<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa

mulla ei todellakaan tarttis tippua paino mihinkään 50kg, 55 olisi sopiva, siis jos ei olisi yhtään rintoja (vaikkei ne normaalistikaan ole kuin b) niin mulla näkyisi kylkiluut.. ja kaikki kysyy syötkösyötkösyötköSYÖTKÖNYTOIKEESTI?? joojoojoojoonoVITTUJOO!! mutta minkäs ihminen sille mahtaa jos ei painoa tule niin sitä ei tule! Ja mä en edes liiku!! siis en varmasti edes sen vertaa, mikä olisi terveyden kannalta hyväksi. Kai tää sitten on vaan joku aineenvaihduntajuttu?
niin te muut mun kohtalontoverit, niin kysytäänkö teiltä usein syömisestä?
misStar mulla ei onneksi sentään aivan noin käy. mulla vaan paino pysyy samoissa lukemissa, kotona ei ole kylläkään vaakaa mistä voisi tarkkailla sitten synnytyksen jälkeen
 
Täällähän tapahtuu...liekö äippälomalaiset...(hih :heart: )

Neuvolakuulumisista sen verran, että kaikki jälleen ok.
Verenpaineet melko matalalla, vaikka jouduin juoksemaan autolta terkkariin.
Painomuutos kahdessa viikossa +-0 (huh)
Olo muutenkin huomattavasti parempoi vaikkakin tukala.
Sf- mitta 31cm ja arvioi vauvan olevan nyt .2,2kg

Joku kysyi niistä jalkojen pakotuksista...täällä niitä varsinkin öisin ja sit ei auta mikään. Onneks ei oo tullu suonikohjuja ja toiv.ettei tulekaan.
Supparit ei kipeitä ja vauva on jo asemissaan :D
Ehkä pahin olo mikä tulee on yöllä, kun yritän kääntää kylkeä. Ylämahaan sattuu saatn...sti enkä pysty hengittämään. Vauvan pylly on just siinä se tekee inhoo. Muuten olen saanut elämäni takaisin, vaikka välillä olo oli kuin olisin vankina omassa ruumiissani :LOL:

Napille onnittelut viimeisistä koulupäivistä...koetahan jaksaa :hug:

Te ootte tosi monet käynyneet synnytystapa-arviossa. Mä en oo sellaseen joutunut. Onks teillä joku tietty syy siihen, (uteliaisuuttani kyselen)vai kuuluko se norm.tutkimuksiin?

Nyt pakko saada ruokaa... :LOL:
Superheppuli ja "Hellu" 34+3
 
iiiks, kolme sivua taas tullut tekstiä kun oon koko päivän koneelta pois ollut :eek: ymmärrän teitä jotka ette pysy mukana, kun ette ehdi koneella istuun.. mä kun viimeset 2kk oon hyvin ehtinyt :D

neuvolalääkäri siis tänään |O

eipä ollut tapahtunut sitten mitään tuolla alakerrassa :kieh: taitaa mennä yliaikaseksi tämä tapaus |O

rr:140/85
pissa: puhdas
paino: ei muutosta
syke: 150
liikkeet:++
turvotus:++
tarjonta: rt
sf: 32,5cm

elikkä lääkärinkin sanoin kaikki oikein hienosti!! muttakun mä en jaksa enää :x olo on lihava, ruma, väsynyt, tylsistynyt ja kohta voisi sanoa että masentunut. koko ajan joka paikka kipeä ja viimeset kaksi viikkoa sitä menkkakipua, mikä estää mua kauheesti yksin tekemästä mitään kodin ulkopuolella. saatta iskee koska vaan ja tosi pahana, niin että taju meinaa lähtee. ja EI MITÄÄN MUUTOSTA!! :kieh:

kyllä hieman skeptinen silti olen tän neukkulääkärin diagnoosehin, sillä sisätutkimus kesti korkeintaan 5 sekuntia ja sanoi olevan kiinni, kiinteä, 3cm ja vauva ei ole laskeutunut. hyvä kun työnsi sormet kunnolla sisälle :/ saako tollasesta nyt sitten oikeeta kuvaa??!

kaksi viikkoa sitten ultrassa nimittäin sanottiin että laskeutunut on ja nyt ei sitten olisikaan :/ kaikki merkit siihen kuitenkin viittaa. ja nää kivut on ihan kamalia :eek: saattaa siis olla että meidän poisu on siis mahassa vielä 6 pitkää viikkoa, jos käynnistykseen menee |O

anteeksi omanapa, oon ihan poikki!! palaan huomenna kun on aikaa taas, nyt heroesin pariin :D

JJ-t ja Joona 35+5
 
Nyt mulla on sitten uusi huolenaihe.
Tai siis samaa murhetta mutta ei saisi liikaa miettiä asioita.
Voikohan tämä mun kohtuni nyt ohenemisen takia vain pettää ja revetä yht äkkiä?
Sitten tietty erijuttu jos tulee suppareita tms. Mutta ihan normaalioloissa... arvatkaapa mietityttääkö nyt. Keskiviikkona on se äippäpoli niin sitten pääsee kysymään. Neuvolassa ne tuskin tietää.
Vaikka kaippa se lääkäri olisi sanonut jos siitä tarvitsisi olla huolissaan.
Mutta stressaaja kun olen. Ja nyt sitten pelkään jokaista alamahan vihlaisua.

