**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Viu
Heipä hei. Tutkimuksista palattu ja olo on aika pysähtynyt. Ei ollut epäilemääni PCO:ta, mutta kävi ilmi, että meidän mahdollisuudet saada luomuvauvaa ovat n. 1:1000.

Hoitomuotona olisikin suoraan ICSI eli mikrohedelmöitys. Siihen ennuste on lääkärin mukaan meillä oikein hyvä :) Nyt vielä otettiin verinäytteitä mahdollisten taustasyiden selvittämiseksi ja n. kolmen viikon kuluttua mennään suunnittelupalaveriin, jossa päätetään mitä tehdään ja millä aikataululla. Nyt en oikein enempää pysty sanomaan.

Tinka: Jos seurailet, niin olisi kiva kuulla sinusta :hug:
 
Viu :hug: Oon tosi pahoillani, että tulokset oli noin tyrmäävät... Voimia!! Pidän hurjasti peukkuja, että kaikki menee hyvin ja jo eka yritys teillä onnistuu!

Mulla huomenna lääkäriaika ja odotan, et olisko se PCO-ikävyys vielä päällä.

Nyt ulos ja lenkille! :)
 
Voi vau Viu... :hug: aikamoiset uutiset... iso hali 1:1000 johdosta, mutta toisaalta sitten iso hali senkin puolesta, että ICSI -prosessi kuulostaa lupaavalta ja palaveria on tulossa. Kyllä nämä teidän kaikkien uutiset testeistä, tutkimuksista clomeista, teroista ja muista aika nöyräksi vetää mielen. Kumpa meille kaikille annettaisiin lapset :) .
 
Voi itku Viu :'( Voin vain kuvitella fiilikset, kun omakin diagnoosi oli jonkunmoinen shokki ja tuo on melkoisesti paljon jyrkempi tuomio. Kaikki mahdolliset onnen- ja tsemppitoivotukset ICSIin!

Omalle navalle ei edelleenkään kummempia kuulu. Kun noita ovistestejä on varastossa niin ajattelin tikutella tässä kierrossa, näkyisikö siellä jotain. Kaksi viimeistä kiertoa ovat olleet sen verran lyhyitä, että tikuttelu lienee aloitettava myös aika aikaisin, eli viikonloppuna sitten varmaan kaivellaan ne esiin. Seuraavassa kierrossa sitten ollaankin jo tarkemmassa seurannassa.
 
Kävin aamulla lääkärissä. Tosi mukava lääkäri ja miellyttävä klinikka. Ei tullu yhtään "ongelmainen" olo. Mutta... PCO näkyi ultrassa, vaikka lääkäri sanoi, ettei vaikuta kovin pahalta. Silti tutkimukset jatkuu ja otetaan kaikki verikokeet ja muut perusjutut. Sitten näkee, mitä tarttee lähteä hoitamaan. Ainakin alkuun jatketaan yksityisellä, vaik onhan se aika kallista. ): On kuitenkin myös pieni mahis, että ovuloin itsekin. Katsotaan...

Toisaalta uskon myös tähän mun ruokavalion voimaan ja akupunktioon. Mun akne on nimittäin helpottunu tosi paljon, kun oon käyny siellä piikityksissä ja ottanu yrttejä, mitä se kiinalainen lääkäri määräs.

Aika paljon on tosiaan hoidot ja ongelmat täällä pinnassa. Mut kyllä me vielä lapset saadaan tavalla tai toisella kaikki!

ps. Täti taitaa tulla pian kylään...
 
Siiryn nyt itse sivuun puolioni pitää kiinni puolen vuoden odottelusta.
En taida jaksaa odotella sitä puolta vuotta,kun alkuun oli kesästä puhe ja nyt sitten,kun pääsin kouluun joudun taas odottaan puolivuotta. Mä en jaksa ainasta odottelua.
Pitäisi jostain saada rahat kasaan niin vois jatkaa hoitoja yksityisellä sinkkuna...
 


