**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.5**

Tervehdys! Ajattelin tuoda tänne linkin, johon plussanneet voitte tulla kirjottelemaan. Vaikka tietenkin tätäkin pinoa täytyy edelleen seurata ja välillä vielä kommentoidakin. :D Mutta tuo pino on "luonnollinen jatke" meille täältä plussanneille. Toivotaan että mahdollisimman pian sinne monet siirtyvät.

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1799815

Kovia plussapuhureita kaikille! :whistle: :whistle: :whistle: Syysmyrskytkin pian saapuvat... ;)

Keltakaneli 21+4 (elikkäs yli puolenvälin jo... uskomatonta!)
 
Kiitos Mma Ramotswe kommenteista! Taidan marssia itse ensin lääkärille, joka varmasti antaa lähetteen myös simppatestiin. Onhan se tosiaan fiksua tutkia mieskin saman tien, koska se on kuulemma aika pieni kustannus. Eihän sitä normaalisti tarvitsis vielä huudella apua, kun on vasta yk4 meneillään. Mutta mulla on tosiaan todettu se PCO ja viime kierto oli 55 päivää... Joten en oikein usko, että ovuloin.

Nytkään ei mitään merkkejä oviksesta, vaikka aiempien 30-33 päivän kiertojen mukaan oviksen olis pitänyt olla pari päivää sitten tai nyt viimeistään. Mutta ei kaikki taida ovista tunnistaa, vai? Mulle sanottiin, että PCOn takia ei ovistestit ole luotettavia. Joten voi olla että ollaan heiluteltu peittoja lähinnä omaksi iloksemme tässäkin kierrossa...

Marienna, toivottavasti plussa vielä sieltä tulisi!! Eihän kaikilla ole tuntemuksia alussa. Mun siskolla näytti testit negaa vielä 5 raskausviikolla! Kävi lääkärissä (ei ultrannut), joka antoi terolutit ja sanoi, että kotiin vaan odottelemaan. Kunnes 7 viikolla sisko ajatteli, että on sairas, kun väsytti hulluna. Mutta silloinkaan ei muita oireita - kunnes tajusi tehdä testin uudestaan. :)

Onnea Innuli ovisplussasta! :)

Iloista viikonloppua kaikille!
 
No niin siskot, nyt olen ihan ymmälläni. Vaikka on vuosi oltu ilman pillereitä niin olen edelleen täysin noviisi mitä suunnitelmallisuuteen tulee. Aloitin siis ovistestauksen tiistaina jolloin tulos oli ei mitään. Ke sain tosi vahvan viivan tikkuun mutta mielestäni se ei ollut kuitenkaan ihan vielä kontrolliviivaa vahvempi. To tuli todella haalea viiva ja tänään myös. Ainoa ero testeissä on ollut se, että ke testasin useamman tunnin myöhemmin kuin muina päivinä (appivanhemmat kylässä....). Eilen oli alavatsassa menkkamaisia kipuja jotka illan aikana hävisivät (ja päästiin ihanasti peiton alle :heart: )

Mutta oliko mun ovulaationi jo? Kp 11? Miten tätä nyt pitäisi tulkita?
 
Innuli: Tankkaan juuri näitä Mammaksi.fi -ovistestien ohjeita, en muista ittekkään... Mites se nyt taas olikaan? En tiedä mikä merkki sulla on käytössä, mutta näissä ohjeissa sanotaan, että älä käytä aamuvirtsaa, sillä LH on syntetisoitunut elimistössäsi aikaisin aamulla ja kontrolliviivan kanssa samanvahvuinenkin viiva riittää. Siitä sitten 24-48h sisällä tapahtuisi iso O.
Nyt kun näitä ohjeita alkoi oikein lukemaan, niin täällähän on vaikka mitä mitä ei saa tehdä ja mitä pitää tehdä. Ryssimismahdollisuudet jo testin teossa on oikein hyvät. Vaikeeta, todella vaikeeta. :/ MR
 
Mökiltä takaisin koneella elikkä menkat alkoivat minulla ke elikkä nyt menossa kp:3 jos vaikka tässä kierrossa ovis bongailua jaksasi harrastaa ja laittaa sen hyöty käytöön.
Opiskelutkin alkavat ja niissä pääsen jo vauhtiin katsotan pitääkö toinen lupauksensa olla aktisempi...
 
