<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

helou mammat..viime yö vietetty sairaalassa, toissailtaiset supparit ylty, ja lopulta tuli 5min välein, tyyppi meinas sitten vaan pukata pihalle!!
sain supistusten estolääkitystä, sekä keittosuolaliuosta 3 pussia, ja LEPOA!! sitä nyt kotonakin vähintään 2 vkoa, jolloin vauva saa jo syntyä..tai jos lähtee syntymään ei estellä, mutta jospa hetken vielä malttaisi, niin saisi edes himpun verran enempi lihaa luittensa ympärille!!
että semmosta meille :D
kohdunkaulaa sentti jäljellä ja paikat onneksi kiinni vielä!!

jaksuja mammoille :heart:

-nannuli ja tyyppi rv. 34 tasan :heart:
 
Herranen aika, tuntuu, että täällä on ainakin 5-10 mammaa, joille vaavi voi syntyä minä hetkenä hyvänsä...ihan mahdotonta lähteä veikkaamaan, kelle tulee ekana...tosi jännät paikat!!!! Voimia kaikille.

Äsken vahingossa räpelsin kännykkääni niin, että siitä pärähti joku kappale äänet täysillä päälle ja siitä asti tää mahabeebe onkin möyrinyt. Taisi saada jonkun kohtauksen. Just olin miettinyt, että eipä poika oo tänään paljoakaan liikkunut...Mulla on ihan tylsää täällä kotona, kirjoitelkaapa ahkerasti, että voin lukea teidän juttuja enkä esim. shoppailla netistä lisää tavaraa :LOL:

Vilijonkka, teillä on varmasti aikamoista vilinää ja vilskettä siellä suurperheessä - en osaa oikein edes kuvitella, kun meillä ei ole kotieläimiä ja ollaan vaan kahdestaan.
 
Heip. Tulinpa merkkaamaan että kasassa ollaan visusti edelleen. Kiva alkuviikko maalla tuli vietettyä.. hiihtämään ei tosin päässy kun jäällä oli niin paljon vettä. Täälläkin on tapahtunut siinä välissä jo vaikka mitä!
Onnea Sanni-Marialle ja tuoreelle isukille tyttövauvasta ja Lisille tsempityksiä tulevaan.

Eiköhän Hanikin jo ihan kohta poksahda jos kerran mahakin on jo aloittanut valmistautumisen koitokseen =)

Monilla muillakin supistelee jo aika enteilevasti.. Kohta näitä "hutivauvoja" on jo useampikin!

Täällä on sitten alkanut kanssa turvotus.. Jipii. Puoltoista kiloa tullu painoa viikossa. Ihan sikapossu olo. Mieskin sanoi jo, että mun silmät jotenkin uppoo päähän enemmän kun ennen. Kaunista. Paineet kuitenkin ihan ok ja protsujakaan ei ole. Kuulemma tällasta saattaa loppuvaiheessa tulla. Päätä pikkasen särkee välillä mut se menee ihan panadolilla ohi.. sen mä luulen johtuvan siitä että mun niskat on niiiin jumissa.

SS Ei kannata masentua että mitään ei tapahdu.. ei täälläkään. Ei merkin merkkiä edelleenkään, että tää olis joskus tulossa uloskin. Eilen olin käyrässäkin puolisen tuntia ja supistuksen supistusta ei siihen piirtyny. Mulla oli tavoitteena synnyttää 38+0, mutta oon suosiolla siirtäny tavotettani tuonnemaksi. Ei nää oo kuulemma ennenkään tänne mahaan jääneet.

Hyvä, että nannulillakin supistukset on vähän helpottanu. Jospa siellä vielä ainakin pari viikkoa viihdyttäis lämpimässä massussa :)

Eipä tällä kertaa muuta. Paljon olis kommentoitavaa, mutta kaikkea ei voi muistaa varsinkaan näin ennen päikkäreitä. Palaillaan!

