<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

Moikka ! Viikko 30 lähti liikkeelle , jipii ! :p yhdeksän viikkoa max . Leikkaukseen , sehän selviää vikassa lekurissa sitten.

Maidoneritys alkanut täällä jo nyt, aiemmista tullut vain jotain tippoja mutta nyt yksi aamu kun jotenkin nojasin tissiin, niin lorotti ihan maitoa pitkin jalkoja :LOL: ja puristamalla tiputtaa ihan kunnolla :D

Eli tää mami voisi alottaa jo ruokkimisen vaikka vaavi mahan puolella onkin :heart:

Lähtisi jo noi lumet, tää talvi on jo niin nähty.

Mukavaa viikkoa kaikille ,
Nemonen ja tyyppi :heart:
 
Kultatiuku Mulla tulee puristamalla rinnoista ihan samanlaista, paksua ja kellertävää nestettä.. öljymäinen ihan hyvä kuvaus siitä. En ole osannut huolestua asiasta. Oikeaa maitoa tullut aiemmin vasta, kun vauva syntynyt.. silloinkin alussa sitä keltaista ternimaitoa.. vai mitä se on : /. Kysäse neuvolassa, tietäskö ne?
 
siitepölyallergiasta joku kysyi. Mulle ainakin neuvolassa lääkäri sanoi, että voi huoletta syödä lääkkeitä. Mulla on käytössä loratadiini-pillerit, flixonase-suihke ja ventoline-piippu. Kaikkia näitä voi kuulemma vetää normisti. Vai onkos muille sanottu muuta? (Todennäköisesti) :D

Hööpi ja kinkku 28+6
 
Mullakin tulee just semmosia kellertäviä öljymäisiä tippoja kun nännejä puristelee. Jotenkin ällöä :p

Ja hallitsemattomia nauru/itkukohtauksia tullut myös pari kertaa. Melkeen alkaa pelottamaan silloin kun ei edes tiiä mille tai miksi reagoi niin voimakkaasti.
 
Terveisiä neuvolalääkäristä! Ei oikein ollut mukava käynti, kun sekä lääkäri että terkka oli ihan outoja. Täällä ainakin lääkärit on millon mitäkin, mutta kai ne asiansa hoitaa.

rv 29+5
paino 514g/vko
RR 128/75
U-Prot -
U-Gluk -
HB 140
Sf-mitta 29
Syke +
Liikkeet ++

Eivät olisi mitanneet hemppaa, mutta pyysin erikseen, kun oon ollu niin väsynyt. Vähänkö repesin, kun sanoi lukeman! :LOL: Kai se vaan sitten on ajateltava, että tää väsymys kuuluu asiaan. Kohdun suu oli kiinteä ja kiinni eli vaikka supisteleekin paljon niin ei ne ainakaan ollu mitään tuolla alakerrassa aiheuttaneet.

Suonenvedoista kärsitään täälläkin, vaikka suurimmaksi osaksi ne loppuu kyllä heti, kun painaa vaan jalkaa maahan.

Ihanan paljon tulee koko ajan tekstiä, kiitos naiset! :heart:

rockstone & mini 29+5
 
Nuo hallitsemattomat naurukohtaukset on tullut tutuiksi. Niitä tuli aiemmin enemmän, mutta viime viikolla taas joku sanoi kansalaiset, medburgeri, en edes muista asiayhteyttä ja mä en ollut eläissäni kuullut mitään niin hauskaa. Räjähdin nauramaan työpaikalla enkä saanut sitä laantumaan tiedostaen varsin hyvin että nyt on jo hei maanista tämä käytös. Ja kun se nauru ei lopu niin sitten se muuttuu itkuksi. En vaan voi sille mitään.

Nyttemmin on sitten rempan takia ollut radio taustalla auki ja huomasin että tämä kansalaiset, medburgeri-juttu on jokin mainos. Ei se ole edes hauska. Ihan tyhmä juttu.

Mulla roiskuu ja tippuu muuten mahalle kaikki. Kuljen ympäriinsä paskaisessa paidassa. Tänään oli mahalla koko päivän meikkivoideskraidut ja salaattikastiketta.
 