Täällä on tuhrua, jota ei ole ollut nyt muutamaan kiertoon ekana menkkapäivänä...Juilintaa on myös, sitä on myös aivan eri kohdassa kuin aiemmin, eli lähempänä navanseutua eikä kohdunsuun aluetta. Jos menkat alkaa, ne alkaa viimeistään huomenna, mutta tänään kuvittelen vielä iloisesti omiani - tulkoon sitten huomenna mitä tulee :kieh:
 
Mma Ramotswe : mulla on nyt se rfsu testi ja olen testaillut ohjeiden mukaisina aikoina, paitsi tosiaan tuon yhden kerran 4 tuntia myöhemmin kuin muuten mutta kuitenkin ohjeiden rajoissa. Hesus, onpas hankalaa. Miksi niitä lapsia ei vaan voi jotenkin vähän helpommin tilata?
 


Marienna.....30v.........kp1/28-33............yk4......
Sunny80......30v. .......kp4/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v..kp4/28................yk14.....
Sannuli79....30v. .......kp5/30-51...........yk10.....
Innuli...........30v. .......kp14/26-27.........yk12.....
Amanda77...33v.........kp19/33-55..........yk4......
Sintti-79......30v. .......kp22/23-30..........yk12....
Olivia-79......31v. .......kp23/27-28..........yk7.....
Viu..............29v. .......kp27/28-36...........yk9.....
Scrat............30v.........kp36/28-38...........yk7....
Feufollet......33v. .......kp44/28-39...........yk6....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. .........yk6........ plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki..29v. .............yk3...........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............ 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 
Sannuli, mulla todettiin PCO 7 vuotta sitten, kun pidin taukoa pillereistä. Mulla tuli sillon vaan kahdet kuukautiset puolen vuoden aikana. Muita oireita on ollu akne ja hiustenlähtö. PCO näkyy aina ultrassa ja mullakin löytyi gynellä. Sillon se tuntui kuolemantuomiolta ja ajattelin että lapsihaaveet saa unohtaa. Mut todellisuudessa PCO on tosi yleinen ja usein lapsensaanti onnistuu joko luomusti tai hoidoilla. Nyt kun lopetin pillerit, kierto on ollu melko pitkä ja viimeisin kierto oli 55 pv. Usein PCO on pillereiden jälkeen parempi mut oireet pahenee myöhemmin. Kun laittaa googleen PCO löytyy paljon tietoa siitä. Mulla oireet on aika tyypilliset -melko pitkä kierto, rasvoittuva iho. aknea (nyt tosin parempi) ja hiustenlähtöä. Monella on ylipainoa, mulla ei, vaikka verensokeri heitteleekin helposti. Ultrassa en oo vielä käynyt, mut se on siis paras keino tutkia PCO. Käy ihmeessä lääkärissä, jos epäilet PCO:ta. Hoito voi olla simppeli, mut tärkeä. :)
 
Kännykästä mökillä kirjoittelen, joten tulee vähän pötköä, kun en osaa tehdä enteriä tällä... :) Mut piti vielä todeta, et kyllä pää tosiaan voi seota tästä vauvahaaveilusta. Nytkin mulla on pientä kuvotusta ja vatsassa tuntuu oudolta. En usko että oon ovuloinut tässä kierrossa, kun mitään oireita ei ollut. Mut silti näköjään voin kehittää itselleni raskausoireita... :) Sama juttu oli pari kiertoa takaperin. Tuntui että jopa maha turposi. Ja äsken kun makoilin 5v. kummitytön kans vierekkäin, hän totesi että mun "mahassa voi olla joku". Oon aika hoikka,joten en ottanu loukkauksena. :) Ei olla puhuttu mitään vauvoista ja hän on ainoa lapsi. Joten vähän menin hämilleni ja mietin et ehkä näin on. Vaik kaikki on tietty vaan haaveajattelua... Mielikuvitus! :)
 
