<3 Keskenmenon jälkeen plussanneet SYYSKUUSSA<3

woodoo: juu nää rumbat on ollu kyllä hyvää harjoitusta ton koiruuden kanssa,
tuota ennen kun sille tuli masupöpö ni siivosin kaks yötä ja siitä välistä yhden päivän lattioilta ja sängystä (koira hakeutu siihen kaiketi "turvaan" ) kaikenlaista.. :x
Mutta, onneks ne semmoset on vaan hetkellisiä haittoja ja tällä kertaa pääsin hyvinki helpolla :D

Mä ramppasin tänään kauppoja löytääkseni mulle uudet housut, tuntu niin tukalalta jo edelliset mammahousut..enkä mä ollu ikinä arvannu miten vaikeaa voi olla 1m x 1m tuolittomassa kopissa yrittää saada taitettua itseään niin että ylipäätään sais jalat lahkeisiin!!! :kieh:
Sen lisäksi joka kerta ku housut piti pukea sovittaakseen niitä, asukas mallasi ittensä tuolla niin että mun kylkiluut tuntu tulevan kohta ulos :headwall:
No, mut selvisin sitten siitäkin ja nyt mulla on ensimmäistä kertaa moniin moniin kuukausiin FARKUT!
Ei edes äippähousut, vaan ihan tavalliset, ja vieläpä Seppälästä mistä en ikinä ole sopivia löytäny :LOL:
Nyt pitäs syödä hyvin ja lepuuttaa jalkoja kotva kun ehtii, illalla kattomaan ilotulituksia keskustaan! :heart:

Dada 36+4 (TAASKO se viikko jo kohta vaihtuu :eek: :ashamed: :whistle: :p :heart: )

meritähti; olen woodoon kanssa samaa mieltä.. et onko se sun työkaverin sikaflunssa todettu testissä? ku esim. viimeviikosta on Oulusta tullu tellasta tietoa, että ykskään teksi, mikä siellä on otettu, ei ole ollut positiivinen.. et ku nyt sattuu tämä joka syksyinen flunssa aalto päälle, ni sekoittaa pakkaa.. se on tosi vaikea sanoa, et kumpaa on normi flunssaa vai sika flunssaa, mut kumpikaan ei sinänsä ole "vaarallinen", jos on lievä oireinen.. (siis normaalisti flunssainen)! Et jos alat tuntea flunssa oireita, yritä olla huolestumatta (tiedän mahdotonta), mut huolestutaan vasta sitten, kun oireet alkavat vaaria sairaala hoitoa! Meidän pienet masuystävät on hyvässä turvassa (Varsinkin sitten ku kriittisimmän alkuviikot on ohitettu). En tiedä oonko liian skeptinen (vaik töissäkin tautiin "törmää" päivittäin, mut oon jotenki iskostanut päähän että on todennäkösempää loukkaantua/kuolla esim. liikenneonnettomuudessa, mitä tähän sika tautiin (ainakaan nyt, kun se on vielä lievä oireinen, tulevaisuuttahan ei kukaan tiedä)

sukkis ja kakkonen 26+3

Unicco: Millä viikolla sitten leijonanpennuista putosit :eek:?
Tänne ei VIELÄKÄÄN mitään raskausoireita kuulu...epäilen jo kovasti et ootan tyttöä :D Poikia odottaessa kun oksennus lensi 1000 kertaa päivässä :D
Rinnat on ainoastaan joka päivä enemmän ja enemmän tulleet aroiksi...ehkä sekin on jo jotain :))
Mutta, nyt nukkumaan. Pitäs aamulla mennä kahen vapaan jälkeen taas hoitelemaan vanhuksia :) Kauniita unosia :heart:

Emmi ja hippu <3

Pakko tulla hehkuttamaan, tein tänään clearbluen ja tosi vahva plussa tuli! :D (kun huolestutti niin ne liuskojen haaleat viivat)
Jokohan sitä nyt uskaltais jo vähän relata ja alkaa nauttimaan raskaanaolosta. B)

Ihana kuulla ultrakuulumisia, ainakin MLL ja olikos muita jotka käyneet äskettäin...
voi kun pääsis itekkin sinne asti ja ylikin.

Pakko vielä kommentoida Millukkan masukuvaa, ei uskois että oot neljä jo synnyttäny, miun maha on kahdenkin jäljiltä niiiiiin arpinen. :ashamed:

Mie lähen kohta laittelemaan äitin synttäreitä, huomenna juhlitaan viiskymppisiä ja tekemistä on melko lailla. Ihan kiva, saa välillä muutakin ajateltavaa kuin raskaustestien viivat. :xmas:

Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave:

Huomentapäivää!