Naene, mullakin on mahalla kaikkee sköndää. Mutta oon tottunu, mulla oli edellisilläkin kerroilla.. Mahassa oli loppuvaiheessa myös haavoja. Se osui aina vessan oven lukon "kielekkeeseen", varsinkin öisin. Asuttiin silloin 50 lukulaisessa talossa missä vanhanaikaset ovet..
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
^^ :LOL: naene :LOL: Mulla on hankaluuksia mahtua mahan kanssa pöydän ääreen syömään, ja sotkuksikin meinaa mennä. Olenpa sitten vetänyt lautasen reunan mahan päälle ja puoliksi lautanen on pöydällä, eipähän mene ohi eikä tarvii millään metrisellä kauhalla hapuilla ruokaansa :D

Mä oon niiiin kyllästynyt tähän iänkaikkiseen jomotukseen ja tuskaan! Välillä haaveilen kunnon kännistä, ei ottas mikään aivoon, eikä taatusti sattuiskaan.. No vitsillähän minä, kunnon äitihän minä ole enkä ole ryypyn pyyrrpyä ottanut :saint: ,mutta tietynlainen eufoorinen olotila kelpais tähän kolotukseen edes hetkellisesti, kiitos! Otin kyllä sen Panacodin ja painun kohta nukkumaan, josko tuo hetkellisesti toimis. Mieliala on kuiteskin ihan jees, mikä on hyvä juttu. Kävin töissä ja niin oli kiva kaikkia nähdä! Ja tieto, että saikku jatkuu ja saan hyvällä omalla tunnolla potea tämän raskausajan kotona, helpotti myös =)
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne ja Naene
allergian hoitamisesta joitain allergialääkkeitä voi kuulema syödä, muttei kai kannata ellei välttämätöntä. Itselläni ainakin viime raskaudessa kesällä allergiaoireita oli vähemmän. Silmätipat ja nenäsuihkeet ei aiheuta haittaa, ja kuulema nenätipat tehokkaampia kuin suihkeet. Niitä tippoja olen käyttänyt kohta jo koko raskauden jatkuvaan poskiontelontulehdukseen. Astmalääkkeet onkin sitten eri, niitä on kuulema vähemmän haittaavia. Ilmeisesti lyhytvaikutteiset on vähemmän haitallisia, ja tietenkin hoitamaton astma haitallisin... Toiset lääkärit tuntuu määräävän kaikkea raskausaikana ja toiset taas varoittelee kaikesta.

naene mua naurattaa ja järkyttää tuo sun remontointi, en todellakaan itse jaksaisi. Jos suunnittelet jotain pikalomaa, niin mikset käytä sitä paria sataa mielummin remonttiapuun ja lepää itse ;)

neuvola lääkäreistä Täällä käydään kolme kertaa, joka nykyinen suositus. Suositukset on kyllä juuri muuttumassa kahteen kertaan, joka ainakin minulle riittäisi. Th lääkäreitä kai kaikki pääasiassa on. En tykännyt yhtään lääkäristä ekalla kerralla ja pyysin päästä toiselle. Pääsinkin toiselle, mulle varoiteltiin että on sitten nuori lääkäri. No niin olikin, itseäni nuorempi, mutta mukava :).

Lääkärissä kävin siis viimeviikolla 26+0
Paino yhä -1.3kg ekasta punnituksesta, vähemmän taas kun viimeksi
SF-mitta 24
HB 107, pitäis yrittää muistaa ottaa siis rautaa
Verenpaine 107/65
Syke 140
Liikkeet ++vaikkei niistä paljoa kyselty
Turvotuksestakaan ei kyselty, enkä muista mitä merkinnyt laittaisin +

Niin ja vasta-aineet ei ole noussut :) tosin ärsyttää että seuraavan kerran testaa vasta parin viikon päästä, mun puolesta sais ottaa vaikka joka viikko, niin ei ainakaan pääse yllättämään.