Mua on huipannut kokopäivän. Johtuu varmaan noista verenpainelääkkeistä. Vaikka paineet eivät ole kyllä merkittävästi laskeneet... jospa se menisi ohitse kun kroppa tottuu lääkkeisiin.

Hyvä että zikizikillä oli neuvolassa kaikki kunnossa. Sulla onkin vauveli jo lähtövalmiina. Mutta ei se varmastikkaan vielä tarkoita sitä että synnytys olisi käynistymässä, toivottavasti ainakaan. Tseppiä jokatapauksessa.

Unicorn, mun pikkuveli syntyi 12vuotta sitten rv 34+ ja sairaalassa oli neljäviikkoa. Ei hänellä varsinaisesti ollut mitään hätää. Ei vain osannut syödä itse niin sitä piti opetella.
Taitaa olla aika yksilöllistä miten pitkään joutuu olemaan sairaalassa.


Muuten, vinkki. www.ainu.fi voi tilata imetysvihkosen. Ihan ilmaiseksi. Omani tuli tänään ja pikaselauksella näytti ihan ok teokselta.

Talvitie, juu olen kokeillut kauratyynyä. Ilman suurempaa apua kuitenkaan. Mie luulen että suurinongelma näissä mun yläselkäsäryissä on se kun en saa selkää kunnolla rennoksi. Kun selällään eikä mahallaan voi olla.
Sitten varmasti helpottaa kun beibi syntyy ja saa parempia asentoja ja voi joku ilta olla rentona mahallaan ja mies saa luvan hieroa.

Voi teitä ja teidän murheita painosta......

Hienoa että misStarilla oli ultrassa kaikki hyvin.

Hyvä että superheppulillakin kaikki kunnossa.


Hmm, mulla oli jotakin muutakin mitä päivällä mietin. Mutta ei vissiin ollut mitään tärkeää kerran unohdin sen jo....


Tähän loppuun vielä pari kuvaa.
Kaverini joka kävi kylässä toi tälläisen ihana imetyspaidan minulle. Tai ihan perus tee paita tuo on jossa on vain imetysluukut. Mutta mahtavalla tekstillä
:LOL: Private Milk Bar




Ja tuoremasukuva, tänään siis otettu






t: Sormet turvonneena näpyttelevä Solina ja pikkuinen pyllistelijä rv 33+3
 
JJ-t hienoa että sinullakin kaikki kunnossa. Vaikka olo varmasti tuskainen. Kovasti jaksamista sinulle.

Koetetaan kaikki vaivaiset muistaa että vaikka oma olo olisi miten kurja niin pääasia että vauvelit masussa voi hyvin. Ja vaikka tämä odotus on välillä pitkä ja hankala niin lopussa meidät palkitaan, ja se palkinto onkin sitten kaikista ihanin mitä ikinä voi saada.
On tämä sen arvoista.


-Solina-
 
Alkuperäinen kirjoittaja Solina83:
Koetetaan kaikki vaivaiset muistaa että vaikka oma olo olisi miten kurja niin pääasia että vauvelit masussa voi hyvin. Ja vaikka tämä odotus on välillä pitkä ja hankala niin lopussa meidät palkitaan, ja se palkinto onkin sitten kaikista ihanin mitä ikinä voi saada.
On tämä sen arvoista.


-Solina-
voi ku tuli itku ku tuon luki... :heart:
 
Hei naiset!!

Jotenki kävi hassusti viimeks ku kirjotin tonne helmikuun pinoon. Kirjotin sivulle 35 ja näin tekstin et se meni sinne, mut sit ku seuraavan kerran yritin mennä lukemaan teijän juttuja ni se sivu 35 oli vaan valkosena ja näytti et enempää sivuja ei olis tullu, mut selvästi oli ku täällä on ihmiset menny kihloihin ja naimisiin (onneks olkoon :heart: ). Ei kellään oo tollasta ollu?

Toivottavasti saatte vielä hetken pitää vaavit masussa! Joillaki vähän ennusmerkkejä ollu. Kiva kuulla niistä. En esim. tienny et runsas paskominen (anteeks mun kielenkäyttö) voi olla merkki siitä. Tänää kyllä vatsa toiminu hyvin :whistle: :LOL:.

