**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

Kiitos nyt onnittelijoille, mutta katellaan nyt kui tässä käy. Tosin tänään jo näytti vähän paremmalta yks r-testi. Aattelin nyt käydä kuitenki apteeksita testin ja testata vielä perjantaina, ihan vaa varmuuden vuoks. Jos se suostus antamaan ihan kunnollisen tuloksen, eikä niitä hailakoita viivoja.

Sit alkaaki muut "murheet" jos testin tulos miellyttää. Siis jos oon raskaana, se ei oo murhe, mutt lähinnä sit pääsiäisviikonloppu. Oli tarkotus kaverin ja sen miehen kans mennä mökkeilee ja nyt ei siis voi ottaa alkomahoolia. Haluaisin pitää asian vielä salassa, kun kaikkihan on mahdollista vielä tässä vaiheessa. Väkisin asia vaan paljastuu ja tää kaveri tuppaa olemaan sellanen juorukello, ett en tiedä sit leviääkö juoru sen jälkeen, vaikka pyytäsin ettei puhu mitään ku on nii alussa. Eli sit saa tietää minun avokin sisko (pahempi juorukello) ja sen vanhemmatki samalla kertaa :/
 
kuumetta, tulin toivottamaan sinulle onnea huomiseen testaukseen :heart:
Kävin eilen ostamassa Befolia, niin saan minäkin foolihappoa. Kiitos asiasta muistuttamisesta. Jotenkin olin foolihapon tärkeyden tässä pitkän yrityksen aikana unohtanut.

JääKyynel, paljon onnea!!! :flower:

Fenkku, tervetuloa!!

lentoemo, kiva kun käyt meidän kuulumisia kurkkimassa :wave:

).( ovista ei ole löytynyt. Alan jo hermostua löytyykö ollenkaan.
Minulla on luteaalivaihe 11 päivää, joten ei ovulaatio ole vielä toivottaman myöhässä eli toivoa on. Viime kierto oli 32 päivää ja kyllä se normaalistikin vaihtelee välillä 28-31, joten eihän tässä vielä pitäisi hermostua. Hmm... juuri tässä kirjoittaessa tajusin, että oikeastaanhan huomenna olisi vasta ovispäivä, jos menee tuon tavallisen 29 päivän kierron mukaan. Miten minä näin olen hätäillyt. Jospa se ovis kuitenkin odottaisi perjantaihin saakka, niin ei menisi maanantain aikataulu uusiksi. Äh, ihan turhaa jauhamista. Näköjään PAS:in odottelu jännittää enemmän kuin tajusinkaan :) Ovis tulee kun tulee, kunhan vain tulisi!
 
Myöhäistä iltaa!

Kuumetta valtavasti plussatuulia minultakin huomiseen, puuuuh!

Tirlittan tiedän tunteen! Mutta usko pois, kyllä se ovis sieltä tulee. Tsemppiä!

Foolihapoista: mun monivitamiinitabussa on foolihappoa 400 yksikköä, mutta pitäisikö sitä siis saada 600? Missä valmisteessa sitä olisi enemmän? Toisaalta multitabspurkissa lukee, että se 400 on jo 200% tarvittavasta päiväannoksesta, joten eiköhän tuo riitä...

Oma napa: ei mitään uutta auringon alla. MINImaalisia alavatsatuntemuksia, turvotusta, väsymystä. Been there, done that... Ja nyt just aivastin, vähän on kipeähkö olo. Mulla lugesteron-annos on 200 mg / vrk eli aika pieni, kun luonnon kiertoon mennään. Joskus mietin, pitäiskö olla siinäkin isompi annos..MItä tässä EI miettisi, huoh :ashamed: Mutta toistaiseksi en ole saanut ruveta määräämään omia lääkkeitäni:p vaikka mieli tekisi, heh.