Nappi ja Himppu 37+4


*muoks, Mannalle vielä jaksamista, vaikka ihan varmasti huolestuttaa sekä oma että vauvan vointi. Yritä lepäillä mahdollisimman paljon :hug:
 
AAM
täälläkin neuvolassa käyty ja kuten ennakoinkin niin kohdunkaula lyhentynyt eli jäljellä on 2,5 cm ja kiinni on visusti ko siveysvyön lukko mutta paikat ovat pehmeämmät... |O ja eik ollut edes sama tohtori ko viimeks.. JA sanoi että tää ei tuu ulos vielä pariin viikkoon ainakaan. olin että no niinpä minäkin veikkaan sit jolotti pitkät pätkät esikoisesta ja sen suhtatumisesta ja siitä oli niinko enempi kiinnostunut ko musta tai vauvasta..:/ no hyvähän siitäkin on puhua mut eiks se ois terkan asia enempi ? :xmas:

OMA status:
lirkki: ok
HB: -
paineet: 125/65
turvotus -/+
RT
liikkeet ++
syke 140 (kuunteli vauvaa joku 10 sekuntia jopa.. :kieh: )
sf 35cm (33)
JA mittas jotenkin tosi löysästi.. ja sanoin että katsoppa vatsaa että on hieman muhkura (vauva ihmeasennossa just silloin) ja sanoin että normisti noi terkat muovaa sitä niinko enempi normi asentoon ennen mittausta.. :xmas: joo laitetaan sentti vähemmän.. :LOL: :D heh käyräkin pysyi aisoissa.. taisin tietää siitä enemmän ko tuo ukkeli.. :whistle:
paino: +807gr/vk
mietin että olikohan ne hakenut sen jostai kulmakuppilasta |O ko just vaikutti siltä se sen kopelointikin tosi nopsaan teki ja hippasen kovakouraisesti ja mä en tuolla osastolla helposti valita.. (ei sillei et ois relevanttia mutta.. ) :xmas:

zikikin harrastanut limanbongausta ja nannulilla on ollut vilkas yö..

manna :hug: :( ei se vauvan pienuus mtn välttis sano viikothan sulla on tosi hyvässä mallissa..

hanin kuvaukset turvotuksista laittoivat kyllä nieleskelemään.. ei kivaa :(

muisti pätkii.. takana 4 tunnin juoksentelu sessio veljen vaimon kanssa sellossa. ja tarttuihan sieltä mukaan tavaraa itselle ja ukolle 3+1 päiviltä emotionista ja vauvalle jesperjuniorista ja esikoiselle kirjaa ja (p)askarteluvälineitä.. :)

:wave: leitörs lisää..

AM & hippunen 36+2 :heart:
 
Mäkin täällä kyttäilen että joku kirjottelis jotain.Pitäs alkaa laittaa ruokaa mut ei jaksais...Hyvä ku ite just paasasin tuolla aiemmin että enää ei pidä tehä mitään jos ei jaksa :whistle: Mutta mieheen en luota tos ruoanlaitossa :p
 
AAM
lähetin juuri oman äijäni kauppaan round kakkoselle ko olin unohtanut omalla reissulla puolet tavaroista mitä piti ostaa :D :LOL: shoppailukauppareissu oli vaatinut veronsa :xmas:
Ruokalistalla selfmadekananugetsysteemejä pitaleipien välissä kurkulla tomaatilla ja salaatilla höystettynä ja kuorrutettuna juustokastikkeella :p jos tuosta ei nälkä lähde niin ei sit mistään.. plus nachoja päälle.. :LOL: :kieh: kaloririkas ilta tulossa.. ;) :D
 
Tylsänä ja laiskana kopioiden kerron kuulumiset:

Neuvolakuulumiset:
36+5

Paino 74,8kg eli +1960/vko turvotusta siis on tullu TOSI paljon ja nopeasti. Nyt painoa tullu yhteensä 8,1kg. Sain kehotuksen ananaskuuriin ku se poistaa sitä nestettä.

Turvotus +


Paineet 143/99 MUTTA odottelun jälkeen 131/91 eli siin rajoilla taas, mut oli jo hituse parempi ku viimeks oli 132/93. Ton ekan mittauksen aikaan ehk jännitin sitä alitajuisesti, et entä jos on kovin korkeet.

