<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

Tiistaita.

Mukavaa tapaamispäivää teille. Kertokaahan sitten miten sujui.

Sitten omaa napaa. Tuli eilen käytyä äippäpolilla ja oli kyllä vee mäinen reissu ja maailman tympein lääkäri.
Mulla alkoi sunnuntai iltana kohdun kiristelyt. Yöllä ne muuttuivat jo pieniksi suppareiksi. Aamulla oli jo alamaha ja selkä kipeät. Siinä sitten arvoin että pitääkö varuiksi lähteä vai ei. Soitin äippäpolille ja puhuin päivystävän lääkärin kanssa joka käski ehdottomasti tulla ja sanoi vielä että ota hammasharjaa yms mukaan että luultavasti ottaavat osastolle tarkkailuun kipujen vuoksi.

Noh, kun äippäpolille päästiin oli supparit jo rauhoittuneet. Kivut olivat kyllä edelleen. Käyrälle ei siis piirtynyt mitään. Päivystävä lääkäri oli sillä välin vaihtunut.
Vilkaisi ehkä puolisen minuuttia sitä kohdun ohutta kohtaa ja sanoi ettei tässä näy mitään muutosta.
Ja sillä hyvä. Kotio käski odottelemaan sitä tiistain lapsivesipunktioa.
Ei katsonut vauvan vointia, ei kohdunsuun tilannetta, ei kommentoinut mitään kipuihin. Ei mitään, ja kun yritin kysellä niin sanoi vain että jos alkaa taas supistella niin tulen takaisin sinne. Ja hei hei.

Mä jäin suurinpiirtein suu auki siihen käytävään että tässäkö tämä nyt tosiaan oli!!!!!!!

Keskiviikkona piti olla äippäpolin kontrolli mutta senkin se perui.

Varsinaiset kivut ovat hellittäneet, pientä nippailua enää. Mutta koko viimeyön oli taas vatsa kova ja nytkin kiristelee & on paineentunnetta alapäässä ja vihlontaa.
Aamupissasta oli protskutkin yhdellä plussalla. Paineet kuitenkin hyvät ( kiitos lääkkeiden) eikä muita oireita ole.
Huomenna onkin neuvola. Sen piti olla eilen mutta se jäi sitten väliin. Onneksi jo huomiseksi löytyi uusiaika.

Mun kroppa taitaa vain alkaa pettää eikä enää kestä. Toivottavasti nyt selvitään sinne punktioon, joka on viikon päästä. Ja ainahan tässä voi palata sinne äippäpolille jos olo kovastikkin huonontuu. Ja toivoa / vaatia toista lääkäriä.


Niin, sitä toi tympeä lääkäri kanssa hoki että punktioa kyllä vaikea tehdä kun tätä lapsivettä on näin vähän!! Mie olin taas että mitäs se sitten meinaa? Mutta käski vain odotella tiistain punktioa. Voi luoja, ei voi muuta sanoa.


Jopas on tullut tekstiä taas. Ollaan ahkeria kirjoittajia.

Ihanat tumput ja sukat on talvitie tehnyt, sopii tosi nätisti tuohon haalariin.

Huh muuten, mies oli eilen käynyt katsastamassa auton ja oli mennyt lävitse suoraan. Ei tartte sitä nyt murehtia ja alkaa korjaamaan. Tai toinen takasumuvalo oli palannut mutta siihen riitti vain korjauskehotus. Ei sentäs siitä jäänyt kiinni.

USVAMETSÄN NEITO, syvimmät osaanottoni. Todella kurjaa, varsinkin kun tapahtuu täysin yllättäen. * halaus* kovasti voimia teidän perheelleenne.

Pesuaineista. Meillä käytetään muutenkin hajusteetonta pesuainetta. sensitiveä.
Merkillä ei niin väliä.
Vauvan pyykin taisin pestä nyt lv:n aineella. Nyt ekan pesun tein ihan omassa satsissaan.
Mutta jatkossa tulee kyllä pestyä muun perheen kanssa samassa.
Ja huuhteluainetta ei käytetä ollenkaan. Etikkaa sillointällöin jos on ja muistaa laittaa.

Toivottavasti TinyAngeliin ei ole myrkytys iskemässä.
Sanni-Marialla on kyllä jo hyvät viikot kasassa. Ja Nellahilla myös jännittävät hetket.

Hyvä että lumi-enkelilla neuvolassa kaikki kunnossa ja jaksamista rempan keskelle.

unocornillakaan ei varmasti mene enää kauan. Lähellä olo jo teidän pienen syntymä.

