<3 Keskenmenon jälkeen plussanneet SYYSKUUSSA<3

Kiitos kun ootte jaksanu kommentoida. :hug: Kiva kun tänne saa purkaa ajatuksiaan, kun ei kellekään muulle oikein pysty näistä puhumaan (vielä tässä vaiheessa ainakaan).

Tänä aamuna tein (taas...) testin ja vertasin tohon toissapäiväiseen. Kyllä se viiva on tummunu kun noita kahta vertaa. Ei tosin vieläkään ole kontrolliviivan vahvuinen, mut selkeästi vahvempi kuin maanantaina tehty. (ois mulla kuvakin, mut aattelin säästää teidät noilta tikkujen sihraamiselta :ashamed: :xmas: )

Oman mielenrauhan takia, aattelin että käyn ostamassa jonkun ihan kunnollisen testin ja teen seuraavaks sen. Harmi sikäli, kun nuo liuskat on niin halpoja, mut jos niillä tuloksen lukeminen menee arpapeliks niin ei oo kivaa, varsinkaan kun mietityttää ja pelottaa kaikki jo valmiiks. :/

Mukavaa päivää jokaiselle! :wave:

Heips!
Eilen taisin juuri hehkuttaa, kun paino ei ole juurikaan noussut lähi aikoina, vaan pikemminkin laskenut (huimat 600g), niin tänään tietenkin vaaka näyttää 1,5kg lisää eiliseen lukemaan :( Miks ihmeessä aina neukkupäivinä nousee paino, vaikken ole edes turvoksissa taikka syönyt mitään ihmeellistä.

Taas masentaa, vaikka oonkin nyt alkanut syömään nektariineja, kun ne ei näytä mulla sokereita nostavan toisin kun leipää en voi syödä enää ollenkaan :(

pinkkimieli ja pallopää 31+5

Terve,

Nyt sitten tuli ihan kunnon flunssa, räkää on niin, että päässä hölskyy, yskääkin on ja kuumetta pukkaa. Tän raskauden aikana en muuten olekaan ollut kertaakaan kipeenä.. Edellisten kanssa oon potenut enemmänkin, siis ihan perustauteja. Normaalitilassa minuun ei juurikaan tällaset kausipöpöt iske, mutta nyt sitten senkin edestä. Kulutan aikaani lepäämällä. On mulla onneksi kaveri, toinen lapsikin on koulusta kotona, nukutaan sitten sylikkäin. Auvosta on.

Tänään kävin vikassa lekurissa, oli taas paineet koholla. Ehkä se nyt vaan johtuu tästä flunssasta. Ite lekuri meil on aika onneton, yritin kysyä, että onko iso vai häh, kun neuvolatädit niin sanovat. LEkuri siihen "oioi, minä olen niin huono tällaisessa, kai se on". Ei siis oikeesti osannu muuta sanoa. Vähän harmittaa, oisin halunnu tietää edes himpan tarkemmin, mutta mennään sitten ja väännetään yllärinä joku 6kg giganttibeibi.

Eiku takas nukkumaan, Empuulle tsemppiä pahan olon kanssa ja muille muuten vaan tsemppiä. Joku tulkitsi viivoja, ei niitä vissiin liika kannata tuijottaa, jos on raskaana ni on, kai se pisun koostumus per pvä ja aika voi vaihdella suurestikin!!!

Ai nii, meritähti mietti nukkumista, tuttua on, en todellakaan nuku, ja nyt ku nenukki on tukossa ni se vähänenkin nukkuminen kärsii.. :headwall:

Ja Uniccolle terkkuja ja tsemppiä leikkaukseen!!!!

