<3 Keskenmenon jälkeen plussanneet SYYSKUUSSA<3

Harhaanjohtaja toivotaan että pikkanen pysyy vielä masussa kasvamassa jonkun aikaa.

Marjutti86 voi ei, toivottavasti ois ihan harmitonta tuhrua. :hug:

On: tänne ei mitään uutta, olo on hyvä ja oireina edelleen repäisykivut ja pienimuotoinen kuvotus (etenkin jos edellisestä ruokailusta liian pitkä aika). Välillä tuntuu etten raskaana oliskaan... :/

Adelade 5+5

Toivotaan, että Marjutilla olis kaikki hyvin. Mulla on taas keskeytynyt keskenmeno. Ultrassa ei näkynyt elämää. Viikkoja piti olla 10+5, mutta vastas viikkoa 8-9. *huokaus* Huomenna aamulla sitten polille istumaan. Aion pyytää varmaan kaavintaa, kun sitä ekaa keskeytynyt km:a yritettiin ensin lääkkeillä mutta kauheasta vuodosta huolimatta kohtu ei tyhjentynyt ja sitten piti kuitenkin kaapia. Tässä välissähän mulla oli kohdunulkoinen (kohdunkaulankanavassa), joka kans kaavittiin.

:'( Happis

Marjutti86: toivottavasti kaikki on hyvin :heart:
Happihyppy: :hug: Toivon paljon voimia nousta surusta ylös :hug:

Omaa napaa: (älä lue, jos oot herkkä :LOL: )
Pientä vihmontaa ollut välillä alamahalla jo jokusen päivän ja asukas on ollu tosi vilkas..
Tänään lörähti pöksyyn jotakin, valkkarin tapaista mutta vähän vetisempää sellaista,
tuntuu vaan kun "valahti" ehkä puoltoista teelusikallista jotain..
osa jäi tavallaan siihen kankaan pinnalle..
mut siis että meni pöksyt kuitenki märäksi?!
Mitähän se mahtaa olla? eikös limatulppa kuitenkin ole kiinteä vai miten..
Ihan ihan alamasussa semmonen hankala olo..

Dada kiittää neuvoista, jos niitä saa :saint:
37+2

dada:mulla ainakin toi limatulppa on ollut pikkasen ruskehtavaa ja verensekaista limaa, elui ei mitään kiinteetä vaan hullu määrä ällö-limaa :x ootko varma ettei ollu lapsivettä se lorahdus???

happihyppy: suuret pahoittelut teille :hug: :'( hirveesti voimia tuleviin aikoihin.

Onpas täällä paljon kurjia uutisia!

EjaV ja Marjutille paljon voimia odotteluun, toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin! :hug: :hug:

Ja Happikselle
erityisesti tuhansia halauksia! Voimia kaavintaan/tyhjennykseen!! Tuntuu ihan hirveältä että aina samat ihmiset joutuvat menettämään ja suremaan :'( :hug: :hug:

Ja Harhikselle tsempitykset sinne! Toivottavasti Ella vielä pysyisi masussa. :hug: :hug:

Omanapa on edelleen hyvin väsynyt.. Ei tahdo edes jaksaa kirjoitella mitään. Kämppä kamalassa kunnossa ja väsyneenä yritän sitä siivoilla parhaani mukaan. Helevetin hb! Alkais nyt jo nousemaan.. Masussa on hyvin vilkasta edelleen ja aikanoisen kokoinen tämä pötsi jo alkaakin olla :heart:

Vernis ja Baby-J rv 24+5 :heart:

Ai niin dadalle vielä. Käypä näytillä että varmistavat ettei ole lapsivettä, koska jos se sitä on niin infektio riski kasvaa ihan pilviin. Meidän pojalla oli infektio syntyessään koska lapsivettä lirahti 2 päivää ennen synnytystä ja se ei tosiaan ollut hauskaa..

Harhis ja Vernalis: Uskoisin ettei se lapsivettä ollut ainakaan, kun jäi pikkareihin semmosta valkeeta limaa sen imeytyneen nesteen lisäks..ja mulla oli paikatkin kuitenki muutama pv sitten täysin kii ja kohdunkaulaa 3cm jälellä..tai siis luulisin että sen pitäs tuntua joltaki, ku ei oikein suppasekkaan? semmosta pientä outoo vihmontaa vaan välillä tuolla häpyluun yläpuolella..
Kahtelen toki, jos lisää tulee niin meen tarkistuttamaan :D

MLL
Voi ARGH! Olin kirjottanu jo viestin, mutta kun lähetin sen niin huomasin, että palsta oli heittäny mut ulos ja se katosi :( Eli alusta vähän lyhyemmin..