Ihana kun niin monella on jo täysaikaisia vauvoja masussa. Mannallakin ja monella muulla.

Meidän vauva ei taida täysaikaiseksi päästä jos lääkärit pysyvät suunnitelmissaan.
Se vähän pelottaa just sen takia että vaikka keuhkot olisivat kypstä niin onko vauva muuten valmis. Kaikki syömiset yms. Mutta on vain toivottava parasta ja opeteltava sitten yhdessä nämä elämän alkeet.

Riistiriitainen olo sen takia. Toisaalta toivoo että vauva voisi olla mahdollisimman pitkään masussa turvassa. Mutta sitten taas pelottaa että onko hän siellä turvassa. Jos mun kroppa ja kohtu pettää niin siellä voi tulla tukalat oltavat ja sen takia toivoisin että hän voisi syntyä mahdollisimman pian.

Viikon päästähän se punkti on. Ja jos vauvan keuhkot ovat vain kypsät niin sitten tehdään sektioa mahdollisimman pian. Mahdollisesti siis jo ensviikolla!!!

Hyvä että zikiziki sait aikaistettua äippäpolille menoa. Ja mene tosiaan sitten päivystyksenä sinne suoraan jos olo pahenee yhtään.

Hyvä että Miinulaisella tilanne parantunut. Koetan vain sinä, niinkuin muutkin pitää ne vauvat täysaikaiseki sisällä. On se aina vain helpompaa niin.
Meidän esikoinen syntyi rv 37+1 mutta painoa oli vain se 2.2kg kakkonen tuli rv 40+4 ja oli 3.4kg ja oli kyllä huima ero vauvojen välillä. Poika oli jotenkin vain niin paljon valmiimpi tähän maailmaan.
Ja just syöttämisestä. Tyttöähän ruokittiin aluksi tunnin välein, sitten kahden, sitten kolmen, sitten neljän. Vasta joskus parikuisena sai alkaa syöttää lapsentahtisesti. Ei jaksanut rinnasta imetä ja pullostakin sai menemään just ja just 10ml ja sitten nukahti, alussa sitten. Onneksi se siitä sitten pikkuhiljaa helpotti.
Poikaa taas sai heti syöttää lapsentahtisesti ja imetyslähti sujumaan ilman mitään ongelmia. Vaikka ei se helpottanut siinä mielessä yhtään että poika oli sitten nautistekelia. Eli tahtoi rintaa puolentunnin, tunnin välein ja saattoi tunninkin kaikessa rauhassa nautistekella.
Saas nähdä miten tämän pikkukolmosen kanssa lähtee sujumaan. Varsinkin jos nyt keskosena syntyy....

Toivottavasti Ventin kivuttomat supparit ovat saaneet paiket edes pehmenemään niin helpottaisi sitten hiukan kun tositoimet alkaa.


Monella tosiaan ollut kuolemantapauksia nyt suvussa. Miehen ukki kuoli myös tuossa syksyllä. Mutta hän oli ollut jo pitkään niin huonossa kunnossa että loppujenlopuksi parempi niin. Ei tarvitse enää kärsiä hänen.


Jaahas, unohdin näköjään ottaa aamulla verenpainelääkkeen. Muistin että se pitää ottaa. Mutta sitten en muistanut että otinko jo sen vai en. Niin en uskaltanut sitten ottaa varuiksi.
Ja tän hetkisistä paineista päätelle yksi satsi jäi väliin. Paineet nyt 145/95
Noh, liekkö tuo kovin vaarallista, vaikka yksi jäi välistä. Otan sitten kun on seuraavan lääkesatsin aika.

Hyvä että Heikulla kaikki oli äippäpolilla kunnossa ja vauva kasvanut hyvin. Harmi toi streptokokki, mutta onneksi se ei ole mitään vakavaa ja hoituu sitten antibiootilla synnytyksessä.

Mikäs NuuttiKyllikin olo on? Sinua menisin myös äippäpolille jos supistelee ja on kipuja. Parempi olla liian varovainen kuin että jotain sattuisi. Tai ainakin soittasit sinne....

Miinulainen, elä tosiaan ala lypsää niitä tissejä tyhjäksi. Mutta ota vaikka niitä kuumia suihkuja ja anna siellä valua enimmät pois niin ei pääse pakkaantumaan.

Täällä myös valuttaa ja pakottaa muttei onneksi vielä mitenkään häiritsevästi.

Sairaalasarja, synnytykset ja vauvojen teho saivat tipan silmäkulmaan täälläkin. Mies aina mutisee ettei pitäis mun antaa sellaisia ohjelmia katsoa edes...



