NelHM mullakin on sellainen olo, että se on jotenkin hävettävää jos valittaa vähänkin jostain raskausvaivasta. Että kaikki vaivat pitää kestää nurisematta, kun kerran on itse raskaaksi halunnut ja oikein tekemällä tehnyt sen lapsen. Siksi yrittää olla valittamatta ja joskus jopa vähättelee jotain vaivaa, mikä on sekin kyllä aika väärin jotenkin. Jos sattuu, niin miksi ei saa siitä sanoa?
Mulla on nyt ollut vähän parempi olo ja varsinkin kun vertaa moneen muuhun vaikka täälläkin, niin melko helpolla olen selvinnyt, mutta tuossa aiemmin kun ne liitoskivut yltyi aivan hirveiksi ja öisin oli takalantion kipua, niin kyllä oli todella vaikea olla ja käveleminen tuskaista. Siinä sitten hammasta purren käy töissä ja yrittää kävellä normaalisti, vaikka oikeasti tekee todella kipeää.
Ja yöt nyt on vaan kamalia, viimeiset 5 viikkoa suunnilleen olen nukkunut puoli-istuvassa asennossa, lähinnä närästyksen takia, mutta myös siksi että tuntuu kuin saisin paremmin henkeä kuin makuulla.
Esikoisen odotus mulla oli todella helppoa ja ihanaa, niin jotenkin tämä toisen odotus on yllättänyt ihan täysin, koska on ollut paljon enemmän vaivoja ja kipuja.
Onneksi täällä saa avautua! =)
Kiitos vastauksista
rockstone ja
Terese! Me nyt varattiin aika sinne 3d/4d-ultraan Varsinais-Suomen lääkäripalveluista (onko kellään kokemusta paikasta?), mutta soitin sinne vielä ja tiedustelin, että näkeekö sen kohdunkaulan tilanteen samalla kertaa. Tämä lääkäri oli sitä mieltä, että vatsan päältä ei kovin hyvin näillä viikoilla enää näe ja sain vähän sen kuvan, että hän ei sitä sitten katso, höh
Mutta ymmärsin, että siellä tarvitsee maksaa vain se omavastuuosuus, eli siis että sen kelakorvauksen saisi suoraan. Hinnaksi tulee siis 180e, mikä on tosi jees
Vaikka on sekin aika paljon, mutta menköön nyt.
Olisi vaan haluttanut tietää kohdunkaulan tilanne, kun mulla on supistelut vain lisääntyneet ja nyt niihin liittyy jo ikävää paineen tunnetta pepussa, siis peräsuolessa :| Ja koko ajan ne on olleet aika kipeitä, tosin ei lähellekään synnytyssupistuksia. Mutta tosi ikäviä harkkasuppareita tulee ihan koko ajan. Niin olisi kiva saada mielenrauha ja kuulla, että ihan kiinni ja kova se kohdunkaula vielä on.
Oltiin viime perjantaina miehen kanssa Logomossa katsomassa The Voice of Finlandia. Se taisi olla hieman liian rankka kokemus tässä vaiheessa odotusta. Ensinnäkin siellä oli ihan saakelin kuuma, mun jalat vaan turposi turpoamistaan, olisin ottanut kengät pois mutta pelkäsin etten saa niitä enää mahtumaan takaisin
Sitten kun tultiin kotiin, niin alkoi supistella 3 min. välein. Mies oli jo valmis kiidättämään mut sairaalaan
, mutta toppuuttelin vähän ja sanoin, että jospa kokeillaan lepoa ensin. Ja ohi se sitten ihan levolla meni. Mutta tosiaan on jäänyt kyllä vaivaamaan hieman, että onkohan paikat vielä ihan kiinni..
Kauhee sepustus taas, toiv. joka jaksoi lukea :ashamed:
Linneat 30+2