<3 HEINÄMASUT Tammikuussa <3

mä oon niin laiska kirjottamaan..joka päivä oon käynyt kyllä kaikki uudet jutut lukemassa!

omaa napaa..neuvolassa kävin perjantaina,ja kaikki oli oikein hyvin!paino tosin itsellä tippunut 6kiloo,mutta se tippui edellisessä raskaudessakin yhteensä 16kg ja ilman tätä oksentelua..täällä siis edelleen huonoa oloa joka sais jo piakkoin loppua!!

maha kasvanut ihan hirmusesti vaikka paino onkin tippunut,saas nähdä minkä kokonen vauveli täältä tällä kertaa tulee..neuvolatäti sanoikin että kohtu on jo aikas isona..

uusiakin oli tullut mukaan,tervetuloa kaikille :heart:

ja onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille jotka siellä oli käyneet!
meillä olisi toinen ultra sitten ens viikon keskiviikkona,jänskättää,mut eikähän siellä kaikki hyvin ole.

niin ja äp oli puhetta ollut myös,meille ei sitä oteta!kahdelle ekalle se otettiin ja melkein kaikki vaatteet jäi käyttämättä,oon aatellut sen koota itse nyt mieleisistä vaatteista :)

oltiin äskön luistelemassa,ihanan raikas ilma ulkona..
mutta eipäs täs muuta,nyt koitan mennä hieman syömään!

niin ja kerhoon olen minäkin valmis tulemaan,se oliskin kiva idea!

babjuska+pömppis 12+5
 
Kaikki käy :) Minä lähinnä toivoin vaan että jotenkin jos joku haluaa olisi kiva löytää kasvot joiden kanssa keskustelee :) Ja itsekun olen gallerian käyttäjä ja myös aktiivi irkkaaja niin tuo kalleria vaan tuntu mukavalle ajatukselle löytää kasvoja.
Kerho kuulostaa hyvälle! :heart: aim in!
 
Noni, nymmää sen väsäsin. Ikinä en siis ole noiden kehojen ylläpitoa tehnyt, joten opettelen tässä vähän itsekin. Kaksplussan etusivulta löytyy linkki "Kerhot". Siellä meidän kerho sitten tällähetkellä komeileekin listan yläpäässä: Heinämasut 2009. :) MUTTA, yritin tehdä niin, että kerhoon voi hakea ja hakemuksen täytettyä + mun hyväksyttyä sen saatte multa salasanan sinne. Eipä tuo vaan äsken pelittänyt, kun yritin itse siihen hakemukseen päästä (ilman että olin itse sisäänkirjautuneena). Toimiiko teillä?? Tai muistaako joku muu kerhoilija, että annettiinko ensin jostain syystä salasana, sitten haettiin jäsenyyttä vasta jne?? Tuntuisi kyllä sekavalta järjestykseltä... :whistle: Noooh, eiköhän tämä tästä lähde pelittämään pikkuhiljaa. =)

Meidän piti tänään mennä illasta vielä kyläilyille koko perheellä, mutta mulla nousi vähän lämpöä ja muutenkin on ollut todella epävakaa olo. Toivottavasti ei nyt kipeäksi tosissaan tulisi. :/ Sohvan pohjilla on siedettävä olla. :snotty:
 
PÄIVITYS: Kysyin ukolta apua, hyvä että jollain meidän taloudessa leikkaa välillä. :D ELI ketkä haluaa kerhoon, laittakaa mulle yksityisviestiä, niin paluumailissa annan kerhon salasanan. Salasanalla pääsette hakemaan tuota kerhon jäsenyyttä. Kun ootte täyttäneet hakemuksen (siinä kysellään taustoja ja muutamia kysymyksiä, lähinnä vain muodon vuoksi ja Kaksplussan toimesta) JA kun mä olen hyväksynyt sen, pääsette liikkumaan kerhossa vapaasti, kirjoittelemaan sinne, laittelemaan kuvia jne.

