<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

Onnea uusiomami-77 ja paljon jaksuja :heart:

merlinille myöskin tsemppiä :flower:

täällä ei mitään ihmeellistä,nyt kun niitä suppareita saisi tulla niin ne onkin aikaslailla vähentyneet..
huomenna olisi neuvola ja keskiviikkona äitiyspolikäynti.

koitetaan vielä jaksella loppuun saakka!!

babjuska+bömbbis 36
 
uusiomami-77 paljon onnea ja jaksamista sairaala-aikaan.

Leal syy aikaiseen sektioon oli raskausmyrkytys ja rh-immunisaatio, jotka molemmat vaikeuttivat lapsen kasvua. Vissiin jos noista olisi ollut vain toinen, niin olisi voinut odotella parempia viikkoja, mutta yhtäaikaa olivat liian iso riski lapselle.

Meillä tuli tänään kuukausi täyteen syntymästä. Raskausviikko 38 olisi huomenna alkamassa. Pieni voi hyvin, ja omaa tahtoakin on alkanut olemaan ainakin syömisten suhteen.

Jännää nähdä miten teillä poksumiset alkaavat edetä. Jaksamista kaikille loppukiriin.
 
mäkin ilmottelen nyt et kasassa vielä ollaan! mulla on kans paljon samanlaisia tuntemuksia ja oireita kuin monilla teistäkin. menkkajomotuksia, häpyluun vihlontaa, TODELLA paljon harjoitussupistuksia ja harvemmin sit niitä kipeempiä supistuksia. ei oo oikein millonkaan tullu semmost kunnon "oikeeta" supistusta, tai niin mä luulen. ku en oikein tiiä mimmone se sit on :D

ja tosiaan täällä kans vauva yrittää puskee itteään ulos ihan väärästä päästä, tuolta peräsuolen kautta meinaan. jussina sattu niin kovin suoleen etten pystyny kävelee tai istuu, paino tosi lujaa sinne :( niin ja niitä sukkapuikkopistoksia tonne alapäähä on alkanu tulee tosi paljon! toiv ne olis saanu aikaan jotaki tuol alakerras. rv 36 paikat oli vielä kiinni ja kiinteet. neuvola on torstaina ja ensi viikolla äitipolille kasvukontrolliin jos oon kasas vielä ;)

mäki niin toivon jo vauvaa ulos ihan niinku te muutki. <3
onnea vielä uusiomami-77 ja tsemppiä merlin!! aurinkoista iltapäivää kaikille :)

jedvenna ja poju rv 37+4
 
Uusiomami hirmuisesti onnea :flower: Hurja aloitus pienellä, mutta hieno homma että nyt näyttää paremmalta!

Minäpä menin ja kaaduin mahalleni juhannuksena. Tuli sitten kiire sairaalaan. Mies soitti vielä hätäkeskukseen ja ilmoitti että ylinopeutta mennään kohti sairaalaa.. Oltiin molemmat ihan paniikissa ja mulla sattui maha ihan hullunu. Lähti pahasti ilmat pihalle ja masu oli kuin kivestä tehty. Vauvalla onneksi sydänäänet kuului heti kun lääkäri katsoi ja kaikki muutenkin ok. Jäätiin käyrille vielä 45min ja sitten pyydettiinkin olemaan 2tuntia ja sitten ilmoittivat että nyt jäättekin yöksi. Vauvan sydämen rytmi hyppi niin hurjaa, että miettivät jos synnytys käynnistyy tai pitäisi käynnistää.. Pian kiellettiin kaikki ravinto yms. ja hoitaja sanoikin, että voi olla että aamulla aloitellaan jos tälläinen meno jatkuu..