:heart: :snotty: :snotty: :snotty: :snotty: :heart: wrv 37

Adeladelle vielä. Jostain syytä minäkään en ole saanut kunnon viivoja nohin halpis liuskoihin koskaan. Varsinkin siinä ekassa esikoisen jälkeisessä keskenmenneessä tein halpis testin ja se näytti haamua, seuraavana päivänä tein taas testin niin siihen tuli nega! :headwall: No luulin sitten että kemiallinen meneillään ja otin perjantain ja vitutuksen kunniaksi muutaman oluen kaverin kanssa. No seuraavalla viikolla ihmettelin että missä ne menkat viipyy ja sitä että kun olin aika väsynyt ja huono olo. Alkoi raksuttamaan päässä ja menin hakemaan Predictorin apteekista ja hyvä kun siihen kerkesin pissimään niin tuli tosi tumma viiva. Joten siitä lähtien aloin ostamaan testit apteekista...
Toivottavasti siihen apteekin tesiin paukahtaa sullekin kunnon viivat niin ei tarvisi enää ressata :hug:

Omanapa.
Mulla on vatsalihakset aika kovilla, pingottaa ja kiristää. Maha kasvaa muutenkin ihan silmissä. Selän lihaksetkin tuntuu olevan aika kovilla.

Ja lisäksi mulle on tullut kumma vaiva!!
Öisin kun herään pissalle niin mulla kutisee jaloissa ja niissä on sellaisia hyttyspaukamoita!!! On sellaisia kämmenen kokoisia länttejä jotka kutisee ja ne on täynnä paukuroita!! Mutta aamulla kun herään niin missään ei ole mitään eikä jalat kutise. Onko kellään vastaavaa kokemusta!! Ajattelin tänään soittaa kyllä neukutädille ja kysyä.

Ihmettelevä Vernis ja Baby-J rv 23+6 :heart:

Ootkos varma vernalis ettet näe unta, noista yövaivoista? Unet kun joskus voivat olla totuudenmukaisia. Nyt sairastaessa toi kakkosluokkalainen näkee ties mitä, se heräilee öisin ja juttelee. Se on jutellut jättiläishämähäkeistä ja etanoista. Sitten se päivällä jossain vaiheessa palaa näihin sillai "Äiti, muistatko, kun meillä oli kotona jättiläishämähäkkejä?". Minä sitten että no en, mutta viime yönä puhuit niistä unissasi. "Ai niin juu, se oli varmaan uni" sanoo lapsi. Sama noitten etanoiden kanssa "Muistatko kun koti oli täynnä etanoita?". No en kyllä muista, oisko ollu uni? "Ai niin juu, mutta oikealta tuntui". Eikä noi vissiin edes ole painajaisia, varsinkin etanoiden suhteen, noi koulunpihalta ovat löytäneet jonkun etanakommuunin ja niillä ne leikkii (olen kyllä kieltänyt, mutta kun lapsia on 5 ni yhen vanhemman kielto ei auta). Kuulemma toissapäivänä laittoivat etanat "parittelemaan" (liikaa varaa luontoa telkkarista ilmeisesti..) ja eilen on mukamas yksi synnyttänyt pikkuetanoita. Ja yhellä kaverilla on etanakommuuni kuulemma purkissa mukana kotona. ARGHH!!! Meille ei etanoita tuoda.....

Vähän rönsyili taas, mutta en siis osaa vastata Vernaliksen vaivaan!!!

woodis. Ekaksi kyllä epäilin että mahdoinko nähdä unta :LOL: mutta viime yönä mieskin näki tämän kumman ilmiön kun poika herätti pissalle, joten ei oikein untakaan voi olla :headwall:

Kivat etanajutut teidän muksulla :LOL: En yhtään ihmettele ettei teille saa tuoda etanoita, ei kyllä meillekään saisi, on ne niin ällöjä..
Paranemisia sinne kovasti!!

koulupäivä takana, mitään en oo viel tällepäivää syöny :ashamed: pitäs vissiin jaksaa alkaa ruokaa tekemään.

testien tummuudesta, mulle tuli viimeks, kuten myös tässä raskaudessa, vahvat viivat, testiviiva jopa kontrolliviivaa vahvempi, ja silti eka meni 7+ kesken. en tiiä kertooko ne oikeen mistään sitten, ne vahvuudet.. ei mulle ainakaan luottoa tuo yhtään vaikka vahvan viivan olenki saanu.

tänään veskikäynnillä tuli iihan vähän vaal.punertavaa..

