Torstaita mammat. Tänään kävin neuvolassa. Kaikki ok. Pissa puhdas ja paineet lähteneet laskuun. Kiitos verenpainelääkkeiden.
Vauvan sydämensyke kuului hyvin.
Ei ole siis tilanne ainakaan mennyt huonompaan suuntaan. Onneksi.
Muuta ei sitten tehtykään. Maanantaina on sitten kunnon neuvola.
Sain pissatikkuja kotiin että voin viikonloppuna seurata tilannetta.
Mua ahdistaa noi verenpainelääkkeet. Ilmeisesti niiden takia ollut tänään ja eilen hirveää huimausta.
Verenpaineet kuitenkin vielä 140/90 eli eivät nekään ole vielä liian alhaiset. Vaikka onhan molemmat luvut laskeneet kymmenkunta numeroa alaspäin.
Mutta albetol vissiin huimaa mua. Ärsyttää syödä niitä kun mulla myrkytys aina kehittynyt suht hitaasti niin tuskinpa se nytkään kovin nopeaan tulisi. Ja kerran vauva syntyy viimeistään kahden, kolmen viikon päästä niin tuskin se myrkytyskään kerkiäisi pahaksi siinä ajassa mennä.
Mutta, syödään nyt kerran lääkärit näkivät ne tarpeellisiksi. Jospa tämä huimauskin helpottaisi kunhan kroppa tottuu laskeviin verenpaineisiin ja lääkkeisiin.
zikiziki, lähinnä kannustukseksi minä tuon tarkoitin
Toivottavasti Säde1 vasta aineet ovat kunnossa. Vaikken tosiaankaan edes tiedä mikä se mikä sua huolettaa.
Toivotaan jokatapauksessa että kaikki on hyvin.
Hyvä että Iltsa-Nasulla oli kaikki kunnossa. Tsemppiä kovasti, pian voikin varmasti sitten alkaa tosissaan tapahtua.
Hienoa että Kadakilla kaikki kunnossa.
Painosta. Mulla olikin muutama kilo ylimääräistä kun tulin raskaaksi. Edellisissä raskauksissa paino on noussut 20kg, per raskaus siis.
Nyt on tullut vain 5kg mikä on kyllä aika ihme mulle. Mielenkiinnolla odotan että mitä puntari näytttää sitten synnytyksen jälkeen.
Monet, myös th tänään, ovat kyllä mulle sanoneet että jos ei mahaa katso niin olen laihtunut.
Saas nähdä.
Toivottavasti Mannan olo parantuu ja onnea maitotipoista.
Itseasissa se kohdun oheneminenhan tässä nyt huolta nimenomaan aiheuttaa. Ei niinkään tämä alkava raskausmyrkytys.
Aiemmissa ultrissa ei ole siis huomattu mitään poikkeavaa kohdussa.
Mutta nyt todettiin että tuolta oikealta alhaalta kohtu on aivan liian ohut. Siis huolestuttavassa määrin.
Sen takia menen keskiviikkona taas äippäpolille ja sitten 17.pvä tehdään se lapsivesipunktio. Minkä jälkeen leikataan mahdollisimman pian jos vauvan keuhkot ovat vain kypsät.
Ettei kohtu joutuisi yhtään enempää kasvamaan ja venymään, ja näin ollen ohenemaan. Ja ettei vain pääsisi supistelemaan, koska niitä kohtuni ei ainakaan kestäisi.
Ja seuraahan ne onneksi tarkkaan, kun keskiviikkona onneksi on jo äippäpoli. Ja tuli käsky että jos yhtään enempää tulee alavatsakipuja niin sitten varuiksi näytille.
Eli kyllä siitä valitettavasti huolissaan saa olla vaikka eivät osastolle vielä ottaneetkaan. Siihenkin saa kuulema olla varautunut että sinne saattaa joutua milloin vain.
Mutta ei auta kuin toivoa että kaikki menee hyvin ja vauvan keuhkot ovat riittävän kehittyneet silloin rv 35+ että pieni voisi syntyä silloin rv 35+ tai 36+
Täällä kanssa rintsikat ahistaa ja painaa eikä tahtoisi käyttää. Mutta pakko, nää hinkit on jo sitä kokoluokkaa että pahentaa vain mun selkäsärkyä jos ei mitään tukea niihin saa.
Harmi että Vuffillakin raskausmyrkytys pukkaa päälle. :hug: kohtalotoverille. Hyvä että äippäpolilla oli kuitenkin kaikki kunnossa ja pienet kasvaneet noin hyvin. On sullakin kantamista kun liki 5kg vauvaa jo masussa.
Mutta olehan tarkkana oman olosi kanssa.
Tää meidän vauva parka taitaa kuvitella syntyvänsä alakautta. Yleensä viihtyy kyljellään tuolla vasemmalla puolella massua ja potkii oikealle. Mutta nykyään tuntuu monta kertaa päivässä kuinka pylly on ihan pystylinjassa keskellä mahaa ja samalla poraa päällänsä äiskän pimppaan. Ja auts kun vihloo silloin.
Palaa kuitenkin aina kyljelleen.... Olisi paljon helpompaa jos vauva ja oma kroppa tajuaisi että näistä synnytystä valmistelevista jutskista ei ole mitään hyötyä kun sektioon mennään ja sillä hyvä.
t. Solina joka oikeastaan odottaa jo malttamattomana vauvan syntymää ja Kirppu rv 33+4