JääKyynelelle, onnekkaalle onnea! Tuntuu, että täältä plussataan joko tosi lyhyen tai sitten valitettavan pitkän kaavan mukaan. Keskiverto 6 - 12 kk:n plussat on ihmeen vähissä.

Lentoemolle moi! :wave:

Kaikille hyvää yötä!
 
Testasin miehen kanssa aamulla kello 7.10, vaikka vasta huomenna on oikea testauspäivä, jolloin täytyy käydä klinikan labrassa. Viimeksi minua harmitti jälkikäteen, ettei tullut mieleen tehdä testiä jo kotona etukäteen. Tuntui silloin niin hassulta kuulla tulos puhelimessa ja ilmoittaa se puhelimitse miehelle. Nyt tuntui oikealle :) .

Minä en uskaltanut katsoa testitulosta, vaan mies katsoi. Minua alkoi itkettää jo siinä vaiheessa. Kun mies sanoi testissä olevan plussan, voitte uskoa, että itkin :). Ja miten onnellinen olen siitä, että sain viimein nähdä onnellisen hymyn mieheni kasvoilla! Hänkin taisi vähän itkaista, luulen. Voi, miten onnellinen olenkaan! Ja mieheni tietysti myös.

Nyt koetan olla stressaamatta ja jännittämättä sitä, pysyykö Pieni mukana. Viimeksi onni kesti kolme vuorokautta, nyt se toivottavasti kestää koko loppuelämäni :) .

 
Vielä... eilen olin ihan tyyni ja rauhallinen ja minulla oli melko varma tunne, että olen raskaana. Jostain se tuli, se tunne (viimeksi sitä ei ollut). Oli minulla oireitakin eilen: nenän tukkoisuutta ja valtava väsymys koko päivän. Nukuin päiväunetkin. Ja suklaan/ herkunhimo on ollut jo nelisen päivää. Päänsärkykin vaivaa, lienee yksi oire... Sanoin miehelle, että jos ja kun raskauspahoinvointi alkaa niin koetan kestää sen pahemmin valittamatta, sillä olen haaveillut siitäkin niin pitkään ;). Häntä nauratti.

Tällä kertaa osaan iloita paremmin plussasta kuin viimeksi, samoin näköjään mieheni. Viimeksi koetimme molemmat toppuutella iloa. Hassua sinänsä, luulisi, että toisin päin kun viimeksi kävi miten kävi.

Huomenna sitten labraan saamaan varmistus :) .

Mukavaa päivää kaikille!
 
Kuumetta tuhannesti onnea! :flower: :flower: :flower: :flower: :flower:
Toivon sydämeni pohjasta, että kaikki menee loppuun asti hyvin.

Onko sulla klinikan testipäivä pp14? Mietin vain, että voisinko itsekin ottaaa pienenpienen varaslähdön testaamisessa alkuviikosta...
 
kuumetta, ONNEA!! Vuodatin pari ilonkyyneltä kun luin viestisi =)
Tulin todella hyvälle mielelle. Olen niin onnellinen puolestasi.

merilintu, Befoli-merkkisessä valmisteessa on foolihappoa 600ug.
Toivottavasti sinulla alkaa pian vahvemmat oireet. Jännitän puolestasi ja toivon todella, että sinäkin pääset odottamaan jouluvauvaa!

Ja minä kanssa! Tahtoo mukaan =)
Ovista ei vielä tänäkään aamuna löytynyt, mutta nyt päivällä on alkaneet ovisoireet eli vatsatuntemuksia ja liukasta vuotoa, joten jospa se tästä...

Iloista päivää B)
 
Kuumetta, suuren suuret onnittelut!! :flower:

Kertoessasi oireistasi mä vähän mietinkin, että kuulostaapa oireet nyt hieman siltä, että sulla olisi voinut nyt käydä onnellisesti! Mutta eihän sitä osaa toisista sanoa, kun ei osaa oikein itsestäkään!. :)

Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin! Ihanaa, että osaat olla plussasta onnellinen!

