<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

Maanantaita kaikki!
Tultiin sitten vihon viimeisestä ultraäänestä pois.Paino oli noussut viikon aikana vauvalla 500g ja nyt siis painoarvio 2.6kg.
Sitte kysyin että no mites toi synnytystapa-arvio että tehääks mulle,niin sanoi että ei,vaikka oonkin ensisynnyttäjä.No,nyt tiedän senkin että se tehdään kuulema yleensä sellasille joilla ollut sektio,ainakin naistenklinikan mukaan..hmm..kun niin monenlaista tietoa tuostakin nyt kyllä..
Ja sitten se streptokokki.Yhdellä plussalla on.Selvä,kannatti testata siis.Mutta ei kannata kuulema olla huolissaan.Joo,eipä ei..
Ultrassa kehui kuinka kauniit suonet vauvalla on ja näki siinä myös sydämen ja kehui sen kammioitakin kauniiksi.Tuli ihana olo.. :heart:
Sitten lopuksi kysy et onks kysyttävää,tää oli vika kerta ja ei mulla sitte muuta siinä tullu mieleen kun että nii mä tuun sit seuraavaks vaan tänne puskemaan,eiks ni!

Mutta miks mulle ei oo tehty samoi juttuja kun teille et esim.on jonkinlaista osviittaa syntymäpainosta tai jotain tollasta.Sen synnytystapa-arvionki olisin oikeestaan jopa halunnut,ihan vaan siis jotai..mut tää oli niinku tässä..höh..

Usvis,syvä osanottoni.

Sanni-Maria voi hitsi sun kanssas,kun oot niiiin pitkällä jo,että mun naama täällä muuttuu koko ajan vihreemmäks ja vihreemmäks kateudesta :heart:

Ei kai tässä muuta tarttekaan enää lätistä,se on moro!

Heidi ja Yömöyhijä 34+1.

 
Hei taas kaikki!

Pesuaineena meidän huushollissa käytetään Omon sensitiveä ja huuhteluainetta käytän vaan lakanoille ja pyyhkeille. Olen aina pessyt lasten vaatteet samoilla pesuaineilla kuin omatkin siis myös silloin kun pojat olleet vauvoja. Meinaatteko te muuten alkaa pesemään vauvan vaatteet jatkuvasti erillään muun perheen vaatteista? Itse en ole sitä koskaan harrastanut enkä meinannut niin tehdä tämänään vauvelin kohdalla, tottakai nyt nämä "ekat"vauvan vaatteet tuli pestyä ihan omassa erässään.

Lis69 :wave: Kiva et oot vieläkin yhes koos, sitä vaan alkaa "kyttään" millon kukanenkin on viimeksi kirjoitellut, vaikka menee tässä itselläänkin välillä montakin päivää eikä jaksa mitään kirjoitella. Pitääkin alkaa vissiin "merkkaileen" vaan välillä niin tietää jokainen ettei oo vielä "räjähtäny".
Lis, me sitten ollaan kuin ollaankin perjantaina polilla yhtäaikaa, mullon aika 8.30 ;) Parhaana tunnusmerkkinä toimii varmasti mun mies, semmonen punapartainen "sikaniska"... Olipas rumasti sanottu :ashamed: Mut siis semmonen iso mies... harrastaa SM-tasolla voimanostoo. Eikun vaan moikkaat jos törmätään :wave:

(.) Täällä ollut tosi kipuileva päivä :snotty: Viime yönä heräsin tosi kovaan kipuun, se tuntui jännästi tuolla "sisällä"... Vähän niinkun vatsan ja selän puolivälissä enemmän kuitenkin vatsan puolella, vaikee selittää. Nyt on sitten kokopäivän kipuillut tuo massu, supistelee yllättävän paljon ja supistuksen alkaessa se sama kipu tuntuu tuolla "sisällä" kun mikä tuntui yölläkin. soitin tädilleni, joka on ammatiltaan kätilö, hänen neuvonaan olisi lähteä TAAS näytille sairaalaan, mutta tiiäättekö et tunnen itteni ihan typeräksi kun ravaan siellä nykyään lähes joka toinen viikko :ashamed: Joten katellaan.....


