**3-kYMPPISET ENSIKERTALAISET, vol.3**

Kummi: paljon onnea!!! :heart: Toivotaan todella kaikki peukut ja varpaat pystyssä että pikkuinen pysyy tällä kertaa matkassa :)

Hannelelle, Sorayalle ja Bantskulle :hug: ja tsemppiä uuteen kiertoon! Onneksi kuulostatte kuitenkin kaikki olevan suht hyvillä mielin.

Sivu-uudistuksen myötä minäkin siis jouduin viimein rekisteröitymään, ja tietysti Emma-nimi oli jo käytössä joten olen sitten jatkossa Emma75.

Omaan napaan ei kuulu sen ihmeempiä, kasvua vaan :) Huomasin juuri helteiden myötä että hameostoksille taidan joutua suunnistamaan... Ei oikein mammafarkuilla jaksa tuolla paahteessa välttämättä koko kesää kuljeksia. Tänään olen menossa neuvolaan, ilmeisesti saan nyt niitä papereita Kelaa ja työnantajaa varten. Askel askeleelta tämä vaan muuttuu konkreettisemmaksi... Mulla on siis nyt 23.viikko menossa.
 
Onnea Kummi :flower: ihanaa :flower:

Minä täällä helteistä nautin työntouhussa ja säälin viikonloppuna kärähtäneitä olkavarsiani (nimimerkillä "luontainen väritys kalkkilaivan kapteeni" ), mittailen omia lämpöjä edelleen mutta muuten kuume on kyllä laskenut. Ehkäpä se tästä taas tasaantuu ~ ja sitten vaikka tärpiksi muuttuu jossakin vaiheessa ;)

Lämpöisiä päiviä kaikille >
 
Maanantaita vaan kaikille! B)

Viljaliina, minä veikkaisin noita sinun tuntemuksiasi ovulaatioksi. Kun kerran sait tikkuun vahvan ovisplussan ja vatsasi kipuili ja oli turvoksissa. Itselläni vatsa turpoaa aina ovulaation aikaan ja juilintakin on aikamoista välillä. En kylläkään muista, mikä normaalikiertosi pituus on, mutta itselläni on välillä ollut ovulaatio huomattavasti "normaalia" myöhemmin. On tod. näk. siirtynyt valvomisen (kerran ainakin juhlimisen) tai stressaamisen takia mulla. Olen kyllä kuullut, että raskauskin voi näkyä ovistestiplussana, kuten Emmalla, mutta ei varmaan kannata vielä nostaa toiveita liian korkealle. Itse olen kerran testannut ovistestillä haamun (uteliaana) pari päivää ennen menkkojen alkua. En silti ollut raskaana. Olen sen jälkeen selvittänyt, että eri ihmisillä on tuota HcG:tä varsin eri määrät koko kuukautiskierron aikana, niin että haamuviivoja ainakin saattaa tulla ovistestiin monessakin kierron vaiheessa. Tietty sulla oli kylläkin vahva viiva...joten jos olet jo aivan loppukierrossa, voisi se raskauskin olla...bd..pidän peukkuja.

Itse olen siirtymässä "tien päälle" ja reissuun pariksi viikoksi, joten lentelen tämän päivän jälkeen takavasemmalle ja palaan netin ääreen vasta juhannusviikolla. Toki kaivan käsiini nettiyhteyden jos jotain kerrottavaa olisi...mutta olen kyllä nyt varsin jalat maassa-asenteella liikenteessä ja odottelen lisätutkimuksiin pääsyä.

POistun siis joksikin aikaa, mutta pitäkää te paikallaolijat lippu korkealla ja meidän pino voimissaan, niin että tänne löytää vielä takaisin.

Mukavaa alkukesää kaikille, lomalaisille ja työssä olijoille! Nautitaan auringosta, jätskistä, valoisista öistä ja optimistisista tulevaisuusajatuksista!


:wave:
 
Kiitokset kommenteista, Hannele ja merilintu! Itse asiassa en siis ole saanut selvää ovisplussaa missään vaiheessa, mutta sellaisen melkein testiviivan vahvuisen viivan kuitenkin. Kierto on ollut 27-28 päivää, että kohta ainakin selviää jotain tarkempaa.

Merilintu, jos oviksesi on myöhästynyt onko tätikin tullut vastaavasti saman verran myöhemmin vai onko oviksen ja tädin välinen aika jäänyt lyhyemmäksi kuin yleensä?