).( Mä vilustelin eilen illalla kovasti ja nukahdin sohvalle telkkarin ääreen. Aamulla herätessä oli nenä tukossa ja aivastelin vähän väliä matkan töihin. Alavatsalla kuukautiskivun tapaisia tuntemuksia. En saisi ajatella mistään mitään, mutta tokihan mun aivot nämä asiat rekisteröi. No, jos kirjoitan nämä tähän ylös niin sitten voin seuraavissa kierrossa käydä lukemassa ja muistuttaa itselleni, etten etsisi oireita kun viimeksikin oli tuollaista! :D Mun ympärillä on ensinnäkin moni flunssassa ja toisekseen alavatsan tuntemukset voivat aivan hyvin liittyä endoon. Sitä paitsi nyt on vielä aivan liian aikaistakin..

Kuinkahan pian hedelmöittymisen jälkeen voisi mahdollisesti edes tuntea mitään?

Kuumetta, kuinka pian sulla alkoivat oireet?

Merilintu, tsemppiä odotteluun! Koska sun testipäivä virallisesti on?

Ihanaa kun täällä plussaillaan! Mäkin huomasin tuota listaa lukiessa, että tässä ketjussa joko ihmiset plussaa tosi nopeasti tai vasta pidemmän yrityksen jälkeen. Mutta ehkäpä siihen tulee muutos uusien myötä. Vaikka toivon tietysti kaikilla mahdollisimman nopeaa plussaamista! :)
 
Jääkyynel, toivottavasti sua ei haittaa, että lisäsin sut plussanneisiin?

Ehkäpä mä en nyt mene jatkossa muuttelemaan muiden paikkoja tuossa listassa. Kai ihmiset voivat sitten itse halutessaan muuttaa paikkansa. :ashamed:

Fenkku, en lisännyt suakaan tuohon listaan, lisää sinä tietosi kun haluat! Lainaat vaan tekstin. Mä sähläsin siinä jo monesti, mutta nyt alan oppia! Blondi mikä blondi! :)
 
ONNEA ONNEA ONNEA, KUUMETTA!!!! :flower: :flower: :flower:

Minä kyynelsilmin täällä luin viestisi, voi että nyt todella toivon masuasukillesi sisua pysyä matkassa mukana. Onnea vielä kerran sinulle ja miehellesi!


~Tiila, ex-pinolainen pitkähkön kaavan mukaan (plussaus yk 19)
 
Pitkästä aikaa tulin kurkkaamaan tänne puolelle ja erityisesti Kuumetta olikin mielessä. Mahtavia uutisia!!! Tulehan tuonne odotus-puolelle sitten, kun siltä tuntuu. Meillä on siellä alkuvuodesta lapsettomuushoidoista plussanneiden pino, jossa on jatkettu plussan jälkeistä piina-aikaa yhdessä.

Itsellä alkaa olemaan jo rauhallisempi mieli, mutta alkuraskaus on kyllä ollut melkoisen haasteellista aikaa vuodoista, oireista ja/tai niiden vähäisyydestä johtuen. Ultrassa kävin viikottain neljän viikon aikana, sillä seurattiin vuotavaa hematoomaa ja kaksosraskautena alkaneen raskauden toisen, menehtyneen alkion, tilannetta. Välillä elossa oleva alkio oli kasvanut ultran mukaan kovin vähän edellisviikosta ja taas oli tuskallinen viikko edessä. Viime viikolla oli sitten viimeinen ultra TAYS:lla ja kaikki oli hyvin: masussa oli aktiivinen vauveli, joka heilutteli raajojaan. Lääkärikin uskalsi jo onnitella ja sanoi, että on oikein hyvä merkki kun vauveli on jo näin varhaisessa vaiheessa aktiivinen. Vuotokin loppui pari viikkoa sitten.

Merituuli
: Kovasti jännäilen vielä sinun puolesta! Plussatuulia!!!

