<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

Hei!

Ensinnä toivottelen LEAL:lle jaksamista lepäilyyn.

Ja Cassylle kiitokset uudesta pinosta.

Ja sitten omaa napaa juuri neuvolasta kotiutuneena. =) Kaikki niin hvyin kun olla voi neuvolan mittojen mukaan ja itelläkin ihan mainio olo. Muutamia kivuttomia supistuksia tulee päivittäin ja tänään on tuntunut sellainen jännä painon tai juilimisen tunne alamahalla ja neuvolassa täti sanoikin, että pää tuntuu aika alhaalla. Todennäköisesti vauva vielä pyörittää itseänsä ja etsii asentoa ja oleilee aika paljon kasvot mahaanpäin.

Mutta neuvolan mitat:
Rv: 35+0
paino: +350
RR: 144/83 ( eli mun normaalit neuvolan paineet :( )
Pissa puhdas
Sf: 32 cm
Rt
Vauvan syke 150+
Liikkeet ++

Ja ens viikolla sitten taas neuvolaan. Vähän jännittää viikonloppu, kun ollaan tytön kanssa lähdössä mummolaan kahdestaan ajelemaan. Noin 170 km yhteen suuntaan matkaa. Ei siinä muuten mitään, mutta kun pitää ajaa itse koko matka ja tahtoo autossa istuessa tulla noita supistuksia herkemmin. Onneksi sitten perillä saa ottaa rennosti useamman päivän. Tietystihän sieltä pitää ajaa takaisinkin... :)

Hyviä vointeja kaikille!

Josi ja Prinsessa-Pave 35+0 POKS =)

Leal jaksamista lepäilyyn. Tosin hyvät viikot sulla jo menossa, mutta saisi se vauva vielä hetken malttaa :hug:

Itse yritän motivoitua siihen, että pitäisi alkaa pesemään vauvan vaatteita...mutta missä motivaatio? Pitäisi miettiä että mitä sairaalakassiin pakkaa, kirjoittaa vaikka reppuun lappu että osaisi sitten mieskin sen pakata jos kiire tulee, mutta missä motivaato? Pitäisi leipoa pakkaseen, mutta ei tässäkään suhteessa motivaatiota..... :headwall:

Sentään pikkutarvikkeita olen saanut hoitopöydän laatikkoon kasattua:
kylpyöljyä
vanulappuja
topseja
vaippoja
harsoja
muutama tutti
tuttipullo varuiksi
talkkia

..mitäs muuta sitä pitäisikään olla???

Vaikka motivaatiota ei ole tehdä mitään niin motivaatio synnyttämiseen on ihan huipussa - kyllä niin odotan että päästään juhannuksen yli ja saa toden teolla alkaa jännittämään että milloin pääsee toimiin :LOL:

sedrik Täällä podetaan myös motivaation puutetta. Jospa ensi maanantain jälkeen kun synnytyspäivä varmistuu saisi sen kassin pakattua. :kieh:
Vaikeimmalle tuntuu miettiä itselleen kotiutumisvaatetta...mama housuissa en halua enää kotiin lähteä, mutta ikävä tosiasia ettei vanhat vaatteet mene päälle. :D

Tuuliina Suosittelen pakkaamaan sairaalakassiin ainakin varuiks mammapökät. Mul oli sitä vatsanahkaa kilometri tolkulla mahassa meni melkein vuosi ennen kun mahuin normi vaatteisiin ja sit tulinkin jo uudestaan raskaaksi ni en kerennyt normi vaatteita käyttää. Oon Ostanut nyt mamma capreja mitä voi käyttää myös raskauden jälkeen.

Pitäis varmaan alkaa miettii sairaalakassia ja pestä vauvavatteita ja tehä loput järjestelyt mut väsyttää vaan ja laiskottaa oon ootellut jos täs loppu metreillä tulisi vielä kodin rakennus vietti päälle että jaksaa tehä kaikkea... Ettei miehen tarvi tehä ku oon sairaalassa...

