**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

:hug: Halaus Olivialle... kerro sitten miten tutkimuksissa menee!
Synttärionnea Viulle :flower: , kyllä on jännää olla kolmikymppinen :eek:
Tervetuloa zipulille :wave: !!
Kovasti peukkua Lindalle!
Amanda, kyllä me ne lapset saadaan ja nuristaan niiden edesottamuksista vielä monet kerrat :LOL: .
Sannuli... :hug: , päästä vaan höyryjä täällä. Yks kaveri ihan samaa aikanaan pui, mutta sitten kun tuli raskaaksi niin huomattiin, että ilmeisesti miehensä oli vaan niin pelännyt, että hänessä on jotain vikaa, ettei osannut tukea ja olla connected. Toivottavasti teillä sama homma ja asiat menee parhan päin :) .

ON: en saanut tilattua niitä tikkuja, nyt joutuu apteekista ekat hakemaan....olen LAISKA. :/
 
Sintti ja Olivia, voimia molemmille! Zipuli tervetuloa ja Viu onnea vanhemisen johdosta! Synttärit on aina iloinen asia, vaikka vauvaprojektissa ehkä iän lisääntyminen ei niin jaksakaan ilahduttaa. (Apropoo, mullekin voi päivittää iäksi 31....)

Meillä on kanssa käyty keskustelua siitä, voisiko olla joku vika, mutta ei ehkä kummallakaan ole vielä sellaista ajatusta, että lähdettäisiin tutkimuksiin. Meidän yrittämisemme on ollut monessa kierrossa todella...vaatimatonta: työt ja suureellinen remontti vievät mehut aika tarkkaan. Mutta nyt tilasin ekan kerran netistä sekä ovis- että raskaustestejä ja aion ryhtyä kovin tunnolliseksi. Mutulla tuntuu, että ovuloinnissa ei sinänsä ole mitään ongelmia vaikka se viime kierrossa taisi tupsahtaa vähän yllärinä paikalle. Ei siis uskoa siihen, että tässä kierrossa tärppäisi. Sannuli luulen että monen miehen on jotenkin vaikea käsittää, että heissä voisi olla jotain korjattavaa (jos siis simpoissa ei ole suoraan jotain vikaa). Ja kuten Sintti kirjoitti, luulen kanssa, että miehiä ehkä enemmän pelottaa se vian löytyminen heistä. Näin naisena ajattelee, että jos on joku vika tai oletus että olisi, niin siitä haluaisi tietää asap eikä vaan odotella jos se vaikka menisi ohi.

Kaikesta huolimatta ihana lauantaiaamu ja ihana päivä tulossa! Lippu korkealle ja viikonloppuja!
 


Olivia-79........31v. .......kp2/27-28..........yk8.....
Sintti-79.........30v. .......kp3/23-30..........yk13....
Zipuli..............32v. .......kp6/29-31..........yk5.....
Viu..................30v. .......kp6/28-36...........yk10.....
Marienna.......30v..........kp8/28-33..........yk4......
Sunny80........30v. ........kp11/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v....kp11/28...............yk14.....
Sannuli79......30v. ........kp12/30-51..........yk10.....
Innuli..............31v. ........kp21/26-27.........yk12.....
Amanda77....33v...........kp26/33-55..........yk4......
Scrat...............30v.........kp43/28-38...........yk7....
Feufollet.........33v. .......kp51/28-39...........yk6....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6....... plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............. 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 
Heissan kaikille!

Täällä taas, olin lomalla ja poissa koneelta, joten sen vuoksi kirjoittelut jääneet vähiin. Nyt takaisin sorvin ääressä. Lueskelen paremmin teidän kuulumiset tässä myöhemmin, pikainen omanapainen kirjoitus nyt..

Täällä ei tapahdu mitään :headwall: Olin jo niiiiin varma että nyt on tärpännyt (etova olo, alavatsakipuja, närästystä :eek:) mutta eilinen testi taas palautti maan pinnalle: selvä negahan se. Ja kyllä se nyt jo näkyisi jos olisi jotain nähtävää.