Tiitu87 Eiköhän kaikki ole juuri täydellisesti. :) Etkös sä ole käynyt ultrassa jo useamman kerran.

Adelade Onnittelut vahvasta plussasta! Koita nyt nauttia. B)

Poksista vaan ja kahdeksas viikko alkoi. :heart:

Empuuu ja Tirppana rv7+0

Kiitokset tsempeistä kaikille, se on oikeasti ihan kohta! Kutsu ei vain ole tullut...

EjaV mulla oli viikkoja 18+6, edellinen km oli samoilla viikoilla, paskaa tuuria lääkärien mukaan. Ekasta ei löytynyt varsinaista syytä ja tässä toisessa oli pienokainen kiertänyt napanuoran niin tiukalle, että verenkierto estyi. Niin ja ennestäänhän meillä on kaksi ihanaista muksua jotka ovat jo kouluiässä, tai ainakin melkein, kun kuopus on nyt esikoulussa ja tää mamma nauttii "päivävapaistaan" Meillähän on siis maatila jossa nyt ei varsinaisesti töiden vähyyttä tarvitse valittaa.

Olette erityisiä ja ihania kaikki :hug: Unicco

Pakko vielä kommentoida Millukkan masukuvaa, ei uskois että oot neljä jo synnyttäny, miun maha on kahdenkin jäljiltä niiiiiin arpinen. :ashamed:
Mukavaa viikonloppua kaikille! :wave: [/quote]

kiitos.... ihme tosiaan ett oon isommilta arvilta säästynyt vaikka maha ollukki joka kerta toista metriä ympärykseltään :LOL: napakoruki killunu loppuun asti näistä kolmesta viimeisestä raskaudesta. täällä sitä ootellaan josko viides tulis "pieraisemalla" mutta eipä näytä tääkään tulevan yhtään aikasemmin kuin muutkaan. nelonen veti pohjat ja meni 15päivää yli ja sit käynnistettiin kun ei merkkiikään ett ois tulossa :kieh:
lääkäri cvaan lupaili vimpassa lekurineuvolassa viikolla 36+ ett varmaan tulee ennnen laskettuu tää ku paikat pehmeet ja auki kahelle sormelle mut eipä oo näkyny, ylläri pylläri. nyt mennään siis 39+2 :LOL: ja laskettu ois 090909 eli ens keskiviikko

--Millukka ja pikku vitonen 39+2--

ja suuren suuret onnittelut plussan saaneille :flower:

oonks mä tässä nyt seuraavana hollilla lähössä toivon mukaan synnyttämään, siis ens keskiviikkona ois laskettuaika.... mut jos ja KUN tää taas näyttää että yli menee kuitenkin niin sit sitä taitaa olla viel jälellä maksimissaan se pari-kolme viikkoa :LOL:

Taas oli joku plussannut =) Onnittelut ja vauvaliimat matkaan :flower:

dada mulla on loppusuoraan vielä matkaa, mut sairaalakassi on osittain jo pakattuna odottamassa eteisessä. Mulla mielessä kummittelee noi ennustaja-ellin ja madam mamman ennustukset, et muksu syntyy jo syyskuun loppupuolella vaikka LA onkin vasta 30.10.
Sairaalakassin sisältö on seuraava:
*Neuvolakortti
*Lompakko
Kamera+laturi
Hammasharja+tahna
Hiusharja+ponnari
Dödö
Alushousut+sukat+imetysliivit
Housut+paita
*Kokista+minttusuklaata (loppuu kerta sokeriseuranta)
*Hedelmiä/voileipiä

*-merkityt tavarat eivät ole vielä kassissa, mut lukee listassa eteisen ovessa, jotta muistan ne sinne haalia ennen lähtöä. Tänään ajattelin pakata vauvankassin ja laittaa sen vaatehuoneeseen turvakaukaloon odottamaan. Sinne pakkaan siis seuraavaa.

Body
Myssy
Potkuhousut
Haalari
Tumput+Töppöset?

Jos vauvalehden tilaajalahja hoitolaukku tulee ennen kun tarvii lähtee synnytttään, niin siirrän vauvan kamat siihen, niin ei tarvii ihan muovipussissa ukon niitä sairaalaan kiikuttaa.

dada niistä sun menkkamaisista selkäkivuista, et olisko supistuksia? Oon kuullut, et joillakin tuntuu selässä pahemmin supistukset kuin mahassa.

Neuvolassa tuli joo käytyä jo keskiviikkona, tässäpä kuulumisia sieltä.

