<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

tänään on kolme ihmistä kyselly että joko tulee? ootko räjähtäny?
mä sit vähän närkästyneenä et ei tänne kuulu yhtään mitään ja HALOO mä kyllä ilmoitan sit kaikille ku on nyytti sylissa :headwall:

Siivottu on nyt 2 päivää jo niin et kädet ruvella. äsken Saunoin kovasti ja miehelle vinkkasin et tuu hakee mut pois jos pyörryn tänne. se siihen suu auki sit et millä? trukilla vai? :LOL: mä sit sille et äkkiäkös sä tällaset 76 kiloa kannat täältä. sit sen ilme vast näkemisen arvoinen oli ku mä olen oikeasti sellanen 55 kiloinen :LOL:

vauva on ollu kyllä tosi hiljainen joitain pieniä liikkumiskohtauksia saanu mut muuten ihan hiljakseen. eikö ne vähennä liikkeitä enne synnytystä. aika hyvin on suolikin toiminu. ei vielä kyllä mitään ihan kamalaa paska rumbaa.
allusmamma miten kaua sulla kesti sitä et aina ku söit jotain ni piti mennä vessaan vähä tyhjennykselle?? mulla nyt ollu jo pari päivää sillai et ku syö ihan mitä vaan ni hetpian tulee tarve mennä vessaan yrittää tavaraa. joskus tulee pal joskus ehkä pikkiriikkinen.
ja kaikkia varmaan kiinnostaa :LOL:

muutenki ollu nyt tänään jotenki odottavainen olo? johtuneisko vaan siitä et toivon niin kovin et jotain jo tapahtuis vai mistä?

Hani ja tyttö ihan just 38+5
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja Hani-:
allusmamma miten kaua sulla kesti sitä et aina ku söit jotain ni piti mennä vessaan vähä tyhjennykselle?? mulla nyt ollu jo pari päivää sillai et ku syö ihan mitä vaan ni hetpian tulee tarve mennä vessaan yrittää tavaraa. joskus tulee pal joskus ehkä pikkiriikkinen.
ja kaikkia varmaan kiinnostaa :LOL:
muutenki ollu nyt tänään jotenki odottavainen olo? johtuneisko vaan siitä et toivon niin kovin et jotain jo tapahtuis vai mistä?
Hani ja tyttö ihan just 38+5
voip olla tietty että toi sun stressailus aiheuttaa sitä paskantamisen tarvetta pardon my kielikukkaset taas :ashamed:
mutta silloi ku esikon aikana oli se synnytys lähellä niin siinä vartin päästä kyllä suoli hoiti hommansa ko banaaninkin söin niin pukkas tavaraa edellisiä ulos. :whistle:

mut ootas käväsen lukasemassa tuota odotuskirjasta mitä ylläpidin silloi niin tarkistan jos olen jotai siellä maininnut ko asiasta... ihan NIIN tarkkaan en sitä muista..
*muoks lukaistu.. ei mtn kakkimisesta :headwall: :D * kaikki ne tärkeimmät jäänyt pois.. no mutta sen muistan että syödä ei tehnyt mieli lähes mtn ja juominenkin oli no liikaa
 
Hani: nyt kyllä kuulostaa niiin hyvälle (--> vatsan toiminta ja vauvan liikkeiden hiljentyminen) että minä uskallan veikata pinomme jakaantumisjärjestykseksi1. Lis ja 2. Hani :D

Niin ja mulla toiveissa korkeintaan että tää suvaitsisi sentäs syntyä ennen Wappua, niin tuntuu meuhkaavan mielellään tuolla massussa, kunnon kotibileet nytkin pysytyssä! :LOL:

Talvitie ja pikkuneiti 37+6
 
36+0 poksui tänään täällä =) :eek:

Sanni-Maria Paljon onnea koko perheelle :flower:

Hani Sait mut nauramaan ääneen, kun sieluni silmin ajattelin teidän saunaseikkailua :LOL: Itsekin normisti vajaa 60 kg, niin tämä nykyinen 70kg+ saa olon tuntumaan tosi tukalalta !!!

