<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Maaliskuussa VOL.2

Sanni-MArialle onnittelut tytöstä :heart: IHANAA :heart:

Lis69...tsemppiä ja kaikki menee hyvin varmasti :flower:
Itselläni taas Niin turha arvauskeskukäynti ettei tosikaan. Ei ollu lekurikaan ihan perillä kaikesta.
Pääasia että kaikki hyvin.
Ei ku odotellaan...
Superheppuli ja "Helena" 36+2
 
lis69 onnea matkaan :hug: ihana kun saadaan kohta lisää huhtivauvoja :heart:

alkaa tulla itsellekin kärsimätön olo saada oma vauva syliin vaikka kuinka järkeilen että meidän vauvan jos kenen olisi hyvä kasvaa vielä masussa kun on niin pieni. silti, kun tietää että toinen jo pärjäisi hyvin, niin alkaa taas toivoa josko hän kuitenkin pian päättäisi syntyä :heart:

tutsa perjantaina nähdään kättärillä :wave: mulla on heti aamusta toksemiatsekki ja vauvalla kasvukontrolliultra. mut eiköhän siel puol päivää taas mene, on toi kättäri niin kiireinen... viimeks mm. vauvan sydänkäyrä otettiin tv-huoneessa :| ja odottelua 2-3h vaik olin ajanvarauksella.

am makeen pysty masu =) tommosen oisin halunnu itseki mut oma roikkuu suurinpiirtein reisien päällä :D

sannismami täällä samat fiilikset synnytysvalmennuksen osalta, että helpotti kun kävi tutustumassa synnytystiloihin. tuli semmonen olo et kyllä siellä selviää ja hyvää huolta pitävät. meillähän myös mies otti koekaniinina kaikki ilokaasut ja aquarakkulat, joita vaan meidän valmennusryhmälle tarjottiin ja kehui et hyvin toimii :D luottavaisin mielin siis senkin osalta. plus etten vaan osaa pelkää jotain mitä en oo koskaan kokenut, kuten synnytystä tai kovaa kipua...
 
eihän tässä ole muutakaan tekemsitä ku norkkua lukemassa viestejä..
Tosta huutamisesta et kyllä sitä tätiä kannattaa totella jos ei kovin kauaa halua sitä melonia puskea :D Mä meinasin alkaa huutaan ekasta ja kätilö sano heti että älä huuda vaan ekskity työntään..Mun mielestä se punnaaminen ei edes ole enää nkipeetä vaans e on vaan niin kova homma että tekis mieli huutaa..Mut ite ainaki huomasi heti että ponnistus voimaa oli enemmän kun ei päästäny niitä ilmoja pihalle karjumalla..
Eli naikkoset..
Röörit tukkoon nassusta ja pusketaan ne ilmat sieltä haarusvälistä piahlle niin kyllä tapahtuu.
Karjastaan sit voiton karjasut ku vaavi on ulkona :D
Kyllä ne tätit varmaan tietää mikä auttaa =)

Minä taas suutuin ekan synnytyksessä ku yrittivät tyrkyttää niitä spinaaleja ja epiduraaleja sun muita heti ku vähä enemmän näytin kärsivän.. :D
Meinasin jo sanoa että tuikatkaa itellenne vaan ne piikit :LOL:
Aika paljon kiroilinki altaassa lilluessani kun se eka kesti niin pirun kauan..
Tokasta ei keritty hirveen kauan ollakkaan laitoksella kun olin jo 6cm auki ku mentiin.. Mut tipanlaiton jälkeen tais kyllä päästä muutamat kirosanat kun supisti koko ajan putkeen..Mut sit sanoki jo et saat ponnistaa :D

Tuntuu että jännitys helpottaa ku puhuu edellisistä synnytyksistä..
Nyt tuntuu että lähinnä jännittää miten nopsa tää synnytys on kun on nyt jo ollut niin erilaisia supistuksetki.. no..Toivon vain että amme sali ois vapaana ja saisin tän synnyttää ammeeseen niinku esikonki.. Jos ei niin sitten jakkaralla niinkuin viimeks..Voi että odotan sitä tunnetta taas kun viimesen kerran ponnistaa ja sitten saa vauvan syliin niin on kuin mitään kipuja ei ois ikinä ollukkaan..Paitsi sitten myöhemmin ne jälkisupparit.. Ne ei ollu kivoja,mut niihin onneks autto mulla ainaki ihan normi särkylääke..
Kauheeta ku aika menee nopsaa..meidänki "vauva" täyttää kesäkuussa jo kolme vuotta..
ja esikoinen menee ens vuonna eskariin.. Voi kun voiski olla kotona sitten kun alkaa noi kouluun menot jne..