Parin viikon päästä gynelle. Sen verran elättelen toivoa, etten uskalla Primoluteja kuitenkaan syödä vaikka niitä kotona olisikin. Olen aiemminkin saanut lääkkeitä pitkään kiertoon, toivottavasti nytkin löytyisi apuja.
 
Scrat en haluisi turhaan nostella toiveita kun sulla on kerran taipumusta pitkiinkin kiertoihin, mutta kaverillani ei kyllä apteekin testiin mitään koskaan tullutkaan ennen kuin olivat neuvolassa raskaaksi todenneet. Tämä siis ekan lapsen kohdalla. Ei vaan erittynyt hormoonia. Pari viikkoa ainakin meni, ennen kuin lääkärille meni. Mutta aina peukut pystyssä :)
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille tuttavuuksille!

Ja supersuuret onnittelut kaikille plussanneille, täällähän on puhallellut hurja plussapuhuri mun loman aikana! Ihanaa! :)

Oltiin neljä viikkoa purjehtimassa ja kyllä teki pääkopalle terää! Lisääntymisrintamalla ei mitään mullistavaa tapahtunut mutta positiivista on se, että terolutit näyttävät lyhentävän toivotusti kiertoa, kaksi edellistä on ollut 25 ja 26 päivää, miklä on ihan mukavaa noiden 40 pvän kiertojen jälkeen. Nyt siis viimeinen kierto terojen kanssa ja sitten syyskuussa clomit käyttöön. Mukava lukea Mama Ramotswen kuulumisia clomien kanssa, toivottavasti teillä tärppää!

Niin täällä siis menossa yk 8, kp 1.

Täällä voidaan tosin piinailla kohta ihan toisesta syystä, sillä sain itselleni yllätykseksi kutsun työpaikkahaastatteluun ensi perjantaille. En millään jaksa uskoa, että sitä paikkaa saisin mutta eihän sitä koskaan tiedä... jos nyt ainakin seuraavalle haastattelukierrokselle karsiutuisin :)


Koitan lukea paremmalla ajalla viimeisen kuukauden viestit ja päästä mukaan keskusteluun. Nyt pyykkivuori ja muut ikävämmät asiat odottavat. Hauskaa viikon alkua itse kullekin yrittäjälle! :)

 


Feufollet.........33v. .......kp1/28-39...........yk8....
Olivia-79........31v. .......kp3/27-28..........yk8.....
Sintti-79.........30v. .......kp4/23-30..........yk13....
Zipuli..............32v. .......kp7/29-31..........yk5.....
Viu..................30v. .......kp7/28-36...........yk10.....
Marienna.......30v..........kp9/28-33..........yk4......
Sunny80........30v. ........kp12/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v....kp12/28...............yk14.....
Sannuli79......30v. ........kp13/30-51..........yk10.....
Innuli..............31v. ........kp22/26-27.........yk12.....
Amanda77....33v...........kp27/33-55..........yk4......
Scrat...............30v.........kp44/28-38...........yk7....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6....... plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............. 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 
=) Puolisoni oli eilen illalla kaverinsa varpajaisissa heille oli syntynyt esikoinen.
Muuten rintamalla hiljaista. No yllätys suuri hän tuli kotiin aamulla 8maissa ja mönki viereeni ja hyväili heräsin siihen lopulta hän nukahti herätyään oli taas innoisaan.
Lupaili et huomenna uudelleen sänkyjumpaa. Yllätyin kovi itse teki nyt aloiteen.
Oviksen pitäisi olla tällä viikolla...
Toiveissa olisi et tärpäisi nyt sitten toivotaan ja katsotaan kuinka innokas on pupuilua jatkaan...
 