Mulla oli viime yönä aika kovia supistuksia ja samalla tuli tosi oksu olotila...Yli tunnin valvoin, kun aaltoilevasti koski alavatsaan, selkään ja reisiin. Nukahdin kuitenkin ja aamulla heti kun hetken olin ollut ylhäällä, niin samat kivut tuli takas.. Soitin tietty naistenklinikalle, vaikka vastauksen melkein jo arvasinkin, että oman olotilan mukaan kotosalla ja sit matkaan jos kipuilee vielä enemmän...Vauva liikkuu ihan sairaasti, välillä ottaa jo päähänkin, kun tuntuu pahalta kova möyriminen!!

Taidan näyttää kyllä aika apua tarvitsevalta, kun kävin kaupassa, niin nuori mies tuli tarjoamaan apua kauppakassin kantamisessa! Se sai kyllä hyvälle mielelle...Herrasmiehiä siis löytyy vielä :)

Nyt yöpuulle...Huomiseen :wave:
 
AAM
:eek: mamma-1:llä herrasmiessäkä :) *kade* kauppakassigentlemanni iskenyt :D

joo siis noi vauvan liikkeiden hiljentymiset on usein ennen sitä aktuaalista alkamista koska kun se pään tuonne alas poraa niin ei sit kyl ihan kauheesti enää sitä nuljutusta jaksa tehdä.. tai ne liikkeet on semmoi hitaita ja voimakkaita.. et jos liikkeitä on paljon ja möyrintää niin en jaksa uskoa että lähtis heti ulos.. minun spekulointia :wave: :/ |O
 
Omaa napaa: Taasen täällä supistellut koko illan, mies lähetti mut jo makkarista pois puhisemasta... No, ihan hyvä jos nää vaikka taasen loppuukin niin saapahan joku nukutuksi. Suppareiden väli on n 20 minuuttia. Täytyy kokeilla mennä suihkuun jos auttais suuntaan tai toiseen. Nyt on kyllä jo niin väsy olo monen valvotun yön jälkeen että mitäköhän tästä oikein tulee..
Tsemppiä kaikille jotka jo tositoimissa...

Vilijonkka
 
Arvasin heti, että nyt on jotain säpinää kun niin monta sivua oli tekstiä eilise n jälkeen ilmestyny :) Eli ensimmäiseksi tärkeimmät:
Sanni-Maria IIISOOOT ONNITTELUT pienestä tyttösestä :heart: Voikaahan hyvin koko perhe!
Lis onnea matkaan ja pikaista sekä helppoa loppurutistusta sinulle =) Kohta se on ohi ja onnentunne valtaa mielen :heart:
vilijonkka toivottavasti pääset sinäkin jo vauvanhakureissulle, ettei tarvis montaa yötä enää valvoa :) Se jos mikä vie voimia, mutta hirmusesti jaksuja sinne :hug:
Hani hyvältä kuulostaa nuo ennusmerkit!!! Jospa se pikkuinen on jo tulollaan :) Toivotaan, että ens yönä pääset hommiin :heart: Muistappa siis nukkua hyvin!
Olikohan muuta.. niin Solina on varmaan erilaista, kun tietää etukäteen vauvan syntymäpäivän?! Ellei sitten päätä putkahtaa jo aiemmin.. Mutta hyvä kun selvisi tuo asia :heart: Saat olla huoletta loppuajan.

Omia juttuja..
Neuvola oli aamulla ja kaikki ok.
Pissa ok, proteiinit heikko+
Hb 115
RR 120/60
sf 34-35
syke 135-140
paino +380g/vko (yht. huimat 2,1 kg ekasta neuvolasta)
No nythän tuo painoki on alkanu nousta ihan eri tahtiin, vaikkei paljoa voi syödäkään..
Ei kuulemma tunnu mitenkään kovin suurelta tuo vauva noin käsituntumalla (siis terkan mielestä), mutta iteppä veikkaan semmosta nelikiloista pötkälettä jos parin-kolmen viikon päästä syntyy =)
En ihan vielä oota synnytystä, kun on tuo kylppäriremppa kesken.. eikä kyllä oo mitään tuntemuksiakaan sen suuntaan. Vaan eipä ne paljoa etukäteen varoittele, kunhan pääsis käväseen omassa suihkussa ennen sairaalaan lähtöä :)
Jepulis, mutta hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti, jokohan huomenna saadaan lisää ilouutisia :heart: :heart: :heart: Ne on niin ihania!!!

