<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*




Syntyneet:

-tessak...22.5.2009...tyttö...1500g
-uusiomami77...16.6.2009...poika
-Piku81...21.6.2009...tyttö...47cm...2690g
-katta2...24.6.2009...poika...50cm...3925g
-merlin...23.6.2009...tyttö...47cm...2860g
-illuusia...27.6.2009...tyttö...51cm...3500g
-Cassy...28.6.2009...tyttö...49,5cm...3090g






Kesäkuun 30. päivä
-Piiku83...kolmas...tyttö01/06...poika10/07...OYS

Heinäkuun 1. päivä
-katta2...26v...kolmas...lapsi02/05...lapsi04/08...PKKS
-Cassy...25v...toinen(tyttöolo)...tyttö09/07...VKS
-illuusia...toinen...KHKS
-Elisa...toinen...Kät/H
-iiris-77...ensimmäinen...TYKS

Heinäkuun 2. päivä
-uc1...29v...ensimmäinen...JS
-nannuz...19v...ensimmäinen...K-SKS

Heinäkuun 3. päivä
-Sompa...ensimmäinen
-Siiseli81...viides...poika01...poika03...pojat06

Heinäkuun 4. päivä
-Kata78...kolmas...lapsi5v...lapsi3v...
-Piku81...28v...toinen...poika01/08...OYS
-ripsatti...viides...tyttö00...tyttö02...poika03...tyttö07...L-PKS
-Puddin...toinen(1.yhteinen)...lapsi8v...NKL

Heinäkuun 5. päivä
-linneaborealis...kolmas...poika02/02...poika01/05
-witchi...27v...toinen(miehelle 3.)...poika06...TYKS
-joannah...26v...kolmas...poika02/03...poika07/04...Nkl

Heinäkuun 6. päivä
-johnu83...ensimmäinen...TAYS
-ladymama...neljäs(miehelle 3.)...lapsi97...lapsi03...lapsi06...HYS
-Emppu85...23v...ensimmäinen

Heinäkuun 7. päivä
-Kolmasko...kolmas...TAYS
-merlin...31v...toinen
...tyttö02...TYKS
-MammaMaraKisu...23v...toinen...tyttö01/04...SatKS
-tessak...34v...ensimmäinen...NKL
-katja-81...kolmas...tyttö05/05...poika03/07...SatKS
-Inkalilla...29v...kuudes...lapsi11v...lapsi8v...lapsi6v
...lapsi5v...lapsi2v

Heinäkuun 8. päivä
-Vappupekoni...kolmas...lapsi04...lapsi06...OYS
-Skorppan...24v...ensimmäinen...TYKS
-Prinsessa-Pave...30v...toinen...tyttö04...OYS

Heinäkuun 9. päivä
-Äiti-Kengu...35v...viides(3.yhteinen) ...lapsi01/06...lapsi06/98...lapsi08/05...lapsi01/07...VAS
-mievaa...21v...toinen...poika 01/08...
-jedvenna...18v...ensimmäinen...LS
-sedrik...toinen

Heinäkuun 10. päivä
-uusiomami-77...31v...kolmas...tyttö97...tyttö99...PKKS
-Tuuliina84...24v...toinen(tyttöolo)...lapsi05/04...K-SKS
-jouvauva...29v...toinen...poika12/07
-Heli-84...ensimmäinen
-Hanttapuli...30v...kolmas...tyttö03...tyttö05...K-PKS
-katka86...ensimmäinen...SAS

Heinäkuun 11. päivä
-Käärme...kolmas...lapsi04...lapsi06...KYS
-Aava-...ensimmäinen...TYKS
-Jousku...23v...ensimmäinen...EKKS

Heinäkuun 12. päivä
-Viuvauvou...toinen
-Daria79...30v...kolmas...poika01/01...poika11/02...LKS
-Mureena...31v...toinen(poikaolo)...lapsi96...KHKS
-Neitokeiju...29v...kolmas...poika10/02...poika12/04

Heinäkuun 13. päivä
-kukkaiskeiju...23v...ensimmäinen...K-SKS
-Hemu1...ensimmäinen...PKKS?
-DJ Mussukka...28v...toinen...tyttö12/07...LS