Oliko edes melko selkeää?? :D Nöyrästi vastailen kysymyksiin... ;)

Yritän päästä vastailemaan ja hyväksymään teitä mukaan ehtimiseni mukaan. Nyt ainakin tässä koneella notkun, ennenkuin sänky kutsuu. :)

Niin ja Kerhoon ovat siis tervetulleita kaikki joilla LA heinäkuussa ja ovat edes jotenkin aktiivisia tässä palstailussa. Eikös näin joo?
 
Moips..

Tuossa kerhossa miekin oisin mukana, huolitteko :D musta se on myös hyvä idea, voi hieman paremmin tutustuakin toisiin. Meillä oli myös msn puolella edellis odotusajan porukan kanssa oma yhteisö ja kivaa oli.

Mie täällä järkännyt synttäreitä. Eilen leivoin 3 kakkupohjaa ja mariannekakkua ja laitoin pojan 1v synttäreitä valmiiksi, täytin kakkuja..tänään kävi jo muutama vieras ja huomenna tulee lisää..mun pikkuvauva on nyt sitten huomenna 1v :heart: hui mihin se aika on mennyt.

Omasta nassusta sen verran, että samaa rataa menee, pahoinvointi on helpottanut ja väsymyskin vähäsen. Mut nyt sitten mulla on alkanut vaivaamaan ilmeisesti närästys..kun ylämaha kipuilee yleensä iltasella...

Kiva mussukka kun perustin sen kerhon, antaisitko mulle salasanan?!

Piku ja 1v. iso potsu ja Tintti 15+0 :heart: :heart: :heart:
 
Heippa! Onko mahdollista liittyä heinämasuihin mukaan? nyt rv 14+3 ja laskettu aika on 9.7.2009 np-ultra ja kaksi neuvolakäyntiä takana. rakenneultra tehdään 4D:llä helmikuun 18. :) sitä odotellessa! pahoinvoinnit ovat helpottamassa enkä enää oksenna joka aamu. maha nippailut, väsymys ja useasti pissalla käyminen ovat nykyiset oireeni :) masu on kasvanut jo hiukan, 1kg oli tosin lähtenyt, mutta kyllä se takaisin tulee! toivottavasti otatte minut mukaan!
 
MOIKKA!!!!

Voiko viikolla 13 tuntea jo liikkeet? Eilen illalla kun makasin niin ihan kun olisi tuntunut... Tai sit vaan kuvittelin :LOL:

Ootteko kertoneet kaikki jo raskaudesta kavereille ja tutuille ja töissä? mä oon vaan harvoille. Tuntuu et pelkää koko ajan keskenmenoo ekassa raskaudessa en osannut pelätä ja tässä vaiheessa olin jo kaikille kertonut raskaudesta.

Ti olisi lääkäri neuvola ihanaa kuulee sydänäänet! odotan jo innolla

Tilasin just h&m kahdet äitiyscolitsit ni saa tässä kotona ja pihalla pitää...

Oon miettinyt tuplarattaiden ostoa. Maksaa aika paljon ja lapsille ikäeroa tulee 1 v ja 7kk. Nytkin poika tykkää kävellä tosipaljon pihalla et mahtaisko riittää seisomalauta? Mut sit taas kun tulee koiran kanssa lenkkeiltyä joskun tunninkin lenkkejä niin ei poika jaksa sitä aikaa seistä laudalla. On tämä vaikeaa...

Painosta On varmaan noussut jo 5 kiloa hävettää men ti neuvolassa puntariin :/ Ekassa raskaudessa tuli 18 kiloo ja niistäkin jäi jäljelle 3 kiloo. Toivottavasti tää painon nousu hidastuu kun joulukin ohi ja jouluherkut syöty...

jou + salama 13+2
 
Heippa!

Meikäläiseen iski sitten norovirus, mutta onneksi vain vesiripulina, ennemmin se kuin lisää oksentamista jota olen saanut harrastaa muutenkin lähes päivittäin. Veto oli illalla melkolailla pois :$ Vielä ei muu perhe ole alkanut oksentaa tai ripuloida, sitä odotellessa...

