<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

helou..
pikasesti kirjottelen et selvisin onneks säikäyksellä...Se vuoto loppui ja neukkutätiki sano et on ihan normaalia et n päivän päästä tai peräti samana pv tulee vuotoa..
nyt ei ehi enempää,mut täällä siis huoli ohi..

rintsikoista auta armias jos täytyy koko päivän pitää päällä :/ mua alkaa pistämään vasemman rinnan alapuolelta, sellainen tunne, että oi jos saisi ihon irroitettua vasemmasta kylkiluusta niin helpottaisi, siis ettei iho olisi kiinni kylkiluissa. Ei ole tullut pahemmin kotioloissa pidettyä rintsikoita, kohtapa niitä on pakko pitää sitten 24/7 ainakin jos maito nousee kuten esikoisesta. Tarttis hankkia imetystoppi tai joku perustoppi, voisi olla kätsy yöllä kun mua painoi perusimetysliivit öisin esikon kanssa.

Voi kun teillä on painoa tullut vähän. Mulla taas on tullut jo 19kg :whistle:
Ensimmäisestä tuli 15kg toisesta 12 kolmannesta 22kg. Tosin viimeks oli raskausmyrkytys ja niin epäillään nytkin.
Neuvolassa keskiviikkona paineet 120/93 protskut plussalla ja 1,4 kg / viikko tullut painoa, turvotus ihan omaa luokkaansa.
Tänään olin äippäpolilla jossa tää tilanne ennallaan ja käsky mennä heti takaisin jos olo huononee.
Meille on kyllä tulossa isot vauvat jos mentäis loppuun. Nyt on jo 2,1kg ja 2,5kg.
Mut olo on sellainen että toivon ettei mennä loppuun asti. Tai siis jos ei rm kehity ja vaavit sitkeesti masussa käynnistävät vko 38 ettei ihan loppuun mennäkään.

Nannuli meillä viimeksi poika istui sitkeesti peppu edellä koko ajan mutta kuinka ollakaan vko 36 synnytystapa-arviossa oli kiepauttanut itsentä oikein päin. Itse en ollut tuntenut koska. Kyllä nää beibit on vaan aika akrobaatteja tuolla masussa.

Nyt täytyy mennä ottaa päikärit ennenkuin väki kotiutuu.

Vuffi + tyypit rv 34+1 :heart: :heart:

No niin, täällä valmistaudutaan raskauden jälkeiseen kunnonkohotukseen henkisesti :) Posti toi juuri tilaamani Striptease Aerobic 5 dvd:n setin. Jo on kumma, jos ei sillä saa kroppaa kuntoon ja vällyjen alle vipinää :LOL: Katsotaan vaan, saanko kertaakaan kumminkaan treenattua dvd:eiden tahdissa.

Pai:lle jaksamisia flunssan kanssa.

Tosi monella on jo jännät paikat ja tuntuu, ettei mulla tapahdu mitään vielä pitkään aikaan. Mitään nestettä ei ole herunut ja ymmärrän hyvin mannan ilon maitoaiheesta :) Tuntuu, että monella jo tippoja tulee ja itsellä ei mtn.

Nannuli, Rintsikoista mahtuu enää kahdet päälle, kaikki muut puristaa rintojen alta liikaa. Ainakin yli 5cm kasvanut toi ympärysmitta. Raskausarvet tuli rintoihin jo heti alkuraskauden turpoamisesta :(

Tietokoneen akku taitaa olla hajoamassa, kun ei enää lataudu kunnolla. Voi kamalaa, jos kone hajoaa äippäloman aikana!!!

