**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.4**

).(
Viimeinen Puregon pistetty eilen illalla, viimeinen Synarelasuihke otettu aamulla ja Pregnyl pistetty tänä iltana :) . Nyt muut saavat hoitaa minua, olen voitavani tehnyt :) . Punktio ylihuomenna. Jännittää ja hirvittääkin vähän.

Hui, alkaa jo jännittää huominen. Eilen kävin Tallinnassa päivämatkalla omassa hyvässä seurassani ja tänään olen viettänyt rauhallista kotipäivää. Voi, kunpa en tulisi kovin kipeäksi punktiosta niin saisin vielä nautittua loppulomastakin.

Ai niin, yksi iso juttu jäi kertomatta teille. Olin viime viikolla syömässä ystäväni kanssa ja kerroin hänelle tästä yrityksestämme ja hoidoistamme. Tuntui hyvälle kertoa. Vaikka meillä on paljon yhteisiä tuttuja, luotan siihen, että ystäväni osaa pitää salaisuuden. En ole vielä (jos koskaan) valmis kertomaan kaikille asiasta, sillä mm. työpaikallani on ihmisiä, joilta olen kuullut joskus todella ikäviä kommentteja (esim. eräässä perheessä IVF-hoidolla alkuun saadun raskauden mentyä kesken yksi työkaverini tokaisi toiselle, että pitäisi tajuta olla yrittämättä lapsia, jos niitä ei luonnollisin keinoin saa). Haluan suojella itseäni :) .

Aion luultavasti kertoa vielä lähiaikoina läheiselle ystäväpariskunnallemme. Siinä on pieni riski että asia vuotaa sukulaisteni tietoon, mutta luulen, että pitävät sen kuitenkin omana tietonaan. Vanhemmiltani saisimme varmasti paljon tukea, mutta en halua kertoa heille, sillä isäni on ollut pitkään kovin sairas enkä halua huolestuttaa heitä. Jo nyt he murehtivat jokaista pikku murhettamme. En halua antaa heille näin isoa taakkaa surtavakseen.

Voikaa hyvin!

kuumetta, tiedän, miten hyvältä tuntuu lopulta kertoa jollekin ystävälle hoidoista. Oma olo kevenee huomattavasti. Hyvä, että sinulla oli rohkeutta tehdä se. (Aiemmin olit tainnut kertoa vain työkaverillesi?)
Ei se ole ihme, jos huominen jännittää, mutta hyvin se varmasti menee.
Pidän peukkuja! Tule sitten kertomaan kuulumiset kun kotiudut klinikalta.

Lumikeiju, toivottelen voimia ja parempaa mieltä sinulle :heart:

Pikaisesti minultakin oikein paljon tsemppiä kuumetta huomiseen! Kunpa punktiosi olisi tälläkin kertaa suht kivuton ja helppo.

Lumikeijulle jaksamista ja :hug:

Oma napa: mulla on ollut nyt kivasti muuta ajateltavaa ja olen ottanut siitä kaiken irti. pian pitää taas alkaa orientoitua kohti seuraavaa kierrosta.

Kaikille mukavaa viikon jatkoa!

Vain ).( tällä(kin) kertaa.

Punktio on onnellisesti ohi. Kuten viimeksikin, niin nytkin oikeastaan pahin vaihe oli kanyylin laittaminen käteen ja vähän sen jälkeen. Tosin ei se kamalaa ole, enemmän minua taitaa kammottaa se ajatus isosta neulasta pienessä suonessani. Ja kyllähän se polttelee vähän aikaa. Onneksi suppo alkoi hetken kuluttua vaikuttaa ja luin ihan tyynesti lehtiä odotellessani miestä labrasta. Hänelle meinasikin tulla kiire, sillä labrassa oli kuulemma pitkä jono. Onneksi lääkärikin oli n. 10 min myöhässä, joten mies ehti mukaan.