annuli ja vauveliini 37+4
 
huomenta!! =)

hanilla oli sitä mahan löystymistä,mulla kans nyt,mutta taitaa olla vaan siksi ku eilen oli maha taas aika kovana... :whistle: parempi oiski olla näin.
joka tapauksessa hyvä merkki,jos synnytystä oottaa!! mullase on aina menny just ennen synnytystä kuralle,ja olo ollu paha,ei teemitään mieli.

eilen oli sellanen supistelupäivä.ei sillai kipeitä,vain hiukan mahaan ja selkään koski.eilinen päivä oli stresiiä,pelkoa ja jännitystä :( pojan lonkka leikattiin aamusta,jännitystä iltaan asti... hyvin oli menny,mutta pikkunen(8v) niiiiin kipiänä... :'( onneksi isä ollupojan luona koko ajan. mulla niiiin ikävä,mutta onneksi pääsen tänään 10jälkeen muutamaksi tunniksi pojan luo. uskallan nyt mennä,ku en oo yskiny enää.

lis69 minä kyselin sitä vauvasi painoarviota,ku eilen vaan tuli mieleen että jos tämä mun pienonen syntyis lähiaikoina,niin mitä sen paino voisi olla,mutta paljohan niissä vauvoissa on eroja,että ei voi oikeestaan yhtää verrata... minä veikkaisin oman pienen painoksi nyt n.2300g.tämä vaikuttaa aika pieneltä.sf oli viikko sitte 26.5cm.. että pysyppäs vauva sielä masussa kasvamassa vielä usiampi viikko!!!!!!!!! :D

toivotan onnea lis69:llle ja hanille tsemppiä että jotain tapahtuu... ;)

ja muillekki jotka nyytit jo haluaa syliin,toivottavasti pääsettä tositoimiin!

t.Pai ja nuppu 36+1 :heart:
 
huomenet täältä poksuen 36

Onko muilla tuntunu alapäässä sellasta jännää vihlasua joka on niinku vauva kairais päätään alaspäin..Sattuu.. Eilen tuntu aika monesti sellasta kipua tuolla kun käveleskelin..Välillä jo tuntu et sieltä kohta jotai työntyy ulos :LOL:

mamma1 toi oli kyllä toi kauppakassein kanto apu sellasta mitä oon monesti ite toivonu ku yksin oon käyny kaupassa..Mut täällä taitaa olla sen verran junttia porukkaa et ei ne muutaku kattoo että siinä raskaana oleva nainen kantaa 3-4 täyttä kassia... Sit kun on tollasia kelejä niin ei viittis aina lähtä kärryjen kaa liiraileen.. :/
Monesti on käyny mielessä et kun joku tuliski ja kysyis tarttenko apua kantamisessa..Mut ei..

Ässistä
Mies eilen meinas et tilaa nuohoojan nuohoon meidän piiput kun ulkosaunan piipusta jo kipinöitä tuli ja tosi paksua savua,niin pelkää et syttyy tuleen..
Minä sit siihen sanoin et isukki sais kans alkaa jo nuohoon röörejä auki pikkuhiljaa :LOL:
Saunattu on muutenkin melkein joka ilta tai ainaki joka toinen ilta joten se on käytössä ollu koko raskauden ajan..
Siivous...Tänään pitäis jaksaa imuroida ja luututa,mut ärsyttää luututa ja imuroida jos matot on lattiassa...
Saa nähdä onko siellä kohdunsuulla tapahtunut enempää..

Liikkeistä..
Jotenki mustaki tuntuu et liikkeet on erilaatuisia jo..Välillä joutuu pukkiin et heilus tuolla.. Eilen sen "kairaamisen" jälkeen hetken tuntu potkuja tonne vasempaankin kylkeen,mut sitten kohta taas oikealle.. Kuvittelin mielessäni miten se siellä pyörii niinku viemäriin tipahtais..Sellanen pyörre menee alaspäin ja se siinä mukana :LOL:
Okei joo..Minä ja mun mielikuvitus taas..

Enteilystä
Mä muistelen että mulla on ollut joku aika ennen synnytystä molemmista maha hirveen kipee yöllä ja olen aina luullutki että onko joku umppari vai onko muka supistuksia vai mitä..
Jotenkin muuteski maha ollut herkempi..Mut tiedä häntä..
Nyt olen huomannu että pitäs syyä tiheämmin kun tuntuu että tulee nälkä ja heikko olo jos ei syö..