Illalla tiedossa hemmottelua ja shoppailua. Meen jalkahoitoon pitkästä aikaa. Ihanaa. Ja äidin kanssa ainakin kaffelle ja varmaan jotain ostellaankin - uudet kevättennarit edes tai jotain itselleni. Viime aikoina oon ostanut vaan kaikkea vauvalle...

kaikki tuli luettua :D oikeen mitään en muista mitä piti komentoida.. mutta yleisesti täällä on kyllä vaivoja lähes kaikilla ja jokaisella on jonkinlainen mielipide´esim. tuohon painonnousuun. mulla on vartta 176cm. ekassa neuvolassa painoa jo 74kg. johtui kamalasta mässäilystä tupakan lopettamisen takia. jouluun mennessä paino oli jo 80kg ja siitä lähtien nousu ollut kovaa ja turvotus aivan järkyttävää. en ikinä olis uskonut että yli 90kg mennään, mutta tässä sitä ollaan :ashamed: kaikki sanoo että ne lähtee pois ja kuuluu asiaan ja muuta sellasta..joo, tiedän :kieh: mutta mua inhottaa tää ulkomuoto, ehkä eniten se että kasvoissa mulla näkyy turvotus/lihominen pahiten ja se ei ole kaunista. oliskin vaan mahassa, pepussa ja reisissä, muttakun kasvotkin näyttää ihan kamalilta ja se kaksari!!! :kieh:

että täällä tällänen valitus :ashamed:

huomenna lähdetään viikonlopuksi mökille, ihanaa vaihtaa vähän maisemaa B) sitten onkin jo viikko jolloin ollaan täysisikaisia ja toivottavasti pian vauva sylissä :saint:

onkohan se ihan normaalia että oon alkanut jopa toivoon että puhkeaisi r-myrkytys, että lapsi syntyisi aiemmin..? kamalia ajatuksia mulla :ashamed: olo on vaan niin kyllästynyt ja kipeä :'(

JJ-t ja Joona 35+6

Heippaista vaan kaikille :) Täällä rupee tosiaan olemaan yhdellä sun toisella jänskät paikat!

Mulla ruvennut tää paino kipuamaan huippuvauhtia ylös. Eilen oli neuvola ja painoo tullut 831g/viikko ja sitä ennen (eli siis 2vk väliä) oli tullut miltei sama.... No osa meni kyllä turvotuksen piikkiin, nyt tuli ekaa kertaa merkintä neuvolakorttiinkin. Mulla painoo on tullut n.10kg ja tuntuu siltä et suurin osa siit on kertynyt reisiin!! Aargh!! muutenkin sieltä kohtaa löytyy sitä pehmikettä... mut nyt koitan ruveta liikkuun vähän enemmän niin josko se auttas ja juoda pitäs kans enemmän. Onneks verenpaine oli ok.

Hemoglobiini oli noussut 131 (!!) kun viimeksi oli 117, mut kehotti silti jatkaan raudan popsimista niin ei sit synnytykses laske niin alas.

Tää Espoos ei tehä synnytystapaarviota kuin perustellusta syystä. Ja äidin pieni koko ei ole sellainen... vähän on ruvennut jänskättään, et mahtuuko, vai käykä niin, et eka punnerran tuntitolkulla ja sit havaitaan et ei mahdukkaan ja mennään vauhdilla sektioon....
Muuteski pelottaa, et voimat loppuu kesken synnytyksen....

Rintsikat on täälläkin käytössä vain ihmisten ilmoilla. Ne ahistaa ja painaa!!

Ja seksistä... voin liittyä kerhoon: siis mitä se on?!!... ehkä kerran kuussa.... viimeksi tuli viikon verran suppareita sen verran ahkeraan, et parasta koittaa sit likempänä laskettua aikaa ;-)

Supistuksia tulee mulla kyllä muutenkin jatkuvasti. Viime yönä heräsin taas neljältä (mikä ihme tos kellonajas on kun pitää aina juuri sillon herätä?) ja pari tuntia valvoin ja kattelin kellosta, et 10min välein tuli. Mut samallai mulle tulee päivälläkin, välillä 5minsan väleinkin, keskimäärin ehkä neljä tunnissa. Välillä on onneksi vähän rauhallisempaa. Mut ei oo saanu mitään aikaiseksi (tosin ei oo kyl reiluun kuukauteen tarkistettukaan)... Vika neuvolalääkäritarkistus on 3vk:n kuluttua.

