<3 HEINÄMASUT Tammikuussa <3

annora hauskat lekurit teilläpäin :D

jousku :hug: ja jaksamista !

witchi :hug:

sussoolle ja mymmyryylle myös :hug: lähestyvien ikävien muistojen johdosta...

äiti-kengu saako udella oliko sulla useinkin niitä vuotoja esikoisen aikaan - ja tutkittiinko mistä johtui ?


Mitähän mievaalle kuuluu :/ ?


Uusille tervetuloa :flower:

-MiNiA-
 
Witchi: :hug: toivottavasti oot saanut mielenrauhan itelles.
Annora: Olipas lääkärillä letkautus.
MiNia: Pistin sulle yv:tä
Äh ajatus harhailee nyt tosi pahasti väsymys painaa päälle ja huomenna aikainen herätys,kun tarvii mennä jännään meneekö linkkoja.
Yritän palata ajatukset järkevämpänä huomenna kommentoimaan lisää.
Kaikille tasapuolisesti mukavaa odotusta :heart:
 
Annora lla tosiaan huvittavat lääkärit. :LOL:

Nyt omaa napaa, vihdoinkin jotain "oikeaa" kerrottavaa..
Ultrassa siis tänään kävin ja voi että miltä tuntui nähdä oma pieni myttyni heiluttelemassa käsiään ja jalkojaan, laiskasti tosin täälläkin, mutta kaikki silti kunnossa. :heart:
Turvotus oli 1,3 ja viikoilla mennään kuulemma nyt 12+6(itte olin laskenu 12+3) mut LA ei silti muuttunut.

Äitiyspakkauksesta ollut teillä puhetta, ja mie olen kyllä ajatellut sen ottavani. Kaikki muu pitää kumminkin ostaa, eikä se ÄP taida raha summana kovin suuri olla.

Nyt vielä vähän iltapalaa ottamaan ja miestä kotiin odottamaan.

Tinnaa&Mytty 12+6

:heart:
 
Kivoja kuulumisia taas muutamilla, hieno hienoa!! :)

Mulle iski vähän "paniikki", äitini oli tehnyt uunijuustoa ja mä suorastaan rakastan sitä ja otin annoksen.. tajusin sitten että sehän ei ole pastöroidusta maidosta tehtyä, kääääkk!!
Mutta, kun uunissahan se pitkään kypsyy niin onkohan se kuitenkin ihan ok syödä? :/
Mistään muista jutuista en oo juuri päätäni vaivannut mut tämä jäi nyt mietityttämään..
Jos joku osaa tuohon jotain sanoa niin kiva!!
Tähän hätään nyt ei muuta tule mieleen, pyörii mielessä tuo.
 
Perjantaita! :wave: Taas viikonloppu edessä. Mitenköhän sitä ensiviikosta eteenpäin osaa edes olla, kun nämä jatkuvat pyhät loppuu, enää vain normiviikonloppuja... :D

Hienoa kun ollaan uusia odottelijoita saatu joukkoomme! Tervetuloa kaikki! =)

Vaavitar: Älä suotta ole kade tästä mahasta. Vaikka onhan se kiva mahailla tämän etupainon kanssa, niin ehdit sinäkin vielä! :D ;) Tuo kun nyt on tuommosta turvotusta lähinnä, istuessa hieno "vauvamasu" muuttuu muodoltaan enemmän makkaroiksi. :|

Skorppan: Hoitolaukkujen hintoja kyselit. Mä en oikeita hoitolaukkuja ole katsellut, joten hinnoista en tiedä. Varmasti ovat peruslaukkuja näppärämpiä kaikkine tarvittavine taskuineen yms. Mutta vinkkinä itse tilasin Vauva-lehden ja silloin lehdellä oli tilauslahjana sellanen tummanruskea hoitolaukku. Kangas ei ole mitään kovinkaan vedenkestävää jne, mutta hyvin on vaunujen mukana kulkenut ja tyytyväinen olen. Ihan vaan tuli mieleen, toisenlaisena vaihtoehtona... :)

