<3 Kesäkuun Kullannuput 2013 <3 *maaliskuussa*

Ihan samanlaiselta kuulostaa. Kun kipu iskee, en voi tehdä muuta kuin haukkoa henkeä.

Nyt menkkajomottelee ja jalat puutuu (kuopuksen kanssa menin sairaalaan samasta syystä, ja 3h poika oli ulkona). Oon vähän kahden vaiheilla, soitanko uudestaan.
Nyt jomottelee aika kipeästi vasemmalle nivuseenkin.
 
Voivoi nyt MiiJane : /. Mutta eihän siinä mitään menetä, jos menisit näytille!? Paraskin oon sanomaan, mutta ite taidan jatkossa pitää sellasta "varmempaa" linjaa ja olla suorilta yhteydessä synnärille, missä osaavat ja tietäävät.. Joten soita säkin nyt vaan =)! Tuu sit kertoo voinnistas! :hug:
 
MiiJane76: mene ihmeessä näytille.. Minua kanssa supisteli ja jomotti niin että oli pakko lähteä käymään synnärillä tarkastuksessa. Onneksi kaikki oli hyvin ja vauva liikkui hyvin :) Toivottavasti kaikki on hyvin! :hug:
 
Mikähän MiiJanen tilanne? :attn: Oot varmaan lähtenyt näytille, kun ei kuulu...

Mulla kans niin hankala olla taas.. ärsyttää. Kaikenmaailman painetta ja tuikkimista alapäässä/alamahalla ja supisteleekin välillä. Väsyttää ja jotenkin vaan ottaa aivoon tää kaikki niin satasella |O. Onnenks Rusinante on melko vahvasti liikekannalla, ihan sattuu tuo hilluminen tuolla, kun täräyttää, kylki mustana kohta :heart:. Enkä mä ole muuta kun valittanut tänään..Sori.. joten painun nukkumaan ja huomenna uusi päivä, (odottaa että menisi iltaan ja pääsisi nukkumaan...) toiv. parempi. Hyvää yötä kaikille =)
 
Huomenta! Oli tultava heti aamusta katsomaan, olisko tullut MiiJanelta kuulumisia! Mikähän siellä on tilanne? Toivotaan, että kaikki on hyvin! Tsemppiä ja jaksamista!

Ei kuulosta nelHM tilannakaan kovin kivalta! :( ymmärrän että ottaa päähän! Ehkäpä tämä päivä olisi vähän valoisampi?

Omaa napaa: eilen olin töissä koko päivän ihan itku kurkussa. Olin tosi väsynyt ja sit ei tarvittu kun yksikin väärä sana joltakin, niin alkoi itkettää! Noloa ja tylsää ja rankkaa... Yhdelle työkaverille sitten juttelin ja se onneks lohdutteli ja halasi ja rohkaisi hakemaan sairasloma ihan yleisen väsymyksen takia. Ehkä se olis paras niin, mutta nyt ainakin tänään meen töihin ja viikonlopun en tee muuta kun lepään!

Dynamite ja pikku-Telle rv 27+2
 
MiiJanen Tilannetta tulin kurkkimaan.. Toivottavasti kaikki on hyvin :hug:

Dynamite Kuullostat niin uupuneelta. Ota ihmeessä saikkua. Ei ne fyysiset vaivat ole ainoa syy sairaslomaan. Ei toinna päätään levauttaa töiden takia. Tiedän tunteen, kun on töistä niin väsynyt, että itku meinaa päästä, jos vähänkin joku jotain härkkäsee sanoa tai joku oma työjuttu ei menekkään putkeen... Jaksuja, vkl huilaa! :hug:

Palaan astialle tässä aamun korvilla, mitäpä muutakaan mulla. Nyt laittelen pimut kouluun =)

Nelli&Rusinante 28+3
 
Illan jomotteli ja nukahdin tosi aikasin. Selässä vieläkin jomottelee ja meen tänään näytille, jos ei ota laantuakseen.
Hyvin kyllä sain nukuttua.