Onko kukaan muuten miettinyt vauvauintia. Meillä ovat nuo kaksi edellistäkin käyneet ja kovasti haluaisin tämänkin kanssa. Paha vain kun uimahalli on täysremontissa just nyt. Toivon hartaasti että syksyyn mennessä se olisi taas toimintakunnossa niin pääsisi sitten aloittamaan uinnin ( kesällähän se tuppaa muutenkin olemaan kiinni )


Vessassa käynistä. Välillä tekis miehelle huutaa että pyyhkimään! Kun rupee välillä olee hankalaa. Mutta jospa siitä kuitenkin koettaisi selvitä itse ;)

Hyvä että Iisasella kaikki kunnossa ja lähellä alkaa sullakin varmaan olemaan vauvan syntymä.

Hemulille tervetuloa mukaan.

Hyvä ettei vuffilla kuitenkaan ollut myrkytystä ja pääsit vielä kotiin. Vaikka ei sulla taida enää kauan mennä.


Tässä on kyllä tosi monella jo jännät paikat. Nyt vain odotellaan ja pidetään peukkuja. Aivan ihana kyllä että aletaan saada listalle vauvoja pikkuhiljaa. Ja sitten ehdottomasti treffataan kaikki tuolla vauva puolella, ja tehdään oma pino meille kellä oli laskettuaika huhtikuussa.


t: Solina ja Kirppunen rv 34+2
 
Paape
Taas on tullut "sivusta seurattua" palstan tapahtumia. Voimia kaikille vaivaisille! Ei tässä enää kauan mene, kun meillä kaikilla on kääröt sylissä ja raskausajan harmit (ja ihanuudet) takana!!! Olin eilen katsomassa veljen vaimon kaksosia sairaalasaa, kyllä rupesi vähän jännittämään, vaikka itse täällä kakkosta odottelenkin.
Jaahassu: täällä kanta-hämäläinen odottaja! Löytyykö muita?

Paape & Masu 35+6 :heart:
 
Meidän tarttis sit varmaan aika pian mennä kahvittelemaan, jos meinataan saada vuffi mahoineen mukaan. :D Ja olla aika lähellä TYKSiä, siltä varalta, et jollakulla tulee lähtö kesken kaiken. No, eipä tosta keskustastakaan kauaa mene...siinä oliskin hyvä saattojoukko kun jengillinen mahakkaita saattais yhtä synnärille. :LOL: Koskas mamiti oli muuttamassa tännepäin, täytyykin vilkasta.. 13.3. eli ihan kohta. Kerkeisitkö mukaan muuton keskeltä, jos niille kieppeille jotain sovittais? Etkös Laala päässyt 14.3. virallisesti mammalomalle? Oliskos sit kahvittelut vaikka heti ens maanantaina? Arkipäivänä on varmaan vähempi jengiä kaupungilla, voitais mahtua paremmin. :)

Täällä tänään parempi päivä, paitsi että nyt tiedän mitä ne sukkapuikkokivut on. Eilen pääsin(?) illalla tutustumaan kyseiseen tuntemukseen, ja au, tänäänkin hiukan ollut jo. Tänään kumminkin pakko mennä ruokakauppaan kun en eilen mennyt, että onneks on toi mahan jäykistely helpottanut. Kaipa se sit taas illaks innostuu kuten yleensä. Ja huomenna sit verikokeelle, toivottavasti on vika sokerimittaus. Sopivasti tein just mansikkarahkaa, vaikka onkin vaan ihan pikkuhitunen sokeria seassa. :whistle:

Tää alkais valmistautua kauppareissuun, täytyy pari muutakin asiaa hoitaa samalla. Huh, hah, hei, alkoi sopivasti haukotuttaa kun tarttis jotain hyödyllistä alkaa tehdä. |O

ventti + viuhti 36+1
 
sanni-Maria Mä naureskelin sille isälle siinä Sairaalan synnytys-jutussa...Se puristi sen naisen kättä rystyset valkosena ja näytti että sen naisen kädessä ei kierrä veri ollenkaan :LOL:

Solina Mä varasin just meille paikan vauvauintiin...Ihan viime hetkillä ne on niin suosittuja täällä.

Neuvola oli äsken ja siellä kaikki ok.Painoa oli tullut kilo viikossa ja nyt oli pitkästä aikaa pissa puhdas(eli siis sokerit miinuksella)viimeksi ollut joulukuussa.Vauva lähes kiinnittynyt,ei heilunut enää kuin pikkasen.Ja sf-mitta 32 (<-30).

misstar 36+4
 
TERVEHDYS MAMMAT!