päivä kerrallaan.. :heart: :heart:

kenelläs muilla täällä myöskin loppusuora alkais pikkuhiljaa häämöttämään?
Minkälaiset fiilikset, entäpä jaksaminen?
Onko jo merkkejä asukkaan maailmaan haluamisesta?
Milloin ootte aatellu pakata sairaalakassia, mitä se sisältää?
Äääää..kiusaan teitä kauheella kysymyspinolla :LOL:

*valivali* :
Mä olen väsynyt, hyvin hyvin väsynyt.
Olin nukahtamassa yöllä yhden aikaan kunnes koirulille pamahti jokin masupöpö ja pesin sitten sen laatoitusta meiän lattioilta neljään asti yöllä..joka kerta kun olin nukahtamassa, kuulu tuttu ääni:x
No, eihän se tietenkään sille mitään itse mahtanut, ja onneksi tajuaa sentäs lattioille tehä ettei sohvalle tms...
Pitäis siivotakin, eikä mua vois vähempää kiinnostaa..kohta kaksi tuntia katellu näitä koirankarvaisia lattioita ja imuria vuoronperään, mutta ei se imuri vaan ota liikkuakseen tahdonvoimalla :headwall: :LOL:
En voi muuta ku nauraa kun lueskelen tai kuulen jostakin että voi alkaa tulemaan pesänrakennus-vietti..miten muut jaksaa? Vauvaa varten meil kyl kaikki valmiina..mut..tää siivoaminen,arghh :D

Palleroisen hikka tuntu tänään ihan tavattoman alhaalla,
nivusen tietämillä :eek: Onkohan se jo laskeutunut? Mistä sen tietää?

Dada 36+3

SipuliSiili
Tervetuloa uusille ja kaikille oikein kaunista syyskuun alkua :flower:

Meillä oli tänään eka neuvolalääkäri ja samalla eka ultra =). Kaikki hyvin :heart: . Sydämen syke nähtiin ja pää-peppu mitta 5,9cm ja vastas viikkoa 12+4 :heart: . Perjantaina olisi nt-ultra, ja toivottavasti sielläkin yhtä ihania uutisia...

Hope10 12+2 :heart:

Heips!

Mä en ole nyt eilen ja tänään oksentanut, vaikka olo on välillä hyvinkin ällö. :x Varovaisesti syön, oikein mitään ei tee mieli.

Hope10 Ihania ultrakuulumisia, pikkuisella on jo kokoa. :heart:

dadalla ollut kyllä mielenkiintoinen yö koiran jälkiä siivotessa. :/ Oletko saanut yhtään levättyä?

Empuuu ja Tirppana rv6+5 (Kulu aika, kulu!)

Empuu on tuossa valitellut ettei ruoka maistu, minulla on taas ihan päinvastaiset ongelmat.. :LOL: Ruoka maistuu niin, että olis koko ajan nälkä. Tämä on sinänsä uusi oire, kun aiemmin piti syödä, kun muuten tuli paha olo, mutta nyt alkaa näköjään paha olo väistyä ja nyt on vaan nälkä koko ajan. Heti, ku nousee pöydästä, ni jo heti taas pitäis saada jotain syötävää. Tätä menoa tämä nainen ei ihan vähän painoa otakaan raskauden aikana.. :headwall: Onko muilla ollu samoja oireita jo tässä alkuvaiheessa?

En oo uskaltanu vielä käydä puntarissa, mutta kohta se pari kiloa, mitä sais tulla eka kolmen kk aikana on jo tullu 2 kk. huh huh..

Huomenna poksuu! Tänään 7+6, tää tuntuu hurjalta olla jo näin pitkällä. Näyttäis kyllä valosalta tämä raskaus! Toivon sydämeni pohjasta, että kestäis loppuun saakka.

MLL
Tsemppiä Dadalle ja Woodoolle, teillä jo loppu häämöttää, koittakaa jaksaa muutama viikko vielä :)

Onnea Hope10 ultra kuulumisista!

Muillekkin tasapuolisesti lämpimiä ajatuksia ja :hug: sitä tarvitseville.