Jotenkin on kova kynnys sinne mennä näytille.

Pitäisi käpsytellä tuohon lähellä olevalle koululle. Tyttö haki liikuntapainoitteiselle yläasteelle ja tänään saa tietää, pääseekö vai ei. Yli 150 hakijaa, joista otetaan 24-28 poikaa ja 20-24 tyttöä. Mua varmaan jännittää enemmän kuin tyttöäni. Pelkään tytön reagointia, jos ei pääse. Ei hakenut muualle olleskaan, eli jos ei pääse, niin jatkaa lähikoulussa. Ainoa positiivinen asia on siinä, että sitten saa aloittaa espanjan valinnaisena kasilla.

Kiitos kaikille tsempeistä! Olette ihana tuki ja turva.
 
Viimeksi muokattu:
MiiJane Hyvä, että sait nukuttua. Kuulostelehan nyt vointia.. ja miten se kävely koululllekin vaikuttaa? Mä niin tiedän, että ei ole helppoa mennä, mutta mieluummin menee, kun miettii. Mä viimeksi purkauduin siellä synnärillä siitä, että on tullut ajatus siitä, kun odottaa jo neljättä, että ei tarvitsisi muka samalla lailla tukea. Ne sanoivat, että höpöhöpö ja ihan samalla tavalla saa ja pitää hakea apua, kysyä, mennä näytille. Vaikka paljon vertaavat edellisiin raskauksiin (esim. mulla ei ole riskiä ennenaikaisuuteen), niin silti jokainen raskaus on erilainen. Se lääkäri vain hoki mulle "pitää kunnioittaa kipeitä supistuksia näin pienillä viikoilla"! Älä epäröi mennä :hug:

Mua nukutti eilen kans kauheesti ja menin heti kympin jälkeen sänkyyn, nukahdin, mutta heräsin jo yheltä ekan kerran.. levottomia unia näytti ja pyörin.. puol seiskan pintaan ei enää uni tullut. Nyt väsyttää.. ja päätä särkee tää hapenpuute. Tässä aamusta putsailin pupusten tiluksia ja laittelin pimut kouluun, heti se tuntuu. Ei kait se auta kun istua ja maata taas tää pvä :(. Tylsä vkl tiedossa, lapset isällään ja mies töissä.. Täällä mä varmaan roikun kyllästymiseen asti. Olen kehitellyt tästä itelleni jo riippuvuuden :whistle:.. No mä en olekkaan Facebookeissa tmv., suokoon tää riippuvuus mulle siis.

Aurinkoista päivää kaikille!
 
Mulla on supistellu ja ollut näitä vaivoja ollut joka raskaudessa, mutta syntyneet 39+1, 38+2 ja 39+0.. Aika vissiin kultaa muistot tai sitten minusta on tullut jotenkin eritavalla reagoiva :headwall:.. Mutta en muista tällaisia kipuiluja ja näin jatkuvaa supistelua ja tuikkimista. Mä oon kuiteskin ollut kotiäitina ihan pienten kanssa aiemmin ja noin pitkälle päässyt kotona olemalla. Nyt isot muksut ja tosiaan olen päässyt helpommalla, kun töistäkin mut heivasivat huilaamaan.. silti tää on tällasta :O. Että kaitpa nää on erilaisia kaikki. Mutta on sellanen kykte tuolla, että mennään kyllä kesäkuulle nyt, mikä ois tietty hieno juttu! Aika vaan matelee.. odotan sitä, kun nämä tuntemukset ovat sallittuja ja hyvinkin toivottuja :D
 
Nel ja Miijane kovasti jaksamista ja menkää ihmeessä matalalla kynnyksellä näytille. Auttaa ainakin psyykkisesti, kun tietää, mikä on tilannne.
En halua pelotella, mutta jokainen raskaus on erilainen ja mulla on useammalla ystävällä yksi kolmesta lapsesta syntynyt viikoilla28-32 ja muut raskaudet olleet täysin normaaleja.