Heinäkuun 14. päivä
-Mansku72...toinen...lapsi1v...K-HKS
-MASAKKO...neljäs...tyttö94...poika96...poika00...OYS

Heinäkuun 15. päivä
-Tiara...ensimmäinen...K-HKS
-Rosaruusu...36v...neljäs...poika06/97...poika02/99...tyttö03/07
...enkelipoika05/08(rv28+3)...HYS
-Sussoo...kolmas
-päärynärouva...28v...kolmas...tyttö08/04...poika02/05...K-SKS
-toivova-84...25v...ensimmäinen...Kät
-MiNiA...33v...kolmas...poika05/05...poika03/07...SAS
-ti-aa...17v...ensimmäinen...PHKS

Heinäkuun 16. päivä
-fillari...ensimmäinen
-mamarosa...kolmas...ulkomailla

Heinäkuun 17. päivä
-Terppa78...30v...ensimmäinen...TAYS
-riepuriia...34v...kolmas...tyttö&poika04...SAS

Heinäkuun 18. päivä
-LEAL...toinen...tyttö07...SatKS
-haidi1...toinen...poika06
-Pömpelipötsi...toinen...tyttö07/04...K-SKS
-pinkeärouva...toinen...tyttö09/07...TYKS

Heinäkuun 19. päivä
-KiiwiKoala...39v...kolmas...PS
-fanny07...ensimmäinen...KOKS

Heinäkuun 20. päivä
-Jekkuli...ensimmäinen
-NanMam...26v...toinen...poika1v2kk
-Tinnaa...ensimmäinen...PKKS
-pilvilinna...29v...esikoinen...NKL
-Jouska...28v...ensimmäinen...SatKS
-babjuska...26v...neljäs(poikaolo)...tyttö08/00...tyttö01/04
...tyttö08/05
-kata-74...ensimmäinen...TYKS
-Nuutti79...ensimmäinen(tyttöolo)...TAYS
-coo...31v...ensimmäinen...JS

Heinäkuun 21. päivä
-Oprah...toinen...poika12/06...KOS
-Kissansilmä...30v...kolmas(poikaolo)...lapsi00...lapsi02...MKS
-MinsQ...27v...toinen...tyttö11/07...TAYS

Heinäkuun 22. päivä
-Heather...toinen
-ikiliikku...neljäs

Heinäkuun 23. päivä
-wiivi84...24v...kolmas...poika10/04...tyttö06/08...LS

Heinäkuun 24. päivä
-Maaemo...ensimmäinen
-ämpee...23v...toinen...tyttö06/08...SatKS
-Anna333...21v...ensimmäinen...Kät

Heinäkuun 25. päivä
-Jinkywinky...25v...toinen...tyttö05...KYS
-Zira...neljäs

Heinäkuun 26. päivä
-mantelirusina...23v...toinen...poika07
-pikkumuksis...27v...toinen...poika05...OYS
-tavallinentanja...22v...ensimmäinen...KYS
-onnijuuli...24v...toinen...tyttö06...HYS

Heinäkuun 27. päivä
-Nappa...27v...toinen...poika06/07...Kät/H

Heinäkuun 28. päivä
-Annora...toinen(tyttöolo)...lapsi3v...SEKS

Heinäkuun 29. päivä
-Talviyö...ensimmäinen...OYS
-Kesäheinä07...toinen...tyttö12/05
-Mariia77...ensimmäinen(miehelle 2.)

Heinäkuun 30. päivä
-stellina...ensimmäinen...TAYS
-Vaakkis82
-Hattarapilvi...22v...ensimmäinen...KYS

Heinäkuun 31. päivä
-meelaie...23v...toinen...poika04...