moi pitkästä aikaan!
paljon tullut uusia, tervetuloa :) ja kauheasti onnitteluja talitintti, anna ja linda :flower:
omaa napaa sen verran eli näyttäisi kriisi miehen kanssa olevan pääosin ohi. ekat viikot takaisin kotona oli rankkoja, mutta nyt alkaa oleen elämä taas normaalissa uomissaan. vauvahaaveet taitaa jäädä nyt sivuun vähäksi aikaa, koska on töitä tiedossa ja kuten monet tietää, mun töitä ei saa tehdä raskaana. ehkäisyä ei kuitenkaan oteta uudestaan käyttöön eli eihän sitä tiedä mitä käy.. lisäksi mun 'perhelääkäri' passitti mut kaikennäköisiin testeihin kun kuuli uudesta keskenmenosta. en usko että sieltä mitään löytyy, mutta eipä niistä haittaakaan voi olla. oon viime aikoina lukenut lisää keliakiasta ja oireiden perusteella mulla saattaisi hyvinkin olla kilpirauhasongelmia myös.
hyvää kesänjatkoa kaikille ja toivottavasti niitä pysyviä plussia tulisi kaikille, erityisesti sannuli, innuli, sintti ja viu :heart:
 
Kiva kuulla krizze että teillä elämä on suunnilleen taas hyvällä mallilla!!! Voihan hyvinkin olla että luonto hoitaa niin että saatte perheenlisäystäkin sitten kun sopiva aika koittaa! :heart:

Mitäs näille muille taustailijoille mahtaa kuulua?
 
Pahoittelut kaikille tädin kohdanneille :hug: :'(

Krizze: Olipa mukava kuulla, et oot saannu elämän järjestykseen =)

Ovistestailuista: Miä käytin just noita mammaksin david-liuskoja. Mulla melko tasanen kierto, joten oli helppo laskea, et ovis noin 14 päivää ennen seur. kuukautisia. Liuskoja käytin jopa heti aamulla ja mulla näytti LH hormonin nousun myös silloin. (tosin käyn kesken unienkin pissalla...) Myöskään en jäänny "odottelemaan" täysin yhtä vahvaa viivaa, koska joskus piikki saattaa mennä nopeastikin ohi, eli jos on paljon väriä vivassa saattaa sekin jo olla merkki oikeasta ajankohdasta. Ja sitte ku vielä muistaa, et vaik hormonin nousun huomaakin, ei se välttämättä kuitenkaan merkitse ovulointia, vaikka melko vahva merkki siitä onkin... Ite huomasin, et joskus oli tosi vahva ja selkeä ovis viivojen mukaan, mut tästä plussa kierrosta en saannu saman vahvusia viivoja liuskoihin. Tsemppiä ja kärsivällsyyttä :hug: Ja jos haluaa varmistaa ovisplussan voi ostaa sikakalliita clearblue digiovistestejä ja käyttää niitä vain varmistukseen. Näin käytettynä pakkaus kestää 3-4 kiertoa.
 
Viu
Krizze, ihana kuulla että elämä on tasaantunut :hug:
Sannuli, mie Amandan lailla yhä patistan sinua lääkäriin, jos epäilys kalvaa, varmasti rauhoittaisi mieltäsi, olisi tulos mikä tahansa :hug:

ON: Meillä olis tohtori tosiaan ens viikolla ja nyt alkoi jännätä, että täti kaartaa kylään ennen sitä ja joudutaan siirtämään aikaa. Haluaa heti esittelemään kukkastaan ventovieraalle miestohtorille!! :p
 
Täällä alkaa lapsentekoprojekti :D :