Mä olin eilen aivan passiivinen, torkuin vain sohvalla. Ilmeisesti talven työstressi purkaantui. Tänään olo on huomattavasti virkeämpi. Vaikka yöllä näin kauheita painajaisia. Mä olen tässä raskaudessa nähnyt usein unta, että biologinen kello tikittää ja mä olen sinkkuna. Hassua herätä todellisuuteen, että olen raskaana ja mulla on kaksi lasta ja ihana mies.

Mukavaa viikonloppua kaikille, lepäilijät yrittäkää tehdä olonne mahdollisimman miellyttäväksi!

Elselli
 
Do diin, nyt kävelty enemmän kuin viikkoihin. Tyhmää ehkä, mutta nyt sitten näkee, miten rupee supistelemaan.

Tyttöni pääsi haluammallensa luokalle. Tietty mä rupesin itkemään siellä kansliassa. Olin niin onnellinen ja tyttökin selkeesti liikuttui. Ensimmäinen iso etappi nuoruudessa. Käytiin sitten donitsilla (mä join vaan pirtelön) ja sitten käveltiin kotia.

Puhuttiin jo tulevaisuudestakin. Haaveili Espanjaan/Etelä-Amerikkaan vaihtariksi lähdöstä, mutta nyt sitten vaihtoehdot ovat Jenkit ja Australia. Tyttö haaveilee kahdesta ammatista: tanssinopettaja/jalkapalloilija ja sitten kunnon ammatti olis lakinainen. :) (oma haave oli liikunnanopeksi opiskeleminen, kunnes polvet petti ja jouduin mm.opettelemaan kävelemään lukion kolmosella=liikaa treeniä). Tuo lakimiehen ura tuli jokin aika itselle ihan puskista. Tyttö oli innostunut siitä koulussa mm.väittelytuntien seurauksena. :D
Mun vanhemmat ovat yrittäjiä ja mua ei ole koskaan potkittu eteenpäin akateemiselle uralle, mun perheessä arvostetaan ns.käytännön ammatteja. Muutenkin olen vastakohta mun muulle perheelle: matkustellut nuoresta ja lukemalla mennyt eteenpäin.
Jotenkin se taas vaikuttanut siihen, että itse potkin lapsiani eteenpäin ja korostan koulun tärkeyttä. Mun ex on taas vastakohta mulle: mennään sieltä, missä aita matalin. Hyvä työ hänellä on, mutta jotenkin puuttuu kunnianhimo tyystin.
Jotenkin hirveen herkällä päällä, kattelen tuota tyttöni ja vaan hymyilen kyyneleet silmissä.

Terkkari soittti, mun hemoglobiini oli labran mittauksessa 110, eli pikatesti oli antanut paljon matalemman tuloksen. MUTTA lääkäri soittaa maanantaina, koska kilppariarvot on huolestuttavan matalat. Tosin itse voin niiden suhteen hyvin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Naene ja Linneat
MiiJane Onnea tytöllesi =)! ja ihanaa kun pääsitte herkutteleen =)! On tuolla niin mahtava keli, että kyllä ulos oikeen on hinku lähteä!

Mä kävin tytöille Robinin keikka- dvd:n ostaa (oltii itekin siel Hartwallilla sillon), koska lupasin. Sain sellasen viiltävän kipukohtauksen autossa, kesti taas n. 10 min. Toosi hissukseen antaa muutenkin liikkua. Mä en tiedä, voiko nää tuikkimiset tuonne alapäähän ja alamahan kuumotukset/jomotukset olla vain sitä, että Rusina on niin alhaalla? Kyllä mua supistaakin aika ajoin, sen osaan erottaa noista kyllä.. Mutta vaivaista tämä meno on, tuskaista ennenkaikkea, höh :(.
 
moikka ja mukavaa perjantaita!