MammaMaraKisu: täällä yksi kolmivuoroa tekevä ilmoittautuu. Nyt olisi ollut la-su ja su-ma yöt, kauhulla niitä odotin kun päätä alkaa särkeä jos valvoo myöhäänkin ja ennen raskauttakin yövuoroissa alkoi maha oireilla valvomisesta vaikkei mitään mahajuttuja olekaan koskaan tutkittu tms. Jäi nyt menemättä sitten tämän noron takia. Meillä on sairaanhoitajilla kolmessa viikossa kolme yövuoroa ja ennen raskautta tein vielä tuplasti sen koska mahavaivoista huolimatta tykkäsin öistä kun ne on useimmiten rauhallisempia kuin aamu-tai iltavuorot. Nyt tuo kolmekin on kyllä liikaa. Onneksi työkaverit ovat luvanneet vaihtaa omia aamuja ja iltojaan mun öihin jos haluan. Pistän kyllä pikkuhiljaa harkintaan.

Tuo kerho kuulostaa kivalta, mukana olen!

Ääh, pää lyö tyhjää ja heikottaa pitkään ylhäällä olo. Ma on neuvola kun terkka aikaisti sitä viikolla oksentelun takia, katsoo veriarvoja. Kyllä uskon niiden kunnossa olevan kun kuitenkin saan syötyä suht normaalisti, iltaisin, öisin ja aamuisin vaan oksennan eikä silloin juuri tule muuta ulos kuin sappea.

Olen tässä miettinyt menisinkö normaalisti kunnalliseen rakenneultraan keskussairaalaan jossa kahdesta edellisestäkin olen ollut vai maksaisinko ekstraa yksityisestä 3D/4D-ultrasta. Tässä raskaudessa haluaisin tietää etukäteen sukupuolen. Tai olen edellisistäkin halunnut tietää mutta eivät ole kertoneet, kaikki kaverit ovat kyllä saaneet tietää *murisee* Ja meillä sentään on ollut samat ultraajat ettei voi olla vaan kätilön osaamattomuudesta kyse. Eihän se sukupuoli tietysti ole niin tärkeä tieto kuin terveys muuten, mutta olisi kiva kerrankin ostaa etukäteen muutakin kuin valkoista vaatetta :)

Nyt on pakko mennä sohvalle maate.

Jaksamisia kaikille! :hug:

Katja ja piiperö rv 14+5
 
Jouvauva:meillä kolmosen ja nelosen ikäero 1v5kk ja seisomalaudan hommasin.aluks vedin pulkassa ja sit kun kopan otin vaunuista pois istui rattaiden jalkopäässä.Pikkuveli mahtui hyvin nukkuun perällä.
Katja 81: parantavaa tuulahdusta sinulle.ei mullekkaan rakenneultrassa ole sanottu sukupuolta.Neosesta kävin omalääkärillä ja rv 36 sanoi kumpi tulossa.
Piku81: Onnittelut 1vuotiaalle.Oletpas ahkeroinut.
Nyt ruuanlaittoon palaan myöhemmin :wave:
 
(.) Viime yönä ei uni tullut silmään, mistä lienee johtunut. ONKO MUILLA OLLUT ALKURASKAUDESSA UNIONGELMIA? Siis, että väsyttää, mutta uni ei tule? Se on raivostuttavaa. Yöllä on liikaa aikaa miettiä sitten kaikkia juttuja :ashamed: .
Mä olin eilen illalla tuntevani hennon pörähdyksen ja tänä aamuna kanssa. Voisko muka olla jo liikkeitä? Vaikka viikkoja vasta 12+4.
Oksu on hieman vähentynyt, enää ei joka hetki tarvi oksentaa, mutta etovaa oloa ja ällötystä on liikkeellä :x .Mulla on primperan resepti tohon oksetukseen, mutta en oo vielä sitä hakenut, koska mä oon hysteerikko tässäkin asiassa. Onko lääkkeitä tutkittu tarpeeksi raskausaikana?
 
