<3 HuHTiKuuN MaSuaSuKiT <3 Helmikuussa

Manzu;itse myös täältä "jumalanseläntakaa".Meillä terkkari sanoi että jos vähänkään oudolta tuntuu niin suoraan äippäpolille,turha lähtee mihinkään arvauskeskukseen.Ja siis ongelmaton raskaus tähän mennessä.
 
Olen teidän juttuja täällä lueskellut vähän sivusta ja ajattelin, jos nyt päästäisin itsestäni ääniä...Olen 30v. asun helsingin keskustassa ja laskettuaikani 15.4. :heart:

Mietin, että oletteko sopineet jo pk-seudun tapaamisen ja pääsiskö vielä mukaan tutustumaan teihin paremmin.. =)

Täällä on raskaus mennyt luultua paremmin, koska sairastan munuaistautia, niin tietenkin tiedossa oli, että voipi tulla mutkia matkaan. Ainut nyt vaan, että verenpaineet pysyy hyvinä, muuten lähdetään synnyttämään!!!
Oon kyllä saanut niin hyvää hoivaa naistenklinikalla, että en ole turhia jaksanut murehtia vaikka pähkäilijä luonne olenkin :/

Taidanpa kipaista taas jääkaapille ja jään odottelemaan viestejänne ;)

Voikaa hyvin :hug:
 
AAM
:wave:
mamma-1 10.03. sanomatalon kahvilassa aamupäivällä kloaika XX vielä on tapaaminen.. meitä sinne tulossa apaut viitisentoista :D joten kööriin mukaan vaan.. *tai siis lisään sut listaan* :)

Usviksella söpö pötsi :heart:

am & hippunen 30+4
 
niin se vaan TAAS uutta rv:tä pukkaa. menee aika vaan niin hurjaa vauhtia.

meidän perheen kiire loppui viime tiistaina. nyt ei ole sitä autoa eikä istuinta. et ei hyödytä auton lainaus ees.
miehen kanssa olen lopettanut tappelut kokonaan. ennen harrastin sitä päivittäin. nyt ei tarvi ku kerran miettiä et onneksi on ukko kulta vielä hengissä, niin ei tee kyllä mieli tapella.
pahin mitä miehelle tuli on päässä oleva 8cm iso haava missä 8 tikkiä. ihan joutuivat siis pääkalloa pesemään enne tikkausta ku kaikki ihan auki ja roikkui vaan. :eek:

nyt täytyy ootella vakuutusyhtiöltä uutisia ja on meillä kiikarissa jo uus IHANA auto. eipä tarvinnu vanhaa alkaa ruokkoomaan enne ku vaavi laitokselta kotiin tuodaan.

UUSILLE TERVETULOA :wave: :wave: teitä onkin nyt loppumetreillä tullut mukaan isojoukko =)
 
Pitäisköhän munki ängetä tonne teidän tapaamiseen.. Voisin samalla vierailla siskon luona siellä statissa.
Muistattekos kun kerroin siskostani, hänellä on se vaikea verisairaus ja kaupan päälle sai vielä toisen vakavamman sairauden joskus lokakuun tietämillä..? Viime tiistaiaamuna oltiin koko sisarusparvi verikokeissa hyksissä, meiltä tutkitaan kudostyyppi josko joku sisaruksista voisi sitten toimia kantasolujen luovuttajana kun tuo isoin sisko niitä tarvitsee. Kantasoluhoito on hällä siis väistämättä edessä, parin vuoden sisällä. :snotty: Se vetää vähän mieltä matalaksi. Toisaalta haluan uskoa, että kantasoluhoito auttaa ja sisko paranee edes tästä pahemmasta taudista, enkä edes halua ajatella mitä sen jälkeen tehdään jos hoito ei tepsi. Kyseessä kuitenkin nuori, tänä vuonna 27 vuotias.
Eli pidetään sormet ja varpaat ristissä että joku meistä voisi toimia luovuttaja.
 
Teppana Voimia :hug: Toivotaan, että joku teistä sisaruksista sopii luovuttajaksi!!!