tänne ei mitään erikoista, perjantai siivousta yrittänyt tehdä, ei kovin hyvällä menestyksellä kun lapset pyörii jaloissa. lääkäri neuvolassa käyty alkuviikolla ja kaikki kunnossa. painoa pienellä 820g ja paikat pysyneet kiinni hyvin. mutta tyyppi jököttää edelleen perätilassa...alkaa jo huolettaa vaikka tiedän että kerkeää kyllä vielä kääntyillä mutta kun on ollut näin aina kun on ultrattu ja täällä ultrataan melk joka kerta. ja noi toiset lapset olleet pää alaspäin jo ennen rakenne ultraa..mites muut joilla vaavi perätilassa niin jos ei siitä kääntyiskään koittaisitteko synnyttää alakautta vai valitsisittako suoraan sektion?
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*
Mä en varmaan uskaltas synnyttää perätilavauvaa, ajatuskin kuullostaa liian hurjalle :O. Mulla nää kaikki ollut aina rt jo puolen välin jälkeen, tää nyt oli pt vielä rv24, mutta nyt ollut jo jonkin aikaa rt, sais pysyäkin!
 
Mä en kyllä enää suostu edes käännökseen. Ei ollut niin kamalaa kuin kuvittelin, mutta jätti silti kammotuksen.

Btw, ei sillain supistele, tuikkii kyllä vasemmalle alavatsaan, mutta suht ok olo, vaikka tuli käveltyä paljon.
 
Ensiksikin jaksamista kaikille!

Ja sitten omaa napaa: Voitteko kuvitella, kuinka hämmästyin, kun avasin vakuutusyhtiön kuoren ja sain todeta meidän saaneen vauvalle vakuutuksen!

Olin ihan sata varma, että vakuutusta ei saada näin raskausaikana, sillä minun BMI oli raskauden alussa 34, olen jo 36v ja meillä on 50% riski saada lapsi, jolla on sama oireyhtymä/syndrooma kuin kahdella aikaisemmalla. Kaiken lisäksi tuleva sektio on minulle viides.Edes mitään rajoituksia ei vakuutukseen tule! En voi edelleenkään uskoa tätä todeksi, hyvä että edes viitsin täyttää sen hakemuksen, koska olin täysin varma kielteisestä päätöksestä. Kannatti sittenkin vaivautua täyttämään ne.

Olen menossa toistamiseen 4D-ultraan 26.3. En ollut tyytyväinen aiempaan ultraan ja sen antiin, joten otamme uusiksi toisessa paikassa, vaikka kukkarolle käykin.

Kultatiuku ja vauveli rv 27+4
 
  • Tykkää
Reactions: Naene
Onnittelut Kultatiuku vakuutuspäätöksestä. Aika yllättävää mutta joskus käy hyvin :)

Perätilasta Mulla vaavi ollut koko ajan perätilassa mutten osaa vielä huolestua siitä. Ajattelen että kuka sitä nyt kuukausitolkulla jaksaa ylösalasin olla :D Eikä lääkärikään mitään ole siitä sanonut että pitäisi huolestua. Tietty tää on mun eka niin en voi verrata mihinkään aikaisempaan. Mutta en tiiä kyllä haluisinko synnyttää perätilavauvaa :/ Eikös sillon leikata se epparikin ihan rutiinisti? Ei se sektiokaan hauskalta kuulosta että ulkokäännöstä varmaan haluisin koittaa jos semmonen tilanne tulis.

(.) Mun mies lähti pääkaupunkiin tekemään yhden kokeen ja viettämään pari päivää kaverinsa kanssa. Harmitti etten voi koirien takia lähteä mukaan (ei voida ikinä mennä mihkään yhdessä kun ei ole koiravahtia) mutta mies sanoi että kyllä hänelläkin pitää olla jotain omaa hauskaa kun minä saan olla raskaana :p On ilmeisesti vähän kateellinen kun hän ei pääse tuntemaan liikkeitä yms. Mitenköhän sitä sais otettua enemmän mukaan tähän odotukseen. Ei varmaan mitenkään kun ei se ole oikeen innostunut noista hankinnoistakaan. Kai se on niin että tuleva isä on aika ulkopuolinen kunnes se lapsi tulee tähän maailmaan.

Onnea MiiJane tytöllesi ja sulle myös. Ihanaa kun nuorilla ihmisillä on haaveita ja unelmia. Toivottavasti jaksaa tehdä hommia unelmiensa eteen.
 
Miijane onnea tytöllesi, ihanaa luettavaa :)

Neuvolalääkärin kuulumisia:
Painonnousu alusta: 7kg
Verenpaine: 116/68
Hemoglobiini: 111
Sf-mitta: 24
Pissa: puhdas
Syke ja liikkeet: ok
Kohdunkaula: Kiinni ja kiinteä

Eli kaikki täällä oikein hyvin. Sikiön painoarvion kohdalle lääkäri kirjoitti että Laaja. Mitä hittoa sekin tarkoittaa? Että kohtu on laaja ja sikiö mahtuu hyvin liikkumaan? Vai että mun mahassa on joku super suuri ja laaja sikiö? :D

Muutenkin tosi outo lääkäri. Tämä oli se kerta, kun miehen olisi pitänyt tulla mukaan, mutta eihän tuo päässyt kun me ollaan samalla työpaikalla niin ei voinut millään molemmat lähteä. No, se piti kauhean kuulustelun se lääkäri, meidän parisuhteesta ja taloudesta jne. En edes tiedä, miten päädyttiin keskustelemaan mun nuoruudesta ja mun esikoisen isästä..

Minä olen muuten synnyttänyt perätilavauvan, siitä kirjoittelinkin jo täällä aiemmin. No, mainitsin tälle lääkärille siitä, että pelkään ettei tämä seuraavakaan käänny, niin se vaan sanoi mulle että no ei kukaan lääkäri enää nykypäivänä osaakaan perätilavauvan synnytystä hoitaa ja saat kyllä sektion jos haluat. Olin siinä vähän että wtf?? Vai ei kukaan lääkäri osaa. Just. Eli siinä oli se keskustelu siitä pelosta. Se oli kyllä niin pelottavan omituinen se nainen.
Muutenkin siitä, kun se kuuli että meillä on jo molemmilla miehen kanssa edellisistä suhteista lapset niin siihen se akka sanoi, että "sellaisia ne nykypäivän suhteet on, että kestävät vain hetken ja sitten taas erotaan". Kamala nainen.

Jäi kyllä kaikki mieltä askarruttavat kysymykset kysymättä siltä naiselta..

Linneat 26+5
 
Viimeksi muokattu:
Linneat tosta sai hyvät naurut, olipa kiva lääkäri :LOL: tulee mieleen yksi lekurikäynti kauan ennen raskautta, astuassani lääkärin huoneeseen tämä vaan koko aika peilasi itseään peilistä ja korjaili tukkaansa. Oli mies, jostain etelänmailta kotoisin. Mä siinä yritin esittää mun vaivaa eli massiivinen ruhje persauksissa mutta se vaan tuijotti itseään peilistä ja korjaili sitä fledaansa. Tuon neuvolalekurin kommunikaatio kuulostaa vähän saman tasoiselta kokemukselta :LOL:

Kaverille syntyi just vauva, 9 viikkoa etuajassa. Se painoi jotain päälle 800g. Serkullekin syntyi tossa joku aika sitten vauva, se syntyi 4 kuukautta etuajassa!! Painoi jotain päälle 200g. HURJAA! Mulle iski nyt into tilata kaikki kamat himaan, H-E-T-I. Se olisi sen luokan katastrofi jos tuo nyt rupeisi syntymään, enkä kyllä usko että sillä on siihen aikomuksiakaan, mutta se ei kertakaikkiaan voisi tapahtua. Ei ole koti missään kunnossa vielä, ei ole tavaran tavaraa, on niin paljon tehtävää vielä ennen kesäkuuta ettei tähän väliin voi syntyä kukaan. No mutta sainpa tilattua koppaa ja adapteria vaunuihin, itkuhälytintä ja pinnasänkyä ja sitteriä ja turvakaukaloa. Huh. Jos joku voisi noi vielä sitten hakea kaikista posteista ja matkahuolloista olisi kiva.