Pissa puhdas

Sf -mitta 31cm eli noussu 2cm sitten viime perjantain =) Ku sillonha se oli laskenu sentin. Eli varmaan vaavin asento sillo sai sen notkahduksen aikaa

RT

Pienen syke +160

Liikkeet ++

Eli kaikki oikein hyvin :) Ny sit vaa juomaan kauhiasti vettä ja syömään ananasta.
Käytiin kaupoilla siis samalla ja ostettiin vihreänsävynen amme, brion sadesuoja vaunuihin sekä myllymyksujen bambuhampputaittoimuja 3kpl. (aiemmin oon hankkinu jo yhe) Ostin myös tukisukat.

Katseltiin myös niit hoitopöytiä ja komeroita ja varmaa ostetaa semmone kaksovinen kaapisto/hyllykkö =) Pitää vaan ny roudata jossai vaihees tää tiettaripöytä olkkariin ja samal tuua sit pinnasänky tänne miehen porukoilta ja katsoa mahtuuko myös yks mun pieni lipasto tänne makkariin myös. Jos mahtuu, ni sit vois ostaa esim hoitoalustan, joka laitetaa aina pinniksen päälle. Jossai vaihees olin aina semmost vastaa ku mu mielest oli nii ahistava ja ois painava jne mut eihä se sit ookaa nii painava ku luulin ni senhä voi sit ain nostaa siit pois ni pikkune näkis vähä laajemmalle.

Jäi kyl tosi hyvä mieli koko pvästä ku saatii kateltua noit juttuja ja ostettuuki jo jotain :heart:
 
misstar, juu, totta tuokin mitä sanoit, ettei pidä tehdä mitään... paitsi että pakko on jonkun ruoat tehdä, ja ensin hakea kaupasta ainekset. Ja muuttotarkastus on huomenna, ja pakko ne rakennushommatkin on tehdä, ei auta. Ja kun näkee missä tilassa tuo mies aina öisin kotiin tulee, niin ei kyl mulla oo sydäntä alkaa sitä enää nakittaa yhtään mihinkään. Onneks tämä vaihe on nyt ihan loppumaisillaan.

En kyllä suosittele kenellekään itse rakentamista ja esikoisen odotusta samaan aikaan, aikalailla itekseen tässä on saanut raskausaikaansa viettää viimeiset puoli vuotta.

No, nyt on käyty kaupassa ja rautakaupassa, tankkasin autonkin samalla reissulla. Nyt vetäisen kyl pienet päikkärit tähän väliin, kun väsyttää niin pirusti. Sitten tiskaamaan, jotta ei tarvi likaisia astioita muuttaa viikonloppuna. :D Tiskaamisen jälkeen saakin sit loppuillan lepuuttaa selkää, kun se aina kosahtaa tosta hommasta.

Mannalle ja Hanille vielä tsemppi:hug:,nuo teidän oireet kuulostaa jotenkin niin... en edes sanaa keksi.

Muuten lähinnä tekee mieli sanoa huhtimasuille, että onnea matkaan! Niin monella tuntuu olevan jo h-hetki lähellä ainakin oireista päätellen. :eek: Jaksamista loppusuoralle, eiköhän se pian helpota.

AM, nam. Tuolla meidän jääkapissa odottais eilen tehdyt jauhelihapihvit sienisoosia päälleen... mutta meillä on ruoka-aika nykyään tuolla klo 23 toisella puolella kun mies tulee kotiin, et hetken joutuu viel odottelemaan.

Niin juu, ei mullakaan oo riittänyt tää 37+ viikkoa vielä siihen, et ihan oikeesti, siis OIKEESTI tajuais, että se syntyy pian. Se, siis meidän pieni, meidän vauva, oma nyytti. Ehkä se sit iskee tajuntaan jossain vaiheessa, toivotaan.... emmää tunnu tajuavan oikein sitäkään, että me muutetaan nyt. Vihdoin ja viimein, me muutetaan meidän taloon. Se on nyt ihan melkein siinä, oma, uusi, hieno, itse tehty torppa! Ei mahdu pieneen päähän isot asiat. :saint:

ventti + viuhti 37+3
 
Ja Nappi, mä oon kyl olluki asennoitunu et tää tulis vasta 41+ - 42 vkolla, mut jotenki tuo vaa ärsyttää, et kroppa ei yritäkää mitää tehä. Mut se lohdutti ku th sano, et useimmiten jos ei mitään harkkasupistuksia viel tässäkään vaihees oo tuntenu ni sit ku niitä tulee ni yleensä sillo alkaa sit synnytyski :heart:
 