Jännää miten erilaisia masuja on. Tulin melkei kadakille kateelliseks ku se maha oli jotenki nii kaunis. Muutenki alkaa olee sellanen olo, et olis kiva olla taas siro ja ostella "normaaleja" vaatteita, olla ruskettunu ja kaunis. Vaikka toi mies kehuuki joka päivä kauniiks :).

Kyllä mä vielä sinne Kamppiin ajattelin raahautua. Ollaan varmaa aika näky siellä masuinemme :D.

Tänää loppu työharjottelu vihdoin ja viimein. Pikkasen huolta aiheuttaa ku altistuin siellä viime viikolla sytomegalolle. Tänää kävin labrassa ja tiistaina saan tietää onko vasta-aineita jne. Ne jotka ei tiedä, mikä toi on ni ei kannata googlettaa. Ei varmaa olis ees pitäny sanoa mitään, sori :ashamed: . Se vaan itseä huolettaa niin täytyy purkaa :). En mä silti paniikissa ole, mut tottakai ajatus vainoaa takaraivossa.

Synnytystapa-arviosta: Miten ne saa sen nyrkin tonne turvonneeseen römpsään ahdettua? Jotenki puistattaa ajatus. Ok vauvanki pitäis tulla sieltä pois, mut jotenki se on sit eri tilanne kuitenki.

Seksistä: Olisin voinu sanoa tunti sitte, että viime kerrasta on aikaa enemmän ku sais mut tilanne on sen jälkee muuttunu ;). Mut joo ei tosiaa oo mikää hehkein olo tän mahan kanssa.

Yritän nyt aktivoitua tässä kirjoittelussa ku loppu toi harjotteluki ja alkaa löysempi arki. Kohta jopa ehtii päivät pitkät vaan löhöilee, jes.

Säde ja poitsu 34+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaahassu:
mulla ei todellakaan tarttis tippua paino mihinkään 50kg, 55 olisi sopiva, siis jos ei olisi yhtään rintoja (vaikkei ne normaalistikaan ole kuin b) niin mulla näkyisi kylkiluut.. ja kaikki kysyy syötkösyötkösyötköSYÖTKÖNYTOIKEESTI?? joojoojoojoonoVITTUJOO!! mutta minkäs ihminen sille mahtaa jos ei painoa tule niin sitä ei tule! Ja mä en edes liiku!! siis en varmasti edes sen vertaa, mikä olisi terveyden kannalta hyväksi. Kai tää sitten on vaan joku aineenvaihduntajuttu?
niin te muut mun kohtalontoverit, niin kysytäänkö teiltä usein syömisestä?
:wave:
Aina ja jatkuvasti kysellään syötkö kunnolla, ja nyt mulla on tullut lisää just tasan toi maha, muualta varmaan jopa lähtenyt vaikkei tosiaankaan sais.

Juur kävin vaa'alla, painoa yhä vaan 55kg, eli tasan 8kg tullut. Mutta minkäs voit! Aina syön kun on nälkä tai mahdollisuus syödä.:D Herkut on ollut pakko jättää tuon diabetesdiagnoosin takia, se saattaa hiukan hillitä painonnousuakin. Laskennallisesti kai kaikki raskauteen liittyvät lisät (sikiö, lapsivesi, istukka, lisäveri, rintojen kasvu) painais tässä vaiheessa suunnilleen sen 8kg, näin olin jostain opuksesta ymmärtävinäni. Saas nähdä missä painossa tullaan laitokselta...

Jos vaikka teemaan sopivasti menis syömään jotain. :)

ventti + viuhti 35+2
 
No onpa taas tullu tekstiä, taitaa olla melkein kaikki jo lomalla =)
Painosta oli ainakin puhetta.. Se on kauheen yksilöllistä näköjään, miten kenellekki kilot kertyy. Itse oon sitä sorttia, että normaalitilassa lihon kyllä, jos vähänkään erehtyy herkuttelemaan liikaa. Raskausaikana ekasta tuli 6,5 kg, tokasta 7 kg ja tällä kertaa oli tullu vaan kilo viikkoon 35 mennessä eli ei todellakaan paljoa, vaikka ihan normisti oon syöny.. Minkä verran teillä muilla on sitten synnärillä lähteny? Mulla lähti molemmilla jotain 8-9 kg.. Nyt kyllä tuntuu, että ruokahalua riittää, mutta ei pysty paljoa syöpöttelemään kun ei meinaa ruoka oikeen sulaa enää :) Alkaa olla suoli ahtaalla :LOL:
Ei kannata naiset stressata noista kiloista, tulee tai ei, kunhan huolehtii riittävästä ravinnosta :heart:

JJ-t Koita jaksaa.. Täälläkin vähän samantapaista, mutta ei ihan noin rajuna :heart: Jospa se helpottais sitte sitä tositilannetta tämä etukäteiskärsimys =)
Solina jaksuja kovasti sinnekin :heart: Toivottavasti kaikki sujuu hyvin, koita olla miettimättä turhia. Ja pääasia että vauvalla kuitenkin kaikki hyvin :)
unicorn tuo kohdunsuun tilanne saattaa olla pitkäänkin noin, se on aika yksilöllistä. Minulla ollut 29. viikolta lähtien sentin verran auki ja kaula pehmentynyt ja lyhentynyt vajaaseen kahteen senttiin ja tässä ollaan viikoilla 35+5(kohta 6), mutta mulla ollut myös aiemmin samanlaista ja tytöt synty ihan ajallaan ja vähän ylikin. Tulivat kylläkin sitten aikamoisella rytinällä =) En siis osaa nytkään oottaa, että syntyis kovin aikasin..

Olikohan vielä muita juttuja, joita piti kommentoida.. No ens kerralla taas lisää ettei tuu romaania :) Kaikille tsemppiä viimeisiin viikkoihin ja seuraaville poksahtajille jo valmiiksi onnea matkaan :hug: Veikkaanpa, että joku tällä viikolla pääsee tositoimiin!

annuli ja vauveli 35+5
 
Huomenet kaikille!

Eilen sit äitin ja kaverin patistuksesta koitin neuvolaan soittaa,mut ottivat vaan soittopyynnön ja meinas et varmaan soitetaan aiak pian..No..Eipä kuulunu sit eilen mitään,mut eipä tässä hätääkään ole..Vuoto on vähä normalisoitunu,mut nyt jotenki kellertävää oli vielä..Saa nyt nähä sitten että miten tässä kun oleilee hereillä.. Mut aika kummallista etteivät soittaneetkaan sit eilen heti..
Nyt hävettää sit jo sse soittaa eikä ookkaan hätää..Aina yleensä mulle käy noin että jos sitten jonkun patistuksesta jotai soitan niin onkin turhaa..Mut hyvähän se tietty ois aina tarksitaa..Mä vain olen sellanen et suunnilleen pää kainalossa saa olla ennenku valitan ja soittelen aikoja..

Mitäs ihmettä te ressaatte tolla painon tulolla rakkaat immeiset.. Raskauden aikana niitä ei tartte miettiä.Kyllä ne sitte lähtee ajan kanssa ja jos ei suosiolla niin sit väkisillä... =)
Mullekki aina kylä valiteltu pienestä asti et enkö mä syö jne.Neuvolassaki aina sanoneet että saishan tuota painoa tulla lisää,mut nytpä eivät yhteen väliin ainakaan sanoneet mitää ku oli tullu ilmeisesti tarpeeksi painoa..

Tosta paikkojen aukeilusta jne..
Mulla ainaki on sit yhtäkkiä kuiteski tullu synnytys eteen vaik ois sanottu et ei oo ku tyyliin sormelle auki..Se tilanne voi muuttua hyvinki pian sit ku se aika on..Tosi esikosta olin vaan jotai parille sormelle auki ku menin laitokselle ja sillonki oli jo yli 12h supistellu 5min välein..
Tokasta oli supistellu kipeesti 5-10min välein jotai 4h ennenku oltiin laitoksella ja olin sit jo 6cm auki.
Edellisestä olin vkolla 35 sormenkärjelle auki neuvolassa ja esikosta vkolla 37+1 sormelle auki ja kanava 2cm..Esikko siis syntyi tosta 5pv päästä... Toka syntyi tosta 2vkoa ja 5pv jälkeen..
Nytoli tosiaan 33+6 naftisti sormelle auki.. Ja veikkaisin että parin vkon päästä ois jo laitokselle lähtö,ellei aiemmin,mut toivon kyllä et pysyis edes melkein kaks vkoa vielä..

Muuten oottekos te seurannu supistusten välejä miten tarkkaan? Mä eilen olin sen aikaa sohvalla rauhassa et huomasin kerranki vähä laskea millasilla väleillä ne tuli..No tuli 10-20min välein..Eka oli varmaan 3 tai 4 supparia 20min väleillä ja sit tuli muistaakseni yks 10min väli ja sit varttia ja sit en paljo kattonukkaa,mut vissiin sen 20-30min välein sit loppuilta..Yölläki kuitenki supistelee ja ilmeisesti sen takia käännänkin aina kylkeä kun monesti yöllä on suppari päällä kun herään kääntään kylkeä..Mut ihme ja kumma..Mä nukun ihan loistavasti yöt silti..Normaalisti oon jo jostai 24vkolta asti menettäny yöuneni ku nivuset on ollu niin kipeet,mut nyt ei ole mitää ongelmaa..
On tää kummallista..
Mut mie taidan käyä tsekkaan kohta ton vuoto tilanteen..

