3-kymppiset ensikertalaiset vol.11 <3

Piinamiina aika hurjalta kuullostaa tuo sinun endosi, toivottavasti pian pääsisit plussaamaan. :oops: Vastaus kysymykseesi, eli tayssissa ollaan tyytyväisinä asiakkaina :)
 
15.4
.
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto


Sonara...............36v......kp 8/28-29................yk 10.......................luomu
Lallastiina..........34v......kp 9/26-31................yk 7.........................luomu
Piinamiina..........34v......kp 10/28...................yk 2.........................luomu
Särki...................31v......kp 18/?......................yk1..........................luomu
Mustikk4............28v......kp 20/26-29.............yk 17......,........pu+pr+ins+l
Keinuilija............31v......kp 26/33...................yk 16........................lz+ins

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola

Taustalla:
Daniella, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Millimolli85, Miu84

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1
Sekopuolinen...........................................22.3
Lillans.................37v..........yk2(13)...............3.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Oon jostain lukenutkin tosta mitä Lallastiina sanoi, että voi vaatia kaksi kertaa päivässä testauksen jos varmasti haluaa saada sen huipun kiinni.

Kiitos Piinamiina ja Särki! :) Sonara, tosi kiva kun teillä meni hyvin ensimmäinen käynti ja hyvältä kuulostaa suunnitelmat! (y) Ne pistämiset opetetaan onneksi tosi hyvin siellä ja varmasti selviät/selviätte niistä hyvin sitten kotonakin. :) Hyvä myös, kun tuubat oli auki. Tuon ensimmäisen käynnin jälkeen oli kyllä jännittävää aikaa, kun odotteli sitä seuraavaa kiertoa ja sitten kun sillä ensimmäisellä käynnillä tulee vielä niin paljon kaikkea uutta asiaa. Siitä ne asiat alkaa sitten rullaamaan. :)

Meidän testipäivä on tasan viikon päästä, tänään on pp7. Vähän jo kävi mielessä, että tekisi mieli testata etukäteen, kun tuolla noita halpoja liuskoja on, jotta näkis et tapahtuisiko tuolla edes mitään kiinnittymisyritystä ja, että saisinko edes haamua testiin, mutta en tiedä uskallanko. Sitten petyn kamalasti jos ehdin innostumaan ja kun ei tiedä tarkasti miten kauan pregnylkin näkyy testissä. Taidan nyt vaan yrittää malttaa odottaa. :rolleyes::)
 
Mustikk4, luulen että hurja testailu vain aiheuttaa stressiä, joka taas voi olla raskauden alkamisen kannalta kriittistä. Ite en onnistunut bongaamaan ovista ja kun se tuntuu olevan niin tarkkaa että millä testillä ja milloin ja mitä on pitänyt tehdä tai jättää tekemättä... Ite jätän testit nyt taas vähäksi aikaa. Katotaan sit kierron lopussa, vielä 17 päivää jäljellä. :whistle:

Mie oon nyt tietoisesti yrittänyt laskea stressitasojani ja rentouttaa kehoani, jotten olisi ihan kortisolilla kyllästetty. Luulen että stressaantuneena ihminen näkee asiat todellisuutta vähän huonommassa valossa. Siispä tänä viikonloppuna annan keholleni lepoa ja muutenkin just sitä mitä se tuntuu haluavan.
 
Anteeksi jo etukäteen,tulee hyvin omanapainen kysymys. Mut missä mun menkat!?! Viimeiset 4 kiertoa ollut kierrot 25päivää. Yleensä 25-28. Ja oikein kuin oppikirjasta. Ovis on 2 viikkoa ennen menkkoja jne...Kaikki oikein kellontarkasti. Nyt on kp 29,eikä näy ei kuulu. Selän takia olen joutunut syömään Pronaxeni,voisiko johtua siitä. Ovista yritin bongailla mutta en saanut ja sitten loppuivat tikut. Raskaaksikaan en tästä kierrosta ole voinut tulla,jos ei sitten pyhästä hengestä,hiljaista ollut siis sillä rintamalla.
Alkaako ne nyt sitten,vaihdevuodet?!? Eih,ei ei ei!!
Iitukka, joko selvisi?
 
