<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

Huomenta :wave:

Liekkö aamukaste seuraava lähtijä ;). TOSI jännää. Kiva on käydä lueskelee toukokuistenkin synnytystarinoita =).

Tänään ois neuvola.. ja se neuvola, mihin oon jo syksystä asti luvannut, että lapset pääsee. Tai no lupasin että jossain välissä, nyt loppuu aika niin se on sit tänään se päivä. Eilen tuli heiluteltua peittoja ihan urakalla ja päivällä siivoilinkin.. Yön nukuin kuitenkin suht hyvin ja unet loppu yhteen vaivaiseen, mutta kipeeseen supistukseen vaille kuusi. Nyt jomottelee alakertassa ja tuntuu tosi inhottavalta tuo paine.. + perus mahantyhjennys taas ennen kun ehti ees aamupalalle, ja paristi sen jälkeen vielä.. huoh. Että odotellaan.

Mun päähän ei taida mahtua mitään muita ajatuksia kuin lähestyvä synnytys! Ihan ku ois ekakertalainen, kun kaks aiempaa käynnistetty. Sitä kelaa kaikkea ja sitäkin, osaako lähteä. Edelleen toivon vesien menoa kiitos, sillo ois selvät sävelet.

Mukavaa päivää ihanaiset naiset ja supistuksia paaaaljon niitä kaipaaville ;)

Nelli&Rusina 37+2 :heart:
 
Helpommalla mä luulen että pääsisi jos olisi jotain edes joskus ajoissa valmiina, musta toi on kuulostanut niin ihanalta tuo lepolassejuttu mikä sulla Miijane on!! Tosin tänään on vähän kelju sää sille.

Taidan olla luonteeltani vähän sellainen viime tipassa-tyyppi, oon yleensä kentällä edelleen syömässä kahviossa kun boardingit alkaa ja koskaan en ainakaan missään etuajassa ole. Ukko on etuajassa kaikkialla ja musta se on maailman suurinta ajanhukkaa olla jossain jo ennen kun pitäisi olla. Sittenhän joutuu odottamaan, se on kamalinta ikinä. Tasan sillä kellonlyömällä kun pitää olla jossain mä saavun paikalle. Mies on sinä aikana saanut kymmenen paskahalvausta että etkö sä nyt saatana rääräärää :LOL:

Tämä on vaan siitä huono elintapa että mitä jos joku arvaamaton tekijä päättää että aikataulu muuttuu nyt! No toivottavasti ei päätä.
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Kutsu vauvan asennon arvioultraan (vai mikä nyt onkaan) tuli eilen postilla ja aika oli tänään... Tosi kivaa jos posti olisi sählännyt ja olisin saanut kutsun vasta tänään. No, ultrassa kätilö totesi heti että raivotarjonnassa siellä masussa ollaan. Eli ullatus, se neuvolalääkäri ei kirjaimellisesti ollut erottanut päätä perseestä!
 
Tiuhtille älyttömästi onnea vauvasta :flower: Tosi mukava kuulla, että kaikki menny hyvin ja, eikä tullu pitkää sairaalareissua vaikkakin noin pienillä viikoilla syntyi.

Täällä oltu 3 päivää jo megalomaanisessa räkätaudissa! :snotty: Sitä on niin asennoitunu kestämään alapääkivut, supistelut yms. Mutta nyt tää räkätauti on vetäny jotenkii kaikki voimat pois. Ja mitä kovemmin niistää, sitä enempi supistaa... Tahtoo pihahommiin ja ylös sängystä!!!