Hani- Arvaapa ketä odottaa huomenna autokaupat? Ihanaaa.... :)

Solina No, tänään neuvolassa täti luki koneelta lääkärin päätöksen sektiosta. Mulla taustalla perussairaus, jonka vuoksi synnytystä ei lähdetä pitkittämään ja sitten mielellään eivät lähde käynnistämään, koska supparit niin vahvoja käynnistyksellä, että ovat vaaraksi entiselle arvelle... No mulle on sama, kunhan lapsukainen saataisiin hyvinvoivana ulos ajallaan.

Lampaannahka tossut Kokeilisin vielä villanhoitoainetta eli lanoliinia vaikka ruskovillalta. Tai sitten pesisin käsin lämpimässä vedessä ihan marseillen saippualla eli sillä kuuluisalla "kissasaippualla". Saakohan sitä enää mistään?

B-strepto No on käytännöt niin erilaisia. Nyt tuli uudet ohjeet, että se testataan itse... Himpulat sentään. Tänään siis sain :eek:

( . ) omaa napaa Verenpaineet neuvolassa sika hyvät, pissat puhtaat ja painoa vaan päälle 350g/vko. Vauvan syke huiteli 140 ja liikkeet ++. Kaikki hyvin :)

Nyt huilaamaan :)
 
millipilli
Mä oon nyt omanapainen... ihan kaamee päivä! Poika nukkui viime yön onneksi hyvin ja kuume loppui siihen. Tänään on ollut ihan ok... MUTTA. Ite lähdin aamulla kouluun ja olo oli aivan kaamee. Vatsaan sattui, supisti, huimas, oksetti... lähdin sit tauolla kotiin ja ajelin ensinnäkin sen 20min muovipussi sylissä. Onneksi ei yrkkä tullut autossa. No, kotona sitten ihan kauhee olo. Tuntui että on joku hiton kestosupistus päällä. Kävin lämpimässä suihkussa ja se vähän helpotti. Sit kun mies lähti töihin niin oksensin oikein kunnolla ja sen jälkeen nousi kuume :/ ja pojassa on tietysti virtaa enemmän kuin laki sallis. Huoh... oon ihan katki.

Vähän huvitti siinä kohtaa kun kyykin vessassa oksentamassa (ja ylläripylläri kusasin taas kintuilleni siinä samalla... kiva raskaus). Poika säikähti äidin oksua ja juoksi eteisen kaappiin piiloon. Veti liukuoven perässään kiinni ja huuteli suljetun oven takaa vessaan: "etkö äiti enää oksenna?"

millipilli & Frank 31+5
 
Kivoja masukuvia taas täällä.

Oletteko miettineet jo synnytystä tuon kivunlievityksen kannalta - otatteko kivunlievitystä ja millaista?
Millaisia kokemuksia teillä on kivunlievityksistä?

millipillille paranemisia!

mimuli ja poika 31+5
 
millipilli
mimuli, mulla oli esikoisen synnytyksessä epiduraali jonka sain kahteen kertaan. Vei molemmilla kerroilla 1,5 tunniksi kivut täysin pois. Paineen tunne vaan oli ihan valtava, mutta ihanasti kivut oli pois. Ponnistusta ennen sitä en enää ehtinyt saada, mutta ponnistaminen helpotti kipua tosi paljon, mutta mulla ponnistusvaiheessa supparit heikentyi ja harventui ja epiduraali saattoi olla ainakin osasyyllinen siihen. Nyt oon aatellut, että en epiduraalia ottais... jos spinaalin vaikka sitten
 
Tapaamisesta Pitäisköhän meidän suunnitella jotain toista paikkaa kokoontumiselle? Meitä olis nyt siis tulossa 15-20 isohkoa mammaa ja osalla vielä jälkikasvua mukana.. Voipi olla sanomatalonkin tilat rajalliset tälle määrälle.. Siellä on siis lounas klo.11-> ja aika moni muukin suosii juuri kyseistä paikkaa.. Ne pöydät on aika pieniä, 4-6 hlö. ja ei varmaan kehtaa tehdä mitään suunnatonta yhdistelmäpöytää keskelle yleistä kahvilaa.. Pitäiskö varata jostain ravintolasta joku kabinetti tms, jossa voitais rauhassa jutella, ilman että joutuu huutamaan vieraisiin pöytiin ja luomaan häslisilmapiirin josta ei jää kellekkään mitään käteen?? Ehdotuksia, anyone???? :)
 