Tämä menee huomenna NPultraan ja jännittää ihan älyttömästi, toivottavasti sielä pieni on hengissä ja kunnossa. Viimeksi dopplerilla kesti kauan, että löysin äänet ja sittenki ne oli eri kohdassa kohtua kun yleensä, niin vähän säikäytti.

MLL :heart: POKS! POKS! :) 12+0

Uniccolle :hug: tsempitykset leikkaukseen..

ultrakuulumisia saaneille ONNITTELUT HYVISTÄ NÄKYMISTÄ

Ihana kuulla en empuulla on ollu parempi päivä. (Viel neuvoakseni), ota aamuksi yöpöydälle esim. drip mehu tai mehua + pilli, et saat juoda sen makuullaan ennen ku nouset ylös..

Tääl on pitäny alkaa nukkumaan tyynyvuoren kanssa.. yks pään alla, yks käden alla ja yks jalkojen välissä (joku höpsöli, ku on tottnunu nukkumaan mahallaan tai ainakin sinne päin

Mustahan on tulossa kunnon palstahäirikkö, anteeeeksi!:heart:
mutta..Mitä, mitä, mitä, mikä tää olo on?
kaikkihan me tiietään se olo mikä tulee alaselkään kun on menkat? Semmonen..hankala olo, jolloin tuntus hyvältä maata mahallaan tyyny masukan alla? :eek: Ei kipu mutta jotain tosi ärsyttävää..
Ei kai tää enteile mitään?
*hämillään*

Dada pähkäilee, 36+3

Onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower: ja tsemppiä ultraan menossa oleville =)

Dadan tuntemuksista en osaa sanoa, enkä sen enempää Verniksenkään...
Kait sitä kaikenmoista vaivaa voi tulla, onneksi on neuvola mihin soitella.

Ilona-81 mulla tuli viikolle 13 semmoiset 4 kiloa painoa kun söin ihan koko ajan koko alkuraskauden...sitten ei tullutkaan mitään pariin kuukauteen.

pinkkimieli :hug: tää on joku painonnousu viikko...mullakin tuli hitto yhdessä yössä kaksi kiloa juuri neuvolapäivänä :headwall: Vaan jospa se siitä sit taas laskeekin, pakko mennä turvotuksen piikkiin.

Hyvä Empuuu että oksentelu on vähän hellittänyt. Koitat nyt vaan syödä sitä mitä tekee mieli, väkisin ei tarvi ahtaa semmoista mikä ei maistu, vaikka sitten tekisikin mieli jotain vähemmän terveellistä.

woodoolle tsemppejä flunssan kanssa!

Mua vähän ahistaa nyt sikaflunssajutut. Oon tähän asti kieltäytynyt miettimästä koko hemmetin tautia, mutta nyt on niin että meillä aloitti maanantaina uusi työntekijä jonka kanssa oon ollut tekemisissä ma-ti aikana. Eilen päästin se ajoissa kotiin kun voi huonosti ja tänään se soitti että sillä on diagnisoitu tuo sikainfluenssa. Ei kiva... :/ Koskahan sitä pitäis alkaa oireileen jos on tarttunut...? :attn:

Meritähti :heart: Pomppis-Pömppis 26+1

dada. Veikkaisin että vauva painuu siellä jo lantioon, siitä tulee tuollainen hassu paineen tunne lantioon. Eli hyvä juttu :D Noilla viikoilla kaikki tuollainen on hyväksi koska se valmistaa synnytykseen :)

Nyt ei kerkee muuta, menen saunaan.. :wave:

Iltoja!

Siis ihan tautinen väsymys, nukahan varmaan tähän kohta, mut on pakko vielä kertoa, että

Vernalis: Mulla on ollut kans tommosia joskus, muttei kyllä raskauden aikana. Olivat semmosia vähän niinkun hyttysen pistoja, mut ehkä vähän isompia. Kutisi kamalasti, mutta vähän ajan päästä hävisivät. Taidettiin miettiä miehen kanssa että liittyivät jotenkin hikoiluun, kun niitä tuli usein saunan jälkeen tai urheilureenien jälkeen.
Nyt ovat olleet poissa jo varmaan vuoden, en edes muistanut niitä ennenkuin bongasin kirjoituksesi. Ei siis tullut paremmin selviteltyä mitä ovat.