Voi kun tuli hyvä mieli Säteen kommentista, kiitos. Musta ei ole tuntunut timmiltä sitten marraskuun. :eek: Tajuan kyllä olevani onnekas, kun olo on vielä niin hyvä, että pystyy luuhaamaan kaupungilla ja käymään urheilemassa. Voin kyllä tunnustaa, että mun tekisi silti mieli pyytää kuntoklubin respan setää, että voitko tulla sitoon mun jumppakenkien narut kiinni.

Erityisen paljon jaksamista Mannalle, Hanille ja Zikille sekä ihan tasapuolisesti kaikille vaivojen, turvotusten ja verenpaineiden kanssa kamppaileville! Loppusuora jo häämöttää... sen voimalla.

AM, onpa sulla siellä hyvänkuuloset iltamätöt. Nam!

Täällä on vauva ollut tosi rauhallinen liikkeissään koko päivän, vähän ehdin jo huolestua ja töykkiä sitä liikkeelle. Nyt se kostaa julman herätyksen kairaamalla pikkupäätään tuonne alaosastoon.

Hemuli ja heinämies, 35+
 
mun täytyy kommentoida tota "tajuamista" et vauva oikeasti tulee. siis eihän sitä pystyy tajuamaan kun esikoista odottaa. mä menin synnytykseenkin vaan ku johonki kisaan tai urotyöhön ja olin niin tyytyväinen kun selvisin siitä tosi hyvin. en mä sen jälkeen tajunnu olevani ÄITI. eikä sekään helpottanu et en saanu vauvaa syliin tai mitään.

et ihan senki kannalta kannattaa tehdä vielä lisää lapsia, kun sit ne asiat tajuaa ja synnytystäki odottaa ihanerilailla. mä oon iihan varma et mä rupeen nyt poraan ku saan tän syliin, siis toivottavasti saan. uskon niin ku ollaan jo näin pitkälläki. sit pystyy oikein nauttimaan sairaalassa oloajasta ja kotona vauvan hoidosta. ei sitä esikosesta pystyny eikä tajunnu.

en nyt tietenkään yleistä tätä mitenkään erityisesti mut tosi monella se KOLAHTAA vasta seuraavasta lapsesta =) älkää vetäkö siis herneitä nenään jos kirjoitukseni häiritsee jotakuta :heart:
 
Solina83, tuo varma tuleva leikkauspäiväpäätös tosiaan varmaan helpottaa!! Nyt vaan nauttimaan ja rentoutumaan ennen tulevaa h-hetkeä! =) Ja synnärivieraista, taidan "päästää" vaan lähimmät sukulaiset ja kaverit käymään kattomaan sairaalaan, edellisillä kerroilla tein saman. On niin kiva olla vaan ihan rauhassa, vaikka toisaalta se vierailuaika on vaan sen pari tuntia kättärillä, eli ei vieraista niin paljoa häiriötä olisi. Toisaalta yhtenä päivänä sairaalassa, kun oli kakkosen saanut, ei ketään tullut vierailemaan, ei edes mies esikoisen kanssa, niin kyllä itkua tirautin ja surin yksinäisyyttäni. :(

Lis69, hurjasti tsemppiä ja voimia sinne koitokseen! Kohta se pahin on ohi ja hymy huulilla ja mikä parasta, vauva sylissä!!!! :hug:

Pai-29, voi teidän pikkuista lonkkaleikkauksessa ollutta sankaria! Onneksi leikkaus meni hyvin! Jaksuja teille kaikille!! Saako udella, mikä vei teidän pojan lonkkaleikkaukseen, eli siis mikä oli syynä leikkaukselle?

manna-8, Hirmusti jaksamista inhottavien raskausmyrkytysjuttujen kanssa! Kohta ne onneksi hellittää, kun vaavi syntyy!! :hug:

nannuli32, meillähän on näköjään sama laskettu aika!! =) Ja hui vitsit, sulla on ollut jänskät oltavat sairaalassa! Ja varmaan koko ajan jänskättää nyt, että millonka taas lähtö tulee! Millainen tän hetkinen painoarvio teiän vauvelista kerrottiin?