  • Tykkää
Reactions: Merope
Tänään oli virallinen testipäivä inseminaation jälkeen ja testi kertoi etten ole raskaana. Ei vauvaa meille vieläkään :cry: Kuukautiset eivät ole vielä alkaneet, mutta tuhruvuotoa tuli jo perjantaina, joten vähän arvasin ettei tärpännyt tälläkään kertaa. Oireita raskaudesta ei muutenkaan tuntunut inseminaation jälkeen. Mustikk4 kysyit jossain vaiheessa oliko meillä muuta lääkitystä kuin letrozol. Ei ollut. En siis vielä piikittänyt itseäni ja toisaalta vähän ihmettelen miksei sillä varmistettu ovulaatiota.

Nyt suunnitelmana on kasvattaa letrozol annosta yhdellä tabletilla ja tehdä uusi inseminaatio tähän kiertoon. Lääkäri ei oikeestaan perustellut mitenkään sitä miksi jatketaan vain pelkillä letroilla. Jotenkin haluaisin, että tehtäisiin jotain enemmän :( Tuleekohan meille vauvaa koskaan? Olen kahlannut nettiä läpi ja pohtinut tilastoja. Kuinka moni pari lopulta oikeesti ei koskaan saa lasta ja missä kohtaa tulee antaa periksi? Itselläni ei nyt ole vielä käynyt edes mielessä päästää vauvatoiveesta irti, mutta kyllä tulevaisuus pelottaa...

Anteeksi vuodatus.

Mä niin toivon, että Mustikk4 teillä tärppäisi nyt, jotta saisin uskoa näihin inseminaatioihin. Mäkin odotin kiltisti viralliseen testipäivän ennekuin testasin, mutta ehkä tosiaan olisi hyvä tietää onko edes mitään kiinnittymisyritystä.
 
Piinamiina, voit kyllä olla ihan oikeessa, että tulee vaan turhaa stressiä. Ei tämän odottelun pitäis nyt niiin vaikeaa olla, kun onhan tässä odoteltu jo muutenkin. :LOL: Malttamaton sitä vaan silti on.
Hyvä jos oot pystyny laskemaan stressitasoja. (y)

Voi Keinuilija oon pahoillani! :( Mä mietinkin sua tossa, että koskahan teidän testipäivä onkaan. Voi kurja. :( Vaikka nämä inseminaatioiden onnistumismahdollisuudet tietää, niin ei se silti sitä pettymystä vähennä. Odotukset ja toiveet kun väkisinkin kasvaa. Onneksi menkkojen jälkeen uusi yritys on jo lähellä ja onneksi näissä ei tarvitse pitää mitään välikiertoja.

Tuttuja pohdintoja. Meillä ei oo miehen kanssa juuri ollut puhetta siitä mitä tehdään jos ei näillä julkisen puolen tarjoamilla hoidoilla lasta saada, mutta itsekseni oon ajatellut, että yksityisen puolen hoitoihin ei jatketa. Ainakin nyt tuntuu siltä. Eikä meillä kyllä rahallisestikaan ole mahdollista yksityiseen, ellei säästetä mihin menee sitten aikaa. Kyllä mä oon alkanut vähän jo odottamaan sitä, kun nämä hoidot loppuu, tuli lasta tai ei. On tämä niin raskasta kuitenkin.

Kiitos Keinuilija, mä oon kanssa käynyt vilkuilemassa tuolla Lapsettomuuspuolella Inseminaatioketjua ja yrittänyt sillä valaa uskoo tähän omaan tilanteeseen.
 
Maha on ollut kipeä tänään, tosi turvoksissa on myös. Iski sitten samalla ensimmäiset pelot, että taisiko tämäkin olla tässä taas. Miehellekin kiukuttelin, kun tuli pitkästä aikaa sellainen kunnon epätoivonen olo, että en jaksa tätä.

Raskaana oleva työkaveri ottaa erityisen koville, odotan vain koko ajan milloin se jää äitiyslomalle. Mut eipä siinä, toisella alkaa varmaan kohta jo maha näkyä eli sitä saa sitten seuraavaksi "ihastella". Kyllä maailma tuntuu tänään vaan erityisen epäreilulta. :(
 
Voi Mustikk4, mie niin toivon että nyt teillä tärppäisi. Onko siulla muita oloja kuin pallomahaisuutta? Ei varmasti ole helppoa seurata toisen vatsankasvatusta vierestä, mutta toivotaan että ollaan kaikki pian itekin siinä tilanteessa.