Jou+salama 34+5

Mä soittelin tuossa synnärille näistä mun supisteluista. Oli sitä mieltä että nyt huilaan muutaman tunnin kotosalla ja jos sitten ei ne lopu niin pitäs mennä illalla näytille. Sanoi myös, että viikkoja on kuitenkin jo sen verran, että periaatteessa ei aleta enää estelemään minkään lääkityksen voimin, lepoa vain. mutta jos on syntyäkseen niin sitten vauva syntyy :) Näillä viikoilla vauva on kuulemma jo valmis. Helpottava tieto itelle! Mut nyt mä sitten huilailen kotosalla, en nimittäin sairaalaan halua huilaamaan. Laskettiin että 21pvä ois 37vkoa täys, sitten ois vauva täysaikanen :) oli mukavan tuntuinen vanhempi kätilö ja tuli itelle hyvä fiilis :) Lantio ja nivuskivut johtuu kuulemma siitä, että vauva on todennäköisesti kiinnittynyt.
Nyt sohvalle köllii, vanhoja salkkareita katsomaan :D

Neitokeiju toivottavasti lepo auttaa.

Omassa neuvolakäynnissä hb laskenut tarvis aloittaa rautakuuri,mutta mulla on hieman imeytymisvaikeuksia en oikein sit tie mitä uskaltaa kokeilla.Rt tarjonnassa pää alhaalla,muttei vielä kiinnittynyt.Painookin tullut taas :ashamed: osa on kyllä turvotusta.
Nyt huilaamaan hetkeks.

IHANA tuoksu tulee ulkoa.. Sateen jälkeen on niin jotenkin raikas ilma! Koira heittelee tossa matolla itselleen luuta..kai vihjailee, että voitais tehdä jotain. Oon koko aamun selvitellyt raha-asioita ja siivonnut vanhoja papereita roskiin. Toivottavasti ei mennyt mitään tärkeetä mukana :D Vauvan huoneen kaapit järjestin uudestaan ja nyt mä haaveilen sellaisista ihanan pienistä henkareista, joihin voisi ripustaa vauvan hellemekot!

Ainiin..tein mun miehelle isyyspakkauksen.. Sellaisen pienen version joka oli meidän vauvalta. Mini skumppa, kahvia, boksereita, pieni vauvan kovakantinen kirja, isi magneetti, minikokoinen pullo jonka etiketissä lukee tuju juoma tms., vauvan pieni mekko ja minulta itseltäni kortti. Kaikkiin tavaroihin kirjoitin viestin vauvalta: esim. kirjaan laitoin lapun "Luethan minulle iskä! Haluan oppia sinulta kaiken." Ja jos joku ihmetteli boksereita niin siihen laitoin että "Pidä isi itsestäsi huoli. Haluan joskus sisarruksen :)" hehe no joo.. Hän oli ihan yllättynyt ja kyseli, että mitä näin hyvää on tehnyt kun sai tällaisen.. ja että tulee oikeen tippa linssiin :)

LEAL en kyllä yhtään ihmettele jos on vaikeuksia levätä. Päivät menee niin hitaasti ja vielä kun sulla on kotona jo yksi pikkuinen. Tsemppiä siis!!

Muillakin näköjään toi hb roikkuu.. alkaa kyllä nyt tuntua jo toi kun on alle 100 mulla... :( Pitäis apteekkin mennä ja lisätä toinenkin rauta edellisen seuraksi..

-Skorppan ja pikkuinen 35+0 POKS POKS-

Onnea Tessak! :flower: :hug:

Täällä ollu monena päivänä jo supistuksia, vaikkei kivuliaita olekaan. Ja oon ite aika varma että vauveli on jo kiinnittyny, ja siitäki oon jotenki varma että tulee etuajassa.(ehkä jo kesäkuussa) Kunhan vielä hetken masussa pysyis! =)

Ihanan lämmin oli viikonloppu ja maanantai! miksei nyt enää sit voi sellasia päiviä olla :<

Mitäs teillä on juhannussuunnitelmissa ?
Täällä me ainakin otetaan rennosti ! luultavasti möksälle lähetään:)