Ilmoittauduttiin eilen tytön kanssa perhejumppaan. Pakko pakottaa omaa ahteria edes jotenkin liikkeelle, kun ei enää sentään suurinta osaa päivästä ole etomista! Mä olen täysin sohvaperunoitunut näiden olotilojeni kanssa! :ashamed: Tuo jumppa kuitenkin on varmaan melko kevyttä ja sopivaa touhua meille molemmille, mössykälle ja mahakkaalle. :) Ja muuten kävelylenkkikuuri ainakin saatava taas päälle, ei tästä mitään tällälailla tule, loppuraskaudesta olo menee vaan ihan liian vaikeaksi! Juuri yksi kaveri varoitteli, että hänellä oli toisen lapsen odotuksen kanssa käynyt juuri niin: alun pahoinvoinneissa liikkuminen täysin jäänyt ja loppuraskaudesta ei sitten kyennytkään edes koiraa kunnolla ulkoiluttamaan... Kärjistettyähän tuo on, mutta silti...

Toissapäivänä halasin ensimmäistä kertaa posliinia! :x Hirveistä etomisista huolimatta en siis kertaakaan aiemmin ole vielä tuohon joutunut. Oli kyllä täysin itseaiheutettua: tuli ehkä hieman liikaa karkkia syötyä, makea kun muutenkin on aika heikosti raskausaikana maistunut. :ashamed: Viisas kroppa osaa kyllä näemmä varoittaa moisista "tuhmuuksista"... :whistle:

Nyt suihkuun, tyttö ylös ja asioita hoitamaan. Virasto-turnee edessä :| , välissä jos mammalaan joutaisi.

:wave:

mussu & monni 13+4
 
Tinnaa onnea iloisista ultrakuulumisista! :flower:

illuusia aivan varmaa tietoa minulla ei asiasta ole, mutta uskoisin että uunijuustoa saa syödä sillä sehän kypsytetään uunissa. Jostain olen kuullut, että tuorejuustoakin saisi uunissa kuumennettuna syödä...

Kerkesinkin jo iloita pahan olon kaikkonneen...tänä aamuna kahvi etoi ja koko ajan nousee kurkkuun aamiainen. Toistaiseksi pysynyt kuitenkin vielä sisällä. |O

Eilen katselimme miehen kanssa ä-pakkausta kelan sivuilta ja päädyimme sen ottamaan. Sehän oli oikeasti ihan fiksun näköinen ja vaatteet sellaisia joita tulisi käytettyäkin. Esikoisen aikaan pakkaus oli ihan järkyttävä minun makuun: violetti haalari, kissakuvioinen oloasu ja kaikkkein paras violetti potkari, jossa vaaleita sydämiä. Tytölle olisi mennytkin, mutta pojalle en voinut kuvitellakaan. Ilo siitä pakkauksesta oli lähinnä siinä hetkessä kun sai ensimmäistä kertaa hypistellä pikkuvaatteita. :heart:

12+4
 
Illuusia pastöroimattomasta maidosta tehtyjä tuotteita voi huoletta syödä, jos ne on kuumennettu läpi vähintään 70 asteeseen. =) Eli kaikki tuorejuustotkin jne. tosiaan ovat sallittuja ruuanlaitossa, kunhan kypsentää ne.

Olikos ne SusSoo ja katta joilla oli alhaisen verenpaineen kanssa ongelmia? Täällä yksi kohtalotoveri, ja voi että on rasittavaa. 98/48 on alimmat mitatut arvot, mutta uskon että monesti ovat vielä alempana. Mä en jaksa oikein edes mennä portaita mimmi sylissä, ja mulla on sentään hyvä kunto. :/

Kissansilmä senkin! Sait siis kuulla arvion sukupuolesta, etkä meinaa meille kertoa? Johan tässä tikahtuu uteliaisuuteen.

pinkeärouva sulla on kiva nikki, joka sopii ainakin kohta hyvin tilanteeseen. :D Meillä on muuten kans 09/07 syntynyt tyttö.

Teen kohta päivitykset.... MUOKS, tehty.