Meritähti: Eikös se ollut 1pv- viikko tuo itämisaika. Toivottavasti uusi työntekijä ei ole tartuttanut ketään työpaikalla.
Itsekin pelkään koko ajan tartuntaa, kun lapset pärskivät ja yskivät... eivät pienet lapset tajua tulevaa aivastusta kun vasta kun se tulee ja pöpöt lentelee.. Tuntuu että aikuisetkaan eivät ole kuulleetkaan käsien pesusta tai ettei käteen yskitä tai aivasteta.... %&¤%&

Nyt nää lähtee petiin ja toivottelee kaikille hyviä vointeja ja onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tsemppiä masun kasvatteluun!

J 23+5

Kiitti Julietta. :D Tulin siihen tulokseen eilen että tämän on pakko olla sitä nokkosrokkoa ja sen on pakko littyä hikoiluun. Saunan jälkeen ne paukurat taas nousi. Kummallista että sitä nyt näin raskaus aikana tulee, kai hikoilen nyt öisin vähän enemmän kuin tavallisesti niin siksi se vaivaa lähinnä öisin.

Meritähti. Toivottavasti säästyt siltä possuflunssalta. Tosi kurjaa kun joutuu tuollaista murehtimaan raskausaikana :/ Nyt vaan tarkkailet omaa oloasi tarkaan :hug:

Vernis ja Baby-J rv 24+0!! Poks!!! :heart:

Moikka kaikille!
Ajattelin tännekin palstalle nyt ilmoittaa itseni, sillä tarvitsen vertaistukea :)
Odotan tällä hetkellä toista lasta ja km oli 11/08. Raskausviikot vasta ihan alussa eli 4+6.
Synnärinä ois KOS.
Tämän viikon olen maannut kotona flunssassa ja kurkkukivussa. Alkuviikosta oli kuumettakin. Huomenna pitäis töihin jaksaa mennä. Mutta tämä himassa makoilu on saanut päänupin ihan sekaisin. Pelkään tällä hetkellä todella paljon, että tämäkin raskaus menee kesken! Rinnat ovat arat ja nyt alaselkää särkee ihan pirusti (voiko olla raskausoire? ) eli nuo ovat oikeastaan ainoat asiat mitkä raskaudesta muistuttaa. Toisaalta helpottavaa kun on noita oireita, mutta kyllä nämä raskauden alkuviikot voivat olla yhtä tuskaa!
En ole kertonut raskaudestani vielä kuin yhdelle henkilölle ja mies ei ole kertonut vielä kenellekkään. Keskenmenon kohdalla tuolloin marraskuussa meillä kävi niin, että luulimme aina ekaan nt ultraan asti (jolloin olin rv11), että olen raskaana. Siellä sitten todettiin keskeytynyt keskenmeno rv 9.
Miten tässä saisikin ajatukset positiivisempaan suuntaan. Inhottavaa ajatella, että velä seuraavat 8 viikkoa ainakin tässä panikoin ja pelkään pahinta :headwall: :headwall:

Sorry vuodatukset heti ensikättelyssä. Ihanaa kuitenkin nähdä, että tällä palstalla on monia jo tosi pitkällä ja joillain jopa synnytys ihan ovella :heart:

Aurinkoa päiväänne!
Elwi ja Touko rv4+6

Moikka taas!!

Täällä ollaan, oma räkätasapaino on hivenen tasottunut jo, mutta lapsella kuume jatkuu. Eipähän tartte nukkua yksin päiväunia!

Eilen tuli postissa ekat kankaat ja ohjeet kestovaippojen tekoon, senverran kun piristyisi, että jaksaisi alkaa noita katselemaan. Sormet syyhyy kokeilla millasia tulee, mutta mieli on vaan niin veltto ettei jaksa.