Viimeyönä heräsin muutes siihen kun oli hirvee lörtsyhätä!!!Kävin sit parit töräykset päästeleen ja sit pyöriskeleen sänkyyn..Ei oo kyl yöllä tarttenu enne käyä tarpeilla..


Täällä on kans vähän hassua kun synnärille on meiltä n 70-80km et ei viittis ihan turhaankaan lähtä sinne.. Mut sit on kyllä yleensä lekuri ihan tossa keskustassaki,mut päivystys taitaa olla vaan 6 asti..
On se kumma miten voi innostua jos mies sanoo että jos käytäs yhessä "kylillä" kun se tulee kotiin.. :LOL:
Mä tuun jo hulluks ku ei ole tekemistä vaikka joka päivä lasten kaa ollaan pihalla ja käydään tossa mummolassa käveleen jne.. Mut kun on vaan tottunu siihen et pää kolmantena jalkana heiluu niin nyt ei osaa olla paikallaan edes paria tuntia kun pojat nukkuu päikkärit.. Viikonloput onki sit painajaista..Ollaan ajeltu melko paljo pitkin kyliä..

Joo mut jospa taas lopetan tän turhanpäiväsen lörpöttelyn. :LOL:
 


klo 6.30 on oltava sairaalassa ja ensimmäisiä ollaan leikkausjonossa. Eli aamuvarhaisella syntyy meidän pikku neiti.

Tasan kaksi viikkoa ja sitten on vauva sylissä.

Elikkäs, aamusta lähdettiin sinne lapsivesipunktioon. Ensin mentiin käyrille ja tosi nättiä käyrää piirsi anturit. Ei ainuttakaan supistusta ja vauvan syke ihanan tasaista.

Noh, ajat olivat yllätys yllätys myöhässä tunnin verran. Mutta sitten päästiin lääkärille. Tai oikeastaan paikalla oli kaksi lääkäriä.
Sitten mentiin ultrauspöydälle.

Vauvelin painoarvio 2.4kg eli ei mitenkään iso vauva. Mutta ei älyttömän pienikään. Alta kolmekiloinen luultavasti syntyessään jos ei nyt älytöntä kasvuspurttia ota tässä kahdessa viikossa.
Edellinen painoarvio kaksiviikkoa sitten oli 2.2kg

Mutta se punktio jäi sitten tekemättä. Lapsivettä niin vähän. Kuitenkin oli vielä normaalin rajoissa joten ei tarvitse sitä huolehtia. Ainut kunnon lammikko vettä mistä näytteen olisi saanut otettua oli suoraan vauvan kasvojen edessä ja se olisi ollut liian riskialtis paikka.
Tämä, hyvinkin kokenut lääkäri, oli sitä mieltä ettei sen näytteen otto enää näilläviikoilla olisikaan niin tähdellistä. Joten säästyttiin sitten siltä operaatiolta.

Toinen lääkäri oli harjoittelia joka opetteli laitteiden käyttöä joten vauvelin sydän sai hyvin perusteellisen tutkimuksen, varmaan varttitunnin ultrasi pelkkää sydäntä yms. Ja kaikki kunnossa ainakin sen puoleen =)

Mutta nämä lääkärit olivat sitämieltä että kerran vauva on vielä niin ylhäällä eikä kohdunkaulalla ole tapahtunut mitään muutoksia niin ei tarvitse olla huolissaan.
Kohdun pitäisi kestää jos synnytys ei yllättäen käynisty. Sitten tietty kiireellä sairaalaan jos niin käy. Mutta ei sitä suuremmin tarvitse pelätä.