Synnytys on ihan koko ajan mielessä, MUTTA silti täysin mahotonta sisäistää kuinka vähän aikaa oikeesti voi olla siihen että näkee oman pikkusen :heart:

Näin jo synnytysuntakin...tosin synnytin koiran :O Kaikki sairaalassa kehu kuinka hyvän kokonen ja terve se on, että en sit siinä kehannu sanoa, että olin kyllä ennemmin toivonu oikeeta vauvaa. Rupesin sit miettii et kai mä oon vaan ollu niin vauvakuumeinen, että oon omassa päässä keksiny koko vauvan, että ollaankin oikeesti oltu koko ajan vaan hankkimassa toinen koira. Todella kyllä toivon, että saadaan vauva! :D

Luin yhestä blogista arvostelun Mamma pads nimisistä rintasuojista. Olin heti myyty! Etin niistä vielä netistä tietoa ja muita mielipiteitä. Päädyin kuitenkin ostamaan ne! Kuulostaa liian hyviltä ollakseen totta. Jos täyttää ees puolet lupauksista, niin oon tyytyväinen. Mua jotenkii ahistanu ajatus siitä että imettäessä joutuu nukkumaan rintaliivit päällä. Tai se, että herää jostain maitolätäköstä. Puhumattakaan, että paidassa jotkuu maitoläikät, kun liivisuojat fuskaa. Ja entäpä bikinien kanssa? No noita pystyy siis pitää ihan ilman paitaa tai rintsikoita ja paineen avulla (silikoniläpyskät) bloggaa maidon tulon. Ja yhillä pärjää koko imetysajan. Saa nähä sit kun pääsee oikeesti testaamaan... Nyt vaikuttaa vaan niin hyviltä :)

Liikkeitä täällä muuten tuntuu melkein enemmän entä aijemmin. Uskomaton puskeminen takapuolella ja jaloilla yritetään sorvata läpi. Aikasemmin kuitenkii ollu hiljasta aina lenkkeillessä ja öisin. Nyt myllerys 24/7.

LittleOne ja täysiaikainen pikkunen 37+1 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
:wave:

Onnea vauvautuneille! Toukokuisten ketjua olen käynyt kurkkimassa, kun siellä koko ajan tapahtuu :D Mutta niin se on kohta meilläkin!

Mulla iskee välillä virtapiikkejä, jolloin koluan kaappeja ym. siivouspuuhaa. Sit on taas näitä päiviä, kuin olen vieläkin yöpaidassa :ashamed: Nukuin viime yön vähän liiankin hyvin, nousin vasta puol ykstoista ylös ja jo vähän huolestuin kun tuntui ettei pötkylä liikkunut yhtään. Noh, kuppi kahvia koneeseen niin jo alkoi möyryäminen :heart:
Mulla ei potkut tunnu yhtään kylkiluissa ja muutenkin on jotenkin todella helppoa tän mahan kanssa ollut. Käyn vähintään kerran päivässä kävelyllä ja touhuilen muutenkin ulkona(paitsi nyt kun vettä tulee toista päivää putkeen).

Tsemppiä kaikille vaivoista kärsiville! Kohta on nyytit kainalossa :heart:

Kananugetti ja pötkylä 36+4
 
  • Tykkää
Reactions: Neminka
Onnea vauvan saaneille. :flower:

Joku kyseli itsetehdystä imetystyynystä. Minä tein tällä ohjeella: Ompele oma imetystyyny ja laitoin sisälle styrosrouhetta. Sillä saa muokattua tyynyä tarpeen mukaan. Tyynystä tuli tosi iso.

Oma napa (.) harkkasupistuksia tulee tasaiseen tahtiin päivittäin. Välillä ne on vähän tiukempia, mutta ei vielä kivuliaita. Maanantaina on aika äippäpolille kokoarvioon. Sanon kyllä silloin, että käynnistäisivät tämän kun viimeksi synnytys meni niin kivuttomasti ja helposti. Mut kuitenkin käy nyt niin, etteivät suostu käynnistämään, kun oon asennoitunut siihen, että saatas vauva syliin jo parin viikon sisään. Jos eivät anna käynnistysaikaa, niin sitten varaan ajan vyöhyketerapiaan ja alan tehdä itse akupainantaa. Uskon paikkojen olevan jo siinä mallissa, että näistä on apua (kuitenkin maanantaina sanovat, että ei oo mitään muutoksia vielä tapahtunu. aikaisemmin oon ollu auki pari senttiä ja kaula lyhentynyt)
Aamulla kävin rentoutumassa jalkahoidossa. Voi, että oli ihanaa. :) Nyt passaa taas sandaalit jalassa kävellä.