Rv 31+5 (26+4)
Pissa puhdas (puhdas)
Verenpaine 139/76 (124/69)
Paino 97,7 (96,5)
Painon muutos +233 (+400)
Sikiön syke +125 (+145)
Liikkeet ++ (++)
Tarjonta RT (RT)
Sf 29,5 (26)
Sf-käyrä ei nouse enää yläkäyrän yläpuolella vaan nyt putosi yläkäyrän alapuolelle, mut johtuu ilmeisesti siitä, et aiemmin on mitattu jalat telineissä ja nyt oli jalat suorana.

Nyt mulla alkoi vasta 2viikon välein käynnit tuolla neukkarissa.

pinkkimieli ja pallopää :heart: :heart: 32+0 :heart: :heart:

KOTONA TAAS!!!!! :D :heart: :LOL:

Ja yhtenä kappaleena, luojan kiitos :whistle: Nyt on lääkkeet kohdillaan ja kotona mukana, ja elellään taas päivä kerrallaan. Kortisonipiikit on vauva saanut keuhkoja varten, ja kohdunkaulan sisäsuukin meni takasin kiinni, vaikka Ella siellä päällään yrittää kovasti tunkea :kieh:

Tuun kertoilemaan taas huomenissa lisää, tässä vaan pikainen tilanneraportti :D

Harhis ja Ella, 28+6

Heippa kaikki!

Harhis kiva kuulla että olet kotona. Toivottavasti Ella pysyisi masussa vielä pitkään. Ihana kuva. :heart:

pinkkis onnittelut poksuista! :heart:

Unicco kiva kuulla sinusta! Toivottavasti pääset pian leikkaukseen! :hug:

EjaV onnea plussasta! :heart: Mä tässä kerran mietinkin että mitäköhän sulle kuuluu!

dada ja woodoo teillä alkaa käymään aika vähiin! =)

Sairaalakassin mä pakkasin kun lähdettiin sairaalaan. Turvakaukalossa oli vauvalle vaatteet jotka mies toi kun sitten vihdoin kotiuduttiin. Mulla oli sairaalassa pinkkiksen listan lisäksi kaikki omat shampoot, rasvat yms. Parasta siellä oli nimittäin mun mielestä kuuma suihku. Tuli aina vähän parempi olo.

Onnea paljon kaikille plussanneille ja kiva että teitä on paljon! :heart:

Mä käyn edelleenkin lukemassa teidän jutut päivittäin. Sitä tulee automaattisesti aina odotuspuolelle ensin lukemaan kuulumiset.
Vauva voi hyvin ja oli saanut painoa viikossa 330g. Ohitti syntymäpainonkin reippaasti. Olin kyllä huolissani että saako tarpeeksi ruokaa tissimaidolla kun painohan laski silloin aluksi yli sen 8%. Mutta hyvin näyttää rittävän. Huolehtiminen näyttää jatkuvan edelleenkin! =)
Nimeä meillä ei ole vieläkään pikkuiselle mutta kovasti mietitään. Lokakuussa pitäisi pitää ristiäiset joten onhan tässä vielä aikaa. :D

Sit piti vielä sanoa että iso kiitos teille kaikille tuesta ja turvasta jota olen saanut. Vertaistuki täällä on korvaamatonta! :heart: :heart: :heart:

Päksäkkä ja poitsu 2vko ja 2 päivää :heart:

SipuliSiili
MLL Onnittelut myös sinulle ultra kuulumisista. :flower:
Tiitu87 Sullakin tänään jännät paikat, ultra kuulumisia odottaen.

Me käytiin tänään siinä nt-ultrassa, ja edelleen hyviä uutisia. Samaa mitä keskiviikkona neuvolalääkärissä, eli kaikki hyvin ja niskaturvotusta ei ollenkaan :heart: . Tuntuu niin epätodelliselta, kohta voisi alkaa kertomaan jo muillekkin raskaudesta. Pahoinvointia on mulla edelleen aamuisin ja kivat ilta turvotukset, ja nälkä, vaik`kerralla ei kyl pysty syömään edes paljoa muuten yöks.

Kaikille hyvää viikonloppua :wave: ja jaksamisia.