Feufollet.........33v. .......kp4/28-39...........yk8....
Olivia-79........31v. .......kp6/27-28..........yk8.....
Sintti-79.........30v. .......kp7/23-30..........yk13....
Zipuli..............32v. .......kp10/29-31..........yk5.....
Viu..................30v. .......kp10/28-36...........yk10.....
Marienna.......30v..........kp12/28-33..........yk4......
Sunny80........30v. ........kp15/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v....kp15/28...............yk14.....
Sannuli79......30v. ........kp16/30-51..........yk10.....
Innuli..............31v. ........kp25/26-27.........yk12.....
Amanda77....33v...........kp30/33-55..........yk4......
Scrat...............30v.........kp47/28-38...........yk7....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6....... plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............. 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 
Viu :hug: En tiedä mitä sanoa... todella hurja luku tuo 1:1000. Onneksi sentään ennusteet ICSIn onnistumiseen olivat hyvät. Pidäthän meitä ajan tasalla, toivon todella että kaikki järjestyy hyvin ja hoidot tuottavat pian tulosta! :hug:

Hankala tilanne teilläkin, sunny... :( Haluaisitko, että siirretään sut toistaiseksi taustalle?
 
Voi Viu :'( En edes voi arvata miten tiukka paikka ton lukeman kuuleminen on sulle ollut, mutta älä vaivu epätoivoon! :hug:
Meillä siis maanantaina eka käynti lapsettomuusklinikalla ja mua jännittää niiiiiin paljon, et mitä sieltä löytyy/ei löydy.. Mieskin on selvästi hermostunut, vaikka ei sitä mulle suoraan myönnäkään.. Mun sairaus on sekoittanut meidän elämää mun mielestä jo ihan tarpeeksi, joten toivon todella, että ei saada huonoja uutisia.

Olen pahoillani Sunny...

Tosiaan vähän yhdellä sun toisella menossa aika jännät ajat eri hoitojen ja tutkimusten kanssa! Toivon koko sydämestäni, että meitä kaikkia onnistaa ja saamme vielä omat vauvat syliimme! :heart: :heart: :heart:

Tsemppiä kaikille! Ja taas kerran niitä +++++++tuulia!! :whistle:
 
Sunny, tosi kurjaa, että teillä menee toiveet ristiin. :( Mutta voihan olla, että "odotteluaikana" jotain tapahtuukin? Yritä ottaa rennosti ja pitää silti yhtä miehesi kanssa! Mun näkökulmasta sä oot vielä nuori ja paljon aikaa puuhailla lasta. :) Vaik tiedän, ettei se kauheesti auta omiin toiveisiin... Tsemppiä kuitenkin!!
 
:'( Sain puolisoni hieman löysään puolen vuoden odottelussa et voitaisi aloittaa loka-marraskuussa opiskeluni ovat silloin jo hyvällä mallilla diettikokin ammattin valmistuminen olisi 31.5 arvoitu. Jos hyvin kävisi odottaisin silloin muksua eikä se estäisi minun valmistumistani erikoisammattitutkintoon.
Miehillä se on helpompaa eivät ain ymmärrä mitä vauva kuumen poteminen on ja odottelu siinä vielä...

 
Ääähh, ei mitään hyviä uutisia tullut tännekään. Viu: en tiedä mitä mieltä ite olet, mutta ottaisin itsekin mieluusti JONKUN diagnoosin tai vastauksen? Ottaa pannuun tämä päivien laskeskelu, odottelu, testailu, tikuttelu, jnejne. varsinkin, jos kaikki onkin turhaa.
Kiitti muuten kysta-tsempeistä immeiset! Imppis oli kuitenkin sitä mieltä, että ne tuppaavat tulemaan ja menemään ja aika harvoin jää leikattavaksi asti... Olen positiivisella mielellä. Feufollet: miten ja mihin aikaan kierrosta se sun kysta oli kipee ja miten se löydettiin?Mulla nyt muutenkin jomottaa munasarjoja ovulaation tietämillä ja nyt Clomien seurauksena varsinkin.
Amanda: eli semi-hyviä uutisia sulla? Sanoko lääkäri mitään siitä simppatestin ajankohdasta?
Hyvää viikon jatkoa naiset, pitäkää itsestänne huolta! MR :hug: :wave:
 
viu :hug: eipä mikään mieltä ylentävä tuo luku ole, mutta onneksi nykyään hoidot on niin hyviä!!! Toivotaan että tärppää heti ekassa ICSI:ssä!!!