Kiitos Marienna tsempistä! Mä en enää tässä vaiheessa kovin helposti turhia toiveita elättele, mutta en kuitenkaan uskalla niitä primolutteja ottaa :D. Luultavasti tässä kuitenkin on kyse siitä että kroppa on taas ihan sekaisin. Odotellaan.

feufollet kuulostaa hyvältä että pitkät kierrot ovat kurissa terojen avulla. sunny80 pidetään peukkuja että miehen into säilyy =)

Voi voi.. nyt on lomat ohi ja karu paluu arkeen ja töihin. Mä olen myös päättänyt nyt ottaa itseäni niskasta kiinni ja aloittaa terveyskuurin. Laihduttaa muutaman kilon ja palauttaa ruokavalion taas terveelliseksi ja käydä säännöllisesti jumpassa ja lenkillä. Tulee parempi olo ja se tukee tätä vauvaprojektiakin. Syksy tulee marjoineen ja omenineen niin ei pitäisi olla edes kovin vaikeaa.

Oikein mukavaa viikonalkua kaikille! :D
 
Hauska juhlaviikonloppu takana! :) Otin nyt ihan kunnolla skumppaa ja unohdin vauva-ajatukset koko viikonloppuna! Nyt on rento ja hauska fiilis! :)

Mma Ramotswe, kiitos clomi-kommenteista ja tsemppiä piinaviikkoon! :) Mulla on keskiviikkona lekuri, joten katsotaan saanko jotain droppeja ja ensinnäkin, onko PCO vielä päällä. Akne on taas vähän pahempi, joten veikkaan, et jotain häikkää hormoneissa on. Samaa mäkin mietin, et miten selittää duunissa, et missä oon aamupäivän... Vaikka onkin joustavat työajat, avokonttorissa joku kuitenkin kysyy, et missä olit. No, pitää vaan keksiä luovasti jotain - hyviä vinkkejä? :)

Olivia, hyvä, että meet lääkäriin. Vaikka mitään ihmeellistä ei olisi, epävarmuus vaivaa mieltä. Joten parempi on selvittää ja saada tietoa! Liian vakavasti siihen ei tartte suhtautua.

Viu, onnea kolmekymppiselle! :)

Sintti ja Sannuli, ymmärrän hyvin teidän fiilikset miesten asenteen suhteen. Meilläkin sellanen tilanne, et mies ottaa tosi rennosti eikä juuri huolehdi tilanteesta. Ehkä miehet ei vaan mieti asioita niin paljon, vaan antaa mennä vaan, hyvässä ja pahassa. Mutta jutelkaa asiasta ja selittäkää, ettei tutkimisessa oo mitään "pahaa" eikä se tarkoita, et on lapseton ja ikuisesti sitä. Tai että etsittäis vikaa kenestäkään. Vaan se on vaan tosiasia, et monilla on pieniä hankaluuksia ja koska lääketiede on niin kehittynyttä, sitä kantsii hyödyntää. Ja kantsii sanoa, että todella moni pari käy lääkärissä ja saa jotain pientä apua lapsensaantiin. Niin eivät kuvittele olevansa jotain "sairaita" tai epäonnistuneita.

Scrat, pidän peukkuja, vaikka olisikin vain pieni mahdollisuus... Ja tsemppiä terveyskuuriin! Mulla ei laihdutustarvetta ole, mutta PCO:n takia koitan noudattaa tätä vähähiilarista ruokavaliota. Ja välillä on vaikeeta...

Feufollet, loistavaa, että on uusia tuulia elämässä, niin ei ajatukset liikaa pyöri lastenteossa. :) Onnea työpaikkahaastatteluun!

Sunny, onnea "miehenviettelyyn" ;) ja tärppionnea!

Zipuli, tervetuloa joukkoon!

Ja iloista viikonalkua kaikille!
 