Heipsan :)

Mulla on ollu toi uniongelma vaivana ihan alusta asti :( Joka ilta menee 1-3 tuntii että saa unen:/
Noista liikkeistä, olen itse kanssa miettynyt että missä vaiheessa ne nyt tunsikaan...
itsellä jo muutaman viikon ollu ihan semmoinen tunne että joku potkisi ihan hentosia potkuja :heart:

joannah & Vava 14+6
 
Sunnutaita kaikille!
Kerho kuulostaa kivalta idealta, tietty tähänkin on jo tottunut mut eiköhän sitä totu siihen kerhon puolellekin kirjoitteluun. :D Ja kiva kun "vetäjäkin" jo löytyi!!

mymmyryy, kyllä ne voipi liikkeitä jo olla. :) Mulla on nyt menossa 16. vko ja omasta mielestäni jo reilun pari viikkoa on jotain tuntunut, nyt jo selvemmin. :heart:

Eilen oltiin katsomassa toiseen otteeseen meidän suloista kummipoikaa, ikää reilu viikko, voi että nuo ihan pienet ovat sitten suloisia!! :) :heart:
Samalla reissulla kävin shoppaamassa ja löysin uusia rintsikoita (ihanaa!! :D ) ja äippägolleget, pojallekin jotain tarttui, täytyyhän nuo alet aina hyödyntää... :whistle:

Olo on alkanut olemaan ihan hyvä, tätä on kyllä odotettukin!!
 
Leppoisaa sunnuntaita! ja tervetuloa mukaan heinämassuihin jedvenna!

Kerho on hyvä idea ja minäkin mukaan haluan, ja mukava että dj mussukka tarttuu ohjaksiin =)

mymmyryy: Täällä myös yksi joka kärsii uniongelmista :( nyt jo jonkin aikaa tullut herättyä 2 aikaan yöllä ja pari tuntia saa sitten mietiskellä vaikka mitä asioita - väsyttäisi kyllä mutta ei vaan uni tule. Ja aamulla sitten tuntuu että väsyttää aivan vietävästi. Illallakaan ei tule mentyä ajoissa nukkumaan, ja vaikka menisi niin sitten vaan pyöriskelee sängyssä. Toivotaan että nämä uniongelmat jossain vaiheessa loppuisi!

Täällä olo aika lailla sama, välillä huimaa ja väsyttää muuten ihan ok. Liikkeitä olen jo jonkin verran tuntenut, tosin vain sellaista kuplintaa - potkuja ei vielä. Johtuiskohan siitä istukasta kun on tuossa edessä.
Täytyisi ulkoilemaan lähteä lasten kanssa, mies tuolta jo huutelikin että joko mennään. Eipä tällä kertaa muuta, vointeja kaikille! =)

katta2 ja mörö 15+4
 
Moikka, vielä varmaan pääsee mukaan? :)
Elikkä 19v esikoisen odottajan Muuramesta.
Laskettuaika 2.7 ja synnäri K-SKS.
Takan eka neuvola ja ultra.

Oon kirjotellu elokuisissa mut oonkin odotettua pidemmällä
niin ajattelin, että täällä kun kaikki on samoilla viikoilla
suunnilleen niin jutut on kiinnostavampia kuin pelkät pahoinvointi jutut :D :)

Nannuz & Jerkku 15+3
 
Tervetuloa taas uusille! Meitä sikiää aina vaan lisää, more the merrier.. vai miten se menikään ;)

Minäki haluisin kerhoon :wave: Laitan kohta yv:tä. Muoks: laitettu Mussukalle.

Kotidoppleri ollu päivän lepäämässä tuolla. Ei nyt jaksa turhasta stressata, vaikka oon kyllä sellanen, että vähästäki alkaa pinna kiristymään. Onneks tässä kasvaessa on sietokykyki kaikesta noussu ja vauva kun on ilmotellu tulostaan, niin aina vaan varmempi olo =)

Täällä kans yks uniongelmainen. Ei meinais aina heti nukahtaa ja yöllä on usein herättävä vessaan ja siitä se valvominen sitten alkaa joskus 5-7 aikaan aamulla ellei ole aikasta herätystä. Unissaanki kuulemma alkanut puhua.

Lisää myöhemmin ja jaksamisia!