eli vaikka aikaisemmin peloteltiin että kaikki ei ole hyvin niin nyt vakuuteltiin että kaikki on aivan hyvin sekä minulle ja vauvalla. Mitkäs sen ihanampia uutisia olisivatkaan =)

Ja ihanaa, vauva sai kaksi viikkoa lisäaikaa kohdunturvassa. Ja toisaalta, minä sain myös päivämäärän milloin tämä viimeistään on ohitse.
rv 37+2 tulee siis meidän pieni syntymään.
Päästään sittenkin täysaikaiseksi ja vauva on mitä luultavammin jo täysin valmis ja saan pitää hänet vierihoidossa kokoajan ja päästään pian kotiin. Ihanaa, tosi helpottunut ja onnellinen olo nyt.

Viikon päästä keskiviikkona käyn labrassa että otetaan vielä hb ja ferritiini arvot. Samalla ihan viimeinen neuvolakäynti.
Maanantaina sitten labraan, ottavat jotain verikokeita sektiota varten.
Ja tiistaina on sitten se suuripäivä.

Toisaalta tuohon tuntuu olevan vielä hurjan pitkä aika. Mutta toisaalta nämä kaksi viikkoa kuluvat varmasti nopeasti.


Niin, ja sain ohjeet sektioon. Eli kevyttä ja hyvin sulavaa ruokaa edellisenä päivänä. Puolenyön jälkeen syöminen ja juominen kielletty. Ja osastolla oltava tosiaan viimeistään 6.30 Mikä tarkoittaa sitä että lähtö on viiden aikoihin.
Mukaan sain supon joka laitettava illalla takapuoleen jotta suoli varmasti toimii. Ja kun pyysin niin sain myös nukahtamislääkkeen. Jotta saisin hermoilultani nukuttua.
Eipä siinä sen kummempia, suihkussa käytävä.

Mielenkiintoista kokea tämä suunniteltukin sektio kun aikaisemmat ovat olleet kiireinen ja hätä.

Käytiin samalla reissulla ostamassa uusi imuri meidän talouteen. Ja ah, tuo vaikuttaa ihanalta kapistukselta. Ensinnäkin se on puolta hiljaisempi kuin vanha. Toisekseen johto on tarpeeksi pitkä että kun sen kerran laittaa seinään niin saa koko kämpän imuroitu kerralla ilman että johtoa tarttee välillä irroitella ja siirrellä.




Voi että, suuret onnittelut Sanni-Marian perheelle pienestä neidistä. Ensimmäinen tyttö meidän listalle syntyi.... Onnea kovasti.



Tassutin tervetuloa ja Laalalle jaksamista kouluhommiin. Toivottavasti pian pääset lomailemaan.



Muuten, mitä olette miettineet että otatteko sairaalaan vieraita vastaan?
Mie olen jo nyt päättänyt että sairaalassa en ota vieraita vastaan. Tulkoot sitten meille kotio, ja siitäkin olen ilmoittanut että en lupaa että on siistiä tai tarjottavaa. Omalla vastuulla siis tulevat.
Mies ja lapset tietenkin saavat, ja tulevatkin sairaalaassa käymään.

Mutta mie olen aikaisemminkin tahtonut olla rauhassa ja kotiutua mahdollisimman pian. Joten jos miun ja vauvan vointi on hyvä niin luultavasti samalla kaavalla mennään.

Lisa69 kovasti onnea tulevaan. Innolla odotellaan uutisia.



Sellaista siis meille. Onhan olo nyt vähän hämmentynyt kun oli varautunut toisenlaiseen päivään. Mutta kuitenkin onnellinen ja tosi tyytyväinen tilanteeseen.


t: Solina ja Kirppu rv 35+2 joka on kahdenviikon päästä tähän aikaan jo äiskän sylkyssä
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
 
Onnittelut Sanni-Marille ja koko perheelle :flower: :heart:

Ja tsemmpiä Lis69 !!