NK35+1
 
Heikku, mä ainakin itse kysyin tota osviittaa tosta syntymäpainosta.. ei sitä olis muuten kerrottu. Ja lekuri vielä painotti että varmalla ei voi tietää, vaan jos kasvaa samalla käyrällä kun tähänkin asti. Ja lasketun ajan jälkeen vauva ei kuulemma kasva enää luultavasti ihan samaa tahtia kun istukka on jo parhaat päivänsä elänyt.

Ja toi synnytystapa-arvio tehtiin mulle sen takia kun mulla on häntäluu leikattu muutama vuosi sitten.. haluttiin siis varmistaa että vauva mahtuu alakautta tulemaan. Ei ainakaan pääkaupunkiseudulla tehdä synnytystapa-arviota äitipolilla jos siihen ei oo mitään erityistä syytä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ventti:
Onkin pitänyt kysellä.. nyt diagnoosia peliin: mulla on navan ympärillä iho ihan valkoinen, välillä jopa sininen, eli siinä ei ikäänkuin kierrä pinnassa veri kunnolla. Semmonen rengas tossa navan ympärillä, kaikkiaan ehkä 5cm halkaisijaltaan. Onko muilla vastaavaa? Olisko teorioita mistä johtuu? Onkohan se vaan jotenkin niin pinkee se iho? Lisäks se iho on siitä kuumempi kuin muualta, mikä on hieman outoa, koska yleensähän jos veri ei kierrä niin iho tuntuu viileämmältä. :eek: Tarttis muistaa kysellä perjantaina neuvolassa/lääkärissä, mutta nyt kun muistin, niin kysyn teiltä.

ventti.
ventti:Mulla on ihan samanlainen juttu tuossa navan ympärillä, mutta oon ajatellut että se ois vaan sitä kun maha on muutenkin niin piukeena koko ajan et venyy iho tai muuten vaan kiristää..huomenna on kyl neuvolalääkäri et voisin muistaa itekin kysästä et mikähän se juttu on

 
:headwall: :headwall: mul on kaamee olo.
ei oikein kunnon ruoka maistu mut silti vähä nälättää koko ajan. pahaolo ollu täs pari päivää ja kakkakin liikkuu aikas hyvin. ne pirun supparit vaan puuttuu. sais nyt alkaa kunnolla supistelee et sais tän vaavin ulos.

mä en meinaa enää pystyä esim. vessanpytyllä istumaan. kun vauva ei enää mahdu mun masuun. mullahan ei sitä laskeutumista tapahdu kun olen niin lyhyt. tänäänkin kun hiukan kumarruin jotain kaapista ottaa ni olin ihan varma jo että nyt katkes kylkiluu ku tyttö just samalla päättiki työntää vastaan.
miehenkin annoin tunnustella kun oikean tissin alla on koko ajan kivikova möykky. välillä peppu välillä jalat. ei kiva :kieh:

Hani ja tyttö 37+3
 
PK-tapaaminen: Valitettavasti mekin joudutaan missaamaan. :/ Tosin ette varmaan olis mua ja poikaa mukaan edes halunneet tällä kertaa, ollaan meinaan oksutaudissa molemmat ja ON tarttuvaa sorttia....

synnytystapa-arviosta
: mullekkin tehdään, ei oo tehty vielä, ja sen takia tehdään ylipäätään kun on perätila (taas). Ne haluaa tutkia että tehdäänkö sektio vai synytys. Mun omasta mielestä mitään arviota ei ees tarttis, syntyi se esikoinenkin alakautta persuus edellä niin eiköhän tää kakkonen mahdu ulos samaa reittiä...

emmie 35+2
 
Nuuttikyllikki: eli pesuaineista: me pestään LV colorilla kaikki, mut usein kyllä niin että mun ja miehen vaatteet sekasin ja pojan vaatteet erillään ihan vaan sen takia että vauvan/lastenvaatteet voi pestä 60:ssa ja meidän "vaan" 40:ssa... tai voishan ne meidänkin vaatteet sinne 60:iin laittaa, mutkun sit värit lähtee...
 
