<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

millipilli
ziki, sä voit lohduttaa sun äitiä että mammojen joukosta löytyy sellainen pallopää joka on lähdössä 34+3 Lappiin ja tulee sieltä autolla kotiin 35+5 :wave: ja automatkaan menee ehkä sellainen 12 tuntia :whistle: :D
 
Ompas tullu juttua, enkä jaksa kaikkee lukee... Mutta omaa napaa tähän väliin;
Viime viikolla oli se nlalääkäri ja otti taas sen bakteeriviljely näytteen, että onko se streptokokki taas ilmestyny. Tänään neukasta soitteli ei edes se minun ä-nla täti, vaan aikuisneuvolan puolelta se mukava täti; Lääkäri oli kirjottanu reseptin mulle, ja minä sitten että voihan nenä, streptokokki taasen, ja kuurin joudun syömään vaikkei se varmasti mihinkään auta. Mutta olikii kuulemma EMÄTINTULEHDUS :eek: En älynny sitte tarkemmi kysellä et mistähän voinu tulla yms...
Ärsyttää mitään lääkkeitä raskaana ollessa ottaa!!!! :(
 
Hiljanen lauantai täälä näemmä...

tulinpa taas teille valittamaan.. :whistle:

mä valun taas jotain.. eilisestä illasta asti tullu niin et ei vois kuvitella olevansa ilman sidettä. yöllä tuli niin että side oli aamulla ihan märkä ja nytkin märkä jo parissa tunnissa.. oon vähän kahen vaiheilla että pitäskö soittaa synnärille vaiko ei.. mulla kun on ennenkin ollu näitä vetisiä runsaita valkovuotoja. eikä toi musta haise millekkään, tosin en mä kyllä haistakkaan mitään kun kaamee nuha on. selkää koskee taas niin pirusti.

Nellah ja 34 *pokspoks*
 
oikein ihanaa viikonloppua kaikille =)

vaikka nyt vaivoja tuntuu melkein kaikilla ainakin jonkin verran olevan..
onkos mulla ollut samanlaisia tuntemuksia..? mulla parina päivänäon todella pahasti pistänyt koko mahaa, jos tiedätte kun käy esim juoksu lenkillä ja alkaa kylkeen pistämään niin samanlainen tuntemus minulla ollut muutamana päivänä koko mahassa. ja tekee todella kipeetä..

eilen olikin tuntemuksien puolesta todella hirvee päivä.. aamulla kun heräsin niin päätä särki ja jatkui muutaman tunnin.. siinä viel samalla huippaus ja oksetus joku loppui puolilta päivin.. esikoisesta tuo huippaus merkkasi verenpaineen nousua ja eilen sit yritin soittaa neuvolaan et paineet pääsis mittaan.. no ei ku koko ajan vastaaja ja siihen on turha jättää viestiä ku ei se ikinä soita takasin.. no olot meni ohi mut palasi iltapäivällä.. ja koko illan, kävin sit isoäidilläni ite mittaamassa paineet mut ei ne kamalan korkeet ollu mut kuitenkin normaalia korkeemmat.. eipä siinä mitään mut pulssi huiteli 105 mun mielestä kyllä ne liian korkeet, en tiedä mikä siihen ois syynä ku kuitenkin olin istunut paikallani 20min.. ei voi tietää..tänään sit olo parempi mut jos muuttuu niin päivystykseen meen ku esikoisesta oli raskausmyrkytys ja nytkin pikkuhiljaa alkais oleen merkkejä siihen.. jaloissa kamala turvotus että oikeen sattuu nilkkoihin välillä vaikka oon vaihatnut löysempiin sukkiin..

kyllä sais olla huhtikuuu alkaaa pikkuhiljaa kypsyttämään hermoja tää olotila..

mistä muuten johtuu tuo kamala kutina kun joka paikka varsinkin maha kutiaa joskus aivan syyhyämällä..

unicorn ja vaavi 32+1
 
nellah: jos se voi olla lapsivettä niin kokeileppa pistää vessapaperia vähän housuihin ja jos kastuu läpi niin se on läpsivettä mut jos jää vaan paperin pinnalle niin sit se on vaan runsasta valkovuotoo.. näin on sanottu mulle ainakin ku oon soitellu synnärille..
 
