3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Millimolli85 teki kovinkin kipeätä, krampit tuli aaltoina ja silloin ensimmäisenä vuotopäivänä kylmä hiki nousi pintaan ajoittain. Vuoto sinänsä oli aika normaalia, paitsi ihan tuoreen vaalean punaista oli kaksi ekaa päivää. Amh pitoisuus kertoo munasarjojen jäljellä olevasta kapasiteetista. Yli 1 arvo on vissiin ihan ok, mulla se on 0,77. Arvo voi hyvin olla paljon korkeampikin kuin sen 1. Menopaussi alkaa olla ihan nurkilla kun arvo on alle 0,2. Yksilöllistä on kuinka nopeasti arvo iän mukaan laskee. Mulla kokeiltiin bemfola pistoksia yhteen kiertoon ajatuksella inseminaatiosta, mutta tyypillisesti matalalle amh tasolle, stimuloituna folli kypsyi liian nopeasti ja ovulaatio oli tapahtunut jo ennen kuin inseminaatioon ehdittiin. Lääkäri totesi sitten ettei inseminaatiolla päästä luomua parempiin tuloksiin, joten siirryttiin suoraan ivf jonoon.
 
11.6


Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Mustikk4............28v......kp 18/25-29............yk 19...,...............1.IVF
Keinuilija............32v......kp 27/30.................yk 18..................lz+ins
Lallastiina..........34v......kp 7/30....................yk 9....................luget
Sonara..............37v......kp 9/29....................yk 12..................luomu

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Daniella, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Millimolli85, Miu84, Pikkumyy0285

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7.................23.1
Sekopuolinen.............................................22.3
Lillans.................37v..........yk2(13)...............3.
Särki...................31v..........yk 1.................29.4
Sonara................37v.........yk11.................31.5 (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3...................28.5

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Voi itku Sonara! Harmi, kun kävi noin. :cry: Onneksi pääsette kuitenkin vielä sinne vanhalle suunnitteluajalle. Itse en oo saanut ikinä minkään sortin kahta viivaa testiin, mutta voin vaan kuvitella mikä pettymys se on, kun se onni sitten viedäänkin pois mistä ehti jo innostua ja on kauan odottanut. :(

Millimolli85, kiva kun ootte päässeet hoitoihin ja onnea teille inseminaatioon! :) Tuuthan sitten kertomaan meille miten menee? :) Mulla oli kanssa aika vaikeeta ennen, kun hoidot alkoi, viime vuoden syksy meni ihan sumussa. Mutta sitten helpotti, kun päästiin hoitoihin. :) Mulla oli letrot ekassa ja tokassa inssissä annostuksella 1 per päivä, sitten kolmas inssi olikin kokonaan pistoksilla.

Täällä ei ole ihan putkeen mennyt.. Viime maanantaina oli tosiaan punktio. Mulla oli tosi kovat vatsakivut sairaalaan mennessä, koko vatsaa ja alaselkää poltti heti herätessä. Polille päästyä pääsin pian makaamaan ja sain kipulääkkeen, joka vei onneksi pahimman kivun pois. Punktioon päästyä huomattiin, että ovulaatio oli ehtinyt jo tapahtua ja isoimmat follit hävitä. :(Sanoivat, että on tosi harvinaista, että näin käy. Punktio teki vielä tosi kipeätä, kipulääkettä lisättiin toisen kerran niin se auttoi ja loppu ei onneksi ollut enää niin kamalaa. Mulla oli myös paljon nestettä vatsaontelossa, jonka lääkäri otti pois. 3 solua onneksi saatiin. Kyllä mulla itku siinä lopuksi pääsi, olin niin pettynyt, kun kävi näin ja kun olin vielä ollut tosi kipeä. :cry:
Koko viikon oon vaan lepäillyt ja vatsa ei ole entisensä vieläkään, turvotusta on vieläkin aika paljon ja maha on arka.
Hyvä uutinen on kuitenkin se, että yksi soluista hedelmöittyi ja yksi hyvä alkio saatiin!! :love: Kyllä mua pelotti aivan hirveesti, että saadaanko edes sitä yhtä ja olis ihan tavallaan turhaa kärsimystä ollut tämä kaikki. Torstaina se siirrettiin ja siirto ei onneksi sattunut ollenkaan. Alkio oli kolmen päivän ikäinen ja näkyi ultraruudulla valkosena pienenä pisteenä. Hassulta kyllä tuntuu ajatella, että tuolla on nyt ihan pieni vauvan alku mun mahassa. :love: Ihan lottovoittohan se olis, jos tuo yksi sissi nyt tarraisi kiinni. Mutta lääkäri lohdutteli, että yksikin voi riittää. :) Tänään on vissiin pp2 menossa. 23.6 on testipäivä.
Lääkäri suositteli jatkamaan hoitoa syksyllä. jos tästä ei nyt raskaus ala. Toisaalta vähän hirvittää, jos toinenkin punktio on yhtä kamala. Hoitaja kyllä lohdutteli, että kaikki punktiot ei aina ole niin kipeitä, et voivat olla samalla ihmisellä ihan kuin yö ja päivä. Seuraavaan ivf:n lähdettäisiin pienemmillä lääkeannoksilla. Toisillahan punktio ei satu juuri yhtään. Luulen, että se teki mulla siksi niin kipeää, että olin jo valmiiksi kipeä sinne mennessä.
 
