Heippa taasen!
Onnea
uusiomami-77!!!!
Kylläpäs oli paljon luettavaa, kun edellisen kerran käynyt täällä alkukuusta.
Mulla oli 16. päivä se synnytystapa-arviointi. Hiukan pelon sekaisin tuntemuksin sinne menin, kun esikoisesta jäin samaoin tein osastolle ja hänet otettiin ulos pari päivää myöhemmin 1950g painavana ja 44cm pitkänä viikolla 37+2. Laitettiin eka siihen sydänkäyrälle ja piti kaikki liikkeet rekisteröidä siihen laitteelle, niin meillä pidettiin just silloin aamujumppaa ja sykkeetkin nousi päälle 200. Normalisoitui ne sit, kun jumppa päättyi. Oli aika tasaset 140 siinä sitten sen lopun 5 minuuttia. Vartin verran siinä laitteessa olin. Oli kätilökin ihmeissään etsiessään sykettä ja naureskeli mun vatsalle, kun vauveli muljas aivan mahdottomasti. Sen käyrän jälkeen sitten odottelin pääsyä lekurille. Teki tutkimuksen ja totesi, että on viikkoihin nähden pienikokoinen ja perätilassa. Mulla todettiin silloin esikoisen sektiossa kaksiosainen kohtu ja tämäkin on ollu tuossa oikeella puolella koko ajan aivan kuin esikoinenkin. Näistä syistä meni konsultoimaan erikoislääkärin kanssa ja päätyivät synnytystapana sektioon. Mulla se puudutusaine vaan nousee liian ylös, joten ainut vaihtoehto on nukutuksessa tapahtuva sektio. Ei kiva
Sain siinä sitten uuden ajan samalle päivälle mennä sen erikoislekurin juttusille ja lapsivesipunktioon, jossa selvitetään EPO-arvo ja keuhkojen kypsyys. Tämä erikoislekuri kun ultras ja otti mittaa sai painoarvioks 2500-2700g ja totesi ettei se sitten kuitenkaan mikään mahdottoman pienikokoinen ole. Viikkoja silloin tasan 37. Parin päivän päästä soitti mulle vastausta tosta punktiosta ja siinä kaikki arvot normaalit ja keuhkot hyvin kypsyneet. Sain Juhannuksen viettää kotosalla. Pelottelivat silläkin, et saattaa mennä Juhannussuunnitelmat uusiksi jos punktion tuloksissa jotain häikkää. Sovittiin, että ilmoittaudun osastolle tiistaina 23.6. ja samana päivänä leikataan vauveli ulos. Lähinnä siis tuon kohdun kaksoisuuden ja perätilan takia mennään sektioon. Eivät ilmeisesti tiedä miten vauva pystyy syntymään normaalisti tuon kohdun muodon takia. Parempi se munki mielest on näin, et otetaan varman päälle, ettei tuu ikäviä yllätyksiä kesken synnytyksen.
Vauvaa varten on jo kaikki valmiina. Vaunut saatiin eilen kotiin siskoltani ja hoitopöytäkin ollu jo pari kuukautta kasattuna vauvan huoneessa. Ainut mitä tarttis tänään tehä, on pakata kassi sairaalaan. Huomenna ei kerkee ja yöllä en viitti alkaa kolistelee, jos vaikka isäntä sais nukuttua. Mä todennäköisesti en nuku paljoakaan =)
Esikoinen viedään miehen siskon luo jo tänään, että saa nukkua aamulla, kun meidän tarvii lähtee kuuden maissa ajelee laitokselle päin.
Mittailin eilen vatsan ympärystää ja 122cm sain mitaksi. Painoa mulle on tullu 17kg.
Nyt alkaa kelitkin suosimaan, kun viime helteet ollu mun kesälomalla ja äippäloman ajan ollu sadetta ja viimaa. Huomenna sitten jo laitokselle ja helteet päällä. Tosin joudun tän viikon makaamaan sisätiloissa... Ja vielä pari viikkoa kotona olemaan sisällä pääasiassa tod.näk.
Nyt lopetan tän romaanin ja meen jatkaa pakkaamista. Ilmoittelen meistä kun koneelle pääsen.
Merlin ja Tiuhti 37+6