Aurinkoista päivänjatkoa kaikille :wave:

Hapsiainen & möllykkä 36+6

Ai niin hankinnoista ja valmisteluista sen verran, että meillä kuopus nukkuu vielä pinnasängyssä, viikonloppuna pitäs hakea esikolle isompi sänky ja siirtää kuopus juniorsänkyyn. Vaatteet on vielä kaapissa laatikossa, no ne ei oo kun lipastoon nostella. Vaunut sain varattua tänään, ne pitäis hakea 100km päästä. Huoneet piti remontoida ennen vauvan tuloa, mutta näyttää kalenteri niin kiireiseltä, että joutuu sen siirtämään isyyslomalle. Ja autokin pitäisi vaihtaa, mutta ei mee entinen kaupaksi, niin en tiiä miten siihen mahdutaan. Sitten oli vielä tarkotus tehdä kestoliivinsuojia, mutta oon unohtanu tilata kankaat (laitanpa ne nyt tilaukseen) ja saumurin perhana kiukuttelee. Mut onhan tässä vielä aikaa (toivottavasti ei ole :) )
 
Viimeksi muokattu:
Pe, mulla oli kääntöyritys 37+1, ja kutsu tuli postissa edellisenä päivänä... Kuten jollakulla muullakin tässä oli kutsukirje tullu ihan viime tipassa, luulis että kannattais laittaa vaikka tekstari tai jotain noista ajoista heti kun tiedossa.

Tänään ajattelin panostaa ja pakata sairaalakassin, eli hammasharjan ja hiustenpesuaineet. Sain ostettua uuden hammasharjan vihdoin eilen, vanha on "jossain", ja normisti käytän sähköharjaa. Eli vähän samalla meiningillä Naenen kanssa, miksi tehdä jotain hyvissä ajoin, kun sen voi tehdä sitten kun tarvii.

Huomenna ultraan tutkimaan tarjontaa, vaihteeksi. Tuntemusten puolesta synnytykseen on vielä ties kuinka kauan.

Yöt on kyllä yhtä tuskaa, vauva painaa outoja paikkoja ja välillä tuntuu, että ei saa happea. Vessakäyntejä on miljoona.
 
Kivat alaselän- ja mahan poltot, supistellutkin tässä nyt jonkin aikaa. Sitten tulee sellanen kylmähiki ja supistus ajaa veskiin ja ihan vetenä tulee kakkonen.. Hohhoijaa |O. Pitäsköhän kohta neuvolassa kysyä, kattosko alakerran tilanteen, passittas lapset siksi aikaa leikkihuoneeseen... Oispahan vähän tietoa vyöhyketrapeutillekin kertoa alapään tilanteesta. Mua niin huvittaa, kun eilen soiteltiin ja se saattaa vaihtaa mun la ajan huomiselle, sanoi, ettei tarvii kauaa tehdä töitä kun synnytys alkaa.. jep, ei jaksa uskoa, mutta jännä mennä. Hyviä on kokemukset useammalla, jos paikat jo kypsät. Onko hapsiainen sulla aikasempia kokemuksia vyöhyketerapialla käynnistämisestä? Mä uskon sen vauhdittaneen ed. synnytyksen 4 tuntiseksi ja oli muutenkin miellyttävä&jouheva kokemus =)
 