EjaV, happihyppy ja marjutti, ihan kauhean paljon teille voimia! :hug:

Ootko marjutti saanu ketään kiinni neuvolasta? Tai ootko päivystykseen pyrkiny..Toivottavasti oisi vaan väärä hälyytys. Ihan hirveetä :'( :hug:

Täälä ei muuta kuin räkää ja sen perään räkää..

MLL :heart: 12+6

MLL
Hei muutes, pari kysymystä taas jos joku jaksaisi vastailla :) Suoraa puhetta, että jos ei kiinnista anatomia niin jättäkää väliin :D Onko kellään ollu sellasta ihme kipua peräaukon tienoilla, välillä säteilee niin että emättimen suun toinen puoli kipuilee? Sellasta vähän niinku pistävää kipua. Ja sitten, onko kukaan tunnustellut kohdunsuutaan itse? Millaselta sen pitäisi tuntua verraten ei raskaana olevaan? Kokeilin tossa pari päivää sitten omaani noiden kipujen takia ja se tuntui kyllä olevan tiukasti kiinni, mutta jotenkin pehmeä verraten millanen ennen raskautta. Neuvolalääkäri on kyllä varattuna ensi viikolla, että pääsee tutkituttamaan, mutta kiinnostaisi tietää millasta muilla on :)

Onpas tullut ikäviä uutisia.. :'(
Paljon voimia Ejav, marjutti ja happihyppy :hug:

(.) Ensi viikolla on lääkärineuvola, sen vuoksi että neuvolan hoitajan mielestä vauva on pieni.
No, sanoin kyllä sille hoitajalle että en uskokaan että olisi niin iso kuin mitä heidän taulukkonsa mukaan pitäisi olla.
Sillä sen taulukon mukaan rv34 vauvan pitäisi painaa 2400 ja sitte rv40 3700.
Meillä kun nuo kaksi lasta on syntyneet 41+2 ja 41 viikoilla ja toinen oli hieman yli kolme kiloa ja toinen vain 2850, joten tuskin tästäkään pienestä nelikoista tulee.. :LOL:
Oma olo alkaa olla aika tukala.
Liitoskipuja ja vihlomista alapäässä ikävästi..
Vauva liikkuu paljon, on ilmeisesti tilaa vielä riittämiin.
Mulla on nyt jo sf-mitta yhtä suuri kuin mitä se on ollut kahdessa edellisessä raskaudessa ihan viimesillään.. Saa nähdä kuinka isoksi ehtii vielä kasvaa!

Rouva ja masukki 34+5

MLL soitin äippäpolille ja viileesti totesivat vaan et jos kesken menee niin mitään ei voida tehdä. käski neuvolaan olemaan yhteydessä ja päivystykseen jos vuoto yltyy. neuvolasta ei vastattu.. "valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä.." kokoajan vaan hoettiin.. :LOL:

onneksi nyt ei ole tullu enää mitään, pari kertaa sillon päivällä, mut kyllä säikäyttää ja nyt pelkään koko ajan et kesken menee.

jos tulee edes vähän enää niin huomenna soitan aamusta neuvolaan.

EjaV ja Marjutille kovasti tsemppiä!! :hug:

Happihyppy: :hug: voimia tulevaan!

Vernalis: Tsemppiä väsyn kanssa. Tällä on lähes sama juttu.. nukun 10 tunnin yöunet... herään ja syön aamiaisen ja vähän jotain ja sit oon jo ihan poikki.... hb oli neuvolassa 130 joten siitä ei nyt ole kiinni.. ei ois muuten ees mitannu mut ku puhuin tosta väsymyksestä...

(.) väsymyksen lisäksi... aamulla on kauhea nälkä, joten sitten syödään aamupalaa jonka jälkeen tulee kauhee kuvotus ja paha olo.... YÖK! kuvotusoloon kuuluu myös huippaus. Semmonen pyörryttävä kuvotus.. miten sen nyt sanoisi..
Oon aina illat töissä... siellä tuntuu harkkasuppareita ja ihan ku olis maha täynnä ilmaa... töistä kun tuun niin masu on kaksinkertainen aamuun verrattuna ja semmonen ihan kivi kova tosta navan tienoolta... aargh!
Käytiin äsken vielä pikkukävelyllä ku tuntui et pakko saada raitista ilmaa.. no maha koveni vähän väliä ja välillä tuntui et on pakko pysähtyä..