Isoja masu terkkuja kaikille! :hug:

ti-aa & Nipa 33+6 :heart: :heart:

Minä täällä taas :ashamed:
Mies lähti pelaamaan ja vei esikon siksi aikaa anoppilaan, minä YRITÄN levätä. ½-1 tunnin levon jälkeen huomaan aina olevani pystyssä ja nytkin palasin kiltisti sohvalle tietokone kainalossa :ashamed:
Sellaisia "minisuppareita" on tullut muutaman viime tunnin aikana tasaisin väliajoin, eivät kestoltaan ole kuin n. 2sekunnin mittaisia, mutta kipeitä ja epämukavia! Jo pelkästään vessaan kävely tai ruokapöydän ääressä istuminen saattaa aiheuttaa niitä :headwall:

Juhannussuunnitelmista oli kysytty, meillä tuskin mitään ihmeellistä, kaikki taitaa olla mökeillään joten kotona varmaan grillaillaan ja käydään ehkä minun ja miehen vanhempien mlempien mökeillä kun ovat lähekkäin... Tosin en kyllä uskalla suunnitella mitään menoja muutamaa päivää edemmäs :|

Musta tuntuu, että mies ei oikein ainakaan kokonaan ymmärrä tämän tilanteen vakavuutta kun esim. eilen illalla sanoin, että jännittää alkaa nukkumaan kun "pelkään" että alkaa taas tulemaan kovia supistuksia. No mies siihen että "ai pelkäät?! Ensin valitat kuinka kypsänä oot oloos ja sitten pelkäät jos vauva syntyiskin!" :headwall: Yritin selittää, että joo, olen kyllä täysin kypsä olooni, mutta vauvan kannalta ois tosi hyvä jos tää raskaus jatkuis nyt vielä edes muutaman vkon...
Ja sitten tuntuu, että hänellä on vähän sellainen marttyyriasenne nyt kun hän on päävastuussa esikosta ja minä pyrin tekemään mahdollisimman vähän. Hän on niin tottunut siihen, että minä hoidan lähes kaiken kotiin ja esikoiseen liittyvän kotona kun olen - ja minulla taas on hirveän huono omatunto koko ajan kun en hoitele tiski- ja pyykkivuoria, siivousta, esikkoa jne. :ashamed: Yritän kyllä muistutella itseäni siitä, että en minä tahallani nyt laiskottele vaan että alan ammattilaiset on ihan tosi KÄSKENYT minut lepäämään... ja toivon miehenkin ymmärtävän sen. No, empä minä paljon mitään ole häntä pyytänytkään tekemään, jostain välttämättömästä olen nätisti huomauttanut kun eihän hän voi kaikkea tämän talouden pyörittämisestä tietää kun minä teen siitä suurimman osan...

Äh, sori kun käyn täällä jatkuvasti vuodattamassa, sitä se tylsyys teettää :ashamed: :headwall:

LEAL & poju edelleen sen 33+4

PS. Jännittää se huominen aivosähkökäyrä entistä enemmän nyt tämän tapauksen jälkeen kun sairaalassa joutuu jonkin verran kävelemään eikä kyseisessä toimenpiteessä kai pääse makaamaan niin että kuinkahan paljon ja kovia supistuksia tulee :|

jouvauva Karu totuus kai se on. Vatsanahkaa tulee varmasti minullakin olemaan reippahasti.

LEAL Sinulla on tosiaankin hyvä syy levätä. Tietysti huono omatunto tulee jos miehen asenne on olla marttyyri. Makoiluun sinulla ei aikaa ole sitten kun vauva syntyy joten senkin puolesta olisi hyvä ladata akkuja. :hug:
Turhauttavaa varmasti on, tiedän. Itselle eka kk ns. puolilevossa oli todella vaikea, sairaalassa meinasi pää seota ja kun makoilun oli kotona vielä jatkuttava turhauduin todella.
Käy vain vuodattamassa tuntoja jos helpottaa!