AAM
epiduraali oli mullakin, kerran annettiin ja sillä selvisin sen kaksi tuntia, 7 cm auki kun laittoivat ja 9 jälkeen poika tuli ulos.... supistuksia en tuntenut kunnolla minäkään joten aina kurkkasin monitorilta kun niitä tuli ja ponnistaa kun piti niin "paineentunteesta" ponnistin siksi pojan ulos tulo kestikin sen 23 min juuri kun se epiduraali vei pois sitä "ponnistustunnetta" mutta mielummin niin kuin että oisin kirkunut kivuista mitä olisin varmasti tehnyt ja yökkinyt... :whistle:
OTAN aivan varmasti epiduraalin mua ei haitannut YHTÄÄN se että kaksi ystävääni kirkuivat kun epiduraalit lakkas vaikuttamasta ja uutta eivät "saaneet" ? jostai syystä.. tai sit se spinaali.. mitä millipillikin mietti.

Baithövwei Millipilli paranemisia :hug: ja mä olin samanlainen jos äitilllä oli alkosta johtuva "pahaolo" kun olin pieni.. mulla meinas kan yrjöt tulla kun kuulin että kuka tahansa oksentaa ja juoksin piiloon ja huusin että sitte pitää sanoa kun on valmista muutoin minäkin oksensin :xmas: |O

am & hippunen 30+4
 
AAM
teppana tervetuloa tapaamiseen (etkö sä ole siellä jo ? ).. ja toivotaan että kokeissa on joku sisarista luovariksi sopiva x:)x :hug:

onskut poksuista hani ja likka :D

likka parasevikaalipuudute ? =)

Piin olipas ajatusta.. :D hmmm kuulostaa sangen järkevältä.. kuka tietää ja tuntee ? min en ko en käy ulkona saatikka hesassa niin paljoa.. :D tunnustan olevani kotihirviö :LOL: ettei tartti tehdä ulkoilmapiknikkiä sinne töölönlahden "nurmelle" :D tai Kiasman eteen silloi vielä.. kun koirankakka alkaa haisemaan :x
 
Kivunlievityksestä Esikoisesta sain epiduraalin, harmi vaan että niin myöhään että laiton jälkeen noin 30min ja olin täysin auki.. Olo oli kamala, pää lähinnä sekaisin, pahemmin ku viinapullon jälkeen, ponnistus-supistukset kyllä tunsin, mutta siinä "humala"tilassa en meinannut jaksaa ponnistaa ja punkesin tuota tyttöä melkeimpä kokonaisen tunnin. Koko ajan vaan sanottiin että yks ponnistus enää, mutta kun ei jaksanu niin ei jaksanu. Ilman apuja tyttö kuitenkin saatiin maailmaan ja päätimpä että jos vaan mitenkään kykenen niin ilman epiduraalia aion synnyttää.. Kovasti toivon myös spontaania käynnistystä synnytysoperaatiolle, mutta saapi nähdä. Kivunlievitys kyllä kelpaa siis, mutta mahdollisimman miedoilla kiitos. :) Jälkikäteen harmittaa tossa ekassa se, että todennäköisesti olisin ihan hyvin kestänyt ilman epiduraalia, kun loppuavautuminen kävikin yllättävän sutjakasti kaikkien ihmetykseksi..
 
Iltaa!
ei oo tullu käytyä aikoihin näillä sivuilla.. pikaseltaan säät ja lasten reissuvihot käyny lukemassa... vissiin ollu vähän kiireitä :|
Tänään oli lääkärineuvola.kohdunsuu oli kiinni ja kanava täysin jäljellä.onneksi.. verenpaine oli 118/78. paino noussu huimat 58g/viikko =) vauva oli raivotarjonnassa.syke 130-140. sf-mitta 24cm. eli kaikki oli ok. oma oloki ok,ei hämminkiä,ei ongelmia.
liikkunu oon edelleen samalai.
nyt on niin inhu olo ku söin niin paljo karkkia.. hyi,että passaaki taas pitää viikon paussia... miksi sitä pitääki aina mässäillä eikä malttaa lopettaa ajoissa... ehtii tulla huono olo.. jos lähtis unta yrittään kirjan kans.. =)
jaksellaan!!

t.Pai ja nuppu 30+3
 
Iltaa tytsyt.