Cassy rv 15+2
 
Illuusia: Joo. älä huoli, on kyllä kuumennettu niin hyvin että voit syödä!

).( Vielä olen oksentanut, mutta kyllä se alkaa selvästi jo helpottamaan kuitenkin. Mä mietin totaäippäpakkausta kun varmaan niitä 2008 vuoden omia on vielä jäljellä joskus maaliskuussa...aika usein ollut ainakin. Niin voitais saada se jos haettas heti kun mahis, mut jos odottelis jonkun aikaa niin vois saada sen 2009 vuoden oman. Tosin en oo nähny siitä vielä kuvaa että kumpi olis kivempi... :D
 
:wave: terve taas kaikille ja suuret kiitokset haleista

täällä tilanne rauhoittunut oli se mies kerenny unohtamaan et omiakin hiuksiani värjäilin esikoisen odotusaikana :LOL: kyse olikin kuulema siitä kun vaalennusaineista kyse ja blaa bllaa no aniwei tämä asia taas välillä selvitetty seuravaa möläytystä odotellessa :kieh:

illuusia minä syön jopa tuorejuustoakin ilman kuumentamista tosin vain silloin kun se on juuri avattu ja maltillisesti eli kotiin en edes niitä osta mutta vieraissa kyllä jos on tarjolla ja aurajuustoa se on mun järjetön herkku ja sitä tekeekin tosi paljon nyt mieli mutta en viitsi ostaa kun sitä ei syö kukaan muu kuin minä :p

äp-pakkauksesta vielä sen verran et niitä vuoden 2008 pakkauksiahan jaetaan niin kauan kuin riittää ja sitten siirrytään uuteen. eli jos haluaisi sen uuden niin kantsii jättää se hakemuksen tekeminen sit melkosen viime tippaan eihän sekään tietty mitään varmista mutta yritys aina hyvä :LOL:

oma napaan ei mitään uutta hiukan vaan mietityttää kun on tullut tuota lakritsia syöty periaatteessa aika paljonkin mutta ei nyt mitään pussitolkulla ja onhan mulla tuo mies tossa aina avittamassa sen tyhjentämisessä, mutta kun sitä tekee tosiaan mieli ja salmiakkia (yleensä en voi sietää salmiakkia) mutta sitä yritän hiukan välttää kun mulla kuitenkin noi paineet on siinä rajalla etteivät nousisi liikaa.

witchi & nökkönen 14+5
 
Onnea ultrakuulumisista ja kiitos MiNia :hug: sekä jaksamista muille lomautuksen "uhreille"!

Nopee kysymys.. Onko kellään kotidoppleria eikä saa sydänääniä kuulumaan? :/
Oma pulssi vaan jyskyttää viuh viuh.. surkeeta. Mielenrauhan takia ton ostin, ku oli niitä vuotoa, mut eipä oo mitään apua tostakaan. Kuitenki jo rv 13+3..
 
Onkos sitä vuoden 2009 pakkausta vielä julkaistu missään? Eikös tuo KELAn sivuilla oleva ollu viime vuoden paketti?

Multa putos kivi sydämmeltä eilen, ku soittelin KELAan ja kyselin lomautuksen vaikutuksista äippärahaan ja ei kuulemma oteta huomioon..huh.. itse kuulun siis myös lomautettujen joukkoon tällä hetkellä.
 
Jousku täällä kans olen kotidoppleriin hermoni menettänyt... sain sen lainaan siskoltani jo pariviikkoa sitten, tänään aamulla taas kaivoin sen kaapista, jonne sen viimeksi pakkasin, aikomuksena palauttaa koko kapistus.. eikä mitään vieläkään kuulu.. olen aika hoikka mahan seudulta, siis olin..ennen tätä ihanaa turvotusmasua :) mutta ei siltikään. Oma syke kuuluu mitä erilaisemmilla eri äänillä lähes jokapuolelta, olen koittanut istuen, maaten, jalat suorassa, jalat koukussa, kyljellään, jalat lattialla jne. mutta ei.. ei mitään niin nopeeta ääntä,mitä vauvelilla pitäis olla. Aivan sairaasti pelottaa tiistain np-ultra, että löytyykö sieltä ultrallakaan mitään.