Juhannussuunnitelmissa meillä olisi häät mikäli kasassa vielä olen. Olon mukaankin mentävä...Ihanaan hetkeen kyllä sattuu juhlat vielä. Täytynee aamutossut jalassa mennä kun ei nytkään mene mitkään kengät jalkaan. :LOL:
Viikkoja silloin 37 joten eivät kuitenkaan vielä käynnistele, uskoisin. Eikä sieltäkään sitten pitkä matka Kuopioon ole synnyttämään jos kiirus tulee.

Tuuliina 34+5

Leal :hug: Koita silti lepäillä,vaikka muut ja ite ajattelisit mitä.Pääasia on,että saat vaavi pidettyä masussa.Toisaalta,jos olotila ei ole hyvä mene ihmeessä sairaalaan lepoon.
Sitä voisit miehelles korostaa,että kaippa se parempi vaihtoehto on kotona olla.
Pura mieltäs niin paljon kuin haluat =)

SusSoo
Leal :wave: jaksamisia lepäilyyn. Se varmaan käy työstä... :/ mutta onneksi sulla on jo ihan mukavasti viikkoja, vaikka vauva päättäisikin jo syntyä. Mulla yksi kaveri sai kaksoset rv 27 ja toinen rv 30. Kaikki meni heillä ihan hyvin!

Tuuliina :wave: miten paha sulla on tuo turvotus? Mulla on nimittäin tosi paha tuo jalkojen turvotus, joka aiheuttaa kipujakin sekä levossa että kävellessä. Makuulla kivut vähän hellittää, mutta turvotus ei pahemmin. Yön aikana sentään tulee levättyä sen verran monta tuntia putkeen, että herätessä voin ihailla edes hetken nilkkoja. Normaalipäivänä ei kotona pahemmin pysty lepäämään kun lapsia täytyy hoitaa ja mies on töissä :|

Juhannuksena taidetaan olla ihan kotona. Perinteisesti ollaan vietetty se kaveriperheen kanssa mökkeillen vuorovuosin toistemme mökeillä, mutta ilmoitin jo hyvissä ajoin että taidetaan poikkeuksellisesti olla tänä vuonna ihan oman perheen kesken. Mä olen ilmoittanut miehelle olevani varsin valmis synnyttämään jo juhannuksen aikoihin :)

Sussoo ja Suloinen 33+5 :heart:

Uus pino ja kesäkuussa jo ollaan, kivaa! :)

LEAL, vuodata ihan niin paljon kuin jaksat, voin kuvitella että on kurja olo sulla siellä. :hug: Ja mielialakin varmaan vaihtelee kovastikin. Mutta ota hyvällä omalla tunnolla kaikki apu vastaan mitä saat, sut on määrätty lepoon todella hyvästä syystä, eikö niin? Mulla oli myös yhdessä vaiheessa semmoinen olo että mies ei aina tajunnut kuinka väsynyt ihan oikeasti olen tai kun oli kipuja niin oisin joskus kaivannut enemmän "lohtua" tms.. Mut kaippa niiden on vaikea kaikkea tätä ymmärtää, miehiä kun ovat. :xmas:
No, täytyy sanoa että nyt kun viikot vähenee ja maha senkus kasvaa niin miehestä on tullut kyllä tosi huomaavainen, täytyy nauttia tästä nyt niin kauan kuin mahdollista. :D

sedrik, tuosta motivaatiosta, mulla oli jotenkin myös ihan hukassa moinen, mut sitten yks kaunis päivä se löytyi ja pesin ja hypistelin vauvalle vaatteita ja liinavaatteita ja muutenkin tässä on ollut nyt pesänrakennusvaihe menossa, on tullut siivottua urakalla ja maalattua kuisti ja eilen laitoin äitini kanssa pihaa, ihanaa kun sai kukkapenkit kuosiin! :)
Olo on ollut ihan mainio, yöt vaan tupannu oleen vähän huonoja, pissalla ravaamista ja asennon vaihtelua..