Feufollet.........33v. .......kp2/28-39...........yk8....
Olivia-79........31v. .......kp4/27-28..........yk8.....
Sintti-79.........30v. .......kp5/23-30..........yk13....
Zipuli..............32v. .......kp8/29-31..........yk5.....
Viu..................30v. .......kp8/28-36...........yk10.....
Marienna.......30v..........kp10/28-33..........yk4......
Sunny80........30v. ........kp13/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v....kp13/28...............yk14.....
Sannuli79......30v. ........kp14/30-51..........yk10.....
Innuli..............31v. ........kp23/26-27.........yk12.....
Amanda77....33v...........kp28/33-55..........yk4......
Scrat...............30v.........kp45/28-38...........yk7....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6....... plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............. 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 
Amanda: Niin siis meillä kyllä mies ymmärtää sen hoitopuolen kyllä ihan hyvin ja on valmis lähtemään myös kokeisiin, hän on itseasiassa varma että se vika on hänessä eikä minussa. Ehkä siksi hän ei ota vakavasti sitä kun olen sanonut että mulla on tod.näk PCO. Lähinnä mua ärsyttää just se että vaikka mies on olevinaan niin varma siitä että hänessä on jotain vikaa, niin silloinha sitä suuremmalla syyllä luulisi hänenkin kiinnittävän elintapoihin enemmän huomiota. Eihän se jokailtainen kaljanjuonti ainakaan paranna siittiösoluja.
 
Sannuli: aivan teillä on vähän eri tilanne. Tottahan sitä haluu, että mieskin panostaa ja pistää kortensa kekoon asian eteen. Meillä mies on jättäny aiemminkin satunnaiset nuuskat ihan itsekseen melkein kokonaan pois ja ottaa mun sinkki-C-vitamiini-pillerit kiltisti. :) Itse en haluu, että mies miettii liikaa näitä kuvioita, koska mä taas huolehdin helposti liikaakin. Mut näissä jutuissa ei tosiaan sais miettiä vikoja tai "syyllistä". Yhteinen asia tää kuitenkin on!
 
Onkos teillä jollakulla kokemuksia David-raskausteistä, niistä liuskoista? Jos sellaisen unohtaa pöydälle eikä muista määräajassa käydä katsomassa niin tuleeko niihin sen 10 minuutin jälkeen vääriä viivoja? Multa aina tuppaa unohtumaan liuskat lavuaarin reunalle, aiemmin niissä ei ole koskaan mitään ollut mutta nyt on ja tosiaan taas kävin tutkimassa lopullista tulosta vasta 20 minsaa liiaan myöhään.... Jos Davidit käyttäytyvät näin niin pitää vaihtaa liuskoja, koska muuten tulee turhaan sydämentykytyksiä :headwall: Otan mieluummin sellaisen liuskan jossa ei sitten näy mitään.

Ja kaiken lisäksi vielä liian aikaista testatakin. Voi mua.... :ashamed:
 
Innuli, mulla on ollu käytössä ne David-raskaustestit ja parin pitkän kierron jälkeen testasin (ennen kuin tajusin, et mulla on aina kierrot yli 30 pv...). Tein niin, että tsekkasin heti oikeeseen aikaan ja annoin olla vielä pidempään pöydällä. Mutta kaikilla kerroilla oli vain yksi viiva! Eli ei koskaan kahta, edes 20-30 min jälkeen. Eli en sitten tiedä... Pidetään peukkuja, et toi on hyvä merkki! :) Ehkä kantsii ostaa jonku toisen merkin testi ja tsekata uudestaan?
 
Mulla on jemmassa Davidin puikkotesti, ehkä se täytyy tässä jossain kohtaa tehdä. Mutta en kyllä vielä suostu hihkumaan (itsesuojeluvaistoa sen verran). Ihan heti kun tein testin niin ei näkynyt mitään mutta sitten ajan myötä kyllä, tosin en nyt siinä aluksi kauhean kauaa ehtinyt tuijotella kun liuska unohtui sinne ihan itsekseen. Katsotaan, ei vielä juhlita.
 
Innuli: mullon sormet ja varpaat ristissä ja peukut kyynerpäitä myöten pystyssä.