Ellastiina (11+2)
 
Kiitos kaikille onnitteluista!!! Palaan viikonloppuna asiaan. Huomenna verikokeeseen. Hassua, mutta hiukan pelottaa sen tulos (vaikka aamulla tehty testi näyttää todella vahvasti plussaa).

Voikaa hyvin kaikki ihanat!

T.Kuumetta kevyemmällä mielellä kuin kertaakaan Vauvaprojektin aikana
 
Perjantai 03.04.2009



Lumikeiju 33v..........kp28/28...........yk12.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v.......kp19/29.................yk21.................esikoinen
Mona78 30v............kp23/30-32...............yk2..................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp34/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp36/25...............................................esikoinen
merilintu..................kp?/28-34...........n.2,5v.....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen
[/quote]

Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen


 
Mona78 Ei haittaa, tein tänään vielä apteekin testin, kun halusin varmistaa. Kyllä se nyt siltä näyttäs, että pieniin päin ollaan. Testiviiva ei edelleenkään yhtä vahva kuin kontrolli, mutta selkeä kuitenkin. Ja alkoi muodostumaan heti. Että ei tässä auta muu ku alkaa soittelee neuvolaan.

Ja oikeesti pidän ihan uskomattomana, että heti ekalla virallisella yrityskerralla tärppäs. Ensimmäisen kerran yritin bongata oviksen ja bongasinki, hyödynnettiin se ja nyt oikeesti aattelin, että ei voi tärpätä heti. En ois oikeesti itekää uskonu, jotenki ei usko vieläkää todeksi. Outoa! Mutta ei pidä kivuta vielä tonne täysin pilvilinnojen lumoihin.

Toivon muillekin oikein kovasti plussia :)
 
JääKyynel, onnea vahvistuneesta plussasta.

kuumetta, miten meni testi tänään? Jännititkö tuloksen soittamista kovasti?

Ellastiina, ihanaa, että sinulla alkaa jo alkuraskauden pelot ja ongelmat väistyä. Paljon onnea raskauteen ja hyvää vointia!

Mona, alkio kiinnittyy noin viikon päästä hedelmöittymisestä, joten kai siitä asti voi tuntemuksia ja oireita olla :) Toivotaan parasta.

merilintu, mitenkäs sinun oireesi? Onko mitään uutta?

).( Minulla on alkiosiirto maanantaina! Meni siis työelämän aikataulut uusiksi, mutta tärkeysjärjestys on nyt niin selvä, että asia ei harmita lainkaan.
En edes viitsi pahemmin miettiä mitä miettivät ne 12, jotka joutuivat aikataulunsa minun menojeni takia muuttamaan :whistle:
Ihanaa päästä siirtoon. Olo on mukavan toiveikas (kuten aina ovulaation aikaan) =)
 
Heippa kaikille!

Tirlittan hienoa, että se ovis sieltä tuli. Mitä minä sanoin. :p Mutta hermoja raastavaa se odottelu on, tiedän. Tässä on melko monta kärsivällisyyttä koettelevaa vaihetta tässä proggiksessa...

Kuulkaa minä häivyn nyt yllättäen kanavalta viikoksi. Tuli tilaisuus lähteä lumisiin mökkimaisemiin hiihtelemään, ja sinne minä tästä hiihtelen, joten minäkin sanon heipat hetkeksi työelämälle ja viis veisaan. Samoilla linjoilla siis Tirlittan ollaan. :D

Olen menossa nettiyhteyksien ulottumattomiin ja testipäiväkin (ke) koittaa reissussa. Lupaan koittaa etsiä netin käsiini JOS hyvin kävisi. Kuukautisfinniä kuitenkin pukkaa ja mitään oireita ei edelleenkään ole. Minimaaliset juilinnat ja kipeä olokin häipyivät. Väsyttää. Siinäpä se.