Eilen olin mäkin siellä nlalääkärissä, kaikki hyvin, sf-mitta 35cm ja yläkäyrillä mennään, mut tasaisesti siellä on menty koko raskausaika. Painoarviota ei ole tehty, se kyllä vähän kiinostais.
Vauva on rt:ssa muttei vielä kiinnittynyt, viime aikoina on tosi vilkasta ollut mahassa ja oikein tökkii niin että tuntuu kyllä! :D
Paikat oli vähän pehmenneet ja kaula lyhentynyt, mut eipä varmaan tule kyllä lähtöä vielä moneen viikkoon, mulla on sellainen olo ainakin tällä hetkellä.

Juhannuksesta sen verran että meillä on silloin su pojan synttärit, joten leipomista siivoilua on siinä ennen juhlia ja yövieraitakin tulossa, kummipoika vanhempineen.
Tarkoitus ois grillailla ja ottaa rennosti, saa nähdä miten se käy kun mulla on kuitenkin ne juhlat mielessä.. :whistle:

Jahas, taas tulee tätä tekstiä vaikka kuin, kaikille toivottelen minäkin mahollisimman hyviä vointeja ja toivottavasti kaikki vielä jonkun aikaa yhtenä kappaleena pysyttäis. :)

illuusia&murunen rv 36! :heart:

CassyKiitos uudesta pinosta =)

LEAL tsemppiä lepäämiseen, onneksi kuitenkin olet jo "hyvillä" viikoilla, mutta mitä pidempään masussa sitä parempi.

Täällä äitipoli takana ja verenpaineet ihan hyvät vielä, jotenkin tuntui ihan turhalta käynniltä kun kotona paineita kuitenkin mittailen ja ne on ok ja sitte nmeen sinne lapun kanssa ja ne katsoo ja kaikki ok. NO hyvä tietysti että seurataan ärsyttää vaan aina maksaa polikäynti. NO Onnkesi oli mukava lääkäri tällä kertaa ja varmisti että POIKA on tulossa kuten rakenne ultrassakin sanottiin, no nyt on tyttöolo sitten täysin loppunut:)
Niin ja taas kahden viikon päästä äitipolikäynti ja labra kokeita että hyvässä seurannassa oon ja perjantaina vielä neuvola, en halua mennä sinne kuulemaan valitusta taas painon noususta aaarrrggggg!!!!!!
Vauvan painoarvio oli 1900g ja jos loppuun asti mennään niin 3,6kg No saa nähdä kuinka mamman käy.....

Huamenna pitäisi mennä pinnis maalaamaan ja tänään laitettiin esikon kanssa vauvan vaatteet hoitopöydän laatikoihin ja silitettiin esikko lauloi koko ajan että ONNI ON AUTTAA ÄITIÄ SILITTÄMISESSÄ ja VAATTEIDEN KÄÄRIMISESSÄ! Että pienet on ilot lapsella(jäi hoidosta kesälomalle ja on vähän innoissaan vielä kun saa olla äitin kanssa)

Juhannuksesta en tiedä vielä, tarkoitus olisi tässä kesäkuussa käydä Titinallen talossa ikaalisissa joku viikonloppu saa nähdä milloin ehditään.

Annora masukki 32+ 1

Sussoo mulla on turvotus jotenkin kummallisesti kertynyt enemmän jalkapöytiin ja varpaisiin. Toki pohkeet ja nilkatkin on turvonnut muttei läheskään niin pahasti kuin esikoista odottaessa. Pitkään seisomaan ei pysty kun alkaa jalkoja pakottaa ja pohkeita kutittamaan. Hampaita pestessäkin pitää aloittaa paikallaan steppaus tai suosiolla istahtaa. :kieh:
Levossa minullakin (toisinaan) helpottaa. Onneksi täällä ainakin ilma viileni niin helpottaa edes hitusen. Yritä vaan nostella jalkoja mahd paljon kohti kattoa. :D
Esikoinen on onneksi suht helppo tapaus jo ja leikkii paljon ittekseen...sitten pelataan jääkiekkopeliä ku seuraa kaipaa. Mies on töitten jälkeen nyt helteitten aikaan "ulkoiluttanut" pojan. :D
Jaksamisia! Ei enää loppujen lopuksi ole kauan!