Katsottiin miehen kanssa pari leffaa ja meidän pikku neiti rauhoittui. Pari polttavaa supparia oli ja selkä tulessa, mutta sekin meni ohi. Ennen kun päivä vaihtui lauantain puolelle yö hoitaja tuli kertomaan, että lääkäri katsoi käyrän ja nyt kaikki on niin, että vaikka kotiinkin voi mennä. Antoivat luvan ihan normaalisti jatkaa juhannusta. Lähdettiin sitten takaisin mökille ja onneksi päästiin pelkällä säikähdyksellä.

En ole eläissäni pelästynyt niin kovin. Oli kamala tunne tajuta että voi nyt mä kaadun, enkä ehtinyt edes käsillä ottaa vastaan.. ekana mielessä oli vain, että voi ei.. ei meidän rakas voi kuolla!!! No nähtiin nyt sitten se TYKS:n synnäri ja kaikki oli tosi jees.. hoitajat oli ihania ja se huone ei ollut yhtään pelottava. Ja meni sekin ajatus että pelottaisi synnyttää, tai jos leikkaavat yms. IHAN sama kunhan pienelle vaan ei missään nimessä satu mitään :)

Sellanen juhannus :) Olkoon niin kauan masussa kuin tahtoo.. tosin salaa toivon että sais syliin jo tulla :)

Aurinkoista päivää..

Skorpan ja pikkuinen 37+5
 
Uusiomamille onnea! :flower:

Täällä ei taas pyyhi hyvin :'( En tiedä muistatteko sitä "kohtausta" joka minulla oli joitakin viikkoja sitten, siihen liittyi niitä näkö- ja tasapainohäiriöitä, puheen puuroutumista, käsien ja kielen puutumista jne..
No tänään tuli sitten taas sama homma :( N. klo 11.15 alkoi näkökenttä mennä omituiseksi ja soitin siskolleni että voisiko tulla meille jos minulla alkaakin se taas käymään puheen päälle niin en pysty soittamaan kellekään ja olin esikon kanssa kaksin. No sisko tuli isäni kanssa 12 aikoihin ja silloin tilanne oli mennyt taas siihen, että en saanut taaskan oikein muodostettua sanoa, tuli sellaista sössötystä vaan :|

Lähdettiin sitten päivystykseen ja pikku hiljaa olo alkoi parantua, sisko selitti hoitajille tilanteeni kun en itse voinut :headwall: Olo oli jonkun aikaa ok, kunnes alkoi järkyttävä päänsärky ja välillä puhe aina vaikeutui, onneksi juuri lääkärillä pystyin puhumaan suht hyvin - päänsärky oli vain ihan kauhea. Kukaan ei osannut antaa taaskaan mitään selitystä, minut lähetettiin äitipolille. Juttelin synnärilääkärin kanssa siinä sitten ja hänkin totesi, että nämä on neurologian puolen juttuja eikä oikein liity raskauteen, mutta eipä se neurologikaan silloin mitään osannut sanoa :/
No ultralla katsottiin, kaikki näytti olevan ok ja vaavin painoarvio n. 2500g.
Pääsin kotiin kun tunsin, että pärjään kuitenkin hyvin ja ainut vaiva oli enää se päänsärky.
Kysyin heiltä, että voiko tämä mitenkään liittyä raskauteen, että olisi hepotus jos tämä kaikki loppuisi synnytykseen eikä tarvitsisi arvuutella mikä minua vaivaa... No he olivat sitä mieltä, että ei tämä oikein raskauteen voi liittyä :headwall: Toivon heidän olevan väärässä...

No tulin sitten kotiin ja sain nukuttua runsaan tunnin verran, olo nyt muuten ok, mutta väsynyt olen ja niskat/takaraivo/ohimot ovat edelleen kipeät, mutta ei varsinaista päänsärkyä. Täytyy miestä pyytää hieromaan kun tulee esikon kanssa kyläilemästä...

Jaksamisia nyt taas kaikille!

LEAL & Poju 36+2
 
Skorppan onneksi selvisitte säikähdyksellä ja kumpainenkin voi hyvin- kompastuitko sä vai miten sä silleen kaaduit?