Äippäpoli takana poikittaistarjonnan takia. Menin eka kätilön saattelemana käyrille, tunnusteli mun massun ja totes "ai täällä ollaan poikittain". Käyrän jälkeen sitten lääkärille ultraan ja totes että onkin rt:ssa! Mutta ei ihan perinteisessä rt:ssa. Ultras ja ultras ja ihmetteli vauvan asentoa: pää siis tosi alhaalla, selkä ja ylävartalo kaartuu ylääviistoon oikealle ja peppu sitten navan vasemmalla puolella. Eli on sellasella "lenkillä" . Joutui hakemaan vielä paikalle toisen lääkärin, joka varmisti että asento on ihan ok. Nyt sitten vaan ootellaan koska vauva lähtis syntymään, tästä ei ollut mitään viitteitä vielä. Painoarvio oli n.3kg.

Terese ja pikkutyttönen rv36+4
 
ei meillä kuitenkaan sitte menny niinku elokuvissa,poika siis edelleen sairaalassa :( alkoi kellastumaan sitte just tiistaina ja pääsikin sinivalohoitoon, siitä taas seuras huono syöminen ja ruokailut sujuuki nyt sitte suurimmaks osaks nenämahaletkun kautta. päivät oon ollu sairaalalla ja illat ja yöt himassa, nyt teen niin että menen illalla sinne ja olen pojan kanssa sitte yön sairaalassa :) meinaan jos nyt menis kaikki hyvin ja poika alkaa syömään, päästää huomenna kotiin! olisimme saanu siis kotio jo tänään, mutta mie en ala toista ruokkii nenämasuletkun kautta ja ajelee ees taas, koska huomenna oltais jouduttu kummiski menee näytille vielä! mulla siis ajomatkaa sairaalalle 1,5h suuntaan.

kyllä mä siis itse oon antanu pojalle ruuat nenämasuletkusta, mutta kotiin en halua ns. puolikuntosta poikaa! haluan että kaikki on hyvin ennenku lähdetää pois sairaalasta ettei nyt ihan heti tarvii sinne palata ja siellä on kuitenki osaava henkilökunta :)

kättärillä on muuten sit ihan uudet systeemit :) mulle on osunu tosi kivoja hoitajia ja synnytyskätilö oli ihan mahtava!

täällä alkaa monella olemaan jännät paikat =) ittellä ainaki meni saman kaavan mukaan sen limatulpan kanssa, kun se lähti niin alko synnytyskin! niin oli siis edellisestäkin!

mua on alkanu pelottaa aika kun poika tulee kotiin, kuinka toi meidän 1v ja 1kk esikoinen siihen suhtautuu, riittääkö mun aika hälle myös tarpeeksi ja pystynkö vastaamaan kaikkeen hänen hellyyden tarpeeseensa! mä oon meinaan aikamoinen pusuttelija ja halija :heart: ja poika on oppinu samanlaiseks :D kai tää tästä lutviutuu.. onko muilla kakkosen saavilla samanlaisia ajatuksia?

ei oo kun viikko ku kesäkuu alkaa ;) siitä se sit lähtee, MEIDÄN KUU :heart:

tiuhti ja poitsu 6pv :heart:
 
Tänään ollut taas ihmeesti energiaa. Tiskasin, pyykkäsin ja kaiken kruunasi matonpesu vessan lattialla :D Ja tänään ei sitten muka tule edes harkkasupistuksia! No, ootellaan, ei mitään kiirettä. Vielähän siihen täysiaikaisuuteen on pari päivää.... 36+4.
 
Onnea Kristis ja Tiuhti. :)

Täällä yritetään nautiskella lämpöisistä ilmoista. Aurinkoihottuma hankittu ja jaloissakin melkoinen turvotus, joka onneksi on alkanut vihdoin laskea. Vauvalle kaikki tarvittava alkaa olla laitettuna onneksi ja tuleva isosiskokin on alkanut odotella pikkusisarusta. Jokin aika sitten oli vielä sitä mieltä, ettei tähän taloon mitään vauvaa tarvitse tuoda. :D

Sukunimikin muuttui joitakin päiviä sitten. <3

Mutta nyt raahaamaan osa kanilaumasta ulos ja jos sitä hetken ehtisi itsekin tuosta auringosta nauttia. :)

35+4
 
Viimeksi muokattu:
Tiuhti, tsemppiä teille ja toivotaan että vauva pääsee nenämahaletkusta tänään eroon. Jos ehdit, niin olisi kiva kuulla millaiset on kättärin uudet käytänteet?