Hani
Tuliko sulla ihan kokoajan aina sitä vuotoa vai oliko tavallaan paussiaki välillä ja miten helposti sitä tuli pyyhkiessä? Kauhee kysely,mutku musta tuntuu et oisko se loppumassa..Oiski vaan ollu siitä tutkimuksesta johtuvaa..

Mut jakselkaa tosiaankin mammat ja nauttikaa masuista vielä vaikka ne siellä pyllöttääkin pitkin kylkiluita jne.Masua todellaki tulee ikävä sit kun tää on ohi..Mä olen ehkä hullu mutta rakastan raskaana olemista!!! :D

Mutta nyt ainaki hetkeksi moro!!!

Vaavimasu ja napukka 34+1
 
Huomenia...

Täälä se vaan suppailee mut ei vaan sitten jatku perään |O mä alan olla korviani myöten täynnä tota supistelua. mulla on muutenki alhainen kipukynnys niin välillä sattuu niin et ei oikeesti tiiä mitenpäin olis ja oottaa vaan et se kipu menis ohi. viimeyönäkin tuli taas 3 supparia 10min sisään ja siihen loppu ja taas nytkin tulee yksittäisiä tosi epäsäännöllisesti. Selkä on kanssa noista ihan tohjona ja vasta viikon päästä olis neuvolalääkäri :|

Näin muuten viimeyönä kummaa unta. olin synnyttämässä ja se vauva oli TOSI pieni, ja sitten ensin vaan ihmettelin sitä vauvaa ja vasta joskus 30min päästä tajusin että niin pitäähän se sukupuolikin katsoa. no tyttö se oli. vaikka tämä kyllä aika moisella varmuudella on poika.

täytys varmaan mennä taikomaan jotain aamupalaa kun kaikki on taas kaapista loppu.. :headwall:

Nellah ja Toni 35+5
 
Heips,
täällä tulee kanssa suppareita päivittäin osa kipeitä osa kivuttomia. olin kolmelle sormelle auki maanantaina ja lekuri sano sen tyypillisen voi tulla milloin vaan tai pysyy yli lasketun ajan. olin eilen lähössä taas jumppaan ni eiköhän se pissa ruvennut taas lorahtelemaan jäi sekin väliin. mulla siis karkailee kun mukula painaa tonne rakkoon. samoin kakkosessa vihloo kun lapsi liikkuu. :| ei mikään herkku hehku olo enää.
nyt pitäs aamu päivästä lähteä pojan kanssa äiti-lapsi napero jumppaan (joka on siis lapsen oma jumppatunti jossa äipät vaan heiluu mukana) ja supistelee inhasti.

mulla oli esikoisen synnytys aika nopea (kaiken kaikkiaan kesti ekasta suopistuksesta siihen että lapsi syntyi 2h55min) ja neuvolassa sanoivat että yleensä toinen tulee vauhdikkaammin :eek: . mä en kohta uskalla liikkua mihinkään.

vali,vali täällä ja hali, halit teille :hug:

nyt tuli vain omaa pullahtanutta napaa, suokaa se minulle, tänä aamuna se tellus taas pyörii
vain sen ympäri :D
 
Aika hassua muuten, mutta eilen kun oltiin likan kanssa kahteen otteeseen ulkona, käveltiinkiin neuvolaan ja sitten illalla kauppaan niin olo oli erittäin hyvä.. Siis mitä enemmän mä liikuin niin sitä vähemmän tuli suppareita illalla :) Kohta tietenkin poksahtaa kun ihmettelee ettei tuntunut missään kävelyt :whistle:
Tänään pitäsi mennä bussilla likan kanssa lähikaupunkiin ja ukko poimii meidät sieltä sitten että mennään prismaan.. Mä olen niin kyllästynyt tuohon meidän lähiässään, siellon varmaan sokea hevihoitaja.. ennen saikkua melkein kaikki meidän ostokset tein työpaikallani..

jaahassu ja sammo 35+2
 
huomenta!

tutsa toivottavasti ette asu kaukana synnäristä!? omien kokemusten mukaan synnytysten kesto vaan lyhentynyt mitä useammin siellä vieraillut. viimeisen kesto n.2,5h ja nyt asumme n.45 min ajomatkan päässä synnäriltä, joten kiirus tulee.

synnytystapa-arviosta sen verran että ei mulle ainakaan ole jäänyt traumoja. eivätkä ole kajonneet "vääriin paikkoihin". eikä nyrkillä. vaan sormilla kokeilleen joustaako paikat.