Outoa on lähinnä se, että varsinainen PMS-angsti ei ole vielä tullut ja yleensä se tulee jo ennen kuukautisfinniä :kieh: Vielä jopa puolikas huumori irtoaa, mutta se johtuu kai siitä, että pääsen lomalle.

Voikaa hyvin! Plussatuulia kaikille ja tirlittan sinulle varsinkin ihan mielettömän paljon tsemppiä siirtoon!!

kuumetta ja jääkyynel onnellista odotusaikaa teille!

:wave:
 
Merilintu, Tirlittan, Jääkyynel, Mona, Tiila, Ellastiina ja Lentoemo paljon kiitoksia onnitteluista!!! Tuntuu ihmeelliselle, että minä olen tällä kertaa onnitteluvuorossa :). Hih.


Merilintu

Meillä oli alkionsiirto perjantaina ja siitä tasan kahden viikon kuluttua perjantaina oli kutsu labraan verikokeeseen. Tuon plussatestin tein siis kotona yhtä vuorokautta aiemmin :) .

Toivon todella kovasti, että sinullakin on pian plussauutisia kerrottavana :)! Vietä ihana loma, olet sen ansainnut!!!


Tirlittan,

Hurjan jännittävää, että pääsette kohta alkionsiirtoon! Niinhän siinä kävi sitten, että siihen hankalimpaan päivään se sinulle osui. Mutta kuten sanoit, nyt tämä asia on kaikkein tärkein :) .


Jääkyynel, onnea :).


Mona

Oireita tosiaan on ollut- mutta niin samantapaisia on ollut useasti ennenkin, etten uskaltanut todellakaan niiden varaan luottaa.

Olen tosiaankin hiukan hämmästynyt siitä, miten vapaammin uskallamme nyt kumpikin nauttia tästä plussasta. Viimeksi olimme kumpikin kovin hillittyjä ja varovaisia. Luulisi, että viimekertaisen kokemuksen takia nyt olisi päinvastoin. Mutta ei, nyt tuntuu siltä, että varovaisuus ei ole oikein.

Mona, oireesi kyllä kuulostavat hyvin lupaavilta... minulla on nyt ollut juuri tuollaisia tuntemuksia. Alkio kiinnittyy noin viikon kuluttua hedelmöittymisestä joten aika pianhan niitä oireita voi jo tuntua.

Ellastiina,


kiitos kutsusta odotuspuolelle. Vielä en uskalla tulla, mutta toivottavasti jossain vaiheessa sitten :) . Kivaa, kun siellä on tuttuja!

Ihanaa, että sinun vauvallasi on kaikki hyvin. Varmaan hurjan pelottavaa, kun täytyy olla huolissaan Pienen hyvinvoinnista. Nyt voit toivottavasti huokaista jo vähän helpotuksesta!