Ja kaikille muillekin hoitoihin valmistautuville :hug: !!! Toivotaan että itse kullakin hoidot tehoavat ja saadaan sitten kunnon plussamyräkkä tänne!!! 2-3 viikon päästä sitten selviää että ollaanko me seuraavat jotka kääntyvät lekurin puoleen. Jotenkin on kyllä :headwall: olo eikä jaksa edes positiivisesti enää toivoa että tärppi tulisi luomusti, mutta se nähdään sitten.

VOIMIA KAIKILLE :hug:
 
Heipat!

Ensimmäinen ovitesti on tehty tänään, oli hyvin hyvin hyvin haalea viiva. Tilasin netistä niitä Davidin kasettitestejä. JÄNNÄÄ!!! Ekaa kertaa on mahdollisuus saada johonkin testiin kaksi viivaa :LOL: , toivottavasti. Tietty ärsyttää, koska nyt on kp12, ja jos tuhrusta laskee niin 13. Mitäs jos se meni jo?? Kuinka nopeasti se viiva haalenee. On tässä jo pupuilu aloitettu ennen ovistestien tuloa kyllä, mutta voiko se ovis olla vaikka tänään tai huomenna? LÄhinnä tänään?
Säkin Innuli tilasit testit, eiks niin? Parin viikon päästä pääset kokeilemaan JOS nyt ei tärppää. Toivottavasti saat kaks viivaa jo raskaustestistä!

Amanda onnea kaikkiin testeihin, kuinka kalliita ne on? Suurinpiirtein, siis siellä yksityisellä?
Zipuli sulla on jännät paikat. 11mm munarakkula...miten mä luulin niitä jotenkin pienemmiksi, ei ihme että juilii kun se solu sieltä sitten poksahtaa irti. Eli kohta jo sitten saadaan tuloksiakin, toivotaan, että menee ykkösellä läpi inssi :D . Ja Mma Ramotswelle hyvänonnen puhallus täältä, 2cm rakkula menee yli mun käsityskyvyn, ja se kysta on kyllä aina ollut sellainen pelonaihe, toivottavasti kuivuu pois nopeasti!!
Feufolletille tsemppiä haastatteluun. Kaverini sanoi, että varmin tapa tulla raskaaksi on saada uusi työpaikka tai sopia kaikkea kivaa menoa lähitulevaisuuteen :p .
Scratille kanssa tsemppiä uuden elämän alkuun. Mulla on ollut uusi elämä nyt kuukauden, vähän vajaa ja on kivempi olo ja painoakin on tippunut 3kg :) ja tosiaan ravintopolitiikka tukee varmaan raskaaksitulemistakin.
Ja Sunny... höh sitä sun miestäs, ymmärrän ton sinkkukommentin, mutta älä vielä luovuta, jospa se siitä vielä innostuisi. Kuulostaa siltä, että sitä pelottaa elämänmuutos? Ja onhan se pelottavaa, siksi mekin varmaan ollaan sitä niin pitkään venytetty...

:hug: :hug: :hug: Kaikille. Tän kuukauden mottona: neljäs kerta toden sanoo. Mä aion saada lähiviikkoina kaksi viivaa sekä ovistestiin että raskaustestiin. Niitä on myös tilattu, varmuudeksi monta, jos vaikka tulee "viides kerta toden sanoo".
 
Mama Ramotswe; ei sitä kystaa varsinaisesti löydetty. Mulla oli tosi kovia kipuja kierron loppupuolella, alavatsassa vihloi niin, että välillä melkein huusin ääneen ja taivuin kaksin kerroin. Muutamana aamuna oli myös todella huono olo (oksentaminen oli tosi lähellä) - en tiedä, liittyikö sekin siihen. Kävin gynellä seuraavan kierron alussa ja kerroin noista oireista, hän sanoi, että kuulostaa siltä, että kysta olisi puhjennut. Mutta on se siis saattanut olla jotain muutakin. Silloin ei ollut vielä mitään lääkitystä, ovuloimattomuuden ja monirakkulaisuuden vuoksi määrättiin terolutit kesäksi (3 kiertoa) ja sitten aloitetaan clomit. Kierto on lyhentynytkin mukavasti, en ole tikuttanut ovista kesällä, joten en tiedä, onko sen suhteen tapahtunut jotain. Nyt ajattelin kokeilla, näkyykö jotain, ennen kuin clomit alkaa.