Näytöstä ei pystynyt tänään seuraamaan ultrakuvaa, harmi. Mies sitten silitteli minua kädestä. Siitä oli paljon apua! Tänään sain lääkettä ilmeisesti vähemmän kuin viimeksi, sillä toimenpide tuntui vähän enemmän ja "humahdus" päässä meni nopeammin ohi. Ei minua sattunut kuin pari kertaa, ja nekin ihan siedettävästi. Munasoluja löytyi 17, joista ehkä n. 10 isompaa (muut ilmeisesti liian pieniä ). Kaikki noista eivät olleet tarpeeksi kypsiä, joten saa nähdä, montako siitä sitten jää jäljelle..

Itse toimenpidehuoneessa olimme vain 20 minuuttia ja sen jälkeen pääsin lepäilemään ihanaan, moottoroituun lepotuoliin. Mies asetteli tyynyn hyvin ja viltin päälleni. Oli oikein mukavaa. Aurinkokin alkoi vähän paistaa. Meidän lisäksemme paikalla oli vain kaksi muuta pariskuntaa omissa verhoilla eristetyissä looseissaan. Klinikalle mennessä eväät näyttelevät ainakin meillä tärkeää osaa :). Nytkin oli hyvät eväät. Nam. Klinikka tarjosi kahvia, jota joinkin ainakin neljä kuppia :) .

Kultani lähti puoli kahdentoista aikaan hakemaan autoa kotoa (menimme klinikalle julkisilla, koska sieltä on vaikea saada parkkipaikkaa) ja olimme kotona jo ennen yhtä. Sain klinikalla yhden särkylääkkeen ja sen avulla olen pärjännyt ainakin tähän asti. Nyt otan rauhallisesti ja koetan olla huolehtimatta etukäteen sitä, mitä kuulemme perjantaina. Toivon niin, että saisimme jotain pakkaseenkin!!!

kuumetta, sinun kuulumisiasi tulin katsomaan ja olipa mukava lukea, että punktio oli nytkin suhteellisen helppo. Ja saaliskin kuulostaa hyvältä :) Nyt pidetään peukkuja, että kaikki menee jatkossa hienosti!
Montako munasolua viimeksi oli?

Minua jostain syystä alkoi hymyilyttää tuo mainitsemasi jono labrassa, tai siis siitä mieleeni piirtynyt ajatus miehistä jonottamassa labrassa tyhjät siemennestepurkit kädessä :D
Onko Helsingin klinikalla miehille mukava näytteenantohuone. Oulun Väestöliitossa on dvd-levyjä ja lehtiä ja lehdille pidikkeeksi nuottiteline. Tuo nuottiteline kuulosti minusta hauskalta idealta. (OYS:ssa näyte piti antaa vessassa ilman mitään virikkeitä.)

merilintu, milloin sinulla on seuraava PAS?
Menemmekö miten samaa tahtia? Olisi mukava jännäillä yhdessä.

Kaikille mukavaa iltaa.

Lumikeiju 33v..........kp12/28...........yk12.....................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp22/24-27............yk33..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp3/29.................yk21.................esikoinen
Mona78 30v............kp7/30-32...............yk2..................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp18/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Jääkyynel 31v.........kp21/29-30...........yk1.......................esikoinen
Heksu76 31v...........kp20/25...............................................esikoinen
merilintu..................kp?/28-34...........n.2,5v.....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat
Iida-Liina 32v.....yk pari vuotta..... tyttö 10.8.08

Helmikuun 2008 plussat
Annimaria72.......yk5.......................tyttö 27.10.08

