<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Helou pikasesti, kauheesti kaikkee säätöö tässä ilmentynyt.. huoh!

MiiJane Mulla on tuo paskaongelma myös, mä en voi käsittää, kuinka paljon sitä voi tulla näillä vähäsillä syömisillä :O??? Mä istun istun paskalla varmaan sen kymmenen kertaa päivässä, yleensä heti aamulla alkaa ennen ku ees ehtii kahvinjuontiin, ja ihan kuralla. Eilen oli hanuri niin kipee, että piti rasvailla.. hetken jo mietin, heitänkö Rusinan talkit persvakoon :LOL:. Mulla tällai ollu aina ennen synnytystä! Mutta tosiaan voinut olla tällasta jopa aprisen viikkoa..

Vyöhyketerapeutti soitti ja pyysi tulemaan klo 14, minähän menen. About tunnin käsittely kuulemma on, jonka päätteeksi antaa jotain kypsyttäviä homeopaattisia "lääkkeitä" sekä sellasia synnytyksestä palautumista varten tarkotettuja.. jaa :O. Minä kun en noista ota mittää selevää kun en ole harrastanut moisia, mutta kertokeet sitten. Vähän jännittää, mitä tapahtuu sen jälkeen. Viimeksi sain mojovat supistelut samalle illalle, mutta nukuin erittäin hyvin muutaman yön.. ei tosiaan tuolloin käynnistänyt synnytystä mutta uskon nopean ja helpon synnytyksen johtuneen tuosta juuri. Mä tuun sit kertoo ;)

Vielä uutta kuvaa sadepäivän kunniaksi =)



(On se kyllä aika kiva pallo, ikävähän sitä tulee..) Masu 37+3
 
Täällä sama homma ton vessailun suhteen. Eilen illalla 2 kertaa ja tänään 4 kertaa... Normaalisti ehkä joka toinen päivä... Apua, pitääkö tässä alkaa pakata sairaalakassia? :O

Hööpi ja kinkku 37+2
 
Nellillä kaunis pötsi!

Mä lueskelin esikoisen aikaista odotuspäiväkirjaa taas, ja 8pv ennen synnytystä oli maha tyhjentynyt mystisesti. Mut vain kerran, eikä mitään "järjellistä" syytä. Kyllä noi mahahommat ihan selkeesti liittyy synnytyksen lähenemiseen. :) Nyt on maha toiminut mulla ihan normaalisti.

Vessassa saa nykyään rampata kuitenkin ihan yötä myöten parin tunnin välein. Päivällä useammin. Rakkoa painaa etenki seistessä ja kävellessä. Unentarve tuntuu vähenneen, en mä kovin väsynyt koe olevani, vaikka yöt on levottomia.

Tosta perus poikamassua, ei se juuri edestä tai etenkään takaa paista. :)

katso liitettä 18843

Nemi 37+1
 
Siis ihan pakko päästä sanomaan...... :stick:

Normaalisti aina tähän aikaan vuodesta meikät täällä vielä epätoivosesti haravoilla tökkii viimesiä lumikasoja ja toivoo kesän tulevan ennen juhannusta. Uutisissa ja lehissä esitellään vaan hesalaisia hietsussa paljain persein ja otsikoidaan helteen hellivän Suomalaisia. Nyt Oulussa ollu yli viikon +20 tai enemmän, eikä pilviä saati pisaran pisaraa. Ja oon hitusen vahingonilosen tyytyväinen etelän huonommista keleistä ;)
Ja jokseenkin huvittavaa, että ei oo näkyny helleuutisia yms missään. Eilen oli uutinen, että "viikonloppuna vihdoin sää lämpenee +20 asteeseen". Ai mikä Helsinkikeskeisyys :D

Hmm. taitaa kyllä eteläsuomalaisia olla meissäkin enemmistö... Älkää lynkatko mua :saint:
 
Oiii onnea vauvautuineille! <3 en malta oottaa enää päivääkään.. :) Tsempit kaikille kärvistelijöille. Miijanella kuulostaa kyllä olevan aika tuskalliset olot :/ jospa pääsis pian synnyttää. Mulla on ihan samanlainen maha ku neminkalla, tyttö pitäis kuiteskin olla tulossa. :p Harmi ku en itse oo pitänyt mitään päiväkirjaa viime raskaudesta enkä oikein muista mitään merkkejä mitkä vois viitata synnytykseen.. muut ku supistukset :kieh: onko muuten jollekkin auttanut jotain se vadelmanlehtitee?? vai onko se ihan huuhaa-juttu? :) huomenna jo täysiaikainen vauveli. <3 mihin tää aika juoksee...
 
