**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Feufollet sun ruokavalio kuulostaa tosi tutulta! :) Itsekin oon jo pidemmän aikaa syöny vähemmän hiilareita ja pyrin myös syömään useamman kerran päivässä muutaman ison annoksen sijaan. Mullekin vhh-ruokavalio sopii tosi hyvin ja voin sata kertaa paremmin, kun jaksan noudattaa sitä! Ja kun vauhtiin pääsee, se menee aivan luonnostaan. Vaik välillä tuleekin muutaman päivän notkahduksia... Ei tehdä tästä mitään jatkuvaa ruokavaliokeskustelua, vaikka kaikenlaista sulta vielä mielellään kyselisinkin, mutta sen verran kysyisin, et syötkö sä yhtään täysjyväviljoja/-riisiä, tms.? Mä syön jonkin verran täysjyväkauraleipää (100%) ja täysjyväriisiä.

Marienna, en osaa tarkkaan sanoa, miten kalliita hoidot on sitten, jos hoitoja tehdään enemmänkin. Hinnat varmasti kasvaa, mitä "pidemmälle" mennään. Nyt kun kävin lääkärissä, ultrassa ja perusverikokeissa, se maksoi 340 ?. Mutta lääkärikeskusten nettisivuilta löytyy tietoa erilaisten hoitojen ja muiden hinnoista. Kunhan se täti jossain vaiheessa tulisi kylään, niin voisin mennä toisiin kokeisiin. Mä jo luulin, että täti olis tulossa ja saisin normipituisen kierron, mutta ei se tuhru sitten muuksi muuttunut. Joten saa nähdä saanko odotella vielä pidemmän aikaa. Ihmettelen, mistä se tuhru sitten johtui?

Multa otettiin siis aluks ainakin kilppariarvot, insuliini ja jotain muita perusjuttuja. Ja sitten olis tarkoitus seuraavassa alkukierrossa ottaa muita hormonimittauksia (kait sen PCO:n takia mitataan estrogeeni, keltarauhashormooni jne.). Ja jos niissä on epätasapainoa, ne korjataan heti. Sama juttu koski kilppariarvoja ja insuliinia. Lääkäri sanoi, et jos niissä on pientäkin ongelmaa, niiden korjaaminen voi auttaa tosi paljon. Lääkäri määräs heti myös munatorvien aukiolotutkimuksen, mutta sinne meen vasta kun muut kokeet on otettu. Oletin, ettei sitä aina tartte ottaa aluksi? Sitä tietty yksityisellä miettii, että tekeekö ne liikaakin tutkimuksia aluks... Kun asiakas maksaa... Mutta haluan kyllä luottaa tähän paikkaan ja niiden arviointiin. Mma R: mies joutuu meilläkin heti simppatestiin ja se otetaan sit jossain vaiheessa mun tutkimusten lomassa. Kunhan ensin palailee duunireissulta. :) Onneks mies suhtautui asiaan ihan rennosti!

Olihan lääkärin uutiset ihan ok, vaikka kaikkein mieluisinta olis ollu se, että PCO on kadonnu ja kaikki täysin normaalia. Joten pieni apatia tuli lekurin jälkeen ja varsinkin, kun sitä tätiä ei nyt kuulu. Enkä pääse mittailemaan muita arvoja eli odottelua vaan... Lääkäri arveli, että todennäköisesti jotain hoitoja tullaan tarvitsemaan. Joten luomuyritys taitaa olla meidän osalta turhaa ja siirrytään apukeinoihin.

Samaa mietin kun Viu, että pitäiskö kirjoitella jonnekin "ongelmaisten" pinoon, mutta toisaalta olis kiva jatkaa täällä. Kunhan luomuyrittäjät ja tikuttelijat ei kyllästy meidän hoito- ja testikeskusteluihin? :)

Marienna, ootko käyttäny ovislaskuria ja sitä kautta selvittäny vahvimmat tärppipäivät? Vaik ei sekään taida aina kertoa totuutta. Itse oon noudattanu sellasta haravaperiaatetta, että jo kp 10-20 aikana aika tiukkaan tahtiin pupuilua. :) Uskon, et joka toinen päivä pitäis riittää. Ja sit todennäköisimpinä päivinä vähän tarkemmin. Liian kurinalainen tai tarkka ei musta kantsi olla, koska kuitenkaan ei voi olla sata varma, miten oma kroppa ja miehen simpat yhdessä toimii ja millä aikataululla.

