<3 HEINÄVAAVAT kesäkuussa <3 *poksuminen alkanut!*

Aurinkoista ja lämmintä aamua. Täällä mittari näyttää 20´C..

Neuvolakuulumisia tulin antamaan.
Kaikki suht ok. Paino laskenut yli kilon. Jee.

Tähän asti ollaan menty keskikäyrällä, mut nyt sitten noustiin lähes yläkäyrälle :ashamed: Sf mitta 35cm. Jos ensiviikolla vielä ollaan korkealla, niin äippäpolille kokoarvioon..
Hoitaja meinas, että kyllä minusta nelikiloinen mahtuu, kun esikko oli 3850g.

Turvotusta edelleen. Verensokerin ja verenpaineen kotimittauksia..

Täällä kans pari huonosti nukuttua yötä takana.. Hikoilen öisin (vaikka tuuletin päällä) ja kyljen kääntäminen yhtä tuskaa varsinkin vasemmalta oikealle. Ja vatsakaan ei ole kunnossa.. Joo, vali vali. :LOL:

Onneksi ei tässä kovin pitkään enään tarvi odotella. Ajattelin synnyttää vk 39 eli parin viikon päästä :whistle: Mut sehän on tietysti vaavista kiinni.

Aventin tuttipulloja, Ainun pullo ja äitiyspakkauksen vesipullo on tallessa poikien ajoilta, joten niillä aion pärjätä. Tuttiosia joudun kyllä ostamaan.

Jospa tänään käyttäis poikia uimarannalla, kun on niin nätti ja lämmin ilma. Itse kyllä pysyttelen pois vedestä, kun en tiedä kohdunsuun tilannetta ja muutenkin.

-daria ja neito(?)perho 37+3-
 
Onko teille muuten sattunut eteen hieman kyseenalaisia neuvolalääkäreitä? Mulla oli eilen ja täytyy kyllä sanoa et ei ollu mikään maailman hygieenisin sisätutkimus minkä teki... Hanskat käessä sohlas muita juttuja ja sit eiku sisään vaan. Toivottavasti ei mikään tauti iske!! :whistle: Varsinkin kun edellinen potilas oli niin epäilyttävän näköinen... :ashamed:

Mut siellähän se on pää edellä tulossa, aika alaalla jo mut ei vielä kiinnittynyt, pehmentyny on paikat mut sisäsuu kiinni vielä. Ja eikun canesten puikkoja vaan, pysyis tää hiiva ees hetken taas poissa. :kieh:
 
Uusiomamille ja perheelle paljon onnea! :flower: :hug:

LEAL nuo sinun oireet kuulostaa niin paljon omalta migreeniltäni! Onko se vaihtoehto siis suljettu pois? Oliko sinulle tehty EEG?

Omaa napaa...

Itselläni tänään oli aamulla neuvola ja nyt se sitten alkaa kunnolla se synnytyksen käynnistymisen oottaminen täälläkin, nimittäin vauva on rt:ssa ja pitää uskoa viimeinkin. Terkka myös ultralla vielä varmisti tarjonnan. Aika alhaalla on jo vauva, muttei vielä kiinnittynyt.

Paino -250g/viikko (yhteensä alusta pikkasen päälle 7kg)
RR 127/74
Turvotus +
Pissa puhdas
Sf 32,5cm
Tarjonta rt, syke +130
Liikkeet ++

Onko teillä alkanut väsymys uudelleen nyt loppuraskaudesta? Tuntuu, että koko ajan vähän unettaa ja on jokseenkin veltto olo, vai tekeekö tämä lämmin/kuuma sää sen...? Hb ainakin nyt aikalailla kohdillaan, joten ei pitäisi siitä johtua. Samaten ruokahalu vähän tiessään, mutta sen laitan kyllä helteen piikkiin. Äsken tosin esikoisen kanssa käytiin herkuttelemassa Subwayssa ja kyllä maistui... ;)

Nyt pötköttelee hetkeksi sohvalle, ennenkuin pitää taas lähteä liikenteeseen miestä hakemaan. Viikon jatkoja ja jaksuja kaikille! :hug:

Pikkumuksis rv 35+3
 
Heips!