Ihanaa, että hyvät ilmat jatkuvat edelleen, toivottavasti kaikki ehtivät vähän nauttia kesästä vaikka työt vielä painaisivat päälle :)
 
Mukavaa reissua (lomaa?) sinulle, Merilintu!

Viljaliina, mulla on ovis ollut melko säännönmukaisesti vasta tuossa kp 20 nurkilla. Mun kierto tosiaan on ollut epäsäännöllinen, mutta usein kierron pituus on voinut olla myöhäisestä oviksesta huolimatta jotakin kp 34. Eli on ihan mahdollista, että vaikka ovis löytyisikin myöhään, menkat alkaisivat siinä 10-12 pv jälkeen.

Oma (.) viikonloppuna pupuiltiin hmmm.... sattuneesta syytä aika moneen otteeseen. ;) Ei ainakaan yriittämisen puutteesta voi syyttää. Nyt sitten täytyy ihan rauhassa ja sen kummempia piinailematta, odotella tuonne kesäkuun puoleen väliin ja vasta sit testata.
 
Kälyni kertoi tuttava pariskuntansa pitkän yrityksen jälkeen onnistuneen raskautumaan siten, että pupuilun jälkeen mies ravisteli naista jaloista, jotta siemenneste varmasi menisi perille... Oli kuulemma seuraavankin lapsen kohdalla tärpännyt pian... Heh... Siitä vähän uutta keinoa kehiin ja kyytiä laiskoille siittiöille... =)
 
Gynekologi tutki ultralla munasarjat. Molemmissa oli runsaasti munarakkuloita. Yksi oli jo melko suuri (9mm) ja hän arvelikin, että nyt olisi vuorossa lyhyt kierto. Kiertojen vuorottelevat pituuserot johtuva siitä, että vasen ja oikea munasarja toimii eri tavalla. Yleensä niissä kypsyys vuorotellen munarakkula. Oikea toimiin naisilla useammin paremmin kuin vasen. Hän ei ottanut kantaa mahdolliseen keskenmenoon, mutta oli sitä mieltä, että mulla oli jostain syystä kypsynyt peräkkäin samassa munasarjassa munasolu (eli kaksi pitkää kierto peräkkäin).

Kaiken kaikkiaan gynekologi oli sitä mieltä, että paikat näyttäisivät olevan kunnossa ja minussa ei näyttäisi olevan mitään syytä miksi en tulisi raskaaksi. Jos ei vuoden tultua täyteen ole tulosta tullut, on syytä tutkia myös miehen siittiöt.

Gyne (nainen) tuntui luotettavalta ja mukavalta. Kertoi työskennelleensä 15vuotta lapsettomuushoitojen parissa. Korosti sitä, että on tärkeää olla yhdynnässä oikeaan ajankohtaan eli heti samana päivänä kun ovulaatiotestiin tulee haamu (haamu tarkoittaa kohdallani plussaa -- siitä ei ollut epäilystäkään) ja seuraavana päivänä.

Greippimehuista hän oli sitä mieltä, että niistä ei ole hyötyä...

Tuli levollinen olo. Täytyy nyt panostaa siihen oikeaan ajankohtaan entistä tarkemmin. Tietty vähän huolestuttaa se, että miehen siittiöissä olisi jotain vikaa...

Ja ehkä otamme tuon ravistelutekniikan käyttöön.... ;)
 
Kiitokset, odotan nyt jännityksellä koska se täti tulee kylään. Pakko oli kuluttaa yksi mammaksin herkkä raskaustestikin tänä aamuna ihan varmuuden vuoksi, vaikka on vasta kp 24/27-28... Negaahan se tietystikin näytti.