Toivotaan, että pieni tarraa kiinni, Mustikk4! Tsemppiä kaikille muillekin hoitoja aloittelevilla ja niissä jatkaville!

Täällä menkat lusittu (ne kestääkin mulla vaan maks. kolme päivää) mutta nyt tänään kp7 jostain syystä tuli ruskeaa + vaaleanpunaista tuhrua (n)? Joskus tulee menkkojen jälkeen hetken aavistuksen "värjäytynyttä" valkkaria, mutta tämä on uutta.
 
Hui että Mustikk4 kuullostaa aika hurjalta, mutta onhan tuo huikeaa, että nyt oot todistetusti raskaana! Mulla on semmonen fiilis, että siitä tulee teille pienokainen syliin asti :love:
 
Viimeksi muokattu:
Mustikk4, hurja punktiokokemus sulla :eek:. Kunpa se yks kerta riittäis teille eikä olisi tarvetta uuteen. Vaikka onhan sitä valmis kaikkiin kipuihin halutun lopputuloksen saamiseksi. Saitko saikkua paljonkin punktion jälkeen? Olen lukenut joskus, että siitä saatu saikku ei olisi palkallista, riippuu siitä minkä saikkukoodin lääkäri laittaa. Tai tietääkö sun työnantaja jo teidän hoidoista?

Mulle jo se pelkkä aukkari oli aivan järkyttävä kokemus kipuineen ja tutkimus kesti erinäisistä syistä paljon kauemmin kuin normaalisti. Sitä lääkärikin pahoitteli, kun näki mun tuskat. Luin etukäteen, että voi olla kivulias, mutten osannut pelätä mitään vastaavaa :(.

Hirveän paljon on tullut mietittyä viime aikoina lapsia, vanhemmuutta, omia resursseja ym. Jos lapsen saisi hoidolla, onko oikeutta olla koskaan väsynyt lapsiperhe-elämään? Pelkään ympäristön ajattelua, että jos saa pisimmän kautta lapsen, niin siitä pitäisi olla kiitollinen 24/7 eikä huonoja hetkiä saisi olla.

Näistä mietteistä huolimatta, aurinkoisia kesäpäiviä meille kaikille!
 
Mulla näkyy nyt olevan kovin eritteellisiä päivityksiä :rolleyes:, mutta pakko vähän hehkuttaa että eka kertaa aikoihin on venyvää valkkaria, tänään jo kolmatta päivää! Ovistestin viivakin oli tänään jo vähän tummempi eli pitänee testata illalla uudestaan, jos ovis oliskin tässä kuussa tulossa aikaisemmin. Sisko seurueineen on tulossa yökylään viikonloppuna, eli pitänee sitten hoitaa paneloinnit makkarissa hipihiljaa :D.
Edit: innostuin liian aikaisin, päivän toinen viiva oli ihan hailu...