-herkut sivuun ja pikkusen painoa pois
-eli myös lisätään hiukan liikuntaa
-tilaan ovistestejä netistä, vaikkakin uskon, että ovuloin normaalisti, ei ole mitään oireita sen suuntaan, etten ovuloisi, mutta katsotaan
-tilaan myös raskaustestejä, koska ne on halvempia netissä
-syödään monivitamiineja miehen kanssa molemmat
-katsotaan ruokavalio kuntoon, aamuisin olenkin jo kesän vetänyt smoothieta, missä tuoremehua, marjoja, maustamatonta jugurttia ja all bran -muroja - saa sieltäkin sitä foolihappoa
-lupaan ja vannon, että syön töissäkin säännöllisesti
-vedän sitä greippimehua
-olen pylly ylhänä vielä vartin pidempään pupuilun jälkeen kuin nyt olen ollut
-lähetyssaarnaaja onkin ollut käytössä jo nyt
-katson mieheni c ja e -vitamiinien ja foolihapon saannin ja annan sillekin sitä greippimehua, vaikka se ei siitä tykkääkään :LOL:
-colajuomia ei tuoda enää tähän taloon
-viimeistään yk 6 alan syyllistää miestä tupakoinnista :kieh:
-en ota enää stressiä mistään, olen tyyneyden perikuva :saint:

Niin ja kaverit! Onko kukaan tilannut netistä niitä hedelmällisyystestejä miehelle tai naiselle? Onkohan semmoinen ihan tyhmää jo vai ei?? Eihän ne varmaan kummoisia ole.
 
Elokuuta!
Olen niiiin iloinen, että "kaikki paikat on kiinni" -heinäkuu on ohi. Huomenna taas pumpataan verta koeputkeen ja ukko-kulta pääsee simppatesteihin. Mua jännittää enemmän se sen yksi ainoa testi kuin omat hormonit, ultrat ja verikokeet. Tarjouduin lähteen mukaan sinne... Tais olla vähän tyhmää. Se varmaan osaa ittekin... ;)
Olen ottanut nyt kolmena päivänä Clomifenia ja pelkäämiäni oireita ei ole ilmestynytkään, tai yhtään mitään oireita. Höh. Luulin vissiin, että päässä ihan humisee kun suuri hedelmällisyyden hormooni on valloittanut kroppani. :headwall:
Eilen oli kummitytön 1-vuotissynttärit ja hänen äitinsä on kutakuinkin ainoa kaverini, joka tietää edes toiveestamme tulla äidiksi ja isiksi. Hän kyseli kaikkea asian etenemisestä ja onko tämä mahdolliseti jotenkin periytyvää kun tiesi siskoni lapsettomuudesta. (Nauratti jälkeenpäin, että olis pitänyt sanoa, että joo, lapsettomien lapsilla ja lapsenlapsilla on tavattu tosi paljon lapsettomuutta.) Oikein kurkkua kuristi, kun kerroin kuinka monella on jonkin sortin ongelmia raskautua ja kuinka niistä ei välttämättä keskustella hänen kaltaisensa kolmen lapsen äidin kanssa, joka on aina tullut raskaaksi kun on halunnut. Oli kiva olla jollekin rehellinen ja sanoa mitä ajattelee. Keskustelu käytiin siis oikein hyvässä hengessä, vaikka suoria ja rehellisiä toisillemme olemmekin. Huoah, mikä vuodatus taas...
Ihanaa alkavaa viikkoa, hyviä viileitä öitä! :wave: :wave:
 


Marienna.....30v.........kp2/28-33............yk4......
Sunny80......30v. .......kp5/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v..kp5/28................yk14.....
Sannuli79....30v. .......kp6/30-51...........yk10.....
Innuli...........30v. .......kp15/26-27.........yk12.....
Amanda77...33v.........kp20/33-55..........yk4......
Sintti-79......30v. .......kp23/23-30..........yk12....
Olivia-79......31v. .......kp24/27-28..........yk7.....
Viu..............29v. .......kp28/28-36...........yk9.....
Scrat............30v.........kp37/28-38...........yk7....
Feufollet......33v. .......kp45/28-39...........yk6....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. .........yk6........ plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki..29v. .............yk3...........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............ 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 


Viu..............29v. .......kp1/28-36...........yk10.....
Marienna.....30v.........kp3/28-33............yk4......
Sunny80......30v. .......kp6/31................yk3.......
Mma Ramotswe..34v..kp6/28................yk14.....
Sannuli79....30v. .......kp7/30-51...........yk10.....
Innuli...........30v. .......kp16/26-27.........yk12.....
Amanda77...33v.........kp21/33-55..........yk4......
Sintti-79......30v. .......kp24/23-30..........yk12....
Olivia-79......31v. .......kp25/27-28..........yk7.....
Scrat............30v.........kp38/28-38...........yk7....
Feufollet......33v. .......kp46/28-39...........yk6....