Mut nyt ruokaa laittaan!

Hyviä vointeja kaikille!!

Vaaveli 34+1

Mää oon painon suhteen enemmänkin huolissani siitä, onko musta mitään jäljellä tän muksun jäljiltä, kun tää 8kg todennäköisesti lähtee aikalailla synnytyksessä, ja imetyskin kai pikemminkin laihduttaa. No, äitini oli samanlainen paitsi vielä laihempi ja pienempi, ja hengissä sekin on selvinnyt, tosin ei imettänyt paljoakaan. Täytyy sit vaan yrittää taas tankata imetysaikana, ettei jäis siitä kiinni. Jos vaikka ei tarttis kytätä sokereita sun muita niin olis helpompaakin tuo syöminen.

Jes, sit vois valmistautua lounastamaan, iiihanaa kun paistaa aurinko! Jos kävis samalla kävelemässä, jospa nämä tuskaisen kipeet lonkat hiukan vetreytyis. :wave:

ventti + viuhti 35+3
mihin se aika on mennyt?!!

Mullakin tuli esikoisesta se kunnialliset 25kg painoa ja pituutta on 162, eli ihan komioissa lukemissa sitä oltiin :D :kieh: Nyt on onneks vasta 8 plakkarissa. Tänään olis ollu neuvola, mutta en jaksanu raahautua, ihan kooma-olo. Mä oon tehny kht:n aikana keikkaduunia ja eilen olin sitte töissä ja piru että vei mehut. La olis vika vuoro ja maanantaina olis sitte eka virallinen äippälomapäivä..

Viime pe olin siellä maksa-labroissa ja alat ja asat oli ihan normaalirajojen yläosastossa, nyt alkoi tällä viikolla hiukan kutisemaan, joten ens viikolla uusiks labrat. En sitte tiiä onko nää kutinat enemmän oikeita vai vaan jotain alitajuisia.. Mut parempi tarkistaa ettei nouse liikaa noi arvot..

Ja nytpä pää tyhjeni, vointeja mammat!! :) :flower:

Piin 34+1

Eilen olin shoppailemassa ja sain vihdoin kunnon verhot keittiöön.Ehtisin eilen pestäkkin ne ja äsken silitin ja laitoin paikoilleen.Pitihän sit pestä ikkunakin ja kaikki kaapin päälliset.Heh :LOL: Onneksi mies oli juuri kaverin luona ,muuten olisi tullut satikutia.En tietty kertonut kaapin päällisistä ;)

Tänään pitäisi mennä katsomaan pesukonetta ja uutta olkkarin hyllytsydeemiä.Mies päätti että nyt on uusien aika.Pesukone siis n.10v vanha mutta toimii mun mielestä oikein hyvin.Mutta täytyy kuulemma isompi ja tehokkaampi jotta jaksan sitten pestä vaavin kamoja=).Ja ettei sitten hajoa kun olen yksin kotona tms...Tavallaan aika kultasta..

Ruoka ei maita,johtunee varmaan siitä että vähänkään syötyä tulee ahdistava olo.Joten pitäydyn myslissä ja hedelmissä kuten aivan alkuraskauden aikoihinkin.

milky 32+6

ps.mulla "paha" aavistus että tää menee taatusti pitkäksi.Ei ole sellaisia oireita lainkaan että ajoissa tulisi.(toki voi tapahtua nopeestikin).Ainut mitä on niin ne on näitä kivuttomia suppareita eli että maha vetää pinkeeksi,mutta muuten ei sitten mitään.

Torstaita mammat. Tänään kävin neuvolassa. Kaikki ok. Pissa puhdas ja paineet lähteneet laskuun. Kiitos verenpainelääkkeiden.
Vauvan sydämensyke kuului hyvin.
Ei ole siis tilanne ainakaan mennyt huonompaan suuntaan. Onneksi.
Muuta ei sitten tehtykään. Maanantaina on sitten kunnon neuvola.
Sain pissatikkuja kotiin että voin viikonloppuna seurata tilannetta.

