<3 HEINÄMASUT Tammikuussa <3

nukkuminen myöskin täällä vaikeaa! Päivisin tuntuu olevan puhti ihan pois ja aivan rättiväsynyt ja voisi vaikka seisaalteen nukahtaa. illalla sitten kun pitäs nukkuun mennä ni pyörin ainaki sen parisen tuntia tuskasena ku uni ei tule. yöllä herään taas ja pyörin sen pitkän tovin ennenku nukahan ja sit herätyskello jo soiki, murr. kaiketi tämä kuuluu asiaan. oon kyllä miettiny, et liittyiskö liikunta tähän mitenkään. itellä nää pahoinvoinnit on ajanu mut iha sängyn ja sohvan pohjalle, et liikkumine on jääny vähäiseks. jos liikkuis päiväl paljon ni uni tulis nopeemmi ja paremmi.
mulla kans kauheita kiukunpuuskia ja jälkeenpäin oikei hävettää mitä on tullu sanottuu kenelleki. vatsaki on nyt pikkuhiljaa alkanu tulee tielle! huomasin sen kun kyykistelin lattialla ja etsiskelin jotaki ni piti oikei puuskuttaa ku maha otti niin kiinni :D en pysty enää normaalei farkkui laittaa jalkaa ku nii puristaa alavatsast et oikei sattuu, varsinki istuessa! painoa ei oo tullu yhtään vielä ni kaiketi se vauvamasu on eikä turvonnu masu joka puristaa :) täytynee vähän aikaa käyttää jotaki löysempiä housuja ennenku mammafarkut löytyy. oletteko ostaneet jo mammafarkkuja? mistä olette löytäneet ja mistä ne hyvät löytää :) en haluaisi mitään tätimallia kun vielä kovin nuori olen ni nuorekkaat farkut ois kivat :)
 
Elisa
Täällä yksi heinämaha lisää! Toista odottelen, esikoinen on nyt 1v3kk ja heinäkuun ensimmäistä veikkailivat tälle tulevalle eräpäiväksi. Tosin jos menee samaa kaavaa kun tuo edellinen, niin todellisempi syntymäpäivä tulee olemaan siinä puolessa välin heinäkuuta. No, 1.7. on merkattu papereihin, niin pidetään siitä nyt kiinni.
Helsingissä asustellaan ja Kättärille Haikaranpesään menen varmaan tätäkin pusaamaan, jäi hyvät kokemukset edellisestä kerrasta.
Hmm.. oliskos muuta.. en kauheen aktiivisesti varmaan kerkeä kirjottelemaan, mutta yritän käydä lukemassa mahdollisimman usein. Joten mulle riittää ihan tämä yleinen palsta, mutta ei mulla mitään kerhoakaan vastaan ole.

terkuin,
Elisa ja viikoista ei tietoa, oisko 15+jotain?
 
Kaikki ketkä tuntevat tarvitsevansa halia,niin tässä; :hug: :heart:
Mulla on ainakin koko ajan sellanen halipula... :saint:
(.) Meillä on menny hyvin,oireet on melkein kokonaan helpottanu,paitsi närästys(se vaan pahenee :( ) Ultra oli 23.12 ja kaikki oli niinku pitääkin. Oli ihana katsoa pöppiäistä kun hänellä oli sellainen vilkkaampi hetki juuri silloin. Kätilö ei vaan oikein tykännyt... :LOL:
 
joannah: Onko sulla viikkoja paljon? Mä nimittäin kuvittelin tuntevani toissa yönä kaks pientä potkua kun olin käymässä nukkumaan. Toiset sanoo, että ei voi muka tuntee vielä, mut toiset on sit kuitenkin tuntenu :D

Nannuz ja Jerkku 15+4
 
Huoh...Synttäreistä täälläkin selvitty, oli ihanaa juhlia koko viikonloppu mun pikkuisen 1v. synntäreitä..mutta oli se aikas raskasta, syödä ja juodakaan en oikein muistanut ja sitten illasta tuli jo pääkipeeksi ja huitelo-olo. Tuntui vaan ettei missääm vaiheessa kerinnyt kun vieraita koko ajan, no kun kello läheni 18 niin kahden panadolin ja tankkauksen jälkeen olo onneksi hieman helpotti..
Täällä myös hieman vaikeaa saada unta iltaisin vaikka nukuttaiskin, kaikki asiat pyörii vaan päässä ja sit tietty koittaa tunnustella ja ottaa kontaktia "Tinttiin". Miehän myös luulen tunteneeni liikkeitä tässä jonkun puolentoista viikon aikana..Tuota ukkelia odottaessa tunsin ensimmäiset liikkeet joskus 17 viikolla, joten hyvin voi olla että ne hennot pyrähdykset ja hipaisut on ollut vaavin aikaansaamia..ihanaa :heart:

Torstaina ois sitten neuvola ja pääsis taas kuunteleen josko nyt kuulis :heart: sykkeen. Lääkärihän ei ssanut kuulumaan silloin 11+ jotain viikolla ja eikä kyllä kovin kauaa hakenutkaan, mut ultrassahan ollaan jo 3:sti nähty :heart: jumputtavan..mut ois se ihanaa kun vihdoin kuulisikin sen.

Niin ja uusille tervetuloa ja onnea odotukseen :flower:

Eilen meillä kävi myös synttäreillä 2 viikon ikäinen tyttövauva, ja voi miten se oli pieni ja suloinen, ei millään malttais oottaa että sais oman pikkuisen :heart:

Niin ja tuosta kerhosta..niin kyllä mie ainakin käyn myös täällä kirjoittelemassa..
nyt pakko mennä, kun poitsu tahtoo leikkikaverin...

Piku ja Tintti 15+2
 
täällä podetaan ilmeisesti joko kamalaa raskauspahoinvointia tai oksennustautia :'( ei siis mikään pysy sisällä. ei edes muutama rusina. vettä uskaltaa juoda ehkä lasillisen hitaasti kerran tunnissa.
muuten kaikki ok. meinasin tänään siivota oikeen kunnolla, mut en sit pysty, aina näin käy mulle!!!

pääryskä ja papuska 13+5 ( kai)
 
nannuz

Viikkoja on 15+0. Eilen mäkin viel mietin et voiko niit jo tuntee... Mutta katsoin aikasempien raskauksien aikana kirjoittelemiani juttuja ja ekasta oon tuntenu liikettä alkaen rv 18. ja toisesta rv17. ja nyt mul alko rv 16.
 
Hei,
mä mietin tänä aamuna että olikohan liike, kun ei tuntunut vatsan möyrimiseltä eikä kipeelt, sellanen hento juttu vaan. No en menis vannomaan, mutta mistäs sitä tietää.

Päärynärouva: :hug: paranemisia!

voisin mäkin sinne kerhon puolelle tulla, mutta saa nyt sitten nähdä kuinka paljon tulee molempiin kirjoiteltua. Toivon edelleen että tää pahoinvinti loppuis jo kokonaan vaikka ilmeneekin enää satunnaisina oksennuksina. Muuten olo on mitä mainioin. Ja mä kyllä saan nukuttuakin öisin hyvin, ei mitään ongelmaa. Itseasiassa tuntuu että voisin nukkua vaikka yötä päivää vaikka ei edes sinänsä väsytä :D

Ja kolmivuorolaisista oli puhetta täällä. Mäkin olen :wave: Tosin heittelen keikkaa sillon kun mulle sopii niin olen kyllä jo päättänyt että öitä en enää tee...herranen aika kun yhden yön tein niin viikon oli rytmi sekasin..

Kukkaiskeiju 14+0
 
:wave: hepulit hei kaikille taas

uusia vielä tervetuloa pinoon =)

kerhoja ootte perustanu no tjaa katsotaan saatan jossain vaiheessa innostua mutta kuten varmaan ootte huomannu niin en tännekkään niin aktiivisesti kirjottele saattaa olla pitkiäkin taukoja :ashamed:
mut katsellaan ircci ei oo koskaan mulle oikeen auennu ehkä johtuen siitä et olen tosi arka tän netin suhteen tää on eka palsta mis edes olen kirjotellu näin pitkään samalla nimimerkillä niin ja sitten se et munsta ei oo kuvia ei koneella ei kamerassa mä oon kamera kammonen :kieh:

liikkeistä minäkin olen ollu tuntevani hentoisia sellaisia ilamkuplia niinkuin pillillä joku puhaltais :eek: ja hiukan hämilläni olen et joko nyt?!?!?!?
Esikoisesta tunsin varmasti viikolla 20 silloin oli kyllä istukka edessä ja oli muutenkin laiska kaveri liikuskelemaan siellä ja nyt on istukka takaseinässä tietty silleen erilaista kun tietää mitä/millaista odottaa

no ei tähän nyt mitään ihmeellistä sen enempää jään pohtimaan tota kerho asiaa

witchi & nökkönen 15+1
 
Kyllä mäkin edelleen yritän tänne palstalle kirjoitella, mutta mitään en mene lupailemaan. :whistle: Kun niin se palstan puolelle kirjoittelu jäi aiemminkin... :ashamed: Parhaani teen! :saint: Varmaan se minunkin aktiivisuus riippuu siitä, kuinka aktiivisia ihmiset kumpaisellakin puolella ovat.