Mulla oli aivan kamalat pari päivää. Maanantain ja tiistain välisenä yönä meidän kaks hevosta oli hävinnyt laitumelta :( Koko eilinen päivä etsittiin, autolla ja kävellen, soitettiin poliisille ja kyseltiin vielä melkein jokaisesta lähitienoon talosta, kukaan ei tiennyt mitään ;( Tänä aamuna aikaisiin tuli sitten onneks puhelu että muutamien kilometrien päässä on kaks hevosta keskellä peltoa ja meidänhän ne oli. Kunnossa, mutta väsyneinä ja pienillä naarmuilla. Nyt hevoset on turvallisesti kotona.

Voitte kuvitella miten mä olin eilen poikki kun koko päivän metsiä pitkin rämmittiin ja etsittiin! jalat oli ihan turvoksissa yöllä, alamahaa vihloi jne.. vauva mylläsi koko eilisen tosi paljon. Nyt sitten supistelee välillä, kivuttomia kyllä, mutta suppailee kuitenkin :D jospa tää vaikka nyt etenis jonnekkin kun kauhee ressi on ohitse ja kroppa taas pääsee rentoutumaan ;)

Mukavaa helteistä päivää kaikille!

Neitokeiju 37+3
 
Heissan!!!

Tuntuu että menee tämä aurinko nyt ihan hukkaan.. :( Oon yksin (koiran kanssa) kotona eikä niin mitään tekemistä.. tosin tiskit yms huutaa sivoojaa, mutta en kyllä keksi mitään miten hyödyntää tän ihanan ilman.. Käytiin kävelyllä koiran kanssa ja molemmat laahustettiin melko pian takaisin kun on liian kuuma.. uimaan menisin mielellään, mut en uskalla kun pelkään tulehduksia.. koirakin menisi mut rannalle ei saa viedä :( höh.. pidemmäs ei voi mennä kun mieskin pitäis töistä hakea.. voi kesä.

Tekis mieli jätskiä :) Olispa miehelläkin joskus loma..

Kamala mitä vikinää.. :D
 
Pikaisesti...just kotiuduttiin sairaalasta..

Meille tuli sitten sunnuntai vauva.. =)

Tyttö syntyi rv 38+1, 21. 6 painoi 2690g, ja pituus 47cm, pipo 33,5cm, Synnytys oli nopea, jälkeisineen 3h 8min ..molemmat voidaan hyvin.. Tulen myöhemmin kertomaan lisää, ja lukemaan kuulumisia..

Jaksuja Kaikille :hug:

Piku ja Tintti 3vrk :heart:
 
Neitokeiju nyt rennosti otat sitten vaan!

Skorppan Ittestäki tuntuu että helteet menee ihan hukkaan! Kauhian matala hb, mää olisin petipotilas tollasilla arvoilla. :eek:

Äitipolikäynti takana ja vihdoinkin pvm lyöty lukkoon! Eli viikon päästä lähdemme kohti Kuopiota omaa nyyttiämme hakemaan. :heart:
Olo on toisaalta helpottunut ja toisaalta jännittynyt. Toivon mukaan kaikki menee hyvin...pienokainen on synnyttyään tehoseurannassa, tarkkaa aikaa ei tiedä, mutta pari päivää arvio.
Paikat oli epäkypsät vielä, kanavaa normaalisti jäljellä ja kohdunsuu sormelle auki. Vaikka käynnistystä pelkäänkin niin mieluummin sitten se kuin kärvistellä rv42 ja synnyttää yli viiskilonen. :/
Painoarvio tällä hetkellä oli 3,6kg. Aloin epäillä pienokaisen olevan poika kun lopussa painoa kerryttää siihen malliin.
Kävelin sairaalalta pois siinä toivossa että edesauttaisi paikkojen kypsymistä. Ihan tuskaa oli kävellä! Olin hiestä märkä ja loppumatkasta oli ihan epätodellinen olo. Kroppa väsähti totaalisesti. Kotona alkoi palella ja pyörryttää hirveästi ja kylmänhiki valui. Meni onneksi ohi kun makoilin sohvalla pikku kakkosen ajan.
Täytynee nyt nauttia viimeisistä odotuksen hetkistä! Kohta tämä ihanuus on ohi.

Jaksamisia helteillä ja muistakaa juoda!