Huhtikuun 2008 plussat
Kati231 35v.....pari vuotta..............poika 26.12.08

Toukokuun 2008 plussat
Tuizu 32v................yk6...................poika

Kesäkuun 2008 plussat
Bantsku 36 v...........pari vuotta.......tyttö 10.2.09

lentoemo-76.......yk7........1. yhteinen.....tyttö 8.2.09

Almaa 35v...............yk3.......esikoinen

Heinäkuun 2008 plussat
manna8 33v............yk14.........esikoinen

Lokakuun 2008 plussat
Pulcina melkein30v........yk2...........esikoinen

Helmikuun 2009 plussat
Ellastiina.............pari vuotta...............esikoinen

Hei

Tirlittan, kiitos kuulumisten kysymisestä. Lämmitti mieltä. Tiedän, että muutkin olette eläneet hengessä mukana. Anteeksi, etten ole vielä saanut vastatuksi teille mitään. Olette ihania kaikki.

Meillä saatiin viimeksi talteen 10 solua, joista ehkä noin 4 oli tarpeeksi isoa. Eli nyt kuulosti jo paljon paremmalta :) . Minun piti tarkistaa täältä listalta, että montako viimeksi saatiinkaan, kun en ollut enää varma. Olen ajatellut kopioida tämän ketjun jossain vaiheessa, sillä tämä on ollut se vauvanyrityspäiväkirja, jota olen pitänyt. Haluan, että voin lukea näitä ajatuksiani joskus vuosienkin kuluttua. Ihanaa, että tämä lista on olemassa!

En osaa yhtään sanoa, millainen tuo miesten labrahuone Väestöliitossa on. En ole tainnut tulla koskaan kysyneeksi. Lehtiä siellä kuulemma ainakin on. Meinasin kuolla eilen pidäteltyyn nauruuni, kun mieheni kertoi lukeneensa odotushuoneessa jotain autonrengastestiä. Hih, todella kiihottavaa luettavaa ;). Kyllä häntäkin taisi naurattaa. Tapaan vain kysyä mieheltäni, että oliko vaikeaa...

Minua jännittää, kun ajattelen, että lapsemme ehkä hedelmöittyy näillä hetkillä. Jännittävää! Solumme pitävät hauskaa ;) . Voi lapsiparkaani (jos sellainen tästä tulee), hän on ensimmäistä kertaa yökylässä erossa vanhemmistaan jo näin pienenä ;) .

Mukavaa päivää kaikille!

Elelläänpä täällä jänniä vaiheita! Kuumetta, tsemppiä ja kovasti onnea huomiselle! Jännitän täällä sun puolesta!

Tirlittan, monilla vauvasivuilla on omat adoptiokeskustelunsa, mutta ne ovat usein hiljaisia. Taitaa olla adoption vaiheiden välillä niin hiljaisia kausia, että keskustelu helposti tyrehtyy. Enemmän seuraan adoptio-odottajien blogeja. Näiden blogien kommenttiosioissa käydään usein mielenkiintoisia keskusteluja. Suomalaisia adoptioblogeja luen esim. blogilista.fi kautta.

Seuraan myös Pelan ja Interpedian tiedotuksia (suomalaisia adoptiojärjestöjä kun ovat), paikallisia adoptiojärjestöjen sivuja ja paikallisia blogeja -ja joitakin amerikkalaisia blogeja (jotka olen googlettamalla löytänyt). Adoptioperheet -järjestöllä on paljon julkaisuja, joita voi tilata, samoin Yhteiset lapsemme -järjestöllä. Paljon julkaisuja on tarjolla myös brittiläisellä baaf.org.uk -sivuilla, sieltä olen tilannut mielenkiintoisia kirjoja.

Lumikeiju, toivottavasti saat vauva-ajatuksiin etäisyyttä, jos se auttaisi oloa. Voimia!