 
Merilintu kyseli oireideni alkamisesta. Oireina on ollut tällaisia: menkkamaisia tuntemuksia (siirtoperjantaita seuranneen viikon alkupuolelta saakka, koko ajan voimistuen- mietin silloin, johtuvatko ne esim. punktiosta tai menkoista) ja välillä vihlontaa etenkin vasemmalla puolella. Reilu viikko siirron jälkeen heräsin yhtenä yönä siihen, että sattui aika kovasti- ihan kuin olisi ollut KAUHEA vessahätä (isompi asia) mutta mitään ei tullut. Otin lääkkeen ja se meni ohi. Ehkä se oli ihan oikea oire, vaikka silloin pelkäsin sitä menkkakivuksi. Olen palellut kovasti, koko ajan pitää olla lämpimästi päällä ja öisin on pitänyt nukkua flanellipyjama ja tossut jalassa. Mutta Luget aiheuttavat myös palelua.. Rinnat ovat olleet kipeinä, välillä kovastikin. Nyt se on vähän helpottanut. Kipu alkoi aika pian siirron jälkeen- luulen, että Lugesteronit vaikuttivat siihen pahentavasti. Nännit tummuivat reilu viikko siirron jälkeen (silloin myös rintakipu oli pahimmillaan). Yksi oire on mielestäni ollut parantunut mieli ;) . Viimeksi siirron jälkeen minulla oli tosi keveä olo, se olikin ainoa raskausoire, minkä huomasin. Ei juilintaa, ei väsymystä, ei mitään, ainoastaan "hälläväliä"-fiilis. Nyt ei ole ollut sellaista hälläväliä-oloa, mutta minua on alkanut hirveästi naurattaa kaikenlaiset asiat. Iltaisin on joskus vaikea rauhoittua, kun alan miettiä jotain hassua asiaa ja nauran vain ääneen. Keskiviikkona minulla oli koko päivän uupunut olo, sellainen, etten oikein herännyt koko päivänä. Nukuin illalla pitkän päiväuntekin. Ja nenä oli tukkeessa (kuten on edelleen). Silloin minulle tuli myös sellainen tyyni ja rauhallinen olo, että taidan olla raskaana. Heti siirron jälkeenhän minua harmitti, ettei tyyntä oloa ole ja odotin sellaista. No, nyt se tuli. Siitä huolimatta olin tietysti hermorauniona ennen testausta. Myös ennen verikokeen tuloksen kuulemista! Olen nyt ollut vähän väsyneempi kuin tavallisesti, eilenkin vetelin unia pitkin iltaa. Ja makeanhimo, etenkin suklaanhimo, on vaivannut minua tällä viikolla. Nyt se tuntuu onneksi hieman helpottaneen. Ja onneksi siihen on auttanut se, että olen saanut pienen pötkön Pätkistä tai DaCapoa :) . Ja eilen juhlimme plussaa Mud Cakella :) .

Sellaisia oireita. Melkein kaikki olen kokenut sellaisissakin kierroissa, kun en ole ollut raskaana. Vaikea siis tietää..

Nyt alaselässä ja vähän vatsankin puolella tuntuu menkkakivun oloista kipua. Se huolestuttaa, tietenkin. Vaikka koetan ajatella, että samanlaista tuntemusta minulla on ollut jo viikko sitten, ja plussa tuli silti. Selkäni on muutenkin kipeä (on ollut jo pitkään aina välillä ) joten en tiedä, paljonko kivusta johtuu ihan selkäkivusta. Paramaxia olen kuitenkin ottanut. Ramppaan vessassa tarkistamassa tilannetta..

Voi että oli ihana herätä tänä aamuna, kun oli viikonloppu, oma Kulta vieressä ja kun tajusin, että taustalla ei ole yhtään isoa surua. Toki on iso huoli siitä, pysyykö Pieni mukana loppuun saakka, mutta tällä hetkellä kaikki elämässäni on niin hyvin kuin vain voi olla. Ihmeellistä.

Kävin tosiaan eilen aamulla Väestöliitossa verikokeessa (ja edelleen pistäminen hirvittää minua ja sanon sen joka kerta ääneen ;) ). Sain onnittelut hoitajalta, kun kerroin tehneeni testin jo torstaina. Iltapäivällä töissä olo kaoottinen tilanne, mutta sain kuin sainkin järjestettyä niin, että pääsin soittamaan tuloksesta. ONNEKSI olen kertonut yhdelle työkaverilleni, muuten olisi ollut melkein mahdotonta päästä soittamaan. Kesti KAUAN (monta sekuntia) ennen kuin hoitaja kertoi tuloksen. Kyllä jännitti, että jos se ei olekaan se, mitä toivon!!! Hoitaja onnitteli :) . Varasin jo ajan ultraa varten, se on huhtikuun lopulla. Aion vielä yrittää siirtää sen 4 päivää aikaisemmaksi, kun luulin ensin, että en saa sen päivän (jota ensin tarjottiin) työvuoroa vaihdetuksi. Voi, kunpa pääsisimme ultraan asti! Työkaveri, se, joka tietää hoidoista, arvasi ilmeestäni tuloksen ja kerroinhan minä sen hänelle :) . Ja myös sen, miten paljon pelottaa, jatkuuko tämä ja miten pitkään. Työkaverini ei muuten onnitellut, toivotti vain hyviä ajatuksia (itse 7v yrittäneenä tietää, että mitä vain voi tapahtua).