Ruska, just joo. Alkaa tuntua, että parempi kuin nuo neuvolalääkärikäynnit jäisivät kokonaan välistä.

Terese, hienoa, että vauva on riittävästi oikeassa asennossa, vaikkei täysin rt.

Littleone, ihania unia sulla.

Puutarhatöitä en tosiaankaan kykene tekemään, rispektit teille, jotka istutushommissa kyykitte. Maha on kyllä kaikessa arkitoiminnoissa tiellä. Eilen katselin kateellisena lapseni pukemista. Itsellä leggareiden päälle saaminen on kovin urheilusuoritus, johon tällä hetkellä taivun. Keittiössä pelkään, että työnnän pötsini vielä jonain päivänä kuumalle levylle. Astiat tippuilee, kun laittaa niitä astianpesukoneesta kaappiin ja yrittää toimia vanhoilla automatisoituneilla liikeradoilla, mutta hups kun ulottovuus ei ole entisissä mitoissa. Mies kyseli kuinka enää selviydyn vessareissuista ilman avustajaa. Eli jos näette jossai työpaikkailmoituksen, että haetaan perseenpyyhkijää, tiedätte kenestä on kysymys.

Yhtäkään vauvanvaatetta ei ole täällä pesty. Pyykkikori muutenkin täynnä ja näillä kosteuksilla ei puutalon kellarissa mikään kuivu. kuivausrumpu ei ekoarvoihini (kovin valikoituihin sellaisiin) sovi,joten sellaista ei meiltä löydy. Aikaahan mulla on. Nyt lepäilen ja vielä ensi viikon ja sitten kun tytöt jää pois päiväkodista touhuan rästitöitä, kun enää ei ole mahdollisuutta maata sohvalla ja vetää jäätelöä.
 
Rockstone minäkin jumitin 8:ssa monta päivää ennenkuin siitä yli pääsin, sitten yhtäkkiä vaan huomasit et nyt paikat antaakin myöten..:)

Turvotusta täälläkin alkanut olla mut lähinnä käsissä, jotka kipeät ja puutuu öisin |O

(.) Kävin synnytystapa arviossa pienokaisen painoarvio 3,3 kg nyt, paikat aika valmiina, vähän auki (oliko 2cm), kaulaa viel jäljellä mut pemeänä eli ihan samoin kuin esikoisesta! Selän takia käynnistetään viikon päästä RV 38+1, jollei sitä ennen synny spontaanisti, sanoi lääkäri :D
Epiduraalista, spinaalista soitti anestesialääkärille ja varmisti et selästä huolimatta ne mahdollista laittaa ! ! Ihana lääkäri ! Lisäksi mietti ed. Synnytystä et miksihän oksitosiinia annettu KOKO ajan, et varmaan siksi ollut niin rajut supistukset, normaalisti sillä vain käynnistetään sit sen antaminen lopetetaan.. Lisäksi epäili et voi tulla nopea synnytys ja kehotti lähtemään sairaalaan heti kun lapsivedet menee tai supparit alkaa :whistle

Siispä max. 7 yötä ja nyyttiä kainaloon, Ihanaa :):):):)

Mikaela. & Pikkuruinen 37+1 ja aamukammassa 7 yötä jäljellä :heart:
 
tiuhtille ja pikkumiehelle ja koko perheelle tsemppiä =)!

Melkosia asenotoja vauveleilla, mutkalla? :O Ja Mikaelalla onkin jännää nyt!