Danniella: Mä ajattelen niin, että kyllä ihan jokaisella on "oikeus" joskus väsyä lapsiperhearkeen. Parempikin, ettei ole mitään ruusunpunaisia ennakko-odotuksia. Eihän se, että lapsi on toivottu, ole mikään takuu siitä, että lapsi olisi esim. luonteeltaan "helppo", eikä tarkoita sitä, että unettomat yöt ja uhmaikä ym. olisivat jotenkin vähemmän rankkoja vanhemmille.
 
Viimeksi muokattu:
Mä vähän jo pelkäsin, etten tässä kierrossa ovuloisi, mutta tänään aamupäivällä hymynaama ja super tumma viiva ovistestissä tuli kertomaan, että peti-aktiivisuutta olis tiedossa tänään ja huomenna. Mieskin jo ohjelmoitu ajatukseen ja sehän ei koskaan laita hanttiin :whistle: Toiveet on taas hilattu pilviin :rolleyes: voi kun olisi jo meidänkin vuoro!
 
Sonara ai että kuullostaa hyvältä että mieli on jo parempi ja oot toiveikkaalla mielin taas :) Kiitos, kun kerroit raskauden keskeytymisestä. Vaikea on kuvitella niitä fiiliksiä, kun on jo ehtinyt nähdä plussan testissä ja sit se keskeytyykin. Onneksi oot tosiaan jo katse tulevaisuudessa. Ei muuta kuin puuhailuiloa ;)

Mustikk4 huh huh mikä kokemus! Oon kans kuullut yhdeltä tutulta, että ennen punktiota turvotus voi olla kovaa, mut noin kovat kivut etu- ja jälkikäteen tuli vähän yllätyksenä. Mutta se on onneksi nyt ohi!!! Voi kun de pikkuinen tarrautuisi kunnolla kiinni ja jäisi kasvamaan reippaasti isommaksi! Todella toivon että saisit plussan! :)

Danniella: Mulla on kans risteillyt ajatuksia kovastikin lapsiperhearjen väsymyksestä ja omasta elämästä, kavereiden tapaamisesta, matkustelusta ja omasta ajasta. Oon tänä vuonna löytänyt aivan ihanan harrastuksen, joka vie aika paljon aikaa harvakseltaan ja oon paljon miettinyt, että haluanko todella tätä kaikkea ja mistä luovun jos saan lapsen ja mistä jään paitsi jos en saa. Kaipaan kuitenkin hirveästi lapsiperhe-elämää ja haluan äidiksi enemmän kuin mitään... voi kun se onni suotaisiin! Saahan perheet olla omannäköisiään ja väsymätöntä vanhempaa tuskin on.

On:
Kävin tänään ultrassa ja katsottiin mitä letrot oli saaneet aikaiseksi. Käynti oli tosi ikävä! Annostuksella 1tblt ei ollut tapahtunut munasarjoissa mitään! Lääkäri oli hirveän töykeä ja melkein suuttui, kun en hänmennyksissäni heti ymmärtänyt jatko-ohjetta. Purin huulta etten itkenyt sen törkimyksen edessä. Lääkäri tosiaan mm. Hidasti puhettaan todella alentuvasti kun pyysin toistamaan ohjeet ja vähätteli oireita joita olen lääkkeistä saanut. Onneksi mies odotteli aulassa niin oli lohdutusta tarjolla. Inssiä ei siis tehdä tähän kiertoon, vaan ens kierrossa taas letrot mutta 2tblt päivässä. Phiuh. Kovaa tulin alas, mutta pitää yrittää pysyä positiivisena.
 
Omaa napaa: Ovistestiin tuli aikas tasavahvat viivat to-iltana, pe-aamulla oli supervahva ja eilen aamulla jo haalistumassa, eli tänään dpo1-2. On hyödynnetty to-su joka päivä. Hyviä limoja oli jotakuinkin maanantaista eiliseen asti, mikä on uutta ja positiivista! Lisäksi eilen illalla oli vähän värjäytynyttä valkkaria, uutta sekin. Olisko jotain ovisvuotoa sitten? Tänään olikin sitten jo ihan kuivaa ja tahmeaa, ja nännit arat. En onnistunut mittaamaan vertailukelpoisia aamulämpöjä, että niistä olisi nähnyt onko jo noussut.