LEAL: :hug:

Cassylle kiitos uudesta pinosta! :)

Mulla tänään oli neuvola ja mielissäni olen, kun terkan mukaan nyt vauva kääntynyt oikein päin. 95% varmuudella nyt rt:ssa, mut seuraavassa nla:ssa vielä tarkistetaan ultralla kahden viikon päästä. Tunne on siis ollutkin vähän aikaa, että olisi kääntynyt.

Painoa +600/vko ja yhteensä alusta noin 7kg
RR 132/77
pissa puhdas, hb:ta ei otettu
turvotus +
Sf 31
Syke 140+
Liikkeet ++

Ettäpä sellaista. Olo on nyt ollut kaikinpuolin hyvä, mitään isompia vaivoja ei ole ollut, supisteluja tosi vähän (yleensä iltaisin jonkin verran), ei ole ollut suurempia kolotuksia eikä kipuja. Jano vaan kovana jatkuu ja vessassa saa rampata yöllä mutta muuten oikein hyvä olo. Pitää yrittää nyt nauttia, eihän tätä enää kauan olekaan jäljellä. Välillä tuntuu, että mihin tämä raskausaika on mennyt, tosi nopeaa mennyt, toisin kuin esikoisen odotus.

Mutta nyt iltatoimille, päivä mennyt liikenteessä ja väsy valtava. Hauskaa loppuviikkoa kaikille! B)

Pikkumuksis rv 32+3

LEAL: Tuntuu että ymmärrän kyllä täysin olotilasi ja myös nuo tunteet mitä käyt läpi :hug: mulla itsellä oli juuri samanlainen olo kun jouduin lepäilemään ja turvautumaan äitin ja anopin apuun. Äidin apuun oli jotenkin helpompi sopeutua kuin anopin, tuntui ettei haluaisi vaivata toisia, vaikka kuin oli huono olla ja supisteli. Ja myös meillä mies sanoi koko ajan että lepää ja ota rauhallisesti, mutta silti hänestä loisti ulospäin jotenkin semmoinen syyllistävä tunne. Voihan se olla että se oli vain mun kuvittelua..
Mutta nyt tosiaan ota vastaan kaikki apu mitä vaan saat ja koita levätä vaikka se vaikeaa olisikin, jaksuja!

Neitokeijulle
kanssa jaksuja ja lepäile :hug:

Kivalta kuulosti Sorppan isyyspakkaus =) mie kanssa väkersin silloin esikon odotus ajalla miehelle semmoisen suppeahkon pakkuksen...

Mulla on huomenna neuvola, kiva mennä pitkästä aikaa omalle terkalle..Joskohan tuo kehtais vilkaista tuonne alakertaankin että onko tilanne edennyt..Issias on mulla äitinyt nyt melko pahaksi ja vuorotellen meinaa mennä molemmat jalat alla..Ei kiva ja siksi mielikin alkaa olla jo se että voi pikkuhiljaa synnytellä :whistle: mutta eihän se niin mee kuin ajattelee...

Toivottelen kaikille oikein paljon jaksuja :hug:

Piku ja Tintti 35+4

Huomenia!

Täällä vieläkin ihan pökerryksissä kun tuli nukuttua pitkään enkä herännyt kuin kaksi kertaa vaihtamaan kylkeä. :eek: Olikin jalka puuduksissa jo aamulla. Eilenkin nukuin puoli yhteentoista kun mies meni iltavuoroon ja torkahdin vielä kolmeksi tunniksi päiväunille. :/ En ymmärrä mistä tätä unta riittää. Takaraivossa jyskyttää pelko että esikoisen aikainen baby blues puhkeaa tälläkin kertaa, niin toivon ettei. Minulla ennemminkin johtuu lapsuudesta tuo. Nyt alkanut taas uniin tulemaan lapsuudenkoti ja aamulla olo todella ahdistunut.

