<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

Aviator, kiitos! Pitää ootella siis päätöstä ja kattoo mitä siinä sanotaan!

Mulla oli sf-mitta 24 viikolla 24 cm. Oli vähän käyrien alapuolella, eka mittauksessa se oli 21 cm ja oli vähän käyrän yläpuolella.

Naene, katoppa hotla hintoja esim. Hotels.comin kautta! Ja holiday innin voi varata holidayinn.com halvemmalla ku holidayinn.fi kautta ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Neuvolakuulumisia täältäkin:
Rv: 25+6
Paino: +400g/vk eli alusta noussut 6,7kg pääsin siis uudelle kymmenelle! ;)
RR: 124/75
Hb: 134 (Syönyt koko raskauden multitabs raskaus, jossa rautaa)
Sf-mitta: 25cm, hieman keskikäyrän yläpuolella
Turvotus: -
Syke: 140
Tarjonta: ilmeisesti perätila! Sellainen pyöreäpallero tuntui ylhäällä... :D
Kaikki muutenkin tällä hetkellä hyvin! :heart:

Neuvolatädeistä ollut puhetta... Mulla ihan mukava, vähän ehkä ujo, mutta kun minä olen niin kova puhumaan, niin korvaantuu sillä! :LOL: Kuuntelee kyllä sujuvasti ja on myötätuntoinen. Neuvoa saa kun kysyy... ;) Täällä lääkärineuvola 3krt. Yhdesti olen nyt käynyt ja seuraavakäynti nyt 17.4. Täällä ei ultrata lääkärikäynnillä tai ei ainakaan ekalla kerralla. Muista en kyllä tiedä, kun tämä esikoinen! :) Täällä myös ihan tk-lääkäri, kun pieni paikkakunta. Täällä ultrataan 3x, ekalla neuvolakäynnilla alkuraskaudessa ja sit terveystalolla viereisessä kaupungissa nt-uä ja rakenne-uä.

Juliet 25+6
 
täällä oli muutama viikko takaperin sf mitta 27cm (toi on korkein mitta kaikista raskauksistani samoil viikoilla) ja kivuista päätellen on nyt varmasti pompsahtanut pilviin..eipä takkikaan mahu enää mikä mahtui kyl 2vk sit =P nythän ne lapsukaiset alkaa kasvaa hurjaa tahtia ja samoin masu =D
 
Täällä Kouvolassa neuvola on kerran kuussa rv 30 saakka, jonka jälkeen 2 viikon välein. Viimeinen kk taisi olla sit vielä sen viikon välein! Neuvolalääkäri on 3 krt raskauden aikana, ja ei ultrata! Lääkäriaikaa varattu 15min (+15min. terkkarin mittaukset). ja normaali neuvolakäyntiin varataan se 30min! :) Täällä normaalisti oma neuvolalääkäri, mut meidän lekuri lopetti siinä vuoden vaihteessa, ni nyt sitten (oikee lottovoitto) saatiin aluesairaalan naistentautien ylilääkäri/gynekologi meille lääkäriks koko loppu kevääks :p jeejee!
Täällä käyty viime viikolla myös neuvolassa & neuvolalääkärissä:
Eli silloin oli 26+1
Painoa tullut vajaa 8kg alusta
RR: 119/70
Hb: 115 (noussut Retaferin avulla 110:stä :p)
Sf: 23cm ja keskellä käyrää mennään
Vauvan syke: 156
Turvotus: -
Liikkeet: ++
Perätilassa vielä poitsu on
Kohdunkaula: 3cm (sama kuin alussa)
Kohdunsuu: Kiinteä ja kiinni

Eli hyvin menee :)

Lääkäri sanoi minun iskias-epäilykset olevan noidannuolia mitä silloin sain! Onneks ei oo nyt taas tullut vähään aikaan niitä (kopkopkop)!! Ja harkkareitakaan ei oo nyt tullut taas varmaan viikkoon!

tuulentyttö on kyllä aika kova tuo sinun sf-mitta! :D josko se sieltä alkais pikku hiljaa tasottumaan!! :)

BF & poitsu 27+0 POKSPOKS enää 10 viikkoo täysaikasuuteen :p
 
EILEN POKS POKS 30+0!!!