(.) tuli sitten yöllä vietettyä aikaa jälleen tyksilässä :ashamed: kävin yöllä about puolen yön aikaan vessassa ja vuosin verta sekä sellainen tunne että lapsi puskee itsensä vielä pönttöön. seurailin ( lue: juoksin vessassa ) tsekkailemassa tilannetta ja vuoto jatkui plus mukana klimppejä. eihän siinä saa enään nukuttua kun miettii kaikkia mahdollisia asioita. soitin sitten synnärille että mitä tehdään ja käski heti lähteä näytille.
epäiläilivät lapsiveden tihkumista jostain koska siteeseen jäi vaaleanpunaista omituiselle haisevaa nestettä. testit näytti hailakkaa plussaa joten 100% ei selvinnyt onko lapsivettä vai ei. vettä jäljellä lammikoittain :D ja vuoto kuulemma johtuu paikkojen kypsymisestä, koska istukka näytti olevan ok. ei mulla ennen ole mitään vuotoa ole ollut ennen tosi toimia ja mieskin muisteli limatulpan irronneen aina vain muutama päivä ennen synnärille lähtöä. ( olenkohan oikeasti jutellut lima jutut ääneen -ilmeisesti :D ) kotiin pääsin koska acalactia negatiivinen ja varmoja ei olla mistään. jos ne loput vedet menee holahtamalla niin sitten takas tai jos vuoto muuttuu runsaaksi.
kolmosesta kun vedet meni yöllä ja acalactia positiivinen niin aloittivat käynnistyksen heti aamulla.
eli nyt vaan kattellaan mihin tilanne kehittyy.

iltsu & beibe
 
iltsu-natsu synnärille on 0.5 km, ellei lyhyempi, että täällä sen puolesta ei ole hätiä. sullahan on jännät paikat siellä kanssa. mulle sanoivat jos hirmu aikasessa vaiheessa lorahtelee lapsivedet eivät käynnistä sen 24 tunnin aikana vaan antavat suoneen antibioottia ja sitten niitä keuhkoja kypsyttäviä pistoksia. ja levolle ottavat sairaalaan.
 
voi vitsi ku rupee jo jännää kovasti kuka seuraavaks ilmottaa synnytyksestä!!!! :heart: mie veikkaan et siin ei kovin kaua enää mene! :) sit niit alkaa varmaa tullaiha rytinällä! :D

JAKSUJA KAIKILLE!!! :hug: :heart:

ziki ja kerttu 32+6 kerääntyis itellekki nyt vaa enemmi viikkoja ni ei tarvis panikoida.. :(
 
Huomenta typykät! :flower:

Säde, maha on joo ihan nätti, mutta nää reidet ja pylly...aargh...on kyllä seillaista höllyvää tullut, kun ei yhtään liiku...toivoisin niin, että pääsisin taas joskus urheilemaan ja ruskettumaan :) ja kehtaisin taas näyttäytyä esim. uimahallilla uikkareissa.

Pikaiset neuvolalääkärikuulumiset:
sf-mitta oli jo 34 cm, RT, alapaineet hieman koholla, ei mitään ihmeempiä muutoksia, 2,5 cm ja kiinteä ja sulki on paikat ja paino noussut 500g/vko - eli nyt 83,4kg MUTTA sain lähetteen pelkopolille, kun kerroin, että hieman masentaa ja synnytys ja kivunlievitysmetodit jne jännittää. No, ehkä se on hyvä käydä juttelemassa noista etukäteen polilla, ettei sitten synnyttäessä pelottaisi.

Nyt pitää rientää!

k&otus 35+3

PS. Solinan private milk bar paita on kiva :)
PS2. supisteluita ei ole kuin joku yksi kivuton päivässä, jonka huomaan ja nyt on ollut vähän niitä sukkapuikkokipuja parin päivän aikana kävellessä
 
ziki tosi paljon kyllä muistuttaa sun masu tätä mun masua. et taitaa tolla pituudella olla merkitystä tässä asiassa.

joku siellä mietti sitä mun vuotoa. mä siis kerroin kokemuksia siitä sillo ku esikoinen syntyi et miten mulla sillo tuli sitä limatulppaa. nyt ei siis ole tullut lukuunottamatta sitä yhtä episodia ku oli housut märkänä.

ai niin..mä voisin heittää arvaukseks et jos iltsu sais beiben seuraavaks.

vitsi mä oikein odotan et alkaa rymistä niitä vauvauutisia :D :D
 
Voi ältsi,ku täällä on teillä jännät paikat!!! =)  itelläku ei mittää oikeastaan,ja hyväniin! supistelee välillä,muttei kippeitä niin nehän on ihan tervetuuleita!minä oon nytviikon verran ollu sairaana.pääasiassa nuhaa,välillälämpö nousee hiukan yli 37,mutta tämä nuha on inhottava!! ei tuo räkäö lopu sitte millää!! saattaa olla jopa poskiopnteloissaki jo ku vihloo poskia ja korviaki välillä.. :| meillä on kaks pienintä tämän ja eilisen päivän aikana oksentanu,että semmosta :(

painosta ootta puhunu .mulla on noussu nyt n.6kiloa yht. alkupainoki oli alle 50,joten hyvä ois ku sais pari kiloa vielä lisää.neuvolatäti käski alkaa lihotuskuurille.ei vaan pysty syömään enää ku hevonen.sen verran painaa tuonne vatsalaukkuun,että liiat tulee ulos..