Kati231 - hienoa, että jaksatte panostaa pupuiluun kunnolla! Itse sitä olen välillä tuossa asiassa aika laiska. On siis pakko uskoa noihin ovistesteihin, koska en mitenkään jaksa kovin pitkää romantiikkaputkea joka kuukausi :D

Hannele - mahtavaa, että kaikki on kunnossa! Minuakin ilahduttaa kovasti tieto, että haamu voi tosiaan tarkoittaa ovista. Tuo ravistelu voisi kyllä ainakin meillä naurattaa toista osapuolta aika lailla, mutta ehkä se on kokeilemisen arvoinen kikka kuitenkin :)
 
Ja niinhän siinä kävi, että täti kurvaili kesken työpäivän luokseni ja oli pakko lähteä kotiin kun kaikki vermeet oli täällä odottamassa. Onneks yks asiakas perui tulonsa ja tosiaan pystyin lähtemään kotiin etätyöskentelemään. Täti tuli kaiken lisäks sellaisella rytinällä että kipeetäkin teki :( Hyvä puoli tässä oli taas se, että kierto jäi kuitenkin tuonne 30 päivän huitteille. Ei siis ylipitkää kiertoa moneen kuukauteen. Vähän silti harmittaa tuo ainainen tädin saapuminen. Mutta niinkuin ystäväni sanoi ei tällaisella säällä kannata masentua vaan ottaa suunta tulevaa kohti. Sinne siis =)
 
Miinamaria, harmin paikka, että täti taas pääsi yllättämään! Ja vielä työpaikalla! Kuten sanoit, kohti vaan uusia tuulia. Onko sulla muuten kans pitkä/epäsäännöllinen kierto, niin kuin mullakin? Jännityksellä odotan, millainen tästä omasta kierrostani tulee, kun ekaa kiertoa tosiaan hormonit käytössä.

Hannele, kiva kuulla, että kaikki on ok. Gynellä käynti usein valaa uskoa tähän kaikkeen tuskastumiseen. Siitä jaloista ravistelusta ;) sitten - mun lääkäri sanoi jossain vaiheessa, että riittää, kun pupuilun jälkeen on paikoillaan sen kymmenkunta minuuttia. Ei sinänsä tarttisi mitään sen kummempaa "akrobatiaa" harrastaa. :LOL:

Mihis kaikki muut oikein on kadonnut??? :wave:
 
Hannele tosi kivalta kuulosti tuo sun gynellä käynti. Loi uskoa tulevaisuuteen!
Kati231 pisimmillään mun kierto on ollut 38 päivää. Vaihteluväli on marraskuun alun km:n jälkeen ollut 26-38 päivää. Laskin kuitenkin just noiden kiertojen pituudet ja enimmäkseen ne on kuitenkin tainneet olla siinä 30 huitteilla lähes aina.
Ja sit ihan omaa pohdintaa: Tylsäähän se on aina kun täti tulee. Mutta parempi kuitenkin niin, että tulee säännöllisesti kuin että joutuis odottelemaan sellaisia 60 päivän jaksoja että koskakohan suvaitsis täti saapua. Ja olenhan mä tässä kaksi kertaa jo bongannut tikuilla oviksenkin. Joten ei mun asiat niin kamalan huonosti ole.
Niin, ovat vissiin jotkut jo kesälomilla :) Ei olleskaan huonot kelit lomailla. Meidänkin parvekkeella ilta-auringossa oli tuossa iltaviiden aikaan reippaasti yli 40 astetta! Nyt pitää vaan nauttia näistä keleistä!!!

Öitä kaikille! Ja huomenta niille, jotka aamulla lukevat tätä =)

Miinamaria
 
No niin tervehdys kaikille, ja voima :hug: niille joiden elämää täti on taas rikastuttanut.
Voi kun kaikille tulisi pian se plussa, niin pääsisitte jännittämään uusia juttuja.

Meillä oli siis maanantaina lapsettomuusklinikalla kontrolli ja siellähän oli kaveri kasvanut komiasti. Pääperä mitta oli jo 13.4mm. Edelleen näkyi sydämen syke ja se tuntui hyvältä. Mullahan tämä raskaus on edelleen täysin (tai lähes täysin) oireeton. Välillä on sellaisia hulluja väsymyskohtauksia, mutta muuten ei mistään perinteisistä merkeistä voisi tietää että on raskaana.
Tosin eilen yksi vähän vanhempi ja kokeneempi työkaveri tuijotti kahvilla muo ihan hulluna. Olin ihan ymmälläni. Kun kahvilta lähdettiin niin veti mut sivuun ja kysyi: Tiedätkös olevas raskaana? Tämä kyseinen rouva oli kekkassut asian siitä että hengitän kuulemma raskaasti, siten miten raskaana olevat naiset hengittävät.
No toivottavasti tämä henkilö pitää asian omana tietonaan, en nimittäin haluaisi että koko työpaikka tietää asiasta ainakaan vielä.