Dadan kanssa mennään ihan samoissa tunnelmissa, loppu häämöttää. Olo ei ole kovinkaan hyvä, mä en enää taivu lainkaan, esim housujen laittaminen on todella kivuliasta. Vois sanoa, että tosissaan nyppii tämä raskaana olo. Joojoo, ei saa valittaa, mutta valitan silti. Ja ymmärrän sen, että lapsi tulee kun on valmis, eiköhän tämä kestetä. Mitään sairaalakassia en ole pakannut, enemmän mua huolettaa noi edelliset lapset, niille pitäis joku yökassi varmaan olla valmiina, jos tulee lähtö keskellä yötä ni nehän tarttee jonnekin viedä ja siinä sitten jos yöllä pakataan koulureppuja, yökyläkasseja ja vielä omaakin kassia ni voi alkaa nyppimään. Sen oon yrittäny, että ne reput ois aina illalla valmiina, että ois helpompi yölähtö.... Mitään merkkejä siitä, että vauva olisi tulossa ei oikeastaan ole, mutta eipä noista edellisistäkään ollut. Henkisesti olen valmis, tulkoot.... Vaikka esm toi vauvahuone ja vaatteet yms ovat ihan vaiheissa, mut en mä niitä varmaan jaksa ennen synnytystä laittaakaan, kun oikeesti kolotuksia on niin paljon. Kerkee sitä...

Ja siitä Dadan koiran mahavaivasta, sehän on hyvää harjottelua kun yötämyöten siivoilee eritteitä, sitä se on välillä lastenkin kanssa. Parhaana muistan kun kerran nukutin esikoista niin, että oltiin vähän niinku samansuuntasesti kyljellään, ite nukahdin siihen ja heräsin ku tuli oksennussuihku niskaan. SLURPS :p elävästi jäänyt mieleen, että sinä päivänä oltiin syöty muussia ja kalapuikkoja ja kermaviilikastiketta. Ai että olikin mukava siitä kömpiä suihkuun ja alkaa itseään (hiukset yöks) ja lasta pesemään ja sitten päälle lakanarumbat. Pahimmillaanhan noita oksennuksia tulee monet yössä. Ja se yksi etappi, mitä ei edes etukäteen ajattele, mutta ainakin meillä se TUNNE kun onkin eka yrjötauti, jolloin lapsi HERÄÄ ja kerkeää ämpärille tai pöntölle. Siis sellanen tauti onkin aivan mahtava!!!!

Mitä tulee sikaflunssaan, nyt vaan Meritähti päivä kerralla ja seuraat itseäsi. Meidän kunnassa ainakiin se diagnoosi sikataudista tehdään puhelimitse, että kuinka luotettava se on? Jossain kun oli juttua, että reilu 150 oli tutkittu epäilyn takia ja niistä 3 oli oikeasti sikataudissa... Ni ei se siitä parane että stressataan etukäteen, toivotaan, että meillä kaikilla taudit pysyy normitauteina, ei nekään kivoja ole. Joskus tuntuu, että ihmisille ovat hirveän tärkeitä diagnoosit, ripuli on minusta hyvä esimerkki, jos jollain on maha sekasin yli päivän ni heti on noro tai rota tmv, ei voi vaan olla paskatauti. Ilman testiä se voi olla mitä vaan eikä sillä ole merkitystä, kunhan selviää. Ja kyllä me kaikki näistä influenssoista ja flunssista selvitään!!! Eix jee?

Terkkuja ja hyviä vointeja kaikille ja uusille tietty onnea!!!

Ai niin, yks kerta mietin, että mitä sille Lymypiilolle kuuluu, nyt bongasin, että sehän olikin lisääntynyt jo, se on vaan jättäny meidät. :'( Onnea silti Lymikselle!!!

:xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas: :xmas:

Elwi mulla aika lailla samoja fiiliksiä... En oo vielä neuvolaankaan soittanu, kun aattelin että ei tästä mitään tuu kumminkaan niin en viiti suotta vaivata th:akaan. :ashamed:
Pelottaa jo ajatuskin että pitää mennä ultraan ja kuulla taas lääkärin sanat "ei täältä kyllä sykettä löydy..." :'( Meillä on äitiysneuvolassa tosi mukava th, ja tarjosi mahdollisuutta päästä varhaisultraan jos haluun, eihän sillä km:n riskiä pois saada mut ainakin tm suljettua pois.