Mua ahdistaa noi verenpainelääkkeet. Ilmeisesti niiden takia ollut tänään ja eilen hirveää huimausta.
Verenpaineet kuitenkin vielä 140/90 eli eivät nekään ole vielä liian alhaiset. Vaikka onhan molemmat luvut laskeneet kymmenkunta numeroa alaspäin.

Mutta albetol vissiin huimaa mua. Ärsyttää syödä niitä kun mulla myrkytys aina kehittynyt suht hitaasti niin tuskinpa se nytkään kovin nopeaan tulisi. Ja kerran vauva syntyy viimeistään kahden, kolmen viikon päästä niin tuskin se myrkytyskään kerkiäisi pahaksi siinä ajassa mennä.

Mutta, syödään nyt kerran lääkärit näkivät ne tarpeellisiksi. Jospa tämä huimauskin helpottaisi kunhan kroppa tottuu laskeviin verenpaineisiin ja lääkkeisiin.

zikiziki, lähinnä kannustukseksi minä tuon tarkoitin ;)

Toivottavasti Säde1 vasta aineet ovat kunnossa. Vaikken tosiaankaan edes tiedä mikä se mikä sua huolettaa.
Toivotaan jokatapauksessa että kaikki on hyvin.

Hyvä että Iltsa-Nasulla oli kaikki kunnossa. Tsemppiä kovasti, pian voikin varmasti sitten alkaa tosissaan tapahtua.

Hienoa että Kadakilla kaikki kunnossa.

Painosta. Mulla olikin muutama kilo ylimääräistä kun tulin raskaaksi. Edellisissä raskauksissa paino on noussut 20kg, per raskaus siis.
Nyt on tullut vain 5kg mikä on kyllä aika ihme mulle. Mielenkiinnolla odotan että mitä puntari näytttää sitten synnytyksen jälkeen.
Monet, myös th tänään, ovat kyllä mulle sanoneet että jos ei mahaa katso niin olen laihtunut.
Saas nähdä.

Toivottavasti Mannan olo parantuu ja onnea maitotipoista.

Itseasissa se kohdun oheneminenhan tässä nyt huolta nimenomaan aiheuttaa. Ei niinkään tämä alkava raskausmyrkytys.
Aiemmissa ultrissa ei ole siis huomattu mitään poikkeavaa kohdussa.
Mutta nyt todettiin että tuolta oikealta alhaalta kohtu on aivan liian ohut. Siis huolestuttavassa määrin.
Sen takia menen keskiviikkona taas äippäpolille ja sitten 17.pvä tehdään se lapsivesipunktio. Minkä jälkeen leikataan mahdollisimman pian jos vauvan keuhkot ovat vain kypsät.
Ettei kohtu joutuisi yhtään enempää kasvamaan ja venymään, ja näin ollen ohenemaan. Ja ettei vain pääsisi supistelemaan, koska niitä kohtuni ei ainakaan kestäisi.
Ja seuraahan ne onneksi tarkkaan, kun keskiviikkona onneksi on jo äippäpoli. Ja tuli käsky että jos yhtään enempää tulee alavatsakipuja niin sitten varuiksi näytille.
Eli kyllä siitä valitettavasti huolissaan saa olla vaikka eivät osastolle vielä ottaneetkaan. Siihenkin saa kuulema olla varautunut että sinne saattaa joutua milloin vain.

Mutta ei auta kuin toivoa että kaikki menee hyvin ja vauvan keuhkot ovat riittävän kehittyneet silloin rv 35+ että pieni voisi syntyä silloin rv 35+ tai 36+

Täällä kanssa rintsikat ahistaa ja painaa eikä tahtoisi käyttää. Mutta pakko, nää hinkit on jo sitä kokoluokkaa että pahentaa vain mun selkäsärkyä jos ei mitään tukea niihin saa.