Galluppiin:esikoinen rv 39+5 (sektio) 3420g ja 49cm
Itse olin muistakseni jotain 3300g joten lähelle menee.

Ja mä olen ihan kusessa tän selän tai siis lähinnä ton perskannikan kanssa ja arvatkaa miten olen tänään itseäni rasittanut....
tehnyt lasagnen,imuroinut keittiön lattian ja käynyt kaupassa ihan pikaisesti lähikaupassa
ja saameri soikoon nyt meinaa lähteä oikea perspuolikas ja nivunen lentoon koskee niin saatanasti :headwall:
poikakin nukahti vasta 15.20 ja saa mun puolesta nukkuakkin vielä kun en jaksa nyt yhtään mitään tehdä.

siis valivalivali mutt on tunne ko koko oikea jalka puutus ja tosta samperin Panadolista ei oo mittään apua!!

Lis69 33+1
 
Täällä kans nyt selkä kipee. Koko päivän kiusannu, alamaha ja alaselkä ihan samasta kohdasta kipeet....
Sit pientä kriisinpoikasta alkaa hiljaksiin aiheuttaa, että miehen juurihoidettu hammas vihoittelee... Se ei voi ees syödä ruokia lämpiminä kun sattuu niin että se on vedet silmissä. :( Tosi inhaa ku toinen kiemurtelee kivuissa eikä voi mitenkään auttaa. No, nyt se ei sit syö mitään lämmintä... Kylmä mukavasti kuulemma turruttaa, joten kylmää kaljaa sit vaan. :LOL:

No mutta mun päivää vähän piristi, ku muistin että joku oli kehunu Kopparbergin alkoholitonta karpalosiideriä... Niin ostettiin mulle sellainen.... Ja oli tosi hyvää. :D Voin suositella siis ainakin maun puolesta! :D mä en oo uskaltanu ostaa ees alkoholittomia siidereitä, ku oon luullu että niissä on kuitenki alkoholia, mut ne onkin nykyään tosiaan ihan 0% tasan. Jee. :D

Kuuden jälkeen lähetään kavereille kylään, nyt pitäis soittaa vähän viulua, huomenna konsertti...

Laala ja Punkero rv31+4
 
nyt tuli himo.. alkjoholoiton karpalosiideri.., :p :p nam nam.. tänään ollaan menossa kaverin synttäreitä juhlimaan ja kaikki siellä turpa täynnä mut mie vetelenki alkoholitonta karpalosiideriä... voin maistaa sen jo suussani.. :p :p
 
Tervehdys mahat :wave:

Gallup: Esikoinen rv 39+6 3440g ja 50cm, toka rv 41+0 3940g ja 51cm. Synnytykset helppoja ja nopeita (eka 5h ja ponnistus 20min. ja toka n.1h ja ponnistus 2min.)

Omaa napaa: Neuvola oli viikko sitten ja kaikki oikein mallikkaasti. Supistelua ON (mutta sehän kuuluu jo asiaan) ja kun ei ole säännöllisiä, niin en jaksa niistä oikeen välittää. Kroppa alkaa olla jo kovilla tän masun kanssa ja kaiken näköistä kremppaa (selkä, nivuset, närästys, huonot yöt, pahoinvointi, masukutina ja muut ihanuudet) on ilmestynyt kuvioihin. Kuitenkin näin jo kolmannella kerralla tietää, että asiaan kuuluvat kaikki =) . Neiti möyryää ja änkeepunkee niin että välillä tosiaan tekee kipeää.

Onko teillä muilla ruokahalu pienentynyt? Musta tuntuu, että oikeen mikään ei maistu ja sen takia painoakaan ei ole tullut enää lisää.

Vointeja kaikille tasapuolisesti, enää loppurutistus edessä. Mä oon varmaan hulle, kun suorastaan odotan tänkin menevän yliaikaseks ihan hyvillä mielin ;) , kun toi meidän kuopus joka meni viikolla yli, oli jotenkin niin "valmis", tyytyväinen vauveli :) .