Hope10 rv 12+4 :heart:

Mulla oli tänään vika lääkärineuvola, kuulumisia ei paljoakaan ole, mutta:

RR edelleen suht korkea, niinkuin koko raskauden 141/89
pisu oli puhdas
Sf 33,5 (eli 2,5 viikossa tullu sentti )..alkuunhan se oli alakäyrillä pitkään mut.. :whistle:
Tarjonta ja muut semmoset samat ku viimeks, niinkuin sykekin.
Ja mikä pettymys..Kohdunkaulaa edelleen 3cm jäljellä, paikat kiinteät ja kiinni,
eikö siellä olis pitäny tapahtua jo JOTAIN?? :eek:
Ei ollut myöskään kiinnittynyt, laskeutunut kyllä kuulema pikkuhiljaa sf-käyrän pienestä laskusta päätellen..
Näinköhän tää on muka kolmen viikon päästä syntymässä :headwall:

painoarviotakin saatiin ensimmäistä kertaa
ja lääkäri sanoi että kolmisen kiloa ollaan :heart:
Mutta minkähän kokoinen siitä sitten tulee... :whistle:

Millonkohan ensisynnyttäjällä yleensä paikat alkaa valmistautumaan?

Dada 36+5

tiitu onnea hyvistä ultra kuulumisista =) kunpa meilläkin kk:n päästä olis yhtä ihanasti asiat :heart:

täällä ei tosiaan oikeen mitään uutta, välillä ei melkeen muistakkaan et on raskaana ku koitan olla mahdollisimman tavallisesti ja ressaamatta et jaksan odottaa seuraavaa neuvolaa ja sydänäänten kuuntelua.

Heippa,

Pikaisesti poikkeamaan...

Tuosta possunuhan saaneesta työkaverista kyselitte. En huomannut kysyä, että miten todettiin, mutta sen tiedän että oli ihan käynyt paikanpäällä lääkärissä joten ainakaan mikään puhelindiagnoosi se ei siis ollut. Mutta en minä sitä kysynyt että tehtiinkö oikein testi kun sanoi soittaessaan juuri tulleensa kotiin lääkäristä ja että on sikainfluenssassa. :/
En sit tiedä. Ei ole itsellä muuttunut olo miksikään, mutta kyllä se vähän hirvittää kun mä siis olen meillä se joka uudet työntekijät aina perehdyttää joten tuli sitä aikaa yhdessä vietettyä.
Mutta jospa ei ois tarttunut mitään. Ja vaikka oiskin, niin eihän se tosiaan maailmanloppu välttämättä ole. Kiitos tsempeistä.

Hyviä ultrakuulumisia oli taas tullut. Onnea niistä :flower:

Ja Harhis oli päässyt kotiin, ihana kuulla että voitte hyvin =) On muuten ihana kuva sulla tuossa viestissä :heart:

Adelade hienoa että sait sen vahvan plussan nyt, niin voit olla vähän rauhallisemmin mielin. Vaikka niinhän ne sanoo, että viivan vahvuudella ole väliä mutta kyllä se silti omaa mieltä lämmittää! =)

Omaan napaan ihania iltaihmeitä. Nyt saa nukkumaan mennessä seurata, kuinka vauva liikkuu mahassa edes takaisin ja maha "kohoilee" sen mukana. Kenottaa välillä vasempaan välillä oikeaan ja näkyy vain kuin sellainen aalto menee puolelta toiselle :heart:

Meritähti :heart: Pomppis-Pömppis 26+3

Heipat täältä kaikille :)

Tänään se oksennus sitten tuli :D töissä mummon maksamakkaraleipä sai juoksemaan vessaan :D
No nyt tuntuu kivemmalta, kun on joku kunnon "oire"..mies aina sanoo että ei saa sanoa oire, kun raskaus ei ole sairaus :D
Unicco: minä putosin silloin rv 20+5 sieltä leijonista..ekaksi olin elokuun keskusteluss, mut la siirtyikin heinäkuun puoleen väliin niin siirryin leijonoihin :) Hitto, et viime yönä näin keskenmeno unia..koko aika piti herätä ja mennä vessaa kattoo ettei vuoda :( kamalaa. Koko päivä oon ollu ihan koomassa :( hirvee väsymys!

Nyt taas nukkumaan, kun aamulla kutsuu työt :)

Emmi ja hippunen 6+5

:wave: Hei vaan...

Täällä on ollut kovaa uupumusta ja lähes joka päivä
särkeny päätä, niin avasin koneen vasta ekaa kertaa
tällä viikolla...
Etova olo rupeaa väistymään, ainoo millon tulee ni vahvoista
hajuista yökkää ja sit jos tulee nälkä-tunne, ni viiden minuutin
päästä huono olo jossei jotain kerkee heti nappaamaan.
Mutta tosiaan etovan olon tilalle tullu nuo päänsäryt, ei olleskaan
kivoja...varsinkin tämmöselle migreeni-taipuvaiselle.

Kommentoida piti...mutta ajatus katosi, että kelle ja mitä, niin
jääköön ensi kertaan sitten..