Totta, meillä taitaa olla aikamoinen tutkimusten aalto meneillään. Tosi mahtavaa, tässäkin asiassa löytyy niitä kohtalotovereita. Amanda, tsemejä keskiviikkoon.

ON: Kävin tänään ihmettelemässä ultrassa parisenttistä munarakkulaani. Clomien ansiosta kaverina siellä oli myös mahdollinen kysta, jota nyt sitten kanssa pitää alkaan seuraan. MÄÄ EN KESTÄ!!! Seuraavaksi kp 21 keltarauhasverikoe ja kp 1-2 kystaultra. Jos kysta kuivuu pois, saan ottaa taas lisää Clomeja kp3 alkaen. Aukiolotutkimuksiin voisin kuulemma mennä toiselle poliklinikalle, mutta jos ei nyt neljästä Clomikierrosta tärppää, lähettävät kuitenkin TAYS:iin jatkotoimenpiteitä varten, jossa sitten katsottaisiin kuitenkin se aukiolo. Eikä olla saatu simppatestin tuloksiakaan vielä... Aaaarghhh! Niin ja ovistestikään ei näytä kahta viivaa! :x

Nyt joltain jotain hyviä uutisia! :) Mukavaa päivän jatkoa. MR
 
Innuli: Miä oon käyttäny useissa kierroissa david-liuskoja ja en ole koskaan saanut haamun haamuakaan turhaan. En edes sitä roskishaamua. Tärpänneessä kierrossa en saanu siihen herkkään testiin mitään aluksi, mut Clearblue plussa-testi anto jo suht selvän haamun tai plussan. Eli mulla ainakin noi Clearbluet oli tosi herkkiä, jopa herkempiä kuin toi David =) Tsemppiä piinailuun :flower:
 
Voi kiitos Amanda, MMa Ramotswe ja talitintti tsempistä!

Mulla on tosiaan yksi herkkä Davidin puikko vielä jemmassa, mutta sen aion säästää aamuun. Olisi se kyllä ihan pommi jos nyt tärppäisi, etenkin kun eilen jo sain aiheesta aikaan (ekan kerran) orastavan kriisin miehen kanssa. No, ei mitään vakavaa mutta musta vaan tuntui, että hän ei ollut vakavissaan kun piti mun nähdäkseni puhua vakavista aiheista.

Ovistestejä on varastossa enemmän mutta jos sellaisen nyt tekisi niin voisiko siitä päätellä jotain? Jos siihen tulee joku viiva niin tarkoittaako se sitten... yhtään mitään? Ja miten muuten niistä ovistesteistä oikeasti raskaus näkyy, pitääkö sen olla kuten ovis plussa?

Nyt tarttis tehdä vähän töitä, mutta hieman hankala keskittyä :D
 
innulille on täälläkin peukut pystyssä varpaita myöden!!! Toisillahan se ovistesti on näyttänyt kahta viivaa raskauden alussa, mutta luottaa siihen ei voi. Mullakin on ollut ne Davidin ovis ja raskaustestipuikot käytössä eikä mulle ole tullut kyllä ainoatakaan haamun haamua... (no enhän mä oo kyllä saanut semmoista kyllä mihinkään testiin ikinä :kieh: )
Tsemppiä että tulee aamulla vahva plussa!!! :heart:

Tunnutaan olevan kyllä aika samalla viivalla kaikki taas... hoidot on aiheellisia yhdelle jos toisellekin ja miehetkin tuntuu olevan samasta puusta veistetty :LOL: Ne ei vaan taida osata ottaa meille naisille tärkeitä asioita vakavasti.

ON: Nyt kun jaksais viikon pupuilla tiiviisti niin tod.näk. osuis oviksen aikoihin, jos nyt semmonen ihme pääsis mullakin tapahtumaan että ovuloisin! Oikeastaan nyt on ajatukset vaan ensiviikolla alkavassa loman odotuksessa.

Mukavaa viikon alkua kaikille!!!
 
