<3 kesäkuun kullannuput 2013 <3 toukokuussa

MiiJane En tiedä mitään, mutta en ole koskaan kuullut kuin sormelle tai kahdelle sormelle auki ja seuraava on 4cm, jolloin synnytys on ns. käynnissä. Omat, melko kapeat sormeni ovat yhdessä kolmisen senttiä, yksi sormi reippaan sentin. Eli kaipa nuo sormimitat ovat vain jotain sinnepäin, mutta alle neljä senttiä.

muoks. evamaria Voi kauhia! Siis tuohan on todella sen näköinen kuin olisit ihan oikeasti niellyt rantapallon! Sehän on leveämpi kuin rintakehäsi! Otan osaa :hug:

Mutta olipa lohdullista nähdä, että jollain muullakin napa ei ole pelkästään kääntynyt, vaan tyystin silennyt mahan pintaan. Minun napani on siis normaalisti erittäin syvä ja hyvin kierteinen, navan pohjaa en ole koskaan saanut putsattua millään topsilla. Nyt saan, vaivatta, kun napaa ei ole, vain sellainen tummempi kohta mahassa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
Evamarian masu on kyllä huikea pallo.. Oma näyttää pieneltä. Ja onneksi ei ole tämä tulokas vielä laskeutunut, näyttää tuo kyllä niin epämiellyttävältä.. Kaikki sympatiat kaikille, joilla laskeutunut vauva jo.
Sanoiko ne sulle jotain tuosta Jorvissa? :O
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
Jestas evamaria! Varo nyt kaikkia teräviä kulmia ettei poksahda väärästä paikkaa :O

Tänne iskenyt väsymys/masennus. Mies lähti viikonloppureissulle ja koulutehtävää pukkas yllättäen lisää ja kiinnostais kuin kilo kiviä. Pakko olis kuitenkin tehdä että valmistuu. Neuvolassa eilen käyty ja painoa tullu kahdessa viikossa kaks kiloa vaikka ei ole edes turvotusta : / Nyt tuntuu siltä että vois käpertyä peiton alle omiin oloihin kunnes on aika synnyttää. Miehellä olis kuitenkin lupa käydä välillä vähän paijaamassa :)
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
nää vikat viikot tulee olemaan kyllä helvettiä..tuntuu että toi maha ratkeaa kahtia enkä tajua minne suuntaan se vois vielä kasvaa=/ jorvissa sanoivat että ihan vauvan painosta on tuo laskenut tuo masu,sillä lapsi oli korkealla takana..tosin kohdunkaula oli tullut viime kerrasta 3 senttiä alas..nyt tilanne oli väljästi sormelle auki eli 1,5cm auki,pehmeät mestat ja vajaa 2cm kaulaa ultralla...siis toi maha painaa ihan sumona..siks mä oon ihan varma että kokoarvio meni pieleen..saas nähä sit..
 
Tsemppiä Evamaria! Näyttää todella tukalalta..

Mulla kun ei noita raskausarpia tunnu ilmaantuvan, niin päätinpä sitten polttaa mahani kiehuvalla kasvissosekeitolla vesikelloille. Vähän jotain vaihtelua...

Ja helkkari kun on nyt ristiselkä ja lonkat taas kipeenä, kun vähän heiluin imurinvarressa. Mun pitää ehkä jättää kolmesta S:stä se SIIVOUS pois, sattuu niin että pelottaa kääntää kylkeä saati nousta vaikka vessaan.. Mut ehkä tää taas päivän-parin huililla helpottaa. Nyt on ainakin siivottu ja on ruokaa koko perheelle varmaan sunnuntaihin saakka. Jos vain taapero antaa löhötä..
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
tosta kimppahinnasta tuli mieleen että viimeks 4D-ultrassa ystäväni oli mukana ja Bruno oli niin kiltti että sanoi ystävälleni " hyppääs nyt sinä pöydälle niin katsotaan sinunkin lapsesi naamaa " hänkin sai monta naamakuvaa mukaansa ja ihan samaan hintaan =P
mullakin tiistaina neuvola ja perjantaille aattelin sitä ultraa brunolle =)
 
  • Tykkää
Reactions: Naene ja MiiJane76
Evamaria huh huh, näyttäisi et tuo voi poksahtaa milloin vaan :O