Sit voisin laittaa taas tasavkon kuvat..
Seuraavassa toi vinompi ja tummempi viiva on sitihan vaan housun sauman painauma.. :D

Ja jospa sitten alakis laittaa itteään valmiiks neuvolaa varten..

Toivottavasti joku olis jo huomiseen mennessä posahtanut ;)

Jaksuja kaikille!!!

Vaavimasu ja napukka 36+0 (poks..Täällä muutes sanottiin tota 36 täysaikasen rajaks..)
 
Huomenta.

Onnea Solinalle hyvistä uutisista.

Mä sain sitten eilen lähetteen äitiyspolille. saa nähdä koska ottavat yhteyttä, että kerkeenkö mä ees sinne taas tullu supistuksia jonkun verran mut eipä tarpeeksi. :headwall: mun lonkka kohta sanoo ittensä irti jos ei jotain ala tapahtumaan. eilen soitin äitiyspolille niin oli kätilö sitä mieltä että pitäs etukäteen keskustella lääkärin kanssa joko tarpeeksi tujuista kivunlivityksistä tohon lonkkaan tai sitten miettiä sectioo koska ei ainakaan tässä kunnossa kestä synnytystä kun en pysty edes ilman kipua pitää jalkoja levällään :|

ukkokin on taas kotona. tai siis lähtee lääkäriin kun sen polvi on hajalla :( tai siis mulle hyvä että se on kotona mutta ei oo hyvä että polvi on rikki :saint:

Nellah ja Toni 37+4
 
möyriäinen meillä on käännetty keskimmäinen tytär rv 36. oli perätilassa. siinä käännöksessä oli mukana lääkäri ja kätilö. ultralla seurattiin tilannetta todella tiiviisti koko ajan ja käsin käänsivät vauvan. heitti ns. kuperkeikan. ja sen jälkeen tunti supistuskäyrässä.
en kokenut sitä mitenkään kamalaksi. eivätkä ne väkisin lasta käännä.
sehän saattaa käynnistää synnytyksen niin sen takia käyrässä pitkä tovi käännöksen jälkeen.
meillä neiti pysyi raivotarjonnassa loppuun saakka.

iltsu
 
solinalleonnittelut sektiopäivästä :heart:

hani siellä olisi näköjään valmis poksahtamaan :D itsekkin luulin mahan löystymisen jälkeen että lähtö tulee, mutta ei :headwall: pariin kertaan on jo ihan yhtäkkiä tyhjentynyt kunnolla, mutta edelleen kasassa ollaan..eli ainakaan mun tapauksessa heti ei tarkoittanut synnytystä.

lis69:ltä odotellaan kuulumisia!! :saint:

kadak joko leivoit sämpylöitä..? :LOL:

aamupaineet oli 135/90 eli nousussa. ikinä ei aamulla ole yli 82 ollut alapaine. turvotus on ihan täysin silminnähtävää, varsinkin eilen illalla. ei mennyt mun pörrösukat jalkaan :ashamed: tänään taas odotellaan josko tulisi jotain infoo neuvolasta/tays:ista :saint:

ohjelmassa tänään turhaa ajelua. haluan tiettyyn kauppaan keskustaan ja ajattelin päräyttää sinne ainoastaa kahden sisustustyynyn takia :D ja sitten pari muuta kauppaa niin saan kivan ruuan taiottua iltapäiväksi. menisipä päivä taas nopeasti :saint:

JJ-t ja Joona 37+5
 
Voi kökkö. Mä joudun hautajaisvaateostoksille. Olin niin siinä luulossa että näillä vaatteilla mennään vikat viikot, mutta ei...
Ei mahdu mitkään siistimmät kengätkään jalkaan... :'(
Ja nyt kun meen ostaan vaatteet, niin en tietty pääse koko hautajaisiin.
Tietty jos mä tempasen noi pinkit trikoot ja toppakengät, niin onpahan ainakin sukulaisilla puhumista...
 