Mulla ois kait nyt rv 5+0 tai 5+2 riippuu millä laskurilla katotaan. Kyllä mie tiesin että pelot tulee olemaan läsnä uudessa raskaudessa, mut en mie arvannu että se tämmöstä ois. :ashamed: Millon sitä uskaltaa antaa itselleen luvan iloita tästä odotuksesta? :/

muoks. ihanan pitkällä täällä jo osa porukkaa, paljon tsemppiä ja jaksuja teille viimeisiin viikkoihin. Kohta saatte nyytit syliin. :heart:

Elwi ja Adelade samoja tunteita oli minullakin ja monella muullakin. Pelotti aivan kamalasti ja pelottaa edelleen.. Katsoo eteenpäin ja valmistautuu ottamaan sen mikä annetaan, niin ei se helppoa ole myönnän sen. Olen ollut itse todella pohjalla km:n jälkeen (tammikuu 09, rv 7+4) ja en osaa vieläkään täysin nauttia tästä raskaudesta, vaikka np-ultrassa kaikki olikin hyvin.
Tsemppiä ja jaksamista :heart: Voin, niin samaistua tunteisiinne.
Minäkään en uskaltanut soittaa neuvolaan, mutta lopulta seiska viikolla soitin.

Mä voin nauttia ehkä tuosta puolesta välistä tätä raskautta tai mistä sitä tietää jos jo aiemmin. Mutta kyllä tässä on tuntosarvet koko ajan pystyssä.

Jos mahdollista, niin käykää varhaisultrassa 6-8 viikoilla. Mulle se oli helpotus kun silloin oli eloa, niin toivo nousi korkeammalle. Mutta sehän on jokaisen oma asia käykö vai ei.

Jaksamista kaikille muillekkin!
Ilona ja hippu 11+3 :heart:

MLL
Elwi ja adelade :hug: Jaksamista siihen pelkoon. Muistakaan, että neuvolasta saa myös henkistä tukea ja jos oikeen pelot jyllää ja haluaa puhua, niin luulisi voivan pyytää lähetettä myös MTT:seen. Pääsee juttelemaan peloistaan. Lohdutuksena, että kun se np ultra on käyty niin tuntuu, että eipä tää aika pitkää ollukkaan. Toivon kovin, että pääsette sinne asti!

Täälä ollaan erittäin ylpeitä ja onnellisia omassa navassa :) Tänään siis oli se kauan odotettu npultra! Sielä se meidän viikari venytteli ja potkutteli ja nyrkkeili. Erittäinh eloisa kaveri, ei tarvinut sykettä nähdä, että tiesi elossa olevaksi :) Kätilö oli aivan ihana, jutteli ja tarjosi kaikkea mahdollista tukea kun edellinen meni kesken. Kuulemma käytäntö noissa myöhäsissä keskenmenoissa. Saatiin ylimääränen ultra kuukauden päähän ja rakenne ultra siitä taas kuukauden päähän, molemmat suorittaa lääkäri. Olen ollu vaan yhtä hymyä ja kävin ostamassa vauvalle paidan ja pöksyt, sekä itelle vähän mahakkaampien vaatteita. Painokin oli tippuna 0,5 kg! Nyt sitten juhlin tosi juhlavasti tätä ilon päivää ja ajattelin vetää ison pussin nachoja ja salsaa, josko turvotus niistä ehtisi haihtua ennen seuraavaa punnitusta parin viikon päästä :p

Iki-iki-onnellinen MLL :heart: 12+1 (vastasin kuulemma 12+0, mutta pidän nyt kiinni tosta vanhasta lasketusta-ajasta kun neuvolakin niin tekee)

Elwille tervetuloa ja onnittelut plussasta! :flower: Ja voimia alkuraskauden epävarmoihin päiviin :hug: Itselläni ne on vieläkin hyvässä muistissa... Mikäs sun la olisi?

MML. Onnea hyvistä ultrakuulumisista!!! :flower: :flower:

Vernis :wave:

Yhteistyössä