Täälläkin hermo meinaa mennä esikoiseen, tuli just sopivasti "eskari" ikään ja jos vähänkin jokin menee vastoin omaa tahtoa niin meteli on kova ja tietysti äiti on silloin tyhmä, hölmö ja huono.. Kavereilleenkin näyttää välillä suuttuvan.. Tunteet selvästi kovasti nyt pinnassa. Täytyy varmaan vaihtaa nettiselailun ykköskohde eli kuinka synnytän vauvan - aiheeseen kuinka kesytän kiukkuilevan eskarin..|O


Mikaela & Pikkuruinen 37+1
 
  • Tykkää
Reactions: nelHM
Uudet tuulet..
Väänsin lasten kaa vaikka mistä pitkin alkuiltaa, kun tappeleevat ja huutaavat pihalla, että ihan hävettää. Otin ihan uuden lähestymistavan siihen, kuinka voisin edesauttaa synnytyksen käynnistymistä ja saada hermoja vähän leppuutettua :D. Käytiin lasten kaa kävelyllä, saunottiin (minä saunoin enkat puolisen tuntia) ja sen jälkeen heitin peräkammariin kuulokkeet korvilla pitkälleen ja kuuntelin rentoutusmusiikkia. Lapsetkin tajus jo luovuttaa ja antovat olla mun rauhassa. Kun menivät nukkumaan puol ysi, jatkoin vielä puolisen tuntia. Eihän se vauva halua syntyä, jos äiti on ihan hirviö ja stressierkki! Aion yrittää rentoutua joka päivä ainakin kerran =).
 
Täällä uneton. Kai mä hetkeksi nukahdin, muutaman supistuksen jälkeen, mutta nyt ei väsytä olleskaan, mikä sinällänsä on outoa..

Närästää taas, mutta ei pahasti, joten sen puolesta voisinkin kai nukkua.

Mahaa silittelen ja neiti möyryää..
 
Evamaria: Hui mikä masu! Mahtaa olla tukala olla!

( . ) Sain eilen aamulla kunnon sätkyt, kun löysin alkkareistani pikkuisen liman ja veren sekaista vuotoa. Siis tosi vähän, mutta siellä se oli. Sitten alkoikin selkää polttaa ja alavatsaa. Ou-nou. Mulla oli kuitenkin edessä 3h ajomatka kotiin ja sen aikana noi poltotkin sitten katsosi. Ei ollut supistuksia, vaan vähän kuin aaltomaista menkkajomotusta. Mä olen kokoajan ajatellut tämän raskauden menevän sen maksimin yliajalle, niin kuin kaikilla muillakin meidän suvussa. Eli synnytykseen olis se reilut 6vkoa. En odottanut edes tuollaisia kevyitä synnytyksen merkkejä vielä.
Eilen kotiin tullessa kyllä meinasi vallata epätoivo, kun ei meidän makkariremontti ollut edennyt yhtään ja mies oli kotona aiheuttanut järjettömän sotkun. Ei riittänyt pelkkä perusimurointi, kun sain alkaa vielä putsaamaan muutaman päivän vanhoja pihvimarinaadeja sohvasta ja keittiön valkoisesta lattiasta. Itku meinas kyllä päästä. Tänne remontin, koiran karvojen ja pihvimarinaadin väliinkö mun kuuluis sit tuoda vauva.

Onko kellään muulla tullut tosi ajoissa tuommoista verensekaista limaa? En oikein limatulpaksikaan sitä lopulta usko, ehkä mun kohdunkaulalta vaan oli katkennut joku pieni hiusverisuoni ja tullut valkovuodon mukana tuommoinen "ylläri".

-iitu 35+3
 
Huomenta

Iitu Onhan se voinut olla limatulppaa, olen käsittänyt että voi tulla monessa osassa, tai sitten just joku tollanen hiusverisuoni, mitä ite epäilit. Jaksuja kotiin, älä hirveesti stressaa ja pane se ukkos siivomaan jälkensä! :hug:

MiiJanea Veikkaan minä seuraavaksi lähtijäksi ;). Saitko nukuttua sitten yhtään?