Voimia kaikille sitä erityisesti tarvitseville ja tervetuloa uusille.

Kuvistanne innostuneena päätin minäkin kokeilla. Aikamoisia masuja teillä Mulla siis painoa jo yli 80 kg. Hihih. Aikamoista. Oon minäkin kumminkin vielä joskus 2 vuotta sitten painanut tasan 60kg.



Flunssa ehkä vähän alkaa vihdoin hellittää ja toivon, että saisin lisävoimia kämpän laitteluun ja osteluun ennen vauvan tuloa.

Synnytys alkaa pikkuhiljaa pyöriä mielessä ja kipulääkitys mietityttää. Tavallaan haluaisi synnyttää alateitse ihan luomuna, mutta ei kai se ole järkevää, kun turvallisia kivunlievityskeinoja on olemassa.

Kivat viikonloput kaikille! :flower:
 
Allusmamma Kiitos, tulen mielelläni mukaan.. :)
Aika on mulle ihan ok, jos tässä nyt ei mitään voinnin puolesta tule..

Munkin mielestä vois olla joku muu paikka parempi, jos tulijoita on paljon...Ainakin lounasaikaan voi tehdä tiukkaa.

Mutta, nyt tää lähtee nukkumaan tai siis yrittää :x

Mukavaa viikonloppua mammat ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimuli:
Kivoja masukuvia taas täällä.

Oletteko miettineet jo synnytystä tuon kivunlievityksen kannalta - otatteko kivunlievitystä ja millaista?
Millaisia kokemuksia teillä on kivunlievityksistä?

millipillille paranemisia!

mimuli ja poika 31+5
Minä olen ajatellut taas pärjätä ilman mitään,mutta jos hätä tulee niin ilokaasun ittelleni sallin.. Ikinä en ole halunnut ottaa mitään epiduraalia tms.. Olen niitä ihmisiä jotka on sitä mieltä että kärsitään se mitä on ite haettu ja että jos minä päätän olla ottamatta mitään niin minä sitten olen!!! Ekastaki kuiteski sen 23h kärsin ihan kunnialla mut kohdunkaulanpuudutusta kaks kertaa kokeiltiin mut ei vaikuttanu mitää.. Tokasta ihan lopussa otin ilokaasua..Eikä kyllä ilman puudutuksiakaan tarttenu huutaa niinku leffoissa... Ja ponnistusvaihehan ei ole mikään enää sen supistelun jälkeen..Oli kyllä kiva fiilis seuraavan päivän aikana ku kaikki hoitajat onnitteli ja sano et kovan urakan selvisit..
Nyt olis tarkotus sinnitellä ilman mitää..Sit olisin ylpee ittestäni..
Ei niitä ennenvanhaankaan ole ollu mitää ja hyvin ovat selvinneet.. kipua pitää vain itte hallita eikä antaa sille valtaa..Mut jokainen tekee miten parhaaks kattoo,mut mun mielipide on että liian usein siitä halutaan liian helppoa..

No mut en viitti alkaa enempää paasaamaan,mut toi on mulle sellanen aihe et tympii kun jotkut sanoo ekaa odottaessa et kaikki mahollinen kivunlievitys tänne ja heti..Mut miks ei sitä vois eka kokeilla et miten kestää..Ei se nyt niiiiin kamalaa silti ole..Mut nyt lopetan koko kirjottamisen ennenku saan teidät kaikki vihaisiksi :LOL:

Tervetuloa taas uusille ja hyviä vointeja kaikille!!!