Hani- koita jaksaa :hug: sulla ei onneksi oo enää montaa viikkoa.

ventti ja minski mulla kans navan ympärys ihan punaisen, sinisen, valkoisen kirjava. Siis just sellanen 5cm:n kehä siinä ympärillä.

Sitten
kysymys (sori, jos ollut puhetta aiemmin): Tihkuuko teillä maitoa ja jos, niin kuinka paljon? Mä joudun käyttämään nyt liivinsuojia sitten koko ajan ja maito tuntuu pakkautuvan ihan samanlailla kuin edellisten synnytysten jälkeen kun maito on noussut :/ . Puristella en tietenkään uskalla, ettei maidon tulo ja supistukset lisäänny mutta mitä ihmettä mä teen jos nää pakkautuu täyteen maitoa jo nyt enkä saa tyhjennettyä :eek: ? Ihan kovat ja kohmuraisen kipeet on ja esim. eilen lämpimässä suihkussa maitoa jo melkeistä suihkus ulos. Aargh! ulla muutenkin toi maidontuotanto on luokkaa navetan parhaan lypsylehmän, vauvalle riittää varmasti ja vielä imetyksen jälkeenkin saa pumpattua muutaman desin per rinta, niin onpa kiva jos se nyt jo alkaa kun la:han vielä se reilu 6 viikkoa!!!

 
Alkuperäinen kirjoittaja heikku:
hei sairaala alkaa..kattooks kukaan?
no katoin, ja itkee tihrustin sitten synnytyksen aikaan :ashamed:
ja mietin ittekseni, että juu, jos vaaveli pysyy perätilassa niin noinko ne ampparit huolehtii kotoo sairaalaan, jotenkin tuntuivat niin empaattisilta!!
 
minski ja miinulainen, thanks. :) On vaan välillä niin kuolleen näköinen tuo valkoinen vyöhyke välillä, mutta eiköhän se tosiaan vaan oo niin piukka se iho siinä. Pysyis ny vaan kasassa, kun tähän asti oon selvinnyt ilman arpia. Ettei nyt sentään ihan loppusuoralla enää, eihän..

sairaala... ei tommosia synnytyksiä kyl pitäis ollenkaan kattella tässä tilassa :'( , ihan hyvä, että oon yksin kotona niin saa rauhassa toipua herkästä hetkestä. :D

Voi Hani, kuulostaa jo melko tuskaiselta. Luin vaan kauhulla sun oireitas, koska mulla kans koko päivän ollu etova olo, nälkä hiukan olis jatkuvasti mutta ei tee mitään mieli, vatsa toimii ihan kiitettävästi, eli vähempikin piisais, mutta mä taas en missään tapauksessa haluais vielä niitä suppareita. Toivotaan, että ne supparit osais suunnistaa oikeaan osoitteesen, eli kaikki sinne eikä yhtään tänne!

(.) Masu on kyl taas illalla jäykistellyt, ja aina väleissä tyyppi riehuu niin, ettei tiedä mistä kyljestä se tulee kohta läpi. Hiukkasen huono ajoitus tällä etovalla ololla, kun tarttis saada paastottua huomenna 12h ennen verikoetta ja silloin olis hyvä saada päivällä kyl syötyä kunnolla, eikä niinkuin tänään. Torstaina täytyy ihan viimeistään päästä piikille, jotta tulokset on valmiina perjantain neuvolas + lääkäris.

Äh, pakko koittaa saada jotain sapuskaa taas alas. Soppaa olis, mutta en kyl jotenkin nyt pysty syömään sitä, päivällä pistelin yhtä lautasellista yli tunnin.

ventti + viuhti 36+0
 
Iltaa kaikille! Jestas, kun te saatte nopeasti tekstiä ja kuulumisia aikaiseksi. Olen lukenut palstaa, ja ajatellut että vastaan illemmalla samana päivänä tai seuraavana aamuna, niin sitten onkin tullut jo vähintään pari-kolme sivua lisää lukemista. Eli oon sitten lähinnä taustaillut ja yrittänyt pysyä kärryillä. :LOL:
Mutta sen vähän mitä muistan: Usvikselle osanotto :hug:
Ja zikille mattimyöhäinen kiitos maaliskuun listasta! :flower:

Useammallakin alkaa jo olla jännät paikat, tällä viikolla varmaan saadaan lisäystä tuonne syntyneiden listaan. Ihania pikku nyyttejä. :heart: Suloista, vaikka kropan olotila näin lopussa ei suloinen olekaan... Paljon voimia ja jaksuja kaikille jo ihan loppumetreillä oleville! :hug:
Ja ihania masukuvia täällä oli kyllä useammallakin! En vain muista kellä kaikilla - pitäis varata vissiin muistivihko viereen tätä palstaa lukiessa. :)

Pesuaineista täällä oli hiljan puhetta: pääasiassa eri merkkien sensitiveä (niin pulveri kuin nestemäinenkin) käytetään meitin huushollissa.

Omaa napaa loppuun: torstaina olisi neuvola. Toivottavasti selviäisi, miten päin tämä asukki oikein on, viikkoja alkaa kuiten jo olla. Viimoses ultras noin kk sitten nasukki istua napotti jämäkästi perätilassa... Mutta, sen jälkeen on sen verran ollut möyrintää, et mie ekakertalaisena oon aika pihalla, mikä tarjonta tällä hetkellä voisi olla. Välillä tuntuu tömäykset kylkiluissa saakka, välillä taas tuntuu kaikki punkeminen ja tömäykset mahan keskellä ja sivuilla. Kellään kokeneemmalla vinkkiä miten ite voisi jotain päätellä asennosta?

Tätä palstaa ja teidän juttuja seuratessa oon vähitellen kunnolla tajunnut, että hetkinen, oma LA on nyt jo vähä yli 1kk päässä ja vaavi voipi putkahtaa maailmaan jo 2 viikkoa aiemmin, ellei sitäkin aiemmin. Ja että nää harjotussupparit, lonkka/liitoskivut ja valkkari tuskin tästä ainakaan vähenee. Pikkuhiljaa rupiaa jänskättämään. Ja pitäs varmaan jossain vaihees miettiä, mikä olis sopivin ratkaisu ajatellen noin 300km matkaa lähimpään synnytyssairaalaan...

Heikku: se sairaala jäi kattomatta, meni aika ihan huomaamatta tätä palstaa lukiessa ja tekstiä kirjoittaessa. :)

Illanjatkoja ja jaksuja koko poppoolle! :flower:
AuroraB + nasukki 34+6
 
ventti ja minski mulla myös omituinen kirjava rengas navan ympärillä ja ihmetelly jo muutaman kuukauden et mikäköhän se... :eek: en tietty vaan oo saanu aikaseks/muistanu kysyy neukkulassa. ja joo, jos selvii, saa kertoo miks se on niin omitunen :wave:

täälläki supistellu ja masu kipuillu kovasti, mut saa syyttää itseään kun lähdin tarpoon tonne hankeen tunniks ja sit shoppasin ja jonotin uutta ajokorttii itiksessä puol päivää. tauoilla meni kuitenki supparit ohi (ja menee nytkin sohvalla pötkötellessä ;)) ja kun innostuin vihdoin shoppaan sitä isyyspakettii miehelle, niin muahan ei yhdet harkkasupparit paljoo hidastellu :D :whistle: mun isyyspaketista tuleeki vähä erilainen, ku päätin skippaa kaikki vaipat, sikarit ja viskit ym. perinteiset(?) ja ostin mm. rantalelun, beiben aurinkolasit ja samikset sidottavat neliöhuivit päähän aurinkosuojaks isälle ja vauvalle ja tavarat pakkaan miss kitty -"lomakassiin" (tosi miehekäs, toivottavasti tulee nyt se tyttö :D ). ajattelin et toi paketti lohduttas miestä ku se on niiiiiin rikki ja malttamaton et millon me taas päästään (reppu)reissuun aasiaan, jossa muuten tää meiän masuvauvaki viime kesänä sai alkunsa ;) joo, ostin mä sinne mukaan sit myös pari isä-vauva-kirjaa ja isin kulta -bodyn, ettei oo pelkkää matkajuttua nyt kuitenkaan... löytysköhän muuten mistään tähän aikaa vuotta kokovartalouikkaria 1-vuotiaalle ja puhallettavaa rantalelua?? semmoset haluisin viel matkaan =)