Täällä saa hengittää taas, np-ultrassa kaikki hyvin...
Työnimi on täällä nyt kovasti mietinnän alla ( yhdessä )
Neiti 3v. ehdotti, kirahvia :LOL:
No, katsotaan nyt mihin päädytään...

Nyt pakko raahautua selkäkipuineni tiskivuoren valloitukseen,
vaikka toi sohva kyllä huutelis mun nimeä kutsuvasti...
Jospa teen siihen ensin pienen pitstopin? heh..

TERVE!!

Hyvä, että harhis kasassa ja viikkoja vaan kertyy!!! Ja tintillä oli hyvä ultra, minusta kirahvi on ihan ok!!!

Jos jollain on nyt stressi esim siitä, miten saa kaiken vauvalle valmiiksi ennen syntymää, ni mulla on takuuvarma stressinpoistaja teille. Meillä nimittäin on se reilu pari viikko laskettuun ja vauvanhuone näyttää tältä (en ees viitti suoraa kuvaa laittaa varmaan mode antais bannia noin epäsiististä kuvasta...):

Tämä on jo niin surkuhupaisaa, että oli pakko jakaa teidän kanssanne. Perällä vasemmalla on mm vauvanvaatekaappi, en ole sinne moniin aikoihin päässyt, että onkin täysin epäselvää, että mitä kuteita on ja ei ole. Nyt just ollaan isompien lasten huoneita uusittu, sänkyjä yms, ni yli jää kaikenmaailman roinaa, eikä meillä ole varastoa. :headwall: Toistaiseksi ne ovat siis vauvanhuoneessa. Enkä todellakaan tiedä, minne ne sieltä katoisivat, kun tilaa ei ole.... Esim toi etualalla oleva jatkettava sänky, mies ois halunnu polttaa sen, mutta sekin tuntuu jokseenkin huonolta vaihtoehdolta, että poltetaan nyt ja sitten vuoden päästä ostetaan taas uusi.... Meidän oli tarkotus tehdä sellanen pikkuvarasto pihalle, mutta nyt ihan rehellisestiu rahat on vähissä, tosiaan auto jouduttiin vaihtamaan, lapsille uudet sängyt, piharemppa on tilattu jne. Jää se varasto tekemättä.

Eli jos teil on pahemmassa kunnossa vauvanhuone ku meillä saatte stressata, muuten on ehdottomasti kielletty.

Toi on niin surullinen toi huone, että ihan naurattaa... :LOL:

Hyvää viikonloppua kaikille!!!!!

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

).( tänään eka oikee etomis päivä. ei okseta kunnolla mut aamulla oli kyl huono olo. vähän joutu puhalteleen. ihan krapula olo.
nyt jo helpottanut ku söin.

täällä mies ihanasti mukana, mittailee mun masua ja on sitä mieltä et on se kasvanu jo! juu kyl se jotenki normaalia enemmän pönköttää.. :LOL: ja juttelee vauvasta ja kuuntelee vauvaa.. :D

hei , eilen menin sitten sinne np ultraan ja kaikki oli hyvin.. mua pelotti ihan kauheesti ja voin jopa pahoin siitöä että jouduin istumaan siellä odotustilassa.. päästiin 5min aikaisemmin :)
Onneks kaikki on hyvin ja pieni sielllä vilkutti meille ja turvotus oli ok ja kaikki tarvittava näkyi:)
viikonpäästä olis riskiraja ylitetty.. toivon että kaikki olis sillonkin viellä hyvin. <3

tiitu ja masu rv11+1

MLL
Dada, nyt vasta tajusin naureskella tolle sun sovituskoppi jutulle, osaan niin kuvitella millasta sielä on ollu :LOL: Onnea poksumisista myöskin :)

Tiitu onnea hyvistä ultra kuulumisista! Koitahan rantoutua ja nauttia pikkuisesta sisälläsi :)

Marjutille tsempit oireiden kanssa, vielä olet innoissasi, mutta pari viikkoa kun oksentelet niin alat pikku hiljaa toivoa "oireetonta" loppuraskautta :) Minäkin huomasin tosi nopeaan miten masu alkoi paisumaan, nyt kuitenkin turvotus hävinny ja sen mukana suurin osa masustakin :LOL: onneksi se pieni kova kumpu alamasuun on jäänyt ja sitä nyt ylpeydellä kasvattelen.

Täälä ei mitään ihmeempiä muuten, kun että vieläkin eufoorinen onni siitä ultrasta jotenkin oli niin helpottavaa ja sai vielä sen ylimääräsen ajankin. Masu tuntuu päivä päivältä paremmin. Olo on karseeta räkätautia lukuun ottamatta aikas hyvä :)

MLL :heart: 12+4

Yhteistyössä