Sonara: Me jännäilläänkin sitten samoihin aikoihin tässä kuussa :).
millimolli85: kuulostaapa ikävältä lääkäriltä :mad:! Tsemppiä ens kiertoon!
 
20.6


Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Lallastiina..........34v......kp 16/30...................yk 9....................luget
Sonara..............37v......kp 18/29...................yk 12..................luomu
Mustikk4............28v......kp 27/25-29..............yk 19...,..............1.IVF
Keinuilija............32v......kp 36/30...................yk 18...................lz+ins

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Daniella, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Millimolli85, Miu84, Pikkumyy0285

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7.................23.1
Sekopuolinen.............................................22.3
Lillans.................37v..........yk2(13)...............3.
Särki...................31v..........yk 1.................29.4
Sonara................37v.........yk11.................31.5 (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3...................28.5

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Hei kiitos kaikki :):love: ja anteeksi, että oon päivitellyt listaa niin laiskasti viime aikoina.

Daniella, mulla lääkäri kirjoitti syyksi vatsakivun, esimies tietää meidän tilanteen, mutta ei kai sille ole siihen nokan koputtamista, kun sairaslomalapussa ei mitään hoidoista lue? Esimies on mulla onneksi ollut tosi ymmärtäväinen asian suhteen. :) Sitä kyllä vähän pelkäsin, että tähänkö kosahtaa mun rehellisyyteni, mutta ainakaan vielä ei ole esimies mitään sanonut ettei sairasajan palkkaa maksettaisi.
Oon kuullut, että se aukkari voi toisilla tehdä tosi kipeää. :( Ymmärrän kyllä nuo sun ajatukset, mutta oon samoilla linjoilla kuin Lallastiina. Hän kirjotti hyvin. :) Kyllä lasta pitkään halunnutkin saa joskus väsyä.

Lallastiina ja Sonara, kiva kun saitte bongattua ovikset, nyt vain pidetään peukkuja! :)

Millimolli85 voi kettu, että oli tollanen lääkäri! :mad: Yhtään ei kyllä jaksaisi tollasta käyttäytymistä lääkäriltä, kun tämä on muutenkin jo vaikeaa ja raskasta. Toivottovasti tupla-annos letroja tekisi tehtävänsä ja pääsette inssiin ja olis kivempi lääkäri ens kerralla. :) Kerro jos haluat takaisin listalle mukaan, niin naputtelen sullekin oman rivin. :) Tsemppiä! :love:

Oma napa. Täällä ei ole kovin vahvasti mennyt vieläkään. Jouduin tässä sairaalaan kovien vatsakipujen vuoksi ja siellä sitten selvisi, että oli munasarjakysta puhjennut/revennyt. Aluksi epäiltiin munasarjan kiertymää ja oli uhkana joutua leikkaukseen, ei onneksi sitten ollut se. Vatsakipuja on vieläkin, mutta olen kyllä nyt muuten paremmassa kunnossa jo onneksi. Kyllä kovasti mietityttää, että kuinkahan meidän alkiopieni on tuosta hötäkästä mahtanut selvitä. :(:cry: Testipäivä on torstaina eli vielä pari päivää jännäämistä edessä. Positiivista jos nyt yrittää keksiä, niin ainakin vuoto on pysynyt lugeilla poissa, mikä on jo saavutus sinäänsä. :)
 
Voi hurja, mikä kuukausi sinulla Mustikk4 on ollut. Lupaa hyvää kyllä kun vuoto ei ole alkanut! :love::barefoot: Oliko sulla inssi kierroissa luget myös?