Täällä nukkuminen kyllä onnistuu. Tosin tuon tytön yöelämöinnit tahtoo sitä välillä sekoittaa ja pahempien itkuhuutosessioiden jälkeen saattaa välillä olla vaikea nukahtaa taas. Tai sitten alkaa jo nälkä vaivata, tulee huono olo, pitää syödä, närästää jne jne. Mutta yleensä tämä koisii hyvin. Ja koputtaa puuta. ;)

Mäkin muutamia kertoja olen epäillyt liikkeitä tuntevani, mutta tiedä sitten... Voihan ne niitä ollakin, sellaisia höyhenen hentoja. =) Yhtään en muista millä viikoilla aloin esikosta mitään tuntemaan, en ainakaan näin aikaisin.

Tyttö päikyillä ja äiskän vapaahetki. Iltapäiväkahvit porisemaan, kun kerta tuntuu maistuvan. :wave:

- mussu & monni 14+0 (3 yötä ja pääsee kuuntelemaan sydänääniä... :heart: )
 
Lisää masunkasvattajia ilmoittautuu :D Odottelen neljättä lasta meidän perheeseen ja laskettuaika olisi 25.7. menkoista laskettuna, mutta perjantaina ensinmäisessä ultrassa katsottiin raskauden olevan kolme päivää pitemmällä. La ei kuitenkaan neuvolakorttiin muutettu, joten mennään nyt tuon vanhemman määrityksen mukaan.

Olo on koko alkuraskauden ollut huolestuttavankin hyvä. Ei pahoinvointia, väsymystä tai mitään muutakaan, johon olen aikaisemmissa raskauksissa saanut tottua. Sydänäänet kuulin eka kerran rv 10 ja se jo vähän helpotti oloa, mutta nyt vasta ultran jälkeen on ollut vähän varmempi olo siitä, että ehkä tuolla masussa onkin kaikki hyvin. Pitäisi osata nauttia tästä hyvästä olosta, mutta miten se huoli aina nakertaa mieltä :headwall:

Zira 12+1
 
Tervetuloa kaikki uudet :flower:

:hug: kaikille haleja kaipaaville ! Ja paranemisia kipeille !

Mulla on ollut uniongelmia alkuraskaudessa monen monta viikkoa, mutta nyt olen ainakin viikon saanut taas vain nukkua ( mitä nyt noi lapsukaiset herättelee joka yö enemmän tai vähemmän ).
Kiukunpuuskia myös esiintyy :ashamed: edellisissä raskauksissa olen ollut muuten herkempi liikuttumaan jne. mutta nyt olen herkistynyt kiukuttelemaan :saint:

Nyt häivyn lukemaan kerhojen kuulumiset
:wave:

-MiNiA-
 
Morjens ja mukava että joukkomme kasvaa, tervetuloa uudet ja onnea raskauteen :flower:

Hyviä vointeja toivottelen kaikille, etenkin päärynärouvalle - toivottavasti pahoinvointi helpottaa oli se sitten tautia tai tähän raskauteen liittyvää =)

Tänään kävin neuvolassa, sykkeet vaavilla 140-145 ja kovasti tuntui kaveri potkiutuvan =) Sain kuitenkin heti huomiseksi lääkäriajan johtuen näistä alhaisista paineista sekä ihottumasta joka on aika pahana, kämmenetkin ihan haavoilla ja auki :/ Kotimittauksilla paineet olleet sen 95-85/ 50-40 , tänään olivat 100/60, sen verran vissiin jännitti että nousivat vähän :)
Huimaa vaan niin huisisti että kai tähän jotain pitää keksiä - mies lähti hakemaan salmiakkia nyt ensiavuksi :D Paino onneksi ei ihan kauheesti ollu noussut, vaikka luulin että olisi - tähän mennessä tullut 3,5 kg lähtöpainosta. Onhan tuota tosin jo ihan riittävästi tullut.