Mun yö meni suonenvetojen parissa. Molemmista pohkeista yhäaikaa ja sen sata kertaa yössä, meinas hermo mennä |O. Pari kipeetä supistustakain mahtui yöhön.. ihan pyörimistä taas koko yö. Nyt jännää, soittaako vyöhyketrapeutti, että tänään ois klo 15 aika (epäili jonkun asiakkaan peruvan sen ajan vielä tänään, jolloin antaa sen mulle) vai meenkö sit huomenna. Tänään ois myös työpaikan kehityspäivät ja illasta kinkerit rennommissa merkeissä. Olen menossa iltamenoloihin sitten, jos nyt ei ihan kamalan tukalaa ole. Ärsyttää vaan, mitä mä puen päälle!!!??? Ainuat kengät, mitkä ei purista ovat croksit tai urheilusandaalit, housuina menee vaan nuo legginsit ja entäs yläosa :stick:. No toisaalta, oon viimesillä raskaana, meen vaikka missä teltassa, kaikki varmaan ymmrärtää :D. Katotaan saadaanko meidän mielurit kätilön hommiin, sehän se oiskii.. sais ainakin avautumisvaiheessa terapiaa :LOL:

Täällä sateista ja kylmää (+10C).. Mutta mukavaa ja jännittävää päivää =)

Nelli&Rusina 37+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Joku taisi puhua täällä käsien puutumisesta ja pistelystä yöllä?! ..jos vaan oikein muistan... Täällä iskenyt sama vaiva :/ (nyt niitä alkaa sit ilmestyy..huoh) heräsin aamuyöstä, kun vähän nipisteli, mut sain viel ulta, mut sit kun mies lähti töihin, ni oli pakko nousta istuu ku puudutti kättä niin pahasti :/ sit kun se helpotti suurimmaks, ni sain viel uudestaan unta, mut herätessä taas sama juttu...ja nyt tuntuu ettei tää puutuneisuus häviä millää..vieläkin (tunti heräämisest) on pientä puutuneisuuden tuntua..!? Outoa! :(

evamaria HUH, tuota sun masuas, näyttää kyllä ihan siltä että olis poksahtamaisillaan!! Tsemppiä!! ;)

Mie aattelin tehdä kk-päivän kunniaks tänää sen masukipsin :p eli siis kk enää laskettuunaikaan!! Iiikkk! :) Ja maalaushommat jatkukoon, kun sai taas lisää maalia :p

Ja meidän koiralla kai tassutulehdus :( iltapäivästä eläinlääkäriin.... :( huoh!!

BF & poitsu 35+4
 
Viimeksi muokattu:
Evamarialla on kyllä komean kokoinen pallo! :D

Miijanelle jaksamisia kovasti tähän loppuaikaan!!

Iitu mulla tuli tuon edellisen kohdalla juurikin tuollaista verensekaista limavuotoa joku muutama päivä ennen synnytystä... Nytkin on kyllä ajoittain tullut mutta yhdessä kasassa ainakin vielä :) paikat ne varmaan kypsyy pikkuhiljaan :)

Nelli Mukava ilta tiedossa :) Nauti jos vain vointi sallii :)

(.)

Tänne on kanssa rantautunut nuo yö valvomiset! Siis raivostuttavaa! Heräsin kolmen aikaan järkyttävään suonenvetoon jalassa. Se ei meinannut helpottaa millään ja meinas jo paniikki iskeä! Sen jälkeen piti raahautua vessaan ja taas takasin nukkumaan.. Arvatkaapa tuliko uni enää heti?? Ei tullut!! Prkl!!! Sit päivät pitäis robottina jaksaa hoitaa tää huusholli ja kolme lasta!!! Nyt alkaa elimistö sanomaan itsensä irti! Odotan todella että pääsisi jo synnyttää koska silloin ainakin saan vaan olla hetken juoksematta kenenkään perässä ja keskittyä omaan vointiin :D
Tällainen valitusvirsi tälläkertaa. Sateista mutta talahtumarikasta perjantaita kaikille!!

Sitkeäsissi & muru 36+6 ( huomenna ollaankin täysiaikaisia) :)
 
Valvoin kahdesta seiskaan. Kävin paskalla 10 kertaa ja heräsin samaan asiaan. Ihmettelenpäs mistä tuota tulee, vaikka en ole syönnyt juurikaan..

Tuskanhiki valuu ja tuntuu, että olen aika kireenä. No kukapa ei olisi noiden unien jälkeen.

Mulla on pieniä kramppeja jalassa, mutta jotenkin nekin on pienempiä kuin edellisissä raskauksissa.

Piti lähteä puoleksi päiväksi miehen kanssa asioita hoitamaan, mutta just nyt tuntuu, että en jaksa, vaikka haluaisin.

VALI VALI..