Kesäloman alkuun on vielä vajaa pari viikkoa ja sitä odotetaan kuin kuuta nousevaa, ensimmäinen neuvolakin on samana päivänä kun kesäloma alkaa.

kati231 megaisat plussatuulet puhaltelen täältä.

Ja kaikille muillekkin tietysti, aurinkoa ja lämpöä. Paljon hyvää mieltä ja rakkautta. =)
 
Pitkästä aikaa taas tulin lueskelemaan kuulumisia. Näyttääpäs päivityksen jälkeen hyvältä !
Kuumetta tervetuloa joukkoomme! Mukavaa kun uusia liittyy seuraan!
SorayaMinä olen se toinen 2005 yrityksen aloittanut!! Onko meillä vielä toivoa!!! On, on!! :D Kurjaa että inssi ei tärpännyt. Toivotaan parempaa onnea ensi kerralle! (++++).
Hannele-74 :hug:
Lomailijoille: toivotaan että aurinkoinen sää ja helle jatkuu vielä piiiiitkäään! B)
Oma(.): Niin siinä kävi kun vähän jo etukäteen perusnegatiivisena ajattelinkin, eli nega tuli x 2 (en uskonut ensimmäistä testiä...). Muuten asia ok, mut gyn pkl ja ilm. Tays:n hedelmättömyysklinikka suljettu kesän eli seuraava yritys siirtyy automaattisesti elokuuhun. Aika rankkaa oli pari päivää. Mut kyl se tästä! Taas ollaan yhtä iskua vahvempia!!! No nautitaan kesästä ja ladataan akkuja, yritetään tietysti "Luomu-tyyliin" kovasti. :)

Lämmintä keskiviikkoa!!!

:wave: Mariska
 
Pötkylä, kiitokset tsemppauksesta! Jotenkin on vaan sellainen olo, ettei olisi nytkään tärpännyt. Mutta toisaalta, eihän sitä koskaan tiedä... Kärsivällisesti vaan odotellaan. Eikös sellainen oireettomuuskin ollut jonkinlainen "oire" raskautumiselle? Oviksesta muutaman päivän ajan ei siis ollut yhtään mitään tuntemuksia. Tänään kun aloitin Lugesteronit, niin jotakin tuolla vatsan pohjassa on tuntunut. Mietin vaan, että aiheuttaako Luget tuollaisia nippailuja? Onko kellään kokemuksia niiden käytöstä ylipäänsä?

Mariska, voi että! Kyllä sinua nyt koetellaan. Olisi jo kohta sunkin vuoro, ehdottomasti. Mua kans ottaa päähän tuo klinikan kesälomatauko heinäkuun. Jos nyt ei tärppää, niin mekin joudutaan "lomailemaan" piikityksistä heinäkuu ja aloittaa sit taas hommat uudelleen vasta elokuussa. Sinne on niin pitkä aika! Kaipa on vain ajateltava, etä "luomu-tyyli" rules!
 
Täällä ollaan, lomailin tuolla mökillä, aah, mikä ilma on ollut, mutta ihme, etten ole vielä paloauto =)
Mä bongailen ovista...muuta ihmeellistä tänne ei kuulu.....

Ihanaa päivää kaikille!!!! B)
 
Ihanat ilmat kyllä... Mekin päästään järven rannalle viikonlopuksi, kun mennään vanhempieni luokse. Oviksen tikuttelun aloitin tänään... Mielenkiinnolla odottelen, kuinka varhain se tässä lyhyeksi veikatussa kierrossa tulee... Lämpöjen mittailun jätin suosiolla pois. Luotan tikkujen tulokseen. On tuo "yritys" vähemmän mielessä, kun ei lämpöjä neuroottisesti mittaile ja merkkaile ylös.
 
Onpas meillä kyllä lämmintä! Mukavaa!!

Olen ihan yllättynyt, että se kesä oikeasti on jo täällä - koko kevät on ollut niin täynnä työtä ja opiskelua ja kaikenlaista muuta (myös vauvakuumeilua :D ) että en oikein ole meinannut kärryillä pysyä - ai että muka kesäkuu? No on se, myönnettäköön, ja kaunis sellainen onkin ainakin tähän saakka ollut. Toivottavasti viikonloppupaistetta riittää, kun ei nyt oikein sitä kesälomaa kunnolla ole - pääsisi edes muutaman päivän aina nauttimaan kesästä.