Millimolli uskotaan siihen, että tupla annos letroja tekee tehtävänsä ja pääsette eteenpäin hoidoissa! Se on muuten kurja kokemus kun lääkäri on noin töykeä tai edes töksähtelevä näin arkaluontoisessa asiassa.:mad: Mullakin viime käynnillä lääkäri oli tosi töksähtävä ja mulle jäi semmonen kuva ettei meillä ole oikeastaan juurikaan mahkuja, mutta että yritetään nyt ivf vielä.:unsure: Kun sitten järkytyksestä toivuttuani tutkin asiaa niin ei se nyt ihan mahdotonta pitäisi olla kuitenkaan, ainakaan kunnon hoidoilla. Vähemmän varmaan tulee punktoitavaa kun voisi, mutta laadun näkee vasta sitten. Ja tulihan mulle yksi plussa jo luomusti vaikka kesken menikin. Toivoa on aina! :barefoot:

Mitä kuuluu Keinuilijalle? (y)

Lallastiina onko mitään oireita olemassa? Mulla on keltarauhanen ollut aktiivisena ja kaikenlaista painetta ja polttoa sekä turvotusta on ollut oviksen jälkeen. Eilen illasta tuli tippa verta, mutta vasta dpo4 ni tuskin kiinnittymistä kuitenkaan. Tänään aamulla lämpö putos 36.3 -> 36.1 -> 35.9 ihan lyhyessä ajassa, että kaikkee voi kuvitella kiinnittymiseen liittyen:barefoot: :ROFLMAO: Liki 10pvää pitäis vielä piinata. Lauantaina lähdetään kahdeks viikoks reissuun vähän kaukomaille, saa nähdä unohtaako koko piinailun siellä. Olishan se kiva ylläri tulla takas ja huomata, että niin juu ei ookaan hanat auennut, ollaankohan sitä raskaana:D
 
Siis uskomatonta, mutta totta, mutta mä testasin tänä aamuna plussan!!! :eek::eek::eek::eek: Pitkään jahkasin, että testaanko vaiko en ja sitten, kun mieskin sanoi, että testaa vaan, niin uskalsin. En meinannut silmiäni uskoa, kun kaksi viivaa piirtyi testiin ihan sillä ajalla, kun käännyin kädet pesemään. Koko päivän oon vaan pillahdellut itkuun vähän väliä, kun oon niin onnellinen ja yllättynyt. Puolentoistavuoden yrittämisen jälkeen ihka ensimmäiset kaksi viivaa, haamujen esiäitiäkään en ole koskaan testissä nähnyt. Samantein alkoi kyllä pelottamaan, että tässähän voi mennä ihan mikä vaan pieleen, mutta yritän nyt vaan olla onnellinen (ja olenkin!) siitä, että plussa saatiin.
Äsken tein reilun kahden tunnin pidätyksellä digin ja tulokseksi tuli Raskaana 1-2. Tässä nyt edelleen tätä testiä tuijotan aivan puulla päähän lyötynä.

Näkyykö kuva teillä?
 

Attachments

No nyt on Mustikk4 niiin vahva plussa, että ei oo tosikaan!! AIVAN MAHTAVASTI ONNEA!!! :love::love::love::love::love: Sinä jos kuka oot sen ansainnut! Niin kun tietysti ihan jokainen meistä. Huikeeta! :love:
 
Hurjasti onnea Mustikk4 :love:, komea plussa kerrassaan (y)! Nyt kovasti vaan tarroja ja tarrasukkia ja liimaa ja jeesusteippiä :D.

Sonara: Joo, täälläkin on ollut kaikenlaista tuntemusta alavatsassa, esim. pientä vihlontaa siellä täällä, ja tissit arat, mutta samaahan se on ollut muissakin kierroissa. Nyt on dpo 3-4, kun en oikein tiedä laskisinko tuon torstai-illan jotakuinkin tasavahvat viivat plussaksi vai vasta perjantai-aamun vahvan viivan. Pientä tuhrua tuli dpo 0-1/1-2.
Lämpöjä en kai voi oikein kunnolla seurata, kun progesteronihan nostaa niitä hiukan joka tapauksessa.

Meillä on jokavuotinen "kesämuutto" edessä ens viikolla ja sitten tullaan Suomeen kuukaudeksi. Eiköhän sitä kaiken hässäkänkin keskellä ehdi silti jännäämään :whistle:. Olishan se kiva, jos vois viedä äitille plussauutisia tuliaisiksi, vaikka se vähän varhaista olisikin...
 
Mustikk4!!! ONNEAAAA! :love::love::love: Tippa tuli silmään täälläkin :love: Aivan mahtava juttu!!