Leah toivottavasti joku selitys sun oireilles löytyy, migreenikö oli pois suljettu?

Arvatkaas vaan, että on illan suppaillut kivasti - mutta EI tarpeeksi kovasti ja säännöllisesti kuitenkaan. Selkääkin juilii, vaan tuskin tää mitään tarkoittaa.
Ihana on vallan ollut ilma ja me ollaan koiran rontin kans nautittu ulkoilmasta, mä oon ollut aurinkotuolissa ja koira pitänyt mua siinä liki silmällä. Se on muuteskin toi koiruus nyt omituinen, se vahtaa mua alati ja siirtyy paikasta toiseen mun mukana - liekö se aavistelee jotain kummallista tapahtuvaksi? Nyttenkin sen on mun jalkojen lämmittimenä =)
 
SusSoo
Kissansilmä :wave: pakko kommentoida tuota koira-asiaa. Meillä koira taannoin seurasi mua joka paikkaan ja makasi vieressä ja oli jotenkin muutenkin niin rauhallisen hiljainen seuralainen, vähän surullisenkin oloinen. Ajateltiin, että se on varmaan jotenkin sairas. Sitä kesti parisen viikkoa. Sitten mulla todettiinkin km eli jälkeenpäin ajateltiin, että se varmaan vaistosi (tai haistoi) että nyt on "äidillä" jotain outoa meneillään. Jospa se teidänkin koira vaistoaa nyt sun synnytyksen lähestyvän. Koirat on sitten ihania
 
uusiomami paljon onnea pienokaisesta ja toivottavasti alkujuttujen jälkeen kaikki lähtee rullaamaan hyvin :flower:

skorppan: onneks kaikki hyvin, varmasti säikyttää :hug:

leal: toivottavasti ei enää tulis sulle noit ongelmia ja syy selviäis. tsemppiä.


täällä oli äippäpolikäynti ja tässä tuloksia:

lapsivettä on nyt siis runsaasti ja ei vaikuta muuten kuin et jos vedet menee kotona niin ambulanssi tilaukseen ja makuulle ettei vaan napanuora luiskahda ulos.

painoa pojulla on nyt jo 3600 g ja nyt tää lekuri oli sitä mieltä et ei anna kasvaa yli 4,5 kg että varmasti mahtuu syntymään kun edellisellä kerrallahan toinen lekuri oli sitä mieltä et 5 kg mahtuu hyvin syntymään.

huomenna meen verikokeisiin raskaushepatoosin pois sulkemiseksi, kun mulla on 2 pvä kutissu mahaan niin et on pieniä haavoja täynnä.

et sellanen reissu...

pääryskä ja poju 36+5
 
uusiomami-77 paljon onnea ja voimia! :hug:

merlinille kovasti tsemppiä!

Ja onneks skorppan selvisitte pelkällä säikähdyksellä, hui :flower:

Tänään koitin kaupungilla pyöriä ja ettiä viimisiä hommattavia vauvaa varten, mut eihä siitä mitään tullu ku hiki lens enkä sit löytäny yhtään mitään, mur.

- Jousku ja Pertsa 37+3
 
Huh täällähän on ollut dramaattisia käänteitä ihmisillä!

Uusiomami onnea kovasti pojasta, olipa ihana että pienellä oli enkelit matkassa. :flower:

Skorppanille oli käynyt hullusti, onneksi kaikki nyt hyvin!

LEAL tiedätkö, mä olen ihan varma että tuo sun juttus liittyy jotenkin raskauden aikaiseen verenkiertoon. Saatpa nähdä niin synnytyksen jälkeen kohtauksia ei enää tule! :hug:

Mulla on tänään huono päivä, tosin ihan omaa syytä. Olen syönyt ja juonut liian vähän ja vääriä juttuja, mulla vaikuttaa heti oloon tosi kokonaisvaltaisesti... No, huomenna skarppaan ja olen taas oma säkenöivä itseni! :D Aamulla vien taas mimmin fammolle (anopille siis) ja menen salille. Ellei sitten yöllä lähtö tule... No ei tule, olen aika varma.