- Jousku ja pn 13+5
 
Tuulista sunnuntaita!
Täällä ainakin kovin puut heiluu ja on synkeä keli. Ei tee mieli nokkaansa ulos laittaa, kadutkin kun tuntuu vähän jäisiä, tai ehkä jo sohjoisempia olevan.

Aamupäivästä meidän eilisen ohari-kyläpaikan vieraat tuli meille käymään ja siinähän tämä alkupäivä onkin mennyt. Tosin vähän kankeasti päivä lähti käyntiin: tyttö piti elämöintiä viimeyönä yli 2 tuntia. :| Nukuttiin sitten aamusta niin pitkään kaikki, että pisti kiireeksi, jotta kyläilijöille sai jotain tarjottavaa pöytään ja vielä itsensäkin ihmismäiseen kuntoon. :whistle: Yöllä oma olokaan ei ollut kehuttava, joten mukavaamukavaa. Onneksi ne eilisen kuumeilut on kuitenkin ohi, taisin vain ulkoillessa saada vähän kylmää...

Olen nyt vastannut kaikkiin yksityisviesteihin, mitä ootte ehtineet lähetellä. Eli muutkin halukkaat laittakaa yv:tä niin vastaan sitten salasanoilla! Pysyy homma itsellä kasassa helpoiten näin... Mukavaa, että muutkin on innostuneet tähän kerhoiluideaan. :)

mussu & monni 13+6
 
Sunnuntaita!

En ole taas hetkeen jaksanut kirjoitella, jotenkin on vaan veto ihan pois.. Väsyttää ja iltapäivällä alkaa tehdä huonoa eikä oikein jaksa muuta kun huilata.

Torstaina kuulin töistä iloisia uutisia, eli saan jäädä kesälomalle 24.3 alkaen ja siitä sitten jäädä (TOIVOTTAVASTI) suoraan äippälomalle. =)

Katja-81 Mä olen kanssa ennen kyllä tykännyt niistä öistä kovastikin, mutta kauhulla odotan ensi sunnuntaita kun on kaksi yötä! No toivon mukaan niitä ei enää montaa tule. Noi "mahavaivat" taitavat olla aika yleisiä yötyötä tekevien keskuudessa.

Kerho kuulostaa oikein kivalle, sinne voisi sitten ehkä kuviakin laittaa, kun en oikeen ole innostunut niitä ihan yleisesti laittamaan =) Kiitokset DJ Mussukallle kun jaksaa kerhon perustaa ja päivitellä!

Nyt täytyy lähteä keittämään kipeälle isännälle teetä ja tytsylle kaakaota. Huomenna tulen kertomaan neuvolakuulumisia :wave:

MammaMaraKisu ja Kirppu 14+5 (viikot menneet tosi nopeaa vautia!! =) )
 
SusSoo
Uusille tervetulotoivotukset! Kyllähän tänne mukaan mahtuu. =)

DJ Mussukka :wave: mukava että kerhon perustat. Mä kyllä emmin tässä lähdenkö mukaan. Pari vuotta sitten olin aktiivisesti tällä palstalla odottajissa ja sitten myös sinne kerhoon kirjauduin. En kuitenkaan siellä käynyt muuta kuin itseni kirjaamassa sisään. Siitä sitten tietty "ydinporukka" veti herneen nenäänsä ja ilmoittivat etteivät siedä että siellä jotkut (eli minä ) käyvät vain tirkistelemässä niiden juttuja :eek: En siis koskaan siellä kerhossa siis käynyt... vähänkö tuo alkoi potuttamaan, joten toistaiseksi pysyn nyt vain tällä palstalla. Tuntuu kyllä, että ei tässä porukassa samanlaisia tyyppejä ole, mutta paras olla varovainen ettei vain pahoita kenenkään mieltä. Kun mulla ei ole tapana tirkistellä toisten asioita, niin pahoitan vielä oman mieleni tuollaisista kommenteista. Toivon vaan, ettette kaikki kaikkoa sinne kerhon puolelle ja käytte täälläkin kirjoittelemassa etten mä jää tänne yksin :(