Ainiin ja sairaalakassia ei oo pakattu. Enkä taas tiedä pakataankokaan (edelliset oon mennyt synnyttämään käsilaukku mukana ja siellä pieni toalettipussukka). En aio olla sairaalassa kuin vuorokauden (jos kaikki menee hyvin) ja jos oon kauemmin, niin kyllä toi ukkeliini osaa mulle toivomani tarvikkeet tuoda, kuten myös vauvan vaatteet :heart: .

Miinulainen+ Hymy 30+6
 
Voi hittolainen ku työ kirjotatte paljon ja lyhyessä ajassa.. Sinänsä tuntuu tutulta ku muistelee esikoisen odotuksen aikaisia ketjuja.. Odottavat äidit ovat suulaita :snotty: :D

No mutta.. Onnea ensimmäisestä vauvasta!! Sen verran vilkaisin tuota etusivua, että yksi on jo menny ja poksahtanu :heart: Toivottavasti kaikki on vauvan kanssa hyvin!

Itellä nyt pienikin rasitus tekee inhottavia tuntemuksia kohdunsuulle ja supistelee myös hyvin herkkään :( Kepit oon heittäny nurkkaan, ku sen verran voi kulkea ilman, mut kyl tää koipi oireilee heti, ku liikaa touhuaa. Ärsyttää, jos suoraan sanotaan.

Viimesin neuvola oli pari päivää sitten ja kuulumiset sieltä oli ok. Verenpaineet oli eka kertaa tosin miule oudoissa lukemissa.. Esikoista oottaes pikemminkin päinvastoin, et korkeella.

Neuvola rv 33+2 (suluissa edelliset 2 vkon takaa)

paino +50g/vko (kokonaisnousu tasan 6kg)
RR 108/60 (120/72 --- tästä ilmeisesti nyt sit johtuu huimaus)
Hb - (131)
pissa puhdas
sf 31cm (28cm) --- 2cm pienempi ku esikoisesta samoilla viikoilla
Raivotarjonta
Sykkeet + (ja huiteli miten sattuu ku liikku paljon)
Liikkeet ++

Kasvuseurantaultra on 2.3. eli katastelevat sokerien tiimoilta vähä tuota muksun kasvua. Aikasen samankokonen se sillon viimeks oli mitä esikoinenki, jos oikein muistelen. Ens viikolla pitää käydä verikokeissa. Ottavat pienen verenkuvan ja kilppariarvot. Samalla saa sit hempanki.

Galluppiin esikoisen koosta: rv 41+1 synty ja koko oli 4380g 54.5cm ..ite oon syntyny 10 pvää yli lasketun ja ollu 3180g 49cm (tosin ekan 3 vkon aikaan tullu pituutta jo 6cm), isäntä jotain vähä vajaat 4kg ja 52cm (pituudesta en nyt vanno, en jaksa tarkistaa :) )

No mutta.. Yhtenä kappaleena. Kolotusten kera. Ja päivät juosten yhen uhmaikäsen 1.5veen perässä :p

pietu- ja oikku 33+4

P.S. Profiilissa uutta masukuvaa tältä viikolta, painakaa F5, jos kuvassa punanen paita.. päivittyy sit oikeeseen =)
 
joopa päivystyksessä käyty kun alko supistelee tosi kivuliaasti ja toi valuminen on aika runsasta..

No valkovuotoa oli ja tosi vetistä sellasta. ei lapsivettä.

ulkokanava lyhentynyt 1cm eli 2cm jäljellä.
painoarvio 2009g ja mennään siis yläkäyrää painon kanssa.
sydänkäyrää otettiin 1,5h kun liian hissua kuulemma oli puolessa välissä ja sitten heräteltiin vaavia niin alko olemaan kuulemma sekin ihan hyvää.

pää oli niin alhaalla että oli vaikee saada pään mittoja ultralla.

tuli sitten käsky lepoon mutta jos lähtee vaavi tulemaan niin eipä estellä kun 34 viikkoa on täysi.

lääkärin puhelin soi ainakin 4 kertaa sinä aikana kun siinä pöydällä pötköttelin. oli kuulemma kauhee ruuhka saleissa. ei ollu kaikki halukkaat edes mahtunu kättärille tänään synnyttämään.

lähdempä tästä lepäämään kun on läm pökin nousussa.. flunssaa pukkaa..