Alkuperäinen kirjoittaja SusseN:
Voi kökkö. Mä joudun hautajaisvaateostoksille. Olin niin siinä luulossa että näillä vaatteilla mennään vikat viikot, mutta ei...
Ei mahdu mitkään siistimmät kengätkään jalkaan... :'(
Ja nyt kun meen ostaan vaatteet, niin en tietty pääse koko hautajaisiin.
Tietty jos mä tempasen noi pinkit trikoot ja toppakengät, niin onpahan ainakin sukulaisilla puhumista...
mä olin esikoista odottaessa sedän hautajaisissa ja tempasin päälle vaan mustan leveen hameen joka ei menny ees kiinni mutta päälle panin pitkän mustan paidan niin ei näkyny, kuukautta ennen synnytystä oli hautajaiset. ei kauheesti huvittanu lähtee ostaa enään uusia vaatteita
 
Alkuperäinen kirjoittaja Vaavimasu:
Onko muilla tuntunu alapäässä sellasta jännää vihlasua joka on niinku vauva kairais päätään alaspäin..Sattuu.. Eilen tuntu aika monesti sellasta kipua tuolla kun käveleskelin..Välillä jo tuntu et sieltä kohta jotai työntyy ulos :LOL:
miulla tuntuu tota iha samaa kipua!! :wave: se ei nyt kuitenkaa oo ollu iha jokapäiväistä.. eile melkei itkin ku tuntu nii pahalle ni ukko siihe et no mikäs nyt on, ni ärähin et perkele ku tuntuu et toosa repee!!!!! :kieh:
sen mie oon huomannu et nää kivut kyllä kovenee vaa kokoajan..
sais loppuu kokonaa ja alkaa vasta sitte ku se synnytyski alkaa :D

ziki ja kerttu 34+5
 
millipilli
solinalle onnittelut sektiopäivästä :wave:

vaavimasu, täällä kanssa tuollaista kipua

Sitä limajuttua tuli illalla vielä lisää, mutta kai tässä vielä kuukausi keikutaan kasassa... illalla supistelikin ihan kivasti ja olin niin pettynyt kun aamulla heräsin hyvin nukkuneena omasta sängystä :D no, tapahtuu sentään edes jotain.

Kohta neuvolaan.

millipilli & Frank 37+3
 
AAM
( . ) täällä kans neuvola kohta itse asiassa puolen tunnin päästä.. :D juuri tulin suihkusta ulos :whistle: joo ja vaatteetki pitäis vielä pukea.. |O
Sitten veljen vaimon kanssa lepuskiin käymään, vähän liikuntaa ;)

vaavimasu nätti köli sinullakin ja kokoa komiasti :D

nellah :hug: voi kettu sun jalkojen kanssa.. ja puolisolasi kanssa :eek: ? oh dear..

susse eiks mee mitkään siistit sandaalitkaan, riisuu kato o kirkkoon menee yms.. ? ettei nyt sen takia tarvis uusia kenkiä lähteä hakemaan :whistle:

Ziki siellä laajennetaan yksiötä.. :hug: remontoi oviaukkoa valmiiksi.. :xmas: ei nyt kyllä vielä tarttis remonttia iiiihan valmiiksi saaha kuitenkaan :|

Jj:t täällä kans menojalka vipattaa ei malttais pysyä paikallaan, kauhia "kiire" pitäis olla menossa koko ajan... mua ei tosiaan oo luoto kotonaolijaks :ashamed: :whistle:

nyt pukemaan ja nestetankkaukseen vielä ettei näytteet mee ihan valheeks..

am & hippunen 36+2
 
Sanni-Marialle onnea pikkutytöstä ja Lisille tsemppiä urakkaan! Täällä rupee oikeesti tapahtumaan, vaikka maaliskuussa vielä mennään.

Voimia myös kaikille kipuiluista kärsiville. Itsellä olo on vielä ihmeen hyvä, joskin eilen illalla sain kokea, mitä ne menkkajomotukset selkäkipuineen käytännössä tarkoittavat...ja ne sukkapuikkokivut on tulleet tutuksi, auts...

Kun en tämän invalidimpi ole, ajattelin tästä lähteä vielä salille jytkäämään crosstrainerilla. Voin kertoa, että näillä viikoilla jumppaaja kääntää muiden salilla olijoiden päät...