Elokuun 25. päivä
-Lilliputit-80...29v...esikoiset(tuplat)...SatKS








Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PK2S = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus

-------------
Vanhat pinot
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1210936 Lokakuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1217636 Marraskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1259375 Joulukuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1280430 Tammikuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1311165 Helmikuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1337081 Maaliskuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1369569 Huhtikuu PART 1
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1373218 Huhtikuu
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1397465 Toukokuu


Keskenmenon kokeneet:

Katalin :hug:
Pia87 :hug:
Indica :hug:
Nasu-85 :hug:
Nemu :hug:
Mamma Muu :hug:
Junnu :hug:
Happihyppy :hug:
Rouva Pikkumyy :hug:
Heinämassu :hug:
Kike79 :hug:
Meritähti :hug:
Leinikki :hug:
murppa86 :hug:
Hilmuska :hug:
mammaRoi :hug:
Murmelin :hug:
mymmyryy :hug:
äityli-84 :hug:




 
Cassylle kiitos uudesta pinosta :flower: Nyt ei erikoisempaa kirjoiteltavaa, palailen viimeistään torstaina kirjoittelemaan kuulumiset lääkärineuvolan jälkeen. Jaksuja hirmuisesti kaikille!

Katja ja masukki rv 35+0 *POKS POKS POKS POKS*
 
Oho!!

En olekaan täällä keskustelun puolella enää edes muitanut käydä, kun tuolla kerhossa vaan luuhannu ja joskus kirjotellu :ashamed:

Onnea hirmuisesti tessak:lle pienen tytön johdosta! :flower: Toivottavasti kaikki on hyvin, kun nyt jo halusi maailmaan tulla!!

Minsku (rv 33+0)
 
Erittäin vahvasti veikkaan, että tämä on vimppa mun tekemä pino. Vaan joka kerta kun moista päästän suustani, kasvaa varmaan todennäköisyys että olen kasassa vielä heinäkuun 15. päivä. :D Ei vais, mulla on kyllä jonkinlaisia synnytyksen ennusmerkkejä ilmassa. Kovasti välillä särkee menkkamaisesti alaselkää ja -masua, ja supparit on jo hiukka erilaisia kuin aikaisemmin. Uskoisin kuitenkin että vauveli pysyy mukana kesäkuun lopulle.

Nuutti kirjoitti että yöllä valuu maitoa. Mulla ei ole kummassakaan raskaudessa tullut, silti ekaa imetin vähän liiankin onnistuneesti (ei koskaan huolinut pulloa). Voisin spekuloida että sitä maitoa tulee parhaiten silloin, kun nainen on oikein rentoutunut. Siksi sulta varmaan sitä yöllä tulee. :)

LEALilla olikin ollut pelottava kohtaus. Mä veikkaisin erittäin vahvasti, että kyseessä on jokin raskauteen liittyvä verenkierto-ongelma. Mulle tulee raskaana vähän ton tyylinen seko-olo jos makaan selälläni liian pitkään. Ihmettelen kyllä, etteivät panneet sua äitipolille, minusta tuo liittyy ehdottomasti raskauteen. Kohtu ehkä painaa jotain isoja verisuonia, ja aivosi eivät saa aina tarpeeksi verta. Onko sulla tukivyötä käytössä? Se voi vähän auttaa.

Skorppan mulla oli aikalailla samat pelot kun ekaa odotin. Että miten mun mies voi enää nähdä mut seksuaalisena olentona jne. Varsinkin kun hänen seksuaalisuutensa on aika herkkä erilaisille "häiriöille". Esim. nyt raskausaikana meidän seksielämä on ihan nollissa... Täytyy kyllä sanoa että turhaan huolehdin! Kunhan se puoli suhteesta saatiin vauvan synnyttyä uudestaan käyntiin, kaikki oli ihan hyvin. Tosin mun mies ei kertaakaan synnytyksessä mennyt katsomaan alapäähän... Miespuoliset työkaverini ovat sanoneet, että se on ollut tässä mielessä virhe. On kuulemma vaikea pyyhkiä sitä kuvaa enää pois mielestään... Tiedä sitten, mahtaa riippua ihan miehestä.

Mulla menee muuten hyvin, mutta miksi oi miksi on niin vaikea nukahtaa illalla? Vaikka olisi kuinka väsy, niin en vain vajoa uneen. Pysyn siinä rasittavassa horteessa pari tuntia. Pirun hormonit...

Cassy rv 35+6 :heart: enää viikko ja yksi päivä täysiaikaisuuteen!
 
Ei ole tosi. Toistamiseen sählään tässä kirjoittamisessa ja saan tekstit katoamaan :(

Neuvolassa käyty. Kaikki ok, paitsi verensokerit.