Nellah ja Toni 34
 
Nippikselle onnittelut pojasta! :heart: Tuli tosin sellanen olo että jokohan onnittelin aikaisemmin mutta eipä tuosta haittaa ole vaikka tulis tuplaonnittelut!

Oon vaan käynyt lukemassa juttuja mutta sitten en oo saanut aikaiseksi taas itse kirjoittaa. Kehtuuttaa ja kovasti.

Moni on flunssaa sairastellut, toivottavasti alkavat taudit olla jo voiton puolella. Kauhulla olen odottanut että milloin se tänne rantautuu mutta toistaiseksi on pysynyt poissa ja toivottavasti ei tulekkaan. On näitä vaivoja ja kremppoja on ihan tarpeeksi ilman flunssakipuiluakin.

Jollakin oli ruokahalu pienentynyt... En muista kellä mutta luulen että se on muuttanut tänne miun tykö :wave: Otan vissiin nyt takaisin sen mitä alussa pahoinvoivana menetin eli ruoka maistuu... Tosin oon ajatellut että kun en näiden kipujen takia pysty muuten olostani nauttimaan enkä entiseen malliin touhuilemaan niin jostakinhan se ilo on revittävä. Saas nähdä mitä neuvolan vaaka on tästä ajatusmallista mieltä keskiviikkona... :whistle:

Viikonloppuja kaikille!

Sanni-Maria ja pikkunen 36+0 POKSPOKS!
 
Täällä ollaan aktiivisesti taustailtu. Oon vaan koko ajan pari sivua jäljessä tekstiä tulee niin hirveetä vauhtia :D Nyt pitää taas kirjottaa, kun pääsin kerrankin loppuun asti.

Nippikselle paljon paljon Onnea pikkuisesta. Toivottavasti teillä on kaikki mennyt hyvin <3

Vaaveli75 kyseli missä pk-seutulaiset synnyttää. Meillä on haaveena päästä Kättärille Haikaranpesään synnyttämään. Toivotaan, että kaikki menee hyvin ja päästään sinne :)

Joku kertoi, ettei tunne kaikkia vauvanliikkeitä. Harmi, kun en muista nimimerkkiä. Täällä sama juttu!! Maha saattaa muljua silminnähden, mutten tunne läheskään kaikkia liikkeitä. Oonkin miettiny olenko kummajainen tässä asiassa. Istukka on takaseinässä. Mulla on ollut koko raskauden ajan vähän huoli siitä, kun vauva liikkuu niin kovin vähän tai siis tuntuu ainakin siltä. Toivottavasti turha huoli.

Oma vointi on ollu hyvä, eikä pahempia kolotuksiakaan oo vielä ilmennyt. Päivittäin supistelee, muttei kivuliaasti - taitaa kuulua asiaan. Mulla on vähän sellanen olo, et oon aikapommi - ihan hirveesti ois tehtävää vielä ennen pienen syntymistä. Meillä on muutto- ja remppaprojekti vielä edessä ja töiden lisäks opiskelen avoimessa, ja kaks tenttiä ois tarkotus saada hoidettua pois alta ennen pienen syntymää. Ne nyt ei oo vaarallisia vaikka jäisivätkin väliin tällä erää :) Eniten huolettaa toi muutto. Toivottavasti ehditään ajoissa.

Eli nyt vaan taas muuttolaatikoiden kimppuun :D Rentouttavaa sunnuntaita kaikille ja tsemppiä kaikille kipuileville!!
 