Tsemppiä Sunnylle! Toivottavasti pääsette yhteisymmärrykseen!

Jännää kuulla, kuin Zipulin käy, toivotaan, että rakkula muuttuu plussaksi! :)

Kerro Amanda sitten, miten teillä edetään. Mielenkiintoista kuulla, miten eri lääkärit hoitavat. Ei multa otettu mitään verikokeita. Toisaalta jotkut (terkkari-?)lääkärit määräävät kuulema clomejakin ilman seurantaultraa, mikä kuulostaa vähän kummalliselta...

Kiitos haastattelutsempeistä. Huomenna sitten ekan kerran tulikokeessa. Sen verran korkealla rima tuossa on, että en rehellisesti sanottuna pety, vaikka en pidemmälle pääsisikään. Mutta jänskättäähän tää silti vähän :)

Mähän olen syönyt aika monta vuotta jo enemmän ja vähemmän vhh-tyylillä ja painoa on pudonnut sinä aikana noin 13 kg. Nyt siis ihan normaalipainossa mutta keväällä tuli syötyä enemmän hiilareita ja muutama kilo tuli lisää. PCO-diagnoosin myötä otin tiukemman linjan hiilareiden suhteen, eli juhannuksen jälkeen olen suurimmaksi osaksi jättänyt leivät, riisit, pastat ja sokeriset herkut syömättä. Tosin en mitenkään ortodoksisesti, kyllä lomalla tuli kaikkea edellä mainittua syötyä vähän. Muuten en loman aikana ruoan määriä mitenkään vahtinyt, söin niin paljon että nälkä lähti ja viiniäkin lasin tai kaksi aika monena päivänä. Tällä varsin rennolla otteella vaatteet olivat venyneet kaapissa loman aikana ja painoa pudonnut pari kiloa. Tämän tyyppinen ruokavalio sopii siis ainakin minulle mainiosti :)

Peukut Sannulille, että vielä luomusti tärppäisi! Toisaalta, jos ei tärppää, niin tutkimuksien avulla sitten toivottavasti eteenpäin paremmalla onnella.

Iloista loppuviikkoa kaikille!
 


Feufollet.........33v. .......kp5/28-39...........yk8....
Olivia-79........31v. .......kp7/27-28..........yk8.....
Sintti-79.........30v. .......kp8/23-30..........yk13....
Zipuli..............32v. .......kp11/29-31..........yk5.....
Viu..................30v. .......kp11/28-36...........yk10.....
Marienna.......30v..........kp13/28-33..........yk4......
Sunny80........30v. ........kp16/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v....kp16/28...............yk14.....
Sannuli79......30v. ........kp17/30-51..........yk10.....
Innuli..............31v. ........kp26/26-27.........yk12.....
Amanda77....33v...........kp31/33-55..........yk4......
Scrat...............30v.........kp48/28-38...........yk7....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6....... plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............. 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 
Voi Viu.... mutta Mma R kyllä kirjoittaa viisaita. Uskoisin ainakin itse, että ensimmäisen shokin jälkeen selkeä tilannetieto (ja vielä hopeisilla reunuksilla) on ehkä kuitenkin hyvästä. Tosi mukavaa Mma Rettä olet positiivisilla fiiliksillä, se jotenkin tsemppaa itseäkin jos joku meistä ei ole ihan murheenalhoinen.
Marienna joo, tilasin testejä ja tilaan kohta raskaustestejä kanssa varastoon. Tänään meinaan jo tuntuvat menkat alkaneen eli eiköhän tuonne listaan laiteta taas kp 1. Nyt on jo sellainen vatsakipu päällä ja vuotoakin jonkin verran, että ei tässä enää taida olla oljenkorsia tälle kierrolle. Tästä viisastuneena siis jos Davidin testejä vielä käytän niin katson tarkkaan kelloa enkä usko haamuviivoja ihan heti! Joskus ensi viikon lopussa voi sitten aloitella tikutusta. On tää kumma miten siten elämä on mennyt kahden viivan metsästämiseksi!