Harmi että Vuffillakin raskausmyrkytys pukkaa päälle. :hug: kohtalotoverille. Hyvä että äippäpolilla oli kuitenkin kaikki kunnossa ja pienet kasvaneet noin hyvin. On sullakin kantamista kun liki 5kg vauvaa jo masussa.
Mutta olehan tarkkana oman olosi kanssa.

Tää meidän vauva parka taitaa kuvitella syntyvänsä alakautta. Yleensä viihtyy kyljellään tuolla vasemmalla puolella massua ja potkii oikealle. Mutta nykyään tuntuu monta kertaa päivässä kuinka pylly on ihan pystylinjassa keskellä mahaa ja samalla poraa päällänsä äiskän pimppaan. Ja auts kun vihloo silloin.
Palaa kuitenkin aina kyljelleen.... Olisi paljon helpompaa jos vauva ja oma kroppa tajuaisi että näistä synnytystä valmistelevista jutskista ei ole mitään hyötyä kun sektioon mennään ja sillä hyvä.

t. Solina joka oikeastaan odottaa jo malttamattomana vauvan syntymää ja Kirppu rv 33+4

jaahassu sä kuvailit JUST Sen tunteen mitä noi rintsikat aiheuttaa :LOL: mulla vaan ihan tohon koko rintojen alusiholle,eilenkin kiskoin ja vedin niitä, ja aattelin että sekoon, tänään luovutin, ja en enään päälle pistä kun pakosta :D

vuffi thanks, tuli heti paljon rennompi fiilis :xmas: ja toivoa,jos se tyyppi kuitenkin vielä pyöräyttäs itsensä pää alaspäin, kovin olen maanitellut kyllä :)

Hauskaa manna Tää on ollut ihan onnessaan maitotippasista :) Mulla saunominen saa tissit valumaan kummasti. Samoin tässä yksi ilta huomasin, että rinstikoihin oli jäänyt valkeat läntit (tai kellertävät) maidosta... Siitä se alkaa...

Mulla taitaa puntariin taas kertyä ruhtinaalliset 20kg. Tosin sinne on vielä matkaa, mutta alkaa olla jo yhtä tukeva olo :(

Nyt tärkeä kysymys nimittäin apuva... Yön aikana alkoi supistella, mutta vain tunnin välein. Yksi supistus kesti kerrallaan aina reilut 5min ja teki tosi kipeää. Joka ikinen kerta tuli kamala tarve ponnistaa (niin hullulta kuin tää kuulostaakin), mutta mä sitten ponnistelin pytylle ja suoli toimi about 6-7 kertaa (en edes enää pysynyt kärryillä). Normisti mun suoli toimii kerran parissa päivässä... Parina päivänä on tullut hiukan limamaisempaa valkovuotoa, ei kuitenkaan veristä. Ja nää supparit tuli kuitenkin täydessä levossa. Kuuluuko niiden kestää noin kauan????? Yritin aamulla soittaa neuvolaan, mutta linjat aina varattua ja huomenna mulla on siellä käynti muutoinkin. Tarviiko tässä huolestua jotenkin? Vauvan liikkeet tuntuu välillä kuitenkin selvästi. Nyt myös aamun on supistellut samaan tapaan n 40min tai 1h välein ja suoli edelleen toiminut x2. Alaselkää myös hiukan jomottaa...

terveisin mammanen ja vauva 35+6

Mulla oli ennen raskautta nuo alatit ja asat koholla ja kovasti terkka kyseli että miten paljon juon ja käytänkö huumeita! Tosiasiassa homma menee niin että join ennen raskautta ehkä pari kertaa vuodessa jotain, enkä silloinkaan paljon ja huumeille on ehdoton nou! Mie sanoinkin että on se kumma kun muut juo ja mulle tulee kankkunen ja sit vielä lisäksi maksakin on paskana! No, lääkäri sitten ei huolestunut noista arvoista, arveli vaan että ne on jostain syystä mulle normaalit arvot kun muutamassa seurannassa kuitenkaan kovin vaihdelleet. Nytkin on muutaman kerran raskauden aikana otettu mutta onneks ovat pysyneet hyvinä.