Sintti, hurjasti onnea ovistestailuun - pidän peukkuja, et pärähtää vahva plussa!

Ja kaikille hoitolaisille paljon tsemppiä ja luottoa lääkäreihin! Ei lannistuta, vaikka tarvitaankin apuja!

Iloista viikonloppua kaikille! B)
 


Innuli..............31v. ........kp4/26-27.........yk13....
Feufollet.........33v. .......kp8/28-39..........yk8....
Olivia-79........31v. .......kp10/27-28..........yk8.....
Sintti-79.........30v. .......kp11/23-30..........yk13....
Zipuli..............32v. .......kp14/29-31..........yk5.....
Viu..................30v. .......kp14/28-36...........yk10.....
Marienna.......30v..........kp16/28-33..........yk4......
Sunny80........30v. ........kp19/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v....kp19/28...............yk14.....
Sannuli79......30v. ........kp20/30-51..........yk10.....
Amanda77....33v...........kp34/33-55..........yk4......
Scrat...............30v..........kp51/28-38...........yk7....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6....... plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............. 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 
Amanda juu jäätte tänne vaan kirjoittelemaan, eihän tässä meidän pinossa kohta olisi yhtään ketään jos kaikki hoitoihin menijätkin lähtee pois. Ja onhan se meidän pidempään yrittäneiden mielenkiintoista lukea miten mikäkin hoito etenee kun se voi olla kenen tahansa kohdalla aika pian ajankohtaista. Rupeaa suurimmalla osalla olemaan noi yrityskerrat sen verran suuria että väkisinkin tutkimukset rupeaa tulemaan tutuiksi.

Kesälomakin sitten vihdoin alkoi, ei tarvitse ainakaan työasioilla stressata kuukauteen!!! B)
 
Itse olen ovislaskuria aina käynyt katsomassa milloin saattaisi olla ovis tässä kierossa sanoi sen olevan pe-su välillä. Tänä aamuna huvikseni testasin pregcheck ovisliuskalla halilakka ovis viima tuli tikkuun en tunne välttämättä ovista.Eilen puolisoni innostui pupuileen vaikka ei yritetä vielä varsinaisesti. Ei se minua haittaa vaikka lapsi saisikin alun. Sen sitten näkee tuleeko menkat aikanaan...
Itse en ota mitään paineita projektin kanssa kuun puolessa välissä sitten ehkä pitäisi enemmän harrastaa pupuilua,kun on ajankohtaista. Viimeinen lomapäivä takana ja paluu töihin 4vko:n kesäloman jälkeen.
Tiistaina alkaa sitten opiskelutkin illalla.
 
Hauskaa lomaa Sannulille!
Tsemppiä Olivian tutkimuksiin (tänään?)! Ja peukut Sunnyn ovishyödyntelyihin! :)

Amanda, mä tosiaan syön kyllä silloin tällöin ihan kaikkea, eli joskus myös vähän riisiä tai leipää. Tsemppiä sinnekin tutkimuksiin ja kirjoittele toki tänne kuulumisia, samoin muut jo hoidoissa olevat. Kuten Sannulikin sanoi, jatkotutkimukset alkavat olla ajankohtaisia aika monelle täällä.

Miten Sintin tikutukset sujuu?