Witchi täällä kans salmiakki ja lakritsihimoinen ilmoittautuu.. nytkin juuri oli ihan pakko avata lakumix-pussi.. salmiakki auttoi pahimpiin ällötyskohtauksiin parhaiten!

verenpaineesta täällä on ollut keskustelua, mulla on hoikasta kropasta ja liikkumisesta huolimatta todettu jo nelisen vuotta sitten verenpainetauti, johon säännöllinen beetasalpaajalääkitys. Nyt olen kyllä todella pienentänyt annosta ja joinain päivinä ollut vallan ilman, kun päästä heittää ja neuvolassakin oli silloin ennen joulua 116/50 paineet.. silloinkin olin ottanut vaan puolikkaan puolikkaan tablettia (norm. puolikas päivässä) Täytyypi tuolla tiistain lääkärikäynnillä keskustella asiasta, että mitä sen kans tekee. Onko kellään muulla täällä lääkitystä verenpaineeseen? ja jos on, niin onko sitä nyt raskauden tai aikaisempien raskauksien aikana muuteltu?

Olo on aika normaali, onkohan se epänormaalia.. väsyttää kyllä aikatavalla. Kaupassa kierrän edelleen kaukaa kaikki liha-hyllyt, ajatuskin kunnon pihvista ällöttää, aikaisemmin suurinta herkkuani oli pihvit.. Nyt viikonlopunviettoon, jos jollain keinolla sais ajatukset pois pyörimästä siitä tiistain ultrasta...


Tinnaalle ja muille ultrassa lähipäivinä käyneille paljon onnitteluja hyvistä ultrakulumisista :heart:

:wave: Murmelin ja Pikkumurmeli 11+5
 
Neuvolassa käyty ja onneksi ne ketoaineet eivät olleet pissassa koholla, eli en joutunut tippaan ;) . Paino oli laskenut 360g viikkoa kohden, mutta se ei vissiin vielä niin kovin hälyyttävää ole. B-vitamiinia terkkari vaan antoi ohjeeksi ottaa, jos auttas tuohon pahoinvointiin.

:heart: -äänet kuunneltiin nyt ekan kerran ja ihanasti jumpsutti siellä pieni sydän ja kova mellastus hänellä oli muutenkin siellä masussa käynnissä. Helpotti kovasti tuo äänten kuuleminen ja nyt on taas rauhallinen mieli ehkä vähän aikaa. Tiistaina näkeekin sitten vaavin ultrassa.

Tuosta kotidopplerista. Itselläni ei kokemusta, mutta olen kuullut, että voi vaan aiheuttaa turhaa huolta, kun ei helposti kuulu nuo äänet varsinkaan aikaisemmilla viikoilla. Siksipä en tuota ole ajatellutkaan hankkia, koska olen muutenkin hirveä panikoija ja hysterisoin kaikesta... :ashamed:

Nyt lähdemme viikonlopuksi reissuun mummolaan, ihanaa, saa nukkua koko automatkan (200km)! :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Pikkumuksis rv 11+5
 
Heipat =) ja onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille!

:hug: kaikille lomauttettujen joukkoon joutuneille ja jaksamista.

Annora: on varmasti ollut aika hassu tilanne - voi kauhistus sentään :D

Cassy Kyllä vaan, paineet on aika alhaisia (alimmillaan 88/40 ja ylimmillään 110/60) ja tosiaan tuo huimaus on ollut minulla aika suurta tähän mennessä, olo on hirveän hutera ja hömelö - välillä pelottaakin kuopusta kannella kun tosiaan voi kaatua millon vaan, aamut on minulla pahimpia. Muistankin kun eka raskaudessa terkka määräsi että syö paljon salmiakkia ja suolakurkkuja niin olo paranee - no salmiakkia vedinkin sitten useamman pussin päivässä mutta tais vaikuttaa enemmän vatsan toimintaan kun paineisiin :LOL: Yleensä mulla on sitten loppuraskaudessa noussut yläpaine tuonne 100 hujakoille.