feufollet tsemppiä huomiseen! Ja kaikille muillekin paljon lämpimiä ajatuksia testien ja tulosten odotteluun ja etenemiseen. Mä olen nyt tehnyt sellaisen päätöksen, että vuoden loppuun nyt oikeasti yritetään ja sitten katson, että on yritetty riittävästi. Sen jälkeen tutkimuksiin. Mieskin on nyt selvästi panostanut siihen, että ehditään pupuilla. Meillä on vähän ollut se haaste, että mies on iltauninen ja minä aamu-uninen.... joten toinen on aina puoliunessa kun olisi sellainen hetki, että ollaan kaksin ja ilman muuta tekemistä.

Sunny en ole mikään parisuhdeneuvoja mutta viisasta ystävääni lainaten: parisuhde ensin, sitten lapset. Tällä hän haluaa muistuttaa siitä, että suhteen pitää olla kunnossa lapsilla tai ilman joten siihen kannattaa panostaa. Toivon siis koko sydämestäni, että löydätte sopivan tasapainon!

Mutta nyt ei kukaan saa lannistua vaan edetään jokainen tahollamme ja tilanteestamme käsin päivä päivältä lähemmäs omaa pienokaista! Sitä, joka on juuri meille tarkoitettu!

Seuraavaksi siirryn lukemaan sitä poppakonstithreadia ja poimin parhaat päältä.
 
:'( Voi surkeus...
Eilen siis ovistestissä haalea viiva, ei se oikeastaan ollut hyvin hyvin hyvin haalea vaan haalea. Tänään, yllätys yllätys ei viivaa...tai kyllä siitä justiinsa näkee sellaisen varjon valoa vasten, että tuossa sen pitäisi olla. Eli onko mulla ollut ovis tyyliin joskus kp10, kp11, tai eilen, niin että se olis vaan heti laimentunut se viiva haaleaksi? Hitto kun en tehnyt niitä testejä aiemmin, kun ne tuli vasta eilen. Kp11 oli kyllä pupuilua, mutta aika ohkaseksi jää yritys jos se ovis sitten oli joskus kp 10-12. Kierron perusteella ollaan yleensä tähdätty tosissaan kp13-19, joten kun luontaista tilaisuutta ei yövuorojen takia ollut kp9-10 niin jäi kyllä touhuamatta. Tuleeko se vahva viiva siis vain 24-36 tuntia ennen ovulaatiota ja muuttuu haaleaksi 0-12 tuntia ennen ovulaatiota?

Sorry tää ON, mutta kun mä olin niistä testeistä jo niin innoissani... :headwall:
 
Viu
Hengissä ollaan! Kiitos kaikille kannustuksen sanoista.

Tutkimuksissa tosiaan selvisi, että meidän on turha henkeä pidätellen luomuvauvaa odotella. Minulla munasarjat näytti hyviltä ja siellä oli jo innokkaita munarakkuloita kasvamassa, yksi jo kohta kypsänä. Kohtu ja limikset kaikki ok. Valitettavasti miehen siimahännät ovat ongelma, eli pikkuveikkoja löytyi vain 3,2 miljoonaa (norm. 5milj.) ja vain 5% oli hyvin liikkuvia, 50% aikas fleguja :/ Lääkärisetä kertoi tämän olevan lapsettomuutemme syy.

Käynti sujui olosuhteet huomioon ottaen hyvissä merkeissä, lääkäri oli mukava ja asiantunteva, ei liian kliininen. Uutiset olivat tietysti pysäyttäviä, mutta kuten Mma R sanoi, toisaalta on helpottavaa tietää, että voi suunnitella tulevaa.