Omaa napaa:
Tulin juur neuvolasta ja kaikki oli ok:
35+6
painoa +350g/vk (jee!! vähäsen himmannut, mut olo silti kuin ryhävalaalla)
paineet 104/68 (päänsärky on sit selästä ja niskoista johtuvaa -nyt pitää venytellä ahkerammin)
pissa ok
sf-mitta 32 ja sanoi, että enää ei ole tilaa kasvaa kun ehkä sentti. Ihan hitusen keskikäyrän yläpuolella siis mennään. Pää vielä liikkui. Lapsivettä normaalisti, vähän oli vähentynyt viime kertaan ja tarjonta RT.
syke 145
hemppa otetaan ens viikolla.

Ens viikolla onkin sit vika lääkärineuvola.

Täälä kans viikonloppu ja eilinen mennyt supistellessa ja vihloessa ja menkkamainen olo... ei tykkää yhtään, varsinkin kun just neuvolas sano, et useesti käy niin, et menee viä yli vaikka olis ollut paljonki (kivuliaitakin) suppareita... Ja et välttämättä en saa liikkumisellani aikaseksi muuta kuin itelleni huonon olon. Pyysi henkisesti valmistautumaan laskettuun aikaan ja mä kun oon koko ajan ajatellut et tulee tossa kuun vaihteessa, eli siinä viikon 38 kieppeillä ;)

Löytyyks keltään hyviä jumppavinkkejä selälle ja niskoille?
 
Onnittelut Solinalle Kirpun syntymäpäivästä :D

Vieraista..
Mulla ainakin on käynyt niin tylsäksi aika sairaalassa että olenkin sanonu kaikille kavereille että tulevat vaan rohkeesti käymään vaikka jo sairaalassa.. Minusta on kiva kun käy vieraita..ja kun todennäköisesti olen sen viikon ainaki siellä niin siinä ehtiiki..
 
Lueskelen myöhemmin nuo uudet kirjoitukset mutta omaa juttua tulin sen verran kirjoittamaan että nyt juuri äsken neuvolassa todettu että vauva on kiinnittynyt "lähtökuoppaansa"..rupes oikeen jännittämään et kuinka kauan tässä vielä menee kun sain sielläkin ollessa muutaman todella kipeän supistuksen ja niit on tullut nyt kotonakin..mut ei enää kauaa odottelua jos jostain syystä käynnistyksene asti joutuisi ja kyllä nää puoltoista viikkoa tasasina virtoina tulleet kipeät supistukset tuolla työtään tekee. Nyt vaan sattuu tosi kipeesti toiselle puolelle selkää..auuuh....tsemppiä kohtalotovereille!

-minski ja piiperö 37+5/38+0
 
VIERAISTA SAIRAALASSA: mä muistan kun menin esikoista "tekemään" niin olin sanonu kaikille että sinne ei sit tartte tulla pällisteleen, että tulkaa sit kotiin kattomaan. Vaan ans olla kun jouduttiinkin olemaan viis päivää sairaalassa, mä oikeasti melkeen itkin onnesta kun sinne tuli pari kaveria&sukulaisia katsomaan meitä! :LOL: EIkä haitannu vaikka anoppikin tuli, ja pari muutaki miehen sukulaista ajoivat monen tunnin matkan meitä kattomaan...vaikka alunperin olin tosiaan niin sitä vastaan. NIin se mieli muuttuu. Nytkin oon sanonut että saa tulla jos tahtoo, mutta toistaiseksi ei ole tulossa kuin mun vanhemmat ja anoppi (joka tulee lapsenvahdiksi esikoiselle...) ja mies tietenkin on varmaan tosi paljon sairaalassa, kun en voi ite kuitenkaan kovin kaksisesti liikkua leikkauksen jälkeen.