Joudun niitä nyt mittaamaan viikon ajan joka päivä ruokailun yhteydessä ja samalla joudun miettimään mitä suuhuni laitan.. Jos se ei auta, joudun ostamaan Guaremia, joka estää verensokerin nousun tekemällä vatsaan kalvon. Sitä otetaan puoli tuntia ennen syömistä. Jos se ei auta, insuliini kehiin..

Meillä nuorempi oppi pari viikkoa sitten ajamaan pyörällä viimein ja vihdoin.. Kahdessa päivässä. Äiti tietysti hiukan lahjoi viimein, kun tuntui ettei uskalla ottaa ensimmäistä polkaisua omin avuin :ashamed: Lupasin 5e ja samantien poika lähti polkemaan... Voi sitä riemua!!!

Parempi lopettaa tää kirjoittaminen ennenkuin taas sählään tässä :kieh:

Onnea tessak tyttärestä!

-daria ja neito(?)perho 34+2-
 
Kiva että sulla on kaikki ok Cassy =)

Täällä mennään hieman huonoilla fiiliksillä ja kellottaa on joutunut suppareita.No tarvii vaan uskoo,ettei nä sit tee mitään.
Huomenna tuun kertoileen neuvolakuulumisia.

Kaikille paljon jaksuja ja voimia loppu raskauteen :hug: =)

ä-kengu
 
kiitos cassylle uudesta pinosta!

juuri kotiuduin äitiyspolilta,kaikki hyvin,kohdunkaulaa sen 1cm jäljellä.
vaavi olikin sitten päättänyt kääntyä pylly alaspäin :(
siellä se istuskeli rauhallisen olosena,ja pylly niin alhaalla kun vaan sai..
viimeksi oli 2viikkoa sitten alhaalla,ja muka kiinnittynyt pää alaspäin..toivottavasti tajuas nyt sitten kääntyä vielä oikein päin ennen synnytystä!!minähän en suostu sitä pylly edellä ulos pukaamaan :LOL:

verensokerit on edelleen korkealla,insuliinista huolimatta,mutta vaavin painoon ne ei onneksi ole vaikuttaneet,keskikäyrällä kuulemma mennään ja painoarvio oli nyt 2130g.
syntymäpainoksi kone antoi noin 3300g,tosin mun on hyvinkin vaikea uskoa että se niin pieni olisi..tytöt kun oleet kaikki melkein 4kiloo ja vähän ylikin yksi.

mulle oli tullut painoa nyt 2viikossa 50grammaa eli aika vähän kuitenkin.
yhteensä painoa tullut nyt sen vajaa 2kiloa.
eipähän tartte sitten paljon tiputella synnytyksen jälkeen :)

turvotusta löytyy täältäkin kunnolla,sais nämä helteet jo loppua!!

eipäs tässä muuta,voikaahan kaikki hyvin!!

babjuska+bömbbis 33+1
 
Joo, eilen oli neuvola. Kaikki muuten oli ok, paitsi hemoglobiini oli pudonnut kahdessa viikossa 148-->111. Antoivat rautakuurin mukaan... Oli taas vaihteeksi neuvolan terveydenhoitaja vaihtunut. Tuo nainen oli jo 4. tämän raskauden aikana ja meidän neuvolassa niitä on vain yksi joka hoitaa äidit ja lapset ja vanhukset... Kiva selitellä samat asiat neljänteen kertaan.... :headwall:

Mureena ja papu 34+2
 
kiitos cassy pinosta :flower: mulla sama ongelma että illalla ei meinaa uni tulla millään :/ on aika ärsyttävää maata sängyssä ja odottaa jos vaikka nukahtais.
daria79 toivottavasti saat sokeriarvot kuriin :hug:
babjuska toivottavasti teidän pieni vielä tajuaa, että miten päin sieltä olisi helpompi ulos tulla :)
Mureenallakin oli neuvolakäynti takana, tosi kurjaa jos hoitaja vaihtuu noin useasti, ei saa sellaista sidettä siihen :|
 
Kiitos Cassy pinosta. :)

Onnea Tessak tyttärestä :) Jännää kun ei koskaan tiedä kun tulee tänne lukemaan, jos on tullut lisää vauvoja maailmaan...Kesäkuu jo!! KÄÄK!!

