avoin ja suora. Vaikka se voisi olla heille kova paikka, tosiystävät myös iloitsevat sun puolesta. Tärkeintä on, että kysyt heiltä suoraan asioista ja olet kiinnostunut heidän vaikeuksista. Jos haluavat puhua, olkapää on varmasti tarpeen!

Täällä siis vain popsitaan keltarauhashormonia ja toivotaan, että kroppa jotenkin heräilis niin, että hoidot seuraavalla kerralla toimis. Pienet pelkopeikot aiemman toistumisesta meinaa vaania olkapäällä, mutta koitan karistaa ne pois.

Plussatuulia hurjasti teille kaikille! :)
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta. :heart: Inssikäynti sujui hyvin - yllättäen miehen simppanäyte oli parantunut hurjasti edellisestä, eteenpäin liikkuvia siimahäntiä oli nyt yli 24 miljoonaa kun ekassa näytteessä niitä oli alle miljoona. Mulle sitten tehtiin inssi, jonka tuloksia tässä odotellaan kovalla jännityksellä... Toinen ylläri oli se, että ultrassa näkyi kolme isoa follikkelia yhden sijaan, joten parhaassa/pahimmassa tapauksessa meille saattaa pärähtää kolmoset. :x No, lääkärin mukaan tämä on erittäin epätodennäköistä, ennemminkin ylimääräiset munasolut parantavat inssin onnistumistodennäköisyyttä. Joten päädyimme sitten tekemään inseminaation riskeistä huolimatta. Saa nähdä, miten käy... mutta mun kroppa on ainakin ilmeisesti päättänyt, että niitä vauvoja saisi vähitellen alkaa tulla. ;)

Wanda, hienoa että kilppariarvot olivat kohdillaan. Kannattaa tosiaan kysäistä vielä lisäohjeita niistä hormonikokeista - muistaakseni prolaktiinikoe(?) piti ottaa tiettyyn kellonaikaan, olisiko ollut 10-14 välillä.

Nima - ilmeisesti sulla ei ollut kuitenkaan niin selvää monirakkulaisuutta, että gynen mielestä olisi ollut syytä huoleen...? Ja johtofollikkelin löytyminen on toki aina hyvä asia. =) Tylsää tietysti, jos kierto on venymässä kovin pitkäksi, mutta toisaalta jos onnistut plussaamaan niin sittenhän sillä ei ole niin väliä... :saint:

Onnea Sakaralle synttäreiden ja hääuutisten johdosta! :D :flower:

Ovistestailijoille - itse olen käyttänyt Citymarketeissa myytäviä PregCheck-ovistestejä, jotka on ainakin mulla toimineet hyvin, eivätkä ole edes kalliita (n. euron kappale). Viivojen tihrustaminen on ollut mielestäni yllättävän helppoa - mahdollinen plussa on alkanut aina piirtyä testiin nopeasti ja tummunut parissa minuutissa kontrolliviivan vahvuiseksi, kun taas negat tulevat hitaasti ja ovat todellakin niin haaleita, että niitä joutuu tihrustamaan. Tässä kierrossa tosin tein plussauspäivänä testin kahteen kertaan, kun aamupäivällä siihen tuli niin selvä ja vahva haamu, että arvasin sen vahvistuvan plussaksi iltaan mennessä (niin kuin se sitten vahvistuikin).
 
Viimeksi muokattu:
Sintti ihanaa, että inssi meni hyvin! Aikamoisen parannuksen miehesi simpat on tehneet, onko mitään tietoa millä keinoilla? Vinkkejä otetaan vastaan ;)

Raskautuminen pitäisi mulla tosiaan olla ihan mahdollista, gyne ei mitään suostunut vielä diagnosoimaan, paperissa lukee vain "munasarja vas. monirakkulaisuuden kuvaa?". Vahva todiste mahdollisuuksista on tänä aamuna digiovistestiin saatu hymynaama =) Ovulaatio pitäisi tapahtua testiohjeen mukaan 24-36 tunnin päästä ovisplussasta eli sunnuntain aikana. Gynen arvio maanantain ovulaatiosta heittää siis ehkä päivän verran parempaan suuntaan. Nyt on simpat lähetetty matkaan ja makoiltu lantio ylhäällä oikealla kyljellä, kun munasolu on siltä puolelta puhkeamassa, niin simpat ehkä valuu oikeaan suuntaan. Huomenna vielä varmistellaan. Kaikki keinot siis sallittu/käytössä! :LOL:

wanda jos viitsit huomenna päivittää mulle dpo 0, kiitos! :)

Mukavaa ja aurinkoista viikonlopun jatkoa kaikille! :cool:
 
Tämä täällä sunnuntaiaamuna hiljaisesti tuulettelee (kun mies vielä nukkuu), että vihdoin tämä yk0 / kp+100 päättyi ja siirryttiin virallisesti ensimmäiselle yrityskierrolle ja tälle päivälle siis kp1!!!! Nyt selvisi sekin miksi koko eilisen päivän olin ihan tippa linssissä ja itku kurkussa ilman mitään syytä. Ja tietysti kun ehdin just perjantaina valittaa tästä pitkästä kierrosta työterkalle ja oon menossa ens viikolla tän asian takia lääkärille... :D