Ostin viimeviikolla pojalle muutaman uuden vaatteen. Tänään taas katsoin mitä käyttökelpoista tytöltä on jäänyt. Paljon on valkoista pitkähihaista bodya, tylsää... Kesävaatteita sitten odotankin, kun tyttö talvivauva, niin ei noita pieniä kesävaatteita ole. Totesin vain että kesävauva tarvitsee enemmän vaatteita. Talvella tietää että ilman pitkähihaista ei pärjää, kesällä pitää taas olla niin hellevaatetta kuin lämpimämpääkin.

Vielä reilu vuorokausi että on 27+0 ;)
 
Tuisku kiitos vinkistä, mutta eipä sitä tulisi levättyä jos ne rahat käyttäisi remonttiapuun sillä ei ole mitään huonekalua millä levätä, joutuisin sitten vaan olemaan entistä pidempään töissä 8) pakko lähteä muualle jos haluaa istua johonkin.
On toi kyllä hassua että paino on sulla aina vähemmän kuin aiemmin! Hurjaa!

Toi on hauska että jollakin on maha ollut naarmuilla kun maha osuu kaikkialle. Mä käyn tosi usein rakennuksessa johon mennään sisään sellaisista tosi kapeista pyöröovista. Ekakertalaiset jotka siihen rakennukseen menee usein jäävät odottamaan että ne ovet pyörisivät hitaammin että uskaltaisivat "hypätä kyytiin", mutta tottuneet pyöröovikulkijat menevät vaan ohi ja työntävät oviin lisää vauhtia. Nyt on ruvennut itseänikin hirvittämään ne ovet, en tiedä kerkeänkö asettamaan itseäni siihen pieneen pyöröovilokerikkoon joka pyörii liian lujaa vai osuuko ovea selkään ja sitten kimpoan eteenpäin ja toinen ovi osuu mahaan. Pakko ruveta käyttämään invasisäänkäyntiä :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Täällä kans mahan kohta hyyyvin usein likanen ja mahan kans törmäillää millo minneki :D Miettii myös kauanko pystyy tunkee ittesä ratin taakse et pääsee autol liikkuu. Jalat ois kuitenki hyvä ylettää polkimille :D Täältä kun ei muuten liikuta minnee.

Mulla auttan suonen vetoihi toistaseks pelkkä villasukkien pitäminen. Mut niitä ei kyllä pois voi ottaa ollenkaa tai sitte se ilo alkaa.

Ja juu, sellasta keltasta tuo mönjä mitä tisseistä tulee ulos. Mut sitähä se ollu aina alus ennen ku sit maito nousee kunnol. Mul yleens kolmanten päivän synnytyksen jälkee. Ternimaidoksi vai miksi tuota juur kutsutaa mitä aluks tulee.

Mut joo, tää koittaa keksii tekemist ettei vaa kyttäis kelloo ja stressais. 12.30 äippäpolille.

28+3
 
Mulla kans tuli ekaa kertaa tota keltasta töhnää tisseistä rv13. Mulla on aikasemmin raskauksissa keskeytymisen jälkeen ruvenny vuotaa tissit. Eli oon ollu vissii aika herkkä vuotaja :D

Täällä myös ongelmia tuon mahan kanssa varsinkin nyt kun meillä on muutto. Kokoajan törmään johonkin mahalla tai se on tiellä pakkaushommissa :D Tää muuttorehkiminen on saanu taas aikaan supistuksia, muttei mitenkään usein, eikä nii kivuliaita, että pitäis huolestua. Välillä kun ottaa taukoa nii jaksaa touhuta kokopäivän. Huomenna alkais sitten tuo tavaroitten siirtely uuteen kotiin! :)

Jotenkin oon ollu taas tosi herkkänä. Oon luonnostaankin aika herkkä ihminen ja tää raskaus ei oo kyllä auttanu asiaa ollenkaa :D Nolottaa välillä kun tekis meili ruveta parkumaan keskellä kauppoja. Tää muuttokin saa aika haikeeksi, kun just oltiin täältä saatu kavereita ja sitten jo muutetaankin :/ Toivottavasti löytäisin mammakavereita sieltä uudelta paikkakunnalta..