7vko:a täysiaikaisuuteen!! Hurraa!! Aika on mennyt aika nopeasti ja hyvin ennen kuin supistukset alkoi. Eli ne alkoi nyt kiusaamaan ovat osa kipeitä osa kivuttomia..
Kaksoskärryt valittu! tosiaan tänään käytiim sitte varaamassa. Päädyttiin EasyWalker duo plus oli vaan niin hyvän tuntuiset. Hintakin oli tarjouksessa 549e ja koppa 90e. :)
Kotiin ne tulee ensi kuun lopulla!
Kuopus on hyvä kuntoinen kuitenkin ensi viikolla taas voidaan huonosti kun on uudet sädehoidot. Aika rankkaa tämä on..
Tämä vauva tulee olemaan viimeinen lapsemme, onko muita???


Katsu ja MiNi 30+1
 
KatsuAmsku: Meilläkin tulee tämä toinen olemaan se vika lapsi. Mistä te muuten saitte noin edullisesti noi Easywalkerit? Tai lähinnä tuon kopan? Me ollaan päädytty noihin samoihin tupliin (mähän näitä sulle ehdotinkin aikanaan) ja tilauksen teen huomenna vissiin. Lastenturvan nettikaupasta olin aatellut tilata kun siellä näyttäs olevan 549e+159e yhteishinta. Vointeja teidän pikkuiselle hoitoihin ?

Terese ja pikkutyttönen 28+1
 
Ehtoota

Hirmusesti juttua, kun aamulla viimeksi käynyt lukee =).

tuulentytölle tsemppiä, että ei ois hirrrrmu iso vauveli siellä kasvamassa.
LittleOne Onnea puhtain paperein selvitystä sokerirasituksesta =)!
Ja onnea kaikille hyvistä neuvolakuulumisista ja jaksuja vaivoista poteville!

Huomenna ois tasan 8 vkoa täysaikaisuuteen!! Jaksaajaksaa! Vaikkakin usko taas ollut kovilla. Aamun hehkutus hyvästä olosta kääntyi kauppareissun ja muun hieman vauhdikkaammalla otteella toteutetun touhun jälkeen tuskaksi. Kaiken lisäksi, tästä lepäämisestä olen saanut pahemman puoleisen jumin tonne yläselkään :( :headwall:. Mulla normitilassa toisinaan menee selkä niin pahasti jumiin, että menee 2-3 vkoa saikulla ja Tramal-kuurilla vain laukeaa.. Ei kiva. Toivon, että tää tästä nyt vähä alkas helpottaa, koitan edes venytellä minkä voin. Huomenna ois se cervix kontrolli.. samalla aion kyllä purkautua kaikista vaivoista.. toivon, että sais tarvittavaksi jotain Panadolia tujumpaa. Parempi sekin varmasti on, kun kivuista masentunut ja itkuinen äiti seuraavat 8-10 viikkoa.

Hyvää yötä kaikille :wave:

Nelli ja Rusina 28+6
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
Huomenta!

Täälläkin sokereista päästy läpi, paasto ja ekan tunnin arvot rimaa hipoen alle, mutta kahden tunnin jälkeen reippaasti alle. Mutta syömistä saisi edelleen tarkkailla..

Onnistuin tänä aamuna kääntymään jotenkin hassusti kyljelle, tuli kauhea kipu, varmaan jotain kudoksia siellä repeili tms. :( autoon meneminenkin sattui, mutta muuten kipua ei tunnu. Tähän jatkuvaan kropan "hajoamiseen" alkaa kyllästyä. Juuri viime viikolla saikkuilin kipeän olkapään kanssa. Toivottavasti pääsiäisen aikana olisi jo kunnolla kunnossa.