Unihiekkaa uniongelmaisille heitellen ja mukavaa illanjatkoa toivoen
katta2 ja mörö 15+5
 
SusSoo
Katta :wave: hyvä että pääset lääkärille noista paineista. Minä viime raskaudessa sinnittelin loppuun asti alhaisissa lukemissa. Neuvolassa naurettiin vaan ja sanottiin, että parempi että ne on alhaalla kuin ylhäällä. Eli meidän neuvolasta ei saanut minkäänlaista apua :( Siellä on nyt täti siirtynyt eläkkeelle, joten siellä voi puhaltaa nyt uudet tuulet. Toivottavasti saat apua myös ihottumaasi.

Ziralle tervetulotoivotukset!

(.) Mulla on edelleen epätoivon tunne. Pelkään, että kaikki ei ole hyvin. Oireet on hävinneet tässä parin päivän aikana oikeastaan kokonaan :eek: Koskaan ei ole ollu mun kohdalla hyvä merkki. Huomenna neuvolaan, joten toivottavasti saavat sykkeen kuuluviin. Pelottaa vaan kamalasti :/

t. Sussoo ja Suloinen 14+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja SusSoo:
Alkuperäinen kirjoittaja mymmyryy:
sussoo :hug: :hug: tännekin.
:D Mä häiriköin vähän joka puoella kun ei ole päikkäreitäkään tarvinnu nukkua. Joo-o, kyllä tämä tästä. Huomenna tuska helpottaa suuntaan tai toiseen :|
Mulla on keskiviikkona tuomiopäivä :xmas: .
Peukkuja peukkuja. Mulla on hirvee hedari just nyt. Odotan esikkoa saapuvaksi kotiin, että pääsis nukkumaan |O
 
Hei kaikille :wave:

Täällä kans alhaiset paineet 90/50, salmiakkia olen yrittänyt popsia pahimpaan hätään.

Onko kukaan keksinyt mitään hyvää niksiä ummetuksen helpottamiseen? Mitä kannattaisi syödä ja mitä ei? Leipä aiheuttaa niin kovaa närästystä että on täysin poissuljettu. :/ Närästää ja ummettaa koko ajan .. muutoin ois niin hyvä olla :)

Tänään käytiin np-ultrassa. Kokoa pienokaisella 53mm ja niskaturvotus 1mm eli normaalilukemissa mennään. Hirveästi jännitti tuo ultra, onneksi on ohi ja kaikki oli ok.

Talviyö ja 11+6 pienokainen
 
Talviyö, tota ummetusta on nyt alkanut oleen mullakin, todella inhottavaa kun ei koskaan muuten ole siitä joutunut kärsimään!
Mä pystyn kyllä syömään kaikkea, tässä raskaudessa on nyt mennyt ennätysmäärä ruisleipää, kurkkua ja porkkanaa, vettäkin yritän juoda "joka välissä", vaan ei ole kyllä helpottanut..
Ja kun kovin voimalla en uskalla yrittää pinnistellä.. :whistle: :x
No, kaippa sekin helpottaa, luumuja oon myös liotellut siinä toivossa että luistais taas. :D

Uusia on taas ilmaantunut, tervetuloa joukkoon kasvavaan! :wave:

-illuusia&Tiitsukka-
 
Rentouttava viikonloppu mökillä takana ja nyt ei oikein tule uni.. paljon oli juttuja tullu ja toi kerho kuulostaa tosi mielenkiintoiselle.

Talviyö Mä syön välillä kauraleseitä jugurtin seassa aamuisin ja niinä päivinä tuntuu et ruuansulatus toimii erinomaisesti, vaikkei mulla ole varsinaisesti ummetusta ollutkaan. Hedelmiä menee koko ajan pitkin päivää liekö niistäkin apua..

Mä olen joskus tuntevinani sydämen lyöntejä masusta, mutta mahtaako olla sikiöstä peräisin vai oma syke?
Maha on alkanut kasvamaan huimaa vauhtia ja vain äitiyshousut tuntuvat enää sopivan.
Unet on ollu jotenkin ahdistavia viimeaikoina, lähes painajaismaisia.

Siinä pikaiset kuulumiset, jaksamisia kaikille

13+3
 
Pitänee kokeilla leseitä ja luumuja :)

Terppa78 Myös mulla on unet olleet ihan painajaismaisia viimeiset kaksi viikkoa. Mut on kahden viikon aikana unissa ammuttukin jo 4 kertaa. Unissa usein joku ajaa takaa (yleensä aseen kanssa) ja meno on ollut yhtä villiä kuin jossain toimintatrillereissä. :eek: En ole tällaisia unia normaalisti nähnyt.
 

Yhteistyössä