(.)
Mulla on ollu jokin epätoivon päivä tänään. Heti aamulla kun heräsin, niin tuntui että kaikki on taas ihan liian normaalia... En osaa paremmin selittää, mutta semmoinen kummallinen tunne oli. No, tiistaina on neuvola. Jospa siellä yritettäisiin kuunnella sydänääniä ja tunne osoittautuis vääräksi. Mä saan taas toistaiseksi nukuttua. Alkuviikko meni sängyssä pyörien. Päivällä kyllä nukutti, mutta yöllä taas mietin kaikkia työ- ja raskausjuttuja...

terkuin Sussoo ja Suloinen 13+6
 
No niin, hakemuksen laitoin kerhoon. :)
Ja SusSoo, tosi ikävää että sulla on noin huonoja kokemuksia! :/ Mä en ole tällä foorumilla kuin yhdessä kerhossa ja sielläkin nykyään tosi laiskasti, oispa aika ikävä fiilis jos tosiaan mustakin noin ajateltaisiin.
Mä kyllä uskon että kirjoittelen myös tähän pinoon ja varmaan moni muukin, yksin et varmasti jää! :hug: :)
Ja onneksi tiistai tulee pian, varmasti ne äänet sieltä löytyvät! :heart:
 
SusSoo harmi kun sinulla noin huono kokemus kerhoilusta :/
Minä kuulun kuopuksen odotuksen aikaiseen kerhoon täällä kaksplussan puolella. Minulla pelkästään hyvää kerrottavaa ko.kerhosta ! Kerho ollut pystyssä kolmisen vuotta - mukana vieläkin reilu 30 jäsentä. Minun mielestä siellä on helpompaa kirjoitella ( ja laittaa kuvia jne.), kun tietää että juttuja pääsee lukemaan vaan se tietty joukko eikä kaikki kenellä vaan ylipäätään on nettiyhteys...
Vielä tuohon kuopuksen kerhoon palatakseni; siellä "ydinjoukko" kirjoittelee jokapäivä/jokaviikko, mutta on muutama äiti jotka kirjoittaa kuulumisiaan ehkä n.4 kertaa vuodessa, mutta kaikkien mielestä se on ok ja on pelkästään ihanaa kuulla myös niistä ihmisistä ja perheistä joista harvemmin kuulee...

Tulkaa pliis kaikki kerhoon :attn: =) ;) :heart: :hug: :flower: :wave:

-MiNiA-
 
SusSoo täällä mä ainakin höpöttelen myös, että höpistään vaikka kimpassa...Ja kyllä sä mun puolesta voit sinne ilmoittautua vaikket aktiivisesti kirjoittaiskaan. Hyviä ääniä tiistaille.

Hysteerikko-Hulda ilmoittautuu :attn: . Kuuntelin äsken sydänääniä ja siellä se pienen etsimisen ja rusikoinnin jälkeen taas pompotti :heart: . Meinasi tuskan hiki nousta ottaan, kun ei ekaks löytynyt (kokeilin samasta paikasta, kun kuului viimeiksi) ja arvatkaas ne kuuluikin nyt ihan toiselta puolelta kuin viimeiksi ja hieman ylempää. Että kai se vähän siellä liikkuukin, vaikka ultrassa oli niin paikoillaan.
Että tällästä, nyt on maha vähän kipee, kun piti doppleria painaa kunnolla, kun mun suolista otti häiriöääniä :ashamed: . Se on se antibiootti :whistle: :whistle:
 
uniongelmia täällä myös, heräilen 2 aikaan käymään vessassa ja sitten menee 2-3 tuntia että saa taas unta... :( Ja nyt tuntuu että on pinna koko ajan pirun kireellä,kiukkuan esikoiselle koko ajan,oikeen itteekin ärsyttää se että koko ajan ärsyttää.hohhoijaa..ressiä on muutenkin, miehellä alkaa yt neuvottelut ja jos tulee kenkää en tiedä mitä tehdään..tää on varmaan monella samat murheet. huomenna np ultraan odotan innolla sitä,mies vaan ei kerkiä mukaan:(

onnijuuli 12+1
 

Yhteistyössä