Neuvolakuulumiset

rv 37+2

Paino: +/- 0g (wuhuuuu)
Rr: 134/80
Turvotus: - (no ei ole oikeesti, kun ++)
Pissa: puhtaat molemmat
Sf: 35 cm
Tarjonta/syke/liikkeet/lapsivesi: rt/120-130/++/norm.
Kohdunsuuntilanne: Ihan hyvin kypysnyt; Pehmeä ja kanavaa 2cm edelleen, kohdunsuu väljästi sormelle auki. Wuhuu, on se toikin jo jotain, kun aiemmin ollut paikat kiinni, vko sittenkin. Sanoi, että uudelleensynnyttäjällä on useasti kanavaa jäljellä vielä synnärille mentäessä.

Kerroin voinnistani ja sanoi, että ihan hyvältä vaikuttaa, mutta ei toki voi ennustaa milloin käynnistyy, no eipä niin :headwall:. Vauvan kokoarvio on kuitenkin jo 3,5kg (ja todella pitkään ja tarkasti tunnusteli joka kohdan), että ihan potra tulossa. Itse uskosin painoarvion aikalailla samaksi. Mukava oli taas oma th, oisko se vaan sillekin mielenkiintosempaa tää loppuraskaus, kun alussa tuntu niin jäätävältä koko eukko.

Väsyttää ihan sikana, meni taas voimat ihan yllättäen, kauhee päänsärky, polttelee edelleen selkää ja alamahaa ja supistelee harvakseltaan.. vihlonta alapäässä inhottavinta, mutta tätä kaikkea lisää kiitos =)!
 
  • Tykkää
Reactions: Mikaela.
Neuvolalääkärikuulumisia. Mut soitettiin näytille mm.tyroksiiniarvojen takia. Samalla tarkistettiin sokeriarvot koko viikolta. Tuo lääkäri aina soittelee muutenkin ja kyselee vointia. :D

Maanantaista on tapahtunut kohdunsuulla. Ihmekös olenkin ollut niin kipeänä ja ekaa kertaa tuntuu siltä, että jättäkää alapääni rauhaan. Sormet pois sieltä helvetti- tunne ollut eilisestä lähtien. Tosin olokin on huono.

Mulla on kaula hävinnyt kokonaan ja olen kahdelle sormelle auki. Muutamassa päivässä siis se 2cm hävinnyt. Sanoi, että ei täällä kyllä enää kaulaa ole ja kohdunsuu jo auki.. En tajunnut kysyä (tiedän, en ole mestari näissä jutuissa edes kolmen lapsen jälkeen), että mitä toi kaksi sormea merkkaa? 2 senttiä auki, ja maksimi siis sen 10cm? Niinkö?? Vai jotain muuta?

Lääkärille kävely oli jo saavutus. Mulla on NIIN huono olo, nälkä, mutta en uskalla syödä.. Ja en muista kerroinko jo aikasemmin. Vatsanympärys pienentynyt 8cm. Mulla ei toimi aivot olleskaan, olen jotenkin ihan pihalla..

MUOKS: Vauva alhaalla, mutta ei laskeutunut.. Mun olisi helppo kävellä, jos olisi voimia ja nilkka ei olisi kipeä.
Liikkeistä sen verran, että tunkee aina pyllyä tuohon ylös ja tuntuu erittäin epämiellyttävältä.

Ihanaa -- nyt niitä vauvoja rupee siis "tippumaan." Mä toivon, että syntyis joko NYT HETI tai sitten vasta kevätjuhlien jälkeen. Tytölle 13vee tämä ei ole helppo juttu ja jos en pääsisi kevätjuhliin (isä juoksemassa Tukholmassa) niin suuttuisi varmaan verisesti.
 
