Elelläänpä täällä jänniä vaiheita!
Kuumetta, tsemppiä ja kovasti onnea huomiselle! Jännitän täällä sun puolesta!
Tirlittan, monilla vauvasivuilla on omat adoptiokeskustelunsa, mutta ne ovat usein hiljaisia. Taitaa olla adoption vaiheiden välillä niin hiljaisia kausia, että keskustelu helposti tyrehtyy. Enemmän seuraan adoptio-odottajien blogeja. Näiden blogien kommenttiosioissa käydään usein mielenkiintoisia keskusteluja. Suomalaisia adoptioblogeja luen esim. blogilista.fi kautta.
Seuraan myös Pelan ja Interpedian tiedotuksia (suomalaisia adoptiojärjestöjä kun ovat), paikallisia adoptiojärjestöjen sivuja ja paikallisia blogeja -ja joitakin amerikkalaisia blogeja (jotka olen googlettamalla löytänyt). Adoptioperheet -järjestöllä on paljon julkaisuja, joita voi tilata, samoin Yhteiset lapsemme -järjestöllä. Paljon julkaisuja on tarjolla myös brittiläisellä baaf.org.uk -sivuilla, sieltä olen tilannut mielenkiintoisia kirjoja.
Lumikeiju, toivottavasti saat vauva-ajatuksiin etäisyyttä, jos se auttaisi oloa. Voimia!
).( Tänne kuuluu lähinnä hammasremonttia ja juurihoitoa. Ihanaa saada suu kuntoon, mutta ilkeitä kipuja tässä saa tosiaan välillä tuntea!
En pääse tässäkään kierrossa laparoskopiaan, sillä soittaessani sairaalaan heidän järjestelmänsä oli kaatunut ja vaikka lupasivat varata mulle ajan ja soittaa takaisin, mitään ei sitten kuulunut. Kun soitin seuraavana päivänä itse, ajat olivat jo menneet. Höh. Mun gyne tekee itse kaikki omien potilaidensa operaatiot ja tekee niitä vain maanantaisin. Ja koska tämä operaatio pitää tehdä tiettyinä kierron päivinä, niin käytännössä jää jäljelle vain yksi maanantai kuukaudessa! No, onneksi fiksun ajanvaraajan kanssa varattiin mulle jo nyt aika ensi alkukierron sopivalle maanantaille. Mun pitää vaan soittaa seuraavien kuukautisten ekana päivänä ja varmistaa, että tämä aika on hyvä. Miksiköhän tätä ei voitu tehdä heti? En yhtään tiedä miten Suomessa nämä asiat hoituu, mutta täällä tosiaan sitten näin!
No, kunhan nyt jossakin vaiheessa pääsevät tekemään operaation!
Eli mulle tehdään siis laparoskopia, virtsarakon tähystys ja 'hedelmällisyystarkistus' (en tiedä mitä se pitää sisällään) samaan aikaan. Kaksi ekaa tehdään, koska mulla on ollut näitä endoon viittaavia kipuja, ja tuo hedelmällisyystsekkaus lähinnä koska kerroin gynelle, että yritämme vauvaa ja hän sanoi, että tarkistaa siinä tapauksessa sitten kaikki paikat samalla.
Mua on ultrattu pienen elämäni aikana jo monen monta kertaa ja kaikki on aina ollut ok, mutta nyt tosiaan tehdään vähän isompi tsekkaus.
Tsemppia kaikille vaiheisiinne!