JJ-t Kyllä mullakin käy kaikennäköstä välillä mielessä kun on ihan kakka-olo ja vauva huonossa asennossa,varsinkin yöllä... :/ Mutta kai se on vaan hyvä tottua noihin ajatuksiin..Varmasti tulee paljon pahempiakin mieleen sitten kun vauva syntyy.Ainakin mulle on monet sanonut ja myös neuvolassa että saattaa tulla kamaliakin asioita mieleen kun väsyneenä yrittää vauvaa rauhoitella ja mikään ei auta vaan itkee ja itkee :whistle: :(
Ja kyllähän sitä tosta miehestäkin välillä aattelee että "aah,mikä idiootti" mutta silti sitä kovasti rakastaa :D

Masentaa näijen syömisten kans. En oo jaksanu tännekä käydä valittamassa.. ku sitä se meinaan vaan on. Tulis vaan nopsaan aika sisätautipolille ni ois taas viisaampi. Söipähän sokerittomasti tahi ei ni nousee arvot. Aamupalalla taija tarvita kohta muuta ku jyrsiä näkkäriä. Blah.

Mulla oli Sanni-Maria esikoisesta se hepatoosi ja siks seuraillaan noita maksoja ja sappeja.. Oli siis arvot huomattavasti noussu esikoisen jälkitarkastuksen yhtedessä otetuista kontrolleista.. Mut viikon päästä meen uudestaa labraan ni nähään mihin suuntaan kehittyy. Peukut vaan pystyyn ettei olis noussu, menny niin "huolettomasti" tää raskaus ainakin tähän asti. Toivoin niin et saisin luonnollisen synnytyksen enkä joudu käynnistykseen..

Jahas,jänniä tilanteita täällä näköjään havaittavissa..
Painosta ootte puhuneet niin mulla oli lähtöpaino 68kg ja oon 163 pitkä,tiä sitte oliko lähtöpainokin hieman ylipainonen,no-ei tunnu missään.Mutta nyt on paino ollu viimeks kun neuvolassa kävin rv 32+4 niin tasan 75..alkaa tässä vaiheessa vähän jo ärsyttämään mut itteäni saan syyttää kun oon sallinu itteni sortuu ties mihin herkkuihin..Enne en olleskaan pystyny syömään oikeen mitään makeeta mut nyt tilanne aivan päinvastanen..

Vuffillakos se nyt oli kun toinen vauvoista painoi 2.1 ja viikot nyt sulla 34+1.Kääks mulla oli toi vauvan painoarvio 2.1 jo kun viikko 33 alkoi..minkähän kokonen meille sitte tulee,hui
=) Eilen ensimmäisen kerran sanoin miehelle että mua alkaa tosissaan mietityttää miten ihmeessä pieni mahtuu musta ulos..rupes naurattaa kun se vastas niinkuin moni nainen,eli että ei sinne kukaan oo vielä sisuksiin jääny :LOL: juu,ei ei,tiedän..

Sanni-Marialla on jo kadehdittavat viikot kasassa :heart: Mäkin haluun olla jo noin pitkällä!! =)

Ainiin sillon kun mä kävin tarkistuttaa itteni tos siitä lapsivesijutusta niin multa otettiin streptokokki-näyte.Kuinka monelta muulta tääl on se otettu??Mitä tulis olettaa kun tollanen otettiin?Pelottaa..enkä sitä siinä tajunnu kysästä kun olo oli niin huojentunut että vauvalla kaikki ok ja ei ollut sitä l-vettä.Kertoisko joku please..?

Noniin ei muuta sit,mä meen keittää kahvit sen kunniaks et sain tän kämpän siivottuu,vihdoinkin..

Heidi ja Yömöyhijä 33+4 (kulu nyt aika kulta,kulu..) =)

Jospa merkkailisin pinoa, vaikkei tässä nyt mitään erityistä kerrottavaa ol.