Jedvennalle onnittelut lakista! Tosi hieno juttu!!!

Neuvolassa käytiin tossa maanantaina ja kaikki hyvin. Vauva onneksi pysynyt raivotarjonnassa :) Terveydenhoitaja kummasteli miten kukaan voi sanoa mun masua isoksi ja vakuutteli, että pikkuinen on juuri sopivan kokoinen. Ei kuulema ole ihan vielä kiinnittynyt. Hb oli huimat 98 vaikka syön jo lisä rautaa.. blaah.. nyt saan sitten syödä kahta eriä.. höh.

Hiukan on parempi mieli jo vaikkakin kyllä se päässä pyörii jatkuvasti ettei enää ole haluttava ym ym.. :( Noo... en jaksaisi odottaa että saan tämän pienen rakkaan mun syliin..

Täällä painostava ilma.. kuuma ja kostea.. sataisi kunnolla niin ilma puhdistuisi :)
 
Nuutti79: emme ole palanneet yhteen. emmekä aiokaan. ollaan puhuttu nyt viime aikoina tosi paljon meiän väleistä sun muusta ja mulla on sen suhteen parempi mieli. välillä hiukan itkettää ku muistelen niit ihanii muistoi ja sit tulee kauhee ikävä... mä eilen totesin hänelle ekan kerran etten halua meitä takaisin ja hän vähän häkeltyi kun hän on tottunut siihen, et "itken" hänen perään koko ajan. alan pikkuhiljaa päästä eteenpäin mut oon yhä sitä mieltä et viim synnytyksen jälkeen on saatava puhua jollekin, ihan vauvan takia. mulla mielenterveys järkkyy helposti kun sitä on kolhittu jo niin kauan ja paljon ni pieniki asia järkyttää mun päätä ja pahasti. haluan päästä takas tasapainoon ja saada oma iloinen itseni takaisin.

onko kaikilla jo vauvalle tarvittavat jutut hommattu? :) eilen ostin loput ja tuleva pappa murahti että eihän sille vauvalle voi ostaa enää mitään kun se syntyy! :) vauvalle oman kuumemittarin ja semmosia särky/kuumelääkkeitä mitä onkaa ni meinaan vielä ostaa. mut kaikki tuttipullon harjasta tuttinauhaan ja pikkuniistäjästä liivinsuojuksiin on ostettu. hankintojen suhteen voin ottaa siis rennosti :) sairaalakassin ajattelin pakata vasta juhannuksen jälkeen.. en halua siitä stressiä ottaa. jos tulee kiire lähteen ni joku tuo sit tavaroita perässä :)

mulla alkanu nuo nivusten vihlomiset pahenemaan. eilen kun kaupoilla kiertelin ni jalat lähti melkein alta kun vihlo niin kovaa! se kipu muistuttaa aika paljon suonenvetoo. ei oikeestikaa pysty liikkumaa senttiäkään kun se kipu tulee ja se on vielä todella pistävää ja vihlovaa. miks mulla ne on niin kipeet? :(

jedvenna ja poju rv 34+4
 
:(

Nopeasti vain käyn kertoilemassa, että viime yönä oli jo lähtö lähellä, supisteli pitkään ja kipeästi. Loppuivat kuitenkin, mutta käskivät mennä synnärille vähäisten viikkojen takia. Kohdunsuulla muutoksia: sormelle auki ja 2cm kanavaa jäljellä...

Pitkin pvää vielä vähän suppaillut, nyt täysi liikkumiskielto, mitään muuta en kuulemma saa tehdä kuin käydä vessassa ja suihkussa ainakaan viikkoon, pitää keskittyä veden juomiseen ja sohvalla pötköttelyyn.
Nyt eletään jänniä aikoja, pari päivää synnärillä enää estelisivät, sitten saa tulla jos on tullakseen, mutta voi kun mä toivoisin edes 2-3 lisäviikkoa... Ensi viikolla saan pikku hiljaa alkaa liikkumaan, pojun painoarvio tänään 1900g.
Menin siis synnärille tänään ennen kahdeksaa ja pääsin tarkkailusta lepoehdoilla kotiin viiden jälkeen. Seinien takana kuului taas äitien työn ääniä ja pieniä rääkäisyjä pikkuisten suista :heart:

Kertoilen vielä paremmin paremmalla ajalla, vähän väsyttää kun heräsin viime yönä klo 1.45 enkä sen jälkeen ole nukkunut...