Cassy rv 38+5 :heart:
 
Taas tulin pyörähtämään...
Täällä olo täysin normaaliksi palautunut, taas tuntuu kuin tuosta "kohtauksesta" olisi ikuisuus vaikka eikä siitä ole kuin muutamia tunteja! Näin on käynyt nyt molemmilla kerroilla :eek:

Ärsyttää ja harmittaa vaan niin kovasti kun ei kukaan tiedä yhtään mitään mistään ja tämän päivän 3h reissu päivystyksessä/äitipolillakin tuntui olevan yhtä tyhjän kanssa :/ Ja nyt sitten jännittää entistä enemmän sitä että koska se seuraava kohtaus taas tulee... Yritän kuitenkin elää ihan normisti, ei se 4 seinän sisällä kökkiminen mitään auta, edellinenkin kerta meni ihan yhtäkkiä ohi ja näiden "kohtausten" välillä oli nyt 1-1,5kk aikaa... No, onneksi osaan nyt tunnistaa oireet jo heti pienestä, kuten tänäänkin niin osaan hakeutua hoitoon (vaikka eipä se tunnu mitään hyödyttävän ) ja pyytää ainakin esikolle seuraa/hoitajaa kun itseltä menee puhekyky...
Voi kun näitä ei tuli enää! :'(

Kissansilmä migreenistä ollaan lääkäreiden kanssa puhuttu (siis siitä miten olen kärsinyt yläasteikäisenä migreenioireita, mutta koskaan lääkärillä sitä ei ole todettu ) mutta se on sitten jäänyt siihen eikä kukaan ole mitään puhunut, että tämä migreeniä olisi... :/
Mies kyllä veikkasi kanssa että migreeniä on.

Cassy mä olen itse ajatellut ihan samaa heti siitä ekasta kerrasta lähtien! Myös sairaanhoitaja-tätini ja äitini epäilevät tämän jotenkin liittyvän verenkiertoon, vaan tiedä sitten kun lääkärit eivät sano juuta tai jaata :/
Yritin kysellä tänään kaikilta kolmelta kenellä kävin (sairaanhoitaja, yleislääkäri, naistentautien erikoislääkäri/synnytyslääkäri ) että mahtaiskos tää voida johtua siitä, että kun esikosta mulla oli istukka etuseinämässä ja nyt se on takaseinämässä niin voisiko istukka ja kohtu yhdessä esim. jossain tietyssä asennossa painaa verisuoniin, hermoihin tms. niin, että se saa aikaan tälläisen tilan...? Vaan empä saanut oikein mitään vastausta, jälkimmäinen lääkäri oli vain sitä mieltä ettei raskauteen liity :/

Niin tai näin, oli mikä oli niin selitys olisi kiva saada ja tai "kohtaukset" saisi luvan loppua ihan kokonaan! |O :headwall:


Noh, onneksi huomenna tiedossa kiva päivä kun lähdetään siskoni ja esikoisen kanssa Koivuniemen Herraan päiväksi, se on sellainen ihana "maaseutupaikka" jossa on miljoona erilaista kotieläintä, jyrsijää, matelijaa jne. maan ja taivaan väliltä =)

Pahoittelut taas kovasta vuodattamisesta, saapahan johonkin purkaa :ashamed:

LEAL vieläkin samoine viikkoineen :)
 
LEAL arvaa mitä! Hassua että kerroit tuon. Nimittäin mulla oli edellisessä odotuksessa istukka takaseinämässä, ja sain vähän tuon tyylisen kohtauksen pari kertaa. Että olo oli sekava ja pyörrytti jne. Puheeseen tosin ei tullut häikkää, mutta muuten oireet oli tuon kaltaiset. No, tässä odotuksessa istukka on etuseinämässä, ja mitään tuollaista ei ole ollut kertaakaan... Kiinnostavaa. Pystytkö makaamaan selälläsi, vai tuleeko huono olo? Oletko ennen noita kohtauksia maannut selälläsi?
 