ALLUSMAMMA: joo, olisin mä alatiesynnytyksen tahtonut kokea mutta näin sen nyt luonto on päättänyt etten sitä koskaan tule kokemaan...ei se loppupelistä mitään haittaa, kun näin se on tarkoitettu nähtävästi menevän! =)

Gardenia&Kapris 36+1
 
Lis69 onnea koitokseen!! onko tehty vauvalle painoarviota? kiinnostas tietää,minkä kokonen vauva nuilla viikoilla,ku itellä tasan 36menosa..solina on se vaan jännä että oikeen päivämäärä tiedossa,millon tyttö syntyy :D  mahtavaa lukea näitä juttuja ku kaikilla on jos mitäki!!! =)  välillä naurattaa ja välillä itkettää teijän kommentit..hassuja..mua pikkasen rupes nyt pelottaan,ku vessassa käydessä,pyyhkiessä oli sellasta vaaleanpunasta vähän seassa.pyyhin ja pyyhin lisää,mutta ei tullu enää, :whistle: huh hirviä että sydän rupes lyömään tuhatta ja sataa :'(  ´tää vauva ku on pieni,niin mua suorastaan HIRVITTÄÄ!!!!  :'( on kyllä supistellu tänäänki,mutta ei ne kipeitäoo.eikä mun mielestä oo mitää semmosia oireita ollu että synnytys ois lähellä.toivon hartaasti että se oli vaikka kuivien limakalvojen "tekosia" =) voi että on kaunis kevätilma!! B)  me ollaan poikien kans usiamman kerran pistäydytty pihalle tänään. aivan mahtava,voi ettämää nautin.........nauttiokaa muutki ihanasta keväänalusta!! B) t:pai ja nuppu 36tasan :heart:
 
Heips!

Onnea uusista vaaveista!! :) :heart:

Neuvola/lääkärikäynti takana, ollut kovin väsynyt olo koko päivän sen jälkeen.
Lääkäri ei enää sit ollutkaan niin varma vauvan tarjonnasta.
Aikaisemmin on koko ajan merkattu et olis raivotarjonnassa, mut nyt ei lääkäri ollu varma
onko se pää mikä tuolla alhaalla poraa. Joten perjantaina ylimääräiseen
ultraan tarkistaan tilanne.
Suunnittelivat, että käännettäisiin jos pikkuinen on väärinpäin, saa nyt nähdä kuinka on..
Tuli tosi kipeät paikat jo muutenkin siitä alapään ronklaamisesta ja mahan painelusta, et mitenköhän tuskainen olis käännösoperaatio näillä viikoilla, kun perjantaina on kuitenkin jo 37+4..
Onko kellään kokemusta näistä kääntämisistä?
Voi, kun toivoisin et tää olis väärä hälytys, hyvähän asia on tarkistaa.
Muuten on mennyt kaikki niin hienosti koko raskauden, et ikävä jos tällainen takapakki nyt tulee.. Taitaisin tosin sit kääntyä sektion puoleen, jos ei onnistu tuo kääntö.

Noh, perjantaina ollaan viisaampia tämänkin asian suhteen! Jään jännittämään siihen asti!

Vieraista sen verran, et me kyl halutaan, et tulee ihmiset katsoon meitä sairaalaan ja pällistelemään tulokasta! Ovat kaikki niin innoissaan tästä raskaudesta, et ei niitä sais pois edes pidettyä sieltä! :LOL:

Möyriäinen 37+1
 
Hei mammat,

ensinnäkin voimia kaikille! En saa nyt kommentoiduksi kaikille, mutta yhdyn muiden kommentteihin!

Sanni-Maria ja isukkikin, mitä ihmettä, hurjasti onnea!!! :flower: :heart:

Lis69:lläkin jännät paikat. tsemppiä!

Noomille onnea uuteen kotiin jo etukäteen.

mamma-1 ja säde, oli kivaa, kun oli tuttuja naamoja siellä synnärillä :) joo ja on maailma pieni, ei voi minkään. Mä kanssa kuuntelin niitä huutoja jo aiemmin ja olin ihan kauhuissani, vaikka ne taisi olla jonkun lapsen eikä äidin...? Mun mies yritti keventää tunnelmaa niillä sen kysymyksillä ja sanoi kotona, että sillä olis ollut vielä monta hyvää kysymystä, mutta katsoi parhaaksi olla enää kyselemättä, kun katsoi mun ilmettä :LOL:
Säde, minkä ikäinen se sun miehes oikein on :) tuskin kumminkaan se 14v.