Hui, kun olette ahkerasti palstailleet. Täytyy ihan hattua nostaa ahkeruudestanne. Mutta suurin osa taitaakin jo olla äippälomalla. Lucky You! Itsellä vielä 6 työpäivää, eli 18.päivä tämäkin naikkonen pääsee hieman "huilimaan" . Tai toisin sanoen pääsen järjestämään asioita ja hankkimaan tarvittavia tavaroita ennen kuin kuopus syntyy.

Pyykkiaineista on ollut puhetta täällä. Mä nyt nuo ensimmäiset vauvan vaatteet pesin ihan omassa erässä sensitivellä (merkkiä en nyt muista), niin tein myös esikoista odotellessa, mutta taisin kyllä pestä jatkossa vauvan vaatteet meidän muiden vaatteiden seassa milloin milläkin aineella. Mutta olen jotenkin tykästynyt tuohon sensitiveen. Ei ainakaan pitäisi tulla allergisia reaktioita.

Synnytysunista haluaisin kysyä teiltä. Oletteko nähneet? Mä näin viime yönä kauheata painajaista. Kaikki tapahtui niin älyttömän hitaasti. Supistuksia ei tullut niin kuin olisi pitänyt, kivut lähti ja kaikkea sekoa tapahtui. Aamulla, kun heräsin, mua ihan ekan tunnin ajan pyörrytti ja oli todella huono olo.

Mua rupesi toden teolla pelottamaan oliko tuo enneunta vai ei. Ihan senkin takia pelottaa, kun esikoinen syntyi hätäsektiolla 24t päästä lapsiveden menosta. Silloinkin olin ainoa synnyttäjä osastolla, kun kyseessä oli vappupäivä. Lääkäri ja kätilöt osasivat pilaamaan koko synnytyksen vaikka oli ainoana paikalla. Lääkäri pakotti anestesialääkärin antamaan mulle epiduraalin vaikka olin auki vasta 4cm. Eka ei suostunut antamaan ja he riitelivät käytävällä asiasta. Sitten tuli toinen, joka sitten suostui antamaan. Myöhemmin selvisi, että se oli virhe antaa niin aikaisin. En enää auennut ja tulehdusarvot nousi taivaisiin ja lääkäri kiirehti sitten leikkaussaliin mut mukana. Mua todellakin pelottaa nyt toden teolla. Haluaisin niin normaalin alatiensynnytyksen.

Kivuista sen verran, että la olin aivan sohvan pohjalla. Mua oksetti, huimasi ja mahaa viilsi ja supisteli. Aikaisemmin viikolla, kun olin äippäpolilla kontrollissa, sanoi vain että ota panadolia ja niinhän minä sitten otin. Auttoihan se sen jonkin aikaa ja sitten alkoi uudelleen. Olin aivan valkoinen. Mies jo meinasi, että nyt polille. Mutta sanoin, että jos meen vielä huonompaan kuntoon, niin sitten mennään. Illalla sitten olo jo parani ja su ei ollut mikään olo. (paitsi, että potesin miehen puolesta krapulaa. Mikäs siinäkin on. Olen koko raskauden ajan potenut krapulaa jos mies juonut hieman enemmän viikonloppuna. Mutta ukolla ei ole mikään olo.) Ei ymmärrä.

Meillä esikoinen tuli keuhkoputkentulehdukseen viime ke. Monta yötä tuli valvottua. Luulen, että senkin takia kipuilin lauantaina niin julmetusti. Ei taida oikein kroppa kestää enää samalla lailla kuin ennen.

Vauvauinnista, olemme menossa kyllä ehdottomasti. Viihdyimme todella hyvin vauvauinnissa esikoisen kanssa, joten odotamme innolla ensi syksyä, kun saa taas ilmottautua ryhmiin. Suosittelen lämpimästi sitä kaikille! Ihana koko perheen yhteinen harrastus vaikka onkin kukonlaulun aikoihin ainakin täälläpäin. Ensimmäinen ryhmä aloittaa la ja su jo klo 7.30 ja paikalla pitää olla jo 7. Meilläkin on puolen tunnin matka kylpylään missä sitä järjestetään, mutta aina hyvillä mielillä ollaan sieltä kotiuduttu.

Täytyypi tässä lopetella. Tekstiä taisikin tulla näin kahvipaussilla hieman enemmänkin. täytyy mennä välipalaa tekemään pienokaisille. Pian he heräävätkin päiväunilta.
Voikaa hyvin mamit!