Ja sit pientä avautumista.
Miulla piti olla puhelin pois käytöstä koko yön, mut sen verran levottomia unia tuli nähtyä, että mieluummin vaikka rehellisesti valvon loppuyön, kuin mietin niitä unia.

Meillä on nimittäin tänään eka käynti hormonipoliklinikalla. Sairaalaympäristöt on viimeisen endoleikkauksen jälkeen tuntuneet tosi vaikealta. Se tauti on vain miun kohalla niin syvältä - tuntuu että se on kuin suuri mörkö, joka saattaa milloin tahansa laittaa elämän tauolle parin kuukauden varoitusajalla. Nyt eletään tätä tuskallista kilpajuoksuvaihetta - kumpi pääsee ensin maaliin, tsygootti/alkio/sikiö vai endometrioosi. Ensin mainittua doupataan ja autetaan minkä ehditään ja jälkimmäisen etenemistä kampitetaan kaikella mahdollisella. Ei kai ole ihmekään jos tällaisessa tilanteessa alkaa tulemaan vähän unihäiriöitä...

Paras uutinen mikä tänään voisi tulla, on tieto että ovulaatio on ollut viime viikolla. Peukut sille.
 
Sain varmistuksen. Ovulaatio on tapahtunut viime viikolla oikeasta munasarjasta. Molemmissa munasarjoissa on toimintaa ja limakalvossa on normaalit paksuudet. Olen nyt erittäin kiitollinen keholleni. Endosta huolimatta jokin toimii normaalisti. Pitää toivoa, että se riittää kilpajuoksussa. Se tästä omanapailusta. DPO n. 5, joten hetkeen ei täällä ole mitään uutisia.
 
Osanotot Keinuilijalle ja tsemppiä Mustikk4 piinailuun! Luen kaikkien muidenkin jutut vaikken aina osaa kommentoida...

Täällä odotellaan ovista, tällä kertaa ainakin on merkkejä ilmassa, on nimittäin kerrankin ...öhöm... kosteat kelit, onkohan se ginseng+gelee royale -ampullit vai kevättä ilmassa mikä vaikuttaa :p. Huomenna olis gynevisiitti.
 
19.4
.
Nimimerkki.........Ikä.....Kiertopv/pituus......yk.......luomu/lääk.kierto


Sonara...............36v......kp 12/28-29................yk 10......................luomu
Lallastiina..........34v......kp 13/26-31................yk 7........................luomu
Piinamiina..........34v......kp 14/28...................yk 2.........................luomu
Särki...................31v......kp 22/?......................yk1..........................luomu
Mustikk4............28v......kp 24/26-29.............yk 17......,........pu+pr+ins+l
Keinuilija............31v......kp 30/33...................yk 16........................lz+ins

c=clomit, a=anazol, f=femar, g=gonal-F, m=metut, pr=pregnyl, o=ovitrelle, pri=primolut, pu=puregon, t=terot, mp=menopur, ins=inseminaatio, irr=irrotuspiikki, l=luget/lutinus, de=depot laastari, s=supercur, lz=letrozol, b=bemfola

Taustalla:
Daniella, Lennis, Tilulilu, Blackcat, Sekopuolinen, Kicumisu, Iitukka81, Evangelina, Millimolli85, Miu84

Plussanneet 2015:

vauvatoiveinen.....38v...........................4.1.
MelodyPop...........33v.......yk2...............21.2.
Lennis.................29v.......yk3...............16.3. km
Liljah..................31v.......yk4................3.4.
Hironea...............36v.......ya 2010..........7.4. 1. ICSI
Maybelle.............32v.......yk2................11.4.
Metsäläinen.........................................16.4.
Tamariini..............32v.......yk4...............20.4.
Fiidu...................34v.......yk1................23.4. km
NeitiPelargonia......32v.......yk1...............24.4.
OmaAurinkoinen....32v.......yk2...............14.5.
Pöllötär...............28v.......yk2.................14.5.
Norna.............................yk 4/5.............5/15
Rockwell...............................................27.5.
Kippu..................35v.......yk7................18.6.
Lili85...................30v......yk2................13.7.
Fiidu...................34v.......yk3................23.7.
Lillans.................37v.......yk2................23.7.
Vilijonkka_ ..........32 v....ya 2012 ..........20.8 1. IVF/2.PAS...km
MamaBoo.............31v.......yk9...............22.8 km
Hupikonna............32v.......yk 3..............17.10.
Pioni84................31v.......ya 6/2014.......20.10.
Pumpulipallero......29v........yk 4…...........29.10.
Emilno..................32v........yk 1..............7.11.
Tiikeriankka.........30v.........yk 2.............15.11.
Infinity..................36v........yk 3...............3.12.
Tilulilu...................34v........yk 21............17.12. 3. inseminaatio
Lennis...................30v........yk 11.............23.12.