Vaavimasu ja napukka 30+3
 
Kivunlievityksestä on ollu puhetta. Tässä tulevassahan mulla ei paljoo oo sananvaltaa ku menee siihen sekstioon, mut aikasemmissa...
Ensimmäistä kun olin tekemässä en halunnut aluksi mitään vaikka kätilö vähän ehdottelikin, ajattelin et on kuitenkin tulossa niin pitkä synnytys et otan sitten muutamien tuntien päästä. Pötköttelin jumppapallon päällä,mies hieroi selkää ja istuskelin pitkän tovin suihkussa, lopulta olo alkoi käydä tukalaksi ja siirryin sängylle. Pyysin ilokaasua, otin muutaman henkäyksen ja siitä tuli jumalattoman paha ollo, oksensin :x Sitten pyysin epiduraalin. Anestesialääkärin saapuessa lopulta pistämään puudutteen minuun sanoin et nyt kyllä tuntuu et tulee kakka :D Kätilö kurkkas haarojen väliin ja sano et tukka näkyy eikun alat vaan ponnistaa kun supistus tulee... Et eka synnytys meni sitten periaatteessa ilman mitään puudutuksia, kestoltaan 4h20min, ponnistusvaihe 7min.

Tokassa synnytksessä sain epiduraalin aika varhaisessa vaiheessa. Supistukset oli tosi kovia ja kivuliaita ja epiduraali vei kivut niin hyvin et sain jopa nukutta muutaman tunnin. Poika istui ja ei suostunut kääntymään synnytyksen ollessa käynnissäkään eikä pyllykään sitten kiinnittynyt ollenkaan. 10 tunnin jälkeen lääkäri kokeili tehdä vielä ulkoista käännöstä vauvalle, mut eipä poika suostunut yhteistyöhön, joten sektioon päädyttiin sitten lopulta 12 tunnin uuvuttavan uurastuksen päätteeksi.

Viimesin synnytys käynnisteltiin 37vkolla isokokoisen vauvan takia, oli siis RD kahden edellisen raskauden aikana. Käynnitelyjä tehtiin kahtena aamuna ja lopulta laittoivat mut saliin oksitosiini tippaan jolloin sitten supistukset alkokin ihan todenteolla ja oli niiiiin pirun kipeitä! Sain tuolloin epiduraalin kipuja hillitsemään, siitä ei ikävä kyllä ollut tuolloin juuri minkäänlaista apua. Kivut pysyivät siedettävinä n. puol tuntia. Vaikka supistukset olivatkin hyviä ja kaiken piti olla kohdallaan niin synnyts ei kuitenkaan edennyt. Vauvan sydänäänet sitten alko heikkenemään ja lopulta ne romahti tosi alas, sillon lääkäri hyppäs mun sängylle ja sillon mentiin leikkuriin isolla kiireellä. Minut nukutettiin ja hätäsektio tehtiin. Illalla sain sitten nähdä pikkuprinssin ja kaikki oli kuitenkin ihan hyvin. Napanuora oli ollut kaulan ympärillä ja minun kohtu oli revennyt, siitä johtuen supistukset eivät "työntäneet" vauvaa ulos.

Nyt siis suuniteltu sektio mun ja vauvan takia, turvallisin vaihtoehto. Ja sterilisaatio tehdään samalla kun vatsa aukastaan, jotta viimestä viedään :)

NK30+6
 
Viikko 32 jo!!Menee onneks tosi nopeesti tää loppuaika :)

Oli taas tullut noin sata sivua tekstiä :) niin en muista enää yhtään mitään mitä muut on kirjotellut...

Eilen oli ultra jossa oli kaikki hyvin.Olin oikee ylpee kun lääkäri kehui koko ajan kuinka aktiivinen vauva on ja miten hienosti tekee hengitysharjoituksia :heart: :D Nyt oli niin hyvässä asennossa että näki kasvot ja selvästi kaiken muunkin mitä teki siellä..
Paino arvio tyypistä oli noin kaksi kiloa..Lääkäri sanoi että on ollut ainakin ruoka-aikaan kotona mutta menee silti ihan käyrillä..HUoh..
Mulla kun pitäis olla siis ultra aina kerran kuukaudessa niin ihmettelin kun antoivat seuraavan ajan rv36.Mietin että miksi vasta niin myöhään mutta siihenhän ON kuukausi :eek: ja :D
 

Yhteistyössä