Täällä olo aika lailla normaali, väsymystä ilmassa hieman - tosin johtuu kuopuksen yövalvomisesta kun ensimmäisiä hampaita tekee. Massu vaan kasvaa ja ihan pelottaa että paljonkohan painoa on tullut :/ neuvola maanantaina niin sittenpähän tuon näkee.. jokohan sf-mittaa ottavat , multa ainakin varmaan aika suuren mitan sais jo :D

Pitäis mennä leipomaan viikonloppua varten, juhlitaan miehen synttäreitä =)

Eipä muuta tällä kertaa, hyvät voinnit itse kullekin! :wave:

katta2 ja mörö 15+2
 
Eipä tää mu pää viisaammaksi ole tullut.Työpäivä linkkalla kulkemisen vuoksi tuli pitemmäksi.Väsyttää aivan kaameesti.
Ultrakuulumisia hyviä sellaisia hyvä juttu =)
Lomautuksen uhan alla/lomautetuille :hug:
Nyt juon kupin kuumaa jotta sais oloonsa paremmaksi.
Mukavaa viikonloppua kaikille =)
äiti-kengu ja pikku-kengu 14+5
 
Kiitos teille vastauksista, niin mäkin sen järkeilin että en nyt suurempaa haittaa tehnyt vaikka sitä juustoa söin, hyvinhän se tosiaan oli kypsennetty. :)

Olettekos muuten kaikki muut jo kertoneet töissä?
Mä en tiedä miten en vain ole saanut sanottua, olin varma että joululoman jälkeen olisi työkaverit huomanneet mutta eipä ole kukaan mitään sanonut, eivät varmaan kehtaa.. :whistle:
No, ens vkolla aion kertoa, on sitten sekin hoidettu. :D

Murmelin, mulla on ns. sukurasitteena verenpainetautia ja tosiaan nyt on ollut neuvolassa ja lääkärissä paineet aikamoisia, mutta kotiseurannassa paineet ovat olleet kuitenkin ihan ok, eli ilmeisesti mulla on jonkin verran kyllä jännityksestäkin johtuvaa.
Mut, jos alkavat nousta kotiseurannassakin niin lääkitys on sitten munkin kohdalla mahdollinen.
Ja witchi, lakua se tekis munkin mieli, ainoa makea herkku jota tosiaan himoitsen, mutten juuri uskalla sitä syödä etteivät paineet pomppaa..

Nyt kun on taas töissä ollut niin aikamoisen väsynyt sitä on iltaisin ollut ja mahakin tuntuu pinkeältä ja välillä pieniä vihlomisia, oon nyt jumppaillut ja työmatkaT mulla menee kävellen+ työ on jonkun verran fyysistä, niin saa tota liikuntapuoltakin nyt kuntoon!
Liikkeitä tuntuu välillä jo "kovastikin", alkaa konkretisoitua taas lisää tämä odotus.
:heart:
Jopas tuli taas sepustukset.. Oikein hyvää viikonloppua kaikille!!!

-i&t-
 
mäkin menin tuohon irc-gallerian pinoon. Katsotaan tuleeko muita...

Joo, ei noilla kotidopplereilla ehkä kauhean aikasilla viikoilla kannata vielä välttämättä etsiä niitä ääniä, just ettei huolestu jos ei löydy. Me ei edes neuvolassa kuunnella kun mielellään vasta 12 viikon jälkeen ja ennen sitä jos yritetään niin kerrotaankin että ei välttämättä vielä kuulu ettei huolestu. Ja välillä on hankala löytää edes tuon 12 viikon jälkeenkään, eli ei kannata kotona siitä huolestua jos ei löydä. Se alue mistä kuuluu on kuitenkin niin pieni vielä ja vauvalla paljon tilaa liikkua, että voi olla aika haastavaa. Mä meinasin kans kotidoppleria, mutta totesin että käyn sen verran kuitenkin töissä keikalla että saan kyllä siellä kuunnella jos haluan.