Mä taas odotellut lepolasseilmoja ja kateellisena katsellut pohjois-Suomen säitä.. :D Itse kotoisin niin etelästä, kuin vain maata pitkin pääsee ja mä kokenut kanssa hassuksi, kuinka elämä ja uutiset pyörii useimmiten aina pk-seudulla.

Mulla valuu(!!) hiki, vaikka makaan alasti pörröttimen edessä. Ei mitenkään huono olo, ruokaa en pysty edes ajattelemaan. Mutta täytyy sanoa, rupee tympii jo nämä olotilat!!! Syntyisi jo, mutta tuskinpa vielä hetkeen..
 
Miijane on munkin veikkaus seuraavaksi synnyttäjäksi. Ensi viikollahan niitä suunniteltuja sektioita/käynnistyksiä taisi olla useampia, joten viimeistään silloin saadaan vauvauutisia.

Mä ylitin tänään itseni ja mentiin lasten kanssa 2,5 kilsan päässä olevaan leikkipuistoon, lapset pyörillä ja mä puolijuoksua. Matkalla ehkä 15 suojatietä, joten vauhtia riitti. Puistossa oltiin kolme tuntia ja kertaakaan en istahtanut. Nyt revä huutaa ja huominen mennee nukkuessa. Mutta jos sitä joka toinen päivä yrittäisi vähän enemmän rehkiä, sen verran on karannut käsistä herkuttelu.

Littleone, mulla ainakin on vatsan päältä tehdyt koko arviot pitäneet paremmin paikkaansa kuin ultrauksen. Nauttikaa te ihmeessä helteistä! totta tuo uutisten helsinki keskeisyys. Turku saattaa joskus ylittää uutiskynnyksen, mutta eipä muut paikat. Täällä on tänä keväää ollut sellainen tuuli, ettei todellakaan ole tarvinnut hikoilla.

Tajusin juuri, etten ole tässä raskaudessa ottanut yhtäkään mahakuvaa. Täytyy tänään pyytää miestä ottamaan kunnon kuvat. Mä olen varmaan outo lintu, mutta mulla ei ole mitään kiirettä synnyttämään. Eniten mua hirvittää vauvan mukanaan tuoma valvominen. Nyt olen saanut nukuttua haluamani määrän, vaikka katkonaisesti mutta silyi. Kädet mullakin puutuu ja usein herään siihen, että molemmat on puutuneet. Olen ajatellut, että nukkumisasennot on vain niin huonoja. Unet jatkuu, kun vaihdan asentoa. Jos uni ei tule, nousen suosiolla lukemaan kirjaa. Tytöt sen verran isoja, että voin päivälläkin torkkua, vaikka olisivat kotona.
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM
MiiJane, mulla ei oo kokemuksia vyöhyketerapiasta, mutta "tän alan" akupunktiota tarjoaa Kampissa Anu Lampinen, joka on myös kätilö. Ihana ihminen ja ymmärtää erityisen hyvin näiden meidän erityistarpeiden perään. :)

LittleOne, meidän perheessä ja suvussa on useampi ihan paljasjalkainen stadilainen, jotka ollaan seikkailtu Oulussa asumassa useaan otteeseen useilla eri vuosikymmenillä. Eli vaikka Helsinki loppuukin tuohon Kehä 1:lle, tai oikeestaan jo paljon ennen sitä, niin täältä löytyy vahvaa henkistä (kaappi)oululaisuutta siihen sekaan. Se on ihan super kaupunki! :)

Perätilaraportti, tänään oli ultra ja Vauva on nyt valinnut sen huonoimman ja harvinaisimman tarjonnan eli yrittää tulla jalat edellä maailmaan. Varmaan loukkaantui meidän takapuoli edelllä puuhun-vitsailusta.