Nappi1984, ei vitsi sain hyvät naurut sun miehen kommentista, että silmät uppoo päähän enemmän kuin ennen! :LOL:

Ja omaa napaa: Ihan hyvä on vointi, kävely on entistä hitaampaa ja jotenkin enemmän juilii tuolta ihan alamasusta ja liitoksista. Ja miten tää maha vaan voi kasvaa ja kasvaa... Eikä paljon noussut paino (tullut kohta 20kg) auta asiaan yhtään. Oikeen virtaheporyhävalas olo! Ja vauvan potkuloinnit on aikas voimakkaita, pistää oikeen miettimään, että minkälaista hytkytystä tuo lapsivesipussukka oikeen kestää, että millonkahan nuo megapotkuloinnit hajoittaa masuasukin kotikolon! ;)

Tassutin, rv 34+0
 
Tassutin meijän pojalle tuli reilu vuosi sitten lonkkakipuja,rupes linkuttaan vasemmalla jalalla.vietiin tutkimuksiin yliopistolliseen,niin vaiva todettiin perthesin taudiksi.eli lonkassa reisiluunpää on "siirtynyt" 20 astetta väärään suuntaan,irti "maljakosta".en tiiä ymmärsitkö.... =) nyt oon ollu tänään muutaman tunnin pojan luona ja kipu on kova ilman morfiinia,mutta ku sen sai,poika oli ku toinen ihminen.toki saa muitaki kipulääkkeitä,mutta ne ei oikein tehoa.se kipu on jalassa vielä niin kova ku luita on "operoitu".sinne lonkkaan laitettiin ns.kulmarauta ja muutama ruuvi tukemaan luutumista.kova pala pojalle ja myös meille muille. olin niin eilisen päivän stressaantunu ja peloissani ettämua supisti koko illan.mää vaan märisin,ku niin säälitti reppana... :'( toivotaan että piankivut hellittää. huomenna otetaan selästä puuduteletku pois ja kokeillaan kainalosauvoilla kävellä. =)

mulla ei oo tänään juuri supistellu.hirmu hyväolo,aivan mahtava.ehkä se ku pääsin pojan luona käymään,helpotti oikeasti niin paljo.käytiin lasten kans just kävelemällä kaupassa ja ei tuntunu missää :D oon niin onnessani että ei supistele paljoa. vaavi on niin pieni vielä. vauva on hikotellu ja liikkunu tänään taas entiseen riehakkaaseen malliin :D ihana.. :heart:
ja mulla ei oo turvotusta yhtää.kävin siskon luona puntarilla ja paino oli vähänvähempi ku viikko site neuvolassa.
närästää vähän,joten vauva taas noussu ehkä ylemmäs =) hyvä vaan.

joo,pitää jatkaa iltatoimia.
vointeja!!!!!!!!!!!!!

PAI JA NUPPU 36+1 ED... :D
 
Olo on aivan :headwall: :headwall: :headwall:

Kun noita vauvoja on tulossa työkaverille, kaverille ja sukulaiselle. Yhdellä laskettuaika viikko ennen mua, yhdellä kolme viikkoa mun jälkeen ja viimeisellä kuukausi mun jälkeen ja MÄ olen nyt vakuuttunut siitä, että meidän vauva syntyy viimeisenä :kieh: Yhdelle heistä on sanottu, että leikataan ennen laskettua aikaa, eli hyvin ehtii kaikki ennen minua :kieh: :kieh: Taas tuli erästä heistä käytyä katsomassa sairaalassa ja näki parit vauvat taas ja kuuli itkua, en mää jaksa enää odottaa.. perkeleen mies kun lisää vielä malttamattomuutta :kieh: jokapäivä kysyy kivistääkö, mitä me voidaan tehdä että tulisi jo.. JAA-A senkun tietäisin niin helkutti jo tapahtuisi.. Ihanaa on kuitenkin se, ettei me saatu keskosta, saatikaan pikkukeskosta, mutta nyt jos oikeesti menisi 42+ viikoille niin mä kiroon ja pärrään koko loppuajan!! Ainoa positiivinen juttu tässä on nyt se, että mä voisin uskaltaa harkita ehkä jossain vaiheessa kolmatta lasta. Jos tämä olisi syntynyt keskosena niin en mun lapsilukuni olisi ollut täynnä, en jaksaisi sitä jännitystä seuraavassa raskaudessa mikäli yhtään supistelisi.

jaahassu ja sammo 37+1
 
Onnea uusista vauvoista..!