Tuuliina 37+5
 
onnea paljon piku81 :heart: :flower: kiva olisi kuulla hieman synnytyksestäkin!

täällä oltiin tänään siellä äippäpolilla,kohdunsuu nyt auki kahdelle sormelle ja vauva kiinnittynyt lähtöasemiin,jokos sitä kohta olisi sitten meidän vuoro lähteä synnärille?no toivossa on hyvä elää ;)lääkäri kun vielä lisäsi että ei tämä täällä enään kauaa pysy..mutta mun tuurilla menee sitten elokuulle asti..

tänään on oksenneltu taas,ja kauhean heikko olo,ruokakaan ei maistu!
sokerit heittelee ihan miten sattuu,ja ei ne äippäpolillakaan keksinyt siihen muuta syytä kun että mun elimistöni on alkanut taisteleen niitä insuliineja vastaan,höh :(

vaavi oli sitten huiman painon noston ottanu..viikko sitten oli 2500g ja nyt sitten 3100g että ei se sitten niin pieni enään olekkaan :LOL: ja sama lääkäri teki molemmilla kerroilla tutkimukset,niin on edes hieman luotettava noihin arvioihin..

yritetään jaksella vielä nämä loppuajat!

babjuska+bömbbis 36+2
 
ONNITTELUT VAUVAN JO SAANEILLE :heart: :flower:

Omia kuulumisia: Tänään oli neuvola. Kaikki ok, paitsi painoo tullu taas +800g. Nyt paino noussu yhteensä 14kg.
Vauva oli kiinnitynyt, jeijei :p
Suoli on toiminu 2 päivää todenteolla, haluun uskoo, että synnytys on ihan pian edessä :)
Masukin on niin alaalla jo, että neukkutätikin uskalsi herättää toiveita, että pian päästään synnyttää...

38+6
 
PIKU81 ONNEA ONNEA :flower: Tytön johdosta! Ihanaa että ME aletaan syntymään =)

Oma napa voi paksusti huomenna neuvolaan punnitukseen oon lihonu kun on hirveesti turvotusta heti kun on hellettä. Saa nähdä mitä verenpaineet on huomenna neuvolassa.

Nyt vielä vähän katsomaan tv:tä ja sitten nukkumaan jos nukkumatti suvaitsee tulla en tiedä toivottavasti menee paremmin kuin viime yö, väsy on mut uni ei tuu :kieh:

Annora rv35
 
Onnea vauvan jo saaneille :flower: :flower: Kyllä noita uutisia on jo odotettukin!

Oma olo on niin raivostuttavan hyvä, että tuskin tulee mitään ihan hetkeen tapahtumaan. Onko kukaan kuullut tai kokeillut sitä, että nännejä puristelemalla saisi aikaan supistuksia?? Ei kyllä houkuttele alkaa niiden kanssa räpeltämään tai olla pyytämässä miestä tekemään hommaa "että ei kuule sillä että tekisi mieli, mutta voisitko puristella nännejä puolisen tuntia että pääsisin synnyttämään"..... vähän voisi tuntua miehestä oudolta :LOL:
 
Sedrik :wave: kuten myös myönnän miehen kanssa kokeilleen ja tehosi silloin sai muutaman kipeän supparin aikaseksi mutta aika pitkään piti niitä hipeltää :LOL: Tosin se oli jotain kuukausi siten joten piti lopettaa en kuitenkaan silloin halunnut vauvan viel syntymän. Pitääkin kokeilla uudelleen sitten joskus parin viikonpäästä ;)
 
Muutaman minuutin jaksoin illalla kokeilla tuota nännihommaa, mutta eipä siitä mitään toivottuja seurauksia ollut. Sen huomasin, että nännit olit jotenkin tosi arat, ei mitenkään kivalle tuntunut!

Taas yötä lähempänä synnytystä joka tapauksessa B)
 
Onnea Piku81:lle ja koko perheelle :flower: :heart:

Mä kävin eilen siellä lääkärineuvolassa. Kaikki ok - mitä nyt turvotusta tullut hieman kun vaaka näytti +1050g/vk :snotty: Paikat kiinni, vauva ei ole vielä kiinnittynyt jne.eli meinas että tuskin nyt kesäkuun aikana syntyy ellei lapsivedet mene tms.