Manzu 33+4
 
Mä täällä väkerrän vieläkin sitä vauvan haalaria.. Se ei ollenkaan ollut niin yksinkertanen kuin kuvittelin. Vaan kyllä siitä niin hiano tulee että pakkaan sen vauvan kotiintulo vaatteeksi :)

Mitä on sukkapuikkokivut? Nevö höörd... Kertokaa tyhmälle.

(.) mulla on tänään oikeastaan ekaa kertaa tuntunut joitakin vihlaisuja tuolla alakerrassa, sellasia erilaisia kuin ennen. Ja ehkä vähän alaselkäänkin sattui yhdessä vaiheessa. Niihin ei kuitenkaan liity mitään vuotoa tms. niin en ole kovin huolissani. Huomenna mulla on onneks neuvola niin saan taas siellä kysellä.
 
mihin mun supparit on kadonnut :headwall:

pihaakin kolasin isolta alalta, mut ei mitään ku vähä huono-olo,joka on vaivannu jo nyt pidempään. hiukan myös heikottaa. mistä lie sit johtuu.

neuvola ois ollu tänään, mut ei mulla ollu mitään mahkuja ilman autoa sinne päästä eikä ketään tuttu sit kyenny ees auttaa. se sit siirtyi perjantaille. tulee pitempi väli vaikka näin lopussa mennään.

Hani ja Tyttö 37+4
 
ventti ja muut mahdolliset TURUN kahvittelijat joo 14.päivä alkaa virallisesti loma, mutta maanantaina oon luvannu olla viel koululla, joten tiistai, keskiviikko tai torstai sopis paremmin, tietysti noin kellonajasta riippuen! :D Muutenki tästä vois keskustella ehkä myös turkulaisten pinossa, sieltä vois olla muista kk-pinoista ihmisiä kiinnostuneita?`

) .) Tunti meni hyvin. :) Sit kotiin syömään ja siivoomaan. :p

Laala ja Punkero rv34+0
 
En nyt sitten päässyt sinne pk-tapaamiseen.. :headwall:
Jos joku teistä sattuu tietämään mikä on bartholin rauhanen/kysta niin ymmärtää yskän.
Sinne keräänty sitten niin perkeeleesti limaa että tänään sitten terkkarissa aukasivat sen ja tyhjensivät ja alapäässä kun se patti kuiteskin on niin lähde nyt sitten avatun ja vertavuotavan värkin kanssa istuskelemaan ja kahvittelemaan.Voi perk....e!
No ei voi mitään,tää on vaan tätä meikäläisen tuuria.

Manzulla synnytysunia,niin mullakin eikä täälläkään mistään parhaimmasta päästä.Sellasta näin tossa jo jonkin aikaa sitten että vauvalla ei ollut toista korvaa ja sen korvan kohdalla olevasta reiästä näki sen kallon sisään ja muutenkin näytti aivan liian pieneltä ja heiveröiseltä vielä syntyväks tähän maailmaan,siis aivan kamalaa!Mistä noita ihmisen alitajunta rakentaakaan,ei voi tietää..

Sen oon kanssa huomannut muuten että mikä siinä on et jos sulla on kipuja ja sä meet päivystykseen niin joka samperin kerta ne ehtii loppua tai jotain vastaavaa?
Mulla ainakin joka kerta käyny näin.

Hanilla loppunut supparit,no mäkin oon tässä ihmetellyt samaa että mihin katos yhtäkkii kaikki munkin harkkasupparit tai menkkamaiset kivut..ei niinkun mitään.Vähän harmittaa jopa.Saisko?Jos tää nyt tyssää tähän ja odottelen vauvaa vielä yli lasketun?Vai kertooko kenties jostain alkavasta..jaa-a.

Mulle tuli siitä eilisestä vikasta ultrakäynnistä synnärillä niin paha mieli,et itkeskelin sitte yöllä yksinäni sitä,että mä en päässy tapaamaan siellä edes kätilöä vaikka joka ikinen muu kerta sen näin ja juteltiin.Mä en siis päässy kertomaan mun toiveista miten haluisin synnytyksen menevän ja mitä mä toivoisin.Ja sitten kaikki aina kehottaa tekemään joninlaisen synnytyssuunnitelman,mut mitä hyötyy kun sitä tilaisuutta ei edes annettu mulle että olisin voinut sen kertoa..turhaan sitäkin suunnittelin.Vai pitäiskö pistää nyt näin että tällanenko on oikeesti Naistenklinikka??voi perseiden perse..

Toivottavasti kaikilla on ollut kiva reissu sinne tapaamiseen ainaskin ja kertokaa ihmeessä miten meni :)

Heidi ja Yömöyhijä 34+2.
 