vauva liikkuu paljo,möngertää ja tiiän ettäon hyvin kasvanu,veikkaisin sen olevan n.2.1-2.2kg joten ei mulla oo mitään hätää.

mies lähti isompia lapsia käyttämään laskettelemassa joten täällä minä 2ja4vuotiaiden kans yritän kehitellä jotain tekemistä,sairaana ku ovat,onneksi hyväntuulisia kummiski.

ihanaaa ku kohta alkaa kuulumaan synnytyskertomuksia!! =) toivotaan vaan että kaikki jotka enenaikoja synnyttää,saisivat kohtuuhyvän kokosia lapsia ja hyväkuntosia.ja että kaikki menee hyvin!!! joten ONNEAMATKAAN!! =)

mulla ku tuli viimeksi limatulppa niin vauva synty 2pv sen jälkeen.se oli silloin veristä limasta vuotoa.vaaleanpunaista. (ja rv:lla 39+2) poika paino 2900g

nyt taas vessaan,maha ihan kuralla... :ashamed:

Pai ja nuppu 34+2 :heart:
 
huomenia mammat :flower: ja mahat :)
täällä yö taas valvottu lähes tulkoon, asiat pyörii päässä, ja mikään asento ei ole hyvä :/ tyhmä ämmä kun uskon tota terkkariani, söin illalla oikein kunnolla, ja noh, eipä sit saanu nukuttua kun tuntu niin ähkyltä olo..nyt mä annan piupaut sen neuvoille, ja alan uskoon että se 64g painon tippuminen johtuu kun ei ollut turvotusta ekaan kertaan koko aikana!!

meillä tuo 2v on kans yskässä ja kuumeessa, virtaa kyllä riittää :D

onko muilla ongelmaa,ettei voi käyttää rintsikoita, mulla painaa kaikki mallit niin pahasti, että ei auta kun ilman olla, luomuna, noh ei mua kukaan täällä kotona ole ihmettelemässä onneksi =)

jännittää jo kaikkien puolesta ihan kamalasti!! ja tietysti se että mitä mieltä ovat tiistaina jos vauva vielä perätilassa :/
lauantaina tarttis mennä tekeen miehen muuttoa, ja ens vkosta jäädäänkin jo sitten kaksin esikon kanssa tänne vkoiksi, huih :eek:

mä synnytin esikon vkolla 39 tasan, paino 2890g ja pituutta 47.5cm..ja kaikki meni oikein hyvin!! painoarvio oli vkolla 37+ 3800g, että pikkasen heitti sitten :)

jaksuja taas!!

- nannuli ja tyyppi rv. 32+1-
 
Superheppuli: Mulle tehtiin se synnytystapa-arvio "ilman mitään syytä".Ja esim. mun kaverille kuka siis asuu samassa kaupungissa kuin minä niin sille ei tehty...että en tiedä millä perusteilla noita tehdään.

Jaahassu: Mua on aina piinattu joka paikassa tosta painosta..Mikä on ärsyttävää kun luulis että tietävät että yhtälailla kun jotkut on vähän pyöreitä ilman että syövät edes paljoa niin jotkut on laihoja.
 
Huomenta "paksukaiset"! :D

Juuh, olo alkaa olemaan kaikkea muuta kuin hehkeä... Painoa on mulle tullut yhteensä joku 13 kg ja lähtöpaino oli aika optimi pituuteen nähden eli 63 tai jotain. Tuntuu vaan että kaikki paino on tuossa mahassa edelleen ja muualle sitä ei oo tullut. Nyt muutamien viikkojen ajan ollut hieman turvotusta sormissa ja jaloissa mutta ei mitään pahaa.

Pariin päivään en oo oikeestaan saanut mitään järkevää aikaiseksi, sitä vaan oottaa että jotain tapahtuisi. Hiukka kateellisena täällä lueskelen kun monella muulla alkaa olla tilanteita päällä ja mulla ei voi ees sitä juuttaan limatulppaa pukata vaikka viikkoja jo näinkin paljon ja lääkärikin vakuutteli ettei mee pitkään :ashamed: Katotaanhan vaan niin mie oonkin joku norsu joka kantaa vielä toisen mokoman tähän 9 kuukauden päälle...