Onks mun masu nyt jotenki kauheen rasittunut, kun se on välillä kipeäkin.. ei oo kyllä kipeitä suppareita..

Tuntuu et vois jäädä vaikka loppuviikoks saikulle lepäämään, mut sit jotenki tuntuu ettei "kehtaa" kun ei oo sitä kuumettakaan.... =) Viime viikolla kaikki oli oikein mallilllaan neuvolassa.

Vai onks tää normaalia?

T: J 24+4

MLL
Tulin poksahtamaan..tuntuu, että oisi jo tosi pitkällä kun sanoo että olen neljännellätoista viikolla :) Vauvankin pitäisi alkaa olla jo vauvan näköinen ja kohta voi alkaa ootella ekoja liikketä, ihanaa! Olokaan ei ole enää yhtään "raskas", kun tää flunssa häipyy niin varmaan alaa olla aika normaali fiilis, ainakin hetken.

MLL :heart: 13+0

Heips!

Eka neuvola takana. Hyvin oli asiat muistissa, käynti kesti van 40min. Painoa on tullut lähes 10kg keskenmenon jälkeen. :eek: Sain jo kaksi uutta nla-aikaa ja parin päivän kuluttua varmaan tulee postia Kättäriltä ja kutsu np-ultraan. :heart:

Tule nyt EjaV (oliko se uusi nikki enkelipoikein äiti?) kertomaan tännekin ne hyvät uutiset. ;)

Viikko onneksi jo puolessa, kohta vkl!

Empuuu ja Tirppana rv7+5

Julietta. Luin jostakin että näillä viikoilla suppailu on yleensä aika normaalia, vauva kasvaa ihan hirveätä vauhtia ja kohtu on aika koetuksilla. Kannattaa vain lepäillä silloin kun on suppailee enemmän. Vatsa voi tuntua aralta ja kipeältäkin välillä kun kudokset venyy ja paukkuu, ainakin täällä on niin. Ärsyttävää se on mutta ihan normaalia. Jos suppailut alkaa olla kivuliaita tai aiheuttaa kovaa paineen tuntua alavatsalle niin sitten kyllä kannattaa poiketa lääkärissä tarkastamassa ettei ole mitään tulehduksia ja että kohdunkaula ei ole lyhentynyt.
Mulla on kanssa välillä aika paljon suppareita mutta runsaalla vedenjuonnilla ja magnesiumilla ne on pysyneet kurissa. Eli niitä kannattaa kokeilla että juot sen 2 l päivässä vettä ja otat iltaisin magnesiumia. Esikoisen raskaudessa en tiennyt tällaista juttua ja mulla oli suppareita paaaljon enemmän kuin nyt ja jos mulla välillä on ollut sellaisia päiviä että enemmän suppailee niin olen huomannut että en ole juonut tarpeeksi vettä..
Niin ja mulla on vielä tosi kiva leikkausarpi alavatsalla niin arvaas kuinka kipeä se on :headwall: Se kun on kehittänyt kivat arpikudos kasvut sinne. Kaikista eniten sattuu jos vauva potkii sinne arpeen :/
Ja muista että jos tuntuu että työssäkäynti väsyttää ja pistää hirveästi suppailemaan niin hae miellummin saikkua kun vain kärsit siitä.
Mulla vaivaa kanssa se pahaolo välillä ja siksi varmaan painokin taas laski kun ei vain ruoka maistu ja siitä tulee ällö olo, yritän syödä vain kaikkea kevyttä ja usein niin silloin olo pysyy aika siedettävänä mutta mitään raskaampaa en halua syödä kun tekisi mieli oksentaa..

Jep, nyt yritän taas mennä syömään jotakin..

Vernis ja Baby-J rv 24+6 :heart:

Heippa!

Voi ei EjaV ja Marjutti. Toivottavasti teidän tuhruilut on vaan jotain, mikä on normaalia, eikä olisi keskenmenon merkki. Tiedän kyllä tunteen, että pelottaa ihan hirvittävästi. Peukut on pystyssä, että selviäisitte vain säikähdyksellä! :hug:

Happihypylle myös suuret osanottoni! Tuntuu varmasti kamalalta! Toivon paljon voimia koettelemukseesi, ymmärrämme täällä surusi! :hug:

Harhis, toivottavasti vauveli on vielä pysynyt kyydissä mukana, eikä ole vielä valmis syntymään! Synnytitkö esikoisesi keskosena? Kaikki meni ilmeisesti kuitenkin ihan hyvin?