Helteistä viikkoa ja jaksuja kaikille :hug: B)

-MiNiA ja masu 37+1 :heart:
 
Kiitokset :heart: On se vaan niin ihana pieni neiti, vois vaan koko ajan katsella häntä :heart: :heart: :heart:

No niin sitä synnytys kertomusta...

Eli meillähän olisi ollut ma 22.6 käynnistys kalvojen puhkaisulla..mutta mutta..

Sunnuntaina mulla alkoi aamusella oleen maha kipee, tuntui niinkuin pitäis päästä kakkoselle, mutta yritin ja yritin mitään ei vain tullut. 4h yritin ja maha oli edelleen kipee ( vatsa ei ollut taas toiminut muutamaan päivää) Joten ajattelin että pakko saada nyt jollaina tapaa se toimimaan, kun olo oli jo aika tuskainen. Supistuksia nämä kivut eivät olleet, mielestäni. Oli vain semmoinen järkyttävä ponnistamisen tarve.
Soitin sitten siinä 13 aikaa synnärille, et voinko ottaa mikrolax peräruisketta, et jos helpottas, eivät antaneet lupaa, vaan piti lähteä näytille, jos vaikka olis vauva haluamassa maalimaan ( mullahan paikat jo useita viikkoja auki 4cm ja kanavaa puol senttiä, edellisessä tarkastuksessa, joten riskiä ei uskallettu ottaa et syntyy kotiin..)
No siellä olin sitten 14 jälkeen, ja tarkastuksessa olin auki 5cm ja kanavan reuna tunui mutta, ei juuri kanavaa..Siinä sit sen tutkimuksen jälkeen aloin vuotaa verta, ja laittoivat käyrille. Supistuksia alkoi tulla, ja olivat jo ihan mojovia, et siin sit kätilö tuumas että eiköhän se nyt tällä reissulla synny.
Saliin siirryin jotain klo 15, ja supistukset kovenivat, siinä sitten pyysin peräruiskeen, ja sen jälkeen supistukset edelleen kovenivat ja tihenivät..Puol neljän maissa olin jo sen verran kipee että alettiin puhuun puudutteista, Siinä sit ooteltiin lääkäriä, ja 16 jälkeen tuli laittaan kohdunkaulan puudutteen, ja kun se tehos hyvin supistuksiin ja klo. 16.20 puhkaistiin kalvot. Tuolloin olin auki 6-7 cm. Siin sit varrottiin. No 17 aikaan alkoi tulla ponnistamisen tarve, ja olinkin auki täysin, Siin sitten muutaman minuutin kuluttua alettiin ponnisteleen, ja kaikki tuntui suht kivuttomalta..Mut sitten kun alkoi pää tulla tosissaan hollille niin kipukin alkoi tuntua. Pään ollessa puoleksi ulkona, kipu oli niin kova että meitsi meinas kysyä et eiköhän peruuteta koko homma :D tuntui et ei uskaltanut ponnistaa, kun sattui, sit kun uskalsin niin pää syntyikin. Ja perään koko vauva klo 17.23. Apgar pisteet oli 9-9-9 ja Sain hänet heti rinnalle. Synnytyksestä jäi ihan hyvä mieli, eikä jäänyt pelkoja suuremmin. Tietäähän sen että se tuntuu, tuli silleen se kipu vaan puskista, kun esikoisen synnytyksessä oli epiduraali, niin en tuntenut kipua sen jälkeen ollenkaan. Nopeahan se tosiaan oli, ja ihan hyvä niin ( avautumisvaihe 2h 35min, ponnistus 18min ja jälkeiset 10min) Pieni eppari tehtiin, mut muuten suht kunnossa tuo alakerta on.
Tosiaan eilen tultiin kotiin, eli se normi 3 päivää oltiin sairaalassa. Imetys onnistuu hyvin, maito nousi kunnolla eilen. Mut lisä maitoa ei olla paljoa annettu, vaan ihan hienosti ollaan omalla pärjätty. Nyt vaan on nännit verillä, et saa nähdä pitääkö hieman pitää imetys taukoa :( jos alkaa kunnolla vuotaa..

Jaksuja kaikille :hug:
 

Yhteistyössä