Uusiomamille onnittelut!

Täällä turvotuksen täyteinen päivä takana, kiva kun ollaan aktivoiduttu tällai, vaikka kohta alkaa jo semmonen poksuna, et ei ole enää mitään valittamista oireista :) Tai ainahan niitä kipuja löytyy, jos oikeen ettimällä ettii.. Neuvolassa ei mitään erikoista, neuvolatäti totes saman minkä oon kyl ittekin huomannu, vauva on tipahtanu alaspäin ja painaa ihan mukavasti alas. Totes vaan, et voi ol et vauva viäl moooonta kertaa harjottelee ja supistelee enneks tulee ulos, mut mä ny niin kovin toivosin, ettei menis ainakaan elokuulle asti! Mut yhtä kaikki: mä päätin, et tää tulee sit ko on tullakses, muutama viikko sinne tai tänne, olokin on ihan kohtuullinen ni ei tarvi valittaa mitään suurempia.. Vauvan koko ei terkkarin mukaan välttis ookkaan mikään ihan mahdoton, kun melkeen koko toinen puoli vattasta on "tyhjää", kun vauva makaa vaan tolla oikeella puolella, supparikkin on semmosia toispuoleisia varsinkin jos makaan, vaikka on ihan kunnon kipeitä. Nyt sit vaan odottelen et meen 8. päivä sinne äippäpolille lääkäriin, et joskohan sitä sit sais käynnistysajan, vai tarviiko mun kärvistellä loppuun asti..

Ämpee 35+3
 
Eilisiä neukka ja lääkäri kuulumisia:

Paino +645g / vko
RR 106/70
Hb 107
Pissassa proteiinit just ja just plussalla, sokerit -
Sf 34cm
syke ja liikkeet hyvät

Turvotus alkoi just juhannukseksi, tosin vasta nilkoissa mutta kuitenkin.
sain lähetteen labraan jotta nähdään onko tulossa raskaushepatoosi, kutinaa ollu silloin tällöin tosi vähän.
Ainut vaan että lääkäri käski varata ajan labraan ja sitten neukka totes et ei voi kun kerkeen jo synnyttää ennen kun saan sieltä vapaan ajan. Kokeet otetaan paasto-arvosta eli pitäis olla 12 tuntia syömättä ja nyt kun en aikaa sinne saa ni pitäis vaan joku aamu kuulemma sinne mennä ja toivoa että ne sattuis pystyy ottaa mut johki väliin :headwall: :headwall:

kohdun suulla ei ollu tapahtunu oikeestaan mitään..ruksi laitettiin kiinteän ja pehmeän välille :headwall: ja ulkosynnytin sormelle auki, mutta kaulaa vielä se kaikki jäljellä. Uimis kielto pärähti tietenki just kun helteet alkaa :kieh:

wiivi84 & JOKERI 35+5
 
Sussoo, mä oon kans arvellut sen ymmärtävän et musson jotain erillaista - toi meiän ronttonen on ensisijaisesti uskollinen miehelle vaan nyt sen on kohottanut mut ykköseks ja tosiaan on aina mun seurassani kotosalla.. saas vaan nähdä mitä se tuumaa vauvasta?

Oletteko ostaneet tuttipulloja +tutteja jemmaan? Sitähän sanotaan et jos imettää, ei pitäis tuttia ees tarjota ja pulloruokintakin on tarpeetonta, mutta mä muistelin et meiän kakkonen lähti kyllä sairaalasta tutti suussa kotiin ja minä en ollut se joka sen alunperin suuhun laittoi ja ihan tutti-ipana se 2 vuotta olikin, samaten pullojen kans, kyllä m tarttin antaa pullostakin.. Mä oon 2 pulloa (125ml) ostanut ja pohdin tarttisko vielä lisää?