Plussanneet 2016:

PikkuPöllö..........32v...........yk 7..............23.1
Sekopuolinen...........................................22.3
Lillans.................37v..........yk2(13)...............3.


***Muutospyynnöt listaan punaisella.
Kun kiertopäiviä yli 60 eikä mitään kuulu, lisätään "Taustalla" -listalle.***
 
Kiitti Piinamiina ja Lallastiina! Eipä taida olla muita oireita. Kyllä on niin rasittavia taas nämä viimeiset piinapäivät, vaikka en yhtään usko, että olis tärpännyt.

Hyvä kun sait hyviä uutisia Piinamiina. (y):) Puhuitteko lääkärin kanssa, että mitä nyt jatkossa? Koska teillä alkaa ne ivf-hoidot? Onko jo tietoa?

Lallastiinalle peukkuja huomiselle gynekäynnille. Hyvään aikaan oot menossa, kun on ovis käsillä. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitti Piinamiina ja Lallastiina! Eipä taida olla muita oireita. Kyllä on niin rasittavia taas nämä viimeiset piinapäivät, vaikka en yhtään usko, että olis tärpännyt.

Hyvä kun sait hyviä uutisia Piinamiina. (y):) Puhuitteko lääkärin kanssa, että mitä nyt jatkossa? Koska teillä alkaa ne ivf-hoidot? Onko jo tietoa?

Lallastiinalle peukkuja huomiselle gynekäynnille. Hyvään aikaan oot menossa, kun on ovis käsillä. :)
Kesäkuun kuukautisista soittelen tarkempaa aikaa. Jää nähtäväksi, ehtiikö ennen kesätaukoa vai ei. Täällä dpo5, unirytmi sekaisin ja ei kun ei yhtään tiedä, onko Pikku-Kaaleppi nyt kyydissä vai ei. Näillä mennään seuraavat 10 päivää. Huoh. Maha on turpea pallo ja jotkut hajut on vain yksinkertaisesti ällöttäviä. Pahoinvointi iski kun oli liian pitkään syömättä, mutta sitähän se normaalistikin tekee.
 
Pidetään peukkuja Piinamiina, eihän sitä tiedä vaikka voisi luomustikin tärpätä, eihän se mahdotonta ole. :)

Mulla oli yöllä alkanut tuhruvuoto. :poop: Lutinuksista huolimatta aika alkaisin alkoi taas. (n) Tänään oli pp12. Teen vielä varmistustestin kyllä. Nyt siis alkoi taukokierto hoidoista ja seuraavassa sitten ensimmäinen ivf.
 
Pidetään peukkuja Piinamiina, eihän sitä tiedä vaikka voisi luomustikin tärpätä, eihän se mahdotonta ole. :)

Mulla oli yöllä alkanut tuhruvuoto. :poop: Lutinuksista huolimatta aika alkaisin alkoi taas. (n) Tänään oli pp12. Teen vielä varmistustestin kyllä. Nyt siis alkoi taukokierto hoidoista ja seuraavassa sitten ensimmäinen ivf.
Kerro sit ku oot varmistustestin tehny!
 
Täällä saatu ja hyödynnetty tänään vahva ovisplussa (y). Gynevisiitillä näkyi kaikki olevan kunnossa, oikealla puolella hyvä follikkeli irtoamassa minä hetkenä hyvänsä ja hyvät limakalvot kohdussa. Vasenta munasarjaa piti vähän etsiä kohdun takaa. Sain kuitenkin tiputtelun takia reseptin progesteronille (vissiin vastaava kuin Suomessa Lugesteron) luteaalivaiheen tueksi ja pari ravintolisä-näytepakettia, joissa on mm. myo-inositolia ja melamiinia, mitä ne sitten tekevätkään. Miehelle gyne antoi lähetteen simppanäytettä varten jos haluaa mennä.