).( Tänne kuuluu lähinnä hammasremonttia ja juurihoitoa. Ihanaa saada suu kuntoon, mutta ilkeitä kipuja tässä saa tosiaan välillä tuntea! :)

En pääse tässäkään kierrossa laparoskopiaan, sillä soittaessani sairaalaan heidän järjestelmänsä oli kaatunut ja vaikka lupasivat varata mulle ajan ja soittaa takaisin, mitään ei sitten kuulunut. Kun soitin seuraavana päivänä itse, ajat olivat jo menneet. Höh. Mun gyne tekee itse kaikki omien potilaidensa operaatiot ja tekee niitä vain maanantaisin. Ja koska tämä operaatio pitää tehdä tiettyinä kierron päivinä, niin käytännössä jää jäljelle vain yksi maanantai kuukaudessa! No, onneksi fiksun ajanvaraajan kanssa varattiin mulle jo nyt aika ensi alkukierron sopivalle maanantaille. Mun pitää vaan soittaa seuraavien kuukautisten ekana päivänä ja varmistaa, että tämä aika on hyvä. Miksiköhän tätä ei voitu tehdä heti? En yhtään tiedä miten Suomessa nämä asiat hoituu, mutta täällä tosiaan sitten näin! :) No, kunhan nyt jossakin vaiheessa pääsevät tekemään operaation!

Eli mulle tehdään siis laparoskopia, virtsarakon tähystys ja 'hedelmällisyystarkistus' (en tiedä mitä se pitää sisällään) samaan aikaan. Kaksi ekaa tehdään, koska mulla on ollut näitä endoon viittaavia kipuja, ja tuo hedelmällisyystsekkaus lähinnä koska kerroin gynelle, että yritämme vauvaa ja hän sanoi, että tarkistaa siinä tapauksessa sitten kaikki paikat samalla. :) Mua on ultrattu pienen elämäni aikana jo monen monta kertaa ja kaikki on aina ollut ok, mutta nyt tosiaan tehdään vähän isompi tsekkaus.

Tsemppia kaikille vaiheisiinne!

Lumikeiju 33v..........kp13/28...........yk12.....................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp23/24-27............yk33..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp4/29.................yk21.................esikoinen
Mona78 30v............kp8/30-32...............yk2..................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp19/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Jääkyynel 31v.........kp22/29-30...........yk1.......................esikoinen
Heksu76 31v...........kp21/25...............................................esikoinen
merilintu..................kp?/28-34...........n.2,5v.....................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat

Helmikuun 2008 plussat

Huhtikuun 2008 plussat

Toukokuun 2008 plussat

Kesäkuun 2008 plussat

Heinäkuun 2008 plussat

Lokakuun 2008 plussat

Helmikuun 2009 plussat

[/quote]

).(

Saimme matkaan pikkuruisen Alkion!! Olen niin onnellinen!

17 munasolusta oli hedelmöittynyt 16, joista 1 oli täydellinen, viisi heikompilaatuisia ja 10 huonoja. Jotain häikkää ilmeisesti munasoluissa siis on (ja sille ei kuulemma voi tehdä mitään). Täydellinen Alkio siirrettiin tänään :) ja 5 kohtuullista pakastettiin kahteen eri hoitokertaan. Ihanaa, olen niin onnellinen, että siirrettävää oli, ja että niitä jäi vielä pakkaseenkin! Toisaalta olen tietenkin myös pettynyt siihen, että hyvien alkioiden määrä oli noin pieni. Mutta pelkäsin sitäkin, ettei olisi mitään siirrettävää. Onnistuneeseen raskauteenhan tarvitaan vain yksi hedelmöittynyt munasolu :)!

Olen onnellinen, mutta luottavainen en uskalla olla varmaan vasta kuin joskus syyskuussa, jos sinne asti päästään. Pienen pitää ensin tarttua kiinni ja pysyä matkassa monta kuukautta, ennen kuin saan pukea Hänet tonttupukuun :) .