Pelkoja tietenkin on ja tulee olemaan, niille ei voi mitään. Mutta yritä tosiaan nauttia tuosta plussan saamisesta täysin rinnoin! :) Se on niiiiiiiiin upea asia pitkään yrittäneelle! Varsinkin kun ei oo aiemmin kahta viivaa testissä nähnyt.. Ai että. Oon niin onnellinen teidän puolesta! :love:

Ja todella vahva viiva kyllä! :eek: Tekis mieli sanoa jotain kaksosista, mut on ehkä liian aikaista sellaiselle spekulaatiolle.. :D

Lallastiinan sanoin, nyt vaan kaikki liima-aineet jeesusteippiä myöten teille! :LOL::love:
 
Niin ja tsemppiä tietty teille kaikille muillekin jännäilijöille! :love: Nää plussat antaa varmasti toivoa omaankin tilanteseen. Kyllä teidänkin vuoro vielä tulee, ehkä just silloin kun sitä vähiten odottaa! :) (Tosin kokemuksesta tiedän, että sitä kyllä odottaa kooookooooo ajan..)
 
Kiitos Sonara, Lallastiina ja Tilulilu! :love::love::love::love: Äsken tein uudestaan aamupissasta digin ja tulokseksi tuli Raskaana 2-3. Polille soittelin ja hoitaja heti onnitteli, nyt jäädään odottamaan kutsua varhaisultraan, voi että. Ettäkö minä voisin olla raskaana! :):love: Ihan käsittämätöntä. :cry:

Tilulilu, tuli se listanpäivittäjän plussa tännekin. :LOL: Meinasin jo jossain vaiheessa, että luovun koko pestistä, kun aattelin sen olevan ihan varmaan on kosahtanut mun kohdalla. Yhtään en olisi uskonut, että voisi plussa tulla. Tässä on niin paljon kaikkea kivikkoa ollut viime aikoina vastassa. Tuo on ihan totta, että pitää nyt vaan uskaltaa iloita plussasta. Näin pitkälle me ei olla kuitenkaan koskaan aiemmin päästy. :love: Hoitaja sanoi, että hcg nousee hyvin, kun eilen oli tosiaan testissä 1-2 ja nyt 2-3. Se taitaa olla ainakin hyvä asia. :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Mustikk4!!! Aikamoisen taipaleen säkin oot kulkenut ja oot kyllä niin plussasi ansainnut :love::love:. Pystyn kyllä kuvittelee noi fiilikset mitkä tulee, mut on se varmasti vielä uskomattomampaa kokea itse kuin lukea toisen kokemuksista. Aivan ihanan kuuloista!
 
Noniin, tänään oli meillä ekan ivf:n suunnittelukäynti. Aika selvät sävelet, bemfolaa isolla annoksella ja orgalutrania jarruksi. Hyviäkin uutisia oli, kun ultrasi munasarjat niin sanoi, että oikea puoli on aikalailla virkeä ja normaali, siellä oli nyt nähtävissä 8 munasolua, vasen puoli on se hiukan laiskahko puoli, siellä oli vain kaksi nyt nähtävissä. Mutta se, että toinen puoli toimii lähes hyvin antaa jo toivoa kohtuullisesta mahdollisuudesta saada joku hyväkin solu ja toiseltakin puolelta mahdollisesti jotain voisi saada! Heinäkuun lopussa alkaa pistokset ja elokuussa punktio. Ja sitten ristitään kädet...
 
Kiitos Daniella. :love: Joo kyllä mulla oli toivo niin pienissä plussan suhteen pitkään ja nää kaikki koettelemukset, mitä meillä on tämän ivf:nkin aikana ollut, niin vaikka toki plussaa toivoin, niin kyllä tää nyt niin suurena yllätyksenä tuli, että oon vieläkin aivan sekasin. Tänään testasin vielä pregcheckin ja rfsu:n testeillä ja viivat tuli eli on se varmaan nyt vaan uskottava, että mä oon tosiaan plussan testannut. :giggle::)

Sonara, eli lyhyellä kaavalla on teidän ivf? :) Hyvältä kuulostaa, yritä vaan nyt nauttia kesästä tämän tauon ajan ja levätä. Kiva kun pian alkaa teillä sitten hoito. :)