Täälläkin on peukut pystyssä ja jännitys korkealla Innulin puolesta. Voi vitsit kun haamusta tulisi ihan todellinen!!

Tuo Mama R:n kysta ei kuulosta kivalta :( Mullahan siis ilmeisesti (gynen arvio) oli kysta ennen lomaa ja se sattui helvetillisesti. Toivottavasti pääset tästä helposti eroon! Ja toivottavasti clomien avulla raskaudut, antaisi toivoa tännekin. Eilen just katsoin kalenteria, että mulla eka clomit tulee syyskuun alussa. Ei saisi kyllä liikaa laittaa toivoa niihin, mutta minkäs teet....

Myötätuntoinen ajatus niille, joiden miehet ei ota asiaa niin vakavasti :( Mun mieheni on kyllä ihanasti mukana, ehkä osittain johtuu myös siitä, että hänellä on jo yksi lapsi, joten tietää millaista on olla isänä ja kovasti haluaisi toisenkin. Kyllähän sekin puhuu, että pitäisi säilyttää rento meininki, eikä väkisin ja kellon kanssa pupuilla mutta toisaalta kyllä tietty ymmärtää sen, että ne muutamat päivät on hyödynnettävä. Etenkin sitten clomien kanssa, kun ei niitä niin kovin pitkään voi popsia.

Nyt töiden kimppuun (ja toisella korvalla odottelemaan tänne plussauutisia lisää... :) )
 
Kiitos isosta mukana jännäämisestä! Aamun testaus tuotti kuitenkin ihan selkeän negan, joten ei ainakaan toistaiseksi mitään syytä juhlaan. Käyn tänään kyllä hakemassa vähän lisää testejä ja varmasti testaan aamulla taas uudestaan, vaikka muutaman päivän odottamisella sitä tietysti näkisi senkin, josko täti tulee tai sitten ei. Henkisesti jo valmistaudun kuitenkin seuraavaan kiertoon!

Miehet on kummallisia: ainakin omani kovasti suunnittelee kahden kesken mitä kaikkea sitten pitää pihaan rakentaa ja elämässä ottaa huomioon kun on lapsia, mutta sitten kun pitäisi puhua vakavasti siitä, miten niitä lapsia saataisiin niin se on jotenkin hankalaa. Tosin kyllä sitten kun jostain puhutaan niin selvästi mieskin on juttuja miettinyt ja ajatukset ovat ihan fiksuja. Ehkä se on vaan hyvä, että toinen toimii vähän eri tavalla, koska jos meitä olisi kaksi pähkäilijää niin ei varmaan muuta iltaisin ehdittäisi tehdä kuin pohtia syntyjä syviä
:LOL:
 


Feufollet.........33v. .......kp3/28-39...........yk8....
Olivia-79........31v. .......kp5/27-28..........yk8.....
Sintti-79.........30v. .......kp6/23-30..........yk13....
Zipuli..............32v. .......kp9/29-31..........yk5.....
Viu..................30v. .......kp9/28-36...........yk10.....
Marienna.......30v..........kp11/28-33..........yk4......
Sunny80........30v. ........kp14/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v....kp14/28...............yk14.....
Sannuli79......30v. ........kp15/30-51..........yk10.....
Innuli..............31v. ........kp24/26-27.........yk12.....
Amanda77....33v...........kp29/33-55..........yk4......
Scrat...............30v.........kp46/28-38...........yk7....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. ..........yk6....... plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki........29v. ..........yk3........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............. 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 
:wave: Moikka kaikille!
kp 9 menossa ja tänään oli seurantaultra, 11 mm munarakkula siellä näkyi kasvamassa. Uus ultra on sit maanantaina ja sillon myös mahdollisesti pregnyl irrotuspiikki ja inssi parin päivän sisään. Jännittää jo valmiiksi.

Oisko jollai kokemusta mammaksi.fi sivuston ovistesteistä. Onko ne hyviä/selkeitä?
 

Yhteistyössä