Hemuli ja maha, 35+3
 
Tää o iha epäreilua ku kaikilla muilla supistelee ja ties mitä mut mulla ei oo MITÄÄN :headwall: No, en mä siis haluakaa et näi aikasin syntyis mut ku tuntuu et kroppa ei yritäkää mitää.. :/ Ainoastaa kauheeta turvotusta niinko JJ-t:lläkin sekä paineet koholla.. Ollapa se sit hieno juttu.. Eli ei. Tänää neuvola. Saa nähä mitä paineet sanoopi täl kertaa ja löytyykö pissasta proteiineja. Tuskimpa ja parempi ois ettei löytys. Ja mitä suolen tyhjennykseen tulee ni mulla on ollu sitä jo kaks vkoo :LOL: :headwall: Eli juu, eipä kerro mullakaa se mitään tulevasta :p Ollu siis iha kunno ripulia ny kaks vkoa, välissä ehk pari pvää (ei perättäisiä) ku oli parempi. Voiko omena laittaa mahan iha kuralle? Sitä ko mie syön kyl jonki verran.. Tosin söin mielestäni aiemminki eikä sillo ollu ripulia.. Mistähä tää johtuis :|
Ja saa nähä mitä neuvolas sit sanotaa sf-mitasta.. Viimekshä se oli laskenu sentin. Noh, pitänee kahtoa ja kuulostella, et mitä ne meinaa meidä kans tehhä =)

SS/ pikkunen mytty 36+5
 
Huomenta! pistämpä merkin itelleni, tätä tekstiä kun tulee näköjänsä jonnin verran tänne :LOL:

Mulla niin helpotti kun sain virallisen "eräpäivän" tietoon, että oon yönkin nukkunu ku tukki! Näin monta unta joissa Kapris oli jo syykyssä ja häntä pusuttelin...ja haiskuttelin pikkuista päätä, se vauvan-tuoksu tuntu jo niin elävästi nenäänkin että melkeen luulin ettei se unta enää ollutkaan. ei kyl malttais enää odotella! Mut tosiaan se lääkäri sanoi että nykyään suunnitellut sektiot tehdään täällä päin aina mahdollisimman lähellä LA:a, koska lastenlääkärit ovat ohjeistaneet niin. Parempi mitä lähemmäs sitä pääsee, just vauvan keuhkojen vuoksi. Mulle tehdään se 39+0, jos siihen asti vaan Kapris malttaa majailla yksiössään...

jahas. lähden vielä lenkillä käymään koirien kanssa, vaikkei sitä kyllä voi edes lenkkeilyksi sanoa kun vyöryn siellä hankien keskellä esikoinen rattikelkassa. :LOL:

Gardenia ja Kapris 36+2 (aamukammassa enää 18 päivää)
 
:wave: täällä ollaan yhdessä kasassa eikä mitään merkkejä synnytyksestä.
huomenna aamulla täytyy mennä synnärille näytille. on toi turvotus nyt niin paha ja eilen illalla pamahti pahemmaksi. mulla on tuolla jalkapöytien päällä kummassakin sellanen turvotus "tyyny" et pystyy kävelee vaan sellai puujalka meiningillä. ja tietty nilkat on hävinny jo ajat sitte ja koko jalka ihan turvoksissa ylös asti. jos laskee käden jalan päälle vaikkei ees painais niin jää siihen kädenjälki.

kädet on kanssa turvoksissa ja ne kutisee ja sattuu kun sormet on niin näkit ja iho on kovilla. sit oikea käsi on koko ajan turvoksissa ja pistelee.
jalat on myös tuolta alhaalta ihan kosketusarat, siis TOSI arat.

no huomenna onneksi saadaan selville mikä on tän hetkinen tilanne ja onko tapahtunu lisää kypsymistä tuolla alhaalla. vähän pelkään ettei oo ku ei oo supistellukkaan enää :headwall:

ei toi mun suolen toiminta johdu stressistä. mulla on oikeasti sairautena stressisuoli ja tiedän miten se toimii. en oo edes huomannu et olisin nyt kärsiny stressistä ja sit suoli toimis vähä miten sattuu ja nyt tulee nimenomaan heti ruoan jälkeen aina toi tyhjennyksen tarve. just sillai et vanhoja vaan sieltä pois.

mut jos sit huomenna palailen kertomaan mitä ne "viisaat" lääkärit nyt tällä kertaa sanovat