Toissapäivänä roudailin huonekaluja ympäri olohuonetta ja mietin että josko ois vaihtanut järjestystä mutta liian ahtaaksi ois tullut. Sit vähän siivoilin mutta ei mitään, sekstailukaan ei ihmeemmin vaikuttanut. Jotain limaista kyllä tuli pyyhkiessä mutta tuskin mitään limatulppaa oli sekään. Eilinen meni lorviessa, sekstailua (lue: outoa ähkimistä ja puhkimista... ) tuli taas kokeiltua, laskettakoon se eilisen hyötypuhteeksi. Tänään oon sitten taas siivoillut ja könysin kylppärin lattian ja kaakelit harjan kanssa. Hiuksetkin sain värjättyä tänään kun eilen sisko leikkasi niitä vähän uuteen uskoon. Edellisen kerran on taidettu leikata joskus viime kesänä :whistle: Ei oo saanut vaan aikaiseksi kun töissä joutuu kuitenkin pitämään ponnarilla. Aikamoista hamppuuhan tuolla latvoissa olikin. Nyt olo siis tuntuu jopa ahkeralta!

Synnytystapa-arvio tehdään ainakin täällä meillä päin ensisynnyttäjille automaattisesti sekä uudelleensynnyttäjille jos on jotain häikkää ollut edellisissä synnytyksissä tai oletetaan epäsuhtaa lapsen ja äidin lantion välillä. Ja tietty perätilatapauksissa.

Rintsikat painaa toisinaan täälläkin mutta sitkeesti oon vaan yrittänyt edes päivisin kotonakin pitää ettei noita raskausarpia senkään takia tulisi. No, tulee jos on tullakseen.

Säde: Se helmikuun pino jumitti ja ziki joutui tekemään helmikuun lopulle vol2. Eli ei toiminut se alkuperäinen pino kunnolla muillakaan, toiset sivut näkyi ja toiset meni just valkoisiksi. Mutta onneksi kuukausikin vaihtui! =)

Monella alkaa olla jo jännät paikat mutta mie veikkaan että iltsu tai jaahassu lähtevät seuraavaksi tositoimiin. Tai sit joku, jolla ei oo mitään oireita ollut vielä, tulee puskasta ja vie veikkauspotin!

Nyt ruoanlaittoon :p

Sanni-Maria ja pikkunen 37+5
 
huomenat mammat! jännät paikat tänäänkin tosi monella =) jokohan tänään oikeesti joku lähtee synnyttämään? :heart:

heti eika omaa napaa, kun mulla ihan kauhee olo, oksettaa :x ja joku ripulin tapanen päällä :( alkoi yöllä ja en tiiä pitäskö soittaa neuvolaan tai ä-polille et voiko tää olla vaarallista vauvalle :| ainaki se vähä möyrii tuol masussa mut huolettaa silti et oonko saanu jonku ruokamyrkytyksen tai listerian vai minkä... huoh, no ehkä mä kuulostelen oloa viel hetken ja yritän saada vaik nukuttua.

painosta ollu puhetta, niin älkää nyt hyvät mammat ainakaan niitä liikakiloja pelätkö, kyllä ne lähtee! ja muistakaa myös, et liian alhainen painonnousu voi olla vauvalle haitaksi. ja mä oon miettinyt et mitä siitä vaikkei kaikki liikakilot lähtiskään... tunnen oloni muuten vähän poikkeavaksi (ainakin tällä palstalla ;) ) siinä että oon about ekaa kertaa eläissäni tyytyväinen kroppaani. musta vaan on ihanaa kun iso on masu ja tisseissä täytettä. ja vaikka reidet ja peppuki on ennätyspaksut, niin ison masun rinnalla näyttävät SUHTEESSA hoikilta :D musta raskaana oleva nainen on vaan kaunis ja pyöreys muuallaki ku masussa hyvä asia.

ainiin, tuossa ku ravasin yön veskissä ja voin pahoin, niin huomasin yhden odotetun kivanki asian: bongasin tisseistä heruvat ekat maitotipat! ja joo, vaikkei ole mikään tae imetyksen onnistumisesta, niin voi että olin onnellinen :heart:

solina jos sulla olisi oikeasti huolta kohdun ohenemisesta, niin eikö lääkäri olisi siitä maininnut ja ottanut osastolle tai ainakin tiivimpään seurantaan? ei ne riskejä ota näissä asioissa sanoo mun nla-täti aina. toivottavasti sinunkin huolesi helpottuu vähän, vaikka omakohtaisestihan se ei ole koskaan helppo olla huolehtimatta (nim. täällä toinen huolehtija).

jj-t tsemppiä kipuihin :hug: samoin kovasti jaksuja kaikille supistuksista kärsiville ja pai29:lle flunssan keskelle :hug:

t. pahoinvoiva ja synnytyskuulumisia malttamattomana odottava manna + äitin raksu-lilli jo 36+1 :heart:
 

Yhteistyössä