Solina kiitos vain kysymästä. Täällä olo edelleen kivulias :( Ajattelin pian soitella polille ja kysäistä voidaanko odotella perjantain aikaan saakka vai pitäisikö tulla näytille jo ennen sitä.
Ikävät ajatukset vaan meinaa vallata pään. Sitä on alkanut miettimään et jos mulla kerran supistaa kokoaika niin eikös se vähän tarkota sitä et vauva haluais jo pois tuolta massusta... Mut kun mun kohtu on niin huonossa kunnossa ettei se pysty "työntämään" vauvaa ulos... Jospa vauvalla onkin jo paha olla... Olisko jo parempi et sektio tehtäs nyt vai vieläkö vaan odotellaan ja katotaan miten kohtu kestää?!
No, jos kohtu kestää niin mun pää ei meinaa kestää :'(

Vähän meinaa olla matalapainetta....


NK35+2
 
Tuo muistosanojen valitseminen on ihan kamalaa. :'( :'( :'(

Valitsin tämän:
Jokainen lähtö voi olla viimeinen, jokainen hyvästijättö ikuinen.

En varmaan pysty lukemaan pidempää vaikka olisi vaikka kuinka paljon kauniita sanoja. :'( On tämä kyllä surullista..

Anteeksi tämä ei liittynyt mitenkään odotukseen, mutta haluan jakaa tätä surua teidän kanssa, olettehan melkein kuin oikeita ystäviä. :hug:
 
Kotiuduin juuri pk-tapaamisesta :wave:
Mukavaa oli nähdä teitä livenä ja porukkaa oli mukavasti koolla...Olikohan meitä 13 peräti?!
Harmi tietty, ettei kaikkien kanssa tullut rupateltua paljoakaan, mutta otetaan uusiksi jossain välissä =) Seuraavalla kerralla varmaan pien jännityskin on jo pois ja helpompi taas tutustua paremmin...Mukavia immeisiä ihanine mahoineen olitte :D

Teppana Sukkapuikkokivuilla itse ainakin koen voimakkaan ja pistävän kivun kohdunsuulla, joka yleensä tuntuu raskauden loppuvaiheessa, kun vauva punkee masussa alaspäin..Ole onnellinen, jos niitä et ole kokenut..Ovat meinaan aika inhan tuntuisia :eek:

Usvametsän neito Voimia sinulle :hug: Oman äitini haudalla en saanut muuta kuin kyyneliä aikaiseksi, vaikka sanottavaa olisi ollut paljonkin... :snotty: Mutta, ajattelen aina, että äitini kyllä tietää ajatukseni vielä tänäkin päivänä :ashamed:

Siirrynpä tästä B-paikalta paikkaan A, eli sohvanpohjalle kera herkkujen :p

Palaillaan taas! Heidi ( mamma-1 ) 35+0
 
usvis kaunis lause, alttarilla lauseen lukeminen hautajaisissa on kyllä kamalaa. Kerran olen joutunut sen tekemään

Sanni-maria hyvin se synnytys menee, ja olen aika varma, että aika harvat loppujen lopuksi huutavat synnytyksessä. Mä hoin vain jossain vaiheessa, että mä en jaksa enää :snotty:

Hani- mä mietin tuota samaa asiaa itse asiassa just eilen :LOL: Mulla on vauvanliikkeet tuntuneet alusta asti karvarajalla, että ei kauhean ylhäällä ole koskaan tainnut ollakaan. Kun tuota mietin niin meni kyllä ne viimeisetkin halut, vaikka kyllä tässä voisi alkaa jo seksiäkin harrastamaan kun viikot on hyvät, pitäisi saada vain fiilis kohdalleen


Solina83 no just.. tosi kiva saada työhönsä kyllästynyt lääkäri. Luulisi, että olisi jotain tutkinutkin jos kerran kipuilet :(

Uimassa on käyty ja työkaverilla kahveella. Likka on herännyt tosiaan puoli kahdeksalta, eikä sitten nukahtanut päikkäreille kun oltiin syöty ja sängyssä vastai puoli kaksi. Toivottavasti ei nukahda parin kilometrin muskarimatkalla autoon. Huomenna pitäisikin viedä sitten mies lekuriin siihen kynnenpoistoon :x Tarttiskohan ottaa muistokynsikuva :whistle: Aikoinaan varvas kasvanut vinoon ja sitä on joku lekuri leikannut aivan väärin ja nyt se heiluu ja on kasvanut tosi vinoon ja sitten on erikseen sellainen piikkikynsi. Lääkäri veikkasikin, että tuskin kasvaa enää kynsi takaisin kun on kuolleen värinenkin. Mutta voi olla aika jännän näköinen ekaa kertaa ilman kynttä.