solinalle kiitos selällään nukkumiseen liittyen rauhoittelusta! Ihanaa, että tiedät viimein, milloin on vauvan saapumisaika :)

nellahilla jo hyvä painoarvio vaavilla!

iltsu-natsu, minäkin eilen pesin vaunujen ja turvakaukalon kangasosia. Ihan kaikkia en saanut irti ja joissain tuntui olevan styroksia sisällä, niin en viitsinyt koneeseen laittaa. Suurin osa on kumminkin nyt puhtaana kuivumassa ja odottelemassa vaavin saapumista!

talvitie, ostin vahingossa jo yhdet imetysliivit, jotka onkin liian kireät ja epämukavat ja mietin, että pitääkö mun palauttaa ne, mutta saattaapi siis ollakin, että ovat ihan sopivat sitten synnytyksen jälkeen :) Eli en palautakaan. Kiitos tiedosta.

outokummulle voimia jaksaa hymyillä, vaikka pinnaa kiristää. Mulla menee varsinkin iltaisin naama väärinpäin ihan ilman syytäkin ja ei varmasti ole miehelle kivaa...

( . ) Kävin tänään ostamassa kivan yöpaidan, jonka ajattelin pakata sairaalakassiin mukaan - vähän sävysävyyn sairaalasta saatavien sairaalavaatteiden kanssa - hihih. Siis tooosi ihana.

Taidan tänään yrittää niitä sämpylöitä leipoa viimein!

t. k&olio 37+1 (kierrosta laskettu 36+0)
 
Kiva... kerrankin olis ollu aikaa lukea viestejänne mut tää palsta olikin sit ainakin mulla yli puoli tuntia jumissa!!! |O

oma napa.. Neuvola-lääkäri oli tänään,
pissa puhdasta,
paino 75,3,
sf-mitta unohtui lekurilla mitata ja minä olin jo puoliksi ulkona menossa kun se muisti sen.
Hemoglobiini 150! :eek:
Ja mikä parasta, vauva oli raivotarjonnassa! :heart: :heart: :heart:

Lääkäri vähän tökkäsi sormella niin sanoi tuntevansa vauvan pään ja on kuulemma tosi alhaalla jo. Kohdunkaula pehmentynyt ja kanava lyhentynyt. Ja ultralla tarkistettiin se vauvan asento ja jotain se vähän mittailikin. Kaikki hyvin, sanoi että normaalia alatiesynnytystä vaan odottelemaan. :)
 
Sanni-Marialle :flower: :heart: tytöstä

Lis stemmpiä koitokseen.
Alkoi tosiaan itseäkin jännittää kun taas niin paljon tapahtumaa tälle päivälle. Jokohan sitä pian itsekin....

Solina varmaan jännät kaksi viikkoa sulla tiedossa.

Omassa navassa ei mitään muutoksia. Olo ihan yhtä tuskainen kuin ennenkin, jos ei jopa pikkaisen enemmän tuskaisempi.

Vuffi + tyypit rv 35+6 :heart: :heart:
 
Kyl mä ainaki sairaalaan vieraiden annan tulla, mikäs sen ihanampaa kuin toiset ihastelemassa vauvaa ja ite saa seuraa myös. Ei haittaa olleskaan mun mielestä, päin vastoin! sit tietty jos oon ihan väsyny ja voimaton ja ois esim sektio ollu ni sit on eri asia.. Mut sillonki pitää sit katsella oman voinnin mukaan :)
 
Heipsan mammat. :)

Oikein paljon onnea Sanni-Marialle pienestä neidistä. :flower:
Ja Lis69 tsemppiä matkaan vai liekö jo vauva syntynyt. :heart:

Hienoa että mannan pikkuisella on kaikki hyvin. Ja ettei mitään akuuttia ilmennyt polilla.


( .) Tää mamma on kovin onnellinen miehen kainalossa. :D
Eilen kellotettiin supistuksia tunnin verran ja tulihan niitä 4-10 min. välein illalla. Selkää juili niin maan perusteellisesti ja ovat tosi napakoita. Ensimmäistä kertaa muistui mieleen mitä se koitos tulee sitten olemaan. :saint:
Tänään jonkin verran samanlaista, joten saas nähdä miten tässä käy, tuleeko polikäynti tarpeen enää 31.3. vaiko ei.