Noh, nyt on sitten neuvoteltu tilanteesta lääkärin kanssa, ja sektioaika on maanantaille. Oltiin molemmat pettyneitä, lääkäri ja mä, kun kaikki edellytykset hyvälle pt-alatiesynnytykselle ois ollu, jos toinen vaan ois tajunnu tarjota sitä hanuriaan! Harmittaa, mutta ei voi mitään. En tiedä mihin tästä pettymyksestä vois reklamoida, niin tyydyn puimaan nyrkkiä itsekseni ja terve vauva on tärkein ja kaipa tässä ois sit kuitenkin pitäny vaan liittyä siihen toukokuisten pinoon... :)

Eli ristiriitaisissa tunnelmissa raportoi Eulalie ja Vauva 39+3
 
Maanantaina seuraava vauva viimeistään.. Jee, hyvä me -- mutta harmi, että jouduitte pettymään tarjontaan. Pääasiahan kuitenkin on niin, että vauva turvallisesti masun tälle puolelle.

Kävin Cittarissa tarkoituksena ostaa niitä halpoja Liberon vaippoja (sai myös Legon kirjan kaupanpäälle), mutta mahaa väänsi niin, että vessan kautta luovutin ja lähdin kotia. Mun olo on niin outo.

Mulla ensi ke Jorvissa se ultra. Mielenkiinnolla odotan, mitä sanoo käynnistyksestä. Sen tiedän, ettei insuliinihoitosia raskauksia päästetä lasketun yli, mutta musta tuntuu, että mielipiteet vaihtelee aina lääkärin mukaan. Tai sitten mä en osaa olla vaan tarpeeksi kova ja vaativa.

Eilen sain vastauksen myös kätilöystävältä tähän mun kohdunsuun tilanteeseen. Aattelin, että laitan sen kokonaisuudessaan tähän, kun asiantuntevalta tietoa ja asiaa -- mä kökkinen täällä kipuineni vielä lasketunajan tietämillä yhtenä kappaleena. :D

Heip, kyllä tosiaan k-suun tilanteen mukaan voi mennä päivä tai kaksi vkoa tai siltä väliltä . Eka synnyttäjällä kohdunkaulakanava häviää supistusten myötä ja sen jälkeen vasta k-suu alkaa avautuun. Sen tähden synnytysten kestokin on yleensä monia tunteja, lähes puolet enemmän kuin uudelleen synnyttäjällä. Eli uudelleen synnyttäjällä tilanne on "helpompi"; kanava katoaa ja ksuu avautuu saman aikaisesti. Kanavasta jää reunaa, puhutaan useesti paksusta reunasta (ehkä olet kuullutkin siitä puhuttavan), mikä kiristyy ja katoaa, kun pää painaa ksuuta ja supistukset samalla avaa ksuun täysin auki-tilanteeseen =10cm! Mutta kuten useamman lapsen synnyttäneenä tiedätkin, ajankohtaa synnytyksen alkamiseen ja pienokaisen syntymään on vaikee ennustaa ksuun tilanteen mukaan-supistukset on ne mitä tarvitasn ! Onko ollu puhetta käynnistyksestä?? Ksuun tilanne hyvä esim kalvojenpuhkaisuun..! Jaksamista sulle ja x´lle. Jännittävää

Niin ja Nellin masu näyttää ihanalta. :) Ei sulle kyllä ole tainnu muualle kiloja kertyä yhtään?
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: nelHM
Eulalie, voi kurjuus sentään. Mä niin symppaan sua, kun itsekin olen joutunut tätä samaa asiaa miettiään. Pettymyshän se varmasti nyt on, mutta vauvan parhaaksi mitä vain. Eipähän ainakaan tarvitse miettiä, milloin lähteä sairaalaan.
Onko sua supistellut? Mulle sanottiin, että ekat kunnon supistukset vasta näyttävät, mihin asentoon vauva itsensä tulee kääntämään. Mulla ei todellakaan ole supistusherkkä kohtu.