Hoitomuotona meille paras on ICSI. Ennen hoidon aloittamista tutkitaan vielä kromosomipoikkeaman mahdollisuus ja multa kilppariarvot. Lääkärin mukaan ennuste lapsen saamiseksi on hyvä, koska minä olen nuori (jes!) ja terve. Kohtua katsellessa näytti miehelle monitorilta että katsos, kyllä tällä kohdulla kelpaa raskaana olla ;)

Kaiken kaikkiaan olemme kuitenkin ihan hyvällä mielellä ja odotamme tietysti kuumeisesti hoitojen alkamista. ynnäilyjen jälkeen päätimme pysyä yksityisellä nyt ainakin ekat hoidot. Minua jännittää jo valmiiksi piikittäminen, mutta onneksi miehellä on siitä puolesta kokemusta. Ei kai emännän ja lehmän välillä nyt voi niin suurta eroa olla :D

Etsiskelin jo uutta pinoa lapsettomuuspuolelta, mutta hirveän vaikeaa oli, joten jos sopii, taidan jäädä tänne omaan pinoon uusien haasteitteni kanssa :wave:

Zipuli, tsemppiä inssiin, tuu kertoo, miltä irrotuspiikki tuntui!

Feufollet: kerro ihmeessä, mitä olet syönyt hiilareiden sijaan, minunkin pitäis vähentää niitä ja kuolaan vaan leipää ja muroja :ashamed:

Innuli: gou poppaskonstit, tuuhan esittelemään, mitä valikoit :p

Marienna: olen kyllä huonoin mahdollinen neuvomaan ovistestien kanssa, kun en ikinä ole saanut kyllin tummaa viivaa ja lääkärin mukaan ovis kyllä tapahtuu. Mutta jos kiertosi on 28-33 niin sinuna testailisin vielä sitkeästi.

Olivia: tsemppiä vastaanotolle, mua jännitti niin, että meinasin oksentaa, mutta ei se niin kamalaa ollut, vaikka uutiset oli niinkin rajuja. Toivottavasti te saatte pehmeämpiä uutisia kuitenkin.
 


Innuli..............31v. ........kp2/26-27.........yk13....
Feufollet.........33v. .......kp6/28-39...........yk8....
Olivia-79........31v. .......kp8/27-28..........yk8.....
Sintti-79.........30v. .......kp9/23-30..........yk13....
Zipuli..............32v. .......kp12/29-31..........yk5.....
Viu..................30v. .......kp12/28-36...........yk10.....
Marienna.......30v..........kp14/28-33..........yk4......
Sunny80........30v. ........kp17/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v....kp17/28...............yk14.....
Sannuli79......30v. ........kp18/30-51..........yk10.....
Amanda77....33v...........kp32/33-55..........yk4......
Scrat...............30v.........kp49/28-38...........yk7....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6....... plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............. 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 
viu tietysti saat ja on toivottavaa että jäät tänne meidän pinoon. Melkein kaikillahan tässä nyt tuntuu olevan sama tilanne että apuja tarvitaan lääkäreiltä ennen plussaa.

Marienna ovishan saattaa olla toisilla naisilla tosi nopeasti ohi, eli saattaa olla että sun ovis tosiaan oli jo 10-11 kp. Nyt vaan sitten odotellaan peukut pystyssä että silloin tärppäsi.

innuli :hug:

feufollet Mitä tarkalleen ottaen olet syönyt ja mitä jättänyt pois. Katselin juuri tänä kesänä otettuja kuvia ja tipuin taas kerran maanpinnalle. Kiloja on aivan likaa!!! Ensin ajattelin että lomalla en stressaa siitä mitä syön, mutta kyllä täytyy nyt vaan yrittää enemmän kiinnittää ruokavalioon huomiota.

Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Aluksi kiitokset kaikille haastattelutsempeistä! Tällä kertaa ei natsannut mutta fiilis on hyvä silti. Haastattelu oli hyvä kokemus =)

Marienna, onhan tuossa vielä ihan hyvä mahdollisuus, että olette osuneet oikeaan aikaan. Ja ellei, niin ensi kierrossa vaikka vähän aiemmin testaamaan. Mutta pidetään peukkuja, ettei uutta testikierrosta tällä haavaa tule!