LEAL & Poju 33+3 (synnärin mukaan 33+5 )
 
onnea Tessak pienestä tytöstä :heart: toivottavasti kaikki on hänellä hyvin.

huh huh LEAL. nyt lepäilet vaan.
mullakin on paikat vähän auki ja lonkissa ja nivusissa juilii sillai että öisin se herättää.
hirvitti tuo sinun juttusi kuulla kun itsellä on myös pieni pelko että miten aikaisin tuo lähtö sitten tulee.
Toivottavasti sinun pikkuinen pysyy kyydissä nyt vielä.

Vointeja kaikille !

Riepuriia ja Torsti 33+5
 
Nopeasti vain kiittelen "kannustuksista", onhan se helppo sanoa, että lepoa vaan :D Kyllä mä ihan tosissani yritän, vaikealta vaan tuntuu kun on tottunut kaikki esikoisen asiat hoitamaan ja neiti jos on kotona niin häärää koko ajan mun ympärillä eikä nyt ymmärrä lainkaan miks makoilen vaan sohvalla ja yrittää tietty heti tulla pomppimaan päälle yms. :/

Miehellä tämä päivä vapaa, loppuviikoksi saan sitten apua omilta vanhemmiltani. Harmittaa niin vietävästi kun sunnuntaina on esikoisen 2v synttärit enkä voi häärätä oiekin mitään mitä olin jo suunnitellut |O :| Ja hävettää vaivata toisia.. Äitini sanoi tulevansa siivoamaan meidän kodin synttäreitä varten ja anoppi tekee täytekakut. Pakko kai sitä apua on sitten ottaa kun ei saa itse tehdä niin ei saa :headwall:

Heti kyllä huomaa jos on vähänkään jalkeilla niin alkaa ikävästi mahassa nipistellä ja kiristää, tänään ei varsinaisia supareita ole tullut, mutta muita ikäviä tuntemuksia kyllä... Aamulla hääräsin vain vajaa puoli tuntia jalkeilla (en mitään raskasta, esikolle laitoin aamupalaa ja vaatteita valmiiksi ) ja kyllä heti kroppa komensi että ei sais tehdä senkään vertaa :ashamed: :headwall:
Tää on niin vaikeeta! |O
Lääkäri sanoi, että jos pikkuinen nyt väkisin vaan haluaa pois tulla niin eihän se mikään katastrofi ole, mutta ehdottomasti jokainen lisäviikko on toivottu, tottakai.

Huomenna olisi se aivosähkökäyrä ja perjantaina neuvola, niihin saan sentään mennä, pitäiskö pyytää sairaalasta lainaksi pyörätuoli :kieh:

Hö, tulipa nyt oikein olan takaa omaa napaa :ashamed: No mutta jaksamisia teille muillekin! =)

LEAL & Poju 33+4
 
Heipä hei!

Vaikka sitä on kolmatta kertaa raskaana, ei sitä muista että tämmösiä kipuja ois ollut aikaisemmissa raskauksissa. Eilen alkoi illalla olemaan alamahalla ikävää tunnetta ja sitten nivusissa on kauheeta vihlontaa ja lantiossa. tuntuu että vauva painaa nyt hyvin alas. supisteleekin välillä, useestikkin, mutta ei mitenkään kipeesti. Onkohan tämä nyt mahdollisesti sitä että vauva olis kiinnittynyt? en saanut ees illalla kunnolla unta kun niin sattui joka paikkaan ja kyljen kääntäminen oli ihan ylivaikeeta :( ja koko yö oli siis hankala.

alan olla jo ihan kypsä tähän raskaana oloon, koko ajan jomottaa jonnekkin :headwall: Onneks ei ois enää montaa viikkoon laskettuun aikaan ja silti se tuntuu tässä vaiheessa jo ikuisuudelle. Mun puolesta pikkuinen sais jo syntyä :heart:

Neitokeiju 34+3
 

Yhteistyössä