Omaa napaa sen verran, että sunnuntaina päätin aloittaa ovistestit ja sieltähän pärähti samantien hymynaama (CB:llä testasin siis). Koitetaan nyt hyödyntää tuota, eihän sitä koskaan tiedä, vaikka natsaisi... tosi aikaisin kyllä tuli, eilenhän oli vasta kp 8. En tiedä sitten, voiko tuolla lääkityksellä olla vaikutusta ja testi näyttää valeplussaa. No, yhtä kaikki, yrittäminen ei ainakaa haittaa tee :) Tuli pieni ihmetys, että milloin mun sitten pitäisi mennä gynelle, kun se pyysi varamaan ajan kp 1-3 välillä clomien määräämistä varten. Mutta jos ovis on nyt niin kierto voi olla vielä edellisiäkin lyhyempi. Koitin kysellä gynen ajanvarauksesta, onko siitä haittaa, jos varaa ajan varmuuden vuoksi vähän aiemmin mutta eivät ne siinä mitään osanneet sanoa, joten sain sitten puhelinajan keskiviikoksi.

Rennosti piti ottaa clomien alkuun asti mutta pientä piinailua nyt kuitenkin tähänkin kiertoon taitaa tulla... =)

Aurinkoista viikon alkua kaikille!
 


Innuli..............31v. ........kp5/26-27.........yk13....
Feufollet.........33v. .......kp9/28-39..........yk8....
Olivia-79........31v. .......kp11/27-28..........yk8.....
Sintti-79.........31v. .......kp12/23-30..........yk13....
Zipuli..............32v. .......kp15/29-31..........yk5.....
Viu..................30v. .......kp15/28-36...........yk10.....
Marienna.......30v..........kp17/28-33..........yk4......
Sunny80........30v. ........kp20/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v....kp20/28...............yk14.....
Sannuli79......30v. ........kp21/30-51..........yk10.....
Amanda77....33v...........kp35/33-55..........yk4......
Scrat...............30v..........kp52/28-38...........yk7....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6....... plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............. 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 
Onnittelut ovisplussasta, feufollet! Kyllähän se kannattaa joka tapauksessa hyödyntää, oli väärä hälytys tai ei. :D

Omat ovistikuttelut eivät taaskaan näytä menevän ihan putkeen - saan pelkkää hailakkaa viivaa tikkuihin, vaikka toissapäivänä oli jo ihan selkeitä ovistuntemuksia. Mulla on vissiin tullut ovis aika aikaisin tässä kierrossa... Itse asiassa muistan, että joskus 10 vuotta sitten kun mulla tuli tuhruvuotoja oviksen aikaan, nekin alkoivat usein melkein heti menkkojen päättymisen jälkeen. No, pupuiltu on joka tapauksessa, joten saa nähdä tulisiko tällä kertaa jotain tulosta. ;)

Hauskaa lomaa Sannulille ja onnea Olivialle tutkimuksiin!

Amanda, toivottavasti saatte tutkimuksista hyviä uutisia. Joskushan tosiaan tärppääminen voi olla pienestäkin kiinni. =)

Ja menestystä sunnylle opintiellä!
 
Jee teille naiset ovisplussista, mulle käy nyt ihan mitkä vaan plussat ja positiivit! Itse en saanut haalun haalua mihinkään tikkuun minään päivänä. Onneks takuuvarma munasarjajomotus ei petä koskaan!
Kaikkee on näköjään nyt meneillään itse jos kunkin elämässä. Periaatteessa ollaan kaikin samassa veneessä, vaikka tyyppi-/koko-/värieroja näissä meidän botskeissa onkin. Mulle ei tullut edes mieleen, että olis pitänyt lähtee täältä pois ja mennä johonkin muuhun pinoon tilittään näitä hoitoasioita. Ollaanhan me edelleen 3-kymppisiä ensikertalaisia, vaikka valitettavan moni meistä on joutunut pyytämään näissä vauva-asioissa jeesiä muualtakin kun korkeimmalta, mutta ehkä se on sitten osittain tätä (yli)kolmekymppisen ensikertaisen elämää. Jaahas, ja leuka pystyyn ja kohti uusia seikkailuja ( testejä )!!