Nimim. En taaskaan tiedä, miten päin vauva on itsensä kääntänyt. Laskeutunut ei ainakaan ole. Liikkeet tuntuu taas erilaisilta, jotenkin luulen, että viistossa. Ensi to neuvola, jossa taasen arvuutellaan.
 
eulalie, ahrmi ettei kääntynyt ja sektio tiedossa.. peukut pystyyn, JOS vkl:n aikana kääntys.. mutta muutoin, sä saat avuvan maanantaina!!!!!!

Kiitos masukommenteista =). Mulle on tullut nyt tasan 25kg, mutta kaikki sanoo, että ei ole varmaan tullut ylimääräistä! No on tullu ja siis ihan ennätys, ed. raskaudet kerryttänyt sen 20kg (vaa). Mutta iso osa varmasti nestettä ja jospa lähtis nopsaan sit pois.

Vyöhyketrapia käyty Olo kyllä melkonen kokemus, en muistanut oikeestaan mitään, mitä 5.5 vuotta sitten teki. Sattu siis niin maan prkleesti |O. Vaikeroin tuskaisena ja kysyin, kuuluuko oikeesti sattua. Kuulemma, kun tilanne on kypsä kohdunsuulla ja vauvan kannalta, käsittely sattuu. ja varsinki ne kohdat, kun käsitteli kohtua.. huhhuh! Antoi lopuksi homeopaattisen "lääkkeen", jonka pitäisi rentouttaa. Useamman täksi illaksi jotain samanmoisia napin, mitkä pitäs ottaa tunti ennen nukkumaan menoa. Sit yhen napin, mikä pitää ottaa, jos ei ole synnytys käynnistynyt maanantaihin mennessä, ja jos olen synnyttänyt, otetaan se heti synnytyksen jälkeen palautumisen nopeuttamista varten. Terapeutti oli niin varma, että tää syntyy ihan just. Ei uskaltanut jotain pistettä täysiä käsitellä, koska povasi syöksysynnytystä muutoin :O. Nooh, supahan nähhä mittee tässä tapahtuu.. aika näyttää.
No tulin kotiin ja ajattelin, että vedän päikyt, koska rentoutuminen ois se kaiken a ja o käynnistymisen kannalta. En päässyt uneen vaikka nukuttikin. Alapäätä vihloo aaltomaisesti ja supistaa/kiristää/jomottaa vähän uudentyyppisesti.. Työkaverit kyselee millon tuun bileisiin.. mut en ihan vielä, pitää kuullostella tätä oloa vähän tässä, miksikä muuttuu. Tuskin kyllä miksikään, että taidanpa vaan mennä ja nään kaikki ihanat työkamut vielä ennen piitkää poissaoloa töistä =)

Mutta voisin mielenkiinnon puolesta suositella tuota vyöhyketerapian käynnistyskäsittelyä ;)
 
Kuulostaapa Nelli hyvältä.. Jos sulla toimii, niin marssin heti alkuviikosta jonnekin käsittelyyn.

Mun suoli vaan jatkaa tyhjenemistään.. Ällövaroitus takalisto joutunut niin koville, että verta äsken pyyhin.. :( Helvetin 16! MUR!

Join toisen lasillisen piimää. Muuta en saa alas, toikin tökkii..
 
Juu, Helsinkikeskeisyys sääuutisoinneissa huomattu, tiedän huomisen sään iltiksen lööpeistä :D ens viikolla saa olla huono keli kun me tosiaan kökitään sairaalassa.

Eulalie harmi että sulle kävi noin, mua ei niin haittaa sektioon joutuminen kun ei ole mistään kokemusta joten jokatapauksessa uutta edessä. Toivottavasti jaksat tulla kertomaan sitten uutiset! Me mennään keskiviikkona syntymään.

Naene 38+3
 
  • Tykkää
Reactions: MiiJane76
Tarvinee itsekin maanantaina soitella vyöhyketerapeuttiaikaa, jos tämän tuppukylän ainokaisella olisi aikaa antaa. Terkkari oli tosiaan sitä mieltä, että vauvan pää olisi jo aika saada menemään edes yläaukeamaan eikä käynnistyminenkään vaarallista olisi. Itse olen samoilla linjoilla, etenkin tuonne lantion suuntaan saisi likka jo suunnistaa, sen verran paha häntä on kantaa. Ja liitoskipujen vuoksi synnytyksen käynnistyminen olisi tervetullutta, alkaisi sitten jossain vaiheessa tämäkin helpottaa.