Viime yönä marssin ympäri alakertaa supistellen vaan arvatkaas kävikö niin et sit menin takaste sänkyyn oloani kuulostamaan ja kaiketi suppailut loppui, koska nukuin aamuun... ja nyt ei suppaile lainkaan.

Mullon tänään taas arvauskeskus käynti, mua jotenkin hirvittää nykyään mennä sinne, kun aina on jotain huonompaa uutista - mitähän nyt? Tuun sit iltapäivällä informeeraamaan =)

Kissansilmä + Rv 36
 
Heippa!

Täällä on kaikki mahdollinen valmiina vauvan tuloa varten. Juuri sain viimeisen ja tylsimmän homman tehtyä eli keittelin vauvalle varulta tuttipulloja pari kappaletta ja tutteja ja rintapumpun osat keittelin. Todella ärsyttävää hommaa. Toivon että imetys onnistuisi paremmin kun viimeksi, niin ei tarttis niin paljon vekslata noiden keittohommien kanssa. En kyllä aio silti ottaa niin kauheata stressiä imetyksestä kun viimeksi. Sehän on niin, että se joko onnistuu tai sitten ei. :)

Eilen väänsin menemään koko päivän aamusta iltaan eri hommissa ja tuloksena oli illalla pari mietoa supistusta. Rauhallisina päivinäkin on ollut enemmän. Kai olis järkevää ottaa rauhallisemmin ja keskittyä vaikka lepäämiseen ja voimien keruuseen... mutta kun ei jaksa levätä kun on suht hyvässä kunnossa itse. Ja kun on liikkeellä noin paljon, niin maha ainakin toimii loistavasti, mikä ei ole tän raskauden aikaana ollut aina itsestään selvyys.

Taas tuli vuodatus omasta olosta!
Hyvät voinnit kaikille!!!

Josi ja Prinsessa-Pave 37+6
 
Moi!

Kissansilmä: Meillä myös on tutteja ja tuttipulloja hommailtu, varsinkin esikoinen nappasi tutin heti suuhunsa - vaikka eihän ne sitä sairaalassa hyvällä katsoneet mutta sellanen tutin luputtaja olikin että vaikea oli päästä eroonkin kyseisestä kapistuksesta =) Ja jotenkin sitä vaan aattelee että ompahan valmiina niitä pullojakin sitten jos vauva tarvitsee lisämaitoa tai se imetys ei lähdekään luonnistumaan niin hyvin. Ja ompahan meillä jo sairaalakassiinkin tuo tutti varalta pakattu mikäli sitä tarvitsee.

Skorppan: Varmasti on säikäyttänyt pahemman kerran :/ onneksi kuitenkin kaikki kunnossa! =)

ämpee: Täällä myös yksi toispuoleinen masumakailija =) Massukin on ihan hassun muotoinen kun kaveri toisella puolella vaan köllöttelee!

Aika tukala on olo kun pihalla on noin lämmintä, käytiin muksujen kanssa kävelemässäkin - mikä ei vissiin ollu mikään loistoajatus :/ No tuntee ainakin käyneensä, siihen malliin supistelee! Tosin en valita ollenkaan nyt näistä lämpimistä keleistä kun pari viime kesää on olleet niin huonoja että mukavahan tuo on että edes kesälle tuntuu!!
Ahkerana puuhasin pizzaakin leipoa pari pellillistä aamusta ja tulipa tuota vedettyä ihan roppakaupalla napaansa, nyt sitten ähkyssä puhisee ja kuuntelee tätä jomotusta!
Mulla on useamman päivän tullut limaa, tosin ei kauheen veristä kyllä ole... mietin vaan että onko se sitä limatulppaa (aiemmissa ei ole lähtenyt), ja suolikin tyhjenee kyllä aika reippaasti - tuon voisi kuvitellakin enteilevän jotain....