joo, nyt lopetan etten kirjoita romaania jo toistamiseen tänään :ashamed: :whistle: mut loppuun vielä parane pian toivotukset nellahille, eloveenalle, emmielle, ja muille kipeille! harmi ettei kaikki pääse huomiseen pk-miittiin, mut eiköhän me vielä toisenkin kerran tapaaminen järkätä? mä kyttään sit siellä kans "AM"-otsaa ja tilian punaista pörrötakkia :LOL: mut itteni tunnistaa lappuhaalareista (muut ei mahu enää päälle) ja ruskeesta lantimittasesta takista, jonka alimmat napit ei mee kii (nekään). nähdään!! :wave:

t. manna + lilli 36+5 (joo, yhä :D ) :heart:
 
Pikaista parantumista kaikille kipeille!

Mä kans oon miettiny, et missä päin sitä kahvilaa me nähään ja kiva jos joku odottaa siel yksinää ja meen puhuu sille niin se onki sit joku random odottaja, jolla ei oo hajuukaan mitä selitän. Sit vaiks meillä kaikilla on vauvamahat niin mietin, miten me toisemme tunnistetaan :LOL:. Jos joku tekis jonku lapun, et huhtikuun masukit tms.? Teen tästä taas liian vaikeeta :$

Säde ja poika 35+3

Ps. kauheesti vois kommentoida kaikille mut nyt ei kerkee :'(
 
Pk-seutu... Mä oon nyt ahkerasti tuijotellu Am:n profiilikuvaa jotta sitten tunnistaisin huomenna :) Mutta meillä on ukko kotona joten saan varmaan ihan itekseni lähteä, jos vaikka kävis kaupoilla kääntymässä samalla.. Mutta joo, mulla on vaaleet hiukset ja tumma villakangastakki (ja ehkä esikoinen musta-pinkeissä vaunuissa mukana), bongatkaa mua ettei tarvii kauaa itekseen pyöriä tyhmännäköisenä :D

Meillä pestään pyykit Miniriskillä ja huuhteluaineena mitä hyvänsä hyvän tuoksuista, minkä olen bongannu himoissani niitä haistellessa.. :D Myös vauvan ja ton 1-veen pyykit menee näillä aineksilla. Nyt telkkaria ja ruokaa.. See you huomenissa mammat.

Piin 34+5 (erittäin kateellisena teille joilla jo enemmän viikkoja plakkarissa..)
 
Jaahas, sitä tuli sitten tänään kolailtua lunta ulkona melkein tunnin verran. Hissukseen työntelin rappujen edestä ja roskiskatoksen edestä lumet. Koko päivän satanut lunta, eikä vieläkään ole aura-auto käynyt :kieh: Noh, tunnetusti ne tulee ehkä huomenna puolilta päivin ja ajaa vain pihaa, vaikka isännöitsijän mukaan niiden kuuluisi vetää noi rapunedustat käsikolalla, kun kolat on etu- ja takapihalla ihan näyttävällä paikalla. Hieman kolasin meidän autopaikkaakin, mutten kokonaan kun toivon, että aura kävisi ennen kuin mies pääsee kotiin asti (0030). Yleensä on alapihalta vetänyt lumet meidän kohdalta pois jos autoa ei ole ollut. Hiekoitettiinkin pahimmat kohdat lapsen kanssa, ei kyllä varmaan mitään auttanut koska lunta tulee.