Täällä ilma on todella kaukana kesäisestä. Ikkunan kun aukaisi niin tuuli vain ulvoi. :D Nautin kyllä niiden helteiden jälkeen! Rytmihäiriötkin loppui ilman viiletessä.
Eipäs tällä erää muuta...kävin vuodattelemassa.

Tuuliina 34+6

Leal - voimia sinulle odotukseen ja sitten synnytykseen, ellet ole jo laitoksella? Tänäänhän sulla oli se aivokäyrä? Täällä saa käydä vuodattamassa omia tuntemuksia, ei ne miehet aina jaksa kuunnella meidän juttuja.

Neitokeijulle myös jaksuja lepäilyyn!

Näköjään tuli Suomen kesä... :p Oli poikkeuksellinen vloppu helteineen. No joutaa nyt laittelemaan paikkoja kuntoon. Eilen sain jostain ihmeestä jonkun vimman ja pesin kaksi mattoa - vaihdoin eteiseen toisen isomman lipaston ja pistin miehen tavaroita sivuun, että sain vauvan vaatteille hyllytilaa - aamulla vielä leivoin miehelle vaaleeta leipää (ite syön vain tummaa). Jotenkin alkaa tuntua koti kodikkaammalta, kun täällä alkaa näkymään oma käden jälki. ;) Talviverhot heivasin sivuun ja uudet kankaat odottavat ompelijaa - ehkä ensi viikolla.

Annora - ihana toi sinun lapsi - aivan lutunen.

Ensi viikon olen yksin kotona, tosin alkuviikosta olen äidin hellässä huomassa, kun mies lähtee veljensä kanssa lomalle. Minä en enää uskaltanut lähteä istumaan yli 1000 km matkaa pohjoiseen. Lähdenkin sitten huomenna Itä-Suomeen - vain 400 km suunta - yksin ajelemaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin. Pitää yrittää malttaa pitää taukoja, kun normisti ajelen tuon matkan ilman yhtään taukoa.

Ja tänään olisi neuvola - =)

Juhannusta vietetään varmaan kotosalla ja jos käydään jossain juhannusjuhlissa - tiiä sitten millaiset kelit sattuvat. Jos on oikein kivat kelit niin ehdotin miehelleni, että lähdetään telttailemaan hänen veljensä mökille. Olis niin kiva telttailla ja aamulla herätä lintujen lauluun. :)

Nuutti ja Ville Vallaton 33 + 3

Mulla oli tänään se neuvola..eli niitä kuulumisia tulin kertoileen..

eli 35+5

paino 7viikossa ja 2 päivässä +4kg, nyt tullut yhteebsä se vajaa 12kg :ashamed: no pannaan lepäilyn piikkiin...
RR 146/75 (neukkapaineet :D )
pissa muuten ok, mutta leuk ++
hb 137
sf 33
rt
syke +140
liikkeet ++

Terkkari kokeili myös pyynnöstänä kohdunsuun, mainitsi kyllä että voi jo näin kypsässä tilanteessa käynnistyä synnytys, mutta asia hieman vaivasi, niin halusin tietää onko paikat edennyt..oli auki 3-4cm ja kanvaa 1cm..eli ilmeisesti tilanne on taas hieman edennyt, onneksi vauveli jo puolentoista viikon kuluttua täysiaikainen...

Et semmossii...

Piku ja Tintti :heart:

Piku onneksi sulla tosiaan viikot jo hyvällä mallilla. =)

Ootteko muut jo saaneet äitiyspakkauksen?
Mulle ei tullut vielä tämänkään päivän postissa joten kurkkasin kelan sivuille ja käsittelyssä hakemus edelleen. |O Jospa sen ennen vauvan syntymää edes saisi. Hakemuksen laitoin myöhässä, mutta on siitä jo kuukausi aikaa. :kieh:
Tiedättekö muuten hyviä nettikauppoja mistä löytyisi odottavallekin sopivia mekkoja juhlaan?
Ei todellakaan jaksaisi kaupungille lähteä kiertelemään enää tässä vaiheessa.

Heippa taas!