Eipä tänne sen kummempia, kierron puoltaväliä kohti täällä taas kerran taivalletaan eli tasaista on - saa nähdä jännäilytyttääkö parin viikon päästä. Nyt oikeastaan on kuume jo niin alhainen, että olen ajatellut jopa etten hoitoihin lähtisikään (edes sitten vuodenvaihteessa kuten aiemmin oltiin sovittu), siis jos vauvaa ei perinteisesti tule, sitä ei sitten tule. No mutta mieli on muuttuvainen ja lämmöt ailahtelevaiset, joten vannomatta paras.

Mitäs muille kuuluu - lomailetteko jo kaikki palstaltakin? :wave:
 
Kati231Mähän käytin inssin jälkeen lugeja ja ainakin luulin niiden aiheuttavan kaikki klassiset alkuraskauden oireet. Rinnat oli arat, alavatsalla nippaili ja ties mitä. Loppujen lopuksi en tiedä johtuiko lugeista vai siitä että meillä hedelmöitys onnistui, Mutta toivotaan että sulla ne nippailut tarkoittaa vihdoinkin sitä itseään.

Tiila Mä otin kans jossain vaiheessa taukoa tuosta kuumeilusta, ihan vaan oman mielenterveyteni kannalta ja se teki hyvää. En silti väitä, etteikö tauon aikanakin yritetty, mutta stressiä asiasta en suostunut ottamaan.

Onneksi on tosiaankin kesä ja kesälomakin lähestyy. Onneksi niin, työmotivaatio on niin huikea että ihan oksettaa. Nytkin olisi edessä 7 päivän työputki ennen lomaa, enkä mitenkään usko jaksavani tämän väsymyksen kanssa. Etenkin kun kyseessä on 7 aamuvuoroa ja sehän tarkoittaa herätystä viimeistään 3.45. Voipi olla että joudun hakemaan sairaslomaa, viimeeksi sellaisella olen ollut 3 vuotta sitten kun putosin hevosen selästä ja murtui häntäluu.
Mä olen itseasiassa juuri tällä viikolla vähän harmitellut kun ei enää pääse ratsastamaan, kesä ja pitkät maastolenkit ovat kuuluneet elämääni yli 20-vuotta, mutta nyt ne ovat täysin kiellettyjä. Tavallisesti saisi käsittääkseni ratsastella jonnekkin 16. viikolle asti, mutta kun mulla on tuota vuotoa niin se on kielletty top tykkänään. Harmituksen harmitus. Toisaalta mitäpä sitä ei tekisi tämän monivuotisen projektin onnistumisen eteen?

Hurjasti plussatuulia taas kaikille, jospa kesän aikana mahdollisimman moni onnistuisi. Suomalaiset kuulemma lisääntyvät kiivaimmin juuri kesällä ja juhannuksen kieppeillä alullepantuja ipanoita syntyy pilvin pimein maaliskuussa? Toivotaan parasta.
 
Heippa teille kaikille!
Voimahaleja kaikille tädin yllättämille :hug:
Oma napa:kp20/28 ja oireita on,että täällä eletään piinassa pääsenkö testaamaan plussan vai tuleeko täti kylään tuoden mukanaan suuren surun :'(
Aivan ihanat ilmat on ollut nytten ja olen lähdössä tänään mll:n kirppikselle lassilaan helsingin haagaan katsomaan mitä sieltä löytyisi.
Miten teillä muilla on mennyt?
Miten aiotte viettää juhannusta?
Mukavaa viikonloppua teille kaikille B)
Peukkuja meille kaikille!
Kyllä me vanhatkin saamme vauvoja,uskokaa pois,se vaan vie enemmän aikaa.
 