Kumpi on parempaa vyöhyketerapia vai akupunktio? Kattelin yöllä, niin keskustassa olisi joku hyvä kiinalainen mies akupuntktiota antamassa (olipa lause). Kiinassa työmatkoilla kävin säännöllisesti akupunktiossa ja nyt aattelin, että parantuiskohan olo tuommoisen käynnin tuloksena? Ruonsulatukseenhan on kai jo oma pisteensä ja tämä inhottava selänjuilimen 24/7..
 
Neuvolasta taas terkkusia. Pissan sokerit olivat pärähtäneet plussalle, sokerirasitukset olivat aikoinaan molemmat ok ja aiemmissa raskauksissa ei ole sokereita näkynyt, ei rasituksissa, eikä pissassa. Nyt seuraillaan, pitääkö mennä vielä kokokontrolliultraan. Painoa on tullut yhteensä 15 kiloa, yhh... Terkkari oli samaa mieltä kanssani, että vauva on turhan ylhäällä, se tekee lisää oloani ankeaksi (lantionlöystymisen lisäksi). Vyöhyketerapiaa suositteli.

Maksimissaan kuusi viikkoa enää, vaikka nyt tuntuu, että tämäkin päivä on liikaa.

36+0
 
moikat pitkästä aikaa, jotenkin jäänyt palstalla käynti kokonaan viime aikoina, muka niin kiirettä koko ajan.

Evamarian maha on kyllä huikea!

Äitiysloma on täälläkin alkanut, mutta tunnit tuntuu silti loppuvan vuorokaudesta. Paljon on vielä tekemättä, mutta toisaalta alkaa tuntua siltä että vauva saisi jo tulla.
vielä viikonloppuna kävin koirien kanssa ajamassa muutaman kilometrin verran metsäjälkiä, olin kyllä aika poikki sen jälkeen. _Nyt helteiläl olen suosiolla siirtänyt ne uimakauteen niin pääsee itse vähemmällä :D

Pinnasänkyä meillä vielä odotellaan, tilasin sen jo huhtikuussa kun halusin ehdottomasti tietyn mallin, ja sen piti tulla tällä viikolla. nyt tuli kutienkin tietoa että sitä sänkyä ei oel vieläkään saatu maahantuojalle, joten ei saada sitä. Hyvityksenä tarjosivat sitten kuitenkin meille 60 euroa kalliimmaan sängyn samalla hinnalla, enhän mä tohtinut moisesta kieltäytyä :whistle:

ja, ainiin 36 poks!
 
  • Tykkää
Reactions: Babyfever1
Mä keskityn nyt kakkajuttuihin -- mistä tätä p**kaa voi riittää?? :O Onko mun sisusta täynnä sitä -- määrästä voisi noin ainakin päätellä.. Oonhan mä tunnin ollutkin hereillä ja kolmasti veskissä jo käynnyt.. Rupee ole paikat pyyhkimisestä niin kipeenä, että kohta paperi pannassa ja vedellä pestävä..
 
Ite kuuluin niihin jotka eniten alkuraskaudesta kadehti eevamarian ihanaa mahaa. Mutta on se näköjään kova hinta, minkä saa maksaa siitä, että maha pullahti näkyvästi aikasin esiin. Koita jaksaa! Siltikin kanna ylpeenä uskomattoman nättiä mahaa :heart:

Mulla oli niiin mukava neuvolakäynti! Kehuskeli kaikesta tällä kertaa :heart:
Esitin huoleni, että "pääsen" synnyttämään 5 kilosen pötkylän, kiitos mun viimeaikasen jäätelökuurin :whistle: Sano heti, ettei tolla mahalla ja tolla painon nousulla saada 5 kilosta millään ilveellä. Sano sitten, että ennen muinoin tehtiin aika koko arvio käsikopelolla. Kouri ja pyöritteli mahaa sit varmaan 20 minsaa ja tokas sit, että pitkähän tämä vauva todellakin on, mutta ei painava. Heitti sit naureskellen, että vanhan neuvolatädin vakaalla näppituntumalla syntymäpaino tulee olemaan 3650g. Saas nähä :D Ihana täti... Hyvin hyvin alhaalla meijän neiti jo oli. Ja kaikenlisäks kiinnittyny.

Jospa nyt siirtyis vähän puutarhahommiin. Tajusin, että pitäähän sitä pihan olla tänä kesänä edustava, jos sitä pääsis vaikka ristiäisissä pihallekin.
 

Yhteistyössä