Pahus, että Innulin viivat olivat huijausta =( Tähän kiertoon tilaukseen kaksi viivaa niihin molempiin testeihin! =)

Ja sitten tuohon ruokailuasiaan, kun sitä kerran kyseltiin... ne, joita aihe ei kiinnosta, voivat tässä kohti hypätä seuraavaan viestiin :)
Olen viimeisen 5-6 vuoden aikana perehtynyt aika perusteellisestikin aiheeseen ja kovin lyhyen vastauksen antaminen tuntuu vähän hankalalta. Jos tehdään niin, että koitan jotenkin valottaa miten syön ja vastailen sitten erittäin mielelläni lisäkysymyksiin vaikka yksityisviesteillä niille, jota asia todella kiinnostaa, niin tästä ketjusta ei tule ihan ruokapalstaa? (yksityisviestin voi lähettää klikkaamalla tuota nimimerkkini alla olevaa kirjekuorta).

Vastauksena kysymykseen, mitä olen jättänyt pois: En voi sanoa jättäneeni mitään pois kokonaan. Tilanteen mukaan syön mitä vaan, en jaksa olla ehdoton. (toiset ovat, itse en koe siihen tarvetta, tämä on niin kovin yksilöllistä). Mutta syön hyvin harvoin viljaa (leipää, pastaa, puuroa, muroja tmv), riisiä, perunaa ja sokeria. Lisäksi syön rajoitetusti maitotuotteita, koska ne pahentavat astman oireita, mutta käytän kyllä esim kermaa ruoanlaitossa ja syön jonkun verran jugurttia ja juustoa. Silloin tällöin jäätelönkin :)
En koskaan osta mitään vähärasvaista / rasvatonta tuotetta. (siis "keinotekoisesti" vähärasvaista :) eli esim vähärasvaista juustoa)

Mitä sitten syön? Kasviksia, vihanneksia, marjoja, hedelmiä, lihaa, kalaa, kanaa, voita, kermaa, pähkinöitä, öljyjä, kananmunia, turkkilaista jugurttia, kookosmaitoa... Yksinkertaistettuna voisi sanoa, että korvaan lisukeperunat/-riisit/-pastat kasviksilla ja käytän normaalirasvaisia tuotteita, en mitään, missä lukee rasvaton tai kevyt tmv. He-vi osastoa menee puolesta kilosta kiloon päivässä. Rasvasta tulee noin puolet päivän energiasta.

Aamulla syön useinmiten joko pari kananmunaa + vihanneksia, joskus lisäksi esim fetaa, pekonia, makkaraa tmv. Tai sitten turkkilaista jugurttia, marjoja ja pähkinöitä
Lounaaksi lihaa tai kalaa, rehuja ja rasvaa (esimerkiksi eilen oli töissä eväänä paistosta, jossa jauhelihaa, kaalia, parsakaalia, sipulia). Usein tämä tarkoittaa ruokaisaa salaattia, etenkin näin kesällä.
Päivällinen sisältää samoin lihaa tai kalaa ja rehuja ja riittävästi rasvaa. Usein teen kasvislisukkeen, jota syö koko perhe (no nappula vähän valikoiden...) ja lisäksi keitän miehelle ja pojalle perunaa/riisiä/pastaa. Ei siis varsinaisesti vaadi mitään ylimääräistä työtä, jätän vain itse hiilarilisukkeen syömättä.
Jos on tarvetta syödä aterioiden välillä, niin välipalana esim. hedelmä tai marjoja ja pähkinöitä, tai vähän juustoa + leikkelettä + jotain rehuja. (käytän myös heraproteiinijauhetta, mutta se menee jo hifistelyksi ja itsekin suhtaudun siihen vähän kaksijakoisesti).