jaahassu ja Sammo 36+0
 
teppana joo mamma tuossa jo selittikin noita sukkapuikkokipuja, ja ei oo todellakaa kivoja.. :( miulla ollu niitä jo moooonta viikkoa..

vauvauintiin haluan mennä!! :) jopa täälä lappeenrannassakin sellasii järjestetään :D

usvis muistan kui inhottavaa oli ettii muistokirjoitusta.. onneks miulla kaks isoveljee ni toinen luki sitte sen, ei miust ois ollu siihe. haleja!! :hug:

ziki ja kerttu 33+4
 
Usvametsän neidolle voimia kovasti! Todella surullista :'( :hug:

Tsempitykset kaikille, joilla supistelee ja kipuilee ja milloin mitäkin. Toivotaan, et mahd. monen vaavi ois masussa ees täysaikaseks asti! Mulla siihen ei ookaa enää ku 10 pvää. Enkä tosiaankaa usko, et ennen sitä tulis ku mitään supisteluita ei ole ollu. 24. pvä olis lääkäri.

Mulla on kestäny nyt vkon ripuli.. Senki vuoks aika vähä lueskellu tätä pinoa.. Jaksanu lukee oikeestaa lähinnä vaa ton oman pinon jota päivittelen..

Pesuaineista
oli puhetta. Mie nykysi en juuri muulla pese ku pesupähkinöillä, ilman huuhteluainetta. Joskus etikkaa pistän. Ja Erisan coloria meil on jauheena siks, et ostin sitä jotta ois voinu puhistaa pesukoneen sitruunahapolla (puhistuu kuulema paljo paremmin jos on jauhemaista pesuainetta sen sitruunahappokäsittelyn jälkeen). MUTTA kone sit sano ittesä irti, ni eipä tullu sitäkään tehtyä. MUTTA ostettiin me nyt sitten Electroluxin pesutorni! :heart: Pääsee pyykkään vaavipyykkiä sekä vaippoja.Ei tarvihe enää anoppilassa käydä pesemässä (täs talossa ei oo pesutupaa).

Kanta-Häme: täällä kans yks odottaja sieltä suunnalta! :heart:

SS/ mytty 35+4
 
zikiziki Ai sie oot lappeenrannasta =) Meillä mies sieltä kotoisin ja porukat asustelee siellä vieläkin..Oon niin rakastunut siihen kaupunkiin ja ollaan mietitty, että muutettaisiin sinne jossain vaiheessa sit kun lapsi vähän vanhempi. Ois siellä erilaista kasvattaa lasta, kun täällä helsingin ytimessä...Häät olis kyl tarkoitus pitää siellä kesällä 2010 :heart: Näin ollaan suunniteltu... Muuten käydään Lappeenrannassa aina kun mahdollista.

Ei muuta tällä kertaa :D
 
Iltapäivää mamat,

kiitos aamukahviseurasta pk-mammoille - hyvät nettideitit oli :LOL:

Manzu, unia tullut jo parina yönä, toisessa en tiennyt, saako vauvaa imettää ja toisessa vaan vuosin verta.

Solina, vauvauintiin mekin halutaan, kuulemma voi ilmoittautua vasta, kun vaavi on syntynyt!

Voimia ja kivaa iltaa kaikille!
 
nopeesti ä-poli kuulumisia:
vauva on kääntynyt RAIVOTARJONTAAN, JEEEEEEEE :D
painoarvio 1.7kg, neuvolatätille voi kuulemma antaa piupaut sf mittojen kanssa, tai ettei vauva muka kasva..kuulemma tosi hyvän kokoinen meikäläisen kokoiselle ihmislle tuo tyyppi jo!! lapsivesi normaali, liikkeet ym. ++ verenpaineetkin hyvät!!
3vkon päästä uusi käynti, poissulkevat sitä toksemiaepäilyä, eli siis liitännäistoksemiaa, kun mulla niitä protskuja sen taudin takia pissassa, nyt ei merkkejä onneksi toksemiasta!!
rr mittaus kotona kerran päivässä, ja kerran vkoon neuvolakäynnit ainakin maaliskuun loppuun!!!
olen huojentunut :heart:
 
tekstia taas tulee sillä vauhdilla ettei mukana pysy :ashamed: omaa napaa siis voisin raapustaa..

tänään taas oon ollut liikenteessä ja oon ihan rikki |O eilen sama juttu ja huomenna taas! josko auttais vauvaa sitten syntymään tällänen touhuilu :saint:

huomenna on äitin synttärit ja mennään siskon ja äidin kanssa kylpylään lilluun ja sen jälkeen olis intialainen päähieronta :D siittä mennään perheen voimin sitten ravintolaan syömään.