kuumetta, voi miten hyviä uutisia! :) Onnea kyytiläisestä :heart:
Hienoa, että pakastimeenkin jäi huuruneniä. Tuohan on hyvä määrä, joten älä ole pettynyt.
Minulle sanottiin Väestöliitossa, että vain joka toisen punktion jälkeen on jotain pakastettavaa, joten ei ole ollenkaan itsestäänselvää, että saa huuruneniä pakastimeen - ja vieläpä useita.
Keskity nyt onnellisuuteen pikkuriikkisestä kyytiläisestä =)

kati, kiitos tsempeistä :wave:

No niin nyt tuli tulokset...mä en välttämättä ovuloi...jos mulla alkaa menkat nyt sunnuntaina, niin sitten en ovuloi verikokeen mukaan... :(
Mies joutuu nyt simppatestiin ja sitten aloitetaan mulle tarvittaessa hormoonit...no asia on nyt tiedossa ja sen kanssa on elettävä...
mutta eipähän enää pety turhaan, jos kerta oviksessa on häikkää...mutta palataampa taas...

Kuumetta voi miten hienoa! Onnea matkaan! Mullakin näytti ultrassa siltä, että ensi viikolla olisi siirto, jos bongaan oviksen lähipäivinä....

Heksulle :hug: Eikö ole kuitenkin ihan hyvä juttu, että kävit tutkimassa asian ja saat tarvittaessa apua.

Lyhyesti adoptiokeskusteluun: olemme myös jo paljon ennen varsinaisen vauva"yrityksen" alkua puhuneet siitä, että kumpikin olisimme hyvin valmiita myös adoptioon. Tuohon aikaan jopa kuvittelin, etten ollenkaan välttämättä haluaisikaan biolapsia. Vaan kuinkas kävikään. Nyt kun ollaan näin pitkällä, on biologisen lapsen tarve todella suuri (ja kello tikittää ). Ihaninta olisi, jos saisimme biolapsen ja voisimme sitten vaikkapa adoptoida hälle sisaruksen...Mutta hui, nyt menin asioiden edelle. Välillä iskee taikausko tai mikälie. Kunpa...kunpa meitä kaikkia onnistaisi lopulta.

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

Kiitos kati! Ihanaa kun olet hengessä mukana.

Kuumetta, ihana kuulla!! Onnea ja Suojelusenkeleitä matkaan! :heart:

Heksu, ikävä kuulla tuosta epäilystä, mutta onneksi hormoneilla voidaan ovulaatiota hoitaa. Tsemppiä!! :heart:

Mä tikuttelin ja bongasin oviksen kp14 ja 15, ja siinäpä se tää kierto sitten taas oli. Ootellaan... :/

Hyvää viikon alkua kaikille! :heart:

Maanantai 23.3.09

Lumikeiju 33v..........kp17/28...........yk12.....................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp27/24-27............yk33..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp12/29.................yk21.................esikoinen
Mona78 30v............kp12/30-32...............yk2..................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp23/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Jääkyynel 31v.........kp26/29-30...........yk1.......................esikoinen
Heksu76 31v...........kp25/25...............................................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat

Helmikuun 2008 plussat

Huhtikuun 2008 plussat

Toukokuun 2008 plussat

Kesäkuun 2008 plussat

Heinäkuun 2008 plussat

Lokakuun 2008 plussat

Helmikuun 2009 plussat
[/quote][/quote]

Mona, kiitos paljon vinkeistä adoptioon tutustumiseen. Olin huomannut tuon, että monet keskustelupalstat ovat hyvin hiljaisia ja ihmettelin, että missä voisi olla vilkkaampi keskustelu. Blogit ei jostain syystä tulleet mieleen, mutta niistähän varmasti tosiaan löytää mielenkiintoisia juttuja.
Onpa harmi, että sinulla meni laparoskopian ajanvaraus tässä kierrossa ohi, mutta onneksi sait varattua ajan ennakkoon ensi kiertoon.

Heksu, harmillista kuulla, että ovulaatiossasi saattaa olla jotain ongelmaa. Hienoa on kuitenkin se, että nyt asiaa tutkitaan ja ovulaatiota voidaan yleensä auttaa hormoneilla.