Nippis Hirmusti onnea pienen poikavauvan perheelle!!!!! :heart: :heart:

Taas oon hätinä kerinny teijän jutusteluja lukasee...Nyt taas tempasen ja kirjottelen muutaman sanan :)

Yöt pahenee tääläki, lonkat loppuu :ashamed: ei enää tiää kuinkapäi tuola sängynpohjas möyris :whistle: Närästys onnex pysyny tolla lääkkeellä kuris :x Supisteluja tulee päivittäin muttei onnex hirmu kipeitä, ja liikkeet, huh huh tunnen olevani joku nyrkkeilysäkki :D . Mulla suurin osa potkuista ym tuntuu tuola navan alapuolella, ite oon aatellu et ku toi istukka on tos edes nii se vaimentaa muita tuntemuksia :LOL:

Täs yritän siivoilla esikoisen vaatekaappia, pitäs saada se siirrettyä sen omaan kamariin et sais tonne meidän kamariin hoitopöydälle ja kehdolle tilaa. Mut siirtohommiin pitäs nakittaa pari raavasta miestä sitten kun mä oon siivoukseni tehny :whistle:

Nyt täytyy taas rientää.... :wave:
 
Taustalta huikkaan minäkin :wave:

Vaaveli75:ko kyseli missä pk-laiset synnyttää, itse aion synnyttää Naistenklinikalla, missä esikoinenkin syntyi. Silloin valittiin se just sen turvallisuusaspektin vuoksi, ja lisäksi se oli lähin paikka synnyttää. :) Eli nyt sieltä on kerääntynyt kokemusta niin ultrista kuin osastolta ennen synnytystä, itse synnytys tietty, perheosastolta sekä päivystyspolilta, ja voin vaan lämpimästi suositella. :heart: :) Henkilökunta on ollut tosi mukavaa, ja erityisesti se perheosastoaika oli kyllä ikimuistoinen, oli ihanaa tutustua siellä uuteen tulokkaaseen kaikessa rauhassa, ja omahoitaja oli ihan huippu. :flower: Mua ei häirinny yhtään ns. laitosmaisuus siellä, en jotenkin ole kiinnittänyt siihen yhtään huomiota.

Arpia ei ole tullut vielä tässä raskaudessa, esikoisen raskaudessa tuli pari arpea, eka tuli näkyviin muistaakseni 1 kk ennen laskettua aikaa. Ne pari arpeakin vaaleni aika pian sittemmin.

Sf-mitaksi saatiin viimeksi 32 cm (32+5), edellisellä kerralla kaksi viikkoa aiemmin se oli 29 cm, mutta silloin olikin eri mittaaja. Melko pieneltä tämä tulokas kuitenkin vaikuttaa, ultrassa muutama päivä sitten tämänhetkinen painoarvio oli 1,8 kg. :heart:

Jälkivuotoon ajattelin minäkin käyttää niitä sairaalan omia norsuvaippoja, vai miksi niitä täällä joku kutsui :LOL: Mulla vuoto oli nimittäin tosi runsasta, mut yksilöllistähän se taitaa olla. Kotiin täytyy taas ostaa varmuuden vuoksi yösiteita ainakin ekoille päiville, olisinkohan ekan viikon käyttänyt niitä ympäri vuorokauden :whistle:

Tsempit kaikille kipuilijoille :hug:

Kesis ja Nuppu 33+2
 
moikka mamat :wave:

pk-seudun synnytyspaikoista valitsin Kätilöopiston ja toivon mukaan vielä Haikaranpesääkin päästäisiin synnyttämään :heart: Kättärin valitsin koska on lähimpänä kotia ja H-pesästä erityisesti kuullut paljon hyvää. Kättärillä on ollut myös näppärä käydä ultrat ym. kun sijaitsee lähellä minun työpaikkaa. Kiire siellä tuntuu kyllä olevan, kun on ä-polillaki juossut, mutta mukavaa ja pätevää henkilökuntaa ja minusta ovat parhaansa kyllä tehneet. Juu, ja H-pesän synnytysvalmennus oli ihan huippu! Oisi voinut jättää kokonaan ne neuvolan perhevalmennukset väliin, jos olisi tiennyt mitä Kättärin valmennuksissa tarjolla...