tänään löydettiin uusi auto ja käsirahakin on saatu kasaan, enää tarvii vaan mennä kaupat tekemään, mutta tuntuu että ei ole aikaa. jos vaikka huomenna ehtisi ravintolan jälkeen niin pääsee uutta autoa testaan :p

viime yö oli ihan kamala ja se varmaan verottaa tätä tän päivän väsymystä.. menin nukkuun 22.30 ja nukahdin ehkä puoleksi tunniksi kun 24.00 menin vessaan, jonka jälkeen pyörin 01.30 saakka, kunnes nousin ja katoin leffan. nukkumaan takaisin 03.00 ja nukahtaminen kesti reilusti yli tunnin. aamulla heräsin 9.00. tässä välissä 3 vesareissua :headwall: toivon todella ettei tuollaiset yöt jatku |O

JJ-t ja Joona 36+4
 
AAM
hellou !

kotiuduttu kotio asti lopullisesti n. 1½ h sitten.. suoraan stadista poikaa hakemaan tarhalta ja sit kauppaan ja sit kotio kuorimaan potut ja sit espanjan läksyt ja sit tunnille :p |O <--- tuon näköinen nyt ! PLUS että vasemmalta puolelta lantiota pistelee omituisesti ?!? :eek:

Usvis :'( nuo värssyt on pahimpia valittavia.. niin pirun kauniit ovat.. :hug:

solina olipa taas "palvelua" mitä sait :kieh:

hani oisit tullut meillekin kolaamaan ;)

Jjt oi intialainen päähieronta on IHANAA !!! vähäks oo kade :xmas: :kieh: nauttikaahan urakalla..

Miitinki oli puhelias ja oikein nautinnollinen, oli kiva kun sain osa palstalaisista kasvotkin :D

heikku ja muut harmi ettet(te) päässyt mutta mainitsin siinä istuskellessa että voitaisiin pitää toinenkin jos sinne sitten loput jotka ei tähän ekaan päässeet ehtisivät/ jaksaisivat tulla mukaan ? mitäs sanotte siskot vedetäänkö tosiaan vielä kerta kiellon päälle ?

hei emmie, eloveena, heikku, funkymama, miinulainen ja muut jotka unohdin mainita :ashamed: jotka ette päässeet tuonne tapaamiseen pk:laisista voisitte laittaa sähköpostiosoitteet+nimet ja halutessanne puhnrot privana mulle niin laitan teidät mukaan ryhmäsähkärilistaan niin täällä ei tartti kuormittaa palstatilaa "turhaan" jatkomiittiviesteillä ? eiks jeh ?

:wave: iltapuuhiin, ukko tuolla kiroilee kun eukko ollut taas liesussa koko päivän.. perkele mkn kotiorja ole :kieh: vähän edes vapaa-aikaa kerran viikossa* mutinaa* |O

Am & hippunen 35+1 :heart:
 
kiitos kaikille pk-miitistä minun puolesta myös, ja erityisesti AM:lle järjestelyistä :flower: olipa mukava eka nettimiitti, kuten varmaan huomaski siitä et venyin siel loppuun asti :D ja joo, otetaan vaan uus tapaaminen, vaikka sama aika ja paikka parin viikon päästä tmv? mut sitä voi säätää tosiaan sit sähköpostitsekin niin ei tukita tätä palstaa.

solina olipa tyly vastaanotto sulla polilla. ei tainnu huolet yhtään vähetä muta harmitusta vaan lisää...

jj-t tahtoo inkkaripäähieronnan kans!! se on aivan ihanaa... hmm, ehkä mä pyydän (=vaadin) mieheltä jalkahieronnan sen sijaan :p nykyisin se ei jaksa siitä enää urputtaakaan kun tungen koivet sohvalla sen syliin, alkaa vaan hieroo, et hyvin on oppinu ;)

joo, tuntuu ettei osaa tänään raportoida edes voinnista kun sai tosiaan useamman tunnin päivällä vaihtaa ihan livenä kuulumisia :D miitin jälkeen jaksoin viel vähä shoppaa isyyspakettiin tavaroita mut sit kotiin nopee päikkäreille jonka jälkeen taas liikenteeseen ku miehen piti päästä giganttiin ja ties minne... puuh.

mukavaa illan jatkoa ja yöksi kauniita ja sikeitä unia! toivottavasti ei synnytyspainajaiset piinaa ketään tänä yönä.

t. manna + masuliini 36+6 :heart:
 

Yhteistyössä