Painoa tullut 10 verran tässä raskaudessa. Olen ihan tyytyväinen, aikaisemmissa raskauksissa tullut jonkin verran enemmän. On tosin tullut varmaan katsottua aikaisempaa enemmän mitä suuhunsa laittaa. Olen tainnut hurahtaa ikuiseksi painonvartiaksi. En kuitenkaan mikään neuroottinen painon vahtija vaan pyrin pitämään painon normissa terveellisellä ruualla. Pelkkä pullan näkeminenkin tuntuu lihottavan
:ashamed:

JJ:t Olot kuulostaa aika tutuilta täälläkin, tosin hyviäkin hetkiä mahtuu joukkoon. Illat on edelleen tuskaisia ja väsy painaa kun yöt menee kipuiluun. Menkka jomotusta
ja ajoittaisia kipeitä suppareita höystettynä liitoskivuilla, kuuluu nekin täällä iltaan ja yöhön.
Voimia sinulle ja muille kipuisille myös, toivotaan että tämä loppuaika menisi nopeasti.

Vuffin vauvat kuulostaakin jo hyvän kokosilta, harmillinen tuo rm :|

Oloja ja vointeja myös kaikille muille. Ahkeraan käyn lukemassa monesti päivässä vointejanne mutta kommentoiminen aina jää :ashamed:

Nyt täytyy lähteä jatkamaan siivoiluja, yllättäen sain siivouspiikin ja nyt ikkunatkin jopa pesty. Viikonloppuna vielä juhlitaan tuon 3- vuotiaan synttärikemut niin sitten aletaan odottelemaan tämän vauvan synttäreitä. Ensi viikolla ollaankin jo turvallisilla/ täysillä viikoilla :heart:

Iitanen
[/url]

heikku: toi streptokokki on sellanen, et se saattaa elää sun emättimessä ja kuulua sun normaaliflooraan. Kuitenki synnytyksen alkaessa se saattaa aiheuttaa vauvalle infektion, joka ilmenee sitte vähän synnytyksen jälkeen. Kuitenki ihan iv antibiooteilla hoidettavissa jos vauva sen sattuis sen saamaan. Jos sulla se on niin osaavat sitten varautua ja antavat antibiootin siihen synnytyksen aikana. Vauvakin näin turvassa. Monilta ottavat ton näytteen synnytyksen jo ollessa käynnissä. Ei kannata huolehtia :). Tässä mun tietoni. Toivottavasti en puhunu ihan hölynpölyä :D.

niin,sen verran tossa nytten netistä etin tietoa että vois olla tekemisissä ennenaikasen synnytyksen kanssa tuo streptokokki?onko ihan totta?kun niille siitä supistelusta kerroin niin ottivatko sen nyt sitten niin vakavasti mun oireiden perusteella että kun kumminkin päivystyksessä otettiin..?.muuten ei varmaan olis edes otettu,siis norm.neuvolalääkäris tai synnärillä muuten..hirvee ajatella jos sielt jotai löytyyki..kuinka yleistä tuo on ja mistä se pöpö sinne emättimeen sitte tulee?

mullakin kun tulee noita kipeitä suppareita joka päivä ja yö, ni alkaa samalla hirvee tarve ponnistaa ja sitte istuskelenkin vessassa ja yleensä jotain tavaraa tulee kakkosesta ulos.

mut mulla on aina noi suppair vaikuttanu suolen toimintaan. esikkoa kun synnärillä imetin ja se sai aina supistuksia aikaan ni meinasi joka kerta paskoa siihen vuoteeseen ku suoli alkoi puskee tavaraa ulos :LOL: ei kiva ja sit ku sain imetettyä ja menin vessaan ni ei mitään mahkuja ollu enää ku ei suoli sit enää toiminutkaan. nyt sit ajajttelin et jos on kakka vaivoja synnytyksen jälkeen ja sama suolijuttu toistuu niin nappaan beiben mukaan vessaan ja imetän siinä pytyllä istuessa :LOL: no ei kai, ei varmaan ees onnais

Yhteistyössä