Mulla on niin lyhyet jalat ja oon niin punkero, etten mä mahdu ajamaan mun autoa enää :D Maha ottaa kiinni rattiin, jos otan penkkiä tarpeeksi lähelle että yletän polkimiin :D Onneksi muutetaan nyt sinne pääkaupunkiseudulle päin niin siellä ainakin nuo julkiset toimii jos tarvitsee jonnekkin päästä :)

Lindacandy ja H 29+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Naene ja evamaria82
Tervehdys täältäkin pitkästä aikaa!!! :wave:
Säännöllisesti täällä käyn lukemassa, mutta ei vaan tuu koskaan mitään kommentoitua...

Täällä ollaan nyt sitten lopullisesti lomalla :) Ensin viikko saikulla, sitten kesäloma ennen äippälomaa.
Maanantaina aamulla alkoi verinen vuoto ja sitä jatkui iltapäivään asti, koko ajan väheni kuitenkin. Neuvolasta laittoivat lähetteen äippäpolille ja sinne sitten lähdin ajamaan. Yön sitten vietin Tyksissä tarkkailussa, kun vuotoa edelleen oli ja kohtu ihan pinkeä. Vauvalla kuitenkin kaikki ok, painoarvio oli 1,3kg ja hyvin liikkuu ja hikkailee :) Kohdunsuukin vielä kiinteä kiinni, ultralla mitattuna 3,3cm.
Tulehdusarvo oli vähän koholla supistelun takia kuulemma, mutta onneksi tilanne siellä rauhottui ja pääsin eilen kotiin, vaikka toisenkin yön olisivat pitäneet, mutta halusin jo kotiin. Kortisonipiikitkin sain varmuuden vuoksi.
Onko muilla ollut veristä vuotoa ja mistä johtunut? Mun vuodon syy ei oikeen selvinnyt...

Neuvolalääkärikuulumiset voisin vielä laittaa viime viikolta:
Rv 28+5
Paino noussut ekasta neuvolasta 6,3kg
RR 119/70
Pissa puhdas
Hb ei mitattu
Sf 25 (keskikäyrällä mennään)
Syke 137 ja liikkeet ++

Nyt vaan omaa napaa, pitää mennä lepäilemään, kun mahaa vähän jomottelee...
Hyvää vointia kaikille ja pysytäänhän vielä kasassa...:hug:

-Niiskuneiti ja tytteli 29+4-
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Täällä yksi siitepölyallergikko. Just lääkärikäynnillä lääkäri mainitsi, että voin käyttää normaalisti aiemmin syömääni allergialääkettä tarvittaessa. Lisäksi mainitsi nenäsuihkeitakin joita voi käyttää. Ite kuitenkin jo viime kesänä kun oli raskaaksi tulo yrityksen alla, päätin kokeilla olla ilman lääkkeitä. Oon lähes kaikille kasveille allerginen ja silti omaks yllätykseks siedätys onnistu tosi hyvin. Tän kesän meinaan siis myös mennä ilman lääkkeitä.

Mulla on vitutuskäyrä noussu ihan taivaisiin :ashamed: Jokseenkin jopa naurettavaa, kun ei tässä oo mitään mistä valittaa ja kaikki kaikin puolin hyvin… Jostain syystä vaan kaikki ne pikku asiat ärsyttää aivan tajuttomasti. Lähes joka päivä tekis miel kilahtaa jollekin (vähintään koiralle). Onneks oon pysty nielemään raivokohtaukset. Ja tähän vitutuksen kasvamiseen riittää siis ihan vaan se, jos koira jostain syystä haukku ovikellolle, bussipysäkillä napottavat ihmiset seisoo keskellä pyörätietä (mun eessä), työpaikan oven eessä joku vetää körssiä intohimosesti, töissä radioasema rätisee, sukkahousuista löytyy reikä... |O Niin tekis vaan mieli räjähtää. Yhdyn NelHM:n ajatukseen, että känni vois auttaa :D Pullo punaviiniä, niin johan unohtus vitutus, säryt ja kaiken maailman kolotus. Hoh :LOL:
(Pitääkö tähän kohtaan kuitenkin mainita, etten oo tosissaan tippaakaan ottanu alkoholia, etti jo tässä vaiheessa saa huono äidin leimaa ;))