Mies on ihana apu täällä ja pitää todella huolen meikäläisestä. :heart:
Vauvan sänky on nyt valmiina ja muutenkin alkaa asiat olemaan reilassa.

Tutustumiskäynti synnärille oli tänään ja kun viime kerrasta on aikaa vierähtänyt niin ihan hyvä se oli siellä mennä käymään. :)

Huomenna olis neuvola, joten enköhän niitä kuulumisia sitten tule kirjoittamaan. Nyt takas miehen kainaloon. :heart:


Ruttana & Beanie 37+6 :heart:
 
Lämpimät onnittelut Sanni-Maria sinulle ja koko perheelle tyttövauvasta! :heart: En kyllä osannut yhtään aavistaa kirjoituksistasi että sinullakin vauvan saanti noin lähellä jo :heart: . Tulehan sitten kertomaan kuinka kaikki kävi kunhan jaksat ja ehdit kunnolla kotiutua! :wave:

Tervetuloa mukaan Tassutin! :wave:

Onnea jaahassu ja millipilli täysiaikaisuudesta! :)

Laala eiköhän siellä tiedekunnassa olla sen verran inhimillisiä sentäs etteivät pakota sinua uudelleen soveltuvuuskokeisiin yhden vaivaisen kurssin vuoksi :hug:. Olet kuitenkin niin huippuahkera ollut tässä keväällä ja saanut opintoja puskettua kasaan. Yrität vaan ottaa rennosti ja olla luottavaisin mielin että kaikki järjestyy (tiedän kyllä että helpommin sanottu kuin tehty.:hug:)

Nannuli: hyvä että pääsit kokeisiin! En osaa auttaa polte-asiassa, tuntuuko se polta virtsaputkessa vaiko emättimessä?

millipilli: "limaroipe" kuulostaa tosi lupaavalta! Jee! b:)d

Myös SS:ll a oireet kuulostavat lupaavilta! :D

Mitäs mitäs, siellähän Lis69 ottaa varaslähtöä :D. Minä kun kuvittelin että itse ehtisin ennen sinua Kysiin :wave:. Onnea koitokseen!

Solina onpas hyvä että vauva saa olla 38. viikolle massussa ja että antoivat sinulle päivän valmiiksi :)

Oma ( * ): Huomenna olisi taasen neuvola, joten sitä odotellessa.





 
Kiitos kaikille tsemppauksista :wave:
täällä vielä yhdessä kasassa ollaan.Lapsivettä tulee kokoajan ja alavatsaa viiltelee kun joku tökkis kuumalla hiilihangolla.Jännä ett se tunne tulee kun olen liikkeessä, ei siis juurikaan levossa?!
Itku meinaa tulla silmään kun ilta alkaa tulla kun on niin kova ikävä esikoista joka on mummon ja ukin luona kun mies on lähtövalmiudessa tänne joten ei suotta pientä edestakaisin riepotella :'(
Voi että mä toivosin ett tää ois jo ohitse.....
Joku kysy sitä painoarviota ja pe:na se oli 2840g.

Kuullostellaan yön yli josko tää edistys tästä.

Lis69
 
AAM
Lis69:lle kirvokkaita supistuspuhureita :whistle: *heitän sadetanssit sullekin.. auttoi näköjäs tuolla pikkukakkosissa Latellekoska emännästä ei oo mtn tänään kuulunut :) :D *

( .) huomenna on kopelotohtorinkin käynti ja jorviin ei oo kiire juosta mutta no en panis pahaks.. ;) :p
silleiki kiinnostaa muuten tuo värktyykkelin tilanne kun sinne on viimoks vilastu silloi kakskyt ja jotai viikolla... aikakin. Että onko nää kivuttomat supparit mtn saaneet sinne aikaseksi, selviääpi huomenna 11 aikaan :whistle:

solinalle on sitten vauvan synttäripäivä tiedossa, paaaaaljooon onneeaaa vaaaaaaan :D hyvä ! jos tulee ennen sitä niin eihän siinä mtn.. :)
 
solina voi että!! :heart: onneks ratkes asia nytten!! :hug:

Lis tsemppiä sinne!! :hug:

käytii tänää synnytysvalmennuksessa ja kokopäivän tullu taas suppareita ja kauheita sukkapuikkokipuja auuuh!! :( en tykkää!! nauroin just ukolle et eikai vauva ottanu liikaa vaikutteita siel valmennuksessa :LOL: taijan painuu täst lämpimää suihkuu jos helpottais...

ziki ja kerttu 34+4
 
Kadak: Ei sentää :LOL:. Ollaan molemmat 22. Tänä vuonna täytetään 23. Mut tosiaan meijän vauvan odotepituus on varmaa jotain 150 cm :D.

Oi hienoa Solina. Ihanaa, että kaikki oli hyvin ja vaaviki saa vielä hetken kölliä :)
 
Voi että, täällähän vaan vauhti kiihtyy... =) Pitääpä yrittää pysyä kärryillä ja kommentoida muistin aikana - sen minkä muistaa. :LOL:

Solina, ihana, että selkesi tuo sun tilanne. Parisen viikkoa ja sitten on nyytti viimeistään vieressä.

Täysaikasia viikkoja täällä tuntuu poksuvan pikkuhiljaa useammallakin, mie en kohta pysy perässä ketkä kaikki "poksuneet", pitääpä tsekata taas palstat läpi. Tsempitystä teille kaikille kovasti! :hug:
Saapa nähdä kuka Lisin jälkeen seuraavana, veikkauksia en uskalla ruveta esittämään. Pidetään peukkuja, että Allusmamman supparipuhurit myötävaikuttaa myös Lisille! :)

Neuvolakuulumisiakin oli ilmaantunut - hyviä muistaakseni olivat, ihanaa! Usviksella melkoinen hemppa! Mikä sulla normaalisti?

Suppareita täällä kuulosti olevan enempi vähempi jo useallakin, millipillilläkö(?) limaroipetta - kuulosti aikas lupaavalta.

Möyriäinen, symppistsempitykset täältä perjantaita varten! Toivottavasti olis väärä hälytys, eli olispa kuiten pieni oikeinpäin. Mulla itellä vähän sama tilanne, mut pikkasen vähemmillä viikoilla vaan. Ylihuomenna (to) katotaan ultrassa, jotta onko pikkunen suostunu kääntymään raivotarjontaan (viime viikol viel pt). Jollei, niin sitten katastetaan tilanne ja vaihtehdot.

Vieraista: miun puolesta sais kyllä jokunen vieras tulla jo sairaalaan kattomaan mua ja nyyttärää, ja monella kavereista/tutuista (ympäri P-Suomea) onkin jopa sata tai useampi sata kilsaa lyhempi matka tuonne synnäriin ku meille kotia... :D

Mitäs mun vielä piti... ei muista enää... muuta kuin, et illanjatkoja ja kovasti jaksuja joka mammalle!

AuroraB + nasukki 36 tasan
 
solina toivotan sitten nopeasti kuluvia kahta viikkoa! Olisi kyllä jotenkin kiva jos olisi takaraja milloin vauva syntyy, nyt on vain se 5 vko..

mä olen niin malttamaton, jokaisesta supistuksesta tulee olo jokonytjokonyt??

jaahassu ja sammo 37+0
 
Sanni-Marialle paljon onnitteluhaleja!!!! Ja isukille ja pikku-prinsessalle myös :hug: :flower:

Lis69lle tsempitykset ja supistuksia :hug:

Musta tosiaan tuli siis äippäpolin asiakas, ne alat, asat ja sappihapot oli tuplaantunu viime kertaan nähden ja kutinaoireet senkun lisääntyy että varmaan nousussa edelleenkin, niinku oli esikoisestakin. :kieh: Menny niin hyvin ja helpolla koko raskaus ja nyt sitte tää piti tulla.. Muuten neuvolassa kaikki oikein mainiosti, jotain positiivista, jei :)

Piin + enää 2,5 tuntia niin 36 *poks* =)
 

Yhteistyössä