Viistotarjonnasta. Mulla oli kuopus viistossa ja kävin äitiyspolilla viikoilla 39+ tään vuoksi, mutta ei sille mitään tehty, eikä lääkäri pitänyt asiaa minään. Vauva syntyi hienosti neljässä tunnissa (esikoista puskin käynnistetyssä synnytyksessä maailmaan pari vuorokautta, vaikka oli rt ja kiinnittynyt). Eli ei aina automaattisesti sektioon, varmaan sektioon pääsee, mikäli kokee pelkoa vauvan asennosta.
Ainoa mulla oli, että ambulanssilla piti mennä sairaalaan, kun vedet meni kotona. Nytkin vauva oleskellut eniten poikittain, eikä sektiosta ole puhuttukaan, vaan siitä, että synnytyssupistukset ohjaa vauvan oikeinpäin. Mihin luotankin, koska niin helposti vauva kääntyi ulkokäännöksessä rt:an. Nyt uskoisin vauvelin kääntyneen viistoon.
Ruskan kanssa jaan tuskan siitä,etten pääsekään kättärille. Koska sinne haluan, onneksi täällä on kuullut hyviä kokemuksia myös muista sairaaloista ja enitenhän se turvallisuus mulle synnytyksessä tulee kätilöstä ja kuinka hyvin kokee tulevansa kuulluksi/ymmärretyksi hänen taholtaan, eikä talosta. Jos joudun muualle, niin varmaan kotiudun mahd. pian, kättärillä voin sen pari vuorokautta olla.
Mä liityn ripaskaklubiin. Viime yönä mieletön närästys ja nyt kaikki tulee vetenä läpi. Tiedä sitten, että onko tuolla närästyksellä yhteyttä mahan toimintaan. Ruokahalua ei multa mikään vie, kaikki menee makeat ja suolaiset.
Esikoisen huomioimisesta. Mä tein niin, että kaikki imetyshetket annoin huomiota esikoiselle, varattiin leluja/kirjoja sohvalle ja mun huomio oli täysin esikoisessa. Ongelmaton imetys mahdollisti tämän ja miehen ollessa kotona sain imetyshetkillä keskittyä vauvaan. Ei ne tilanteet helppoja ole, kun molemmilla on samanaikainen huomiontarve, mutta oppiipahan molemmat odottamaan. Enemmän mä muistan säälineeni vauvaa, jonka tarpeisiin ei vastattu samalla intensiteetillä kuin esikoisen.
Toisaalta kohtahan se esikoinen saa huomiota myös vauvalta. Eniten mä olen ajatellut tekeväni palveluksen esikoiselle, kun olen järjestänyt hänelle aina saatavissa olevan leikkikaverin.
Ensi viikko on varsinainen vauvaviikko, jollei sitten miijane ja nelli yllätä jo viikonlopun aikana. Hyvältä kuulosti Nellin tilanne.
Sarjassamme outoja kysymyksiä. Räpeltävätkö muiden vauvojen kädet(?) mahassa. Mulla tuntuu päivittäin,että vauva kaivelisi tuolta lantioluiden alapuolelta. Tuntuu aika friikiltä.