).( Vielä tänään opparia väännetään. Ulkona on ihana ilma! Ja radiosta alko soimaan Eija Kantolan "käärmetanssi", mulle tulee siitä aina ihania muistoja, se nimittäin alko soimaan autoradiossa viime kesänä kun tultiin vastavihittyinä kirkosta ja lähdettiin ajelulle! Eli voiko päivä ihanampi tänään olla? Ihanaa lauantaita kaikille!
 
Nuo lomautukset ja irtisanomiset kyllä pelottaa itse kutakin. Voimia kaikille kenellä ne ovat todellakin konkretisoitumassa! :hug: Meillä vielä toistaiseksi tilanne näyttää vakaalta ja hyvältä, mutta kun itse tässä hoitovapaalla olen ja mies käytännössä leivän tällähetkellä pöytään tuo, niin kyllähän noiden uutisointien keskellä kovin pistää miettimään... Uutisissa kun vain taantumasta yms puhutaan, mörkö. :/

Mutta pikaseen piti vain tulla tuota irc-galleriaa tulla sivuamaan. :) Itse en moiseen ole innostunut ja enpä taida jaksaa enää alkaa siihen perehtymään. Paremmin päästäisiin toki nimimerkkejen taakse tutustumaan, jos perustettaisiin kerho tänne Kaksplussan sivuille. Siellä voisi salasanojen takana rauhassa jutustella, laitella kuvia, tehdä omia keskuteluketjuja kerhon jäsenille eri aiheista jne, ilman uteliaita taustailijoita. Tuon esikon syntymän jälkeen perustettiin kerho sen kuukauden masunkasvattelijoille ja kyllä jutut ja kuulumiset siellä salasanojen takana sitten avautuivatkin paljon paremmin. Yhä tulee sinne rustailtua. =) Että jos ketään kiinnostaa? Tai otetaan asia uudelleen puheeksi myöhemmin? Tai annetaan olla näin? :D Kunhan tuli mieleen. ;)

Oltiin reippailulla ja samalla kyläreissulla ja nyt ramasee mukavasti. Sänkyyn pötköttelemään ja selailemaan uutta Vauva-lehteä. :wave:

mussu & monni 13+5
 
DJ Mussukka:edellisestä odotuksesta perustettiin msn yhteisön puolelle suljettu yhteisö.Meitä on siellä 10 naikkosta edelleen.se vaan lopetetaan,joten siirrymme muualle turisemaan.
Kannatan suljettua yhteisöä meille.Olen siis mukana.Tuolla ircissä en ole koskaan ollut,että se on vieras paikka mulle.Niin ja taidan olla sinne liian vanha :D
Mielelläni en siis tänne yleiselle kirjoittelekkaan,kun edellisessä odotuksessa sain kakkaa niskaani,kun olin liian empaattinen ja sympaattinen muille :/
henkireikä tää kirjoittelu on,kun irl elämässä ei vastaavassa tilanteessa olioita ole.Valitettavasti mun juttuni on napani ympärillä pitkälti =)
Kaupassa käytiin rattailla tänään,joten tuli ulkoiltua.
Saakohan muuten hiihtää odotus aikana?Onko kellään tietoo.
Jaahas pikkuset kaipaa äitin huomioon.
lauantain jatkeita kaikille :wave:
 
No mä mietin, että jos kerrankin olisin niin aktiivinen, että suostuisin perustajaksi. B) :D Itse kun menin asiaa ehdottamaankin. Hyvinkin aktiivisesti kuitenkin pyörin täällä sivustolla, joten onnistuisi. Muutenhan siellä sitten ihan kaikki yhtälailla voi niitä keskuteluja availla jne, pelkästään kerhon luomiseen, jäsenten hyväksyntään ja jonkinasteiseen päivitykseen tarvitaan perustajaa. Jos elämäntilanteisiin tulee suurempia muutoksia ja aika häviää hyppysistä, niin sitten voidaan miettiä päivittäjää uudelleen. Perin rohkeaa minulta. :LOL: :ashamed: :whistle:
...Onkohan mulla raittiinilman myrkytys, kun tämmösiä lupailen... :$ ;) :whistle:
 

Yhteistyössä