ON: Clomit ne vasta vekkuleita nappeja onkin: retostelin täälläkin jo, ettei niistä mitään oireita tule. Väärin! Ovulaation aikaan mulla on viimeisten vuosien ajan ollut muutaman päivän munasarjajomotusta, nyt oli viikon. Eka ajattelin, että kysta siellä lisää maailman tuskaa. Kivut kuitenkin loppui sitten ihan aikataulussa kuin seinään ja jäljelle jäi pienet ajoittaiset tuntemukset (toivon sen keltarauhashormonin kehittelevän siellä troppejaan). Satunnaisesti on myös nännit kipeytyneet ovulaation jälkeen max. pariksi päiväksi, nyt ne on viidettä päivää kosketusarat. Ei näitä pillereitä kovin montaa kiertoa pysty nappaileen... Simppatestin tuloksia odotellaan edelleen (jo 2 vkoa mennyt). :| Odottaminen ei ole mun vahvin laji. Huomenna taas labraan keltsihormonien merkeissä!

Mahtavaa viikon alkua arvon ladyt ja tsemejä testeihin, kokeisiin, töihin ja lomille!
:wave: :wave: MR
 
Tervehdys! Käyn täällä välillä seurailemassa mitä teille kuuluu. Kovasti on ollut keskustelua hoidoista. Tsemppiä kaikille jotka odottelevat testejä/tuloksia tai ovat jo aloittaneet hoidot.

Käytiin viime viikolla np-ultrassa (josta saatiin tällä viikolla kirjeitse vastaus että tulos on normaali). Pieni oli neuvolan arviota 5 päivää suuremman kokoinen, joten laskettuaika siirtyi 5 päivää aikaisemmaksi. Ja samalla saatiin ikää lisää, joka näillä viikoilla oli tosi mukavaa. Laskeskelin sitten että hän on luultavasti saanut alkunsa kp 12 tai kp 13 (kp 12 tuli ovistikkuun plussa). Vaikka eihän sitä toki voi millään varmasti tietää.

Plussatuulia kaikille ++++++++ :whistle:

Siukuki 13+5
 
Oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!!

Kerrankin ehdin kunnolla lueskella teidän kuulumiset! Töitä minun kyllä pitäisi tehdä, mutta tämä oli paljon mielenkiintoisempaa B)

Innuli :hug: intoa taas uuteen kiertoon! zipulilla oli ultra tänään? Mitäs siellä?
Ja Olivialla oli myöskin klinikkakäynti tänään? kuulumisia sieltä?

viu :hug: ja tsemppiä jatkoon toivottavasti heti ensimmäinen ICSI tuottaa toivotun tuloksen! Toisaalta on kiva kuulla että lääkäri on sanonut että olet nuori :) Itselle kun tulee välillä sellainen olo että on jo ikäloppu, eikä toivoa useammasta lapsesta ole. Eihän me nyt kuitenkaan ihan ikäloppuja vielä olla :D.

Amanda ja viu, mun mielestä mahdutaan tänne kaikki. MMa R sanoikin fiksusti, ollaan samassa veneessä kaikki.

feufollet miksei ruokavalio jututkin tänne kuuluisi, paino ja elintavat on ainakin terveyslehtien ja -sivustojen mukaan iso vaikuttaja hedelmällisyyteen. :) Mun mielestä on ihan mielenkiintoista kun kuulee jonkun kertovan siitä, miten oikeasti itse syö onnistuneesti.

sunny80 jospa se mies sieltä kuitenkin pehmenisi pikku hiljaa, pidän peukkuja sille! Meilläkin oli aika tiukkaa se, että mun tarvii saada ensin koulu loppuun ennenkuin mitään aloitellaan. Tosin koulun loppuun saaminen venähti hieman turhan pitkään niin mieskin alkoi olla sitä mieltä että antaa tulla vaan jos olisi tulossa :D Ja nyt on kyllä ihana katsella sitä pienten kanssa. :heart: On selkeesti vasta tässä viimeisen vuoden aikana kypsynyt tosissaan ajatukselle.

sannuli rentouttavaa lomaa!!!!! Jospa teille tulisi se puhuttu lomavauva ;)

marienna mä oon kanssa hyvin huono sanomaan mitään noista tikuista kun en itse ole lähtenyt koittamaan. Ostin kyllä sellaisen sylkitestin, mitä olen kokeillut. Tässä kierrossa se näytti plussaa kauan kauan sitten, mutta en sitten tiedä onko luotettava vai ei.