Terkuin, Vanilla Tea ja 27+0 POKS poks!
 
Hei kaikki!

En oo aikoihin kirjotellu,enkä paljon lueskellukkaan.

Masennuslääkkeitä oon nyt syönyt hyvän aikaa,ja tuntuu että ehkä tää tästä vielä iloks muuttuu, (kop,kop..koputtaa puuta).

Sokereista jäin toisessa rasituksessa kiinni,
nyt sitten täytyy opetella syömään säännöllisemmin,ja terveellisemmin.
Mittarin saan kotiin varmasti jo ensviikolla.

Tyttönen on kovin vilkas masukki,ja hikkailee paljon ;)
Massu on iso,viimeviikolla sf.mitta rv.29+2 oli 30cm.

Äippä & masunasu rv.29+6
 
  • Tykkää
Reactions: evamaria82
Uskomatonta kyllä, että meitä on jo sata!

On kyllä älyttömän mukava lukea mahollisimman monen juttuja. Kuitenkin jo hyvin useeseen otteeseen päästy toteemaan, että jokainen odotus on ihan omanlaisensa ja kaupunkikohtaset käytännöt eroo ja fiilikset ihmisillä vaihtelee. Tällä hetkellä kun tuntuu, että nää raskausjutut on niitä ainoita mitkä kiinnostaa, niin ihana päivittäin lueskella teijän juttuja. Myös ne ketkä enempi vaan taustailee ja lueskelee, niin käykää välillä kirjottamassa, oli sitten alapää-, oire- tai neuvolajuttuja. Kyllä täällä utelias lukija löytyy joka ikiselle jutulle! :D

Sitten kun tässä äippäloma alkaa ja rupee H-hetket lähenemään, niin vähänkö sitä varmaan asuu tällä palstalla. Jänskäilee toisten puolesta ja ehkä jopa ärsyttävyyteen asti veikkailemassa milloin kukakin jakautuu :whistle:

LittleOne 28+6 :heart:
 
LittleOne Mä peesaan joka sanaasi, mitä kirjoitit =)!!
kuumeilevaäippäx3 Hieno juttu, että olet saanut masennukseen apua, kyllä se lääkitys varmasti auttaa ja aurinko omalta osaltaan toivottavasti myös. Jaksamista :hug:

(.) Lääkärireissusta.. Paikat taas pehmentyneet lisää, mutta sai kuitenkin 3 cm vielä kanavaa, että tilanne siinä määrin hyvä vielä. Saikkua tul isinne äippäloman alkuun asti. Panacodia määräs kipuihin tarvittaessa. Kuukauden päästä taas uusi cervix kontrolli. Oli hyvä, kun ennen sisätutkimusta tunnusteli vauvaa, sanoi, että on perätilassa, mutta ei hätää, kerkiää kääntymään vielä. Sanoin, että olen kyllä eri mieltä, mutta piti pintansa ja pyysi tunnustelemaan kuinka kalloluut tuntuvat tuossa ylhäällä.. kova pallerohan siinä tuntui. No sitten teki sisätutkimuksen ja oikein kovaan ääneen tokasi, "PÄÄ"!! Pää on tuolla, tuntuu sormiin :LOL:. Mä vaan, että niinpä. On niin alas vauva laskeutunut, että ei palpoiden sitä "kiinni" saanut enää. Ja tosi kovakouraisesti teki sisätutkimuksen, se jäi harmittamaan, tai siis sattumaan :(. Tuli mieleen ne vikat neuvolakynnit, missä aiemmin myötuntoinen th on pyöritellyt tuota alapäätä käynnistymisen toivossa... tässä sattu samalla tavalal, kun oikeen poras kohdunsuuta. Toiv. ei nyt saa mitään aikaseks muuta kun kipuilua sinne kohdunsuulle..