Niin ja piti vielä kirjottaa oireista, kun niitä aina mietitään. Mähän oon tunnetusti tuntenut monet kerrat vaikka mitä oireita, vaikka en ole raskaana ollut. Niin nyttenkin pistin kaikki oireet lugejen piikkiin, kun tiesin niiden aiheuttavan monia oireita. Tissit kipeytyi heti punktion jälkeen, viime viikolla varsinkin toinen oli ihan kova ja arka. Kipeät ovat edelleen ja tuntuvat muhkeammilta. (miehen mielestä näyttävätkin erilaiselta. :LOL:) Viikko sitten mua alkoi närästämään ja luulin sen aluksi johtuneen siivistä, joita käytiin syömässä, mutta se vaan jatkuikin joka päivä ja röyhtäyttänyt on myös. Tällä viikolla on myös alkanut selkeästi olla kovempi nälkä. Väsyttänyt on myös ja tänään oli vähän höntti olo aamulla. Mikään oire ei siis ollut sellainen, joista olisi selkeästi alkanut miettimään, että voisiko olla tärpännyt. Tässä vielä kuvaa tämän päivän testeistä. Täytyy nyt vaan yrittää elää päivä kerrallaan, yritän vaan muistuttaa itselleni, ettei murehtiminen kuitenkaan auta mitään ja estä pahoja asioita tapahtumasta. Yritän olla rauhallisin mielin. :) Varhaisultraan meille tulee kutsu postissa. Sitä odotamme seuraavaksi.
 

Attachments

Viimeksi muokattu:
25.6


Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto

Lallastiina..........34v......kp 21/30...................yk 9....................luget
Sonara..............37v......kp 23/29...................yk 12..................luomu
Keinuilija............32v......kp 41/30...................yk 18...................lz+ins

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola, or=orgalutran

Taustalla:
Daniella, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Millimolli85, Miu84, Pikkumyy0285

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7.................23.1
Sekopuolinen.............................................22.3
Lillans.................37v.........yk2(13).............3.
Särki...................31v.........yk 1...................29.4
Sonara................37v.........yk11.................31.5 (biokemiallinen)
Piinamiina...........34v.........yk3...................28.5
Mustikk4.............28v.........yk19.................21.6 1.IVF/tuoresiirto

***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Mustikk4 :love: Ihanaa lukea, että siellä vaan viivat vahvistuu! (Jos enää mahdollista, niin vahvasta lähdettiin liikkeelle :LOL:)

Noista oireista. Se on jännä, kun pitkän yrityksen aikana on ehtinyt tunnustella ja löytääkin vaikka minkälaisia oireita, jotka eivät sitten ole oikeesti merkanneet yhtään mitään. Niin sitten kun 'syytä olisi', ei niitä oireita huomaakaan! :rolleyes: Tai sitten niitä ei vaan ole, niinkun mulla esim. ei ollut mitään havaittavia oireita. Ensimmäisenä oli sitä etovaa oloa, mut sekin alkoi vasta tyyliin viikolla 7 ja meni monta viikkoa, ennenku uskoin/tajusin sen liittyvän raskauteen. No enivei, hukkaan meni parin vuoden oirespekulaatiot, milloin nännien muuttumisesta "jotenkin erinäköiseksi", milloin kohdun "ihan uudenlaisista nippailuista" (jotka olivat oikeesti varmaan ihan samoja kuin aina ennenkin..).

Ja se murehtiminen ei tosiaan auta yhtään mitään, niinkun sanoitkin! Tiedän kokemuksesta, ettei sille pelolle itse välttämättä mitään voi (kävin aika syvällä ennen np-ultraa), mut jos vaan pystyy niin yrittää tsempata itseään positiiviseen tunnelmaan :) Teillä on kuitenki ihan huippuhetket käsillä siellä!! :love:

Nomut enivei, halusin vaan tulla sanomaan, että hengessä mukana ollaan! Ihanaa, että listanpäivittäjä-aisaparikin pääsee vihdoin plussanneisiin! :love: Jospa seuraavasta päivittäjästä lähtien plussaonni olisi hiukan 'nopeampi' kuin meillä edellisillä..
 

Yhteistyössä