Clearbluen sivuilla oli muuten aika hyvä esitys (http://www.clearblue.com/fi/kierto-ja-ovulaatio.php) siitä miten nuo eri hormoonit erittyy.

sintti pääasia että ovis on hyödynnetty ;) Kun on kaikkensa tehnyt niin sitten vaan odottelemaan :D

Mä voisin kyllä haluta tuolta listan periltä johonkin muualle jo :D On kyllä sellasia menkkamaisia tuntemuksia taas.. Jospa ne sieltä nyt tulisi.

Illanjatkoja

Scrat
 
Hellou.

Juu tänään oli tosiaan se ultra ja sieltä löyty kaks tapausta, toinen 16,5mm ja toinen 13mm. Otan huomen aamulla pregnyl-irrotuspiikin. Vähän jänskättää osaanko tehdä kaikki oikein. Mut eiköhän se mene kun tosta pistämisestä on kokemusta jo yllin kyllin, joskin toisesta syystä. Keskiviikkona ois sit inssi. Voi kunpa se jo onnistuis.

Onnea ja jaksamista kaikille! :hug:
 
Täytyy käydä huomenna lukemassa ja kommentoimassa, mutta pikainen ON tänään on se, että välillä tulee oviskasettiin haaleeta viivaa, välillä ei mitään. Limaa mielestäni on, mutta ei oikein muuta. Onko kellään ollut koskaan sellaista testitulosta, että haalea viiva, mutta myöhemmin katsottaessa näkyy paksu, kontrolliviivan paksuinen ns. syöpynyt viiva, lähes valkoinen ja siitä ympäriltä vihertävänkeltainen. Eli punainen väri niin kuin syöpynyt pois. Sellainen oli lauantaina. Muissa testeissä ei ole lainkaan sinne päinkään olevaa, mutta molemmissa päivissä ympärillä, eli pe ja su testi on värittynyt kellertäväksi. Olenko siis hapan vai voiko siinä olla ovulaatioajankohtaa. Limaa on enemmän ja tämäkin vkl hyödynnetty, ja kaikki oppikirjan mukaan vielä ja oli oikein oikein mukavata :heart: puuhaa vaikka oppikirjan mukaan mentiinkin :LOL: . Huom. jossain luki, että naisen kiihottumisesta on hedelmöittymisessä hyötyä: "on hyvä jos nainen on kiihottunut" :LOL: että muistakaas se.
 


Innuli..............31v. ........kp6/26-27.........yk13....
Feufollet.........33v. .......kp10/28-39..........yk8....
Olivia-79........31v. .......kp12/27-28..........yk8.....
Sintti-79.........31v. .......kp13/23-30..........yk13.... dpo 0
Zipuli..............32v. .......kp16/29-31..........yk5.....
Viu..................30v. .......kp16/28-36...........yk10.....
Marienna.......30v..........kp18/28-33..........yk4......
Sunny80........30v. ........kp21/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v....kp21/28...............yk14.....
Sannuli79......30v. ........kp22/30-51..........yk10.....
Amanda77....33v...........kp36/33-55..........yk4......
Scrat...............30v..........kp53/28-38...........yk7....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6....... plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............. 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 
Marienna, hyvä muistaa...! :LOL:

Mulla ei vielä kauheasti ole kokemusta ovistestailusta, enkä ole koskaan saanut tuollaista oudon väristä viivaa aikaiseksi - mutta mutta! Tein eilen ihan piruuttani vielä yhden testin, vaikka olin jo melkein varma että ovis on jo ollut ja mennyt, ja sieltä pärähtikin selvä plussa! Ekaa kertaa :D Piristi kyllä kummasti mieltä. Vaikka nyt pitää yrittää vähän hillitä intoaan, ettei sitten ole hirveä pettymys, jos tälläkään kertaa ei tärppää...