Ihanaa aurinkopäivän jatkoa kaikille. Tää jatkaa kotona huilia ja aikoo liikkua voinnin mukaan hetkittäin ulkona!
 
  • Tykkää
Reactions: LittleOne
NelHM Mulla viimosen kk aikan joka sisätutkimuksen jälkee vuotaa hiukka verta. Ja sattuuki aina :( Kovakourasta porukkaa nuo lääkärit! Kun vertaa sit esim siihe, et seksi ei aiheuta moista.

Kuumeileva äippä tsemppiä ja voimia sinne kovasti :heart:

Mulla ois huomen taas äippäpolil kontrolli ja kovast taas jännittää, niinku aina. Ei kai siihe ikinä totu. Vaik käy siel kahen viikon välein.

28+2
 
häpimama Mulla ei vielä tätä ennen ole sattunut, koska tarkoituksella tooosi varovasti kahtoneet/koittaneet kohdunsuun tilanteen, ettei provosoisi supistelemaan lisää.. nyt en tajua miten tää tällai runttas :O. Tehny sama lääkäri jo kahesti aiemmin tässä raskaudessa sisätutkimuksen ja kivuitta menny. Aika inhottavasti nipistelee kohdunsuulle vieläkin, mutta ei tule mitään vuotoja. Juu, seksi ei satu muakaan noin, ainoastaan häpyliitokset koetuksella siinä touhussa kyllä on :O. Ja tsemppiä polikäynnille!!! Tuu taas kertoo kuulumiset =)!
 
Mulla on siis huomenna se lääkäri ja jännittää kyllä ihan kohtuullisesti. Sen lisäksi su-ma yönä tuli AIVAN JÄRKYTTÄVÄ suonenveto jalkaan ja pohje ja takareiska on vieläkin kipeänä. Sillai "jäykkänä"

Kuinka kauan voi kipuilla suonenvedon jälkeen vai täytyykö tässä käydä tulppaa pelkäämään... :(

Voi mua ja mun pelkoja

Tuulentyttö ja Pompula 26+6 (Pompula pomppii ihan mielissään massussa, et ei onneksi jaa äitinsä hätää :D )
 
Tuulentyttö kyllä tuo suonenvedon aiheuttama jäykkyyys aikansa kestää, ei sillä ole kiirettä noin vaan vetreytyä ;D Pirunmoisia ovat suonenvedot kyllä, toivottavasti eivät palaa. Aina jos nousen varpailleni niin meinaa krampata, ja kyllä sitä nyt ihmisen pitäis varpaillen kyetä nousemaan. Sitä varmaan noustaan varpailleen taas vasta synnytyksen jälkeen. Osaakohan sitä sillon enää hipsutella vai kävelläänkö loppuelämä norsuina 8)

Vähän piristi se, että työkaveri kävi sanomassa että käypäs kattomassa tossa lähellä oleva hänen lapsensa päiväkodin kirppis, paljon vauvakamaa tosi halvalla! Ajattelin että ihan hyvä idea, en ole kirppikselle vielä päässyt käymään. Mutta totesin että missäs vaiheessa mä siellä kävisin. Katottiin kalenterista että just tässä kolmen ja neljän välissä tietysti! No mähän menin, katoin niitä kuteita enkä jaksanut penkoa hittoakaan. Mutta onneksi siellä oli myyjäiset jossa oli mokkakakkua. Mä vedin kakkupalan ja lasin mehukattia ja katselin lasten kuvia seiniltä. Ihan mukava breikki.

Tuli mieleen tossa että tämä kyseinen päiväkoti järkkää nuo myyjäiset joka vuosi. Tuloilla ne rahoittavat päiväkodin jokavuotista matkaa. Mä päivittelin tätä jo viime vuonna ja päivittelen nytkin: päiväkodin matka suuntautuu joka vuosi johonkin etelänmaille! Kuinka moni päiväkoti käy lapsikatraineen Espanjan aurinkorannikoilla?? Toivottavasti tuo on poikkeus, musta se on jotenkin käsittämätöntä että päiväkoti roudaa kaikki vekarat ulkomaille lomailemaan. Absurdia! (Mutta melkoisen siistiä mitenhän oman muksun saisi tuonne päiväkotiin....)