Näillä ajatuksilla poksutaan 29+0!:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Miltsu87
Poksistapoo 27

Ultrassa kaikki hyvin... Syytä suureen sf mittaan ei löytynyt. Normaalikokoinen ja rakenteinen tyttö. Arvioitu syntymäpaino 3800grammaa. Tämänhetkinen paino 1052g. Perätilassa uiskenteli ja temppujaan teki. Yhtään liikettä en tuntenut mut niin se vaan siellä pörräsi :popcorn:

Parin viikon päästä on vielä yksi kokoarvio, kunnan tarjoama. Meinaan mennä, koska tarjotaan.. Ihan mielenrauhaa se tuo kuitenkin. Jospa ois silloin kääntynyt "oikeinpäinkin" Ilmeisesti juurikin tuo perätila on hengenahdistusta aiheuttanut mulle.

Niiskuneiti mulla on yhdellä kaverilla vuodellut koko raskauden, eikä saatu selville että miksi.. Ihan terve vauva syntyi, joskin jo viikolla 37.. Tsemppistä kovasti ja lepäilehän. :heart:

Punaviinistä joku mainitsi.. Täytyy sanoa et maistuis mullekin. Hermot on kireellä täälläkin. Mua kiukuttaa jostain syystä eniten töissä.
 
Allergisille hyvä linkki:
HUS - Astma ja allergiat

Ja kaikille, HUSin Teratologinen tietopalvelu on ihan loistava apu lääkepohdinnoissa odotus- ja imetysaikana. Puhelinlinja siis, ja nuo nettisivut yleisimmistä asioista.

Itse varmaan yritän pärjätä nenälääkkeellä ja silmätipoilla, ja jos oikein ottaa henkeen, niin Zyrtec tms. Jotkut pillerit vaan tuppaa väsyttämään ihan kamalasti, niin nykyisessä olotilassa en sitten varmaan jaksaisi yhtään mitään. On nimittäin vähän virta loppu...

Mielialoista, pieni flunssa ärsyttää just nyt, muuten pahimmilta tunnekuohuilta on (vielä) säästytty. Mutta nyt on alkanut sellainen itsesäälinen märehtiminen, kun RDn takia tuota sokeritasapainoa on koko ajan vaikeampi pitää. Mitä mä syön aamiaiseksi, kun viljat, maitotuotteet ja hedelmät nostaa sokereita?? Pihvin? Yhyy!

Hyvä punkku kelpaisi mullekin, mutta ennen kaikkea haaveilen ateriasta, jossa olisi kaikkia ihania raakoja ja graavattuja lihoja ja kaloja, pastöroimattomia juustoja, valkoista leipää, pullaa, kakkua ja keksejä. Ja suklaata ja jäätelöä. Paljon kaikkea! Mutta ei. Kaikki makea on ihan poisluettua seuraavat 10 viikkoa, ei ettäkö olisin niin supertiukka, mutta kun siitä tulee niin paha olo heti. Yhyy!

(Kiitos kun sai valittaa) :)
 
Ai niin ja rinnoista piti sanoa, mulla ei oo tullu mitään, eikä tullut edellisessäkään raskaudessa, vaikka sittemmin maitoa tuli vaikka kuinka paljon. Viimeksi ne pysy sinnikkäästi omassa niukka A- koossaan kunnes maito nousi, ja kasvoivat just ja just B-kokoon. Palautuivat sittemmin lähtökokoonsa. Nyt ne on ehkä muistanu jotain edellisestä kerrasta, ja huimassa "täyttää A-kupin"-koossa. Imetysaikoja odotellessa... :)

Sanottakoon vielä, että mulla on niin vahva pienitissisen identiteetti, että tuo B-kupin käyttö oli aika hämmentävää. Olin iloinen kun palasin takasin A-luokkaan. :) Eli kirjaimellisesti pienet murheet mulla, kun kaverit on painiskellu useiden kuppikokojen muutosten kanssa, ja pohtinu riittääkö aakkoset liivikaupassa ollenkaan.
 