Lumikeiju, sehän on hyvä juttu, että ovulaatio löytyi. Loppukierto on aina sellaista odottelua... Tsemppiä!

kuumetta, sinä taidat pitää hiljaiseloa palstan suhteen, kuten edellisen siirron jälkeen, ja odotella rauhassa seuraavat viikot? Olisi silti mukava kuulla kuulumisia ja tuntemuksiasi :)

merilintu, minä taidan seurata sinua PAS-pinoon.
Huomenna minulla on ultra ja sitten tiedän jo paljon paremmin, että päästäänkö siirto tekemään tähän kiertoon.

Kaikille aurinkoista päivää B)

Tiistai 24.3.09

Lumikeiju 33v..........kp18/28...........yk12.....................esikoinen
Kuumetta 36v.........kp28/24-27............yk33..............1. yhteinen
Tirlittan-75 33v.......kp9/29.................yk21.................esikoinen
Mona78 30v............kp13/30-32...............yk2..................esikoinen
Tuulia-76 33v..........kp24/23-28..........4,5v.......esikoinen, miehelle 3.
Jääkyynel 31v.........kp27/29-30...........yk1.......................esikoinen
Heksu76 31v...........kp26/25...............................................esikoinen

Joulukuun 2007 plussat

Helmikuun 2008 plussat

Huhtikuun 2008 plussat

Toukokuun 2008 plussat

Kesäkuun 2008 plussat

Heinäkuun 2008 plussat

Lokakuun 2008 plussat

Helmikuun 2009 plussat

Kuumetta: täälläkin on peukut pystyssä, toivotaan tarrasukkia pienokaiselle mukaan!
Meillä kävi pari viikkoa sitten murtovarkaita ja veivät mm. tietsikan , joten ën pääse kovin usein nettiin ennekuin saadaa uusi hommattua...
Saatiin eilen kuulla että meille on varattu paikka ivf vkolle 26 ja ilmeisesti jos kaikki menee hyvin sumuttelut alkaa vkolla 22. eli nyt vaan oottelua.

...mulle kävi niin vanhanaikaisesti, että kävin tänne kirjoittamassa romaanin fiiliksistäni ja selittämättömästä lapsettomuudesta ja hesarin lapsettomuusaiheisesta kirjoituksesta (hyvä, että tietämättömiäkin valistetaan!) jne, mutta SE KATOSI!

Edes sen en nyt anna masentaa itseäni. Julistin myös kadonneessa viestissäni nimittäin, että ovulaatio on ihmisen parasta aikaa! :LOL: Ihan totta, maailma näyttää hiukan paremmalta ja kaikki muukin selkeämmältä. Esimerkiksi tuntuu siltä, että on nyt viisaampi kuin ennen ja pystyy suhtautumaan tulevaisuuteen optimistisesti....kunnes viimeistään pp10 löytää itsensä möyrimästä juurikin sieltä mistä ei pitänyt. :/ Nyt on kuitenkin hyvä fiilis ja alkio (toivottavasti) siirretään huomenna. Siitä se taas alkaa.

Hiukan kuitenkin harmittaa se kadonnut viesti, kun kerrankin oikein panostin ja kerroin perusteellisesti fiiliksistä (jopa oikein huumoriakin irtosi tänään), mutta ei voi mitään, nyt pitää jo mennä. Ilmeisesti ei kannata kirjoittaa yhtä viestiä liian pitkään...tai sitten jokin bittiavaruuden Olio päätti, että äläpäs suolla noin huonoa huumoria tai kerro noin hlökohtaisia :LOL:No palaan varmaan vielä asiaan...

Kuumetta voimia ja valoa piinailuun!
Tirlittan loistojuttu jos tulet samaan pas-pinoon!
Mona ja tuulia kärsivällisyyttä odotteluun!
Lumikeiju ja kaikki muut: plussatuulia!