Tässä vaiheessa joku varmaan haluaa kysyä, että eikö tuo ole epäterveellistä, tuki verisuonet ja nosta kolesterolia. Ja mistä saa kuituja. Ja mitä muuta voi syödä aamiaiseksi kuin kananmunia, jos niistä ei satu pitämään. Ja mitä konkreettisesti ovat nuo kasvislisukkeet, millä korvata lisäkehiilarit ilman, että kyllästyy keitettyyn porkkanaan. Ja mitä tehdä kun tekee mieli leipää/makeaa. Ja että mitä järkeä tässä on, kun tämä on kaikkien suositusten vastaista, miksi syödä aivan päinvastoin, kuin viralliset, lääkäreiden tekemät suositukset neuvovat. Minä en ole mikään erityinen auktoriteetti tai asiantuntija mutta jos joku haluaa kysyä, niin vastailen omalta osaltani oikein mielelläni, jos siitä vain apua jollekin on. Mutta tosiaan ehkä on parempi jatkaa tätä keskustelua yksitysviesteillä / sähköpostilla, niin tämä ketju pysyy aiheessaan :) Itselleni hiilihydraattitietoisempi ruokavalio on ollut todella toimiva ratkaisu, jonka avulla olen saanut mm koko elämän jatkuneen painon jojoilun hallintaan, saanut kuriin syömishäiriöisen käyttäytymisen, päässyt eroon iltapäiväväsymyksestä töissä, vähentänyt flunssien sairastamista ja päässyt astmalääkityksestä lähes kokonaan eroon. Myös mieheni ihmettelee edelleen, kuinka nykyisin ei iltapäivällä väsytä töissä, ei tule hillittömiä kiukkunälkäkohtauksia eikä paino nouse ruokavalion suosituksia korkeammasta rasvan määrästä huolimatta.


 


Innuli..............31v. ........kp3/26-27.........yk13....
Feufollet.........33v. .......kp7/28-39..........yk8....
Olivia-79........31v. .......kp9/27-28..........yk8.....
Sintti-79.........30v. .......kp10/23-30..........yk13....
Zipuli..............32v. .......kp13/29-31..........yk5.....
Viu..................30v. .......kp13/28-36...........yk10.....
Marienna.......30v..........kp15/28-33..........yk4......
Sunny80........30v. ........kp18/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v....kp18/28...............yk14.....
Sannuli79......30v. ........kp19/30-51..........yk10.....
Amanda77....33v...........kp33/33-55..........yk4......
Scrat...............30v..........kp50/28-38...........yk7....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6....... plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............. 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 
Innuli :hug: :hug:

Harmillista ettet feufollet saanut työpaikkaa...! Mutta kyllä haastattelussa käyminenkin on aina hyödyllistä harjoitusta seuraavaa kertaa varten. =)

Viu, totta kai voit jäädä tänne meidän pinoon! Niin kuin Sannulikin jo sanoi, meistä taitaa aika moni olla suunnistamassa tutkimuksiin ja kenties hoitoihinkin... Ainakin itsellä alkaa olla sellainen olo, ettei tässä ilman apukeinoja plussata, joten varmaan joudun pian kokemaan ihan samoja haasteita. Tuntuu kuitenkin helpottavalta, että niitä voi sitten jakaa tuttujen palstalaisten kanssa.

En ole kauheasti viime aikoina ehtinyt kommentoimaan teidän muiden juttuja... Meillä on ollut ulkomaalaisia vieraita koko viikon, ja sopivasti sairastuttiin vielä flunssaankin, niin että on ollut ihan veto pois kaiken kiireen ja touhun keskellä. Nyt alkaa onneksi flunssa helpottaa, ja vieraatkin lähtivät tänä aamuna, joten pääsemme vähän hengähtämäänkin välillä. =)

Tänään pitäisi taas aloittaa oviksen tikuttaminen. Itse en Marienna ole vielä onnistunut saamaan kuin hailakoita viivoja ovistesteihin, taitaa olla jonkinlainen taitolaji... :kieh: Ilmeisesti kuitenkin ovuloin ainakin osassa kiertoja, koska gyniksen ultrassa on onnistuttu bongaamaan kypsiä munarakkuloita. Täytyy tällä kertaa yrittää olla tarkempi juomisen ja vessassa käymisen suhteen, jos sillä vaikka olisi jotain vaikutusta.

Tsemppiä Olivialle maanantain klinikkakäyntiin. =)

Ja MR:lle vielä - toivottavasti kysta paranee pian! Kuulostaa sangen ikävältä seuralaiselta.

Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! :wave:
 

Yhteistyössä