Lämpöisiä masunkasvatushetkiä kaikille!

katta2 ja mytty rv 38+6
 
Skorppan :eek: Hui kauhistus! Luojan kiitos selvisitte säikähdyksellä!

LEAL Mäkin uskosin liittyvän raskausaikaan kerta sulla ei aiemmin ole kohtauksia ollut. Varmasti pelkää seuraavaa kohtausta, mutta onneksi loppusuoralla mennään. Kumpa noita ei enää tulisi. :hug:

päärynärouvalla hyvin kasvanut pienokainen. =)

Ihan kateeksi käy kun Cassy vielä salilla pystyy käymään. No, ei vaan hyvä ettei kaikilla tuskaa tämä loppuodotus. Itellä vointi antais periks "liikkuvaan urheiluun". Paikallaan ei pysty kauan olee ku pyörryttää ja kävely tuottaa hiukka tuskaa. En vaan tiedä saanko rehkiä? Kun tuo lääkitys laskee sykettä...

Tuttipulloja ja tutteja löytyy pari kappaletta. Lisää ainakin tuttipulloja tarttee mikäli niitä meinaa käyttää. Esikoinen ei koskaan oppinu syömään tuttia eikä juonu maitoa tuttipullosta. Näin ollen olin täysin kiinni lapsukaisessa ekat 5kk kun ei muuta syönyt kun tissiä. Nyt toivoisin että tuttipullostakin maittaisi ja mieskin saisi herätä öisin. :D
Myös tuttia koitan tarjota kunhan imetys lähtenyt sujumaan.
Tyhmä kysymys liittyen tutteihin: mitä eroa on huvitutilla ja normaalilla tutilla?

Omaa napaa...täällä on jonkin asteinen flunssa iskenyt/iskemässä. Kurkku kolmatta päivää kipee ja nyt nuhakin iskenyt. Kuumetta ei, mutta voimat ihan loppu. |O
Nyt ei tartteis synnytyksen käynnistyä ainakaan...ja tietty se nyt käynnistyy kun vähiten sitä haluaa.
Huomenna äitipoli-käynti ja paljon pitäis muistaa kysyä. Mieltä alkanut askarruttaa (erehtynyt leikkimään kotilääkäriä googlella) että vauvalla voisi olla down. Kun down lapsilla usein sydämen kanssa ongelmia... :/
4-D:llä ultrattu moneen otteeseen eikä rakenteellista poikkeamaa ole löytynyt, mutta näkyykö down ulospäin?
Seulonnoissa en käynyt kun niin pitkälle olisi mennyt enkä jaksanut asiasta stressata.

Tuuliina 37+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tuuliina84:
Huomenna äitipoli-käynti ja paljon pitäis muistaa kysyä. Mieltä alkanut askarruttaa (erehtynyt leikkimään kotilääkäriä googlella) että vauvalla voisi olla down. Kun down lapsilla usein sydämen kanssa ongelmia... :/
4-D:llä ultrattu moneen otteeseen eikä rakenteellista poikkeamaa ole löytynyt, mutta näkyykö down ulospäin?
Seulonnoissa en käynyt kun niin pitkälle olisi mennyt enkä jaksanut asiasta stressata.

Tuuliina 37+4
Me käytiin silloin 20 jotain viikoilla 4-D-ultrassa ja siellä lääkäri sanoi, että meidän vauvalta voisi melkein kokonaan sulkea Down:in pois, kun näkyi nenäluu/nenäluun kaari niin pitkänä/selvänä, eli hän selitti, että Down:n vauvoilta tämä melkein aina puuttuu tai on tosi lyhyt. Eli vauvan nenän profiili (sivusta), se mistä otsa ja nenäluu kohtaa he mittaavat sen nenäluun pituuden jotenkin. Kyllä ne lääkärit olisivat varmasti teille kertonut, jos jotain tällaista epäilisivät.

Leal ja skorppan
:hug:

Mureena ja papu 37+2
 

Yhteistyössä