MiiJane Ettei sulla olisi joku vatsapöpö ohessa?
 
Viimeksi muokattu:
Ensi viikolla ainakin kaksi uutta vauvaa siis. :) Olenko unohtananut nyt jonkun käynnistyksen tai sektion? Anteeksi, jos olen. :)

Nelliä mä veikkaan lähteväksi pian synnyttämään. Jotenkin Evamarian hurja masu laittaa miettii, joskos sielläkin synnytettäisiin pian? Kelläs irtoili eilen limatulppaa??

Mietin äsken itsekin tuota vatsapöpön mahdollisuutta.. Mutta kun en ole syönnyt päiviin mitään ja tätä paskaa vaan tulee tuolta..
 
Viimeksi muokattu:
MiiJane Juuri siksi epäilenkin pöpöä. Jos se olisi "synnytystä", tyhjeneminen järkeni mukaan loppuisi, kun suoli on tyhjä, mutta pöpö tyhjentää niin kauan kuin pöpöä on elimistössä. Koita saada jotain maitohappojuttua alas, oli syy mikä tahansa, niin se ei ainakaan huonommaksi ole.
 
MiiJane Kyllähän niistä "paska" pöpöistä osa tarttuu ihan kosketuspinnoiltakin ettei tule välttämättä ruuan mukana. Toivottavasti menee ohi tommonen, ei voi olla pidemmän päälle hyväksi :( Oot pian ihan kuihtunut kun pääset synnyttämään.

Blaah. En saa mitään aikaiseksi. Nukun vaan päikkäreitä tai oon koneella, mikä sekin tapahtuu läppärin kanssa sängyssä. Eilen yritin nukkumaan mennessä tehdä you tubesta jotain rentoutusharjoituksia mutta ei siitä oikeen mitään tullu kun kilahdin koirille joka kerta kun ne poistui omalta pediltään. En vaan tajuu miks ne ei voi nukkuu siinä vaan pitää laminaatille mennä nukkumaan ja sit kuuluu koko ajan semmosta kynsien rapinaa kun ne näkee unia tms. Isot ongelmat on mulla :D
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi ja Neminka
Totta, mulla ei vaan elämäni aikana montaa paskatautia olla, mutta toisaalta eipä se vastustuskyky kyllä nyt sama ole..

Tanskalaiset kollegat aikoinaan käskivät ravistaa colasta hiilihapot pois ja se olisi sitten taikavoima mahataudissa. Taidanpa kokeilla. ;)

Mites Nelli???
 
Viimeksi muokattu:
No jos nellillä lähtee syntymään ni miekin kokeilen tota terapiamuotoa kyllä :D

Miijane, mulla oli kans ripuli viikon verran, meni ohi. Toivottavasti sulla merkkailee synnytystä. :)

Mua pelottaa niin että joku menee vikaan, vahdin liikkeitä aika maanisesti. Tulee varmaan pitkät viimoset viikot. Pissatulehdus on todellisuutta, sain siihen kefeksin -merkkiset antibiootit, onko kellään kokemusta näistä?

Mun pää ei enää toimi, sen näkee kirjoitusasustakin. Huomenna helsinkiin yhdeksi yöksi, sit tää mamma jää kotiin. OOn ihan poikki.

Torstaina synnytystapa-arvio, johon olen jotenkin laittanut hirveesti odotuksia, onko nää supparit tehny mitään? Onko vauva iso? Saanko käynnistyksen? Onko kaikki hyvin?Sit siellä on lääkäri, joka huitoo ultralla pari minuuttia, mumisee jotain ja laittaa pihalle.

Supistaa nytkin, tosin voi johtua tästä infektiosta, aiheuttaa kuulemma usein supistuksia. Pissaaminen tekee vähän häijyä, ei kuitenkaa pahasti. Ei oo onneksi ihan törkeen paha tulehus.

Tuulentyttö ja Pompula 35+2
 

Yhteistyössä