Taustalla
Lallaa77
krizze
Tinka-
Durasel

plussanneet

Talitintti80...29v. .........yk6........ plussa 25.7.
Anna-79......31v. ..........yk6........plussa 22.7.
Linda32.......32v. .........yk1....... plussa 20.7.
Siukuki..29v. .............yk3...........plussa 12.6.
Rae34.........34v. ..........yk10......plussa 31.5.
Smi............ 33v. ...........yk7 ......plussa 8.5.
Keltakaneli..32v. ....yk~1,5v..... plussa 1.4.
 
viu :hug:

Juu kyllä on vakaa aikomus mennä tutkimuksiin heti loman jälkeen. Nyt katsotaan tämä kierto loppuun ja jos nyt ei tärppää niin sitten heti tilaan lääkärille ajan syyskuussa. Loma alkaa parin viikon päästä ja lomani ajattelin vielä olla ihan vaan stressaamatta millään. Nyt vaan peukut pystyyn että tuo viimeisin kierron lyhentyminen tarkoittaisi sitä että ovulaatio voisikin tapahtua ihan luomusti ja tärppi tulisi tässä kierrossa!!!

Mukavaa viikkkoa kaikille!

:wave:
 
Vauvan ja lapsen tuoksuinen viikonloppu takana... Eli ihana viikonloppu sisarusten ja sukulaisten kanssa maalla. Kolme kummilasta pyöri jaloissa ja sylissä koko ajan ja kyllähän sitä miettii, et mulle kans... :) Onneks osaan olla onnellinen muiden puolesta (pienestä kateudesta huolimatta) ja nauttia pienten ystävien seurasta.

Marienna, kuulostaa hyvältä pläniltä! Mullakin vastaavat "taisteluaseet" ollu käytössä pillereiden lopettamisesta asti. Vitamiinit&hivenaineet purkista, terveellistä ruokaa jääkaapista, sopivasti liikuntaa ja erityisesti joogaa&venyttelyä! Sokerit ja nopeat hiilarit oon jättäny melkein kokonaan pois PCOn takia. Miehelle syötän C-vitamiinia ja sinkkiä. :) Oon tosiaan käyny myös akupunktiossa ja se tuntuu tosi rentouttavalta! On siitä apua raskautumiseen tai ei.

Viu, pidän peukkuja, että pääset lekurille ennen tädin tuloa! Mullakin aika parin viikon päästä ja sama uhka...

Mma Ramotswe, ymmärrän hyvin tuon simppatesti-pohdinnan. Samaa mäkin mietin, et itse voin mennä minne päällä seisontaan tahansa, mutta mietin, et miten mies mahtaa suhtautua, jos joutuu simppatestiin. Mut pitää ottaa vaan rennosti ja huumorilla! :) Samat fiilikset myös tosta kavereiden kanssa jutustelusta. Oon ollu lähimmille ystäville ihan suora ja rehellinen. Kaikki perheenjäsenet ja lähimmät ystävät tietää, että meillä on lapsihaaveita ja "yritys" päällä. Mut en jaksa tehdä asiasta numeroa tai salamyhkäistä. Mutta onhan se vähän vaikeaa jutella sellaisten kanssa, joille lapset tulee nappia painamalla. Yksi ystäväni ja kummipoikani äiti odottaa mm. neljättä lastaan ja jokainen raskaus alkanut aina ekasta yrityskierrosta, pam!

Talitintti, ihanaa että jaksat käydä täällä tsemppaamassa muita! :)

Pirteää viikkoa ja plussatuulia kaikille!!!!
 

Yhteistyössä