Eilen siivosin vessan ja mies imuroi ennen lähtöään, minä sitten päätin iltaulkoilun jälkeen siivota meidän siivouskaapin ja pestä lattiat. Tosin tyttö tahtoi pestä oman "LINNANSA LATTIAN KUN SE ON NIIIN LIKAINEN " :LOL: huusi oikein möreällä vihaisella äänellä ulkona noin. Aijuu, ja märällä rätillä vielä pinnasängynkin putsasin ja nostin pohjan ylös, toivottavasti sain kiristettyä tarpeeksi, ettei Sammo tipu sieltä rytinällä pohjan kanssa lattialle :/

Tässä juuri mietin menisikö suihkuun vai katselisiko vaan sairaalan tallentavalta..
 
pikaisesti, pk-tapaaminen, tulossa ollaan ja jo etukäteen stressaan auton parkkipaikasta...vai pitäiskö rohkeasti tulla julkisilla...mulla olis kyllä kaikkee muutakin ajeltavaa iltapäivällä...hmph. Laitan varmaankin pinkin paidan, että varmasti näyn mahani kanssa :)

k + otus
 
Luulis ettei toi kahvila tohon aikaan vielä kamalan täynnä ainakaan ole.. Mun tuntomerkit: Tummat kiharat hiukset (joita on ihan liikaa), silmälasit, musta villakangastakki, luultavasti farkkuhame ja ruskeet saappaat. Bongatkaa mutkin mukaan niin ei tartte kauheen kauaa palloilla eksyneen näköisenä =)

Ja nyt se on sitten täälläkin alkanut. Virtsankarkailu. JUMALAUTA.
 
Usvis :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
:headwall: :headwall: mul on kaamee olo.
ei oikein kunnon ruoka maistu mut silti vähä nälättää koko ajan. pahaolo ollu täs pari päivää ja kakkakin liikkuu aikas hyvin. ne pirun supparit vaan puuttuu. sais nyt alkaa kunnolla supistelee et sais tän vaavin ulos.

mä en meinaa enää pystyä esim. vessanpytyllä istumaan. kun vauva ei enää mahdu mun masuun. mullahan ei sitä laskeutumista tapahdu kun olen niin lyhyt. tänäänkin kun hiukan kumarruin jotain kaapista ottaa ni olin ihan varma jo että nyt katkes kylkiluu ku tyttö just samalla päättiki työntää vastaan.
miehenkin annoin tunnustella kun oikean tissin alla on koko ajan kivikova möykky. välillä peppu välillä jalat. ei kiva :kieh:

Hani ja tyttö 37+3
Täällä Hanin kanssa saman suuntaiset tuntemukset ja olot :kieh:
Nyt on pari päivää ollut "erityisen" tuskaisat olot. Maha on täynnä vauvaa ja todellakin tekee kipeää kun änkeää itseään ulos kyljestä :'( Menkkamaista jomotusta on alamahalla vähän väliä. Alapiätä jotenkin oudosti "kuumottelee", koko kuula on ihan pinkeenä joka suunnasta kokoajan. Tisseissäkin on jonkinmoisia tuntemuksia. Muutaman päivän oli jonkin moinen höyry päällä ja hääräilin kaikenlaista innoissani. Tänään kuitenkin taas paluu arkeen ja koko päivän on hermot ollut melko pinkeänä. Vähimpänä syynä ei varmaankaan tämä olotila...

Neuvolasa tänään käyty ja kaikki siellä ihan normisti, mitään sen kummemmin erottelematta. Nyt vaan odotellaan. Ja sitähän tässä tehdään kirjaimellisesti. Edelliset synnytykset tapahtuneet 38+4 ja viimosin 37+6 nyt siis elellään tätä raskautta 36+6, odotukset siis korkealla että tämäkin täältä alkaisi kohta ulostautua...

Talvitiellä oli aivan ihana kotiutus haalari siellä, oikein söpö.

Hauskoja rehvejä teille sinne pääkaupunkiseudulle(kko?) Toivottavasti mahdollisimman moni halukas paikalle pystyy, tuntuu tauti aalto iskeneen. Niin ja voimia ja vointeja "tautisille" :flower: pikaisia toipumisia.

En mää muuta muista nyt kommentoida. Lähen takas sohvan nurkkaan kiukuttelemaan ja tuskailemaan sekä turhautumaan neulomuksieni kanssa. Jonkinmoinen vihlomiskohtauskin tuntuu alkaneen tuossa vatsan seudulla taas :/

Iitanen rv 36+6
 

Yhteistyössä