Onnittelut Siukukille hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Ja oikein paljon tsemppiä zipulille huomiseen inssiin. Toivottavasti kaikki menee hyvin!
 


Innuli..............31v. ........kp7/26-27.........yk13....
Feufollet.........33v. .......kp11/28-39..........yk8....
Olivia-79........31v. .......kp13/27-28..........yk8.....
Sintti-79.........31v. .......kp14/23-30..........yk13.... dpo 1
Zipuli..............32v. .......kp17/29-31..........yk5.....
Viu..................30v. .......kp17/28-36...........yk10.....
Marienna.......30v..........kp19/28-33..........yk4......
Sunny80........30v. ........kp22/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v....kp22/28...............yk14.....
Sannuli79......31v. ........kp23/30-51..........yk10.....
Amanda77....33v...........kp37/33-55..........yk4......
Scrat...............30v..........kp54/28-38...........yk7....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6....... plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............. 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 
Mä oon ihan samaa mieltä MR :n kanssa. Eihän tuossa meidän pinon nimessä lue mitään etteikö saisi apujatarvitsevatkin olla täällä. Tietysti ymmärrän jos haluatte enemmän vertaistukea jostain pinosta jossa kaikki ovat hoidossa käyviä. Varmaan on ikäviä noit oireet ,itse olen yrittänyt ajatell niin että kestän kiltisti kaikki kivut ja jomotukset jos vaan se vauva sillä alkunsa saa! Varmasti tulee meikäläisellekin niitä ikävämpiä tuntemuksia jos tutkimuksiin joudutaan.

Scrat sitä lomavauvaa tässä mäkin oon ajatellut, että nyt jos koskaan olisi ainakin hyvät edellytykset tärpätä: ei työstressiä, miehen kanssa kaikki ok, mikään ei ärsytä ja peittojakin on heiluteltu melko tiheästi. Ihan loppukuuhun ajattelin odottaa ennen kuin testailen.

Marienna mulla tuli kans semmoset epämääräiset "kehykset" tai jotkut kerran ovistestiin. Sitä en tiedä mikä oli mutta ei siinä kuussa ainkaan tärpännyt jos se oli olevinaan plussa?!

siukuki :heart: hienoa kuulla että kaikki on mallillaan!!! =)

Lähdetään lomareissuun miehen kanssa joten minä hiljenen viikoksi :D Hauskaa viikonloppua ja ensi viikkoa kaikille!!!
 
Hei, minäkin tätä ketjua käyn aina välillä lukemassa, kovasti kiinnostaa teidän kuulumiset :)

Nyt olen pitkin päivää vähän kerrallaan lukenut kirjoituksia, enkä millään muista kuka mitäkin kyseli, mutta ainakin kystista ja ovistesteistä on kokemusta, joten niistä voisin hieman kommentoida.

Mulla on ollut aina kovia alavatsakipuja ja välillä äityy todella pahaksi. Vajaat 2 vuotta sitten kivut oli ihan sietämättömiä ja kävin gynen pakeilla ja munasarjastahan löytyi 5x6cm kysta joka oli täyttynyt verellä. Gyne sanoi että odotellaan 3-4kk ja ultrataan uudelleen ja jos on kasvanut niin joudun leikkauspöydälle, mutta usein ne häviävät itsekseen. Pari kuukautta ekan käynnin jälkeen sain ihan järkyttävän kipukohtauksen ja mulle nousi korkea kuume, lähdin lääkäriin ja ne passitti sairaalaan kun tulehdusarvot oli koholla. Naistenklinikalla ultrasivat ja kysta oli kadonnut, mutta vatsaontelossa oli verta. Diagnoosina puhjennut kysta, joka vuotanut vatsaonteloon ja hevoskuuri antibiootteja.