Paljon tsemppiä teille kaikille. Toivottavasti ette pistä pahaksenne tätä hehkutustani.. Tuntuu niin ihmeelliselle, 2v 4kk yrityksen jälkeen viimeinkin toivoa!
 
Lauantai 04.04.2009



Lumikeiju 33v..........kp29/28...........yk12.....................esikoinen
Tirlittan-75 33v.......kp20/29.................yk21.................esikoinen
Mona78 30v............kp24/30-32...............yk2..................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp35/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Heksu76 31v...........kp37/25...............................................esikoinen
merilintu..................kp?/28-34...........n.2,5v.....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08


Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08


Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08


Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika


Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen
[/quote]

Maaliskuun 2009 plussat
Jääkyynel 31v..........yk1.................esikoinen



Huhtikuun 2009 plussat
[/quote]
kuumetta36v............yk33..............1. yhteinen

 
Kuumetta, kiitos kun kerroit oireistasi. Se on mulla pohdinnan alla, että kuinkahan hyvin yleensä osaan kroppaani lukea. Aivan ihanaa, että olet hyvillä mielin! Ja ihanaa myös, että sait jo ajan ultraan. Uskoisin, että on kiva ajatella raskautta vähän lyhyemmissä sykleissä kuin sinä 9 kuukauden pätkänä. Musta se ainakin tuntuu niin pitkältä ajalta! :)

Merilintu, toivottavasti sulla on hyviä uutisia lomaltasi! Ja toivottavasti saat nautittua lomasta! Mun mielestä kuulostaa hyvältä, ettei sitä kuukautisia ja kuukautisfinniä edeltävää ketutusta ole tullut! :)

Tirlittan, onnea ovisplussasta! Harmi tietty, että työkuviot vähän hankaloituu, mutta tosihan se on, että se on vain työtä. :) Kyllä sitä itse kukin on joskus joutunut kärsimään kollegan sairaslomasta, lapsen sairastelusta tai muusta menosta. Joten kyllä mun mielestä ihan hyvillä mielin saa itsekin joskus vähän aiheuttaa uudelleenjärjestelyjä -ja varsinkin tällaisesta syystä! :)

Koska oireet on nyt 'the topic in my mind', kirjaan tänne pari lisää. Toivon, että tämän avulla saan lopulta jotenkin päätä järjestykseen oireiden ja itsensä tarkkailun suhteen.

Eilen illalla, viikko ovulaatiosta, alkoi kunnon kipu ja arkuus rinnoissa. Nyt ne ovat jo tosi kipeät. Nenä on tukossa ja nuhainen aamulla, päivän mitaan nenä aukeaa ja nuha hellittää. Muita flunssamaisia oireita ei ole. Kylmänväreet kulkevat välillä selkäpiitä ja äsken nukahdin sohvalle. Sanonpa vaan, etä jos flunssa on tullakseen, niin tulisi jo! Koska muuten luulen näitä aivan muiksi oireiksi! :D Mä en ole kymmeneen vuoteen hormonaalista ehkäisyä käyttänyt (lukuunottamatta yhtä puolen vuoden ehkäisyrengaskokeilua vuosia sitten) ja tiedän siis kyllä, että joinakin kuukausina mulla ne rinnat vaan kipeytyy jo päiviä ennen kuukautisia. Eli sehän ei ole mitenkään erityisen hyvä oire mulla. No katsellaan taas!

Kiva kun täällä plussaillaan! Olisi kiva jatkaa plussa-aaltoa oikein porukalla!
 

Yhteistyössä