Viimeksi muokattu:
No minä nyt sitten sopivasti rupesin kipuilemaan mammalomalla. En pysty oikeesti kävelemään ja vaatteiden päällepukeminen on ihan tuskaa. Ilmeisesti näitä liitoskipuja. Tänään neuvolassa en meinannut päästä siihen tutkimuspöydälle saati sieltä ylös.

Vaavi on onneksi melko aktiivinen, joku liikkumattomuus sais mut varmaan hulluuden partaalle. Koko häpykumpu on ku tulessa, samoin vasen puoli suoliluun kohdalta. Terkkari epäili et vauva on jo niin alhaalla, että painaa sinne hermoihin ja rustoon. Istuessa olo on ihan ok. Vauvan päätä ei kuulemma oikein enää tunnu, niin alas on porautunut. "jospa tulisi vähän aiemmin" tuumi terkka. Itse en jaksa uskoa siihen. Toisaalta ei tämmönen oo kivaa vielä 5-7 viikkoa. OOn ihan rampa.

Tsempit myös muille kipuilijoille ja kadehtien luen niiden kirjoituksia, jotka kohta vauvan syliinsä saavat. :heart:
 
MiiJane Sinäkös se seuraava pykäsiä sitten olet =)?! JÄNNÄÄ! Ja mä käsittäsin että se kahdelle sormelle ois sama kun 2cm.

Mulla on taas jotenkin hermo vaan niin helvetin kireellä, ettei jaksas mitään, v- käyrä ihan tapissa muksujen kaa. Nekin on jo ihan kyllästyneitä ja ihan oikeesti ois vaan kaikille parempi ku tää syntys nyt HETI mielellään. Mä todella toivon, että se vyöhyketerapeutti onnistuu hommassaan, mitä niin vakuuttelee.. Juu, tiedetään, tulee kun on tullakseen. Äitikin moittii mua, miksi valitan kun itse tätä halunnut. Piti sille ihan suoraan sanoa äsken, niin ehkä ei enää naputa mulle joutavia. Ja hyvähän se on sanoa, jos on tasan yhden kerran raskaana ollut ilman mitään ongelmia ja kolotuksia/supisteluja :kieh:. Mieskii vaa iltavuoroissa tai 14h päivissä.. PÄLLI HAJOO. Tahtoo synnyttämään ja pussailemaan Rusinaa ja muutenkin tän odottamisen loppuvan, kiitos.

Ja anteeksi... kauheeta purkautumista :snotty: (mut ei täällä ole ketään aikuisia ikinä, ihan saan 24/7 olla vaan noiden kakaroiden kaa keskenään, niin tää palsta on ainut, missä on aikuista "seuraa").
 
Mä pakkasin pojat bussiin ja lähetin mummolaan. Siellä on motocross-leiri ja pojat osallistuu siihen. Sanoin vaan, että tulkaa vasta maanantaina, jos haluatte. :D Opena tiedän, ettei siellä koulussa enää tehdä mitään, joten ottakoot lapset hieman rennommin.. Ovat uurastaneet hienosti koko kevään. Ja kai mulla oli hieman oma lehmäkin ojassa. ;)
Tytöllä on sunnuntaina tanssiopiston näytös ja sinne pitäisi jaksaa raahautua. Pakko!

Tuskin tämä syntyy ihan lähiaikoina. Harmikseni ex ei ole tuhannesta pyynnöstä huolimatta toimittanut muiden lasten neuvolakortteja, joten en muista yhtään, millainen tilanne mulla on ollut muiden kohdalla.

Laitoin kätilöystävälleni viestin noista lääkärin merkinnöistä ja kyselin hieman tästä tilanteesta. Netissä lukee, että osa ollut senttejä auki viikkoja, ennen kuin synnytys tosiaan käynnistynyt.

Tänään oon taas parkunut. Nyt omien vanhempien moukkamaisuutta miehelleni. Sillä itselläkin paljon mielessä ja minä täällä vollotan joka päivä. Tosin otti minut kainaloon ja olo hieman parani.. :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä