Heips
Lapset istuettu tiiviisti tv:n ääreen leffan ja namupussin kera
. Babe possun luin tossa jo niille ääneen päivällä, huhhuh, miks ne ei voi niitä dupattuja näyttää
Rokotuksista Mä oon ottanut nuo perusohjelmaan kuuluvat, tytöt vielä kalmetoitiin laitoksella, mutta vissiin tuota kuopusta ei enää.. millo sekin jäi pois? Me sairastettiin sikaifulenssa eka aallossa ja todella pahana (luulin että ite kuolen siihen, mulla oli pahin), sen jälkee meillä ei ole juurikaan sairasteltu. Perusflunssaakaan ei ole tullut esim. tänä talvena kertaakaan kellekkään. Koko mun raskausaikana yks yrjötauti. Että mitää kausilenssu injektioita en ole ottanut sikalenssun jälkeen kellekkään. Toivon, että saatiin suoja siitä moneksi vuodeksi!
Sf- mitasta Mulla se meni siellä yläkäyrällä, mutta rv 28+2 notkahti reippaasti alaspäin. Nyt kun kävin 31+0, oli 3,5 cm kasvanu ja pomppas taaksi sinne omalle yläkäyrälleen. Mullahan tipahti tuo maha sillo rv 27 tienoilla, milloin sf- mitta on aikasemmissa raskauksissa laskenut.. tosin viikkoja ollu väh. 34-35+ :O. Mutta toki sillä on merkitystä, kuka mittaa, paras ois ku aina sama. Kaitpa se käppyrä on ainut neuvolan seurantakeino vauvan kasvuun liittyen, kun eivät ultrailekkaan, siksi varmaan poikkeavuudet helposti tutkitaan, mikä on musta ihan jees =).
MUOKS! Piti ihan huvikseen neuvolakortesta kattoo, miten vauva aiemmin laskeutunut: esikoinen rv 37+2 (syntyi 39+1), toka 37+1 (syntyi käynnistettynä 38+2), kolmas 34+0 (syntyi 39+0). Eli oletan, että silloin on vauvat laskeutuneet, kun sf- mitta notkahtanut ihan huomattavasti alaspäin hetkeksi. Niin ne ainakin sen neuvolassa ovat perustelleet..
Närästys Palannut alkuraskauden jälkeen takaisin, yrjöt tulee suuhun, mutta minähän en kahvin juonnista luovu! Ei tää niin kamalaa ole.
Kultakimpale2 Minä kanssa olen niin vaivainen, että kauhistuttaa ajatus, että vielä pitäs 8 vkoa kasassa olla, jos laskettuun menis, en tod. halua! Tiedän, että tää täältä mihinkään ennenaikaisesti tule.. 21.5 alkaen mä rasitan itteeni kaiin mahd. tavoin, jotta pääsis synnyttään.. ainakin ohjelmaa olen kehitellyt tuosta eteenpäin ihan kiitettävästi. Mulla on aamukampa (ainakin ajatuksen tasolal), 37 aamua rv 37:aan
.
MiiJane Ei pidä mulla ainakaan paikkansa, että supisteluissa ois eroja, jos isä eri.. ihan samanlaista on ollut, tosin nyt kyllä alkaoi aikaisemmin ja olleet oikeesti vaikeita ja kipeitä. Mun diagnoosi on vain se, että mä en fyysiesti kestä tätä raskaus tilaa.
Vinkkinä piristykseksi: katsokaa "Mitä odottaa, kun odotat" - leffa
. Ihan hauska elokuva viidestä pariskunnasta, ketkä raskautuvat, kertoo raskausajasta ja synnytyksestä. Sellasta kevyttä huttua, minkä itse ihan jaksoin mielellään katsoa =). Pystyi samaistumaan hyvin yhteen äitiin