noomi- täällä kans yks joka ei tunne kaikkia vauvan liikkeitä vaikka masu silminnähden aaltoilee :eek: =) mulla on kyllä istukka etuseinämässä et voi vaimentaa tuntemista. huolehdin myös kun ei joka päivä tunnu liikkeitä kovin paljon. vauva tuntuu riehuvan aina muutaman päivän putkeen ja sit huilivan pitempään...

hyvä että nellah siel oli kaikki ok ja pääsit käymään tarkastuksessa :hug: vähä pisti kyl mietityttämään et niin täyttä Kättärillä ettei kaikki päässeet edes synnyttään sinnen, huh :/ toivottavasti ei oo yhtä täyttä ku itsellä sit synnytys päällä!

kokogallup esikoista odotellaan joten muuta vertailupohjaa ei ole kuin mä itse ja olin n. 3,2kg ja 50cm syntyessäni pari viikkoa myöhässä. vauvan kokoarvio oli ultrassa rv 33+2 1,7kg ja jos LA:an päästään ja kasvaisi nyt sillä -1 käyrällään, niin olisi n. 3kg. pikkuinen joo, mutta ei meidän suvussa kuulemma yli 3-kiloisia ole pahemmin ruukattu synnyttää aiemminkaan. ja mul on ISO suku, yli 30 serkkuu et on vertailupohjaa :D

en tiä onko ruokahalu varsinaisesti kadonnu mihinkään mut närästys, ruokarajoitteet (=suola) ja helposti tuleva paha olo tekee tehtävänsä niin ettei tee kauheesti mieli mitään :/

voimia ja :hug: kaikille sairastelijoille, kipuilijoille ja supistelijoille!

t. manna + lilli 34+4 :heart:
 
Ruokahalusta;mulla vähän sama ongelma että ei oikein maistu.Eilen söin aamupalaksi 2weetabixia ja illalla 2palaa ruisleipää kinkulla ja juustolla.Ei ehkä ollut ihan tarpeeksi mutta minkäs teet kun ei vaan maistu.Eikä mulla ole mitenkään paha olo tai sillai.

Pitäisköhän mennä jeesaan miestä lumitöisssä..
 
nellah kiva että päsitte tarkistamaan tilanteen ja kaikki ok!! mullahan on vähän samma tilanne kun sulla, käytiin päivystyksessä torstaina ja vaikka kipuja ja suppareita on niin kanavaa jäljellä vielä n. 3cm :kieh: meidän pikkuinen painoi 2.2kg 33+6 :heart:

noomi mä sitä täällä taisin ainaskin kirjottaa, että tosiaan maha heiluu ja löllyy vaikkei itse tunne juurikaan mitään. mulla istukka etuseinässä. mutta kyllä on siis myös liikkeitä jotka tunnen, ei varmaan ole päivässä tuntiakaan etteikö kaveri puskisi pyllyä syljestä taikka jalkaa palleasta pihalle :x auts!!

tosiaan kun to olin päivystyksessä oikeestaan menkkamaisten kipujen takia ja kaikki oli hyvin niin nyt ne kivut on jatkunut joka päivä ja vaan pahenneet :'( eilen alkoi jomotus selässä kun oltiin kaupassa ja tuntui juuri siltä kun keskenmenon aikaan, eli tosi kipeiltä menkoilta :x sisulla kauppareissu loppuun ja kun autoon pääsi niin itkin kivun pois ja istuminenkin auttoi.

tänään alkoi menkkakivut ihan leffaa kattellessa. helpotti kun lähdin käveleen, mutta jatkui taas ja edelleen kipuaa. eilinen kipu ei varmaan olis helpottanut ilman panadolia. synnärillä käski sitä ottaan. mikäköhän on sitten se pahin kipu mitä voi kestää, ettei tarvi lähtee taas näytille..?!

en oikein uskalla lähtee minnekkään kun se kipu voi yllättää ihan yhtäkkiä :headwall: ja sanoivat ettei synnytystä estellä jos lähtee tulemaan..pitääkö tässä sitten vaan odotella ja kärsiä :kieh:

valivali taas :LOL:

JJ-t ja Joona 34+2
 
Nyt kun miettii tuota ruokahalu-asiaa Niin mullakin taitaa olla pienentyny! No onha tuota painoo tullu nyt melkein sen verra mitä esikoisen aikana koko raskausaikana :D
Ja uus makunautinto; KIIVI En ennen oo älynny että se noin hyvää on, mitä joskus about 10v. oon viimeks maistanu irvistyksien kera.