Minä olen jatkuvasti vaan ihmeissäni, että olen edelleen raskaana. Molemmat aiemmat raskaudet, kun menivät kesken 6-7 viikoilla. On ollut järjettömästi turvotusta, meinasin jo joutua ostelee äitiysvaatteita, kun ei meinannu housut mennä kiinni.. Nyt onneks on turvotus laskenu ja maha näyttää taas ihan normaalilta, niinku pitääkin tässä vaiheessa. B) Nälkä on koko ajan ja huono olo tulee, jos ei syö. oon ollut vähähiilihydraattisella ruokavaliolla, kun maha ei oo kestäny hiilareita, mutta nyt on ollu pakko ottaa ihan mitä vaan maha vetää, kun jotkut ruuat öklöttää niin kauheesti. Ihme ja kumma, nyt raskauden aikana, maha kestää maitoa ja hiilareita niinku ei mitään. Ennen raskautta ei tarvinnu, ku pari hedelmää syödä yhden päivän aikana, ni oli niin maha kipee ja turvonnu seuraavat kolme päivää. Nyt ei mitään. Ja kyllä leipä on sitten hyvää, pitkästä aikaa! :LOL:

Teillä onkin ton elokuun pinon perusteella ainaki joillakin kokemusta tuosta kotidopplerista, eikös juu? Minä sen tietysti menin ostamaan, jottei tarvis hepuloida niin usein km-peloissaan. Ootteko kokeillu sillä jo ennen 10 viikkoa? Ootteko kuullu ihan häpykarvarajasta omia sydänääniä? Minä nyt 8+6 ja omat sydänäänet kuuluu rinnalta selkeästi ja karvarajasta oikealta puolelta kuuluu viuhketta, joka on kuitenkin lähes yhtä hidasta kuin oma sykkeeni.. Pienen paniikin tietysti aiheutti, että onkohan vauvan sydänäänet liian hitaat vai kuuluuko siellä vaan kaikuna omat sydänääneni? Ehkä kannattaisi odotella vielä ainakin viikko ja kuunnella sitten uudelleen, vai mitä? Onneks on neuvola ens torstaina, niin sielläpähän kuulee sydänäänetkin sitten.

Huomenna poksutaan! =) Ilona-81 8+6

MLL
Ilona-81 sieltä alhaalta kuuluu omatkin sydänäänet. Mulla ainakin nyt kun kohtu on vähän noussut niin huomaa, että omat äänet kuuluu kohdun molemmin puolin selkeästi ja vauva löytyy jostain siltä väliltä, tai monesti vasemmalla puolella olevan oman verisuonen sykkeen takaa tai ihan vierestä. Mulla ei kuulunut neuvolassa 9+5 äänet, mutta kotona olikohan 10+0 kuului pitkän etsinnän jälkeen. Ääni kuuluu paremmin kun pitää doppleria vähän vinossa alas päin ja painaa kevyesti, niinkun myötäilisi kohdun yläreunaa (jos ymmärrät..:)) ja meillä ainakin kun liitin tietokoneen kajareihin niin ääni on selkeämpi. Vauvan sydän on tosi nopeaa pampatusta jotkut sanoo että kuin hevonen laukkaisi, et voi sekoittaa sitä omiin ääniisi :) Toivottavasti tästä oli jotain apua.

voi peeeee!!! miten mä aina saan sählättyä tän niin että pitkät tekstit katoaa ja ei ku uusiks... |O

Vernis: Kiitos Infosta!!! Toi on tosiaan varmaan kurja toi haavajuttu. Yritetään nyt selvitä näitten pahojen olojen kanssa... niin ja mä niin vannoin että en valita kun vaan saan vauvaa masussa kasvattaa... ja mitä teen... :LOL:

No, mä nyt sitten aamuisen "ei se mitään ole"-pohdinnan jälkeen soittaa saikkua ja neukkula ja lääkäriajat.. tuli meinaan taas niiiiiiiiin kamala kuvotushuippausolo ettei toista... Meen sit parin tunnin päästä... mä oon kyl tasan 100-varma että hempassa tai verenpaineessa ei näy mitään eli ovat hyvät niinku aina ja mitä se lääkärikään näkee ku oon vaan maannu täällä kotona nyt.. työrasituksessa se kipuilu alkaa.. ja järkyttävä rantapallo efekti. =) niin ja väsymys on sitten tietysti kokonaan eri juttu.. no jos nyt sais nää kolme päivää vaikka nukkua enempiä pois... en kyl tajuu et jos nukun 10h yössä niin miten jo parin tunnin päästä ois päästävä päikkäreille... ja niitä sitten 3 tuntia.. huh!

no, jos mä nyt sit vaik meen tonne petiin valittamasta.

Ilona-81 kyllä synnytin esikoisen reilusti ennen laskettua aikaa, eli rv 32+0 syntyi poika kolmen viikon estelyn jälkeen. Kaikki on mennyt hienosti, ainoa ongelma mikä nyt on havaittu, liittyy aistiyliherkkyyksiin ja motoriikan kanssa on pientä häikkää. Muuten terve, ihana ja valloittava 5 vuotias nassikka on :heart:

Vielä toistaiseksi täällä ollaan yhtenä kappaleena.Jonkun verran taas supistelee, ja vihloo kohdunsuuta. Mutta kun ei tässä muuta voi kuin odottaa ja katsoa mitä lähtee tapahtumaan. Vauvalla tänään melko hiljainen päivä ollut, nyt menen pitkälleni kuulostelemaan liikkeitä.

Hyvää päivänjatkoa kaikille :wave:

H ja Ella 29+4

SipuliSiili
Ilona-81 Kyselit kotidopplerista. Meilläkin on se, rv 10+ kuului pienen äänet ihan "karvarajalta", mulla vasemmalta puolelta. Omatkin sydänäänet kuuluu välillä, kannattaa verrata omaan pulssiin, niin silloin ainakin tunnistaa omaksi. Niitä joutui kyllä etsimään, mutta sen jälkeen oli jo helpompi suurinpiirtein löytää oikea kohta. Nyt huomaa, kun kohtu kasvanut ja siirtynyt, niin sitä mukaan sydänäänetkin löytyy ylempää, keskemmältä. Tässä linkissä pääsee kuuntelee noit erilaisia ääniä mitä voi/saattaa kuulla (jos nyt osaan laittaa linkin) http://www.fetaldopplerfacts.org/tools/tools-fetal-doppler-sounds.php

Hope10 rv 13+2

Voi miten huonoja uutisia täällä. :'( Happihyppy oon todella pahoillani :hug: Ei tiedä mitä sanoa, rutistan vaan täältä hiljaa :hug: Voimia huomiseen ja tuleviin päiviin.

EvaJ ja Marjutti toivon kovasti että tuhruttelunne olisi harmitonta :hug:

Nyt ei oikein huvita edes lukea muiden kuulumisia, saati alkaa omia kertomaan...tuli niin paha mieli. Huomenna edessä sokerirasitus, joka vähän jännittää. Eipä muuta tällä erää.

Ilona. Siellä kohdun seutuvilla on iso valtimo mistä se syke sieltä tulee, en ole koskaan kuullut että noilla viikoilla olisi vielä kotidopplerilla kuulunut mitään. Ja sitten vielä sellainen juttu että jos on istukka etuseinämässä niin siitä istukastakin kuuluu sellainen viuhviuh, mikä on hitaampi kuin se sikiön syke. Mulla on istukka etuseinämässä ja vauvan sykkeet on kuulunut vain vasemmalta puolelta vatsaa, oikealta puolelta kuuluu vain vahva istukan ääni. Eli malttia sinne vain, kyllä ne sykeet sieltä sitten kuuluu kun vauva on tarpeeksi iso :)

Julietta. Täällä kanssa yksi joka vannoi ettei valita mitään kun sitten vihdoin on raskaana, mutta enpä olisi voinut kuvitella että toisen odottaminen on täysin erilaista kuin sen ekan. Ei mulla ekasta ollut näin hirveätä väsymystä aikä näin järkyttäviä liitoskipuja :headwall: Ja nyt kun täytyy vielä pirteänä hoitaa tuota esikoista joka päivä jolla on paha uhmis :headwall:
On kanssa iltaisin niin kova pallo aina tuo masu, mutta se on normaalia :D

:wave:

Yhteistyössä