:wave:

Pikamoi kaikille!

Nyt on kyydissä kaksi alkiota!!! Aika jännää... Yllättäen lääkäri tällä kertaa ehdotti kahden siirtämistä, koska alkiot eivät olleet aivan niin hyvälaatuisia kuin viimeksi. Nyt sitten vaan odotetaan ja koitetaan pysyä positiivisella mielellä. Mun kohdalla se tarkoittaa sitä, että niin paljon kun täältä teiltä tukea saankin, täytyy koittaa jonkin verran rajoittaa netissä pyörimistä. Sitä kun tulee helposti googlailtua palstailun lisäksi kaikenlaista...mikä ei välttämättä aina paranna fiiliksiä. Nyt on iloisen toiveikas olo. :)

merilintu, onnea kahdesta kyytiläisestä!!! Rentoa odottelua ja hyvää mieltä sinulle! Onkin ollut muuten tosi kiva lukea viestejäsi, kun selvästi olet ollut tosi positiivisella ja vauhdikkaalla mielellä. Tuo toteamuksesi siitä, että ovulaatio on ihmisen parasta aikaa on niin totta :D Toivottavasti vire jatkuu yhtä hyvänä, vaikka väkisinkinhän odottelu siirron jälkeen meinaa ajoittain muuttua piinailuksi ja olo sen mukaiseksi. Valtavasti tsemppiä ja onnea ja kaikkea hyvää =)

).( Minä kävin eilen ultrassa ja näyttäisi siltä, että ensi viikon lopulla päästään tekemään ensimmäinen PAS. Lääkäri otti puheeksi kahden alkion siirtämisen, jos alkioiden laatu ei sulatuksen jälkeen ole paras mahdollinen. Olin yllättynyt kysymyksestä, sillä olin luullut, että yksihän niitä vain siirretään. Jotenkin minulle jäi se mielikuva tuoresiirron aikaan, että ei minun tarvitse edes pohtia kahden siirtämistä, mutta se taisikin koskea vain sitä tuoresiirtoa. Keskustelimme eilen asiasta ja päädyimme siihen, että jos sulatuksesta selviää kaksi alkiota, joista toinen kestää uudelleen pakastuksen, niin toinen pakastetaan uudelleen ja yksi siirretään, mutta jos on kaksi alkiota, joista kumpaakaan ei voida uudelleen pakastaa, niin siinä tapauksessa voitaisiin siirtä kaksi. Olen vieläkin itse asiasta vähän epävarma. Ehkäpä en joudu sitä asiaa edes päättämään ja jos joudun, niin taidan päättää sen sitten juuri sen hetkisen tunteen mukaan.

Kaikille mukavaa päivää!

KIITOS Tirlittan! Tosi kiva, että tekin näytätte pääsevän siirtoon! Tervetuloa PAS-pinoon viimeistään sitten ensi viikolla! Vaikka tämä pinohan on silti se paras, ainoa oikea :D Tosi piiiiitkään olin "uskollinen" vain tälle pinolle, mutta nyt on kiva vaihtaa kuulumisia myös täsmälleen samassa vaiheessa olevien kanssa. Tosin siellä moni meidän ikäinen on hoidoissa jo toisella kierroksella...

Alkioidensiirrosta vielä: meillähän oli viimeksi sulatuksesta selvinnyt kaksi täydellistä yksilöä. Toinen siirrettiin ja toinen oli tarkoitus jatkoviljellä ja pakastaa, mutta se ei sitten selvinnyt takaisin pakkaseen asti. Tämäkin ehkä vaikutti lääkärin ehdotukseen tällä kerralla. Joten hyvin tilannekohtaisia nuo asiat ovat. On kuitenkin hyvä, että olette etukäteen miettinyt asiaa. Mekin onneksi oltiin sattumalta suunnilleen edellisenä päivänä.

Hyvää viikonloppua kaikille! B)

Yhteistyössä