En jaksa lukee kaikkee taaksepäin ku ollu erotettuna koneelta paripäivää.. Mut omaa napaa voi aina purkaa.. eiks vaa..

Tänään olin tutustumas sinne kättärille ja vähä oli tyhmä olo olla näin uudelleensynnyttävänä ensisynnyttäjien kans.. mua ku kiinnosti lähinnä siel ne paikat.. sit viel valkkasin tyhmyyttäni "luennon" ajaks sohvapaikan joka on tolle masutyypille se villein mesta.. siinä sit naama punasena vähän väliä otin pönkää vastaan nivusis ja kylkiluis ja alapääs.. välil vedettiin muuten vaan pylly pystyyn tohon rintalastan alle.. Se kätilöki jo katto et onks kaikki ok..

Rupee muutenki oleen jo henkisesti ja fyysisesti raja tulos vastaan täs jaksamises.. Esikoisen kans vaan on pakko jaksaa just noi ruuat tekeen ja joskus käydä se pihalla juoksuttaas.. sit ku miehenki on pakko iltasin lukee kokeisiin ku sen koulus on joka viikko niitä.. niin eipä siitäkää paljo apuu oo.. kaiken lisäks ku ei uskalla toivoo ees sitä etuajas syntymistä.. hittolainen!!!! kaikki oottaa niitä merkkejä lähestyvästä synnytyksestä mut mä en uskalla ajatella et mikkää nää supistukset tai muut olis mitään ennakoivaa.. pakko oottaa sinne lasketuun aikaan..

Eilen tuli ovelle meidän saksasta tilaamat tuplakärryt.. Hienot on vaik ulko-oven väliovi pitääki ottaa pois et kärryt mahtuu sisään ja ulos.. nyt ne on sitte tuol olkkaris tukkeena ja tuon pikkumiehen telkkarinkattomis paikkana.. kiva et viihtyy niis ja mikä vielä kivempaa niin on se et se on nyt yhtäkkiä innostunu teletapeista.. Saampa sit ite röhnöttää sohvalla maaten.. HYVÄ ÄITI FIILIS!!!!

Vielä lisää valivalivalivali aiheita on tähän mun väsyyneeseen arkeen änkeny ku semmoset pienet mustat muurahaiset on pikkuhiljaa alkanu vallottaan meidän kämppää.. eka ne on ollu tuol pojan huonees ja nyt niitä on näkyny olkkaris.. yks paketti jotain raid-myrkkymökkejä on jo tuol ja suolaa ja kanelia on listoille levitelly.. mut lisää niitä myrkkyjä pitää vissiin hamstrata.. kuvottavia tommoset ja yhen ku oon jo bongannu pojan sängystäki.. tosi kurjia..

No niin suokaa anteeks mun valitukset mut kiva ku taas on jonhonki voinu purkaa.. On ollu tosi väsynyttä jo pari päivää.. toivottavasti välil viel helpottas..

ISOJA JAKSUJA KAIKILLE!!!!!!!!!!!

Elov. ja Hose 35+3
 
Pai-29 mulla on sama leikattu tai ainakin melkein sama!! mun tietääkseni mulla oli legperthes tms.. Eli minulta vissiin leikattiin reisiluu poikki laitettiin raudankappele ja sitten otettiin jonkun ajan päästä pois. Ja leikkaus tehtiin kun olin 5v. Mä kyllä joku päivä pyydän kaikki paperit mitä musta sairaalassa on, koska siellä on nuokin paperit.
 