Naene 30+0 POKSSS
 
Suonenvedoista Mulla on vetänyt ihmeen vähän suonta pohkeesta, mutta ne kerrat kun on sen tehnyt, jälki on kamalaa! Mulla on samanlaiset jalat kuin vanhoilla mummoilla :snotty:. Pari kuukautta sitten purkautu oikean jalan pintaverisuonia ja siitä lähtien ne violetin-punaisen-mustat mustelmat ja purkaumat jalassa komeilleet.. suonikohjuja tullut, säären puolelle, hyi helvata! Vkl veti suonta vasemmasta pohkeesta ja tuloksena järkyttävä mustelma/purkauma-mollukka :kieh:. Eilen illalla vahingossa sen huomasin ja sain ihan järkyttävän hormoni-hepulin. Aloin purkautumaan kaikista näistä hiton vaivoista ja miten kamala kauheen näkönen oon ja vasta kolmekymppinen.. nauraa hekotin ja välillä itkin ihan valtoimenaan.. sit petti alakerta ja lurahti pissaakin housuun :ashamed:.. sit nauratti lisää ja kohta itkin jo niin, että nenä tukossa :O. Mies kahteli vieressä, että ei taida ihan täysillä tuollakaan nyt mennä... Onko teillä muilla ollu tällasia kohtauksia? Tää oli mun toka, ja itsekontrolli menee täysin itkun ja naurun suhteen, en hallitse niitä tunteenpurkauksia olleskaan :headwall:
 
Tuulentyttö: Minulla oli Sf-mitta rv25+3 29cm ja jos siitä on omaa käyräänsä jatkanut kasvua, on sinun viikoilla melkolailla samoissa mitoissa. Minulla tosin koko raskauden ajan on käyrä kulkenut saman verran yli yläkäyrän, eikä selvää hyppäystä ole tullut missään vaiheessa. Suonen vetoa on ollut minullakin aamuöisin, ja pahimman jälkeen kipuili pohje pari päivää.

4D ultrassa käyty tänään: Huimasta Sf-käyrästä huolimatta vauvan painoarvio oli 1290g. Lapsivettä oli normaalisti ja istukkakin vaikutti kaikin puolin normaalilta. Edellisessä raskaudessa vauva painoi rv 28+5 paljon enemmän eli 1670g.

Neuvolalääkäreistä on ollut puhetta: Minulla ei kemiat oikein kohtaa meidän tk:n neuvolalääkärin kanssa ja olen tietoisesti kieltäytynyt hänen luokseen menemästä. Nyt olen siis käynyt kahdesti yksityisellä, jotta olen kuitenkin lääkärin kanssa asioista jutellut.

Rintojen raskaudenaikaisesta maidonerityksestä kysyisin: Minkähän oloista/väristä tavaraa teiltä muilta noista rinnoista mahtaa tulla? Minulla ei ainakaan maito tule ensimmäisenä mieleen, kun tuotosta katsoo. Näyttää lähinnä kellertävältä, jopa öljymäiseltä. Viikko sitten huomasin, että jotain sieltä tulee. Uskomatonta, mutta asia hieman huolestuttaa, vaikka viides kerta on jo odottaa. En yhtään muista aiemmista raskauksista, miten niiden aikaan oli. Minulla oli vuosi sitten tutkimukset päällä rintasyöpäepäilyn takia, joten siksi tämä asia ehkä nyt niin paljon vaivaa mieltä. Lääkärille tänään toki asiasta mainitsin, mutta hänen mielestä kaikki on ok.

Kultatiuku ja vauva rv 28+1
 

Yhteistyössä