Pakko oli tulla vaan kommentoimaan, että tässä tilanteessa todella tuntuu, että onneksi on tämä palsta ja meidän ikioma ketju! Teidän kannustukset ja kommentit saa jotenkin aina tämän "laiskottelun" ( =lepäilyn ) tuntumaan aidosti oikeutetulta ja huono omatunto häipyy ainakin vähäsen =) Joten suuri kiitos siitä teille kaikille! :flower: =) :hug:

Tänään oli se aivosähkökäyrä, ei mikään erikoinen toimenpide eikä kestänytkään kauaa. Tulokset saan sitten kirjeitse, en kyllä usko niissä olevan mitään erikoista.
Äitini oli täällä esikoisen kanssa päiväunien alkamiseen asti (klo 12.30 ) ja vähän nolona kiittelin kun hän lomapäivänsä täällä "tuhlasi" ja teki vielä ruokaakin johon äitini totesi ettei tästä hänelle ole mitään vaivaa ja että minkä sille voi - niin pitää tehdä kuin lääkäri sanoo!
Noh, onneksi äitini on aivan hulluna ensimmäiseen lapsenlapseensa (eli esikoiseeni ) joten ei se hänelle mitään pakkopullaa varmaan ole :)

Täällä taas jo valmiiksi mietin että kun mies tulee kotiin niin miten laiskalta oikein vaikutan :ashamed: Onneksi on edes ruoka odottamassa (vaikkakin äitini tekemä ) ja laitoin minä yhden koneellisen pyykkiä pyörimään... Sänkyyn maltoin tulla huilaamaan vasta yhden aikoihin kun äitini oli lähtenyt, jotenkin tuntuu että pitää sekin sanoa miehelle ettei hän kuvittele minun olleen koko päivän sängyssä :ashamed: (vaikka järjellä ajatellen juuri niinhän minun pitäisi nämä päovät viettää :headwall: :D )

No joo, marinaa taas... Täällä hirveä myrsky, toivon vaan, että edes sunnuntaina olisi kohtuullisen hyvä ilma niin että osa esikon synttärivieraista voisi olla ulkona - hulluksi tulen jos kaikki vieraat on sisätiloissa :eek:

LEAL & Poju 33+5 (synnärin mukaan nyt olisi se 34 vkoa täynnä joten jos pikkuinen nyt ei enää kyydissä halua pysyä niin saa sitten luvan tulla... )

PS. Vähänkö olen kade niille joilla näyttää olevan kasassa jo 35 tai 36 vkoa!! |O :kieh: :eek:

leal tiedän tunteen :hug: mustakin tuntunut tosi pahalta kun oon vaan kuukauden kotona ollut. sitten illalla miehelle "todistellut" että mitä kaikkea sitä on päivän aikana tehnyt pyykkiä pessyt, laittanut ruokaa jne... vaikka pitäisi tietää että tärkeintä on nyt vauvan ja oman terveyden takaaminen, mutta kyllä se luonteen päälle ottaa. joten tiedän että on vaikeeta, onneksi tosiaan on tämä palsta missä voi purkaa mieltään.
yritetään vielä hetki jaksaa, niin kohta meillä kaikilla on nyytit jo sylissä
:hug:

toivova ja nyytti 34+1

Herranjestas teitä...nyt tuli itelle jotekin tosi laiska olo. Mulla ei oikeesti ole edes mielessä käynyt miten laiskalle miehestä vaikutan. Yleensä hänen kysyessä mitä olen päivän aikaan tehnyt vastaa ihan rehellisesti etten yhtään mitään tai nukuttiin kolmen tunnin päikkärit. :ashamed:
Muilta avun pyytäminen on kyllä kynnyksen takana ja sairaalassa ollessa podin huonoa omaatuntoa koko ajan kun esikoisen piti olla isänsä ja mummonsa hoivissa.
Jaksamisia nyt vaan! Ja tosiaan luulisi miehen ainakin ymmärtävän että kyse on korkeintaan muutamasta viikosta jotka tärkeitä teidän yhteisen vauvan hyvinvoinnille! :hug:

Yhteistyössä