Hani ja tyttö 38+5
 
suukkosulle tääl toinen jolla ei juurikaan muita oireita ku paineet koholla ja vatsa sekasi melkein ku ripulissa kolmatta viikkoa :/ enkä mäkään haluis vauvan vielä syntyvän mut vois nyt jotain olla... supistuksiakaan mä en tunne vaikka niitä kuulemma on ku käyrillä oon aika useesti nyt ollu. mut äiti lohdutti just eilen ettei hälläkään ollu mitään synnytystä ennakoivia oireita ja silti ollaan siskon kaa tultu ilman käynnistyksiä ja melko rytäkällä vielä =) ettei ne oireet välttis mitään meinaa.

neuvolaan pitäs täälläki lähtee paineita ja pissoja tsekkaan. näitä ylimääräsiä tsekkeja taas. mulla loppuu kohta rivit neuvolakortistaki ku 3krt/vko ramppaan ä-polilla tai nlassa... :eek:

hemuli9 ai et oon kade sulle ku voit käydä vielä salilla :whistle: mäki voisin olon puolesta mutta verenpaineiden takia kielletty... kävin uimassa ja salilla vielä muutama viikko sitte ahkeraan ja nyt kun lopetin niin on äijät kyselly mieheltä (käy edelleen) et onkos emäntä synnyttäny ku ei oo näkyny enää =) eli aika isona ilmeisesti siel kävin :D

susseN saisitko mieheltä valkosta paitaa tai isokokosemmilta kavereilta mitään lainaan? kurjaa jos oikeasti joudut vielä mammavaatteita hankkiin.

solina ihania uutisia siellä :heart: ja vauvallakin nyt syntymäpäivä, vaikka voihan se aiemminkin päättää tulla ;)

ziki ai miten ikävältä kuulostaa. toivottavasti rauhottas pikkunen remppahommansa hetkeksi, hyvä vertaus am:lta :) jaksuja :hug:

nellah toivottavasti löytyy apu lonkkaan ja että miehen polvi paranee. meil leikattiin just kesällä miehen polvi ku hajotti rinteessä sivuristisiteen viime talvena. mietin just et miten hankalaa ois ollu jos tänä keväänä ois ollu se tilanne, kotona sit kaks täyshuollettavaa...

mitenköhän lis69 pärjäilly? varmaan tosi toimissa ku kuulu mitään.. ihan ku tänne raportoiminen nyt ois se ykkösjuttu :D

mut nyt neuvolaan ennen ku myöhästyn ja sit lisää. tsemppiä kaikille vaivasille!

t. manna + pirpana 38+0(!!) :heart: <= oho ja jee nyt tais alkaa se lähtölaskenta?? :eek: :D
 
Hei hani, mä pidän kaikki raajat pystyssä että pääset jakautumaan tänää :D!

Tääl on aikamoisia sukkapuikkokipuja kanssa. Erityisesti mua sattuu alapäähän (varsinki kakkosaukkoon) sillon ku oon toimittamas kakkosta :ashamed: . Sattuu ihan hirveesti. No kyl mä näitä vaivoja jaksan viel muutaman viikon, mut sit alkaa riittää.

hemuli katoinki siellä tapaamisessa, et ihana ku joku on timmin näkönen maha pystyssäki. Ite oon jotenki ottanu sen linjan, et tää on se aika ku voi syödä ja olla liikkumatta hyvällä omallatunnolla. Ok, sen jälkeen ku 10 kiloa meni rikki ni vähän harmitti ja oikeestaan joka kerta vähän harmittaa ku reisiä katon. Kyl tää tästä sit ku se vauva ulos tulee :whistle: . Voidaa vaiks perustaa pk-mammojen kesken oma kuntoklubi :LOL: ?

Tänään ohjelmas lisää pyykinpesua, silittämistä, sairaalakassin pakkausta jne. Alkaa tulee paniikki, että saa kaiken ajoissa valmiiks. Mä stressaan sitäki, että ehdin tekee koiranhoito ohjeet meijän koirasta ku voi tulla vahdille aika yllätyksenä, et noinki sulosen olonen haukku osaa olla niin v-mäinen yksin himassa.

Ehkä se, et lisillä oli sama laskettu ku mulla sai tajuamaan et tää poitsu voi tulla ihan minä hetkenä hyvänsä ja nyt olis aika laittaa paikat valmiiks.

säde 36+5

muoks: hani ehdeit lähettää ton viestin ennen mua enkä huomanna sitä. Mut pointti on sama, pidän raajat pystys et pääset kohta jakautumaan :)
 

Yhteistyössä