Pienitissisen identiteetti :D Jotenkii vaan niin hyvin sanottu.
Tuleekohan sitä tissi-identiteettikriisi, jos ne vallan tästä muuttuu eri kokosiksi :D

Mulla tullu noin viikon ajan just semmosta kellertävää öljymäistä nestettä tipottain rinnoista. Oletin sen ensimaidon olevan maidon näköstä, joten tietenkii piti silloin googletella, että onko mussa jotain vikaa :p
 
Pakko vaan kommentoida pariin asiaan:

Punaviini, kiitos nam, voisin vetää vaikka koko pullon :p

Pienitissisen identiteetti löytyy täältäkin. En esikoisen odotus/imetysaikana ollenkaan pitänyt runsaista muodoistani (miehellä ei tosin ollut mitään sitä vastaan ;) ) ja olin ihan tyytyväinen, kun sain kroppani takaisin. Siinä kyllä lähti vähän aikaisempiakin, että ei niitä sitten enää paljon ollut. Mutta silti ne on kivemmat ku nää ihme daisarit :D
 
LittleOne, tulee :) Mä meinasin alkaa itkemään kun näin peilistä mun tissit kun maito nousi. Sellaiset "silikonit meni pieleen", aivan kivikovat ja muoto hyvin geometrinen, painovoimasta piittaamaton puolipallo, koko outo ja niin arat, että luulin (olin varma), etten voi koskaan enää pukea mitään yläosaa. Oli marraskuu ja toisin sanoen olisin tuomittu sisätiloihin ainakin puoleksi vuodeksi. Tai siis ikuisesti. Eli tosi järkeviä, hyvällä perspektiivillä varustettuja tuoreen äidin ajatuksia. Be prepared. :)
 
Eulalie, ootko käyny RD neuvonnassa? Mulla oli se eilen ja aika tarkkaan ne neuvo siellä miten syödä oikein! Luonnonjugurtti, lisukkeeksi vaikka marjoja tai hedelmiä toimii hyvin aamupalana. Itse tosin söin tänään pari viipaletta ruisleipää ja omenan ni sokeriarvo oli tunnin päästä 5,2.
 
RD-seurannasta. Kotona pitänyt ruokapäiväkirjaa ja tehnyt ne pakolliset mittaukset. Mulla on ongelma ton paastoarvon kanssa, on aina sen 5.3 tai ylikin. Muutenkin mittaukset koko ajan rajoilla. Jorvista oltiin yhteydessä, ja sinne laitoin arvot menemään. Lääkäri tutkii ne ja sitten sinne tulee kutsu.

Vauveli täällä perätilassa edelleen ja reilun 1600g jo nyt ultran mukaan.

Viineistä.. Mun tekee mieli kuoharia ja päärynäsiideriä. ;)

Ollaan miehen kanssa lähdössä kuun lopulla melkein viikoksi kahdestaan Prahaan. Kiva pikaloma ennen vauvan tuloa. :)

MJ ja Iso-Iita 27+3
 
  • Tykkää
Reactions: kärhö
Ääh, älkää puhuko punaviinistä, alkaa vaan himottelemaan entistä enemmän... Just se olotila kun kaataa sen lasillisen ja rojahtaa johonkin sohvalle tietäen että nyt mä nautiskelen tätä rauhassa tässä ja that's it. Ja kaikki ihanat ilmakuivatut kinkut ja muut kielletyt mitä punkun kanssa tulee usein naposteltua. Kuola vaan valuu kun ajattelenkin asiaa :D

Mun B tisseillä on kriisi koska ne on nykyään raidalliset seepratissit :stick: Niille tuli ihan raskauden alussa joku 0,25 dl (tieteellinen arvioni) lisää tilavuutta ja riks raks poks sanoi iho repeytyen joka suunnalta. Mut tykkään niistä silti kun ne on vähän uhkeemmat ku normaalisti. Pelottaa vaan miten ne ratkee sitte kun se maito nousee :confused:
 

Yhteistyössä