Tuplavaunut/-rattaatkin sain ostettua ja perille tulivat, ei tarvii sitäkään enää huolehtia!! B)
Mut onhan tässä vielä hommia ennen kun vauva syntyy, sänky pitää hakee porukoilta ja laittaa se jommalle kummalle valmiiks. Todennäkösesti esikoiselle ja esikoisen nykynen sänky vauvalle. Vaikka molemmat "häkki"sänkyjä ovatkin, mutta vanhemmilla olevan sängyn pinnat neiti osaa itse irrottaa. Eihän se vauva heti osaa niin paljoo pyöriä, mutta eipä tarvii myöhemmin vaihella. Kun ei tuonne meidän makkariin tytölle isompaa sänkyä mahdu! Mutta hyvinhän tuo noissakin mahtuu nukkumaan!!
 
JJ-t sun kivut kuulostaa vähän samanlaisilta ku mitä itellä... Eilen kylässä iski ihan hirveet sellaset "menkkakivut" ja mä makasin niiden ihmisten rahilla ku en pystyny olee mitenkää muuten. Ja yöllä sata tyynyä millä asettelin itseäni nukkumaan ja silti sattu ja heräilin kipuun pitkin yötä. :| Onks sulla jotain tietoa mistä ne kivut tulee?
Ite ainakin oon huomannu että liikunta ei pahenna sitä, mut ei kyl enää autakaan. :kieh:

Ruokahalu ei oo kyl mihinkään pienentyny, mutta ähky tulee yllättäin ja nopeammin kuin ennen. :LOL: Sen lisäks oon vaan nyt ihan koittanu olla syömättä ihan hirveesti, koska en halua oikeesti että paino lähtee kolminumeroisille luvuille. :LOL: Nyt painoa n.93kg, ei tarttis mun puolesta enää enempää tulla. Nyt siitä sentään vois viel joskus päästä eroon (mun ihannepaino olis jossain 75kg paikkeilla sit joskus ku en enää olis raskaana, siin olis BMI 22,6)... , lähtöpainohan oli siinä 82-83 -kieppeillä viime kesänä. :ashamed:

) .) Oltiin eilen illalla kylässä kaverien luona. :) Oli ihan kivaa, paitsi että alkoi tosiaan jossain vaihees sattuu alamahaa ihan hirveesti. Alamaha sattuu ja selkä samasta kohtaa tuolta vasemmalta enimmäkseen, mut tuntuu lähinnä tosiaan menkoilta suurimmaks osaks...
Soitin konsertissa tänään. Vivaldin kesän. Meni ihan hyvin, paitsi että sähläsin viimeisessä osassa yhden kohdan... :D Sit syötiin kebabia, nyt vähän on ähky vaihteeks.. Illal mennään sit punttikselle... :) Tällasta aktiivista sunnuntaita täällä taas vietellään. :D
Aivan mahtava lumikeli pihalla!!! :D On ollu kyllä oikeesti ihan loistava talvi, sit kun se talvi vaan vihdoinki alkoi! :D Nyt ei kyl enää harmita vaikka alkais hiljaksiin kevät sulattaa lumia. ;)

No mut tällasta täällä. Ei mitään kauhean kummallista siis. :) Punkero on ihana potkija, mä rakastan jokasta sen potkua ihan hirveesti. :heart: Aika tylsää sinänsä, että se ei enää montaa viikkoa tuolla potki, mut toisaalta aivan ihanaa, että sen saa sit syliin rimpuilemaan. :heart:

Laala ja Punkero rv31+5
 

Yhteistyössä