Tervetuloa Kippi :wave: Ja oon taustaillut niin paljon että en tiedä olenko toivottanut Vadelmaakaan tervetulleeksi! Tervetuloa siis molemmille =)

Kerro vähän Sintti tarkemmin että mitä tuolla inssissä tapahtuu! Oliko sulla jotain lääkitystä ennen inssiä vai ihan luomuna oli kolme johtofollikkelia odottamassa? :O Täällä on kaikki peukut ja pottuvarpaatkin pystyssä että teillä tärppäisi! Korkea aika saada plussia tähän ketjuun!

Synttärionnea sulle Sakara ja ihanaa että saitte hääpäivän päätettyä :heart:

Meillä vähän samaa ongelmaa kuin teillä Tatja tuon peiton heiluttelun kanssa... Normaalitahti on sellainen pari kertaa viikossa ja kerrat yleensä keskittyneet viikonloppuun. Nyt pitäisi vaan saada viikollakin toimintaa kammarin puolelle ja se on tosi vaikeaa sovitella jo aikataulullisestikin. Sitten kun aikataulut natsaa niin sitten jompi kumpi on väsynyt tai ei muuten vaan fiilistä sellaiseen toimintaan. Tai sitten menee ihan "huviajeluksi" eli simpat päätyy jonnekin ihan muualle kuin minne piti :D

Hienoa kuulla Wanda että sulla kaikki arvot kunnossa! Mulla kans noita kilppareita testailtu montakin kertaa mutta aina ne vaan hyvälle näyttää. Toisaalta sitä toivoo että omalla kohdalla vika löytyisi jostain tosi yksinkertaisesti korjattavasta asiasta kuten esim. noista kilppareista.

Nimalle toivottelen vaan sutinoita peiton alle tälle pakkassunnuntaille :p Ja tietysti tämän seurauksena plussaa ;) Mulla kans terkalla vähän sama tunne että taisin tietää näistä asiosta enemmän kuin terkka itse :LOL:

Amandalle kovasti tsemppiä ja jaksamista :hug: Mä uskon että tämä kevätaurinko tekee meille kaikille ihan ihmeitä ja hormonit alkaa hyrräillä juuri oikealla tavalla!

Olisi jo aika helmikuun plussatuulien puhaltaa +++++++:whistle:
 
Hyvä Tunafish! Onnea ensimmäiseen yritykseen =)

Testasin tänäkin aamuna vielä ovisdigillä ja hymynaama tuli taas. Vertasin sitten niitä viivoja digitestin puikoissa (vaikkei niistä saisi tulkita mitään) ja tänään oli selkeästi vahvempi testiviiva kuin eilen. Eli ehkä se korkein LH-huippu oli tänään ja munasolu puhkeaakin vasta maanantaina. Eilisillasta asti on oikea kylki ollut tosi kipeä ja nyt on vähän kohtukin. Ei mene kyllä mulla ovikset huomaamatta ohi. Onko nää kivut ja pitkä LH-huippu hyvä vai huono juttu..? Hitsi kun unohdin kysyä gyneltä... Pitää testata vielä huomenna, että huippu on varmasti mennyt ohi. Joka tapauksessa mieli on ollut taas paljon korkeammalla (ja spämmini palstalla lisääntynyt, sori), kun vihdoin jotain tapahtuu. Jänskättää :)
 
Vautsi Sintti, olipahan miehesi tulokset parantuneet huimasti! Onko hän koettanut jotenkin parantaa tulosta, syömällä terveellisemmin tms? Pidän nyt kovasti peukkuja että inssi tuottaisi tuloksen! =)

Tunafish onnittelut kp1:sen johdosta ja onnea yk1:seen! ++++:whistle:

Nima eiköhän tuo ovisplussa kahtena päivänä vielä ole ihan hyvä, jos vielä useampana päivänä jatkuu niin voi olla jotain häikkää. Mutta ei välttämättä. Mullakin todennäköisesti neljän päivän ovisplussa tarkoitti että kroppa yritti irroittaa munasolua mutta jostain syystä munasolu ei ollut kypsä, sitten reilun viikon päästä uudelleen jolloin tod.näk. munasolu irtosi sitten, ja siitä johtuen menkat myöhästyivät yli viikolla. Pidän peukkuja kovasti myös sinulle!! =)

Täällä on myös kp1:nen ihan nurkan takana, pientä ruskeata vuotoa tulee jo joka enteilee päivää paria ennen menkkojani. En ole ollenkaan pettynyt tällä kertaa kun en oikein uskonutkaan mahdollisuuksiin. Onnellinen olen kun on lyhyehkö kierto ja huhtikuussa alkava täysillä yrittäminenkin askeleen lähempänä (mies siis suostuu huhtikuun kierrosta ahkeraan ajoitukseen...) . :D
 

Yhteistyössä