Mun mahani on 'korkattu': eka arpi tullut, tohon navan yläpuolelle. Oonkin jo ootellut, kun vähän väliä kun hiukankin liikkuu ja tyyppi tunkee niin tuntuu ku maha repeis, tai oikeastaan tuntuu ku napa repeis irti. Siinä on toi vaalea/valkoinen/sininen rengas jo ympärillä, joka siis on vaan sitä kun iho on niin venynyt, ja nyt on sit tullut reps. Tai yhden mä vaan näen, voihan niitä olla tuolla alapuolella lisää. :LOL:

Joo, ihan turhaa jorinaa, tiedän, piti vaan heti jonnekin avautua, kun ei täälläkään ketään oo mun kans tuota ihmettelemässä.

Jokohan sitä olis taas selkä levännyt sen verran, et voi jatkaa tiskaamista...
Illan jatkoa. Vitsit kun on vammasta kun oikea CSI loppus taas yllättäen, en tykkää noista muista. No, eipähän oo sitä tekosyytä olla tiskaamatta. :)

ventti + pikku-v 37+2 ..tai jotain sinnepäin...
 
[/b]jaahassu kyllä se on leikattu poikki meijänki pojalta.raudat sinne sisään ja ootetaan luutumista.n.puolen vuoden päästä katotaan,voiko raudat ottaa pois. tämä tauti on kuulemma aika yleinen tuon ikäsille,mutta en itse ole kuullut vastaavaa ennen.ja meijän pojalla kävi huono "tuuri" ku vaiva ei parantunu ittestään,niinku se yleensä tekee,vaan se paheni ja paheni,niin että piti leikkaus tehdä.
 
Täällä taas poksutaan :wave: . Tai siis en minä poksu, viikot vaan :wave:.

Neuvolassa tänään käyty ja sieltä tuli tällaista dataa:
rv 38+0
paino +333g/vko, yht painonnousua aika tasan 10kg
paineet 90/60
pissa +-/- :headwall: (potskut siis +-)
sf 31,5cm
tarjonta RT
sykkeet 140-160
liikkeet ++

Ja niinhän se ihana neuvolatätini TAAAAAAAAS passitti mut labrakokeisiin, kun on kuulemma TOKSEMIARISKI kun on nuo proteiinit +- . No joopa joo, en kyllä jaksa uskoa että mulla mitään rm:ä voi olla, yläpainekin alle sata eikä turvotusta ole lainkaan (sormukset pyörii sormissa jne.). Mutta kun erehdyin sanomaan että joskus näkyy tähtiä kun nostan esikoista, niin johan innostui kaivamaan ne helkutin labraputket sieltä kaapin perukoilta :headwall:. Oikeesti tuntuu että on ihan kunnan varojen tuhlausta tämmönen jatkuva labrakokeissa ramppaaminen (taitaa olla mun kohdalla neljäs tai viides kerta tässä raskaudessa.). Ja tosiaan kun ottaa vielä huomioon sen seikan, että siellä meidän neuvolan vessassa ei edes ole alapesumahdollisuutta, niin onkohan tuo nyt mikään ihme jos raskaana olevalla naisella vähän valkovuotoa sinne näytteen sekaan pääsee!! Oikeesti ärsyttää tää asia niin paljon että tekis mieli jonnekin yleisöosasoon kirjottaa asiasta, kuinkahan monta turhaa labralähetettä tuolta neuvolasta oikeesti laitetaan kun näin heppoisin perustein joutuu putket aina kiikuttamaan???? Sorry nyt purkautuminen... :ashamed:

Niin ja PeeÄs: en ole vieläkään saanut aikaiseksi pakata sairaalakassia, kaippa tuon ehtii tai sitten jos tulee äkkilähtö niin eiköhän sitä neuvolakortilla jo selviä aikas pitkälle... :whistle:









 
:| pari kolme tuntia nipistelly ihan MUKAVASTI, kylppärissä pesin lastenhuoneen mattoa kun siihen tänään "kaatui" esikon mössöt ja kakkakin siihen oli livahtanu kun oli ilman vaippaa. Nyt sitten tuntuu reisissä asti kun nippailee! Isäntä jo sano että lähdet sitte yöllä hiljaa sinne sairaalaan, ettei hyö herää pojan kanssa. :/

saman tuntuisia tuntemuksia mitä silloin kun esikoista synnytin käynnistettynä jonkin aikaa tabletin oton jälkeen. Sais kyl vielä olla massussa ainaski viikon.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
mun täytyy kommentoida tota "tajuamista" et vauva oikeasti tulee. siis eihän sitä pystyy tajuamaan kun esikoista odottaa. mä menin synnytykseenkin vaan ku johonki kisaan tai urotyöhön ja olin niin tyytyväinen kun selvisin siitä tosi hyvin. en mä sen jälkeen tajunnu olevani ÄITI. eikä sekään helpottanu et en saanu vauvaa syliin tai mitään.

et ihan senki kannalta kannattaa tehdä vielä lisää lapsia, kun sit ne asiat tajuaa ja synnytystäki odottaa ihanerilailla. mä oon iihan varma et mä rupeen nyt poraan ku saan tän syliin, siis toivottavasti saan. uskon niin ku ollaan jo näin pitkälläki. sit pystyy oikein nauttimaan sairaalassa oloajasta ja kotona vauvan hoidosta. ei sitä esikosesta pystyny eikä tajunnu.

en nyt tietenkään yleistä tätä mitenkään erityisesti mut tosi monella se KOLAHTAA vasta seuraavasta lapsesta =) älkää vetäkö siis herneitä nenään jos kirjoitukseni häiritsee jotakuta :heart:
Minä kyllä peesailen tätä. :)

 
Tää ei saa taas unta. Liian pitkät päikkärit takana. Äh ja puh. Roikun sit netissä keskellä yötä.

Talvitie: ei oo kyllä ihme että noilla paineilla vähän näkyykin tähtiä kun esikkoa nostelet. Eihän sulla kerkeä varmaan veri päähän ollenkaan. Aika jännä että pisti sut labroihin.. Noh, jokaisessa neuvolassa taitaa olla aika eri käytäntö. Meillä ollaan enemmänkin sellasella "rennolla" linjalla. Toisaaltahan se on hyvä että pidetään hyvää huolta =)
 
SädeI ja Kadak tää ainakin liittyy välittömästi pk-seudun kuntoklubiin ja reidet kuntoon kampanjaan :D Joku suunnitelma tehtävä ja vertaistuki tarpeen, että pääsen synnytyksen jälkeen taas kuntoon :D

Kolme työpäivää jäljellä. Ihanaa!!!

Nyt työvelvollisuudet kutsuu. Tsemppiä kaikille!

Noomi- ja pieni 34+1
 
huomenta!
täällä nukuttu 7 tuntia yhdellä vessakäynnillä, ilman supistuksia ja olo on mahtava :D poikakin nukku aamuun asti ilman yö heräämisiä olen todella levännyt :D

talvitie just tapasin mun uuden terkan tiistaina ja se kerto että oli vuosia tampereella duunissa ennen helsinkiin muuttoa ja sanoi että erot on huomattavat neuvola käytännöissä. Siellä mut olis passitettu jo useammin labraan, mutta täällä tunnutaan "kuullostella" pidempään, jos jotain oireita ensin ilmaantuu.

...nyt lyö taas ihan tyhjää nuppi, täytyy tulla rustailemaan myöhemmin.
 
Mä muuten edelleenki nukun ilman vessaheräämisiä! :D Mikäköhän vika mussa on ku pääsen näin helpolla sen suhteen? Juon liian vähän? :whistle:

Ja mielettömän ihanaa oli herätä auringonpaisteeseen! Kello nyt kuitenki oli 6.45 ku heräsin, herätyskello oli soimassa seiskalta! :D Vähäks uskomaton fiilis, se on KEVÄT nyt! :heart:

Kohta pitää lähteä koululle taas. Viimesiä päiviä viedään. ;) Viel ku sais nää muutamat päivät selän pysymään yhtenä kappaleena... :whistle:

Niin ja yhtään raskausarpea ei oo edelleenkä viel mahassa, reidet sen sijaan on sellasia laikkuja täynnä.. Normaalityylillä vedän taas. :LOL:

Laala ja Punkero rv35+2
 

Yhteistyössä