Noin isoa kystaa ei onneksi ole ollut kuin sen yhden kerran, mutta pienempiä usein, joten valitettavasti tiedän miten kovaa kipua voi aiheuttaa. Ja siis aina jos kovaa kipua ilmenee, käykää ammattilaisen pakeilla. Mulla tosin aina ei ole syytä löytynyt, muutaman kerran on lääkäri kommentoinut, että kyseessä on todennäköisesti puhjennut kysta.
Niin ja viimeksi gyne totesi että vasen munasarja on pco-tyyppinen, siltä puolelta en välttämättä ovuloi, mutta ekassa ultrassa selvisi, että meidän vauva on saanut alkunsa nimenomaan vasemmasta munasarjasta irronneesta munasolusta :D

Sitten niihin ovistesteihin: Kannattaa aina testata samaan aikaan. Mustakin aina tuntui että on melkoista tähtitiedettä ja vertailin viivojen vahvuuksia epätoivoisesti, mutta sitten aina lopulta sen plussan kyllä erotti. Ehdin testailla ovista ehkä puolisen vuotta ja onnistuin sen aina bongaamaan, jonka vuoksi olinkin ihan varma että jotain on pahasti pielessä kun mitään ei tapahtunut oviksesta huolimatta. Mulla kävi myös monesti niin että ensin tuli haaleaa viivaa ja jopa vahvahkoa joka sitten taas heikkeni ja yhtenä päivänä yllättäin oli todella vahva. Limailua kesti välillä yli viikonkin, joten sen perusteella en voinut päätellä mitään. Tosin se varsinainen oviskipu oli kyllä sitten aina plussaa seuraavana päivänä hyvinkin tunnistettava, mutta eipä se enää luomubongailussa olisi paljoa auttanut kun olisi ollut jo myöhäistä.
Testailin itse siis aina töiden jälkeen, join mahdollisimman vähän iltapäivällä ja yritin olla 3-4h pissaamatta ja 17-18 välillä tein testin. Jos viiva oli lähes yhtä vahva kuin kontrolliviiva niin pissasin tikkuun vielä 22-23 aikoihin. Viikonloppuisin ajat hieman vaihteli menojen mukaan, mutta ei paljoa. Jos testaa päivittäin samaan aikaan pitäisi huippu havaita. Ja siis tuosta huipusta ovis tapahtuu 12-48h sisällä riippuen testistä ja tietty siitä milloin viivan havaitsee. Mulla myös vahva viiva pysyi 2-3 päivää, mutta ekasta plussasta pitäisi ovis laskea. Käytin aina Cittarin Pregcheck-testejä, oli edullisia ja ainakin mulla toimi hyvin.

Mutta tsemppiä teille kaikille testailuun ja piinailuun ja tietysti hoitoihin! Erityistsemppi Zipulille inssiin! Toivottavasti onnistuisi heti kerralla! :heart:

Rae 15+3
 
Huh huh, kylläpäs on ollut jännät päivät. Eilen kädet täristen pistin sitä irrotuspiikkiä. Se meni lopulta kyllä ihan hyvin, lukuunottamatta sitä ampullin katkasemista. Se kun on sellanen pieni lasipullo mikä pitää kaulasta katkaista ja se ei meinannu katketa sit millään. Oli varmaan väärä tekniikka. Itse pistäminen ei sattunut yhtään, mitä nyt jälkeenpäin pistoskohtaa vähän aristi. Tänään oli sit se inssi ja munasolu oli just lähtenyt matkaan. Toiveet taas korkealla, kunpa ne kantaisi vielä onnelliseen lopputulokseen. Täytyy nyt kuitenkin osata nauttia tästä "matkalla olostakin", vaikkakin lopputomalta se on välillä tuntunut.

:xmas: ...olo on kuin joulupukkia odotellessa...
 