Toivottavasti Mustik4n tuhruvuoto on harmitonta eikä merkki mistään! Piinamiinalle kans tsemppiä!
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: piinamiina
Miulla on nyt 6dpo ja kp 16/28.
Hormonipolin lääkärin mukaan pitäis odotella kierron loppuun ennen testausta, mut en tiiä malttaisiko odottaa. Kai se kuitenkin menee niin, että jokainen päivä jonka odotan, nostaa hormoniarvoja. Ja jos testissä ei mitään näy tai viiva on haalea, niin vaikea siinä on varmaan enää pitää uskoa ja toivoa yllä, kun kemiallisen raskauden päättymisestä ei ole vasta kuin reilu pari viikkoa.
 
Voi Mustikk4, olen pahoillani.
Lallastiina, toivottavasti tyyppi tarttuu kiinni. (y)

Oma napa: On pahoinvointia, aivastelua, painon tunnetta mahalla ja on turvotusta. Oli monta talletusta ennen ovulaatiota ja gynen mukaan hyvät limakalvot. En kuitenkaan lähde keulimaan näillä oireilla - voi olla hyvinkin kuviteltua kun niin kovasti plussaa toivoo. On kuitenkin vasta dpo 6. Sitruunamehu-kivennäisvettä kuitenkin tekis kovasti mieli.

Eilen tein oman maun mukaan liha-makaronilaatikkoa. Kun se tuli uunista, ni en mie pystynytkään syömään sitä. Ällötti koko sapuska.
 
Voi kurjuus, Mustikk4 :(!

Yks asia nyt ihmetyttää, anteeksi TMI. Mulla siis oli parhaat "liukkaan kelin päivät" pitkään aikaan noin lauantaista tiistaihin, mutta ovisplussa tuli vasta eilen (ja vielä tänään) ja silloin kelit olivat jo hieman kuivumaan päin, siis vv tahmeampaa, ja tänään on vieläkin kuivempaa. Eikös sen pitäisi vasta oviksen jälkeen kuivahtaa (n)? Olisko ovis voinut olla jo eilen (jos oli niin illalla gynen jälkeen, kai gyne olis nähnyt jos se olis jo ollut?). Lämmöt kyllä oli tänä aamuna vielä alhaalla.
 
Viimeksi muokattu:
Mustikk4 tosi kurjaa...ei tässä oikein ole sanoja millä lohduttaa... Tiedätkö jo miten nyt hoidoissa edetään? En muista oletko kertonut, mutta olitteko tekin TYKSissä hoidoissa? Meille ainakin sanottiin, että joskus kokeillaan jopa neljä inseminaatiota ennen rankempiin hoitoihin siirtymistä. Itseä ainakin jo mietityttää, että miten pitkät jonotukset mahtaa olla edessä...

Piinamiina hyvältä kuulostaa sun oireet! (y)

Lallastiina lääkärien mukaan nykyiset ovistestit on tosi luotettavia, mutta kyllä mullakin on joskus testi ja limat olleet hieman ristiriidassa. Tiedä sitten kumpaan pitäisi luottaa enemmän :LOL: Pääasia, et olette hyödyntäneet kummatkin (y)

Sunnuntaina nappailen viimeiset letrot ja alan odottaa ovulaatiota. Leuka täynnä finnejä, kuin teinillä :D Onneksi muita sivuvaikutuksia ei ole tullut.Hyvällä tuurilla jo ensi viikolla tehdään inseminaatio. Pitäkää peukkuja, ettei ovis osuisi viikonlopulle!

Mulle voi päivittää kp5/30 yk17
 
Lallastiinalle noista liukkaista keleistä, että itselläni nuo menevät ihan randomisti. Tässäkin kierrossa oli erittäin liukasta joskus kp8 paikkeilla ja mietin että mitäs tämä. Ovis kuitenkin oli vasta kp17. Että eiköhän noi vähän heittele. :)

Omaa napaa: Mä oon ihan omituisista oireista päätellyt olevani raskaana. Mulle on ilmestynyt kitalakeen pari haavaa ja oikea poski on koko ajan punainen. :ROFLMAO: Toissapäivänä alkaneet kohdun kuplinnat ja lisääntyvät repäisykivut myös vähän viittaavat raskauteen. Nyt vasta 9dpo ja testi näytti negaa, mutta nyt on kyllä raskas olo. Tänään piti ottaa vähän vinettoa mutta enpä taida.
 

Yhteistyössä