Olen palannut kotia viikon ratsastusleirin jälkeen...oli ihanaa ja täti vierailikin samaan aikaan ja eilen sitten alkoi eka yritys!!!!!!! :D
On tämä jännää....
Todella hellettä ollut nyt! Olen kerrankin jopa ruskettunut...mutta en palanut kun käytin ahkerasti rasvaa koko viikon....
Syöttekö vitamiinia....mä ostin niitä raskautta suunnitteleville/raskaanaoleville tarkoitettua vitamiinia, kun suosittelevat että saa foolihappoa tarpeeksi.
Mulla on nyt 8/26 kp että kohta ovis on jos sen bongaan...
Lämmöt ja tikuttelut jätän vielä hamaan tulevaisuuteen, vielä koitan ihan vaan sillä että ainakin joka toinen päivä puputtelua, että jospa tärppää.
Jos ei tulisi niin stressiä heti aluksi!
Gitellähän alkaa olla jännät ajat!
Pötkylä Löysin juuri ihanan remonntihepan jota pitäisi koulutta, mutta saa nähdä miten käy, jos piankin tärppää...tosin se heppakin on kantavana kai, jos on onnistunut siemennyt, että sillekin taukoa tulee....Ratsastin neljä tuntia päivässä leirillä joten nyt on jalat aika sippi....muuten olen ratsatanut vaan tunnin viikossa. Mun pitää tosiaan sitten miettiä uskaltaako ollenkaan ratsastaa, mutta siihen asti nautin harrastuksesta ainakin kun plussaa....
Hannele Hyvä että kaikki vaikuttaa ok!!!!
Mä tässä viikon oon töissä ja sitten mä lähden kahdeksi viikoksi lomaileen taas ympäri Suomen kierteleen!
Mukavaa viikonloppua ja plussaisia tuulia!!!
B)
 
Heippa kaikki,

Ja pahoittelut kaikille joita täti on viime aikoina riivannut!

Gitte - löytyikö kirppikseltä jotain kivaa? En asu kovin kaukana Lassilasta, jos tuolla on useamminkin noita kirppiksiä niin täytyy käydä katsastamassa.

Täällä on muuten aika jännät paikat, menossa kp 29/27-28... Aamupäivällä tuli pikku tippa verta ja sen jälkeen ei mitään. Kramppejakaan ei juuri ole, yleensä maha on tässä vaiheessa tuhottoman kipeä. Ja mikä jännintä, olin aamulla näkevinäni mammaksin testissä (vähemmän herkässä ) ihan hailakan viivan! Toisaalta, mies ei nähnyt siinä yhtään mitään... ;) Mammaksi muuten lähetti minulle vahingossa vähemmän herkkiä testejä vaikka tilasin erittäin herkkiä, kannattaa näköjään aina tarkistaa, että tilaus on kunnossa.
 
Varovaiset onnittelut sinulle, Viljaliina! Pidetään peukut pystyssä, että se olisi ollut haamu. Milloin aiot testata uudelleen, jos tätiä ei kuulu?

[/b]Pötkylä ja Heksu76, kivaa kuulla, että täältäkin löytyy muitakin "heppailijoita". Itse olin myös viime viikon sellaisella yhden ratsastuskoulun kesäkurssilla, jossa hypättiin esteitä noin 80 cm tasolla. Kivaa oli. Aika rankkaa puuhaa oli ratsastaa aina 1½ h kerrallaan reilun 25 asteen helteessä. Pötkylä, hieman mietin tuota ratsastushommaa näiden kaikkien piikittelyjen jälkeen, mutta ajattelin sit kuitenkin ottaa riskin. Tuskinpa ratsastaminen tässä vaiheessa olisi kai kauheasti haitannut (lähinnä kiinnittymistä), jos olisi onnistunut plussaamaan. Toivottavasti en tehnyt virhearviointia.

Oma (.) tänään kp 24, joten jännittävän hetket lähestyvät noin viikon päästä. Mulla on ollut omituisia oireita. En tosiaan tiedä, johtuvatko ne lugeista vai mistä, mutta aivan kauhea väsymys on nyt ollut päällä noin viikon verran, alavatsaa on satunnaisesti nippaillut aina silloin tällöin ja rinnat ovat olleet pikkuisen arat. Kai nää "oireet" voi lugeista tosiaan johtua... En jotenkin jaksa jostain syystä uskoa plussaamiseen.

Helteistä sunnuntain jatkoa! B)
 
Toivottavasti Viljaliinan tilanne olisi positiivinen ja Katilla olisi tärpännyt esteiden pomppimisesta huolimatta!

Mulla menkat loppui eilen. Nyt on sellainen fiilis, että taitaa oviksen tikuttelut jäädä. Voi tosin olla, että viikon kuluttua kovastikin tikuttelen...

Palaillaan!
 

Yhteistyössä