Innuli..............31v. ........kp8/26-27.........yk13....
Feufollet.........33v. .......kp12/28-39..........yk8.... dpo 3
Olivia-79........31v. .......kp14/27-28..........yk8.....
Sintti-79.........31v. .......kp15/23-30..........yk13.... dpo 2
Zipuli..............32v. .......kp18/29-31..........yk5.....
Viu..................30v. .......kp18/28-36...........yk10.....
Marienna.......30v..........kp20/28-33..........yk4......
Sunny80........30v. ........kp23/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v....kp23/28...............yk14.....
Sannuli79......31v. ........kp24/30-51..........yk10.....
Amanda77....33v...........kp38/33-55..........yk4......
Scrat...............30v..........kp55/28-38...........yk7....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6....... plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............. 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 
B) Itse olen joutunut pistään itseni 6pv kuurin menopuria joka on hormoonia sekä silloin pregnylin oli eka kerta kun pistin. Itselläni oli aina pistoskohdat hieman arkoja ja loppu aikana vatsa todella kipeä jouduin ottaa saikkua,kun en pystynyt oleen töissä.
Itselläni on monirakkulaiset munasarjat. Kärsin kovista kivuista menkkojen alussa ekana päivänä. Ei pysyty nukkuun eikä meneen töihin. Kävin lekurilla eivät löytäneet mitään syytä kivuille ultrasivat kolmena eri kertoina.
Gyneltä sain hormoonikuurin joka voisi auttaa ovikseen korjata kuulemma tilannetta. Nyt olen löytynyt kierroissani aina välillä oviksen.
Pientä tuhrua onkohan menkat tulossa ensi viikolla olisi niiden aika. Yleensä en ole saanut mitään varoitusta menkoista...
 
Jospa olis Sunny kiinnittelyvuotoa =)

Mä olen äimän käkenä. Hain eilen lisää ovistestejä, tuli illalla selvä viiva, mutta haaleempi kuin kontrolli. Aamulla tummempi mutta silti haaleempi vielä kuin kontrolli. Klo 17:30 tänään viiva joka on näiden välistä. Biokartin, mikä neuvoo tekemään aamuvirtsasta (pissasin ennen kuin tajusin, joten meni kolo 11:00 vasta se aamuinen). Joten nytkö se sitä ovista sitten alkaa pukkaamaan, kp tänään jo 20 :eek: TÄH?
 
Jipii, huomenna viikonloppu! :) Tällä viikolla työtunteja tais pärähtää about 50 tuntia, huh. Tämä tahti ei varmasti tee hyvää raskautumishaaveita ajatellen... Mut onneks pian helpottaa!

Muuten täällä ei mitään erityistä. Kp 38 meneillään, eikä tätiä kuulu. Eilen oli pakko tehdä the testi, mutta selkeä nega. Ainoa hyvä puoli on se, että viikonlopun juhlissa ei tartte kieltäytyä kuohareista. :) Muuten pieni apatia tän teeman tiimoilta. Akne on pärähtänyt naamaan oikein urakalla, joten se PCO Paholainen taitaa elää vahvana ja voimakkaana. Nyt vaan odottelen tätiä, niin pääsis niihin verikokeisiin ja hoitoihin.

Zipuli, pidän peukut ja varpaat pystyssä, että se pikkuinen siellä on saanut alkunsa ja jaksaa kiinnittyä!! Tuo on jo hyvä alku! :)

MR, kärsivällisyyttä täs tosiaan tarvitaan... Tsemppiä clomioireiden ja odottelun kans!!

Onnea feufollet ja Sintti ovisplussista!!

Sannuli, hauskaa lomaa
 


Innuli..............31v. ........kp9/26-27.........yk13....
Feufollet.........33v. .......kp13/28-39..........yk8.... dpo 4
Olivia-79........31v. .......kp15/27-28..........yk8.....
Sintti-79.........31v. .......kp16/23-30..........yk13.... dpo 3
Zipuli..............32v. .......kp19/29-31..........yk5.....
Viu..................30v. .......kp19/28-36...........yk10.....
Marienna.......30v..........kp21/28-33..........yk4......
Sunny80........30v. ........kp24/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v....kp24/28...............yk14.....
Sannuli79......31v. ........kp25/30-51..........yk10.....
Amanda77....33v...........kp39/33-55..........yk4......
Scrat...............30v..........kp56/28-38...........yk7....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6....... plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............. 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 

Yhteistyössä