Jonkin verran vielä töitä ja sitten treffaamaan ukkoa K-Rautaan josta puolestaan pitää ottaa matkaan kotiin lattialistat ja lisää maalia. Jotta voi sutia maalia pitkin poikin ja pistää lattiat lattialle.

Naene 29+3
 
Onnea kultatiukulle hyvistä uutisista =)!!
Linneat Onko nyt "surkeiden neuvolakäyntien- viikko" :LOL:. Pyllystä tollaset käynnit, onpa kyse th:sta tai lekurista!
Naene Voi mahoton, kun aikaseen syntyneet.. se pienempi ei varmaan eloon jäänyt :'(. Miten se 800g vauva jaksaa, selviääkö?

Lapset läks isälleen, tuossa tuota ukkookin kannustin lähtemään johonkin, mä en nyt jaksa sitä tai mitään. Oon varmaan kateellinen sille, kun käy töissä, ja mä en. Sillä on elämä, mä vaan eristäydyn. Kohta huomaa, ettei edes huvita lähteä mihinkään, vaikka saiskin.. No toivotaan että ei niin käy. Oishan se kiva viettää sosiaalisesti aktiivista elämää ja nauttia raskaudesta. Rusinantesta olen kyllä ikionnellinen, se ainakin on tällä hetkellä niin vain mun omaa ja suhteemme kehittyy koko ajan :D.. Melkonen tapaus on kyllä touhuamaan tuolla.. liekkö yhtä aktiivinen liikuja tule eolee kun sisaruksensa.. 8kk kävelee ja sitä rataa :whistle:. Se se oiskii, suoraan tissiltä taaperokärryille :LOL:
 
NelHM kumma juttu, mutta se pienempi on tällä hetkellä päässyt sairaalasta kotiin vietettyään siellä puolisen vuotta! Aikamoista! Kyllä sitä leikattiin ja hoidettiin, sillä oli muistaakseni kaksi ympärivuorokautista hoitajaa (se joka täällä tiesi paremmin voi korjata mikäli puhun ihan puppua :D). Tämä viimeisin, ~800g tapaus näköjään on sisupussi kanssa. Molemmat taitavat selviytyä vähin vammoin!
Tosin mitä olen lukenut niin kehitys tulee olemaan jäljessä ainakin tällä mun serkun pienenpienellä lapsella, se tulee lagaamaan perässä kai kunnes täyttää 4 jolloin on ehkä saanut muut kiinni. Mikä tuntuu hassulta, että jos oma lapsi syntyy kesäkuussa ja kaikki menee hyvin (koputellaan puuta), se on ikäänkuin jo kohtapuolin kehittyneempi kuin sitä lähes vuotta vanhempi pikkuserkku. Pitää olla iloinen että on päästy näinkin pitkälle!
 
Mä joudun olla töissä vielä kolmisen tuntia :/ Aaarrggh!! Haluis jo kotiin, muutenkin niin tylsää täällä istua yksin kun ei oo oikeen töitäkään. Viime vkl menikin ylitöissä, tuleva vkl vapaa ja sitten lupauduin olemaan vielä koko pääsiäisenkin ylitöissä :attn: No täää työrupeama näkyy sitten palkassa muttei vielä hymyilytä kun tuo piiiiitkä pääsiäinen vielä edessä ja näyttää todella kiireiseltä töiden suhteen.

Täällä pikkuneiti riehuu mahassa aivan kamalasti <3 Kuluvalla viikolla alkoi sellanen jyskääminen että koko maha hyppii joka suuntaan :D Onneksi antaa yöllä nukkua. Saas nähdä millasia bileitä pitää loppuraskauden..
Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 

Yhteistyössä